abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:45:23 #151
37769 erodome
Zweefteef
pi_160553205
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:43 schreef IndigoCrystal het volgende:

[..]

Ok...maar daar gaat het ook niet om. Het gaat om de man z'n positie in geval van een ongewenste zwangerschap.

Mannen hebben nu geen keus, vrouwen alle keus.

Geen kind willen en er toch een hebben rondlopen en moeten dokken. Mooi kut.
Ik weet dat het daar niet om gaat, zeg dan ook dat dat een geheel andere (en eigenlijk geen) discussie is.
Maar men wilde er toch op doorgaan en daarop gaf ik dat antwoord.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:46:57 #152
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160553277
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ja ok maar ik gaf het als voorbeeld omdat je imo de beslissing nam als anticonceptie omdat het financieel niet uitkwam.
Nee, niet als anticonceptie, gezien ik anticonceptie gebruikte maar dat het daar mis is gegaan (waarschijnlijk omdat ik ziek ben geweest daarvoor).
Ik heb die abortus nooit als een anticonceptiemiddel gezien.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160553291
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar dat bedenken kan dus wel in die situatie in dit voorstel. Als je het hebt over extreme uitzonderingen die mannen raken (die rijke paps en die jongen die erin geluist wordt door gaatjes in het condoom te prikken), waarom dan deze uitzonderingen ineens wegwuiven?

Het is dus geen andere situatie, dit voorstel waar het over gaat behelst ook die uitzonderingen, want de man kan daar vrij kiezen voor geen verantwoordelijkheid tot 18 weken zwangerschap.

Dit geld dus ook voor die perongelijkjes zonder vaste relatie, dat de man eerst het ene zegt en daarna het andere doet.
Je had het over ná 18 weken dat is iets anders dan tot 18 weken.

Maar goed, als dit in een huwelijk gebeurd is het sowieso einde relatie denk ik, ná 18 weken valt er weinig meer aan te doen, dat is meer dan 4 maanden, dan zou je een man zijn verantwoording wél moeten nemen, jammer dan ..
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:48:10 #154
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_160553329
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, die keuzemogelijkheid vervalt niet, als je vooraf afspraken maakt en dat op papier zet kan je dus de ander daaraan houden. Als je dan anders denkt kan dat ook, niemand die je dan verplicht op te rotten.

Bij beide geld dan vantevoren of pech hebben. Voor de vrouw dus een abortus of een kind, voor de man de mogelijkheid financieel verantwoordelijk te zijn op z'n minst en het recht om in het leven van dat kind te zijn bij erkenning (die afgedwongen kan worden).
Dus als ik vooraf zeg dat ik een kind wil en me later bedenk en toch geen kind wil, dan kan niemand me daartoe verplichten maar me er wel aan houden

of zo
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:50:23 #155
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160553423
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:47 schreef FANN het volgende:

[..]

Je had het over ná 18 weken dat is iets anders dan tot 18 weken.

Maar goed, als dit in een huwelijk gebeurd is het sowieso einde relatie denk ik, ná 18 weken valt er weinig meer aan te doen, dat is meer dan 4 maanden, dan zou je een man zijn verantwoording wél moeten nemen, jammer dan ..
Een abortus van na de 12 weken is zeldzaam, en hoewel ik abortus een goed iets vind zou ik het niet kunnen na 12 weken.
Met 18 weken voelde ik de baby al bewegen in mijn buik en dan is het toch al een stuk echter.

Een abortus na 18 weken wordt vaak ook alleen gedaan omdat er medisch iets mis is, dus het kindje is gehandicapt of het is een gevaar voor de moeder, een gezonde zwangerschap van na 18 weken beëindigen in Nederland is echt een zeldzaamheid.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160553575
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Een abortus van na de 12 weken is zeldzaam, en hoewel ik abortus een goed iets vind zou ik het niet kunnen na 12 weken.
Met 18 weken voelde ik de baby al bewegen in mijn buik, en dan is het toch al een stuk echter.

Een abortus na 18 weken wordt vaak ook alleen gedaan omdat er medisch iets mis is, dus het kindje is gehandicapt of het is een gevaar voor de moeder, een gezonde zwangerschap van na 18 weken beëindigen in Nederland is echt een zeldzaamheid.
Dat extreme voorbeeld kwam ook niet van mij maar van Erodome, 18 weken is natuurlijk gewoon véél te laat om je nog te bedenken, als vrouw, maar ook als man, dan zal hij er voor moeten zorgen ook, natuurlijk, als de relatie dan geen stand houdt in elk geval wel financieël bijdragen, ik denk dat ook de mannen het hier wel mee eens zijn.

Na 18 weken of zelfs na 12 weken kan je niet ineens zeggen als man, nah.... doe toch maar niet.... ik heb er eigenlijk toch niet zoveel zin in.
  woensdag 9 maart 2016 @ 21:55:25 #157
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160553627
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:54 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat extreme voorbeeld kwam ook niet van mij maar van Erodome, 18 weken is natuurlijk gewoon véél te laat om je nog te bedenken, als vrouw, maar ook als man, dan zal hij er voor moeten zorgen ook, natuurlijk, als de relatie dan geen stand houdt in elk geval wel financieël bijdragen, ik denk dat ook de mannen het hier wel mee eens zijn.

Na 18 weken of zelfs na 12 weken kan je niet ineens zeggen als man, nah.... doe toch maar niet.... ik heb er eigenlijk toch niet zoveel zin in.
Inderdaad, zeker omdat het na 18 weken ook onder algehele narcose moet.

''Abortus van 13 weken tot 24 weken zwangerschap. Een zuigcurettage alleen is nu niet meer voldoende. Het kraakbeen van onder andere het hoofdje is gehard tot bot. Tot 24 weken wordt zuigcurettage gecombineerd met het gebruik van een abortustang. Dit gebeurt onder plaatselijke verdoving of als de zwangerschap verder is dan 18 weken onder algehele narcose. Het kindje wordt in de baarmoeder in stukjes gesneden, waarna deze via zuigbuizen naar buiten worden gebracht. ''

Ik persoonlijk zou dat alleen kunnen wanneer er gevaar is voor eigen leven of het kindje is zwaar gehandicapt of heeft sowieso geen overlevingskans.
pi_160553664
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 20:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Lees je even in, in die lange relatie vind ik dat er een contract mogelijk moet zijn waarin die afspraken op papier komen, die papieren abortus voor de man dus wel mogelijk is.
Alleen dan in een afspraak vooraf.
Ow sorry dat had ik niet mee gekregen.
pi_160553741
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Inderdaad, zeker omdat het na 18 weken ook onder algehele narcose moet.

''Abortus van 13 weken tot 24 weken zwangerschap. Een zuigcurettage alleen is nu niet meer voldoende. Het kraakbeen van onder andere het hoofdje is gehard tot bot. Tot 24 weken wordt zuigcurettage gecombineerd met het gebruik van een abortustang. Dit gebeurt onder plaatselijke verdoving of als de zwangerschap verder is dan 18 weken onder algehele narcose. Het kindje wordt in de baarmoeder in stukjes gesneden, waarna deze via zuigbuizen naar buiten worden gebracht. ''
Ja over zulke gevallen ging het helemaal niet :D ik hoef niet te weten hoe een abortus na 13 of 24 weken zwangerschap in zijn werk gaat, dat weet ik trouwens zo ongeveer wel, een soort van kuikenversnipperaar :+

Het ging over héle andere gevallen.

Ik zei al, een man kan niet na 12 of 18 weken ineens zeggen, nou nee toch maar niet. maar dat voorbeeld kwam dus niet van mij....
pi_160553865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:48 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dus als ik vooraf zeg dat ik een kind wil en me later bedenk en toch geen kind wil, dan kan niemand me daartoe verplichten maar me er wel aan houden

of zo
Lijkt me best gevaarlijk, als je trouwt op je 20ste en je gaat zoiets al vastleggen :')
Is zo goed als onmogelijk, beide partijen kunnen er na een aantal jaren anders over gaan denken.
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:03:24 #161
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160553918
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:58 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja over zulke gevallen ging het helemaal niet :D ik hoef niet te weten hoe een abortus na 13 of 24 weken zwangerschap in zijn werk gaat, dat weet ik trouwens zo ongeveer wel, een soort van kuikenversnipperaar :+

Het ging over héle andere gevallen.

Ik zei al, een man kan niet na 12 of 18 weken ineens zeggen, nou nee toch maar niet. maar dat voorbeeld kwam dus niet van mij....
Het gaat er mij om dat er mannen hier zijn die dat dus wel vinden kunnen, maar ik denk dat die mannen onderschatten wat het betekend om bij die zwangerschapsduur een zwangerschap af te breken en daarnaast dat de meerderheid van de artsen dit ook niet zouden doen zonder medische problemen.
pi_160553968
Het is wel een beetje vreemde discussie, vooral als het in termen van 'verantwoordelijkheid' gesteld wordt. Je ziet vaak dat er een gat ligt tussen morele en wettelijke verantwoordelijkheid. Vanuit mijn eigen moraal vind ik dat als je samen bepaalt om onveilige seks te hebben, je daar ook gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor draagt.

Dat kan dus nooit zo simpel zijn als: 'Doe maar een condoom om je lul, anders zijn de gevolgen voor jou.' Je bent daar immers met z'n tweeën bij. Dat het onverstandig is om seks zonder (meerdere vormen van) anticonceptie te gebruiken, terwijl je geen kindje wil, moge duidelijk zijn. Maar dat is nog heel wat anders dan dat je wél een kind wil. Dat zijn totaal verschillende dingen.

Maar hoe je mensen kunt dwingen om gezamenlijk en in goed overleg de gevolgen van hun handelingen op te lossen? En dat zonder een hele bureaucratische rompslomp te creëren waarin je niet eens meer een leuk avondje kunt hebben zonder formulieren in drievoud? Dat is een stuk lastiger. Vanuit ons idealisme en onze moraal hopen we dat mensen er in goed overleg uitkomen. Dat ze niet uit spijt van een uit de hand gelopen avondje elkaar gaan bestrijden en daarvoor een (ongeboren) kind als wapen gebruiken. Maar de praktijk wijst helaas anders uit. De mens is niet goed, de wereld is niet rechtvaardig, mensen ontlopen vaak hun (morele) verplichtingen.

Papieren abortus moet mogelijk zijn, je kunt iemand niet dwingen om een verantwoordelijkheid te nemen (die veel verder dan alleen financieel gaat) die hij niet wil. Alleen: hoe voorkom je dan dat hij tegen het eind van een gewenste zwangerschap ineens zegt: 'Oh nee, toch geen zin in, zoek het maar uit'? Dit van tevoren laten vastleggen lijkt me geen beginnen aan, waar zijn we dan mee bezig? Misschien kun je het beter omkeren, dat je samen formeel vastlegt dat jullie wél kinderen willen. Alleen kan dat natuurlijk ook tot verschrikkelijke situaties leiden, dat wordt hierboven al genoemd. Plus het wantrouwen dat eruit spreekt als één van de twee partners erop aandringt, terwijl de ander misschien vindt dat zijn woord genoeg is.
pi_160553992
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het gaat er mij om dat er mannen hier zijn die dat dus wel vinden kunnen, maar ik denk dat die mannen onderschatten wat het betekend om bij die zwangerschapsduur een zwangerschap af te breken en daarnaast dat de meerderheid van de artsen dit ook niet zouden doen zonder medische problemen.
ow... ik had dat niet zo begrepen, maar dan moeten die mannen zich maar even melden die vinden dat ze na 12 weken zich nog kunnen bedenken :+
pi_160554156
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:04 schreef Vasilevski het volgende:
Papieren abortus moet mogelijk zijn, je kunt iemand niet dwingen om een verantwoordelijkheid te nemen (die veel verder dan alleen financieel gaat) die hij niet wil. Alleen: hoe voorkom je dan dat hij tegen het eind van een gewenste zwangerschap ineens zegt: 'Oh nee, toch geen zin in, zoek het maar uit'? Dit van tevoren laten vastleggen lijkt me geen beginnen aan, waar zijn we dan mee bezig? Misschien kun je het beter omkeren, dat je samen formeel vastlegt dat jullie wél kinderen willen. Alleen kan dat natuurlijk ook tot verschrikkelijke situaties leiden, dat wordt hierboven al genoemd. Plus het wantrouwen dat eruit spreekt als één van de twee partners erop aandringt, terwijl de ander misschien vindt dat zijn woord genoeg is.
Achteraf is natuurlijk te laat...

moet je wel hopen dat die vrouw je op tijd inlicht, ook dat nog :')
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:12:12 #165
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_160554329
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, je zou ook 'X weken vanaf het moment dat bij de man bekend wordt dat ... ' kunnen aannemen als termijn :P
pi_160554359
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik bedoel: vooraf laten vastleggen dat je wél kinderen wilt, in plaats van vooraf dat je het niet wilt. Maar ik heb al aangegeven dat een beperkte oplossing is. Omdat het uitgaat van mensen die van tevoren nadenken en welbewust, met wederzijds respect, hun verantwoordelijkheid nemen, terwijl het probleem juist ontstaat als men dat niet doet. Het papiertje dat daar wat aan kan veranderen moet nog gevonden worden...
pi_160554465
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:12 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja, je zou ook 'X weken vanaf het moment dat bij de man bekend wordt dat ... ' kunnen aannemen als termijn :P
ja, maar bewijs het maar eens :D is niet te doen joh, dit wordt wel héél ingewikkeld zo, je kan beter een kat nemen :')
pi_160554487
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:12 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik bedoel: vooraf laten vastleggen dat je wél kinderen wilt, in plaats van vooraf dat je het niet wilt. Maar ik heb al aangegeven dat een beperkte oplossing is. Omdat het uitgaat van mensen die van tevoren nadenken en welbewust, met wederzijds respect, hun verantwoordelijkheid nemen, terwijl het probleem juist ontstaat als men dat niet doet. Het papiertje dat daar wat aan kan veranderen moet nog gevonden worden...
Ik ben er ook bang voor :+
  woensdag 9 maart 2016 @ 22:24:29 #169
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160554797
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 22:15 schreef FANN het volgende:

[..]

ja, maar bewijs het maar eens :D is niet te doen joh, dit wordt wel héél ingewikkeld zo, je kan beter een kat nemen :')
Katten. O+
  woensdag 9 maart 2016 @ 23:59:12 #170
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_160557722
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Tot de abortusgrens of verder, als de vrouw geen keuze meer heeft?
Indien de vrouw heeft verzuimd om de man tijdig in te lichten dat ze zwanger is wel ja. Het is een extreem geval maar wetten maak je ook voor extreme gevallen.

quote:
Je weet dat je vanaf 20 weken geen arts meer zal vinden die nog een abortus doet zonder medische indicatie?
Niet lullig of uit de hoogte bedoeld maar waarschijnlijk weet ik dat beter dan jij aangezien ik in detail heb geleerd hoe zo'n foetus en embryo zich ontwikkelt. ;)

quote:
En dan de man dus de vrijheid geven zich te bedenken en de vrouw lekker met de gebakken peren te laten zitten?
Enkel de eerste weken dat hij erachter komt. Ja. Het is aan de vrouw om te bepalen of dat ze abortus laat plegen maar je hebt toch echt met twee personen dat kindje verwekt, het is dan niet redelijk om een van de twee mee zorgplichtig te maken, inclusief financiële lasten, terwijl die persoon niet voor het kind kiest. Zoals hier ook door anderen is uitgelegd, als je echt gelijkwaardigheid wil dan hoort het er ook bij dat je verantwoordelijkheid aanvaardt voor de consequenties van je keuzes.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160558221
Ik zeg het nog maar een keer; de mannenpil is hiervoor de oplossing, je voorkomt hiermee dat je iemand zwanger maakt. Weetje wat ik gewoon niet snap, waarom je als je echt geen kinderen wilt en over een zwangerschap zeggenschap wilt, (baas over eigen zaad) je als man niet allang op de barricaden staat voor de mannenpil. Vrouwen hebben dit in de jaren 70 allang gedaan. Is dat nou teveel werk of blijft de verantwoordelijkheid van het voorkomen van een ongewenste zwangerschap volledig bij de vrouw en kunnen mannen voor weglopen?
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  donderdag 10 maart 2016 @ 00:31:53 #172
451005 Grems
Clown World
pi_160558280
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:27 schreef galatea het volgende:
Ik zeg het nog maar een keer; de mannenpil is hiervoor de oplossing, je voorkomt hiermee dat je iemand zwanger maakt. Weetje wat ik gewoon niet snap, waarom je als je echt geen kinderen wilt en over een zwangerschap zeggenschap wilt, (baas over eigen zaad) je als man niet allang op de barricaden staat voor de mannenpil. Vrouwen hebben dit in de jaren 70 allang gedaan. Is dat nou teveel werk of blijft de verantwoordelijkheid van het voorkomen van een ongewenste zwangerschap volledig bij de vrouw en kunnen mannen voor weglopen?
De mannenpil komt er nooit i.v.m. de totale demografische ondergang die volgt als mannen een vergelijkbare controle over de voortplanting krijgen als vrouwen. Worden heel erg veel kinderen geboren omdat "oeps, hihi weet niet hoe dat kan hoor".
pi_160558304
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:31 schreef Grems het volgende:

[..]

De mannenpil komt er nooit i.v.m. de totale demografische ondergang die volgt als mannen een vergelijkbare controle over de voortplanting krijgen als vrouwen. Worden heel erg veel kinderen geboren omdat "oeps, hihi weet niet hoe dat kan hoor".
? Waarom zou je tegen een mannenpil zijn, ik begrijp je niet helemaal.
  donderdag 10 maart 2016 @ 00:38:10 #174
451005 Grems
Clown World
pi_160558355
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:34 schreef galatea het volgende:

[..]

? Waarom zou je tegen een mannenpil zijn, ik begrijp je niet helemaal.
Ik ben niet tegen een mannenpil. Maar het ding gaat er nooit komen. Zodra er geen "oeps" kindjes meer komen stort namelijk de gehele maatschappij in.
pi_160558382
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:38 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik ben niet tegen een mannenpil. Maar het ding gaat er nooit komen. Zodra er geen "oeps" kindjes meer komen stort namelijk de gehele maatschappij in.
Denk je dat dat er zoveel zijn? Je kunt natuurlijk nog steeds oeps kindjes hebben, mannen die hun vrouw zwanger willen hebben, een van de twee die het vergeet noem maar op. Daarbij is het niet zo dat iemand van bovenaf dit bepaalt, je kan daar als man zijnde druk op uitoefenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')