Ik weet dat het daar niet om gaat, zeg dan ook dat dat een geheel andere (en eigenlijk geen) discussie is.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:43 schreef IndigoCrystal het volgende:
[..]
Ok...maar daar gaat het ook niet om. Het gaat om de man z'n positie in geval van een ongewenste zwangerschap.
Mannen hebben nu geen keus, vrouwen alle keus.
Geen kind willen en er toch een hebben rondlopen en moeten dokken. Mooi kut.
Nee, niet als anticonceptie, gezien ik anticonceptie gebruikte maar dat het daar mis is gegaan (waarschijnlijk omdat ik ziek ben geweest daarvoor).quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:42 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ja ok maar ik gaf het als voorbeeld omdat je imo de beslissing nam als anticonceptie omdat het financieel niet uitkwam.
Je had het over ná 18 weken dat is iets anders dan tot 18 weken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar dat bedenken kan dus wel in die situatie in dit voorstel. Als je het hebt over extreme uitzonderingen die mannen raken (die rijke paps en die jongen die erin geluist wordt door gaatjes in het condoom te prikken), waarom dan deze uitzonderingen ineens wegwuiven?
Het is dus geen andere situatie, dit voorstel waar het over gaat behelst ook die uitzonderingen, want de man kan daar vrij kiezen voor geen verantwoordelijkheid tot 18 weken zwangerschap.
Dit geld dus ook voor die perongelijkjes zonder vaste relatie, dat de man eerst het ene zegt en daarna het andere doet.
Dus als ik vooraf zeg dat ik een kind wil en me later bedenk en toch geen kind wil, dan kan niemand me daartoe verplichten maar me er wel aan houdenquote:Op woensdag 9 maart 2016 21:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, die keuzemogelijkheid vervalt niet, als je vooraf afspraken maakt en dat op papier zet kan je dus de ander daaraan houden. Als je dan anders denkt kan dat ook, niemand die je dan verplicht op te rotten.
Bij beide geld dan vantevoren of pech hebben. Voor de vrouw dus een abortus of een kind, voor de man de mogelijkheid financieel verantwoordelijk te zijn op z'n minst en het recht om in het leven van dat kind te zijn bij erkenning (die afgedwongen kan worden).
Een abortus van na de 12 weken is zeldzaam, en hoewel ik abortus een goed iets vind zou ik het niet kunnen na 12 weken.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:47 schreef FANN het volgende:
[..]
Je had het over ná 18 weken dat is iets anders dan tot 18 weken.
Maar goed, als dit in een huwelijk gebeurd is het sowieso einde relatie denk ik, ná 18 weken valt er weinig meer aan te doen, dat is meer dan 4 maanden, dan zou je een man zijn verantwoording wél moeten nemen, jammer dan ..
Dat extreme voorbeeld kwam ook niet van mij maar van Erodome, 18 weken is natuurlijk gewoon véél te laat om je nog te bedenken, als vrouw, maar ook als man, dan zal hij er voor moeten zorgen ook, natuurlijk, als de relatie dan geen stand houdt in elk geval wel financieël bijdragen, ik denk dat ook de mannen het hier wel mee eens zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Een abortus van na de 12 weken is zeldzaam, en hoewel ik abortus een goed iets vind zou ik het niet kunnen na 12 weken.
Met 18 weken voelde ik de baby al bewegen in mijn buik, en dan is het toch al een stuk echter.
Een abortus na 18 weken wordt vaak ook alleen gedaan omdat er medisch iets mis is, dus het kindje is gehandicapt of het is een gevaar voor de moeder, een gezonde zwangerschap van na 18 weken beëindigen in Nederland is echt een zeldzaamheid.
Inderdaad, zeker omdat het na 18 weken ook onder algehele narcose moet.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:54 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat extreme voorbeeld kwam ook niet van mij maar van Erodome, 18 weken is natuurlijk gewoon véél te laat om je nog te bedenken, als vrouw, maar ook als man, dan zal hij er voor moeten zorgen ook, natuurlijk, als de relatie dan geen stand houdt in elk geval wel financieël bijdragen, ik denk dat ook de mannen het hier wel mee eens zijn.
Na 18 weken of zelfs na 12 weken kan je niet ineens zeggen als man, nah.... doe toch maar niet.... ik heb er eigenlijk toch niet zoveel zin in.
Ow sorry dat had ik niet mee gekregen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Lees je even in, in die lange relatie vind ik dat er een contract mogelijk moet zijn waarin die afspraken op papier komen, die papieren abortus voor de man dus wel mogelijk is.
Alleen dan in een afspraak vooraf.
Ja over zulke gevallen ging het helemaal nietquote:Op woensdag 9 maart 2016 21:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, zeker omdat het na 18 weken ook onder algehele narcose moet.
''Abortus van 13 weken tot 24 weken zwangerschap. Een zuigcurettage alleen is nu niet meer voldoende. Het kraakbeen van onder andere het hoofdje is gehard tot bot. Tot 24 weken wordt zuigcurettage gecombineerd met het gebruik van een abortustang. Dit gebeurt onder plaatselijke verdoving of als de zwangerschap verder is dan 18 weken onder algehele narcose. Het kindje wordt in de baarmoeder in stukjes gesneden, waarna deze via zuigbuizen naar buiten worden gebracht. ''
Lijkt me best gevaarlijk, als je trouwt op je 20ste en je gaat zoiets al vastleggenquote:Op woensdag 9 maart 2016 21:48 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dus als ik vooraf zeg dat ik een kind wil en me later bedenk en toch geen kind wil, dan kan niemand me daartoe verplichten maar me er wel aan houden
of zo
Het gaat er mij om dat er mannen hier zijn die dat dus wel vinden kunnen, maar ik denk dat die mannen onderschatten wat het betekend om bij die zwangerschapsduur een zwangerschap af te breken en daarnaast dat de meerderheid van de artsen dit ook niet zouden doen zonder medische problemen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:58 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja over zulke gevallen ging het helemaal nietik hoef niet te weten hoe een abortus na 13 of 24 weken zwangerschap in zijn werk gaat, dat weet ik trouwens zo ongeveer wel, een soort van kuikenversnipperaar
![]()
Het ging over héle andere gevallen.
Ik zei al, een man kan niet na 12 of 18 weken ineens zeggen, nou nee toch maar niet. maar dat voorbeeld kwam dus niet van mij....
ow... ik had dat niet zo begrepen, maar dan moeten die mannen zich maar even melden die vinden dat ze na 12 weken zich nog kunnen bedenkenquote:Op woensdag 9 maart 2016 22:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het gaat er mij om dat er mannen hier zijn die dat dus wel vinden kunnen, maar ik denk dat die mannen onderschatten wat het betekend om bij die zwangerschapsduur een zwangerschap af te breken en daarnaast dat de meerderheid van de artsen dit ook niet zouden doen zonder medische problemen.
Achteraf is natuurlijk te laat...quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:04 schreef Vasilevski het volgende:
Papieren abortus moet mogelijk zijn, je kunt iemand niet dwingen om een verantwoordelijkheid te nemen (die veel verder dan alleen financieel gaat) die hij niet wil. Alleen: hoe voorkom je dan dat hij tegen het eind van een gewenste zwangerschap ineens zegt: 'Oh nee, toch geen zin in, zoek het maar uit'? Dit van tevoren laten vastleggen lijkt me geen beginnen aan, waar zijn we dan mee bezig? Misschien kun je het beter omkeren, dat je samen formeel vastlegt dat jullie wél kinderen willen. Alleen kan dat natuurlijk ook tot verschrikkelijke situaties leiden, dat wordt hierboven al genoemd. Plus het wantrouwen dat eruit spreekt als één van de twee partners erop aandringt, terwijl de ander misschien vindt dat zijn woord genoeg is.
Ja, je zou ook 'X weken vanaf het moment dat bij de man bekend wordt dat ... ' kunnen aannemen als termijnquote:Op woensdag 9 maart 2016 22:08 schreef FANN het volgende:
[..]
Achteraf is natuurlijk te laat...
moet je wel hopen dat die vrouw je op tijd inlicht, ook dat nog
Ik bedoel: vooraf laten vastleggen dat je wél kinderen wilt, in plaats van vooraf dat je het niet wilt. Maar ik heb al aangegeven dat een beperkte oplossing is. Omdat het uitgaat van mensen die van tevoren nadenken en welbewust, met wederzijds respect, hun verantwoordelijkheid nemen, terwijl het probleem juist ontstaat als men dat niet doet. Het papiertje dat daar wat aan kan veranderen moet nog gevonden worden...quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:08 schreef FANN het volgende:
[..]
Achteraf is natuurlijk te laat...
moet je wel hopen dat die vrouw je op tijd inlicht, ook dat nog
ja, maar bewijs het maar eensquote:Op woensdag 9 maart 2016 22:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, je zou ook 'X weken vanaf het moment dat bij de man bekend wordt dat ... ' kunnen aannemen als termijn
Ik ben er ook bang voorquote:Op woensdag 9 maart 2016 22:12 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik bedoel: vooraf laten vastleggen dat je wél kinderen wilt, in plaats van vooraf dat je het niet wilt. Maar ik heb al aangegeven dat een beperkte oplossing is. Omdat het uitgaat van mensen die van tevoren nadenken en welbewust, met wederzijds respect, hun verantwoordelijkheid nemen, terwijl het probleem juist ontstaat als men dat niet doet. Het papiertje dat daar wat aan kan veranderen moet nog gevonden worden...
Katten.quote:Op woensdag 9 maart 2016 22:15 schreef FANN het volgende:
[..]
ja, maar bewijs het maar eensis niet te doen joh, dit wordt wel héél ingewikkeld zo, je kan beter een kat nemen
Indien de vrouw heeft verzuimd om de man tijdig in te lichten dat ze zwanger is wel ja. Het is een extreem geval maar wetten maak je ook voor extreme gevallen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Tot de abortusgrens of verder, als de vrouw geen keuze meer heeft?
Niet lullig of uit de hoogte bedoeld maar waarschijnlijk weet ik dat beter dan jij aangezien ik in detail heb geleerd hoe zo'n foetus en embryo zich ontwikkelt.quote:Je weet dat je vanaf 20 weken geen arts meer zal vinden die nog een abortus doet zonder medische indicatie?
Enkel de eerste weken dat hij erachter komt. Ja. Het is aan de vrouw om te bepalen of dat ze abortus laat plegen maar je hebt toch echt met twee personen dat kindje verwekt, het is dan niet redelijk om een van de twee mee zorgplichtig te maken, inclusief financiële lasten, terwijl die persoon niet voor het kind kiest. Zoals hier ook door anderen is uitgelegd, als je echt gelijkwaardigheid wil dan hoort het er ook bij dat je verantwoordelijkheid aanvaardt voor de consequenties van je keuzes.quote:En dan de man dus de vrijheid geven zich te bedenken en de vrouw lekker met de gebakken peren te laten zitten?
De mannenpil komt er nooit i.v.m. de totale demografische ondergang die volgt als mannen een vergelijkbare controle over de voortplanting krijgen als vrouwen. Worden heel erg veel kinderen geboren omdat "oeps, hihi weet niet hoe dat kan hoor".quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:27 schreef galatea het volgende:
Ik zeg het nog maar een keer; de mannenpil is hiervoor de oplossing, je voorkomt hiermee dat je iemand zwanger maakt. Weetje wat ik gewoon niet snap, waarom je als je echt geen kinderen wilt en over een zwangerschap zeggenschap wilt, (baas over eigen zaad) je als man niet allang op de barricaden staat voor de mannenpil. Vrouwen hebben dit in de jaren 70 allang gedaan. Is dat nou teveel werk of blijft de verantwoordelijkheid van het voorkomen van een ongewenste zwangerschap volledig bij de vrouw en kunnen mannen voor weglopen?
? Waarom zou je tegen een mannenpil zijn, ik begrijp je niet helemaal.quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:31 schreef Grems het volgende:
[..]
De mannenpil komt er nooit i.v.m. de totale demografische ondergang die volgt als mannen een vergelijkbare controle over de voortplanting krijgen als vrouwen. Worden heel erg veel kinderen geboren omdat "oeps, hihi weet niet hoe dat kan hoor".
Ik ben niet tegen een mannenpil. Maar het ding gaat er nooit komen. Zodra er geen "oeps" kindjes meer komen stort namelijk de gehele maatschappij in.quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:34 schreef galatea het volgende:
[..]
? Waarom zou je tegen een mannenpil zijn, ik begrijp je niet helemaal.
Denk je dat dat er zoveel zijn? Je kunt natuurlijk nog steeds oeps kindjes hebben, mannen die hun vrouw zwanger willen hebben, een van de twee die het vergeet noem maar op. Daarbij is het niet zo dat iemand van bovenaf dit bepaalt, je kan daar als man zijnde druk op uitoefenen.quote:Op donderdag 10 maart 2016 00:38 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen een mannenpil. Maar het ding gaat er nooit komen. Zodra er geen "oeps" kindjes meer komen stort namelijk de gehele maatschappij in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |