Rubio wint met ongeveer 70%quote:
Ik zie niet in waarom dat zou moeten impliceren dat de VS 'fucked' is.quote:Op zondag 6 maart 2016 22:30 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Het wordt nu inderdaad erg spannend. Iets zegt mij dat dit waarschijnlijk Trump vs Hillary gaat worden.
A.k.a: The US is fucked
Fucked? Alleen maar beter juist.quote:Op zondag 6 maart 2016 22:30 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Het wordt nu inderdaad erg spannend. Iets zegt mij dat dit waarschijnlijk Trump vs Hillary gaat worden.
A.k.a: The US is fucked
Ik denk toch dat we na 15 maart al wel een redelijk beeld hebben. Zeker bij de Democraten. Bij de Republikeinen weten we dan ook wel redelijk of we op een overwinning van Trump of een brokered convention afstevenen.quote:Op zondag 6 maart 2016 23:27 schreef Nintex het volgende:
Ontknoping? Dat gaat nog wel even duren voor we een ontknoping krijgen. Trump lijkt Rubio uit het veld te hebben geslagen, maar Cruz scoorde nog behoorlijk goed. Als Trump Ohio en of Florida verliest dan ligt de race nog steeds open. Er zijn ook nog een paar andere staten die de andere kant op kunnen.
Sanders deed het dit weekend ook iets beter dan de polls lieten zien.
Op dinsdag wordt het voor de democraten ook al duidelijk met de verkiezingen in Michigan. Als Clinton daar wint, is het helemaal overquote:Op zondag 6 maart 2016 23:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk toch dat we na 15 maart al wel een redelijk beeld hebben. Zeker bij de Democraten. Bij de Republikeinen weten we dan ook wel redelijk of we op een overwinning van Trump of een brokered convention afstevenen.
Dat ligt aan de grootte van de winst.quote:Op zondag 6 maart 2016 23:47 schreef L3gend het volgende:
[..]
Op dinsdag wordt het voor de democraten ook al duidelijk met de verkiezingen in Michigan. Als Clinton daar wint, is het helemaal over
Mensen die de parallel tussen Reagan en Trump willen trekken snappen er dan ook erg weinig van.quote:Op zondag 6 maart 2016 23:19 schreef Hexagon het volgende:
Toch geinig om dan eens een oud debat op youtube op te zoeken naast het gescheld van Trump, Rubio en Cruz. Het is nooit mijn partij geweest maar het ging nog ergens over.
Daar zullend de oudere republikeinen met weemoed naar terug kijken Hoe ernstig kan je partij de weg kwijtraken.
Het is gewoon wachten op de eerste WTA staten. Daar komen echte verschillen of inhaalraces.quote:Op maandag 7 maart 2016 00:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En opeens staat Trump eigenlijk maar 87 delegates meer voor ...
8 maart:quote:Op maandag 7 maart 2016 00:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En opeens staat Trump eigenlijk maar 87 delegates meer voor ...
In michigan en mississipi geloof ik rond de 20 voor zelfs.... en zijn tenminste niet zon gekke caucus. Florido oo zwaar voor ohio wordt strijden met Kasich. NC en illinois weet ik nietquote:Op maandag 7 maart 2016 00:20 schreef zG. het volgende:
[..]
8 maart:
Trump is volgens de polls leading in Michigan (59) en Mississippi (40).
15 maart:
Trump is volgens polls leading in North Carolina (72), Illinois (69), Ohio (66) en Florida (99).
Meerdere staten zijn winners-takes-all.
De vraag zal in veel van die staten vooral zijn of er sprake gaat zijn van tactisch stemmen. In veel van de 15 maart staten is het bovendien zo dat nu Rubio nog strijd met Trump om de overwinning in de forecasts, maar die heeft dit weekend wellicht toch wel een tikje gekregen.quote:Op maandag 7 maart 2016 00:20 schreef zG. het volgende:
[..]
8 maart:
Trump is volgens de polls leading in Michigan (59) en Mississippi (40).
15 maart:
Trump is volgens polls leading in North Carolina (72), Illinois (69), Ohio (66) en Florida (99).
Meerdere staten zijn winners-takes-all.
Zou Rubio na 15 maart nog in de strijd blijven als hij in Florida verliest?quote:Op maandag 7 maart 2016 00:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
De vraag zal in veel van die staten vooral zijn of er sprake gaat zijn van tactisch stemmen. In veel van de 15 maart staten is het bovendien zo dat nu Rubio nog strijd met Trump om de overwinning in de forecasts, maar die heeft dit weekend wellicht toch wel een tikje gekregen.
Alleen om op die convention aan te sturen lijkt me.quote:Op maandag 7 maart 2016 00:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zou Rubio na 15 maart nog in de strijd blijven als hij in Florida verliest?
Daar valt niet zo heel veel zinnigs over te zeggen vooralsnog.quote:Op maandag 7 maart 2016 00:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zou Rubio na 15 maart nog in de strijd blijven als hij in Florida verliest?
Ik heb 't idee dat geen van de huidige kandidaten op inhoud over kan gaan, zelfs al zouden ze het willen.quote:Op zondag 6 maart 2016 23:19 schreef Hexagon het volgende:
Toch geinig om dan eens een oud debat op youtube op te zoeken naast het gescheld van Trump, Rubio en Cruz. Het is nooit mijn partij geweest maar het ging nog ergens over.
Daar zullend de oudere republikeinen met weemoed naar terug kijken Hoe ernstig kan je partij de weg kwijtraken.
Redelijk logische statistiek toch, niets heel opvallends. Nouja, je zou haast kunnen concluderen dat establishment voters puur stemmen op rubio omdat hij establishment is.quote:Op maandag 7 maart 2016 00:45 schreef Nintex het volgende:
Er zijn een paar polls die andere resultaten laten zien. Zoals laatst eentje die in Michigan Kasich boven Trump peilde.
Ik durf het na opvallende winsten van Cruz niet meer met zekerheid te zeggen dat Trump de staten waar hij goed staat in de pelingen ook daadwerkelijk wint. De kans is groter, maar Cruz heeft een loyale groep supporters en in sommige van die staten gaan ze 24/7 anti Trump ads draaien.
Dit is ook een interessante poll:
[ afbeelding ]
Mijn verwachting is dat Trump Florida en Ohio zou kunnen verliezen. Ohio, omdat Kasich daar populair is. Florida, omdat mogelijk de voltallige GOP machine ingezet gaat worden om Rubio daar winst te bezorgen, anders is het einde verhaal voor Rubio en het establishment, want Cruz is wat dat betreft ook een outsider.
Jij ziet Trump in Florida echt verliezen?quote:Op maandag 7 maart 2016 00:45 schreef Nintex het volgende:
Mijn verwachting is dat Trump Florida en Ohio zou kunnen verliezen. Ohio, omdat Kasich daar populair is. Florida, omdat mogelijk de voltallige GOP machine ingezet gaat worden om Rubio daar winst te bezorgen, anders is het einde verhaal voor Rubio en het establishment, want Cruz is wat dat betreft ook een outsider.
FiveThirtyEight heeft Trump op 66% kans om te winnen in hun polls plus en 88% in hun polls only model:http://projects.fivethirt(...)/florida-republican/quote:Op maandag 7 maart 2016 00:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij ziet Trump in Florida echt verliezen?
http://www.realclearpolit(...)al_primary-3555.html.
Zowel Rubio als Trump laten een stijgende lijn zien, maar ik zie Rubio met zijn huidige performance echt niet die 18,7 procentpunt inhalen... Het lukt ze nu niet om Trump te stoppen, ik zie niet zo in waarom het daar wel zou lukken (met Rubio).
Als Cruz zijn tegenstander daar was, misschien wel, maar dit weekend kan het toch alleen maar minder voor hem gemaakt hebben?quote:Op maandag 7 maart 2016 01:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
FiveThirtyEight heeft Trump op 66% kans om te winnen in hun polls plus en 88% in hun polls only model:http://projects.fivethirt(...)/florida-republican/
Rubio heeft nog wel enige kans, maar uit polls in de komende dagen moet blijken of de uitslagen van dit weekend effect hebben gehad.
Veelal gaat het ook om de lokale campagne, momentum is in mijn ogen een overschat fenomeen. Maar zoals ik zei, de komende dagen moeten gaan uitwijzen of Rubio daadwerkelijk aan het wegzakken is.quote:Op maandag 7 maart 2016 01:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Als Cruz zijn tegenstander daar was, misschien wel, maar dit weekend kan het toch alleen maar minder voor hem gemaakt hebben?
Ja, 't stemmen daar zou binnen n halfuurtje moeten afgelopen zijn ...quote:Op maandag 7 maart 2016 01:28 schreef Elfletterig het volgende:
Er is vandaag toch ook een democratische primary in Maine?
Zou het niet zo kunnen zijn dat daar zowat enkel het "establishment" gaat stemmen en de gemiddelde Puerto-ricaan er voor de rest "vrij gerust" in is welke kandidaat gekozen wordt ? Die richten zich eerder op de eigen politiek, denk ik. (wat dat betreft hebben ze n vrij aparte status binnen de VS natuurlijk)quote:Op maandag 7 maart 2016 01:37 schreef Elfletterig het volgende:
Is er trouwens een specifieke reden waarom Rubio het op Puerto Rico zo goed doet en Cruz niet?
Wellicht. Het is in elk geval wel opvallend, want het wijkt nogal af van het patroon van afgelopen week.quote:Op maandag 7 maart 2016 01:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zou het niet zo kunnen zijn dat daar zowat enkel het "establishment" gaat stemmen en de gemiddelde Puerto-ricaan er voor de rest "vrij gerust" in is welke kandidaat gekozen wordt ?
Het is nauwelijks voor te stellen, zo beschaafd....quote:Op zondag 6 maart 2016 23:19 schreef Hexagon het volgende:
Hij is gecalledquote:Op maandag 7 maart 2016 02:07 schreef Elfletterig het volgende:
Uitslag Maine lijkt zo'n beetje 64-36 procent in het voordeel van Sanders te worden.
Sanders geeft om het volk.quote:Op maandag 7 maart 2016 02:14 schreef Elfletterig het volgende:
Het valt op dat Sanders veel meer de taal van het volk spreekt. Gewoon duidelijk. Clinton zit veel meer op de beleidsmatige toer en praat met omwegen en zegt dingen waarbij ze een slag om de arm houdt.
Merkbaar idd. Moest wel weer een paar keer zuchten om Clinton. Zo onoprecht/sociaal wenselijk.quote:Op maandag 7 maart 2016 02:14 schreef Elfletterig het volgende:
Het valt op dat Sanders veel meer de taal van het volk spreekt. Gewoon duidelijk. Clinton zit veel meer op de beleidsmatige toer en praat met omwegen en zegt dingen waarbij ze een slag om de arm houdt.
Toch is het ook een kwaliteit. Ze weet precies wat ze wel en niet moet zeggen. Ze mist de passie van Sanders, maar ze maakt ook geen uitglijders. En ze weet heel goed hoe ze de standpunten van Sanders en O'Malley tot de hare moet maken.quote:Op maandag 7 maart 2016 02:17 schreef Moira. het volgende:
[..]
Merkbaar idd. Moest wel weer een paar keer zuchten om Clinton. Zo onoprecht/sociaal wenselijk.
Voor veel doorsnee Amerikanen heel overtuigend idd.quote:Op maandag 7 maart 2016 02:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toch is het ook een kwaliteit. Ze weet precies wat ze wel en niet moet zeggen. Ze mist de passie van Sanders, maar ze maakt ook geen uitglijders. En ze weet heel goed hoe ze de standpunten van Sanders en O'Malley tot de hare moet maken.
Publiek lijkt het niet echt te geloven.quote:Op maandag 7 maart 2016 02:39 schreef Elfletterig het volgende:
Clinton maakt even goede sier met resultaten van haar man in de jaren 90....
Sanders zoekt nadrukkelijk de aanval. Hij moet feitelijk ook wel, want als de huidige situatie zo blijft, legt hij het af. Hij moet Clinton omver zien te stoten.quote:Op maandag 7 maart 2016 02:43 schreef Baszh het volgende:
Mensen het debat aan het kijken? Sanders gaat er steeds harder in
Hij maakt af en toe grapjes, komt veel beter over.
Is Kasich nog een factor waar we rekening mee moeten gaan houden?quote:Op maandag 7 maart 2016 02:48 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens heeft John Kasich ook een endorsement binnen van Arnold Schwarzenegger.
Dat was alweer een paar weken geleden toch?quote:Op maandag 7 maart 2016 02:48 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens heeft John Kasich ook een endorsement binnen van Arnold Schwarzenegger.
Het is vandaag bij een speech echt uitgesproken.quote:Op maandag 7 maart 2016 02:50 schreef Baszh het volgende:
[..]
Dat was alweer een paar weken geleden toch?
Dat doet ze inderdaad wel knap. Of je Hillary nu sympathiek / likeable vindt of niet, je kunt er niet omheen dat ze een goede debater is.quote:Op maandag 7 maart 2016 03:13 schreef skysherrif het volgende:
Dat antwoord op de vraag welke racial blindspots van Clinton is wel weer geniaal. Hoe ze die vraag totaal omkeert en in haar voordeel zet.
Ze gaat echt nooit op een beschuldiging in, ze komt altijd met een verhaal wat ze dan wel goed deed of wat Sanders fout deed. Weet precies hoe en wat ze moet ontwijken en hoe ze dit wanneer mogelijk naar haar hand kan zettten.quote:Op maandag 7 maart 2016 03:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat doet ze inderdaad wel knap. Of je Hillary nu sympathiek / likeable vindt of niet, je kunt er niet omheen dat ze een goede debater is.
Clinton is Clinton, wie kent die oude kerel uit Vermont nou.quote:Op maandag 7 maart 2016 03:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ze gaat echt nooit op een beschuldiging in, ze komt altijd met een verhaal wat ze dan wel goed deed of wat Sanders fout deed. Weet precies hoe en wat ze moet ontwijken en hoe ze dit wanneer mogelijk naar haar hand kan zettten.
Wat ik niet snap trouwens:
bernie heeft dusgeholpen om raciale segregatie in een uni te stoppen
heeft meegelopen in die mars van MLK
Werkte zelfs samen met BLM
en somehow krijgt clinton de black vote
?quote:Op maandag 7 maart 2016 03:31 schreef Elfletterig het volgende:
Beide streams haperen. Het is nauwelijks nog te volgen.
Zijn veelal fan van Billquote:Op maandag 7 maart 2016 03:35 schreef VacaLoca het volgende:
Misschien hebben ze er minder moeite mee om op een blanke vrouw te stemmen dan op een blanke man.
Stemmen doen ze daar met onderbuik.quote:Op maandag 7 maart 2016 03:35 schreef VacaLoca het volgende:
Misschien hebben ze er minder moeite mee om op een blanke vrouw te stemmen dan op een blanke man.
Deze is beter, bedankt.quote:
quote:Op maandag 7 maart 2016 03:45 schreef Elfletterig het volgende:
Het debat wordt overigens goed geleid, vind ik. Meestal stoor ik me minimaal een paar keer aan de moderatie, maar Anderson Cooper laat beide kandidaten goed tot hun recht komen.
Clinton speelt nu de "Kijk ons eens anders zijn dan het Republikeinse-debat"- kaart.
Sanders doet er nog een schepje bovenop. Hij zegt dat investeringen in mental health belangrijk zijn en dat het Republikeinse debat nog weer eens duidelijk maakte waarom....
Die opmerking van Sanders daarvoor was ook mooi, over het woord YUUUGE.quote:Op maandag 7 maart 2016 03:45 schreef Elfletterig het volgende:
Het debat wordt overigens goed geleid, vind ik. Meestal stoor ik me minimaal een paar keer aan de moderatie, maar Anderson Cooper laat beide kandidaten goed tot hun recht komen.
Clinton speelt nu de "Kijk ons eens anders zijn dan het Republikeinse-debat"- kaart.
Sanders doet er nog een schepje bovenop. Hij zegt dat investeringen in mental health belangrijk zijn en dat het Republikeinse debat nog weer eens duidelijk maakte waarom....
Zo begreep ik haar opmerking niet. Overigens was het antwoord van Clinton warrig en langdradig.quote:Op maandag 7 maart 2016 03:58 schreef skysherrif het volgende:
Wat??
Clinton geeft net toe de vrouw te kennen die de vraag over bidden stelt? Dat lijkt me niet helemaal eerlijk?
Hoe vatte jij het op dan? Moet bekennen dat ik steeds moeilijker me kan concentreren gezien het tijdstip haha.quote:Op maandag 7 maart 2016 04:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zo begreep ik haar opmerking niet. Overigens was het antwoord van Clinton warrig en langdradig.
Ik vatte het meer in algemene zin op, dat ze dergelijke diensten had bijgewoond. Maar ik kan het net zo goed verkeerd hebben begrepen.quote:Op maandag 7 maart 2016 04:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe vatte jij het op dan? Moet bekennen dat ik steeds moeilijker me kan concentreren gezien het tijdstip haha.
Kwam over alsof ze voorzichtig een zo politiek correct mogelijk antwoord poogde te formuleren.quote:Op maandag 7 maart 2016 04:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe vatte jij het op dan? Moet bekennen dat ik steeds moeilijker me kan concentreren gezien het tijdstip haha.
twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 07-03-2016 om 03:54:29All of the phony T.V. commercials against me are bought and payed for by SPECIAL INTEREST GROUPS, the bandits that tell your pols what to do reageer retweet
En oud-kandidaat Lindsey Graham laat weten dat -ie Ted Cruz boven Donald Trump zou verkiezen als het een tweemansrace werd.twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 07-03-2016 om 03:58:38How do you fight millions of dollars of fraudulent commercials pushing for crooked politicians? I will be using Facebook & Twitter. Watch! reageer retweet
bronquote:Winners and losers from the seventh Democratic presidential debate
Hillary Clinton and Bernie Sanders faced off in the seventh Democratic presidential debate Sunday night in Flint, Mich. The city's well-publicized water problems framed a largely (although not entirely) polite conversation -- a marked contrast to the battle royales on the Republican side of late. I watched, tweeted and jotted down some notes on the best and the worst. They're below. And make sure to check out The Fix's annotated transcript of the debate, too!
Winners
* Hillary Clinton: The former secretary of state came ready to fight on Sunday night. She kept her hit on Sanders's opposition to the automobile-industry bailout well hidden in the run-up to the debate to get maximum impact when she dropped it on his head. Ditto her attack on him being the lone Democratic-voting senator to vote against the Export-Import Bank. She is still not great when it comes to answering questions she doesn't want to answer. Her I'll-release-my-Wall-Street-speeches-when-everyone-else-does answer to a question about her high-paid speaking gigs was not very good. And she remains overly cautious as a candidate; when pressed on whether people at the Environmental Protection Agency should lose their jobs because of what happened in Flint, Clinton was unwilling to say they should -- a swing and a miss at a hanging curveball. Still, overall, this was a very solid showing by Clinton. On guns, on failing schools and on Flint, she was confident and effective.
* President Obama: It seemed as though no matter what Clinton was asked about in the debate, her answer wound back to a defense of the current occupant of the White House. Clinton even used President Obama as a shield against Sanders as he bashed her on accepting money from Wall Street. Why? Because Clinton knows that among Democratic base voters -- particularly African Americans -- Obama remains hugely popular and, therefore, aligning yourself with him is a stone-cold winner.
* The Export-Import Bank: A 10-minute discussion about an obscure bank almost no one has heard of? I take that as a win for Ex-Im. Also, the Export-Import Bank is now the second most famous bank in the world -- right behind the Iron Bank of Braavos.
* CNN: I will admit I very skeptical when the Cable News Network said this debate would start at 8 p.m. Eastern time. But, good on you, CNN! At 7:56 p.m., the candidates were being introduced. And there wasn't even that weird commercial break two seconds into the debate. I also liked the format CNN chose for this forum: lots and lots of good audience questions with (generally) effective follow-ups by the moderators. (Don Lemon's repetition of the "Avenue Q" question was, um, less good. Ditto the "Whom do you pray for" question.)
Losers
* Bernie Sanders: The senator from Vermont had effectively walked a fine line in the previous six debates when it came to attacking Clinton without coming across as bullying or condescending. He tripped and fell while trying to execute that delicate dance on Sunday night. Sanders's "excuse me, I'm talking" rebuttal to Clinton hinted at the fact that he was losing his temper with her. His "Can I finish, please?" retort ensured that his tone and his approach to someone trying to become the first female presidential nominee in either party would be THE story of the night.
Put aside the fact that Sanders misstepped on tone, he also did nothing to change the underlying dynamics of the race. If you think Wall Street is the problem for much of what ails the country, you were for Sanders before this debate and certainly for him after it, too. But, as we know from the first 40 percent or so of states that have voted, there aren't enough of those people to make him the nominee. Sanders didn't knock Clinton off her game in any meaningful way, making the debate a loss for him. (Sidebar: His answer about white people not knowing what it is like to live in a ghetto or be poor would have been a massive gaffe if he was not as far behind in the delegate chase as he is.)
* Foreign policy: A total of zero minutes of the debate were dedicated to questions beyond the nation's borders. I get that with the Flint setting this was going to be a largely domestic policy-focused affair. But, NO foreign policy questions? A little odd.
* The 1990s: Look, it was an awkward time for all of us.
Yes, that is my high school graduation picture.) Much of the debate's middle section featured Sanders trying to hit Clinton for various things -- the crime bill, welfare reform, NAFTA -- that happened in the 1990s. Clinton effectively parried them, pointing out that the 2016 election will be about the future, not the past. That's good news for the 18-year-old version of me.
Ik was nooit zo van de 'conspiracy', maar die verering van Clinton begint bizarre vormen aan te nemen..quote:
Is geen complot denken.quote:Op maandag 7 maart 2016 11:35 schreef martijnde3de het volgende:
De republikeinen hebben kennelijk zin in een burgeroorlog. Ze proberen deze film(dit is de trailer) in alle bioscopen te krijgen. Met als doel de democraten af te schilderen als communisten en racisten. Dit complot denken maakt mij altijd aan het lachen
Ik vond zelf Clinton heel gemaakt weer overkomen, totaal niet als degene die echt om de problemen daar geeft, maar met haar schorre stem vooral sanders aan het overschreeuwen was en soms haar kakelende lachje opzette, natuurlijk is dat mijn bias. Wel grappig dat ze het dan zwak vinden van Sanders dat hij zei: Excuse me, im talking now (oid). Terecht, Clinton doet wel alsof ze veel beter is dan de republikeinen in die debatten, maar ze had zo mee kunnen doen als ze niet zon keurige tegenstander had verder.quote:Op maandag 7 maart 2016 11:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat is er precies zo subjectief aan?
Je geeft dus zelf al aan dat ze ook de minpunten van Clinton aanhalen.quote:Op maandag 7 maart 2016 11:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik vond zelf Clinton heel gemaakt weer overkomen, totaal niet als degene die echt om de problemen daar geeft, maar met haar schorre stem vooral sanders aan het overschreeuwen was en soms haar kakelende lachje opzette, natuurlijk is dat mijn bias. Wel grappig dat ze het dan zwak vinden van Sanders dat hij zei: Excuse me, im talking now (oid). Terecht, Clinton doet wel alsof ze veel beter is dan de republikeinen in die debatten, maar ze had zo mee kunnen doen als ze niet zon keurige tegenstander had verder.
Ze geven het zelf nog toe ook, Clinton geeft nagenoeg geen antwoord op de vragen waarop ze geen antwoord wil geven, liever pareert ze het met een nieuwe aanval of iets wat ze wel goed doet.
De 90s is ze steeds aan het verwerpen als de past, maar als het haar even uitkomt wil ze wel weer gaan teren op het succes van haar man uit die periode.
Aan de andere kant, mijn mening is nog 10keer minder objectief en ben ik niet goed ingelezen in de materie, dus wat dat betreft
(overigens ben ik het er wel mee eens dat ze het debat heeft gewonnen, geweldige debater verder Clinton)
Vergeet niet dat morgen de Michigan primary op het programma staat, waar Clinton in de peilingen vooralsnog op pakweg 20 procentpunt voorsprong staat. Michigan heeft bovendien een flinke hoeveelheid delegates te vergeven.quote:Sanders didn't knock Clinton off her game in any meaningful way, making the debate a loss for him.
Mee eens dat Clinton het debat won. Sanders heeft gewoon niet net die extra stoot om haar echt van dr stuk te brengen. Waar Clinton heel slim aanvallen met nog hardere aanvallen pareert (inhoudelijk), gaat Bernie on the defense en dat moet je eigenlijk niet doen of je moet haar aanval zo omdraaien dat het in je voordeel spreekt iets wat clinton ook vaak doet.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je geeft dus zelf al aan dat ze ook de minpunten van Clinton aanhalen.
Belangrijkste uitgangspunt bij zo'n analyse is natuurlijk 'wat verwachten we op voorhand van de kandidaten en in welke mate hebben ze die verwachtingen waargemaakt?'. IN wat andere analyses die ik las vonden ze zowel Clinton als Bernie goed voor de dag komen, maar bij The Fix kijken ze vooral naar de vraag 'gaat het debat iets veranderen aan de race?' en daar is in hun ogen meer voor nodig:
[..]
Vergeet niet dat morgen de Michigan primary op het programma staat, waar Clinton in de peilingen vooralsnog op pakweg 20 procentpunt voorsprong staat. Michigan heeft bovendien een flinke hoeveelheid delegates te vergeven.
Ik vind Kasich veruit de leukste kandidaat aan Republikeinse zijde. Hij moet in de race blijven, al is het alleen voor Ohio. Misschien dat hij tijdens de convention nog een rol kan spelen. Potentiële VP-nominee?quote:Op maandag 7 maart 2016 02:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is Kasich nog een factor waar we rekening mee moeten gaan houden?
Weet niet hoe hij in Californie er voor staat, maar Ohio en Cali zijn 2 grote WTA staten toch?
VP bij rubio misschien, maar zie het hem niet worden bij Cruz of Trump. Dat zou zeker bij Trump het anti establishment onderuithalen.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:23 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ik vind Kasich veruit de leukste kandidaat aan Republikeinse zijde. Hij moet in de race blijven, al is het alleen voor Ohio. Misschien dat hij tijdens de convention nog een rol kan spelen. Potentiële VP-nominee?
Veel van de Sanders aanhangers zijn het soort mensen dat sympathie had of meedeed aan die Occupy protesten. Die demografie heeft Sanders goed onder controle en zijn campagne zet Hilary (niet geheel onterecht) weg als onderdeel van die '1%' waar mensen toen tegen protesteerden.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:25 schreef Re het volgende:
kan iemand dat gehamer op wall street even uitleggen, ook dat is toch gewoon Amerika?
Vind het juist slim voor Trump om iemand als VP te nemen die wel eens het spelletje heeft gespeeld en hem zou kunnen ondersteunen. Bovendien heeft Kasich een totaal andere persoonlijkheid dan Trump wat ook goed kan zijn.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
VP bij rubio misschien, maar zie het hem niet worden bij Cruz of Trump. Dat zou zeker bij Trump het anti establishment onderuithalen.
Kasich is soms wel even een fijne adempauze in de GOP debatten ja. Kasich zal sws in de race blijven om Trump of Cruz te beletten die 1237 te halen.
Dat zal wel tegenvallen. De zwarte Amerikanen stemmen echt in overweldigende meerderheid Democratisch en dat gaat één zo'n opmerking ook niet veranderen. Ik heb wel vaker begtoogd dat er juist voor de zwarte Amerikanen erg veel op het spel staat. Dat is één van de redenen voor de hoge opkomst en de overweldigende meerderheid waarmee ze op de Democraten stemmen. Als er één demografische groep is die de 'klappen van het Republikeinse beleid' heeft ontvangen, dan zijn het wel de zwarte Amerikanen. Daarbij speelt voor die groep ook de mate waarin beleid waargemaakt kan worden een rol. Sanders is natuurlijk sterk idealistisch en vindt bijvoorbeeld Obamacare een mislukking omdat het niet ver genoeg gaat in zijn ogen. Veel zwarte Amerikanen ervaren het echter een flinke stap in de goede richting. In mijn ogen zijn dat soort zaken ook waarom Sanders het aflegt tegen Clinton in de Democratische primaries. Dat betekent echter natuurlijk niet dat in een match-up tegen de Republikeinen hij opeens gaat verliezen vanwege een dergelijke opmerking. Zeker niet tegen bijvoorbeeld een Trump die doodleuk onjuiste, stigmatiserende statistieken over de betrokkenheid van zwarte Amerikanen bij moord retweet en veel meer van dat soort zaken.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:21 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mee eens dat Clinton het debat won. Sanders heeft gewoon niet net die extra stoot om haar echt van dr stuk te brengen. Waar Clinton heel slim aanvallen met nog hardere aanvallen pareert (inhoudelijk), gaat Bernie on the defense en dat moet je eigenlijk niet doen of je moet haar aanval zo omdraaien dat het in je voordeel spreekt iets wat clinton ook vaak doet.
Was het alleen niet mee eens dat Bernie echt, de loser was, alhoewel die opmerking over white people dont know what poverty is, gaat hem echt doen verliezen in de polls tegen republikeinen vermoed ik.
maar dat is toch ook gewoon onderdeel van the american dream etc..., maar goed blijkbaar mag je geen geld verdienen of zoquote:Op maandag 7 maart 2016 12:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Veel van de Sanders aanhangers zijn het soort mensen dat sympathie had of meedeed aan die Occupy protesten. Die demografie heeft Sanders goed onder controle en zijn campagne zet Hilary (niet geheel onterecht) weg als onderdeel van die '1%' waar mensen toen tegen protesteerden.
Waar het op neer komt, is dat bepaalde banken/bedrijven etc grote sommen geld geven aan een kandidaat en dat deze hun integriteit daarmee verliezen en er in feite een soort verlengstuk van wall street in het witte huis zit. Dat is dus wat Sanders iig zegt.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:36 schreef Re het volgende:
[..]
maar dat is toch ook gewoon onderdeel van the american dream etc..., maar goed blijkbaar mag je geen geld verdienen of zo![]()
ik vind het allemaal wat ver gezocht
In 2008 heeft de fraude op Wall Street de economie laten instorten en tot een enorme wereldwijde crisis geleid. (ik raad je aan de Oscar genomineerde film The Big Short te kijken). Dit kon gebeuren omdat enkele presidenten allerlei restricties van Wall Street hadden afgehaald.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:25 schreef Re het volgende:
kan iemand dat gehamer op wall street even uitleggen, ook dat is toch gewoon Amerika?
Ach ja verkiezingsretoriek. Maar vergis je niet in hoe ongelooflijk divers Amerika is en kan zijn in opvattingen. Er zijn genoeg mensen (zoals Bernies succes aangeeft) die helemaal niets hebben met die American Dream.quote:Op maandag 7 maart 2016 12:36 schreef Re het volgende:
[..]
maar dat is toch ook gewoon onderdeel van the american dream etc..., maar goed blijkbaar mag je geen geld verdienen of zo![]()
ik vind het allemaal wat ver gezocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |