abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160431182
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 23:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Kennis van me heeft keukentafelgesprekken gevoerd. Zij beweert, met droge ogen, dat ze in een uur tijd het huishouden kan doen. Een uur, per week, wel te verstaan. En dus hebben bejaarden genoeg aan anderhalf uur huishoudelijke hulp, per week.

Nou, ik doe al een uur alleen over de badkamer.
Ik snap niet hoe mensen dat voor zichzelf weten goed te praten. Want met enig realiteitsbesef heeft het weinig te maken in ieder geval.

Wat de laatste jaren ook een heilig geloof is geworden is het geloof in "de eigen kracht" en "zelfredzaamheid" van mensen. Zo erg dat mensen niet meer willen of kunnen zien dat bepaalde groepen in de samenleving gewoon niet in staat zijn om in zekere zin zelfredzaam te zijn.

Mensen vragen niet voor niets hulp.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 4 maart 2016 @ 23:42:21 #92
3542 Gia
User under construction
pi_160431321
Sowieso bleven vrouwen vroeger nog thuis en konden een ouder in huis nemen, of om toerbeurten verzorgen. Tegenwoordig werken de meeste vrouwen fulltime, moeten daarnaast hun huishouden runnen en dan nog verwacht zo'n zorgkantoor dat je ook nog even bij je ouwe moer de boel doet.

Gevolg, vrouwen van middelbare leeftijd die met een burnout thuis komen te zitten en zelf hulp nodig hebben.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 23:48:23 #93
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160431435
En dan dit. Je krijgt allerlei dure adviezen en nonsens gesprekken. Maar de zorg (handen aan het bed) ontbreekt.

Waar je in het verleden gewoon bejaarden tehuizen had moet nu iedereen thuis blijven. We hebben woningnood, maar woningen moeten worden aangepast, huisartsen moeten dagen inplannen om iedereen te bezoeken die niet meer zelfstandig is etc etc.

Mijn vrouw werkt al haar hele leven in de zorg. De situatie van het klassieke bejaarden tehuis was veel prettiger. Waar man en vrouw samen een kamer hadden. En dat was ook nog vrijwillig. Je hoefde er geen gebruik van te maken. Alles was bij de hand. Van kappers tot huisartsen etc. die daar op vaste dagen langs kwamen en zo het hele tehuis kon voorzien van hulp. Een prima kantine etc enfin zo kun je wel doorgaan

Mijn vrouw is niet voor niets een studie begonnen en inmiddels geslaagd. De bejaarden tehuizen van vroeger zijn nu verpleegklinieken geworden waar over het algemeen mensen nog maar een paar weken te leven hebben. Daar zijn dus meer verpleegkundigen nodig.

Ik vraag me af wat duurder is. Zelfstandig wonen en woningaanpassingen laten aanbrengen ondanks woningnood, speciaal vervoer etc dat weer afgebroken moeten worden zodra iemand is overleden is of de oude situatie. De talloze gesprekken met gemeentes en andere nonsens instellingen. De huisarts die meer tijd nodig heeft om langs te komen vanwege de spreiding

Het is een propaganda verhaal dat mensen in een bejaarden tehuis wegkwijnen. Of kinderen nu dagelijks op bezoek kwamen in dat bejaarden tehuis waar je gewoon een kamer had en zelfstandig kon koken etc of in het huis waar ouderen dan nu met alle ongemakken zelfstandig wonen. Hulp van familie die er nooit was (helaas) is er ook niet als ouderen zelfstandig wonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 04-03-2016 23:55:20 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_160431491
Kan ik je een leuke over vertellen, traplift bij een kennis moest eruit van de bouwvereniging, op eigen kosten door hun.
Wat konden ze ermee, weggooien dus!
Komt de volgende huurder, wat was het eerste wat geplaatst werd een traplift!
Is toch geld weggooien of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2016 23:51:27 ]
  vrijdag 4 maart 2016 @ 23:51:55 #95
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160431509
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 23:19 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het punt is juist dat er steeds minder instanties je van steeds minder hulp voorzien.

Zoek het zelf maar uit, participatiesamenleving, dat is de boodschap tegenwoordig.
Er zijn teveel instanties die allemaal verschillende adviezen afgeven waardoor er uiteindelijk niets gebeurd.
pi_160431544
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 23:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Er zijn teveel instanties die allemaal verschillende adviezen afgeven waardoor er uiteindelijk niets gebeurd.
Ik ben zelfs van mening als het 1 dezelfde instantie is, dat de linker hand niet weet wat de rechter doet.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 00:01:10 #97
3542 Gia
User under construction
pi_160431752
Mantelzorg kan veel beter werken zonder al die papierhandel. Akkoord, je mag zonder bemoeienis van instantie je eigen moeder helpen, maar niet tegen een kleine vergoeding de oude dame van drie deuren verder. Want tja, da"s zwart werken.

Overigens denk ik ook dat we, wat vergoedingen betreft, nogal verwend zijn.

Voorbeeld, kinderopvang. Vroeger deden opa en oma dat nog uit liefde, nu moet dat gedeclareerd en vergoed worden. En zo gaat dat ook in de zorg.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 00:02:01 #98
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160431773
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het zou me weinig verbazen als de VVD'ers van nu over pakweg 20 jaar allemaal overgestapt zijn naar Henk Krol. Het is gewoon kortetermijndenken van de bovenste plank.
Dat denk ik wel.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 00:03:37 #99
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160431806
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:01 schreef Gia het volgende:
Mantelzorg kan veel beter werken zonder al die papierhandel. Akkoord, je mag zonder bemoeienis van instantie je eigen moeder helpen, maar niet tegen een kleine vergoeding de oude dame van drie deuren verder. Want tja, da"s zwart werken.

Voorbeeld, kinderopvang. Vroeger deden opa en oma dat nog uit liefde, nu moet dat gedeclareerd en vergoed worden. En zo gaat dat ook in de zorg.
Helaas is de maatschappij nu zo ingedeeld dat je met twee man werkt. Bovendien krijgen we steeds meer alleenstaande
pi_160431839
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 23:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee, niet mee eens. Dat is eigenlijk nooit echt aan de orde geweest. Wel is die indicatiestelling altijd enorm en onnodig bureaucratisch geweest (en nu nog wel eigenlijk).

Decentralisatie zou op zich wel een goed idee kunnen zijn, maar niet - zoals nu het geval is - als verkapte bezuinigingsmaatregel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_160431868
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:01 schreef Gia het volgende:

Mantelzorg is mij te vrijblijvend. Daarmee kun je niet voor iedereen zorg garanderen.

Er zal dus altijd fatsoenlijke professionele zorg beschikbaar moeten blijven, en in Nederland is daar ook genoeg geld voor als men wil.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 00:12:04 #102
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160431986
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee, niet mee eens. Dat is eigenlijk nooit echt aan de orde geweest. Wel is die indicatiestelling altijd enorm en onnodig bureaucratisch geweest (en nu nog wel eigenlijk).

Decentralisatie zou op zich wel een goed idee kunnen zijn, maar niet - zoals nu het geval is - als verkapte bezuinigingsmaatregel.
Heb jij ooit van vitaliteitscoaches gehoord? Alleen al bij mijn werkgever moet je naar 4 verschillende artsen voor een keuring. Dat was er in het verleden 1 en 1 psycholoog. De bedrijfsarts werkt via de Uni, maar de keuringsarts via Mensis en de psycholoog weer van een andere organisatie. En steeds krijg je de mails of de een van de andere de gegevens mag opvragen en steeds moet je dezelfde onderzoeken ondergaan. Niets maar dan ook niets kan je voorbereiden op die waanzin. En dan vraagt men zich af waarom zorg zo duur is. En op het einde krijg je nog een vitaliteitscoach die ook nog een mening heeft en vergeet ook de dieetiste niet al heb je een BMI van 20,2 dan nog heeft die ook nog een mening.

En dan heb je het over een simpele keuring. Hoef je niet te vragen welke waanzin je moet onderegaan als je echt iets hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 05-03-2016 00:20:52 ]
pi_160432039
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

Heb jij ooit van vitaliteitscoaches gehoord? Alleen al bij mijn werkgever moet je naar 4 verschillende artsen voor een keuring. Dat was er in het verleden 1 en 1 psycholoog. De bedrijfsarts werkt via de Uni, maar de keuringsarts via Mensis en de pscholoog weer van een andere organisatie. En steeds krijg je de mails of de een van de andere de gegevens mag opvragen en steeds moet je dezelfde onderzoeken ondergaan. Niets maar dan ook niets kan je voorbereiden op die waanzin. En dan vraagt men zich af waarom zorg zo duur is.
Klopt, deels zit er wel een kern van waarheid in inderdaad. Maar zo ontzettend veel instanties cq tussenlagen zijn er niet voor een indicatiestelling of behandeling.

Maar ik heb zelf ook ervaring met diverse keuringen. Ik heb diverse beperkingen vanaf mijn geboorte en derhalve ben ik door een medisch adviesbureau namens de gemeente gekeurd, en moest daarna het UWV er nog over beslissen, dat is wel een beetje dubbelop ja. :')

Maar vanwege ons doorgeschoten controledwang - omdat men doodsbang is voor fraude en misbruik - moeten alle cijfertjes tot in extreme worden verantwoord.
pi_160432050
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

Heb jij ooit van vitaliteitscoaches gehoord? Alleen al bij mijn werkgever moet je naar 4 verschillende artsen voor een keuring. Dat was er in het verleden 1 en 1 psycholoog. De bedrijfsarts werkt via de Uni, maar de keuringsarts via Mensis en de psycholoog weer van een andere organisatie. En steeds krijg je de mails of de een van de andere de gegevens mag opvragen en steeds moet je dezelfde onderzoeken ondergaan. Niets maar dan ook niets kan je voorbereiden op die waanzin. En dan vraagt men zich af waarom zorg zo duur is. En op het eidne krijg je nog een vitaliteitscoach die ook nog een mening heeft en vergeet ook de dieetiste niet als heb je ene BMI van 20,2 dan nog heeft die ook nog een mening.
Ligt eraan voor welk beroep dan vind ik dat men zich daar ook niet op voor bereiden mag kunnen.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 00:22:21 #105
3542 Gia
User under construction
pi_160432121
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Mantelzorg is mij te vrijblijvend. Daarmee kun je niet voor iedereen zorg garanderen.

Er zal dus altijd fatsoenlijke professionele zorg beschikbaar moeten blijven, en in Nederland is daar ook genoeg geld voor als men wil.
Dat denk ik ook, maar er zitten nu teveel schakels tussen client en zorgverlener.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 00:30:06 #106
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160432211
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, deels zit er wel een kern van waarheid in inderdaad. Maar zo ontzettend veel instanties cq tussenlagen zijn er niet voor een indicatiestelling of behandeling.

Maar ik heb zelf ook ervaring met diverse keuringen. Ik heb diverse beperkingen vanaf mijn geboorte en derhalve ben ik door een medisch adviesbureau namens de gemeente gekeurd, en moest daarna het UWV er nog over beslissen, dat is wel een beetje dubbelop ja. :')

Maar vanwege ons doorgeschoten controledwang - omdat men doodsbang is voor fraude en misbruik - moeten alle cijfertjes tot in extreme worden verantwoord.
Als je je daar in verdiept kom je steeds meer verassingen tegen waarvan je denkt hoe is dit in godsnaam mogelijk.
pi_160432224
Vergeet ook niet de 2 miljard euro die jaarlijks naar Brussel wordt overgemaakt.
pi_160432235
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:31 schreef Zienswijze het volgende:
Vergeet ook niet de 2 miljard euro die jaarlijks naar Brussel wordt overgemaakt.
Is dat niet de verschuldigde btw invoer en uitvoerrechten?
pi_160432296
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:43 schreef gelly het volgende:
Ik denk niet dat mevrouw ineens wel zorg krijgt als we geen asielzoeker meer opnemen hoor.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dijsselbloem poneerde een bedrag van 1,5 miljard neer. Het gaat om de totalen van als deze bedragen: EU-afdrachten, naheffingen, massaal economische vluchtelingen uit een relatief rijk land als Syrie opvangen (terwijl we voor miljoenen Afrikanen die op minder dan 1 dollar per dag leven niets doen), etc. etc.

Dat is leuk als je bovenmodaal verdient. Mensen die minder dan modaal verdienen zijn op de voorzieningen aangewezen en daar vindt helaas afbraak op plaats.
pi_160432314
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:32 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is dat niet de verschuldigde btw invoer en uitvoerrechten?
Nee, helaas niet. We betalen jaarlijks 6 miljard en ontvangen 4 miljard. Per saldo dragen we dus 2 miljard aan Brussel af. Daarnaast dragen we per inwoner bijvoorbeeld meer dan het VK af, wat ook een rijk W-Europees land is.
pi_160432355
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Och maakt dat wat uit? Hij zal ook wel iets van mij vinden.
Als ik je beroep goed onthouden heb, stel jij bent gezond er zal er maar 1 tje tussen zitten die levensmoe is wat dan?
  zaterdag 5 maart 2016 @ 00:43:00 #112
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160432382
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als ik je beroep goed onthouden heb, stel jij bent gezond er zal er maar 1 tje tussen zitten die levensmoe is wat dan?
Het zou dan de eerste zijn. Daar heb je die regelgeving niet voor nodig om dat te voorkomen. Maar het is nog nooit gebeurt.
pi_160432403
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Je denkt dat mevrouw geen zorg krijgt vanwege immigranten? oO< Wellicht kun je beter aan de bel trekken bij de zorgverzekeraars. Of nog beter, hun lobbybehartiger in den haag: De VVD.
Leuk dat half Fok! in je lariekoek trapt maar het speelt wel degelijk mee. Negeer de zorgverzekeraars even. Als Dijsselbloem een pot geld opentrekt t.w.v. 1,5 miljard euro om economische vluchtelingem uit een relatief rijk land als Syrie op te vangen (terwijl we voor straatarme Afrikanen niets doen) dan betekent dat hij die 1,5 miljard niet op een andere manier kan besteden. Aan verzorging van ouderen bijvoorbeeld.
pi_160432411
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:44 schreef Abed het volgende:

[..]

Tuurlijk, het is een conspiracy, hij geeft niet om Nederland.
Dit denken :')
De beste man werkt dagelijks 15 uur per dag terwijl hier wordt gezanikt. Erg makkelijk en kort door de bocht.
Hard werken staat niet gelijk aan het land goed managen. Als hij met geld naar het buitenland smijt doet hij het ergens niet goed.
pi_160432417
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:44 schreef Abed het volgende:

[..]

Tuurlijk, het is een conspiracy, hij geeft niet om Nederland.
Dit denken :')
De beste man werkt dagelijks 15 uur per dag terwijl hier wordt gezanikt. Erg makkelijk en kort door de bocht.
Doet die dat gratis of krijgt die betaald net zo als een agent of brandweerman of doktor etc.
Hij krijgt betaald daarmee uit!
Staat het hem niet aan draagt die het maar over aan een ander voor hem 10 andere toch?
pi_160432427
Hard werken zegt overigens weinig over de prestaties van een individu.
pi_160432441
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Doet die dat gratis of krijgt die betaald net zo als een agent of brandweerman of doktor etc.
Hij krijgt betaald daarmee uit!
Staat het hem niet aan draagt die het maar over aan een ander voor hem 10 andere toch?
Wellicht wacht hij wel op een mooi baantje in Brussel na zijn looptijd als premier.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 06:24:47 #118
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_160433696
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:10 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Heb je het tegen mij? Als dat zo is dan zou dat heel raar zijn want het zijn niet mijn woorden :')

Neemt niet weg dat ze gewoon gelijk heeft.
Zonder immigranten was dit wellicht een jaar later gebeurd, maar het is onvermijdelijk. Onze bevolking wordt steeds ouder dus hoe in godsnaam wil je alles kunnen behouden zonder prijsverhogingen en bezuinigingen? Een steeds kleinere groep jongeren moet een steeds grotere groep ouderen onderhouden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_160433712
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 21:43 schreef gelly het volgende:
Ik denk niet dat mevrouw ineens wel zorg krijgt als we geen asielzoeker meer opnemen hoor.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Inderdaad. Tevens verdienen deze mensen het niet om geholpen te worden als ze oprecht menen dat hulp aan vluchtelingen ervoor zorgt dat zij niet meer geholpen kunnen worden. Dom bang volk.
pi_160433737
Wat ik me afvraag: waarom worden hier wél vluchtelingen bij betrokken, maar niet de HRA, de JSF, subsidies voor kolencentrales of uitkeringsfraude?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')