Tja men merkt pas wat men mist als men het niet meer heeft, of niet?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:03 schreef Cherna het volgende:
Het gaat natuurlijk niet alleen om ouderen. Het lijkt erop dat wanneer je niet meer nuttig bent dien je nog als object voor allerlei instanties die je zogenaamd van alle hulp voorzien.
Ik hoop tegen die tijd, wanneer dan ook, voldoende geld te hebben om, zwart, hulp in te kopen. Of wit, maar zonder bemiddelingskantoor of zo.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:03 schreef Cherna het volgende:
Het gaat natuurlijk niet alleen om ouderen. Het lijkt erop dat wanneer je niet meer nuttig bent dien je nog als object voor allerlei instanties die je zogenaamd van alle hulp voorzien.
Waarom zonder bemiddelings kantoor?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik hoop tegen die tijd, wanneer dan ook, voldoende geld te hebben om, zwart, hulp in te kopen. Of wit, maar zonder bemiddelingskantoor of zo.
Zou die weten wat die fout doet, volgens mij wordt gezegd dat is wat je doen moet de rest hoef jij je niet voor te interesseren.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:09 schreef Cherna het volgende:
Die hele zorg deugt niet. Onnodig duur door de vele instanties die ook nog eens langs elkaar door werken. Maar zoals een ambtenaar het mij zegt. De fouten zijn enorm maar we kunnen het niet terugdraaien. Een ambtenaar geeft zijn fouten namelijk niet graag toe.
Ja die weet dat.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou die weten wat die fout doet, volgens mij wordt gezegd dat is wat je doen moet de rest hoef jij je niet voor te interesseren.
Het punt is juist dat er steeds minder instanties je van steeds minder hulp voorzien.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:03 schreef Cherna het volgende:
Omdat je dan te maken krijgt met allerlei formulieren en restricties.quote:
Aha je gaat er dus vanuit dat dan de overheid nog steeds een vinger in de pap heeft?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat je dan te maken krijgt met allerlei formulieren en restricties.
Dan doel je hopelijk niet op de talloze - schijn - ZZP-ers in de zorg, die zwaar onderbetaald worden en in verkapte loondienst zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat je dan te maken krijgt met allerlei formulieren en restricties.
Er zijn, gelukkig, steeds meer zzp-ers in de zorg.
Daar ga ik liever voor.
Kennis van me heeft keukentafelgesprekken gevoerd. Zij beweert, met droge ogen, dat ze in een uur tijd het huishouden kan doen. Een uur, per week, wel te verstaan. En dus hebben bejaarden genoeg aan anderhalf uur huishoudelijke hulp, per week.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het punt is juist dat er steeds minder instanties je van steeds minder hulp voorzien.
Zoek het zelf maar uit, participatiesamenleving, dat is de boodschap tegenwoordig.
Zo kan ik er ook wel een paar, die beginnen met koffie 15 min die resterende 45 minuten doen ze het huishouden.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Kennis van me heeft keukentafelgesprekken gevoerd. Zij beweert, met droge ogen, dat ze in een uur tijd het huishouden kan doen. Een uur, per week, wel te verstaan. En dus hebben bejaarden genoeg aan anderhalf uur huishoudelijke hulp, per week.
Nou, ik doe al een uur alleen over de badkamer.
Dan, kan voor mij al vrij snel zijn. Hoop van niet, maar heb al wel wat gezondheidsissues.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Aha je gaat er dus vanuit dat dan de overheid nog steeds een vinger in de pap heeft?
Ik dacht je wou er zelf voor gaan, wat zou een bemiddelings kantoor dan nog maar betekenen de bemiddeling tussen klant en die welke de zorg levert toch of niet?
Wist ik daar niet het een en ander vanaf?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan, kan voor mij al vrij snel zijn. Hoop van niet, maar heb al wel wat gezondheidsissues.
Ik snap niet hoe mensen dat voor zichzelf weten goed te praten. Want met enig realiteitsbesef heeft het weinig te maken in ieder geval.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Kennis van me heeft keukentafelgesprekken gevoerd. Zij beweert, met droge ogen, dat ze in een uur tijd het huishouden kan doen. Een uur, per week, wel te verstaan. En dus hebben bejaarden genoeg aan anderhalf uur huishoudelijke hulp, per week.
Nou, ik doe al een uur alleen over de badkamer.
Er zijn teveel instanties die allemaal verschillende adviezen afgeven waardoor er uiteindelijk niets gebeurd.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het punt is juist dat er steeds minder instanties je van steeds minder hulp voorzien.
Zoek het zelf maar uit, participatiesamenleving, dat is de boodschap tegenwoordig.
Ik ben zelfs van mening als het 1 dezelfde instantie is, dat de linker hand niet weet wat de rechter doet.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Er zijn teveel instanties die allemaal verschillende adviezen afgeven waardoor er uiteindelijk niets gebeurd.
Dat denk ik wel.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het zou me weinig verbazen als de VVD'ers van nu over pakweg 20 jaar allemaal overgestapt zijn naar Henk Krol. Het is gewoon kortetermijndenken van de bovenste plank.
Helaas is de maatschappij nu zo ingedeeld dat je met twee man werkt. Bovendien krijgen we steeds meer alleenstaandequote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:01 schreef Gia het volgende:
Mantelzorg kan veel beter werken zonder al die papierhandel. Akkoord, je mag zonder bemoeienis van instantie je eigen moeder helpen, maar niet tegen een kleine vergoeding de oude dame van drie deuren verder. Want tja, da"s zwart werken.
Overigens denk ik ook dat we, wat vergoedingen betreft, nogal verwend zijn.
Voorbeeld, kinderopvang. Vroeger deden opa en oma dat nog uit liefde, nu moet dat gedeclareerd en vergoed worden. En zo gaat dat ook in de zorg.
Nee, niet mee eens. Dat is eigenlijk nooit echt aan de orde geweest. Wel is die indicatiestelling altijd enorm en onnodig bureaucratisch geweest (en nu nog wel eigenlijk).quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Er zijn teveel instanties die allemaal verschillende adviezen afgeven waardoor er uiteindelijk niets gebeurd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |