Dan houdt ik mij vast aanbevolen ervoor, nog voordat ik die pot verder vul!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:40 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk dat je nu gewoon pillen van Drion alvast moet uitdelen toch.
Als ik zie hoe hulpbehoevend ouderen tegenwoordig gehouden worden, thuiswonend. Mensen van dezelfde generatie als mijn vader. Mijn vader zou dit jaar 87 geworden zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
QFT. Lastige en vooral dure oudjes dienen de hand aan zichzelf te slaan.
Ik zie het er nog wel van komen op niet al te lange termijn.
Nog voordat ik de pot verder vul? Wat bedoel je daarmee?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan houdt ik mij vast aanbevolen ervoor, nog voordat ik die pot verder vul!
Is jouw AWBZ premie minder geworden?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nog voordat ik de pot verder vul? Wat bedoel je daarmee?
Nee, wrs niet nee.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is jouw AWBZ premie minder geworden?
En nog erger, met droge ogen beweren dat het allemaal wel meevalt en de huidige bezuinigingen noodzakelijk zijn voor het voortbestaan van het zorgstelsel.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als ik zie hoe hulpbehoevend ouderen tegenwoordig gehouden worden, thuiswonend. Mensen van dezelfde generatie als mijn vader. Mijn vader zou dit jaar 87 geworden zijn.
Mijn vader werd verplicht een dag naar een zorgboerderij te gaan, terwijl hij liever thuis bleef bij mijn moeder. Mijn moeder kan, door een tia, ook niet alles meer zelf. Ze krijgt nu 1 uur en drie kwartier per week hulp. Mijn vader is tgv longontsteking overleden.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:27 schreef gelly het volgende:
Maar als iemand mij uit kan leggen waarom mevrouw de hele dag verzorgd moet worden terwijl haar man gewoon thuis zit, ik hou me aanbevolen.
Ook dit begrijp ik niet. Ik zeg alleen dat het ongeveer 20 jaar geleden al kostbaar was, maar er nog wel hulp was iig. Tegenwoordig is dat echt op het schandalige af niet meer aanwezig. Ook voor die generatie die na de oorlog hard gewerkt heeft niet. Mijn vader zou 87 geweest zijn, zo ontzettend oud is dat niet, en die mensen moeten het nu maar uit zien te zoeken.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En nog erger, met droge ogen beweren dat het allemaal wel meevalt en de huidige bezuinigingen noodzakelijk zijn voor het voortbestaan van het zorgstelsel.
Die gaat wel op, dacht ik.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die pot laat ik hem spaarpot noemen die is het wat ik bedoel!
Dat sws idd.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn vader werd verplicht een dag naar een zorgboerderij te gaan, terwijl hij liever thuis bleef bij mijn moeder. Mijn moeder kan, door een tia, ook niet alles meer zelf. Ze krijgt nu 1 uur en drie kwartier per week hulp. Mijn vader is tgv longontsteking overleden.
Hij wilde niet eens naar een verzorgingstehuis.
Oude mensen uit elkaar halen, dat vind ik onmenselijk.
Als niet dan vindt men nog wel ergens een gaatje of niet?quote:
Inderdaad eutenasie is nu heel populair de ouderen noemen dat nu Hupakee en weg !!!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:40 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, je mag hopen dat je meteen dood bent na een hersenbloeding, tegenwoordig.
Ik bedoel toen mijn vader een CVA kreeg in 1993 was er nog wel zorg. Dat was ook heel duur (laatste jaar in 1999 moest ik ca. fl 3.500,- per maand overmaken en er kwamen dan nog variabele kosten iedere maand bij) en zo, en je moest als familielid ook elke dag langs, want anders zat je vader er ook voor schandaal bij, maar goed het was er ten minste nog.
Ik denk dat je nu gewoon pillen van Drion alvast moet uitdelen toch.
Ja, dat krijg je dan. Trieste is dat ik denk dat mijn moeder daarom ook geen behandeling meer wilde hebben tegen kanker en vrij snel gestorven is eind 2014. Ze had ons er niets over medegedeeld ook. Wij werden totaal overrompeld. 3 dagen nadat ik hoorde dat ze erg ziek was, was ze dood. Heb haar niet eens meer gezien.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:55 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Inderdaad eutenasie is nu heel populair de ouderen noemen dat nu Hupakee en weg !!!
Het is ook volkomen onduidelijk hoe al die geldstromen gaan, overheid is er ook jaren mee bezig om dat duidelijk te maken, steeds weer.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als niet dan vindt men nog wel ergens een gaatje of niet?
Ware het niet dat ik van mening ben dat er grof sinterklaas gespeeld is geworden met dat geld, en wat is dan makkelijker controle of alles maar afschaffen met een regeltje erbij of minder?
Kromme VVD-redenatie, die mensen hebben hun nut al gediend en iets waar je geen geld aan kan verdienen is al gauw een linkse hobby.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook dit begrijp ik niet. Ik zeg alleen dat het ongeveer 20 jaar geleden al kostbaar was, maar er nog wel hulp was iig. Tegenwoordig is dat echt op het schandalige af niet meer aanwezig. Ook voor die generatie die na de oorlog hard gewerkt heeft niet. Mijn vader zou 87 geweest zijn, zo ontzettend oud is dat niet, en die mensen moeten het nu maar uit zien te zoeken.
Het is idd utilitarisme, wat nut heeft telt mee, wat geen nut heeft niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Kromme VVD-redenatie, die mensen hebben hun nut al gediend en iets waar je geen geld aan kan verdienen is al gauw een linkse hobby.
Het zou me weinig verbazen als de VVD'ers van nu over pakweg 20 jaar allemaal overgestapt zijn naar Henk Krol. Het is gewoon kortetermijndenken van de bovenste plank.
Dat is wel een mooie definitie. Die moeten we onthouden!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
iets waar je geen geld aan kan verdienen is al gauw een linkse hobby
Da's erg. Maar het kan soms zo snel gaan. Wij hebben 3 dagen en nachten gewaakt bij ons pap. Fijn als je dat nog kunt doen. Mijn zussen hebben hem afgelegd, daar waren we allemaal bij. Die grote, sterke vader woog nog maar 45 kilo of zo.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je dan. Trieste is dat ik denk dat mijn moeder daarom ook geen behandeling meer wilde hebben tegen kanker en vrij snel gestorven is eind 2014. Ze had ons er niets over medegedeeld ook. Wij werden totaal overrompeld. 3 dagen nadat ik hoorde dat ze erg ziek was, was ze dood. Heb haar niet eens meer gezien.
Ja, okee, dat is dan wat beter gegaan.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 22:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Da's erg. Maar het kan soms zo snel gaan. Wij hebben 3 dagen en nachten gewaakt bij ons pap. Fijn als je dat nog kunt doen. Mijn zussen hebben hem afgelegd, daar waren we allemaal bij. Die grote, sterke vader woog nog maar 45 kilo of zo.
We zijn heel blij dat hij niet in een verpleegtehuis terecht is gekomen, maar te vroeg, eigenlijk, met vrouw en dochters om hem heen, gestorven is.
Tja men merkt pas wat men mist als men het niet meer heeft, of niet?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:03 schreef Cherna het volgende:
Het gaat natuurlijk niet alleen om ouderen. Het lijkt erop dat wanneer je niet meer nuttig bent dien je nog als object voor allerlei instanties die je zogenaamd van alle hulp voorzien.
Ik hoop tegen die tijd, wanneer dan ook, voldoende geld te hebben om, zwart, hulp in te kopen. Of wit, maar zonder bemiddelingskantoor of zo.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:03 schreef Cherna het volgende:
Het gaat natuurlijk niet alleen om ouderen. Het lijkt erop dat wanneer je niet meer nuttig bent dien je nog als object voor allerlei instanties die je zogenaamd van alle hulp voorzien.
Waarom zonder bemiddelings kantoor?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik hoop tegen die tijd, wanneer dan ook, voldoende geld te hebben om, zwart, hulp in te kopen. Of wit, maar zonder bemiddelingskantoor of zo.
Zou die weten wat die fout doet, volgens mij wordt gezegd dat is wat je doen moet de rest hoef jij je niet voor te interesseren.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:09 schreef Cherna het volgende:
Die hele zorg deugt niet. Onnodig duur door de vele instanties die ook nog eens langs elkaar door werken. Maar zoals een ambtenaar het mij zegt. De fouten zijn enorm maar we kunnen het niet terugdraaien. Een ambtenaar geeft zijn fouten namelijk niet graag toe.
Ja die weet dat.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou die weten wat die fout doet, volgens mij wordt gezegd dat is wat je doen moet de rest hoef jij je niet voor te interesseren.
Het punt is juist dat er steeds minder instanties je van steeds minder hulp voorzien.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:03 schreef Cherna het volgende:
Omdat je dan te maken krijgt met allerlei formulieren en restricties.quote:
Aha je gaat er dus vanuit dat dan de overheid nog steeds een vinger in de pap heeft?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat je dan te maken krijgt met allerlei formulieren en restricties.
Dan doel je hopelijk niet op de talloze - schijn - ZZP-ers in de zorg, die zwaar onderbetaald worden en in verkapte loondienst zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat je dan te maken krijgt met allerlei formulieren en restricties.
Er zijn, gelukkig, steeds meer zzp-ers in de zorg.
Daar ga ik liever voor.
Kennis van me heeft keukentafelgesprekken gevoerd. Zij beweert, met droge ogen, dat ze in een uur tijd het huishouden kan doen. Een uur, per week, wel te verstaan. En dus hebben bejaarden genoeg aan anderhalf uur huishoudelijke hulp, per week.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het punt is juist dat er steeds minder instanties je van steeds minder hulp voorzien.
Zoek het zelf maar uit, participatiesamenleving, dat is de boodschap tegenwoordig.
Zo kan ik er ook wel een paar, die beginnen met koffie 15 min die resterende 45 minuten doen ze het huishouden.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Kennis van me heeft keukentafelgesprekken gevoerd. Zij beweert, met droge ogen, dat ze in een uur tijd het huishouden kan doen. Een uur, per week, wel te verstaan. En dus hebben bejaarden genoeg aan anderhalf uur huishoudelijke hulp, per week.
Nou, ik doe al een uur alleen over de badkamer.
Dan, kan voor mij al vrij snel zijn. Hoop van niet, maar heb al wel wat gezondheidsissues.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Aha je gaat er dus vanuit dat dan de overheid nog steeds een vinger in de pap heeft?
Ik dacht je wou er zelf voor gaan, wat zou een bemiddelings kantoor dan nog maar betekenen de bemiddeling tussen klant en die welke de zorg levert toch of niet?
Wist ik daar niet het een en ander vanaf?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan, kan voor mij al vrij snel zijn. Hoop van niet, maar heb al wel wat gezondheidsissues.
Ik snap niet hoe mensen dat voor zichzelf weten goed te praten. Want met enig realiteitsbesef heeft het weinig te maken in ieder geval.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Kennis van me heeft keukentafelgesprekken gevoerd. Zij beweert, met droge ogen, dat ze in een uur tijd het huishouden kan doen. Een uur, per week, wel te verstaan. En dus hebben bejaarden genoeg aan anderhalf uur huishoudelijke hulp, per week.
Nou, ik doe al een uur alleen over de badkamer.
Er zijn teveel instanties die allemaal verschillende adviezen afgeven waardoor er uiteindelijk niets gebeurd.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het punt is juist dat er steeds minder instanties je van steeds minder hulp voorzien.
Zoek het zelf maar uit, participatiesamenleving, dat is de boodschap tegenwoordig.
Ik ben zelfs van mening als het 1 dezelfde instantie is, dat de linker hand niet weet wat de rechter doet.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Er zijn teveel instanties die allemaal verschillende adviezen afgeven waardoor er uiteindelijk niets gebeurd.
Dat denk ik wel.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het zou me weinig verbazen als de VVD'ers van nu over pakweg 20 jaar allemaal overgestapt zijn naar Henk Krol. Het is gewoon kortetermijndenken van de bovenste plank.
Helaas is de maatschappij nu zo ingedeeld dat je met twee man werkt. Bovendien krijgen we steeds meer alleenstaandequote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:01 schreef Gia het volgende:
Mantelzorg kan veel beter werken zonder al die papierhandel. Akkoord, je mag zonder bemoeienis van instantie je eigen moeder helpen, maar niet tegen een kleine vergoeding de oude dame van drie deuren verder. Want tja, da"s zwart werken.
Overigens denk ik ook dat we, wat vergoedingen betreft, nogal verwend zijn.
Voorbeeld, kinderopvang. Vroeger deden opa en oma dat nog uit liefde, nu moet dat gedeclareerd en vergoed worden. En zo gaat dat ook in de zorg.
Nee, niet mee eens. Dat is eigenlijk nooit echt aan de orde geweest. Wel is die indicatiestelling altijd enorm en onnodig bureaucratisch geweest (en nu nog wel eigenlijk).quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Er zijn teveel instanties die allemaal verschillende adviezen afgeven waardoor er uiteindelijk niets gebeurd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |