Mantelzorg is mij te vrijblijvend. Daarmee kun je niet voor iedereen zorg garanderen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:01 schreef Gia het volgende:
Mantelzorg kan veel beter werken zonder al die papierhandel. Akkoord, je mag zonder bemoeienis van instantie je eigen moeder helpen, maar niet tegen een kleine vergoeding de oude dame van drie deuren verder. Want tja, da"s zwart werken.
Overigens denk ik ook dat we, wat vergoedingen betreft, nogal verwend zijn.
Voorbeeld, kinderopvang. Vroeger deden opa en oma dat nog uit liefde, nu moet dat gedeclareerd en vergoed worden. En zo gaat dat ook in de zorg.
Heb jij ooit van vitaliteitscoaches gehoord? Alleen al bij mijn werkgever moet je naar 4 verschillende artsen voor een keuring. Dat was er in het verleden 1 en 1 psycholoog. De bedrijfsarts werkt via de Uni, maar de keuringsarts via Mensis en de psycholoog weer van een andere organisatie. En steeds krijg je de mails of de een van de andere de gegevens mag opvragen en steeds moet je dezelfde onderzoeken ondergaan. Niets maar dan ook niets kan je voorbereiden op die waanzin. En dan vraagt men zich af waarom zorg zo duur is. En op het einde krijg je nog een vitaliteitscoach die ook nog een mening heeft en vergeet ook de dieetiste niet al heb je een BMI van 20,2 dan nog heeft die ook nog een mening.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, niet mee eens. Dat is eigenlijk nooit echt aan de orde geweest. Wel is die indicatiestelling altijd enorm en onnodig bureaucratisch geweest (en nu nog wel eigenlijk).
Decentralisatie zou op zich wel een goed idee kunnen zijn, maar niet - zoals nu het geval is - als verkapte bezuinigingsmaatregel.
Klopt, deels zit er wel een kern van waarheid in inderdaad. Maar zo ontzettend veel instanties cq tussenlagen zijn er niet voor een indicatiestelling of behandeling.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:12 schreef Cherna het volgende:
[..]
Heb jij ooit van vitaliteitscoaches gehoord? Alleen al bij mijn werkgever moet je naar 4 verschillende artsen voor een keuring. Dat was er in het verleden 1 en 1 psycholoog. De bedrijfsarts werkt via de Uni, maar de keuringsarts via Mensis en de pscholoog weer van een andere organisatie. En steeds krijg je de mails of de een van de andere de gegevens mag opvragen en steeds moet je dezelfde onderzoeken ondergaan. Niets maar dan ook niets kan je voorbereiden op die waanzin. En dan vraagt men zich af waarom zorg zo duur is.
Ligt eraan voor welk beroep dan vind ik dat men zich daar ook niet op voor bereiden mag kunnen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:12 schreef Cherna het volgende:
[..]
Heb jij ooit van vitaliteitscoaches gehoord? Alleen al bij mijn werkgever moet je naar 4 verschillende artsen voor een keuring. Dat was er in het verleden 1 en 1 psycholoog. De bedrijfsarts werkt via de Uni, maar de keuringsarts via Mensis en de psycholoog weer van een andere organisatie. En steeds krijg je de mails of de een van de andere de gegevens mag opvragen en steeds moet je dezelfde onderzoeken ondergaan. Niets maar dan ook niets kan je voorbereiden op die waanzin. En dan vraagt men zich af waarom zorg zo duur is. En op het eidne krijg je nog een vitaliteitscoach die ook nog een mening heeft en vergeet ook de dieetiste niet als heb je ene BMI van 20,2 dan nog heeft die ook nog een mening.
Dat denk ik ook, maar er zitten nu teveel schakels tussen client en zorgverlener.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mantelzorg is mij te vrijblijvend. Daarmee kun je niet voor iedereen zorg garanderen.
Er zal dus altijd fatsoenlijke professionele zorg beschikbaar moeten blijven, en in Nederland is daar ook genoeg geld voor als men wil.
Als je je daar in verdiept kom je steeds meer verassingen tegen waarvan je denkt hoe is dit in godsnaam mogelijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, deels zit er wel een kern van waarheid in inderdaad. Maar zo ontzettend veel instanties cq tussenlagen zijn er niet voor een indicatiestelling of behandeling.
Maar ik heb zelf ook ervaring met diverse keuringen. Ik heb diverse beperkingen vanaf mijn geboorte en derhalve ben ik door een medisch adviesbureau namens de gemeente gekeurd, en moest daarna het UWV er nog over beslissen, dat is wel een beetje dubbelop ja.
Maar vanwege ons doorgeschoten controledwang - omdat men doodsbang is voor fraude en misbruik - moeten alle cijfertjes tot in extreme worden verantwoord.
Is dat niet de verschuldigde btw invoer en uitvoerrechten?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:31 schreef Zienswijze het volgende:
Vergeet ook niet de 2 miljard euro die jaarlijks naar Brussel wordt overgemaakt.
Dijsselbloem poneerde een bedrag van 1,5 miljard neer. Het gaat om de totalen van als deze bedragen: EU-afdrachten, naheffingen, massaal economische vluchtelingen uit een relatief rijk land als Syrie opvangen (terwijl we voor miljoenen Afrikanen die op minder dan 1 dollar per dag leven niets doen), etc. etc.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:43 schreef gelly het volgende:
Ik denk niet dat mevrouw ineens wel zorg krijgt als we geen asielzoeker meer opnemen hoor.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, helaas niet. We betalen jaarlijks 6 miljard en ontvangen 4 miljard. Per saldo dragen we dus 2 miljard aan Brussel af. Daarnaast dragen we per inwoner bijvoorbeeld meer dan het VK af, wat ook een rijk W-Europees land is.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is dat niet de verschuldigde btw invoer en uitvoerrechten?
Als ik je beroep goed onthouden heb, stel jij bent gezond er zal er maar 1 tje tussen zitten die levensmoe is wat dan?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:34 schreef Cherna het volgende:
[..]
Och maakt dat wat uit? Hij zal ook wel iets van mij vinden.
Het zou dan de eerste zijn. Daar heb je die regelgeving niet voor nodig om dat te voorkomen. Maar het is nog nooit gebeurt.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ik je beroep goed onthouden heb, stel jij bent gezond er zal er maar 1 tje tussen zitten die levensmoe is wat dan?
Leuk dat half Fok! in je lariekoek trapt maar het speelt wel degelijk mee. Negeer de zorgverzekeraars even. Als Dijsselbloem een pot geld opentrekt t.w.v. 1,5 miljard euro om economische vluchtelingem uit een relatief rijk land als Syrie op te vangen (terwijl we voor straatarme Afrikanen niets doen) dan betekent dat hij die 1,5 miljard niet op een andere manier kan besteden. Aan verzorging van ouderen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Je denkt dat mevrouw geen zorg krijgt vanwege immigranten?Wellicht kun je beter aan de bel trekken bij de zorgverzekeraars. Of nog beter, hun lobbybehartiger in den haag: De VVD.
Hard werken staat niet gelijk aan het land goed managen. Als hij met geld naar het buitenland smijt doet hij het ergens niet goed.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:44 schreef Abed het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is een conspiracy, hij geeft niet om Nederland.
Dit denken
De beste man werkt dagelijks 15 uur per dag terwijl hier wordt gezanikt. Erg makkelijk en kort door de bocht.
Doet die dat gratis of krijgt die betaald net zo als een agent of brandweerman of doktor etc.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:44 schreef Abed het volgende:
[..]
Dit denken
De beste man werkt dagelijks 15 uur per dag terwijl hier wordt gezanikt. Erg makkelijk en kort door de bocht.
Wellicht wacht hij wel op een mooi baantje in Brussel na zijn looptijd als premier.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Doet die dat gratis of krijgt die betaald net zo als een agent of brandweerman of doktor etc.
Hij krijgt betaald daarmee uit!
Staat het hem niet aan draagt die het maar over aan een ander voor hem 10 andere toch?
Zonder immigranten was dit wellicht een jaar later gebeurd, maar het is onvermijdelijk. Onze bevolking wordt steeds ouder dus hoe in godsnaam wil je alles kunnen behouden zonder prijsverhogingen en bezuinigingen? Een steeds kleinere groep jongeren moet een steeds grotere groep ouderen onderhouden.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:10 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Heb je het tegen mij? Als dat zo is dan zou dat heel raar zijn want het zijn niet mijn woorden
Neemt niet weg dat ze gewoon gelijk heeft.
Inderdaad. Tevens verdienen deze mensen het niet om geholpen te worden als ze oprecht menen dat hulp aan vluchtelingen ervoor zorgt dat zij niet meer geholpen kunnen worden. Dom bang volk.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:43 schreef gelly het volgende:
Ik denk niet dat mevrouw ineens wel zorg krijgt als we geen asielzoeker meer opnemen hoor.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We hebben in Nederland nog nooit een linkse regering gehad. Zeker weten dat je hier niet 'rechts' bedoelt?quote:
Wou je beweren dat VVD en CDA rechts zijn?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 07:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
We hebben in Nederland nog nooit een linkse regering gehad. Zeker weten dat je hier niet 'rechts' bedoelt?
Wil je beweren dat we in Nederland geen rechtse partijen hebben?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 07:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wou je beweren dat VVD en CDA rechts zijn?
Jawel maar VVD en CDA zeker niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 07:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wil je beweren dat we in Nederland geen rechtse partijen hebben?
Nou, vertel. Welke partijen zijn er rechtser dan de VVD?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jawel maar VVD en CDA zeker niet.
Er zijn er zat in Nederland en de EU te vinden maar waarom zou de VVD rechts worden als ik nou namen zou gaan noemen? Rechts heeft ook een bepaalde betekenis he. Het feit dat er veel meer partijen linkser zijn dan de VVD maakt de VVD niet rechts. Een partij die de hele wereld wil helpen noem ik niet rechts.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, vertel. Welke partijen zijn er rechtser dan de VVD?
Dan lijkt het me niet moeilijk om een paar partijen in de Kamer aan te wijzen die je wél rechts noemt.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Er zijn er zat in Nederland en de EU te vinden
De SGP en de PVV o.a.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan lijkt het me niet moeilijk om een paar partijen in de Kamer aan te wijzen die je wél rechts noemt.
quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De PVV is absoluut niet rechtser dan de VVD. Wat betreft de SGP wil ik je wel gelijk geven.
Welnee. De PVV is tegen immigratie en tegen de islam. Voor de rest is het een conservatief-linkse partij.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]Onzin. Maatschappelijk is de PVV veel rechters en zelfs economisch: De VVD wil heel Europa helpen en is voorstander van een grote overheid in Brussel. De PVV wil die overheid afschaffen.
Het is goed hoor. Ik formuleer het wel anders. De partijen die altijd deden alsof het hun hoofdtaak was om de zwakkere Nederlanders te beschermen, dat zelfs tot jankens toe uitte op de tv in het verleden, hebben de zwakkere Nederlander verraden.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Welnee. De PVV is tegen immigratie en tegen de islam. Voor de rest is het een conservatief-linkse partij.
Gezien het percentage van de immigranten dat van een uitkering leeft denk ik niet dat het een jaar later zou zijn, het zou voorkomen kunnen worden. Vergeet de criminaliteit niet, dat is ook een duur grapje.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 06:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zonder immigranten was dit wellicht een jaar later gebeurd, maar het is onvermijdelijk. Onze bevolking wordt steeds ouder dus hoe in godsnaam wil je alles kunnen behouden zonder prijsverhogingen en bezuinigingen? Een steeds kleinere groep jongeren moet een steeds grotere groep ouderen onderhouden.
Nou ja, dan hebben we behalve de SGP uitsluitend linkse partijen. Logisch dat je dan de schuld van alles blind bij links kunt leggen.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is goed hoor. Ik formuleer het wel anders. De partijen die altijd deden alsof het hun hoofdtaak was om de zwakkere Nederlanders te beschermen, dat zelfs tot jankens toe uitte op de tv in het verleden, hebben de zwakkere Nederlander verraden.
(Maar ik blijf erbij dat de VVD een sociaal-democratische partij is.)
Wat heeft voor of tegen de EU met links of rechts te maken?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 08:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]Onzin. Maatschappelijk is de PVV veel rechters en zelfs economisch: De VVD wil heel Europa helpen en is voorstander van een grote overheid in Brussel. De PVV wil die overheid afschaffen.
Zeg ik dat dan?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 11:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat heeft voor of tegen de EU met links of rechts te maken?
Nee het feit dat de VVD bakken met geld weggeeft aan de rest van de wereld maakt ze linkser dan de PVV. Dat zei ik.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 11:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja want je noemt het als reden dat de PVV rechtser is dan de VVD.
Blijkbaar weet je niet wat het woord "en" betekent, zodra je een vraag krijgt over wat je schrijft wordt het blijkbaar wat moeilijk om een normaal antwoord te geven.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 11:40 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee het feit dat de VVD bakken met geld weggeeft aan de rest van de wereld maakt ze linkser dan de PVV. Dat zei ik.
Inderdaad, dit probleem was ook al gaande voor de "kansarme migranten" en daarnaast komt het uit andere potjes.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zo jammer. Potentieel goed topic.
Maar alle misstanden zijn blijkbaar misstanden omdat de "miljoenen" tegenwoordig naar "kansarme migranten" vloeien.
Word je niet eens moe van jezelf?
Enige nuancering: "kansarme migranten" waren niet zijn eigen woorden (wat ik "aannam"...) maar is een ingezonden stuk in de krant van wakker Nederland.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, dit probleem was ook al gaande voor de "kansarme migranten" en daarnaast komt het uit andere potjes.
Er is toch maar 1 potje? het belastingpotje! waar jou en mijn geld in zit.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, dit probleem was ook al gaande voor de "kansarme migranten" en daarnaast komt het uit andere potjes.
Bron?quote:Op zaterdag 5 maart 2016 00:44 schreef Abed het volgende:
[..]
Dit denken
Dit staat in het bericht.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:45 schreef Abed het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)t-60-tot-70-uur-week
Nogsteeds veel
Neem er een voorbeeld aan.
Japan zit nog veel dieper in de problemen, het krijgen van kinderen is al vrijwel onbetaalbaar en de bedragen om de oudere generatie te onderhouden worden steeds hoger. En hoeveel immigranten kwamen er in Japan binnen vorig jaar? oja, 3. De groei is er op een gegeven moment uit met een krimpende bevolking.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 09:11 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Gezien het percentage van de immigranten dat van een uitkering leeft denk ik niet dat het een jaar later zou zijn, het zou voorkomen kunnen worden. Vergeet de criminaliteit niet, dat is ook een duur grapje.
Disclaimer: hiermee beweer ik NIET dat alle criminaliteit door immigranten wordt gepleegd. Wat ik wel beweer is dat zij procentueel oververtegenwoordigd zijn.
En wat wil je hiermee zeggen? Omdat Japan veel dieper in de schulden zit, en geen ongelimiteerd vluchtelingen toelaat, moeten wij maar doorgaan met het ongelimiteerd toelaten van kansloze immigranten toelaten die ook nog veel crimineler zijnquote:Op maandag 7 maart 2016 13:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Japan zit nog veel dieper in de problemen, het krijgen van kinderen is al vrijwel onbetaalbaar en de bedragen om de oudere generatie te onderhouden worden steeds hoger. En hoeveel immigranten kwamen er in Japan binnen vorig jaar? oja, 3. De groei is er op een gegeven moment uit met een krimpende bevolking.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |