Zonnetje?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:02 schreef Bienelientjee het volgende:
Het weer is ook zo wisselvallig. Ene dag regen en wind, andere dag regen en koud, nu weer een zonnetje. Lente mag van mij komen!!
Ok, nice! Waar? Zomaar of een reden voorquote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:35 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ik woon sinds afgelopen zondag in Engeland
Yupquote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:33 schreef Blik het volgende:
Gaat nu in Utrecht echt volle bak los qua sneeuw. Al de hele ochtend is het aan het sneeuwen, maar nu blijft het ook langzaamaan liggen
Opklaringen komen nu in Zeeland aan.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:01 schreef dick_laurent het volgende:
Stelt hier nauwelijks wat voor..... een wit paplaagje. Het is meer dat het al ruim twee uur behoorlijk hard sneeuwt....
Vraag me af wanneer het hier eindelijk droog wordt
Ah, nou hopen dat ze snel hierheen komenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Opklaringen komen nu in Zeeland aan.
[ afbeelding ]
Ben na 3 jaar samen gaan wonen met mijn Engelse vriendquote:Op vrijdag 4 maart 2016 13:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ok, nice! Waar? Zomaar of een reden voor
Overigens komt die zon hier later op de dag. Dit gebied met neerslag had jij gister.
Scheelt niet veel inderdaadquote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah, nou hopen dat ze snel hierheen komen
Nederland ook echt weer de koudste plek van heel NW Europa...zucht
Plaatje van 15:00u, mooie ronde opening in het wolkendek idd:quote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Opklaringen komen nu in Zeeland aan.
[ afbeelding ]
?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:36 schreef MaLo het volgende:
Hier blijft het ook maar natte-sneeuwen, bah.
Ben in Twenterand momenteelquote:Op vrijdag 4 maart 2016 15:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
?
Enschede al uren dikke vlokken en t blijft best liggen.
WKN / Flink pak sneeuw in Alpen hindert wintersportverkeerquote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:44 schreef INViCTuS het volgende:
En het was al zo veel
Echt jammer dat we hier geen bergen hebben. West- en Zuidzijde Alpen heeft weer zo'n weerbericht met voornamelijk sneeuw, maar dan valt dan tenminste ook echt sneeuw. Meeste gebieden wordt zo'n 50-100 cm verwacht dit weekend. Dat is het vermelden nog eens waard. Mooie webcambeelden
aiguilles Rouges, Chamonix Valley
Altitude 2250 m
5 March 06:00
Snow depth 330 cm
Wind 15 km/h
Gusts 20 km/h
Temperature -7°C
Elke dag wordt 'ie sterker en sterker inderdaadquote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:34 schreef dick_laurent het volgende:
Jaaaaa zon! En als je zo achter glas zit voel je dat ie echt al krachtiger begint te worden. Moest mn vestje gewoon uit doen
Heerlijk!
Dit weer wil ik!Weg met die deprimerende poep winter met zn gore drabsneeuw en korte grijze dagen.
Helaas is de zon net vertrokken hierquote:Op zaterdag 5 maart 2016 15:26 schreef Adrie072 het volgende:
Je hebt er wel zin in vandaagtis ook n mooie dag zo!
Zomers Ierlandquote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:19 schreef aloa het volgende:
Er gloort hoop. EC laat warmere kaarten zien.
[ afbeelding ]
Eng, lentequote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:19 schreef aloa het volgende:
Er gloort hoop. EC laat warmere kaarten zien.
[ afbeelding ]
Zo ken ik mijn kwakkellandje weer.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:37 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is maar een lenteprikje![]()
[ afbeelding ]
Doe gewoon 15 gradenquote:Op zondag 6 maart 2016 10:05 schreef aloa het volgende:
Nieuwe pluim. Iets hogere temperaturen, maar nog wel kans op nachtvorst. Op lange termijn gaat het gemiddelde weer wat naar beneden.
[ afbeelding ]
Mooie foto's.quote:Op zondag 6 maart 2016 11:07 schreef Moonshine2015 het volgende:
Wat een heerlijke ochtend..
Vroeg op pad om een lekkere fietstocht te maken (om 7:50 was het -2) maar op de open velden lag het wel lager volgens mij.
hier een paar foto'tjes van het Ballooërveld (dat was deze ochtend echt genieten)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja datquote:
Komt niet meer goed deze maand volgens mij. Weerstatistieken heeft het gemiddelde zojuist ook drastisch met anderhalve graad omlaag gegooid.quote:Op zondag 6 maart 2016 10:48 schreef aloa het volgende:
Even lenteachtige temperaturen, maar daarna gaat het gemiddelde van gfs weer omlaag.
[ afbeelding ]
Plaatje is te groot. Via b.v. imgur.com kan je het uploaden en ook verkleinen...quote:Op zondag 6 maart 2016 16:10 schreef kermit71 het volgende:
Opkomende bui bij de Reeuwijkse Plassen
https://onedrive.live.com(...)3&ithint=photo%2cjpg
Sorry, het plaatje doet het niet
Weer wat geleerd, dank je wel!quote:Op zondag 6 maart 2016 17:15 schreef aloa het volgende:
[..]
Plaatje is te groot. Via b.v. imgur.com kan je het uploaden en ook verkleinen...
Dan krijg je dit formaat.
heb je een linkje?quote:Op zondag 6 maart 2016 23:12 schreef Adrie072 het volgende:
Ik lees het een en ander over n eventueel koufront, zien jullie dat ook en zo ja, waarschijnlijk?
Dat was al bekend idd. Maar het was de vraag of het ook daadwerkelijk een te koude maart zou gaan worden.quote:Op zondag 6 maart 2016 23:26 schreef Adrie072 het volgende:
Een post op meteo-service.nl
Mogelijk koude periode medio maart
De run van GFS oper bevestigt de wellicht zeer bijzondere ontwikkelingen die aanstaande zijn.
Eerst nog koud en wisselvallig lenteweer, vanaf vrijdag snel stabiliserend en oplopende temperaturen, die in zonnige toestanden wellicht tot 13-15 C kunnen oplvbopen volgend weekend en begin van de week daaropvolgend.
En dan.
Op dit moment vindt op grote hoogte, de stratosfeer, boven het Poolgebied een enorme opwarming plaats. Als gevolg hiervan wordt de polaire vortex (het gebied met koude bovenluchten) verbrijzeld om 't zo te zeggen. Vaak heeft dit op termijn (1-3 weken) ook zijn uitwerking op de weerkaarten voor het aardoppervlak. En inderdaad zien we dat het er schijn van heeft dat ná volgend weekend een deel van polaire vortex via Scandinavie zuidwaarts gaat afzakken, zie het geplaatste kaartje die de temperatuur op 1500 meter weergeeft.
Een enorme bel met ijskoude Poollucht gaat in ieder geval Scandinavie overspoelen, de belangrijke vraag voor ons gaat worden of deze lucht ook tot ons kan geraken. Ook in deze run wil de oper daarvan -net- niet weten maar er zijn -een aanzienlijk aantal-leden (ook in het EC ensemble) die het hier ook zeer koud laten worden.
Het worden op weergebied, inclusief het heerlijke weer dat volgend weekend zeker lijkt, zeker interessante tijden.
Nog wel te vroeg idd.quote:Op zondag 6 maart 2016 23:33 schreef Adrie072 het volgende:
Maar daar lijkt het wel op uit te draaien, of is dat nog te vroeg om te zeggen?
Hier op Tholen ook niet veel sneeuw, enkel daken en auto's dat wit zijn.quote:Op maandag 7 maart 2016 01:01 schreef Rabieluh het volgende:
Er ligt opeens sneeuw in zeeland, op de daken dan.
Zit wel heel dicht op elkaar. Valt het kwartje goed dan wordt het lente, valt ´ie verkeerd dan is het overal weer winterquote:
Bijzonder.quote:Op maandag 7 maart 2016 08:40 schreef Pandaplint het volgende:
Kleine bijzon te zien vanmorgen
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |