http://nos.nl/artikel/208(...)uteerd-in-raqqa.htmlquote:'Nederlandse IS-strijders geëxecuteerd in Raqqa'
Vandaag, 17:10
Buitenland
IS-strijders in Raqqa AFP
Acht Nederlandse IS-strijders zijn vrijdag geëxecuteerd in de buurt van de stad Raqqa. Het zou zijn gebeurd na een conflict met IS-leiders. Dat melden activisten van Raqqa is Being Slaughtered Silently (RBSS) op Twitter. De mededeling is niet uit andere bron bevestigd.
Er zou ook nog een aantal Nederlandse strijders zijn gearresteerd.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)IS-strijders___.htmlquote:’Wraak op Nederlandse IS-strijders’
Bart Olmer
RAQQA -
De IS-leiding zal keihard wraak nemen op de muitende Nederlandse IS-strijders In Raqqa. Mogelijk worden zij gedwongen te kiezen tussen geëxecuteerd worden of ‘martelaar’ als ‘vrijwillig’ zelfmoordcommando.
Dit vreest ex-MIVD-analist Ronald Sandee naar aanleiding van de berichten over een muitende Hollandse jihadbrigade: ,,Ik denk dat we in de toekomst veel Nederlandse zelfmoordcommando’s in Syrië en Irak gaan zien. De Iraakse leiding is wel zo snugger om die Nederlandse eenheid niet langer meer te kunnen vertrouwen”, aldus de oud-medewerker van de militaire geheime dienst. Acht leiders van de Hollandse eenheid zijn vrijdag geëxecuteerd. Tientallen groepsleden zitten vast.
Als Sandees vrees bewaarheid wordt verschijnen er de komende maanden meerdere IS-propagandafilmpjes met Nederlandse zelfmoordaanslagplegers in de hoofdrol.
De berichten over de muiterij bevatten grote onthullingen over hoe de Nederlandse strijders opereerden in Raqqa. Volgens actiegroep ‘ Raqqa is Being Slaughtered Silently’ vormden de Nederlanders een grote, relatief zelfstandige eenheid binnen IS-gelederen. Ze konden een eigen positie verwerven omdat ze getalsmatig groot waren, naar verluidt 75 man sterk, en vanwege hun grote aantrekkingskracht op nieuwe Marokkaanse rekruten.
De Nederlandse eenheid had hun eigen basis, redelijk geïsoleerd van de rest van het terreurleger. Ondanks spanningen met de hoogste Iraakse leiders zouden de Nederlanders wel de bevelen opvolgen van de IS-commandanten. Maar de onderlinge sfeer zou een maand geleden zijn verslechterd toen een contraspionage-eenheid van IS het Hollandse kamp bezocht.
Eén van de jonge Nederlandse strijder werd gearresteerd op verdenking van het beramen van een ontsnapping uit IS-gebied. Ook twee andere Nederlandse strijders werden door de eenheid aangehouden. De volgende dag bleek een van de Nederlanders tijdens zijn ondervraging te zijn doodgeslagen. De Nederlanders gingen daarop verhaal halen in het hoofdkwartier. Bij dat conflict zou schoten zijn gelost. Dit conflict nam steeds grotere vormen aan; Europese IS-strijders verwijten de Iraakse leiding hen te kleineren en niet dezelfde rechten te geven als Iraakse strijders.
Toen een bemiddelaar op het Hollandse kamp kwam om het conflict uit te praten, werd hij uit wraak doodgeschoten. De Nederlandse eenheid weigerde tegen de IS-leiding te zeggen wie de bemiddelaar had doodgeschoten. Dat werd gerapporteerd aan de hoogste IS-leiding in Irak, die onmiddellijk de arrestatie en ondervraging beviel van de complete Nederlandse eenheid. Als ze niet zouden zeggen wie geschoten had, zouden zij allen worden beschuldigd van overlopen, opstand en corruptie. Daarop werd de Nederlandse eenheid omsingeld door IS-troepen. Bij de massale arrestaties werden schoten gelost. Volgens berichten zijn alle 75 Nederlandse strijders inmiddels gedetineerd in Ma’dan en Tabaqa.
ik kan er niet echt medelijden mee hebben..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:58 schreef Ticootje het volgende:
Zouden de Nederlandse IS strijders toch te verwesterd zijn voor deze strijd? Veel extreme moslims in nederland denken boven de wet te staan, blijkbaar denken ze dat ook na aansluiting bij IS, waar zij zich een soort elite voelen binnen deze terreurcel.
Hier hebben we alleen een soort knuffelbeleid, gooien we er nog een curcus tegenaan, mogen ze nog eens 160 uur onkruid schoffelen of de krant lezen bij het lokale bejaardentehuis als ze echt te ver gaan. IS beleid is toch een stuk effectiever tegen tuig.
Ik vind het een prima ontwikkeling, er wordt al lang geroepen dat strijders vanuit nederland die zich aansluiten toch een behoorlijk andere situatie staat te wachten als dat zij in gedachte hebben. Misschien is het een goede bewustwording voor de mensen die op het punt staan om af te reizen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:59 schreef Woelwater het volgende:
Dat is maar een prognose, maar het wordt inderdaad even spannend wat er met de rest gaat gebeuren.
Liggen ze nog niet onder de grond dan? jammer..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:59 schreef Woelwater het volgende:
Dat is maar een prognose, maar het wordt inderdaad even spannend wat er met de rest gaat gebeuren.
Zeker niet, maar wellicht opent het wel de ogen van de radicaliserende moslims in het westen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:59 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik kan er niet echt medelijden mee hebben..
Ik gok 25% op het moment dat ze de eerste nacht in hun zand tentje moesten doorbrengen. Nog eens 25% toen ze de volgende ochtend ontbijt kregen entoen bleek dat er geen hagelslag voor handen was. Toen vervolgens de douchecellen bekeken werden wou nou nog eens 25% naar huis want ze miste hun dove tegen gevoelige huid toch wel heel erg in dat klimaat. De overige 25% is gewoon gek en hoort daar thuis.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Zouden ze nu spijt hebben gehad dat ze daarheen zijn gegaan?
Wat mij nog meer verbaasd is dat men zich wel met Nederland blijft identificeren en mede nlers opkomt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:58 schreef Ticootje het volgende:
Zouden de Nederlandse IS strijders toch te verwesterd zijn voor deze strijd? Veel extreme moslims in nederland denken boven de wet te staan, blijkbaar denken ze dat ook na aansluiting bij IS, waar zij zich een soort elite voelen binnen deze terreurcel.
Hier hebben we alleen een soort knuffelbeleid, gooien we er nog een curcus tegenaan, mogen ze nog eens 160 uur onkruid schoffelen of de krant lezen bij het lokale bejaardentehuis als ze echt te ver gaan. IS beleid is toch een stuk effectiever tegen tuig.
Dat ze niet afreizen, maar verwacht niet dat ze ineens anders gaan denken. Misschien wat hand en spandiensten verrichten voor IS op veilige afstand..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zeker niet, maar wellicht opent het wel de ogen van de radicaliserende moslims in het westen.
Dit zou best wel een strategische fout van IS kunnen zijn. Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het een prima ontwikkeling, er wordt al lang geroepen dat strijders vanuit nederland die zich aansluiten toch een behoorlijk andere situatie staat te wachten als dat zij in gedachte hebben. Misschien is het een goede bewustwording voor de mensen die op het punt staan om af te reizen.
Meteen afhakken, zeg ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:12 schreef MPC60 het volgende:
Is er al een familielid gesignaleerd die met een beschuldigend vingertje richting de Nederlandse samenleving wijst?
Omdat IS afhankelijk is van aanwas uit Europa misschien? Als je dat in stand wil houden, wil je dus IS in stand houden. Dat is op zich ook al een extremistische gedachte.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:05 schreef Pielemenneke het volgende:
Waarom zou het de ogen moeten openen voor radicaliserende moslims hier in het westen ?
Laat gaan, laat gaan. Zulke figuren moet je hier ook niet willen hebben.
Daarom begrijp ik ook niet waarom de regering hier, zodra ze er lucht van krijgen dat iemand naar Syrië wil vertrekken, dat soort figuren tegen wil houden. Dan houd je dat extreme gedachtegoed hier met alle gevolgen van dien.
Ik vind het jammer. Zou veel leuker zijn geweest als die lui IS van binnen hadden opgeblazen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het een prima ontwikkeling, er wordt al lang geroepen dat strijders vanuit nederland die zich aansluiten toch een behoorlijk andere situatie staat te wachten als dat zij in gedachte hebben. Misschien is het een goede bewustwording voor de mensen die op het punt staan om af te reizen.
Sommigen vertrekken niet geheel vrijwillig.. Vrouwen en kinderen die onder dwang worden meegenomen... Ik vind wel dat wij deze mensen moeten beschermen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:05 schreef Pielemenneke het volgende:
Waarom zou het de ogen moeten openen voor radicaliserende moslims hier in het westen ?
Laat gaan, laat gaan. Zulke figuren moet je hier ook niet willen hebben.
Daarom begrijp ik ook niet waarom de regering hier, zodra ze er lucht van krijgen dat iemand naar Syrië wil vertrekken, dat soort figuren tegen wil houden. Dan houd je dat extreme gedachtegoed hier met alle gevolgen van dien.
Ach, zolang de bommen groot genoeg zijn..quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:18 schreef Ticootje het volgende:
Mannen en vrouwen die geheel vrijwillig vertrekken, tja... Ik zou bijna zeggen laat maar gaan en laat ze daar een paar russische bommen koppen. Wel een beetje in de gaten houden dat het niet te grote groepen zijn die vertrekken. Uiteindelijk wil je ook niet dat er daar teveel strijders zijn.
Laat ze er maar naar toe gaan, misschien leren ze dan een keer dat je je een beetje moet aanpassen hè.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je vergeet nog een groep die erachter komen dat er geen red bull voor handen is en dat er geen alcohol gedronken kan worden. En dat een grote bakkes niet op prijs wordt gesteld.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:03 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik gok 25% op het moment dat ze de eerste nacht in hun zand tentje moesten doorbrengen. Nog eens 25% toen ze de volgende ochtend ontbijt kregen entoen bleek dat er geen hagelslag voor handen was. Toen vervolgens de douchecellen bekeken werden wou nou nog eens 25% naar huis want ze miste hun dove tegen gevoelige huid toch wel heel erg in dat klimaat. De overige 25% is gewoon gek en hoort daar thuis.
Nou ja, je hebt daar in elk geval een goede stok achter de deur om je aan te passen ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Laat ze er maar naar toe gaan, misschien leren ze dan een keer dat je je een beetje moet aanpassen hè.
Laat die VMBO'ertjes maar eens op excursie gaan idd.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt daar in elk geval een goede stok achter de deur om je aan te passen ja.
Dat vind ik ook wel bijzonder, dat men zich als "Nederlanders" profileert en ook echt een eigen groep vormt (-de) binnen de IS-groepering.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat mij nog meer verbaasd is dat men zich wel met Nederland blijft identificeren en mede nlers opkomt.
die moeten dit gewoon niet pikken en ook naar die zandbak gaan!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zeker niet, maar wellicht opent het wel de ogen van de radicaliserende moslims in het westen.
misschien zijn ze niet zo geradicaliseerd als wij aannemen?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:39 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel bijzonder, dat men zich als "Nederlanders" profileert en ook echt een eigen groep vormt (-de) binnen de IS-groepering.
Je zou verwachten dat zij, als geradicaliseerden, afstand zouden nemen van "afvalligen", ookal waren dat dan mensen die toevallig uit hetzelfde land als jij naar IS-gebied zijn afgereisd. Maar nee, ze komen juist voor elkaar op.
Vreemd idd. Ze haten NL, hebben schijt aan Hollanders daarom gaan ze gezellig onschuldige mensen doodschieten in het Midden-Oosten, komen ze daar aan zien ze zichzelf als NL'er.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:39 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel bijzonder, dat men zich als "Nederlanders" profileert en ook echt een eigen groep vormt (-de) binnen de IS-groepering.
Je zou verwachten dat zij, als geradicaliseerden, afstand zouden nemen van "afvalligen", ookal waren dat dan mensen die toevallig uit hetzelfde land als jij naar IS-gebied zijn afgereisd. Maar nee, ze komen juist voor elkaar op.
Is weer wat anders dan vlinders bestuderen in Marokkoquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Laat die VMBO'ertjes maar eens op excursie gaan idd.
Ze zijn waarschijnlijk ook niet zo radicaal als ze zelf dachten, toen ze nog in het veilige Nederland zatenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
misschien zijn ze niet zo geradicaliseerd als wij aannemen?
leeuwendeel is waarschijnlijk gewoon jong en vrij achterlijk
Maroc cultuur toch? NL is juist hetgene dat zij haten. Nou ja, misschien hebben ze dat dan gemeen hun afkeer van NL en de NL'ers?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Het is toch niet vreemd dat je mensen zoekt die iets gemeen met je hebben?
Ik weet niet of ze Nederland zo erg haten. Mocht dat zo zijn dan zijn er onbewust toch "Nederlandse' dingen die ze delen toch?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maroc cultuur toch? NL is juist hetgene dat zij haten. Nou ja, misschien hebben ze dat dan gemeen hun afkeer van NL en de NL'ers?
Wat delen ze dan van de NLse cultuur? Ik bedoel, dat ze er zijn opgegroeid en dat ze zich ervan af gekeerd hebben?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze Nederland zo erg haten. Mocht dat zo zijn dan zijn er onbewust toch "Nederlandse' dingen die ze delen toch?
quote:Homoseksuele IS-strijder verbergt Nederlandse nationaliteit
‘Zelfs aan mijn minnaar vertel ik het niet’
1 maart 2016 door Laura van Gelder en Rudolf Julius
De homoseksuele IS-strijder Mohammed A. (24) durft niet uit te komen voor zijn Nederlandse nationaliteit. Uit angst voor pesterijen en geweld voelt hij zich genoodzaakt om tegenover zijn broeders in het Kalifaat te verzwijgen dat hij uit een buitenwijk van Zoetermeer komt.“Ik kan hier mijzelf niet zijn”, vertelt A., die uit angst voor geweld anoniem wil blijven. “Ik heb gezien hoe andere Nederlanders geplaagd en geëxecuteerd werden, alleen vanwege hun paspoort. Ik neem geen enkel risico. Zelfs voor mijn minnaar houd ik het verborgen.”A. zorgt dat hij geen grote mond heeft, niet gierig is en niet klaagt over het weer. Hij heeft zijn klompen verstopt in de woestijn. “Ik weet niet hoelang ik dit nog volhoud. Hagelslag eten kan alleen in het holst van de nacht, als alle broeders uitgeput zijn van de vrijdagavondorgie.”
Zoiets. Als ze hier zijn opgegroeid hebben ze toch ergens wel Nederlandse dingenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat delen ze dan van de NLse cultuur? Ik bedoel, dat ze er zijn opgegroeid en dat ze zich ervan af gekeerd hebben?
Bron: http://www.syriahr.com/en/?p=44647quote:SOHR confirms that there is no truth about what the IS published about executing 8 militants in its side from Netherlands
March 1, 2016 Comments Off on SOHR confirms that there is no truth about what the IS published about executing 8 militants in its side from Netherlands
SOHR confirmed that there is no truth of what the IS published about executing 8 fighters from Netherland in Ma’dan area in the eastern countryside of al-Raqqa, reliable sources confirmed to SOHR activists that it is fake rumors and the IS didn’t execute any foreign fighters in its side, sources inside the IS reported to SOHR activists that there is no such number of fighters from Netherlands in al-Raqqa and the IS is mixing militants from different nationalities, Arabian, Foreign, and north African, after the misunderstanding which happened earlier last year between Uzbeks and Tunisian battalions in al-Khair and al-Raqqa states.
Bij dit soort extreme bewegingen zie je altijd subgroepjes die elkaar weer helemaal zat zijn. Zeker als het even tegenzit, zie je dat de hele boel versplintert. Het zal me niet verbazen als er over een aantal maanden niks meer over is van IS. Dit soort nieuwsberichten is sowieso geen goede reclame voor hen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:58 schreef Ticootje het volgende:
Laten we niet vergeten dat er ook zomaar een Peter en/of Dennis tussen kan zitten.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maroc cultuur toch? NL is juist hetgene dat zij haten. Nou ja, misschien hebben ze dat dan gemeen hun afkeer van NL en de NL'ers?
Dat veranderd het hele verhaal jaquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:55 schreef JubaUrbicus het volgende:
Waarschijnlijk is de berichtgeving over de 8 nederlandse IS strijders slechts een flop en nep, het wordt namelijk tegengesproken door betrouwbare bronnen:
[..]
Bron: http://www.syriahr.com/en/?p=44647
Dit idd, al is dat organisatorisch wel makkelijk want uiteindelijk zal hun NL veel beter zijn dan hun arabisch.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:39 schreef MaLo het volgende:
[..]
Heeft de IS dat zelf naar buiten gebracht dan?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:55 schreef JubaUrbicus het volgende:
Waarschijnlijk is de berichtgeving over de 8 nederlandse IS strijders slechts een flop en nep, het wordt namelijk tegengesproken door betrouwbare bronnen:
[..]
Spindoctors worden erop gezet, was te verwachten.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:55 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Volgens mij niet, beetje raar dus.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Heeft de IS dat zelf naar buiten gebracht dan?
Die worden meteen ingezet bij de latrines, vrees ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:55 schreef Physsic het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat er ook zomaar een Peter en/of Dennis tussen kan zitten.
Dat maakt het erger dan een Ali of Mohammed?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:05 schreef JubaUrbicus het volgende:
Zeker 30% van de Nederlandse ISIS strijders zijn autochtonen Nederlandse bekeerlingen. Dus het zou niet raar zijn dat er zomaar een Dennis of een Sander is omgekomen.
Voor veel Nederlanders wel. Mij maakt het niet veel uit...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat maakt het erger dan een Ali of Mohammed?
Vind 30 procent best veel eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:05 schreef JubaUrbicus het volgende:
Zeker 30% van de Nederlandse ISIS strijders zijn autochtonen Nederlandse bekeerlingen. Dus het zou niet raar zijn dat er zomaar een Dennis of een Sander is omgekomen.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ders-tegen~a4254619/quote:Volgens het Observatorium zij er helemaal niet zoveel IS-strijders met de Nederlandse nationaliteit in Raqqa. Het Observatorium laat aan de Volkskrant weten dat zij zich beroepen op elf bronnen, een aantal binnen IS, die allen het nieuws van de executies en de ontvoering ontkennen.
'IS heeft geen buitenlandse IS-strijders geëxecuteerd', zegt de mensenrechtenorganisatie die in Londen zetelt. Zij baseren zich op een netwerk van informanten in Syrië.
Het nieuws over de executies en ontvoeringen kon maandag niet worden bevestigd door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) Dick Schoof. Hij zei de RBSS-berichten te kennen, maar nog niet te kunnen bevestigen. Een Belgische journalist twitterde vandaag dat een Belgische ÍS-jihadist het nieuws tegensprak. 'Weer een leugen tegen ons.'
Meeste IS strijders in Syrie zijn niet-Arabieren en buitenlanders en het zit ook vol met blanke en etnische Russen. Dus het valt allemaal best mee als je het gehele plaatje bekijkt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vind 30 procent best veel eigenlijk.
Dan heb jij vast wel een bronnetje, of niet?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:14 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Meeste IS strijders in Syrie zijn niet-Arabieren en buitenlanders en het zit ook vol met blanke en etnische Russen. Dus het valt allemaal best mee als je het gehele plaatje bekijkt.
Ach, lijkt me logisch dat er gespind wordt. Het is gewoon even afwachten totdat er meer bekend is, bijv. namen en adressen. Of dat ouders naar voren komen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:22 schreef Physsic het volgende:
Hoe groot is de kans dat zo'n verhaal totaal verzonnen is?
Het kan ook zijn dat er wel iets heeft plaatsgevonden, maar dan zonder Nederlanders of minder doden ofzo? En dat het verhaal dan behoorlijk een eigen leven is gaan leiden.
Ik wil IS helemaal niet in stand houden maar ik ben van mening dat als moslims vanuit Nederland daar naartoe willen gaan, dat je ze moet laten gaan en ze vervolgens niet meer in Nederland toe moet laten. Ook vind ik dat als je als inwoner van ons land zulke extreme gedachtes erop nahoud dat er hier geen plaats voor je is.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Omdat IS afhankelijk is van aanwas uit Europa misschien? Als je dat in stand wil houden, wil je dus IS in stand houden. Dat is op zich ook al een extremistische gedachte.
Tja, Raqqa-SL vs SOHR.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ders-tegen~a4254619/
Maar je mag wel nazi gedachten erop nahouden of niet? Als salafisten geen ruimte mogen hebben in Nederland om extreme gedachten erop na te houden, prima... Maar dan met je dat ook over Nazis en extreme joden zeggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:32 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Ik wil IS helemaal niet in stand houden maar ik ben van mening dat als moslims vanuit Nederland daar naartoe willen gaan, dat je ze moet laten gaan en ze vervolgens niet meer in Nederland toe moet laten. Ook vind ik dat als je als inwoner van ons land zulke extreme gedachtes erop nahoud dat er hier geen plaats voor je is.
Ik hoop het niet. Lekker laten gaan die gasten, die wil je hier niet houden.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien is het een goede bewustwording voor de mensen die op het punt staan om af te reizen.
RaqqaSL is op Twitter al zo'n 12uur offline. Ben benieuwd of ze hier op gaan reageren.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tja, Raqqa-SL vs SOHR.
Wie heeft gelijk?
Als salafisten niet lekker extreem mogen doen in NL, dan worden ze boos en gaan ze naar ISIS en daar worden ze dan afgeknald. Dat geldt niet voor nazi's. En überhaupt waarom zou je willen strijden voor de gelijke rechten van nazi's joh, alsof de nazi's van de gelijke rechten zijn...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:40 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Maar je mag wel nazi gedachten erop nahouden of niet? Als salafisten geen ruimte mogen hebben in Nederland om extreme gedachten erop na te houden, prima... Maar dan met je dat ook over Nazis en extreme joden zeggen.
quote:Het nieuws dat IS vorige week acht van haar 'eigen' Nederlandse jihadisten zou hebben geëxecuteerd is bij de ouders van Nederlandse Syriëgangers hard binnengekomen. Zij verkeren in grote onzekerheid over het lot van hun kinderen. ,,Het is verschrikkelijk, we staan volkomen machteloos", zegt Mohamed Nidalha, de vader van Syriëganger Reda (21).
Mohamed nam in de media al meerdere keren afstand van de keus van zijn zoon om naar Syrië te gaan. ,,IS zaait dood en verderf." Maar hij hoopt dat zijn zoon leeft en ooit terugkomt.
Reda's zus zegt: ,,Dit nieuws is ongelooflijk heftig. Maar we kunnen nu niets anders dan afwachten. We hebben geen contact met Reda, we weten niet hoe het met hem is."
Opgepakt
Maandag meldde de Syrische groep activisten van Raqqa is Being Slaughtered Silently (RBSS) dat de plaatselijke leiders in de hoofdstad van het Kalifaat afgelopen vrijdag acht Nederlanders heeft laten executeren vanwege opstandigheid en ongehoordzaamheid. Nog 75 andere Nederlanders zouden zijn opgepakt en vastzitten. Het is onduidelijk of het daarbij allemaal om strijders gaat of ook om vrouwen en kinderen.
De Nederlanders, die volgens RBSS, samenwoonden op een manege net buiten Raqqa, was in conflict gekomen met de Irakese leiders van IS in de stad. Die ruzie zou zijn begonnen omdat een of meer Nederlanders terug naar huis wilden. Daarna liep de ruzie uit de hand en arresteerden de Irakezen een grote groep Nederlanders. Acht werden volgens RBSS gedood, het lot van de rest is onduidelijk.
Strohalm
Ouders van Nederlandse Syriëgangers proberen nu wanhopig in contact te komen met hun kinderen. Dat gaat de laatste maanden sowieso al steeds moeilijker: door de gevechten in het kalifaat maar ook door strengere regels van IS zelf.
Maar, stelt Mohamed Nidalha ook, dit nieuws komt nog maar uit één bron. Dat het waar is, kan nog niet door anderen worden bevestigd. Dinsdagmorgen meldt ook het Syrisch Observatorium voor Mensenrechten (SOHR) dat het verhaal van de excecutie onjuist zou zijn. Het is een sprankje hoop, waar de ouders zich aan vastklampen.
Vrouwen kunnen ook erg gemeen zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:00 schreef Physsic het volgende:
"Het is onduidelijk of het daarbij allemaal om strijders gaat of ook om vrouwen en kinderen."
Pff. Alsof het een het andere uitsluit.
Hier ook al dat 'arme vrouwen en kinderen' gezeik.
Jaja, wat is het hard binnengekomen zeg. Hopelijk leeft ie nog zodat ie nog meer dood en verderf kan zaaien voor hij terug komt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:57 schreef Physsic het volgende:
Het nieuws dat IS vorige week acht van haar 'eigen' Nederlandse jihadisten zou hebben geëxecuteerd is bij de ouders van Nederlandse Syriëgangers hard binnengekomen. Zij verkeren in grote onzekerheid over het lot van hun kinderen. ,,Het is verschrikkelijk, we staan volkomen machteloos", zegt Mohamed Nidalha, de vader van Syriëganger Reda (21).
Mohamed nam in de media al meerdere keren afstand van de keus van zijn zoon om naar Syrië te gaan. ,,IS zaait dood en verderf." Maar hij hoopt dat zijn zoon leeft en ooit terugkomt.
Wat bedoel je ?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:40 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Maar je mag wel nazi gedachten erop nahouden of niet? Als salafisten geen ruimte mogen hebben in Nederland om extreme gedachten erop na te houden, prima... Maar dan met je dat ook over Nazis en extreme joden zeggen.
Dit dus, als ie werkelijk afstand had genomen van de keus van zijn zoon en dus tegen IS zou zijn dan zou hij inderdaad blij moeten zijn dat die niet nog meer ellende kan aanrichten, aangezien dat niet het geval is heb ik ook mijn twijfels bij zulke vaders.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jaja, wat is het hard binnengekomen zeg. Hopelijk leeft ie nog zodat ie nog meer dood en verderf kan zaaien voor hij terug komt.![]()
![]()
Nee wat ze zijn dood, waarschijnlijk wel vlak nadat ze erachterkwamen dat je itt hoor het bij IS niet redt met een brutale mondquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Zouden ze nu spijt hebben gehad dat ze daarheen zijn gegaan?
Ondanks alles blijft het toch je kind. In een van de weinig interviews die Edda Goering heeft gegeven zei ze ooit ik herrinner me mijn vader liever als een aardige vader.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jaja, wat is het hard binnengekomen zeg. Hopelijk leeft ie nog zodat ie nog meer dood en verderf kan zaaien voor hij terug komt.![]()
![]()
Ik ben zelf (nog) geen moeder, dus heb geen ervaring met eventuele onvoorwaardelijke liefde voor kinderen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:23 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ondanks alles blijft het toch je kind. In een van de weinig interviews die Edda Goering heeft gegeven zei ze ooit ik herrinner me mijn vader liever als een aardige vader.
Nee, maar is super zielig, want de Nederlandse staat had hem tegen kunnen houden maar deden niks, volgens vader.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:25 schreef BarryOSeven het volgende:
Hopelijk is Reno, net als de rest, gewoon dood. Wellicht dat ze de overige 70 misdadigers wel in een film setting als voorbeeld willen stellen. We wachten geduldig af, maar sinds gisteren is het smullen geblazen.
Stelletje mafketels, verdiende loon.
Klopt, de vader verdient miljoenen euro's aan schadevergoeding omdat de psychologische hulp te kort is geschoten.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:44 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, maar is super zielig, want de Nederlandse staat had hem tegen kunnen houden maar deden niks, volgens vader.
Bovendien ging Reda naar Syrië om vrouwen en kinderen te helpen die verkracht worden.
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)ag-ben-ik-bang.dhtml
Nee, maakt het zeker niet erger. Is alleen een Nederlander die in de dwaalleer is getrapt van een destructieve islamitische moordsekte. Goede opruiming dus, of het nou Mohammed heet of Johannes.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
quote:
quote:'IS heeft geen buitenlandse IS-strijders geëxecuteerd', zegt de mensenrechtenorganisatie die in Londen zetelt. Zij baseren zich op een netwerk van informanten in Syrië.
quote:Het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten (SOHR) heeft het bij het verkeerde eind wanneer het zegt dat er geen Nederlandse ISIS-strijders zijn geëxecuteerd door ISIS. Dat zegt Abou Mohammed van Raqqa is Being Slaughtered Silently (RBSS) dinsdag tegen ThePostOnline. De actiegroep meldde maandag dat de omgebrachte Nederlanders deel uitmaakten van een groep van 75 Nederlandse jihadisten van oorspronkelijk Marokkaanse komaf. Volgens Mohammed controleert RBSS ‘haar berichten immer op basis van verschillende bronnen en brengt deze dan pas naar buiten’.
De volledige verklaring van RBSS over de executies
“Nederlandse strijders van ISIS hebben zich gevormd tot een speciale eenheid vanwege hun aantal en omdat het Nederlanders zijn van Marokkaanse afkomst. Het gaat om bijna 75 strijders. Ze hebben zich gevestigd in de streek van de paardenclub bij de stad Raqqa. Ze leefden daar nogal geïsoleerd van hun omgeving. Ze voerden de bevelen van het ISIS leiderschap uit hoewel er wel wat gevoeligheden waren en irritaties tussen hen en de Irakese leiding
Een maand geleden werd de situatie ernstiger toen een patrouille van het bureau bij het elektriciteitsstation (het nieuwe hoofdkwartier van de veiligheidsdienst die verbonden is met Punt 11) richting de paardenclub ging waarin strijders van de Nederlandse compagnie gelegen waren. Ze arresteerden een van hen voor ondervraging. Omdat hij van zins zou zijn geweest om te vluchten omdat hij nog maar minderjarig is en hij wilde vluchten, aldus een reporter van RBSS.
ISIS keerde nog een keer terug en arresteerde twee anderen en de erop volgende dag werd een van de strijders gedood door de interne veiligheidsdienst van ISIS als gevolg van slaag die hij gekregen had tijdens de ondervragingen. Zijn Nederlandse kameraden raakten op de hoogte hiervan en zij togen naar het bureau dat bij Punt 11 (bureau veiligheidsdienst ISIS, JJdR) hoort en dat gelegen is achter het elektriciteitsstation en daar laaide het conflict op en vonden er vuurgevechten plaats tussen hen en tussen verantwoordelijken van het bureau die geleid worden door Irakezen, (dit alles) om reden van de dood van hun makker. Dat leidde er weer toe dat er een conflict ontstond en de leiding van ISIS in Raqqa zich bezig moest houden met de kwestie dat de Irakese leiding zich arrogant zou gedragen ten opzichte van de Europeanen en hen zou benadelen ten opzichte van de Irakese strijders.
De volgende dag ging Abou Labieb, vertegenwoordiger van de wali (gouverneur) van Raqqa naar de paardenclub, om de Nederlanders te ontmoeten en het conflict op te lossen. Hij was nog niet aangekomen of de Nederlanders doodden hem uit wraak voor de dood van hun vriend. Strijders van de compagnie wilden niet zeggen wie hem gedood had.
De ISIS-leiding in Raqqa stelde de hoogste leiding van ISIS in Irak op de hoogte van het ontstaan van fitna (onderlinge strijd) tussen de Europese emigranten en de Irakese leiding in Raqqa. En het leiderschap deed bevel uitgaan hen allen te arresteren en onderzoek te doen wie van hen de moordenaar was. En hen allen verantwoordelijk te houden voor de desintegratie van de organisatie, het overtreden van de regels, het zich afzetten tegen de organisatie en corruptie.
Direct daarna kwam het apparaat van de veiligheidsdiensten in actie met een aantal wagens en togen ze richten de paardenclub waar de Europese strijders verblijf houden. Ze probeerden de club te bestormen om hen te arresteren ware het niet dat een aantal van hen reageerden en het vuur openden waardoor er een aantal gewonden aan beide zijden viel. Toen trokken de veiligheidsdiensten naar binnen en arresteerden zij de Nederlandse compagnie die uit 75 elementen bestaat en leidden zij hen naar de gevangenis van Ma’adin en Raqqa. In de middag van vrijdag 26 februari executeerde ISIS 8 Nederlanders in de gevangenis van Ma’adin. Deze werden daarna begraven in de bergen in de streek van al Djarfa nadat ze hen beschuldigd had van het overtreden van de regels en agitatie tegen de organisatie.”
Lees mijn vorige post. RaqqaSL blijft bij hun verhaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:44 schreef MMXMMX het volgende:
Ik had al groot feest georganiseerd en nu hoor ik op het journaal dat het in alle toonaarden word ontkent![]()
We zijn weer blij gemaakt met een dode mus.
Na ja ik heb het feest gecanceld en iedereen krijgt zijn geld terug.![]()
Maar ja wie weet horen we later dat het als nog wel gebeurd is
Okequote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:46 schreef Physsic het volgende:
[..]
Lees mijn vorige post. RaqqaSL blijft bij hun verhaal.
Het is waar tot het tegendeel bewezen isquote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:51 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
OkeJa ik schrok een beetje van de enorme lap tekst om eerlijk te zijn .
Veel tegenstrijdige berichten dusMja het is natuurlijk ook een oorlogs gebied.
Haha, begrijpelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:51 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
OkeJa ik schrok een beetje van de enorme lap tekst om eerlijk te zijn .
Veel tegenstrijdige berichten dusMja het is natuurlijk ook een oorlogs gebied.
Hoezo verdient hij dat?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Klopt, de vader verdient miljoenen euro's aan schadevergoeding omdat de psychologische hulp te kort is geschoten.
Dan loopt hij glashard te liegen want gister verkondigde hij juist wel er vanaf te weten.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:53 schreef Physsic het volgende:
[..]
Haha, begrijpelijk.
Zou eigenlijk toch niet heel moeilijk moeten zijn om te verifiëren of die wali-dude echt doodgeschoten is..
Nu staat er in Telegraaf ook dat Van De Steur niks weet van dode Jihadisten.
Hmm..
Die mensen zijn bijna niet tegen te houden.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:54 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Er is gefaald in het tegenhouden van zijn zoon en nu is hij dood
Het blijft onze verantwoordelijkheid, betalen met die hap.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:55 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die mensen zijn bijna niet tegen te houden.
Helemaal niet. Het was gewoon een meerderjarige die vanuit Istanboel daar heen ging. Daar zit voor de Nederlandse staat geen verantwoording.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:56 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het blijft onze verantwoordelijkheid, betalen met die hap.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 15:56 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het blijft onze verantwoordelijkheid, betalen met die hap.
quote:Maar Reda heeft een beperking en slikte zware medicijnen voor ADHD, zegt zijn vader. Hij is labiel en makkelijk beïnvloedbaar. In Leiden kwam hij in aanraking met een groep criminelen, door wie hij werd bedreigd.
Omdat de politie hem niet kon beschermen, stuurde zijn vader hem naar familie in België. Daar radicaliseerde hij in korte tijd. Binnen twee maanden vertrok hij naar Turkije.
Nope, zal geen allen erg missenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
We hadden hem nooit naar Belgie mogen laten gaan. Het is de fout van de GGZ. Die vader maakt mijns inziens goede kans miljonair te worden met ons rechtssysteem.quote:
Het is de fout van de jongen zelf. Blijkbaar een naieve meeloper. Die zijn er wel meer en maken wel vaker domme keuzes.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:01 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
We hadden hem nooit naar Belgie mogen laten gaan. Het is de fout van de GGZ. Die vader maakt mijns inziens goede kans miljonair te worden met ons rechtssysteem.
Ja, dat is wel een goeie keuze idd, om je zoon naar België te sturen in de hoop dat-ie niet radicaliseert...quote:
Bovenstaande was uiteraard sarcastisch bedoeld.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is de fout van de jongen zelf. Blijkbaar een naieve meeloper. Die zijn er wel meer en maken wel vaker domme keuzes.
In de VS wel ja: laten we maar even schikken met de GGZ, zo gaat dat daar....quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:01 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
We hadden hem nooit naar Belgie mogen laten gaan. Het is de fout van de GGZ. Die vader maakt mijns inziens goede kans miljonair te worden met ons rechtssysteem.
Had die jongen een stage aangeboden.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:01 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ze hebben daar hele goede stimulerende middelen die wel wat op amfetamines lijken. Zit wel snor, en he: al draait hij door. Wie merkt het?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Had die jongen een stage aangeboden.
Hoe komt die arme jongen nou in Syrië aan zijn ADHD-medicijnen?
Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:05 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Bovenstaande was uiteraard sarcastisch bedoeld.
Het klinkt wel spannend. Een huwelijksreis in Syrie. Dat deden hippies vroeger ook.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:14 schreef Physsic het volgende:
Awh, Reda is pas geleden getrouwd met een meisje uit Naaldwijk dat ook is uitgereisd.
Hoe romantisch.
http://www.omroepwest.nl/(...)et-geheim-vertrokken
Volgens mij gingen de hippies naar Afghanistan.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het klinkt wel spannend. Een huwelijksreis in Syrie. Dat deden hippies vroeger ook.
quote:De vader van een jihadist uit Nederland zegt dat een groep Nederlanders erin is geslaagd uit IS-gebied weg te komen. Alle Nederlanders hebben geprobeerd uit Raqqa te vluchten, zegt hij in De Telegraaf.
Mohamed Nidalha uit Leiden is de vader van jihadist Reda, een van de Nederlandse strijders in Raqqa. Volgens hem klopt het dat in de hoofdstad van het zelfverklaarde kalifaat een rebellie is ontstaan doordat Nederlandse strijders wilden deserteren.
In de krant vertelt hij dat hij contact heeft met meer ouders van jonge jihadisten. "Maar de ellende is dat we maar één bron hebben: die actiegroep uit Raqqa. IS heeft internet deels afgesloten. Soms komen onze kinderen heel kort online, maar ze zijn zo weer verdwenen."
Uit zulke korte contacten zou zijn gebleken dat ongeveer zes Nederlanders erin zijn geslaagd om IS-gebied te ontvluchten. Ze zouden nu in een huurhuis aan de grens met Turkije zitten. Ook zouden veel Nederlanders zijn overgelopen naar Jabhat al-Nusra, een strijdgroep die is gelieerd aan al-Qaida. "Blijkbaar ontdekken de Nederlanders dat IS toch écht niet deugt", zegt Nidalha in De Telegraaf.
Niet geloofwaardig
Het forum van burgerjournalisten Raqqa is being slaughtered silently berichtte als eerste over een neergeslagen muiterij en acht executies van Nederlandse IS-strijders. Maar dat bericht wordt tegengesproken door het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten. Nidalha noemt die ontkenning niet geloofwaardig.
Tuurlijk joh, veel meer dan ze zelf beseffen of ooit toe willen geven.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:58 schreef Ticootje het volgende:
Zouden de Nederlandse IS strijders toch te verwesterd zijn voor deze strijd?
Als prinsjes toch?quote:Op woensdag 2 maart 2016 03:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, veel meer dan ze zelf beseffen of ooit toe willen geven.
Hier geboren, hier opgegroeid en hier geradicaliseerd. Stoere/romantische verhalen en de bekende indoctrinatie bereidt 90% van die jongens in het westen echt niet voor op de daadwerkelijke gruwelijkheden van oorlog.
Eenmaal daar komen ze erachter dat het allemaal niet zo heroïsch is en dat ze eigenlijk maar heel beschermd opgevoed zijn in dat Nederland.
En dan blijkt een Nederlands staatsburgerschap toch wel handig te zijn. Helaas, zoek het verder zelf maar uit, jullie hebben een enkele reis geboekt.quote:Op woensdag 2 maart 2016 00:14 schreef Physsic het volgende:
Welles-Nietus-Wellus
Vader heeft z'n zoon kort gesproken.
Edit: Ohnee, RaqqaSL claimt de Nederlanders te hebben gesproken?
[..]
Je weet hoe dat gaat; "alleen als onomstotelijk vaststaat dat ze oorlogshandelingen hebben gepleegd". Bewijs dat maar eens. Zelfs als ze zichzelf trots met een afgehakt hoofd in de hand op Facebook zetten komen ze er in Nederland huilend bij de rechter onderuit met: "dat moest ik van ze doen, ik kwam alleen maar om burgers te helpen".quote:Op woensdag 2 maart 2016 07:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Tenminste, dat mag ik wel hopen. Waarom worden het eigenlijk Nederlandse terroristen genoemd? Het staatsburgerschap van dat soort gasten wordt inmiddels toch al ingetrokken?
Op pogingen om terug te komen (vluchten) staat de doodstraf bij IS.quote:Op woensdag 2 maart 2016 08:39 schreef Jigzoz het volgende:
Het lijkt erop dat er dus Nederland jihadtuig enigszins aan het puberen is geslagen. Geen executies dus (zegt zelfs IS), maar wel pogingen om terug te komen naar Nederland.
En nu maar hopen dat het niet die hele groep van 75 man is die terugkomt. Zou een beetje kut zijn, 75 levensgevaarlijke psychopaten met IS-ervaring die hier ineens vrij rondlopen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Klopt, de vader verdient miljoenen euro's aan schadevergoeding omdat de psychologische hulp te kort is geschoten.
Mwoah... 'Wij berechten verraders! Allah snackbar! *slush!'quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:18 schreef MMXMMX het volgende:
Misschien ontkend men omdat dit hele slechte reclame is voor IS
Het blijven gewoon straaterroristjes, hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2016 08:39 schreef Jigzoz het volgende:
Het lijkt erop dat er dus Nederland jihadtuig enigszins aan het puberen is geslagen. Geen executies dus (zegt zelfs IS), maar wel pogingen om terug te komen naar Nederland.
En nu maar hopen dat het niet die hele groep van 75 man is die terugkomt. Zou een beetje kut zijn, 75 levensgevaarlijke psychopaten met IS-ervaring die hier ineens vrij rondlopen.
Dan nog hebben we die al genoeg te veel.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het blijven gewoon straaterroristjes, hoor.
Ook spannend. Tegenwoordig.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij gingen de hippies naar Afghanistan.
Je kan hen dan altijd nog Thai Boxen leren.quote:Op woensdag 2 maart 2016 08:39 schreef Jigzoz het volgende:
The fresh prince of Molenbeekquote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een goeie keuze idd, om je zoon naar België te sturen in de hoop dat-ie niet radicaliseert....
Dit is dus een groot probleem met de berichtgeving rondom IS. Er wordt een niet te controleren bericht de wereld in geholpen dat er 8 Nederlanders zijn geexecuteerd, alle nieuwssites kopieren het, de hele wereld spreekt er schande van.quote:Op woensdag 2 maart 2016 08:39 schreef Jigzoz het volgende:
Daarom zijn aanhalingstekens bedacht in koppen van artikelen. En neem je de ene bron wel serieus en de ander niet (GeenStijl, AD, Telegraaf)quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit is dus een groot probleem met de berichtgeving rondom IS. Er wordt een niet te controleren bericht de wereld in geholpen dat er 8 Nederlanders zijn geexecuteerd, alle nieuwssites kopieren het, de hele wereld spreekt er schande van.
En als dan blijkt dat het bericht gewoon niet klopt hoort niemand het.
Waar is toch de tijd gebleven dat journalisten werden gelyncht als blijkt dat ze onwaarheden publiceren?
In alle eerlijkheid... er zijn geen bronnen meer die ik nog serieus neem. Ze maken zich allemaal schuldig aan het publiceren van het soort artikelen dat zo veel mogelijk hits trekt.quote:Op donderdag 10 maart 2016 12:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En neem je de ene bron wel serieus en de ander niet (GeenStijl, AD, Telegraaf)
Sws lijkt het erop dat het (veel) makkelijker is om dochters te verstoten (of erger) dan zonen....quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:40 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ben zelf (nog) geen moeder, dus heb geen ervaring met eventuele onvoorwaardelijke liefde voor kinderen.
Misschien denk ik er later anders over, maar momenteel kan ik me echt slecht voorstellen dat ik zo zou reageren als mijn kind was uitgereisd naar Syrië.
Er zijn mensen voor minder verstoten door hun familie.
quote:Op zaterdag 12 maart 2016 02:33 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat heeft het Ottomaanse Rijk gedaan dan? Miljoenen onschuldige christelijke doden op hun geweten. Waarom? Typisch islamitische/Turkse arrogantie. Je valt land binnen dat niet van jou is en zeur je over de gevolgen.
Zie je hoe makkelijk het is om jouw woorden te counteren? Omdat jij vol zit met onwetendheid. Jij heb het wat mis is met onze maatschappij. Op dit moment worden tientallen zowel niet honderden terroristen gedood. Zonder het westen was het al een hel in het M-O. Denk je dat die barbaren het ook maar voor 1 dag met elkaar vol kunnen houden? Dan heb ik een leuke feit voor je onwetende, oorlog zit in het M-O al voor Christus. Blijf het westen maar de schuld geven van elke teringzooi dat er gebeurd. Maar wegkijken van de ware oorzaak? Nooit.
Je zit mooi ''Nederlandse terreur army'' te roepen. Wanneer er ooit een islamitische extremist jou zal gijzelen en met de dood bedreigd. Onderga je lot dan met wat waardigheid wil je? Smeek niet om de Nederlandse staat dan om jou te helpen. Het feit dat dit komt van een allochtoon wilt al zeggen hoe erg jij het maakt voor onze reputatie. Altijd maar de schuld aan anderen geven maar nooit naar jezelf kijken. Waar komt dit mij bekend voor? Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
Ik zie wel hoe jij vol met haat zit tegen het feit dat terroristen tegengehouden worden. Het liefste zou jij zelfs helemaal geen inmenging willen zien van het westen waar dan ook. Maar dit is de harde realiteit en daar zul je het mee moeten doen. Ga niet als een dwaas uithangen om moordend tuig te beschermen of goed te praten.
Je mag dit pure onzin vinden wat ik net zei en daar heb je ook recht op. Maar ik hoop dat je eens goed denkt wat je zegt want wat jij zegt is een fantasie.
Fijne nacht,
Jep mis een deel van het bericht en wie er gequote is.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 13:46 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Valt het jou ook op dat er "schoongemaakt" is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |