Die worden meteen ingezet bij de latrines, vrees ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:55 schreef Physsic het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat er ook zomaar een Peter en/of Dennis tussen kan zitten.
Dat maakt het erger dan een Ali of Mohammed?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:05 schreef JubaUrbicus het volgende:
Zeker 30% van de Nederlandse ISIS strijders zijn autochtonen Nederlandse bekeerlingen. Dus het zou niet raar zijn dat er zomaar een Dennis of een Sander is omgekomen.
Voor veel Nederlanders wel. Mij maakt het niet veel uit...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat maakt het erger dan een Ali of Mohammed?
Vind 30 procent best veel eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:05 schreef JubaUrbicus het volgende:
Zeker 30% van de Nederlandse ISIS strijders zijn autochtonen Nederlandse bekeerlingen. Dus het zou niet raar zijn dat er zomaar een Dennis of een Sander is omgekomen.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ders-tegen~a4254619/quote:Volgens het Observatorium zij er helemaal niet zoveel IS-strijders met de Nederlandse nationaliteit in Raqqa. Het Observatorium laat aan de Volkskrant weten dat zij zich beroepen op elf bronnen, een aantal binnen IS, die allen het nieuws van de executies en de ontvoering ontkennen.
'IS heeft geen buitenlandse IS-strijders geëxecuteerd', zegt de mensenrechtenorganisatie die in Londen zetelt. Zij baseren zich op een netwerk van informanten in Syrië.
Het nieuws over de executies en ontvoeringen kon maandag niet worden bevestigd door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) Dick Schoof. Hij zei de RBSS-berichten te kennen, maar nog niet te kunnen bevestigen. Een Belgische journalist twitterde vandaag dat een Belgische ÍS-jihadist het nieuws tegensprak. 'Weer een leugen tegen ons.'
Meeste IS strijders in Syrie zijn niet-Arabieren en buitenlanders en het zit ook vol met blanke en etnische Russen. Dus het valt allemaal best mee als je het gehele plaatje bekijkt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vind 30 procent best veel eigenlijk.
Dan heb jij vast wel een bronnetje, of niet?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:14 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Meeste IS strijders in Syrie zijn niet-Arabieren en buitenlanders en het zit ook vol met blanke en etnische Russen. Dus het valt allemaal best mee als je het gehele plaatje bekijkt.
Ach, lijkt me logisch dat er gespind wordt. Het is gewoon even afwachten totdat er meer bekend is, bijv. namen en adressen. Of dat ouders naar voren komen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:22 schreef Physsic het volgende:
Hoe groot is de kans dat zo'n verhaal totaal verzonnen is?
Het kan ook zijn dat er wel iets heeft plaatsgevonden, maar dan zonder Nederlanders of minder doden ofzo? En dat het verhaal dan behoorlijk een eigen leven is gaan leiden.
Ik wil IS helemaal niet in stand houden maar ik ben van mening dat als moslims vanuit Nederland daar naartoe willen gaan, dat je ze moet laten gaan en ze vervolgens niet meer in Nederland toe moet laten. Ook vind ik dat als je als inwoner van ons land zulke extreme gedachtes erop nahoud dat er hier geen plaats voor je is.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Omdat IS afhankelijk is van aanwas uit Europa misschien? Als je dat in stand wil houden, wil je dus IS in stand houden. Dat is op zich ook al een extremistische gedachte.
Tja, Raqqa-SL vs SOHR.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ders-tegen~a4254619/
Maar je mag wel nazi gedachten erop nahouden of niet? Als salafisten geen ruimte mogen hebben in Nederland om extreme gedachten erop na te houden, prima... Maar dan met je dat ook over Nazis en extreme joden zeggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:32 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Ik wil IS helemaal niet in stand houden maar ik ben van mening dat als moslims vanuit Nederland daar naartoe willen gaan, dat je ze moet laten gaan en ze vervolgens niet meer in Nederland toe moet laten. Ook vind ik dat als je als inwoner van ons land zulke extreme gedachtes erop nahoud dat er hier geen plaats voor je is.
Ik hoop het niet. Lekker laten gaan die gasten, die wil je hier niet houden.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien is het een goede bewustwording voor de mensen die op het punt staan om af te reizen.
RaqqaSL is op Twitter al zo'n 12uur offline. Ben benieuwd of ze hier op gaan reageren.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tja, Raqqa-SL vs SOHR.
Wie heeft gelijk?
Als salafisten niet lekker extreem mogen doen in NL, dan worden ze boos en gaan ze naar ISIS en daar worden ze dan afgeknald. Dat geldt niet voor nazi's. En überhaupt waarom zou je willen strijden voor de gelijke rechten van nazi's joh, alsof de nazi's van de gelijke rechten zijn...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:40 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Maar je mag wel nazi gedachten erop nahouden of niet? Als salafisten geen ruimte mogen hebben in Nederland om extreme gedachten erop na te houden, prima... Maar dan met je dat ook over Nazis en extreme joden zeggen.
quote:Het nieuws dat IS vorige week acht van haar 'eigen' Nederlandse jihadisten zou hebben geëxecuteerd is bij de ouders van Nederlandse Syriëgangers hard binnengekomen. Zij verkeren in grote onzekerheid over het lot van hun kinderen. ,,Het is verschrikkelijk, we staan volkomen machteloos", zegt Mohamed Nidalha, de vader van Syriëganger Reda (21).
Mohamed nam in de media al meerdere keren afstand van de keus van zijn zoon om naar Syrië te gaan. ,,IS zaait dood en verderf." Maar hij hoopt dat zijn zoon leeft en ooit terugkomt.
Reda's zus zegt: ,,Dit nieuws is ongelooflijk heftig. Maar we kunnen nu niets anders dan afwachten. We hebben geen contact met Reda, we weten niet hoe het met hem is."
Opgepakt
Maandag meldde de Syrische groep activisten van Raqqa is Being Slaughtered Silently (RBSS) dat de plaatselijke leiders in de hoofdstad van het Kalifaat afgelopen vrijdag acht Nederlanders heeft laten executeren vanwege opstandigheid en ongehoordzaamheid. Nog 75 andere Nederlanders zouden zijn opgepakt en vastzitten. Het is onduidelijk of het daarbij allemaal om strijders gaat of ook om vrouwen en kinderen.
De Nederlanders, die volgens RBSS, samenwoonden op een manege net buiten Raqqa, was in conflict gekomen met de Irakese leiders van IS in de stad. Die ruzie zou zijn begonnen omdat een of meer Nederlanders terug naar huis wilden. Daarna liep de ruzie uit de hand en arresteerden de Irakezen een grote groep Nederlanders. Acht werden volgens RBSS gedood, het lot van de rest is onduidelijk.
Strohalm
Ouders van Nederlandse Syriëgangers proberen nu wanhopig in contact te komen met hun kinderen. Dat gaat de laatste maanden sowieso al steeds moeilijker: door de gevechten in het kalifaat maar ook door strengere regels van IS zelf.
Maar, stelt Mohamed Nidalha ook, dit nieuws komt nog maar uit één bron. Dat het waar is, kan nog niet door anderen worden bevestigd. Dinsdagmorgen meldt ook het Syrisch Observatorium voor Mensenrechten (SOHR) dat het verhaal van de excecutie onjuist zou zijn. Het is een sprankje hoop, waar de ouders zich aan vastklampen.
Vrouwen kunnen ook erg gemeen zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:00 schreef Physsic het volgende:
"Het is onduidelijk of het daarbij allemaal om strijders gaat of ook om vrouwen en kinderen."
Pff. Alsof het een het andere uitsluit.
Hier ook al dat 'arme vrouwen en kinderen' gezeik.
Jaja, wat is het hard binnengekomen zeg. Hopelijk leeft ie nog zodat ie nog meer dood en verderf kan zaaien voor hij terug komt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:57 schreef Physsic het volgende:
Het nieuws dat IS vorige week acht van haar 'eigen' Nederlandse jihadisten zou hebben geëxecuteerd is bij de ouders van Nederlandse Syriëgangers hard binnengekomen. Zij verkeren in grote onzekerheid over het lot van hun kinderen. ,,Het is verschrikkelijk, we staan volkomen machteloos", zegt Mohamed Nidalha, de vader van Syriëganger Reda (21).
Mohamed nam in de media al meerdere keren afstand van de keus van zijn zoon om naar Syrië te gaan. ,,IS zaait dood en verderf." Maar hij hoopt dat zijn zoon leeft en ooit terugkomt.
Wat bedoel je ?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:40 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Maar je mag wel nazi gedachten erop nahouden of niet? Als salafisten geen ruimte mogen hebben in Nederland om extreme gedachten erop na te houden, prima... Maar dan met je dat ook over Nazis en extreme joden zeggen.
Dit dus, als ie werkelijk afstand had genomen van de keus van zijn zoon en dus tegen IS zou zijn dan zou hij inderdaad blij moeten zijn dat die niet nog meer ellende kan aanrichten, aangezien dat niet het geval is heb ik ook mijn twijfels bij zulke vaders.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 13:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jaja, wat is het hard binnengekomen zeg. Hopelijk leeft ie nog zodat ie nog meer dood en verderf kan zaaien voor hij terug komt.![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |