abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160335230
quote:
'Nederlandse IS-strijders geëxecuteerd in Raqqa'

Vandaag, 17:10

Buitenland

IS-strijders in Raqqa AFP

Acht Nederlandse IS-strijders zijn vrijdag geëxecuteerd in de buurt van de stad Raqqa. Het zou zijn gebeurd na een conflict met IS-leiders. Dat melden activisten van Raqqa is Being Slaughtered Silently (RBSS) op Twitter. De mededeling is niet uit andere bron bevestigd.

Er zou ook nog een aantal Nederlandse strijders zijn gearresteerd.
http://nos.nl/artikel/208(...)uteerd-in-raqqa.html

quote:
’Wraak op Nederlandse IS-strijders’

Bart Olmer
RAQQA -
De IS-leiding zal keihard wraak nemen op de muitende Nederlandse IS-strijders In Raqqa. Mogelijk worden zij gedwongen te kiezen tussen geëxecuteerd worden of ‘martelaar’ als ‘vrijwillig’ zelfmoordcommando.
Dit vreest ex-MIVD-analist Ronald Sandee naar aanleiding van de berichten over een muitende Hollandse jihadbrigade: ,,Ik denk dat we in de toekomst veel Nederlandse zelfmoordcommando’s in Syrië en Irak gaan zien. De Iraakse leiding is wel zo snugger om die Nederlandse eenheid niet langer meer te kunnen vertrouwen”, aldus de oud-medewerker van de militaire geheime dienst. Acht leiders van de Hollandse eenheid zijn vrijdag geëxecuteerd. Tientallen groepsleden zitten vast.
Als Sandees vrees bewaarheid wordt verschijnen er de komende maanden meerdere IS-propagandafilmpjes met Nederlandse zelfmoordaanslagplegers in de hoofdrol.
De berichten over de muiterij bevatten grote onthullingen over hoe de Nederlandse strijders opereerden in Raqqa. Volgens actiegroep ‘ Raqqa is Being Slaughtered Silently’ vormden de Nederlanders een grote, relatief zelfstandige eenheid binnen IS-gelederen. Ze konden een eigen positie verwerven omdat ze getalsmatig groot waren, naar verluidt 75 man sterk, en vanwege hun grote aantrekkingskracht op nieuwe Marokkaanse rekruten.
De Nederlandse eenheid had hun eigen basis, redelijk geïsoleerd van de rest van het terreurleger. Ondanks spanningen met de hoogste Iraakse leiders zouden de Nederlanders wel de bevelen opvolgen van de IS-commandanten. Maar de onderlinge sfeer zou een maand geleden zijn verslechterd toen een contraspionage-eenheid van IS het Hollandse kamp bezocht.
Eén van de jonge Nederlandse strijder werd gearresteerd op verdenking van het beramen van een ontsnapping uit IS-gebied. Ook twee andere Nederlandse strijders werden door de eenheid aangehouden. De volgende dag bleek een van de Nederlanders tijdens zijn ondervraging te zijn doodgeslagen. De Nederlanders gingen daarop verhaal halen in het hoofdkwartier. Bij dat conflict zou schoten zijn gelost. Dit conflict nam steeds grotere vormen aan; Europese IS-strijders verwijten de Iraakse leiding hen te kleineren en niet dezelfde rechten te geven als Iraakse strijders.
Toen een bemiddelaar op het Hollandse kamp kwam om het conflict uit te praten, werd hij uit wraak doodgeschoten. De Nederlandse eenheid weigerde tegen de IS-leiding te zeggen wie de bemiddelaar had doodgeschoten. Dat werd gerapporteerd aan de hoogste IS-leiding in Irak, die onmiddellijk de arrestatie en ondervraging beviel van de complete Nederlandse eenheid. Als ze niet zouden zeggen wie geschoten had, zouden zij allen worden beschuldigd van overlopen, opstand en corruptie. Daarop werd de Nederlandse eenheid omsingeld door IS-troepen. Bij de massale arrestaties werden schoten gelost. Volgens berichten zijn alle 75 Nederlandse strijders inmiddels gedetineerd in Ma’dan en Tabaqa.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)IS-strijders___.html
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160335282
Zouden de Nederlandse IS strijders toch te verwesterd zijn voor deze strijd? Veel extreme moslims in nederland denken boven de wet te staan, blijkbaar denken ze dat ook na aansluiting bij IS, waar zij zich een soort elite voelen binnen deze terreurcel.

Hier hebben we alleen een soort knuffelbeleid, gooien we er nog een curcus tegenaan, mogen ze nog eens 160 uur onkruid schoffelen of de krant lezen bij het lokale bejaardentehuis als ze echt te ver gaan. IS beleid is toch een stuk effectiever tegen tuig.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 10:59:16 #3
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160335299
Dat is maar een prognose, maar het wordt inderdaad even spannend wat er met de rest gaat gebeuren.
pi_160335307
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:58 schreef Ticootje het volgende:
Zouden de Nederlandse IS strijders toch te verwesterd zijn voor deze strijd? Veel extreme moslims in nederland denken boven de wet te staan, blijkbaar denken ze dat ook na aansluiting bij IS, waar zij zich een soort elite voelen binnen deze terreurcel.

Hier hebben we alleen een soort knuffelbeleid, gooien we er nog een curcus tegenaan, mogen ze nog eens 160 uur onkruid schoffelen of de krant lezen bij het lokale bejaardentehuis als ze echt te ver gaan. IS beleid is toch een stuk effectiever tegen tuig.
ik kan er niet echt medelijden mee hebben..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_160335314
Zouden ze nu spijt hebben gehad dat ze daarheen zijn gegaan? :P
pi_160335331
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:59 schreef Woelwater het volgende:
Dat is maar een prognose, maar het wordt inderdaad even spannend wat er met de rest gaat gebeuren.
Ik vind het een prima ontwikkeling, er wordt al lang geroepen dat strijders vanuit nederland die zich aansluiten toch een behoorlijk andere situatie staat te wachten als dat zij in gedachte hebben. Misschien is het een goede bewustwording voor de mensen die op het punt staan om af te reizen.
pi_160335333
Scheelt toch 8x1000 euro pm. Kuch kuch
pi_160335340
.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2016 11:01:39 ]
pi_160335341
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:59 schreef Woelwater het volgende:
Liggen ze nog niet onder de grond dan? jammer..
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:01:59 #10
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_160335351
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:59 schreef gianni61 het volgende:

[..]

ik kan er niet echt medelijden mee hebben..
Zeker niet, maar wellicht opent het wel de ogen van de radicaliserende moslims in het westen.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:03:30 #11
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_160335378
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Zouden ze nu spijt hebben gehad dat ze daarheen zijn gegaan? :P
Ik gok 25% op het moment dat ze de eerste nacht in hun zand tentje moesten doorbrengen. Nog eens 25% toen ze de volgende ochtend ontbijt kregen entoen bleek dat er geen hagelslag voor handen was. Toen vervolgens de douchecellen bekeken werden wou nou nog eens 25% naar huis want ze miste hun dove tegen gevoelige huid toch wel heel erg in dat klimaat. De overige 25% is gewoon gek en hoort daar thuis.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_160335392
Mooi, ze maken elkaar af. Ik zie geen minpunten. ^O^
Ga zo door, IS!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_160335409
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:58 schreef Ticootje het volgende:

Wat mij nog meer verbaasd is dat men zich wel met Nederland blijft identificeren en mede nlers opkomt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:05:34 #14
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_160335426
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zeker niet, maar wellicht opent het wel de ogen van de radicaliserende moslims in het westen.
Dat ze niet afreizen, maar verwacht niet dat ze ineens anders gaan denken. Misschien wat hand en spandiensten verrichten voor IS op veilige afstand..
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:05:56 #15
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_160335437
Waarom zou het de ogen moeten openen voor radicaliserende moslims hier in het westen ?
Laat gaan, laat gaan. Zulke figuren moet je hier ook niet willen hebben.
Daarom begrijp ik ook niet waarom de regering hier, zodra ze er lucht van krijgen dat iemand naar Syrië wil vertrekken, dat soort figuren tegen wil houden. Dan houd je dat extreme gedachtegoed hier met alle gevolgen van dien.
pi_160335484
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind het een prima ontwikkeling, er wordt al lang geroepen dat strijders vanuit nederland die zich aansluiten toch een behoorlijk andere situatie staat te wachten als dat zij in gedachte hebben. Misschien is het een goede bewustwording voor de mensen die op het punt staan om af te reizen.
Dit zou best wel een strategische fout van IS kunnen zijn. Laten we het hopen.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:12:04 #17
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_160335572
Is er al een familielid gesignaleerd die met een beschuldigend vingertje richting de Nederlandse samenleving wijst?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_160335582
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:12 schreef MPC60 het volgende:
Is er al een familielid gesignaleerd die met een beschuldigend vingertje richting de Nederlandse samenleving wijst?
Meteen afhakken, zeg ik.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_160335595
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:05 schreef Pielemenneke het volgende:
Waarom zou het de ogen moeten openen voor radicaliserende moslims hier in het westen ?
Daarom begrijp ik ook niet waarom de regering hier, zodra ze er lucht van krijgen dat iemand naar Syrië wil vertrekken, dat soort figuren tegen wil houden. Dan houd je dat extreme gedachtegoed hier met alle gevolgen van dien.
Omdat IS afhankelijk is van aanwas uit Europa misschien? Als je dat in stand wil houden, wil je dus IS in stand houden. Dat is op zich ook al een extremistische gedachte.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:13:51 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_160335605
quote:

[..]

Ik vind het jammer. Zou veel leuker zijn geweest als die lui IS van binnen hadden opgeblazen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:18:09 #21
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_160335680
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:05 schreef Pielemenneke het volgende:
Sommigen vertrekken niet geheel vrijwillig.. Vrouwen en kinderen die onder dwang worden meegenomen... Ik vind wel dat wij deze mensen moeten beschermen.

Mannen en vrouwen die geheel vrijwillig vertrekken, tja... Ik zou bijna zeggen laat maar gaan en laat ze daar een paar russische bommen koppen. Wel een beetje in de gaten houden dat het niet te grote groepen zijn die vertrekken. Uiteindelijk wil je ook niet dat er daar teveel strijders zijn.
pi_160335694
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:18 schreef Ticootje het volgende:
Mannen en vrouwen die geheel vrijwillig vertrekken, tja... Ik zou bijna zeggen laat maar gaan en laat ze daar een paar russische bommen koppen. Wel een beetje in de gaten houden dat het niet te grote groepen zijn die vertrekken. Uiteindelijk wil je ook niet dat er daar teveel strijders zijn.
Ach, zolang de bommen groot genoeg zijn..
pi_160335706
quote:

[..]

Laat ze er maar naar toe gaan, misschien leren ze dan een keer dat je je een beetje moet aanpassen hè.
I´m back.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:20:02 #24
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_160335707
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:03 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ik gok 25% op het moment dat ze de eerste nacht in hun zand tentje moesten doorbrengen. Nog eens 25% toen ze de volgende ochtend ontbijt kregen entoen bleek dat er geen hagelslag voor handen was. Toen vervolgens de douchecellen bekeken werden wou nou nog eens 25% naar huis want ze miste hun dove tegen gevoelige huid toch wel heel erg in dat klimaat. De overige 25% is gewoon gek en hoort daar thuis.
Je vergeet nog een groep die erachter komen dat er geen red bull voor handen is en dat er geen alcohol gedronken kan worden. En dat een grote bakkes niet op prijs wordt gesteld.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:20:43 #25
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_160335733
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Laat ze er maar naar toe gaan, misschien leren ze dan een keer dat je je een beetje moet aanpassen hè.
Nou ja, je hebt daar in elk geval een goede stok achter de deur om je aan te passen ja. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')