Tegen de kou kun je je kleden - laagjes doen het hem. Ik zeg doen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:23 schreef Geelman het volgende:
Hmmz zo nog even rijden? Het is wel koud...
Wehe, ik vind die Amerikaanse vlogs wel leuk. In Calif is het altijd goed weer, dus dan word ik wel jaloers als ik die filmpjes bekijk.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:07 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Tegen de kou kun je je kleden - laagjes doen het hem. Ik zeg doen.
En een vlog beginnen? Nah. Ik houd niet zo van interessant-doenerij. Al lijk ik nu wel een beetje hypocriet.
Mwoh, ik vind ze maar matig. Vooral heel veel geschreeuw en "Koop mijn shirt!". Baron von Grumble (UK) blijft toch mijn favoriet. Qua weer/omgeving niet echt jaloersmakend, maar de gesprekken zijn wel altijd leuk.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:17 schreef Geelman het volgende:
[..]
Wehe, ik vind die Amerikaanse vlogs wel leuk. In Calif is het altijd goed weer, dus dan word ik wel jaloers als ik die filmpjes bekijk.
Dank voor het delen.quote:
AN is altijd mooi als ie weer een takedown doet op een koekblikkerquote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:22 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Mwoh, ik vind ze maar matig. Vooral heel veel geschreeuw en "Koop mijn shirt!". Baron von Grumble (UK) blijft toch mijn favoriet. Qua weer/omgeving niet echt jaloersmakend, maar de gesprekken zijn wel altijd leuk.
Voor scenery kun je ook nog bij Tasty Ham Sandwich (AUS) of AdrianNickelodeon (AUS) kijken.
Classicquote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:53 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dank voor het delen.
[..]
AN is altijd mooi als ie weer een takedown doet op een koekblikker
Het vriest in de nachten nog gewoon. Niet bang voor pekel? Of strooien ze niet meer?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:07 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Tegen de kou kun je je kleden - laagjes doen het hem. Ik zeg doen.
Je hebt toch wel zo'n wascabine in de buurt?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bah bah. Ik wil weer rijden.
Nu niet echt een optie dan. Heb thuis niet de mogelijkheid om hem goed schoon te maken.
afspuiten is een 90% oplossing.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je hebt toch wel zo'n wascabine in de buurt?
Waarom is iedereen zo bang voor pekel? Auto's rijden toch ook gewoon? Zag onderweg trouwens behoorlijk veel medemotorrijders vanmiddag.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het vriest in de nachten nog gewoon. Niet bang voor pekel? Of strooien ze niet meer?
Ik heb hier nog een kortingsbon voor otoplastieken liggen. Hebben?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:59 schreef Geelman het volgende:
[..]
Waarom is iedereen zo bang voor pekel? Auto's rijden toch ook gewoon? Zag onderweg trouwens behoorlijk veel medemotorrijders vanmiddag.
Ik moet nu echt snel oorbescherming gaan regelen, want dit gaat niet lang goed zo...
Als jij hem toch over hebt...quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:02 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een kortingsbon voor otoplastieken liggen. Hebben?
Omdat auto's niet volhangen met onbeschermd aluminium, en motorblokken die mooi kaalgevreten zijn onder motorkappen en plastic weggemoffeld zitten. Als je ooit een pekelbike uit elkaar hebt getrokken weet je waarom.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:59 schreef Geelman het volgende:
[..]
Waarom is iedereen zo bang voor pekel? Auto's rijden toch ook gewoon? Zag onderweg trouwens behoorlijk veel medemotorrijders vanmiddag.
Ik moet nu echt snel oorbescherming gaan regelen, want dit gaat niet lang goed zo...
Ja ok, als je een mooie dure fiets hebt kan ik het begrijpen, maar dat ding van mij was even duur als een nieuwe trapfiets. Ik heb hem mooi in de olie gezet, maar dan moet 'ie werken ook!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omdat auto's niet volhangen met onbeschermd aluminium, en motorblokken die mooi kaalgevreten zijn onder motorkappen en plastic weggemoffeld zitten. Als je ooit een pekelbike uit elkaar hebt getrokken weet je waarom.
Je mooi gepoetste brommertje gaat er gewoon van naar de klote, en pekelschade is onherstelbaar; als de vellen eenmaal aan je blok hangen is het te laat, en halveert de waarde van je motor.
Tsja, ieder voor zich.. de mijne is ook niet heel vreselijk duur-duur, maar ik heb gewoon geen zin in gezeik met corroderend alu. Daarbij is het een naked, dus het is meteen raak. De AT is een kuipbak, dus komt er sowieso niet meteen zout óveral, en wat er wél aan schade ontstaat (je voorkomt veel, maar niet alles) zit achter plastic.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:13 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ja ok, als je een mooie dure fiets hebt kan ik het begrijpen, maar dat ding van mij was even duur als een nieuwe trapfiets. Ik heb hem mooi in de olie gezet, maar dan moet 'ie werken ook!
Alleen als je m gaat gebruiken. Anders ken ik nog wel meer mensen die 'm zouden willen.quote:
In dat geval test ik eerst eens zo'n setje van Alpine!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:46 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Alleen als je m gaat gebruiken. Anders ken ik nog wel meer mensen die 'm zouden willen.
Zo, net weer thuis; leuk joh, binnendoor rijden. Keek vanmorgen nog of je een rondje draaide, maar toen ik je niet achter me zag, had ik al zo'n vermoeden dat je wel iets beters te doen had. Hornet stond je goed hoorquote:
Ga je geen spijt van krijgen als het +18 graden isquote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:46 schreef mjan het volgende:
[..]
Zo, net weer thuis; leuk joh, binnendoor rijden. Keek vanmorgen nog of je een rondje draaide, maar toen ik je niet achter me zag, had ik al zo'n vermoeden dat je wel iets beters te doen had. Hornet stond je goed hoor
Motorjeans gekocht!
Is ook zo, maar de actie op de website loopt maar tot zondag. Deze gaat nog twee weken extra door.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:08 schreef Maegrim het volgende:
Die kortingcode kan je gewoon voor alles gebruiken hoor, generiek als wat
Ik heb alleen motorjeans. Maar deze zijn wel winddicht.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:20 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ga je geen spijt van krijgen als het +18 graden is
Ik spreek je wel weer als je de lagers van je suspension linker mag gaan vervangen man man man..quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:59 schreef Geelman het volgende:
[..]
Waarom is iedereen zo bang voor pekel? Auto's rijden toch ook gewoon? Zag onderweg trouwens behoorlijk veel medemotorrijders vanmiddag.
Ik moet nu echt snel oorbescherming gaan regelen, want dit gaat niet lang goed zo...
Maar dat ding van jou had toch al 120k gelopen? Tegen die tijd is dat ding van mij al gerecycled tot nieuwe Bandietjes.quote:Op maandag 29 februari 2016 02:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik spreek je wel weer als je de lagers van je suspension linker mag gaan vervangen man man man..
Die prijzen van de AT's hebben mij al jaren verbaasd. Zijn die dingen zo zeldzaam of zijn eigenaars er zo aan gehecht dat ze ze bijna niet willen verkopen? Ben in het verleden een paar keer gaan kijken voor een AT maar zelfs met hele hoge km-standen vroegen ze nog de hoofdprijs.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tsja, ieder voor zich.. de mijne is ook niet heel vreselijk duur-duur, maar ik heb gewoon geen zin in gezeik met corroderend alu. Daarbij is het een naked, dus het is meteen raak. De AT is een kuipbak, dus komt er sowieso niet meteen zout óveral, en wat er wél aan schade ontstaat (je voorkomt veel, maar niet alles) zit achter plastic.
Ben wel weer op zoek naar een AT, maar die zijn erg dun gezaaid tegenwoordig, en als je er eentje tegenkomt kost ie meteen de dikke vette hoofdprijs óf er staan al 2 rondjes aardbol op
Alles bij elkaar denk ik.. Het is een oerdegelijk ding, loopt easy over de ton, zit is perfect, ze kunnen alles, van dom commuten tot lekker door het zand en de bagger banjeren, gaat zelden kapot, onderhoud is een makkie en er is een flinke club bezitters die er idd niet vanaf wil. Ik hoopte eigenlijk dat het aanbod wat groter zou worden met de introductie van de crf, maar dat valt tot nog toe een beetje tegenquote:Op maandag 29 februari 2016 09:15 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Die prijzen van de AT's hebben mij al jaren verbaasd. Zijn die dingen zo zeldzaam of zijn eigenaars er zo aan gehecht dat ze ze bijna niet willen verkopen? Ben in het verleden een paar keer gaan kijken voor een AT maar zelfs met hele hoge km-standen vroegen ze nog de hoofdprijs.
Jeh, nadeel van marktwerking; vraag en aanbod.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:59 schreef Den_Haag het volgende:
Sommige motoren staan voor veel te veel in de markt
daarom heb ik ook de laatste xjr1300 versie met carburateursquote:Op maandag 29 februari 2016 15:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, nadeel van marktwerking; vraag en aanbod.
Alpjes zijn idd een beetje hetzelfde verhaal aan het worden, de onverwoestbare oldies worden steeds meer waard, omdat de elektronische versie het gewoon nét niet is.
De nieuwe AT schijnt trouwens best wel een heel aardig ding te zijn als ik de reviews kijk.
Duidelijk, dank je.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Alles bij elkaar denk ik.. Het is een oerdegelijk ding, loopt easy over de ton, zit is perfect, ze kunnen alles, van dom commuten tot lekker door het zand en de bagger banjeren, gaat zelden kapot, onderhoud is een makkie en er is een flinke club bezitters die er idd niet vanaf wil. Ik hoopte eigenlijk dat het aanbod wat groter zou worden met de introductie van de crf, maar dat valt tot nog toe een beetje tegen
Over achterlijke prijzen gesproken, dan moet je eens gaan kijken wat ze voor KTM Adv's durven te vragen Dat is één van de alternatieven, en dan ben je nog zwaar aan de beurt met onderhoud, want onderdelen van KTM worden volgens mij gemaakt van goud en platina.
fixedquote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:57 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Duidelijk, dank je.
KTM is helemaal over de top ja, denken een beetje dat ze BMW zijn, maar dan zonder de geitenwollensokken
die heb ik nog steedsquote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:17 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Zucht, heb jij een moeilijke jeugd gehad of zo?
Als jij een BMW K1300 of S1000RR een geitewollensokken machine wil noemen wil ik graag weten wat jijzelf rijdt, want dat moet dan zoveel beter zijn.... Dit is ongeveer de zienswijze van Harley-rijders, die álle andere motoren homo-machines vinden. Het vervelende voor hun is dat ze continue het stof happen dat deze "homo-machines" opwerpen, ongeacht of hun Harley voor de verandering eens rijdt of zoals gebruikelijk met pech staat.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:30 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
die heb ik nog steeds
Vorig jaar op de motorbeurs zei ik hetzelfde bij de BMW stand, mooie is dat die kerel van BMW zelf ook zei dat ze wel een beetje vast zaten aan dat beeld inderdaad.
Sommige modellen zijn leuk hoor, maar ze worden teveel als straat motoren gebruikt.
Dat is zeg maar een pakje Wicky appelsap weg van een stukje lopen?quote:
zoiets jaquote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:59 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Dat is zeg maar een pakje Wicky appelsap weg van een stukje lopen?
Ik mocht vorig jaar op een splinternieuwe 1200GS testrijden. Het ding viel gewoon uit toen ik 60 reed op de provinciale weg. Opnieuw starten onder het rijden en ik kon weer verder. Was een interessante ervaring.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:57 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Duidelijk, dank je.
KTM is helemaal over de top ja, denken een beetje dat ze BMW zijn, maar dan zonder de degelijkheid..
Elke motor kan met problemen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik mocht vorig jaar op een splinternieuwe 1200GS testrijden. Het ding viel gewoon uit toen ik 60 reed op de provinciale weg. Opnieuw starten onder het rijden en ik kon weer verder. Was een interessante ervaring.
Weet ik, en het zegt ook niet per se iets over de betrouwbaarheid van BMW als merk. Hoewel dit ook een mooi verhaal blijft.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:27 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Elke motor kan met problmen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.
BMW heeft inderdaad met de nieuwere modellen wat problemen gehad. Dat komt voornamelijk omdat ze de versnellingsbakken en motoren wat wilden "verfijnen". Met mijn oude R80ST was elke schakelhandeling een blok verderop te horen, men zei ook wel eens spottend dat BMW tractor-versnellingsbakken gebruikte. Mijn latere BMW K100RS schakelde al iets beter, die hoorde je nog maar 5-6 huizen verderop. De modernere BMW's zoals de GS1200 schakelen nog soepeler, alleen zijn ze waarschijnlijk iets te ver gegaan en zijn ze behoorlijk wat kwetsbaarder geworden.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Weet ik, en het zegt ook niet per se iets over de betrouwbaarheid van BMW als merk. Hoewel dit ook een mooi verhaal blijft.
totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staatquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:27 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Elke motor kan met problemen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.
Wel eens van onderhoud gehoord?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:20 schreef Daantke het volgende:
[..]
totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staat
Onderhoud?quote:
Eerst generaliseer je dat harleys altijd pech hebben. Dan hebben sommige van ons slechte ervaring met bmw en dan licht het zeker daar niet aan?quote:
Did that vorig jaar met de CB toen de tellerbak het niet deed, niet grapzaam als het warm is.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:59 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Dat is zeg maar een pakje Wicky appelsap weg van een stukje lopen?
Heb je enig idee waarom er nog best veel 60+ jaar oude motoren rondrijden?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:20 schreef Daantke het volgende:
[..]
totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
tuurlijk zeg ik niet dat een s1000rr een oude lullen machine is, maar het BMW merk wordt nog steeds wel geassocieerd met oude grijze sokken GS rijders. Maar ik snap dat je lange tenen uit je geitenwollen sokken stekenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:41 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Als jij een BMW K1300 of S1000RR een geitewollensokken machine wil noemen wil ik graag weten wat jijzelf rijdt, want dat moet dan zoveel beter zijn.... Dit is ongeveer de zienswijze van Harley-rijders, die álle andere motoren homo-machines vinden. Het vervelende voor hun is dat ze continue het stof happen dat deze "homo-machines" opwerpen, ongeacht of hun Harley voor de verandering eens rijdt of zoals gebruikelijk met pech staat.
Ik trek deze even uit de oude doos:quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
tuurlijk zeg ik niet dat een s1000rr een oude lullen machine is, maar het BMW merk wordt nog steeds wel geassocieerd met oude grijze sokken GS rijders. Maar ik snap dat je lange tenen uit je geitenwollen sokken steken
Als je al zo serieus in gaat op zo'n opmerking krijg je het nog zwaar in dit topic. Hoe vaak het BMW gele hesjes verhaal al wel niet langskomt. Als je een 125cc had gereden had je helemaal een probleem vraag maar aan Nero
ohja sorry het was wel een racer! En die foto is goudquote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:18 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik trek deze even uit de oude doos:
[ afbeelding ]
O, en 250cc he.
OsmAnd! Meestal wel tevreden over.quote:Op woensdag 2 maart 2016 06:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net de TomTom Rider 40 gekregen van mijn vriendin.
Lijkt me handig. Gebruiken jullie iets van navigatie?
TomTom Europe voor Android met oordopjes.quote:Op woensdag 2 maart 2016 06:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net de TomTom Rider 40 gekregen van mijn vriendin.
Lijkt me handig. Gebruiken jullie iets van navigatie?
Ondertussen weet ik dat jij BMW een geitewollensokken merk vindt, dat je genoeg weet als mensen zeggen dat ze een motorscooter rijden en ondertussen geef je maar geen antwoord op wat voor motor je zelf rijdt. Je komt over als iemand die overal commentaar op heeft en zelden iets nuttigs toevoegt. En ik ga vaker serieus op iets in omdat ik graag wil weten hoe mensen aan hun standpunt komen; zijn dat vooroordelen (nooit zelf op een dergelijke machine gereden) of spreken ze uit ervaring?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
tuurlijk zeg ik niet dat een s1000rr een oude lullen machine is, maar het BMW merk wordt nog steeds wel geassocieerd met oude grijze sokken GS rijders. Maar ik snap dat je lange tenen uit je geitenwollen sokken steken
Als je al zo serieus in gaat op zo'n opmerking krijg je het nog zwaar in dit topic. Hoe vaak het BMW gele hesjes verhaal al wel niet langskomt. Als je een 125cc had gereden had je helemaal een probleem vraag maar aan Nero
Ik stond eens (voor) in de file bij de Leidse Rijntunnel. Deze BMW rijdert met stickers en fluo stond er ook. "Typische" R1200GS rijder zo.quote:
Dude, zit niet zo krampachtig je brommert te verdedigen Ik begrijp dat je je aangevallen voelt, maar je kunt er domweg niet omheen dat sinds jaar en dag, naja, eigenlijk sinds de K-serie, deze erg populair is bij de wat oudere motorrijders, gewoon omdat het ding een lekkere kuip heeft/had. En juist die kuip maakte het eigenlijk tot een saai hok (vind ik), en daardoor ook dat stoffige ouwelullen imago.quote:Op woensdag 2 maart 2016 08:51 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ondertussen weet ik dat jij BMW een geitewollensokken merk vindt, dat je genoeg weet als mensen zeggen dat ze een motorscooter rijden en ondertussen geef je maar geen antwoord op wat voor motor je zelf rijdt. Je komt over als iemand die overal commentaar op heeft en zelden iets nuttigs toevoegt. En ik ga vaker serieus op iets in omdat ik graag wil weten hoe mensen aan hun standpunt komen; zijn dat vooroordelen (nooit zelf op een dergelijke machine gereden) of spreken ze uit ervaring?
Ik snap heel dat newbie gelul over die GS'en niet helemaal.. het 'stoffige' imago van BMW heeft geen reet met de GS te makenquote:Op woensdag 2 maart 2016 10:17 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik stond eens (voor) in de file bij de Leidse Rijntunnel. Deze BMW rijdert met stickers en fluo stond er ook. "Typische" R1200GS rijder zo.
De hele foto laat 10/15 motoren zien, en dat was de reden dat ik de foto nam: een groep motorrijders die straks snoeihard door de tunnel zou blèren.
Ik zit niet krampachtig mijn brommert te verdedigen, ben alleen altijd benieuwd waar mensen hun commentaar op baseren. Afzeiken kan (en doet) iedereen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dude, zit niet zo krampachtig je brommert te verdedigen Ik begrijp dat je je aangevallen voelt, maar je kunt er domweg niet omheen dat sinds jaar en dag, naja, eigenlijk sinds de K-serie, deze erg populair is bij de wat oudere motorrijders, gewoon omdat het ding een lekkere kuip heeft/had. En juist die kuip maakte het eigenlijk tot een saai hok (vind ik), en daardoor ook dat stoffige ouwelullen imago.
Jij het toch een RS trouwens? K serie met sportievere kuip
Heb er wel eens naar zitten kijken als commutert, maar toentertijd vroegen ze veel te veel geld voor die dingen, net als voor de AffenTwin's nu
Ik wil een GS en ben dan ook gewoon jaloers.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik snap heel dat newbie gelul over die GS'en niet helemaal.. het 'stoffige' imago van BMW heeft geen reet met de GS te maken
Daarom keek ik toentertijd ook naar een K, domweg omdat bomproof en geen gezeik... Heb eigenlijk altijd AT's en allroad-achtige dingen gehad, toen mijn laatste AT geklauwd werd heb ik die GTR gekocht, is een beetje een Kawa K-serie Is leuk, maar ook echt puur een commuter of iets voor lange afstanden, alleen geeft het eigenlijk helemaal geen motorrijd-gevoel. Als je rijwind wilt, moet je of gaan staan, of naast je motor gaan hangen; op een warme zomerdag ging je kapot op dat ding. Kon je op een LT iig nog de ruit laten zakkenquote:Op woensdag 2 maart 2016 10:31 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ik zit niet krampachtig mijn brommert te verdedigen, ben alleen altijd benieuwd waar mensen hun commentaar op baseren. Afzeiken kan (en doet) iedereen.
Helaas heb ik de RS niet meer. En juist die RS serie gooide dat stoffige imago overhoop. Mijn K100RS liep volgens BMW over de 220 km/u en dat voor een motor met maar 90pk. Overigens liep mijn R80ST ook vrolijk over de 180 km/uur op de teller en dat voor een naked bike met een agrarisch gebouwde 2 cylinder.
En de prijzen zijn inderdaad heel hoog, maar net als de AT draaien BMW's zonder problemen hoge km-standen, de mijn is weg gegaan met meer dan 140.000 op de teller en startte en liep nog als een zonnetje. Je krijgt wel waar voor je geld met dat soort machines.
Mjah, een adventure dan... kweenie, ik vond de eerste GS'en lelijk en lomp, zou er wel eens een dagje op willen rijden voor de probeer, maar ik denk dat een 800je toch wel een lekker brommertje isquote:Op woensdag 2 maart 2016 10:38 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik wil een GS en ben dan ook gewoon jaloers.
Seriously. Lijkt me machtig mooi zo'n ding.
Ja, wel de nieuwe generatie met de hoekige koplampen. Niet die schele zoals hierboven op de foto staat.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, een adventure dan... kweenie, ik vond de eerste GS'en lelijk en lomp, zou er wel eens een dagje op willen rijden voor de probeer, maar ik denk dat een 800je toch wel een lekker brommertje is
Je zou eens naar de F800GS van BMW kunnen kijken. Die zijn stukken lichter, hebben een staande twin die origineel door Rotax is ontwikkeld, riem-aandrijving en zijn na wat kinderziektes aardig betrouwbaar. Helaas loop je wel weer tegen de bekende BMW-prijzen aan, maar je hebt dan ook wel wat. Een R-serie GS is nog leuker, maar dat zijn geen echte gooi- en smijtfietsen, daar zijn ze domweg te groot en te zwaar voor.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daarom keek ik toentertijd ook naar een K, domweg omdat bomproof en geen gezeik... Heb eigenlijk altijd AT's en allroad-achtige dingen gehad, toen mijn laatste AT geklauwd werd heb ik die GTR gekocht, is een beetje een Kawa K-serie Is leuk, maar ook echt puur een commuter of iets voor lange afstanden, alleen geeft het eigenlijk helemaal geen motorrijd-gevoel. Als je rijwind wilt, moet je of gaan staan, of naast je motor gaan hangen; op een warme zomerdag ging je kapot op dat ding. Kon je op een LT iig nog de ruit laten zakken
Nu heb ik de CB al een tijdje, is leuk, dikke power, maar eigenlijk te lomp voor mij, of is het andersom? Ik wil weer een rij-brommer; eentje die vies mag worden, eentje die ik niet hóef te poetsen en waarvan ik lachend een foto kan maken als hij op één oor ligt.
Een koplamp moet fatsoenlijk licht geven en je zichtbaar maken.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:50 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ja, wel de nieuwe generatie met de hoekige koplampen. Niet die schele zoals hierboven op de foto staat.
Even ingelezen. Ik ga mijn TomTom Rider 40 toch inruilen voor de TomTom Rider 400. Flitsinfo is voor mij toch wel handig.quote:Op woensdag 2 maart 2016 08:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik reed altijd met een bluetooth oortje in met Google Maps (die me sprekend dan aanwijzingen gaf).
Denk dat een echte navigatie wel ideaal is met kronkelweggetjes e.d.
Ik dacht alleen dat Garmin marktleider was voor motornavigatie. Iemand ervaring met TomTom? Ik mag hem nog ruilen voor een Garmin als ik wil.
Fje zou kunnen als ik tzt écht geen fatsoenlijke AT kan scoren en ik het zoeken zat word. R -> neh; ik heb ook geen vriendin van 120 kilo.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:51 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Je zou eens naar de F800GS van BMW kunnen kijken. Die zijn stukken lichter, hebben een staande twin die origineel door Rotax is ontwikkeld, riem-aandrijving en zijn na wat kinderziektes aardig betrouwbaar. Helaas loop je wel weer tegen de bekende BMW-prijzen aan, maar je hebt dan ook wel wat. Een R-serie GS is nog leuker, maar dat zijn geen echte gooi- en smijtfietsen, daar zijn ze domweg te groot en te zwaar voor.
Wat ze wel zijn:
- oer-betrouwbaar, want simpele techniek
- verschrikkelijk makkelijk te rijden als ze eenmaal rollen
- wegligging in de bochten waarvan je denkt dat het niet mogelijk is met zo'n olifant
- lomp sterk, want boxerkoppel
Hahaha, als je die zou hebben zou die zonder moeite mee kunnen op de R-serie GSquote:Op woensdag 2 maart 2016 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Fje zou kunnen als ik tzt écht geen fatsoenlijke AT kan scoren en ik het zoeken zat word. R -> neh; ik heb ook geen vriendin van 120 kilo.
Niemand zou ook moeten ontkennen dat het geen spannend apparaat is. Hoewel hij wel gelijk erg makkelijk stuurt en rijdt. Ik heb er best lol op, meer dan ik had verwacht in elk geval.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dude, zit niet zo krampachtig je brommert te verdedigen Ik begrijp dat je je aangevallen voelt, maar je kunt er domweg niet omheen dat sinds jaar en dag, naja, eigenlijk sinds de K-serie, deze erg populair is bij de wat oudere motorrijders, gewoon omdat het ding een lekkere kuip heeft/had. En juist die kuip maakte het eigenlijk tot een saai hok (vind ik), en daardoor ook dat stoffige ouwelullen imago.
Jij het toch een RS trouwens? K serie met sportievere kuip
Heb er wel eens naar zitten kijken als commutert, maar toentertijd vroegen ze veel te veel geld voor die dingen, net als voor de AffenTwin's nu
Jij zegt het beter dan ik, als je een keer op zo'n fiets rijdt besef je pas hoe goed ze zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Niemand zou ook moeten ontkennen dat het geen spannend apparaat is. Hoewel hij wel gelijk erg makkelijk stuurt en rijdt. Ik heb er best lol op, meer dan ik had verwacht in elk geval.
grondspeling een optie?quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:09 schreef BMWK111RS het volgende:
Je zou trouwens eventueel wel kunnen kijken naar een Yamaha TDM, hoewel die meer op asfalt dan op off-road afgesteld zijn. Maar met een ander setje banden zou die het off-road best aardig kunnen doen, alle ingrediënten zijn aanwezig:
- dikke (850-900cc) staande twin
- hoge ground-clearance (weet even de NL benaming niet )
- solide techniek
het zijn saaie hokken. Klaar.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:31 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ik zit niet krampachtig mijn brommert te verdedigen, ben alleen altijd benieuwd waar mensen hun commentaar op baseren. Afzeiken kan (en doet) iedereen.
Helaas heb ik de RS niet meer. En juist die RS serie gooide dat stoffige imago overhoop. Mijn K100RS liep volgens BMW over de 220 km/u en dat voor een motor met maar 90pk. Overigens liep mijn R80ST ook vrolijk over de 180 km/uur op de teller en dat voor een naked bike met een agrarisch gebouwde 2 cylinder.
En de prijzen zijn inderdaad heel hoog, maar net als de AT draaien BMW's zonder problemen hoge km-standen, de mijn is weg gegaan met meer dan 140.000 op de teller en startte en liep nog als een zonnetje. Je krijgt wel waar voor je geld met dat soort machines.
s1000r en xr zijn ook tof. En de R Nine T zou ik ook graag hebben.quote:
Neh, groot voorwiel is een must als je van het asfalt af wilt, of je moet je graag in een horizontale positie bevinden, maar dan kun je beter in je nest blijven liggenquote:Op woensdag 2 maart 2016 11:09 schreef BMWK111RS het volgende:
Je zou trouwens eventueel wel kunnen kijken naar een Yamaha TDM, hoewel die meer op asfalt dan op off-road afgesteld zijn. Maar met een ander setje banden zou die het off-road best aardig kunnen doen, alle ingrediënten zijn aanwezig:
- dikke (850-900cc) staande twin
- hoge ground-clearance (weet even de NL benaming niet )
- solide techniek
Gedeeltelijk ja, maar de oudere Harley's hadden een grote ontwerpfout waardoor ze niet anders dan stuk konden gaan. En jij weet net zo goed als ik dat je alles kapot krijgt als je maar flink je best doet. En natuurlijk kan je een slechte ervaring hebben met BMW, er zijn vast ook mensen die een slechte ervaring hebben met Rolls Royce. Waar het mij om gaat is dat iemand álle BMW-rijders als geitenwollensokken figuren aanduidt en dat probeer ik te weerleggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eerst generaliseer je dat harleys altijd pech hebben. Dan hebben sommige van ons slechte ervaring met bmw en dan licht het zeker daar niet aan?
Prima dat je een BMW fanboy bent. Maar leer er maar mee leven dat mensen een verschillende smaak hebben.
zoals de BMW Motorrad R1200GS?quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:45 schreef Sounddragon het volgende:
Hodverrrr.. nu heb ik de hele tijd van die lompe beierse toerbuffels in dat adblok links
Is er ook Financial lease voor een adventure BMW? Of alleen voor een BMW tour motor?quote:
3asy Ride toch?quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Is er ook Financial lease voor een adventure BMW? Of alleen voor een BMW tour motor?
of op BMW premium occassionsquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Is er ook Financial lease voor een adventure BMW? Of alleen voor een BMW tour motor?
Ik ben stiekem weer aan het kijken naar een s10.... toch mis ik hem wel weer. En een maat heeft er weer een dus mooi excuus om samen keer weg te rijden dan. Maar ben aan het kijken of een 660 zoals sala ook te doen is.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neh, groot voorwiel is een must als je van het asfalt af wilt, of je moet je graag in een horizontale positie bevinden, maar dan kun je beter in je nest blijven liggen
There is no substitute, of je moet de KTM kant op, of een oldie Tenere 750, maar die laatste is domweg minder mooi als een AT.
het eerste model is alweer van 2008 dus inmiddels 8 jaar oud... ga je voor de XT660R (enduro versie) dat model is nog iets ouder/lichterquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:53 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik ben stiekem weer aan het kijken naar een s10.... toch mis ik hem wel weer. En een maat heeft er weer een dus mooi excuus om samen keer weg te rijden dan. Maar ben aan het kijken of een 660 zoals sala ook te doen is.
Zat ik ook al naar te kijken, probleem is dat ik van de s10 wel fijn vond dat ie ook rap was! (natuurlijk relatief ten opzichte van anderen)quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
het eerste model is alweer van 2008 dus inmiddels 8 jaar oud... ga je voor de XT660R (enduro versie) dat model is nog iets ouder/lichter
Vast wel, als je de kentekenplaat effe goed vastzetquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:53 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik ben stiekem weer aan het kijken naar een s10.... toch mis ik hem wel weer. En een maat heeft er weer een dus mooi excuus om samen keer weg te rijden dan. Maar ben aan het kijken of een 660 zoals sala ook te doen is.
denk dat het dan voordeliger is om 'm zakelijk aan te schaffenquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Is er ook Financial lease voor een adventure BMW? Of alleen voor een BMW tour motor?
Maakt niet uit welke motor je kiest, maar wat je er mee doet.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:41 schreef Salatrel het volgende:
Voor de betere off-road ervaring natuuelijk gewoon een Honda c90
Hi BG,quote:Op vrijdag 4 maart 2016 08:57 schreef Beetjegek het volgende:
Hi!
Lange tijd al een lurker maar sinds kort besloten mijn oude nauwelijks gebruikte account maar eens af te stoffen. Ik heb sinds kort mijn A2 rijbewijs gehaald en meteen daarna mijn eigen motor. Begonnen als experiment om te kijken wat ik ervan vond en vervolgens verslaafd geraakt en alle examens in 1x behaald. Ik rij in de omgeving Z-H dus halloo! Zijn er nog meer rijders die met dit weer de tweewieler nog gebruiken?
Groetjes,
BG
Bedankt Lenny_Leonard!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hi BG,
Welkom terug op Fok!. Wat voor iets rijd je?
En ja, er zijn er genoeg hier die doorrijden. Een aantal met pekelfiets en een aantal gelooft niet in pekel ofzo
Leuke dingen. Sowieso naked..quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:13 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Bedankt Lenny_Leonard!
Ik heb een GS500'tje met staalomvlochten remkabels en volledig Laser K1 systeem (incl. db killers, beschaafd geluid dus). Meteen ook pekelfiets dus
Het lage gewicht bevalt me wel, lekker soepel. En de tweecilinder rijdt ook laag in de toeren comfortabel. Maar wat voor motor heb jij dan? Ik editte te laatquote:
Pekel is voor mietjesquote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hi BG,
Welkom terug op Fok!. Wat voor iets rijd je?
En ja, er zijn er genoeg hier die doorrijden. Een aantal met pekelfiets en een aantal gelooft niet in pekel ofzo
Of een blik met stoelverwarming, airco en een muziekje erbijquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:21 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Pekel is voor mietjes
Plus, het alternatief is 4 uur per dag in het OV zitten, liever niet
Hoho. Mijn GS500 is dus geen pekelfiets hè. Dat is gewoon de leukste motor die er bestaat.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:13 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Bedankt Lenny_Leonard!
Ik heb een GS500'tje met staalomvlochten remkabels en volledig Laser K1 systeem (incl. db killer, beschaafd geluid dus). Meteen ook pekelfiets dus
edit: en wat rijd jij dan?
En cruise control, tankpas..quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Of een blik met stoelverwarming, airco en een muziekje erbij
* SD rent keihard weg
Mijn roze pasje is alleen geldig voor tweewielersquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Of een blik met stoelverwarming, airco en een muziekje erbij
* SD rent keihard weg
Wat leuk, welke kleur heb jij? oke toegegeven, het blijft wel mijn trots. Hij staat lekker in de garage :pquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hoho. Mijn GS500 is dus geen pekelfiets hè. Dat is gewoon de leukste motor die er bestaat.
Saturn Black, uit 2002, met van die grijze strepen op de zijkant van de tank. En inmiddels rode hendels, een nieuw stuur, en de rode remkabel ligt ook al klaar. Maar goed ik heb m'n trots 2.5 maand geleden horizontaal geparkeerd dus de tank ziet er niet meer perfect uit. De pekelschade op het blok is er wel netjes afgeschaafd.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:53 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Wat leuk, welke kleur heb jij? oke toegegeven, het blijft wel mijn trots. Hij staat lekker in de garage :p
Ah, zelf geen schade opgelopen? Ieder z'n eigen manier om met pekel om te gaan he. De één poetst het eraf, de ander smeert het weer uit over het asfaltquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Saturn Black, uit 2002, met van die grijze strepen op de zijkant van de tank. En inmiddels rode hendels, een nieuw stuur, en de rode remkabel ligt ook al klaar. Maar goed ik heb m'n trots 2.5 maand geleden horizontaal geparkeerd dus de tank ziet er niet meer perfect uit. De pekelschade op het blok is er wel netjes afgeschaafd.
Ah, dus dat mietjes-verhaal is stoerdoenerij om je noodzaak te verdoezelen?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:48 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Mijn roze pasje is alleen geldig voor tweewielers
Lichte hersenschudding, verder niks gelukkig. En ja, geen halve maatregelen ditdat.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:02 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Ah, zelf geen schade opgelopen? Ieder z'n eigen manier om met pekel om te gaan he. De één poetst het eraf, de ander smeert het weer uit over het asfalt
Hersenschudding genees je wel van. Je moet wat over hebben voor je motor. Ik bewonder je toewijdingquote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:05 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Lichte hersenschudding, verder niks gelukkig. En ja, geen halve maatregelen ditdat.
Ja toch. Maar hoe ziet de jouwe eruit dan? Kleur, bouwjaar, Fje of Etje?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:10 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Hersenschudding genees je wel van. Je moet wat over hebben voor je motor. Ik bewonder je toewijding
Ssst, niet verklappen!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah, dus dat mietjes-verhaal is stoerdoenerij om je noodzaak te verdoezelen?
Nah, ik ken het hoor, heb dat ook jaren geroepen, en ik had wél andere opties; auto's voor de deur zelfs, die ik niet gebruikte.. maar een paar crashes op rij met wat maanden aftermath, hebben me wakker gemaakt.. Motor rijden is leuk, maar autorijden is fijner
Moet er ook wel bijvertellen dat ik minstens een uur woon-werk rijd enkele reis normaliter, en dat waar ik nu woon, er geen of iig 90% minder files staan als in het westen
Mwah, praktischer niet altijd; als ik naar Nijmegen moet op een normale droge dag met temperaturen >10 graden pak ik nog steeds liefst de motor. Parkeren is altijd win, en die kneuzen voor je op de provinciale weg rijden dan ook niet zo lang in de wegquote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:32 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ssst, niet verklappen!
Klopt, een auto rijden is ook veel praktischer, maar er komt altijd wel iets tussendoor waardoor ik geen lessen neem. Gaat er uiteindelijk wel eens van komen Dan wordt het inderdaad met dit soort omstandigheden lekker in de auto aansluiten in de files, en zodra alle troep weer van de weg is op de motor.
Ik kan aanzienlijk meer goederen en personen meenemen in een auto dan op een motor Voor de rest boeit een auto me niet, inderdaad gedoe met parkeren en zooi.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwah, praktischer niet altijd; als ik naar Nijmegen moet op een normale droge dag met temperaturen >10 graden pak ik nog steeds liefst de motor. Parkeren is altijd win, en die kneuzen voor je op de provinciale weg rijden dan ook niet zo lang in de weg
Maar het is wel erg prettig om die keuze te hebben ja, zekerheidje
Paars/roze slingshot uit 1992 (E'tje). Met van die spierwitte velgen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:25 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja toch. Maar hoe ziet de jouwe eruit dan? Kleur, bouwjaar, Fje of Etje?
Komt door t A2 rijbewijs. Wie met een budget (of gwn niet meteen splinternieuw wil rijden) heeft weinig andere keus. Veel middenklasse motorfietsen zoals de cb500 en de kawasaki er5 hebben allemaal net iets teveel vermogen. Zo'n gs 500 staat bekend als redelijk betrouwbaar en vanwege de 33 of 34kw ook een goede optie voor de a2 rijderquote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:40 schreef Geelman het volgende:
Die GS500 is nog behoorlijk populair, Suzuki zou hem gewoon weer in productie kunnen nemen!
Brrr... Dan knijp je hem wel even...quote:
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:13 schreef Catch22- het volgende:
Je weet wat ze zeggen over loud pipes...
Jeh, they annoy the shit out of most people.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:13 schreef Catch22- het volgende:
Je weet wat ze zeggen over loud pipes...
lol, goed punt van hemquote:Op zaterdag 5 maart 2016 11:27 schreef Erasmo het volgende:
Godverdomme waarom kan ik niet naar een bepaalde tijd linken op Youtube
bit.ly/1LGKxQr
Ik vraag me oprecht af hoe je in het pikkedonker een koplamp kan missen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:00 schreef Erasmo het volgende:
Net weer een klassieke smidsy gehad:
Ja m'n positie op de weg was iets meer naar rechts dan wenselijk, daarvoor zat een zebrapad waar ik om het wit heen moest.
Blind(e hoek in de A-pilaar).quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:02 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af hoe je in het pikkedonker een koplamp kan missen.
Of gewoon oldskool stront in je ogen.quote:
Jep, tis ook niet dat ik hem niet mooi vind, maar het is wel nogal tegen mijn principes om én een nieuwe motor te kopen en de helft van mijn doekoe kwijt te raken in 4 jaar, én ik ga om de dooie dood geen 15k neertellen voor een voertuig wat niet mijn primaire vervoer isquote:Op zondag 6 maart 2016 00:25 schreef Nero22 het volgende:
Zag deze vandaag rijden:
[ afbeelding ]
Wel sexy hoor, in het zwart.
Tof dingegie, alleen zou ik hem heel rap single seater maken, en ik denk dat ik hem all matt-black mooier vindquote:Op zondag 6 maart 2016 13:50 schreef hupsakesie het volgende:
Gisteren mijn motor opgehaald.
September vorig jaar geslaagd voor mijn rijbewijs en ondertussen wat motors gehuurd om "feeling" te krijgen welke voor mij goed rijden. Het is deze geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben er blij mee
Dan pas?quote:
snap er niks van idd. Had zelf een cbr600rr anniversary edition (2007) van de hand gedaan voor ¤6500 een paar jaar geleden. 2 jaar daarvoor was hij nog ¤7500 waard. De prijzen zijn dus redelijk gelijk gebleven :S ?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:53 schreef sylvesterrr het volgende:
Zoals jullie weten ben ik op zoek naar een CBR600RR. Tot ¤ 4000 kom ik eigenlijk exemplaren van 2003 en 2004 tegen. Voor ¤ 1000 of ¤ 1500 meer kom ik exemplaren van 2007-2008 tegen. Wtf?
Ik *neig* er bijna naar om mijn budget verder op te krikken. Voor zover je nog van een budget kan spreken.
Voornemens zijn er om waar te maken. 10k+ moet wel te doen zijn toch?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 17:44 schreef Piles het volgende:
Zonde Marco Gelukkig heb je zelf niks!
Mijne wordt zaterdag opgehaald om weer rijdend te krijgen. Wordt waarschijnlijk een nieuwe startmotor (of reparatie) en weer de accu. Maar heb me wel voorgenomen om dit jaar veel meer te gaan rijden Ik kijk steeds met jaloezie naar elke motor die voorbij rijdt
O, we zijn met dit clubje wel lekker bezig blijkbaar. Goed om te horen dat je zelf, en de kleding, nog in in orde zijn. Scheelt toch weer dat beetje.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:54 schreef Marco001 het volgende:
Ik ben in ieder geval blij dat mijn eerste motor(Kawa GPX600R) erg goedkoop was.
Vanmorgen opgehaald bij mijn vader, het was mooi weer dus lekker een stukje wezen touren. Kwam ik weer vlakbij mijn huis en hoewel het daar regende zag ik verderop alweer mooi weer dus heb ik besloten om nog een kleine lus erbij te doen.
Jammer, want 3 of 4 rotonde's later stond de motor op het fietspad en stond ik te wachten op mijn lift.
Oorzaak: Gladde wegdek en/of mijn incompetentie(vermoedelijk beiden) wat ervoor zorgde dat ik met een vaartje van misschien 20 km/h onderuit ging. Ik heb gelukkig niets, mijn kleding is nog in orde(alleen wat schade op 1 handschoen) maar mijn motor.... De kuip heeft wat krassen en alles wat ik nodig ben om te kunnen schakelen was afgebroken. De motor staat nu bij de locale motorboer maar ik mis hem nu al.
Wel even wennen trouwens, het is een amerikaans model dus de grote cijfers op de kmteller zijn mijlen. Dit is soms best nog wel verwarrend...
Je wil ook niet aan de onderkant van de markt kopen denk ik dan. Dan zou ik toch voor de 2003/2004 gaan.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:53 schreef sylvesterrr het volgende:
Zoals jullie weten ben ik op zoek naar een CBR600RR. Tot ¤ 4000 kom ik eigenlijk exemplaren van 2003 en 2004 tegen. Voor ¤ 1000 of ¤ 1500 meer kom ik exemplaren van 2007-2008 tegen. Wtf?
Ik *neig* er bijna naar om mijn budget verder op te krikken. Voor zover je nog van een budget kan spreken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 19:27 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Je wil ook niet aan de onderkant van de markt kopen denk ik dan. Dan zou ik toch voor de 2003/2004 gaan.
http://www.solomoto.nl/vo(...)6&afdrukken=0&page=0
Daar staat evt. nog een mooie, zonder belachelijk veel kilometers op de teller.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop echt dat ik van het weekend niet met een gloednieuwe motor thuiskom.
Mag ik de huidige stand wel opschrijven, anders heb ik geen ideequote:Op dinsdag 8 maart 2016 19:09 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Voornemens zijn er om waar te maken. 10k+ moet wel te doen zijn toch?
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:22 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]Als je daar zaterdag gaat kijken/proefrijden wil ik ook wel even langskomen om voor te rijden. Ik ben dan 15 minuten uit de buurt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop echt dat ik van het weekend niet met een gloednieuwe motor thuiskom.It's funny
But not ha-ha funny.
Dat is mij al minstens vijf keer zo overkomen dus daar zou ik alvast niet te zeker van zijnquote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:43 schreef Nero22 het volgende:
Ik heb de mijne ook laten vallen vandaag.
Dacht dat de standaard uitstond, maar dat was dus niet. Ik voelde hem omvallen, en kon hem nog overeind houden dacht ik... Een zachte landing op mijn been is wat volgde. Gelukkig stond de Satudarah buurman achter me.
"Heb je dat ook weer meegemaakt... Zal je nooit meer gebeuren."
Geen schade, niks. Maar nu al last van spierpijn.
Stil nou.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is mij al minstens vijf keer zo overkomen dus daar zou ik alvast niet te zeker van zijn
Komend weekend 12 graden! 's Nachts nog wel rond het vriespunt. Zullen ze dan alsnog strooien?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:51 schreef Drinky het volgende:
Gewoon niet rijden in de winter. Wat is de lol eraan? Pekel op je motor, kou en regen, glad wegdek. Motorrijden moet leuk zijn.
Waarschijnlijk wel. Mijn neef heeft de hele week strooi-dienst.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Komend weekend 12 graden! 's Nachts nog wel rond het vriespunt. Zullen ze dan alsnog strooien?
Goed verdienen dusquote:Op woensdag 9 maart 2016 00:20 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Mijn neef heeft de hele week strooi-dienst.
Ja, en zoniet zal er gewoon nog genoeg pekel liggen. Het gaat iedere avond vriezen dus je kan er vanuit gaan dat ze ook gaan strooien.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Komend weekend 12 graden! 's Nachts nog wel rond het vriespunt. Zullen ze dan alsnog strooien?
Dat is hetzelfde wat je kan zeggen over de zomer.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:51 schreef Drinky het volgende:
Gewoon niet rijden in de winter. Wat is de lol eraan? Pekel op je motor, kou en regen, glad wegdek. Motorrijden moet leuk zijn.
Dit dus. Afgelopen zaterdag nog een ritje van 88km over snelweg met een naked bike zonder handvatverwarming gemaakt. Was prima te doen ondanks de 2/3 graden. Gewoon warm kleden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 05:50 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde wat je kan zeggen over de zomer.
Hitte, drukte en zon in je bakkes. Als pessimist is alles kut
Winter is prima te rijden, maar soms wordt er gestrooid en dan is het een keuze of je wil rijden. En kou in de winter hebben we al tijdje niet meer gehad.
Idd afgelopen weekend mijn motor opgehaald en deze moet natuurlijk wel ingereden worden, dus zaterdag/ zondag ong 350 km gemaakt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 07:29 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Dit dus. Afgelopen zaterdag nog een ritje van 88km over snelweg met een naked bike zonder handvatverwarming gemaakt. Was prima te doen ondanks de 2/3 graden. Gewoon warm kleden.
Vorig jaar heb ik dat geintje ook uitgehaald, toen brak mijn linkerspiegel direct af, en twee dagen later tijdens het rijden de koppelingskabel ookquote:Op dinsdag 8 maart 2016 18:43 schreef Nero22 het volgende:
Ik heb de mijne ook laten vallen vandaag.
Dacht dat de standaard uitstond, maar dat was dus niet. Ik voelde hem omvallen, en kon hem nog overeind houden dacht ik... Een zachte landing op mijn been is wat volgde. Gelukkig stond de Satudarah buurman achter me.
"Heb je dat ook weer meegemaakt... Zal je nooit meer gebeuren."
Geen schade, niks. Maar nu al last van spierpijn.
Ik zat ook al te twijfelen inderdaad, maar het leek lekker weer en moest de motor toch een keer ophalen dus tja.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:51 schreef Drinky het volgende:
Gewoon niet rijden in de winter. Wat is de lol eraan? Pekel op je motor, kou en regen, glad wegdek. Motorrijden moet leuk zijn.
Aanstellert het is prachtig rijweer.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 22:51 schreef Drinky het volgende:
Gewoon niet rijden in de winter. Wat is de lol eraan? Pekel op je motor, kou en regen, glad wegdek. Motorrijden moet leuk zijn.
Ja mischien als je als een zak aardappelen motorrijd, maar stevig doorrijden is met dit weer gewoon dom.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Aanstellert het is prachtig rijweer.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:00 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ja mischien als je als een zak aardappelen motorrijd, maar stevig doorrijden is met dit weer gewoon dom.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:00 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ja mischien als je als een zak aardappelen motorrijd, maar stevig doorrijden is met dit weer gewoon dom.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:00 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ja mischien als je als een zak aardappelen motorrijd, maar stevig doorrijden is met dit weer gewoon dom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's funny
But not ha-ha funny.
Als je niet kunt motorrijden en dan toch stevig gaat doorrijden, dan heb je gelijk jaquote:Op woensdag 9 maart 2016 17:00 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ja mischien als je als een zak aardappelen motorrijd, maar stevig doorrijden is met dit weer gewoon dom.
Hou gewoon eens op met kankeren over dingen die je niet zint en laat iedereen lekker doen wat ze willen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:22 schreef Drinky het volgende:
Had niks anders verwacht van de mensen in dit topic. Ik heb de meet-ritjes wel gezien.
Ik vind het eigenlijk wel sneu voor je dat motorrijden voor jou blijkbaar maar drie dagen per jaar leuk is, omdat je alleen dan hard genoeg kunt rijden om je geen zorgen te maken over kasplantjes.quote:Op woensdag 9 maart 2016 18:22 schreef Drinky het volgende:
Had niks anders verwacht van de mensen in dit topic. Ik heb de meet-ritjes wel gezien.
Ik rijd tussen de 8.000 en 12.000km aan plezierritjes per jaar. Zo sneu is dat echt nietquote:Op woensdag 9 maart 2016 18:31 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel sneu voor je dat motorrijden voor jou blijkbaar maar drie dagen per jaar leuk is, omdat je alleen dan hard genoeg kunt rijden om je geen zorgen te maken over kasplantjes.
Nee grquote:
Jij hebt een 250 4t toch? Daarmee kun je niet zo heel veel fout doen. Een echte motor met een beetje vermogen en koude banden doet het een stuk minder goed.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:27 schreef Catch22- het volgende:
Op kou kan je je kleden. En je kan best gas geven.
Nee dat was nero, maar die rijdt wat anders.quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:31 schreef Drinky het volgende:
[..]
Jij hebt een 250 4t toch? Daarmee kun je niet zo heel veel fout doen. Een echte motor met een beetje vermogen en koude banden doet het een stuk minder goed.
quote:Op woensdag 9 maart 2016 19:35 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Maar ik hoef me niet per se als een hooligan te gedragen om lol te hebben op een motor.
Oké. Sorry dat ik niet zo'n stoere boy ben.quote:
Als je bang bent voor de omstandigheden dan ga je inderdaad fouten maken ja. Als je een beetje zelfverzekerder zou gaan rijden dan zit je ook minder verkrampt op de motor en is de wegligging meteen een stuk beter. Dan zul je ook merken dat je helemaal nergens last van hebt En zo koud is het niet, gewoon de wintervoering in de jas. Handvatverwarming aan, en gaan. Heerlijkquote:Op woensdag 9 maart 2016 19:31 schreef Drinky het volgende:
[..]
Jij hebt een 250 4t toch? Daarmee kun je niet zo heel veel fout doen. Een echte motor met een beetje vermogen en koude banden doet het een stuk minder goed.
Bang voor de omstandigheden ? Met regen trek ik het liefst wheelies en laat ik de achterkant uitbreken, heerlijk. Maar dat betekent niet dat het leuk is om in de regen te rijden, net zo min in de kou met een dik pak aan. Daarnaast is glad droog wegdek een stuk onvoorspelbaarder dan nat wegdek. En ik heb een keer in de winter doorgereden, de pekelbende op mijn motor was het gewoon niet waard, er zijn veel betere alternatieven in de winter.quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als je bang bent voor de omstandigheden dan ga je inderdaad fouten maken ja. Als je een beetje zelfverzekerder zou gaan rijden dan zit je ook minder verkrampt op de motor en is de wegligging meteen een stuk beter. Dan zul je ook merken dat je helemaal nergens last van hebt En zo koud is het niet, gewoon de wintervoering in de jas. Handvatverwarming aan, en gaan. Heerlijk
Ach, als je banden goed op temperatuur zijn dan heb je van dat koudere asfalt echt niet zoveel last Dat compenseert heel aardig. En jij reed toch altijd het hardste van allemaal? Dan moet dat echt geen probleem meer zijn. Rijden met dat ding!quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:39 schreef Drinky het volgende:
[..]
Bang voor de omstandigheden ? Met regen trek ik het liefst wheelies en laat ik de achterkant uitbreken, heerlijk. Maar dat betekent niet dat het leuk is om in de regen te rijden, net zo min in de kou met een dik pak aan. Daarnaast is glad droog wegdek een stuk onvoorspelbaarder dan nat wegdek. En ik heb een keer in de winter doorgereden, de pekelbende op mijn motor was het gewoon niet waard, er zijn veel betere alternatieven in de winter.
#brangandboost jonge!quote:
Was er nog wat leuks te beleven op de beurs? En dan bedoel ik meer op iets wat er niet élk jaar isquote:Op woensdag 9 maart 2016 20:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
#brangandboost jonge!
Die liepen op de Motorbeurs ook trouwens. Met allemaal van die B&B hoodies aan Prima leedvermaak wel.
Dergelijke clubjes zie je overigens ook niet op de weg momenteel. Zegt ook wel weer genoeg
Ehh.. Er stond een standje wat paraglide-reizen organiseerdequote:Op woensdag 9 maart 2016 20:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Was er nog wat leuks te beleven op de beurs? En dan bedoel ik meer op iets wat er niet élk jaar is
Hehe, niks gemist dusquote:Op woensdag 9 maart 2016 21:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ehh.. Er stond een standje wat paraglide-reizen organiseerde
Niks boeiends. Nieuwe modellen van fabrikanten, zoals altijd, is altijd wel leuk om even te bekijken. Weinig aanbiedingen, wéér diezelfde show van die trailrider en bovenal veel te druk..
Dat had daar inderdaad niks te zoeken, maar wel nieuw, en derhalve één van de meest interessante dingenquote:Op woensdag 9 maart 2016 21:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehe, niks gemist dus
En paragliden? met je motor eronder ofwa? lijkt me een bijzindere combi, of compleet offtopic op een motorbeurs
Ik zag vorig jar hier in de buurt met enige regelmaat van die dingen rondhorzelen.. lijkt me wel leuk, maar geen airbags he.. blijft toch linkquote:Op woensdag 9 maart 2016 21:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat had daar inderdaad niks te zoeken, maar wel nieuw, en derhalve één van de meest interessante dingen
In Bangkok is een motortaxi de snelste manier om van A naar B te komen, mits je niet al te ver hoeft vanwege rivaliserende bendes met territoria.quote:Op woensdag 9 maart 2016 21:50 schreef Nero22 het volgende:
teh fukc
In Bangkok heb je ook Uber met brommerts
gaarne!quote:Op donderdag 10 maart 2016 18:45 schreef Erasmo het volgende:
Catch, moet je nog een Haynes voor de K?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 11 maart 2016 15:04 schreef sylvesterrr het volgende:
http://lemarmotoren.new.i(...)br-600-rr#vehicleTop
http://lemarmotoren.new.i(...)br-600-rr#vehicleTop
Die groene ziet er niet verkeerd uit.Die groene doet mij denken aan de ouwe brommert van NeroSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Npg een maandje en dan komen ze weer overal tevoorschijn.quote:Op woensdag 9 maart 2016 20:54 schreef BlackLining het volgende:
Dergelijke clubjes zie je overigens ook niet op de weg momenteel. Zegt ook wel weer genoeg
Het is een gebruiksmiddel he. Als je hem hebt om mee te shinen, kun je hem beter in je woonkamer zettenquote:Op vrijdag 11 maart 2016 17:24 schreef Nero22 het volgende:
Toch wel schade van de val: klein deukje in de zijkant van de radiateur en een krasje op de deksel.
quote:Op vrijdag 11 maart 2016 15:04 schreef sylvesterrr het volgende:
http://lemarmotoren.new.i(...)br-600-rr#vehicleTop
http://lemarmotoren.new.i(...)br-600-rr#vehicleTop
Die groene ziet er niet verkeerd uit.Niet verkeerd, maar een Soes, Yammy of Kawa vind ik zelf toch nog iets dikker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
Geen idee wat het waard moet zijn maar voor een tientje wil ik hem wel opsturen.quote:
quote:Op vrijdag 11 maart 2016 15:04 schreef sylvesterrr het volgende:
http://lemarmotoren.new.i(...)br-600-rr#vehicleTop
http://lemarmotoren.new.i(...)br-600-rr#vehicleTop
Die groene ziet er niet verkeerd uit.bijna 40k op een 13 in een dozijn CBR voor 5 roodjes, srsly?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 16:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Vandaag weer echt veel motorrijders gezien.
Is pekel alleen slecht met nat weer?
Assumption.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 16:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat het drama is met nat wegdek. Droog minder.
Van die motors die meer poetsuren dan draaiuren hebben.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 15:55 schreef Salatrel het volgende:
Alsof je naar een kapotte grammofoonplaat zit te luisteren
R1200GS; de low-budget pekelbike van de toekomstquote:Op zaterdag 12 maart 2016 16:58 schreef Nero22 het volgende:
Lol, ik haalde denk ik een busje in op de dijk met 90+ km/u. Agent die ook op de brommert aan kwam rijden zwaaide lief.
Viel me wel op dat de helft van de motoren vandaag een BMW R1200GS was. En ik overdrijf niet.
Doe mij die maar hoor, geen probleem.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 16:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
R1200GS; de low-budget pekelbike van de toekomst
Inderdaad he...quote:Op zaterdag 12 maart 2016 15:55 schreef Salatrel het volgende:
Alsof je naar een kapotte grammofoonplaat zit te luisteren
Zoals in elk topic zitten er een paar wappies tussenquote:Op zaterdag 12 maart 2016 17:13 schreef Geelman het volgende:
[..]
Inderdaad he...
Ik dacht dat motorrijders wat luchtiger in het leven stonden. Niets blijkt minder waar.
Ja, die 40K voor een relatief jonge CBR vind ik wel veel. Dat verklaart waarschijnlijk ook de lage prijs (voor dat bouwjaar).quote:Op zaterdag 12 maart 2016 13:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
bijna 40k op een 13 in een dozijn CBR voor 5 roodjes, srsly?
inderdaad veel langs zien komen toen ik op het terras zat.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 16:58 schreef Nero22 het volgende:
Lol, ik haalde denk ik een busje in op de dijk met 90+ km/u. En toen zag ik een agent die ook op de brommert reed... Ik zwaaide lief, maar hij zwaaide terug. Geen gezeur.
Viel me wel op dat de helft van de motoren vandaag een BMW R1200GS was. En ik overdrijf niet.
4500 per jaar ofzo, valt wel mee toch? Tis iig geen stofhapper geweest.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 20:01 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ja, die 40K voor een relatief jonge CBR vind ik wel veel. Dat verklaart waarschijnlijk ook de lage prijs (voor dat bouwjaar).
Deed de monster wel zijn best?quote:Op zondag 13 maart 2016 16:10 schreef Nero22 het volgende:
-klik voor groot-
Ik haalde hier net bijna een Ducati Monster heel asociaal in, via de buitenbocht. Hij reed in eerste instantie nog 100 meter voor me, maar halverwege de bocht zat ik er al naast. Volgens mij begin ik steeds meer vertrouwen te krijgen in mijn nieuwe brommert.
Als je constant 130 rijd op de linkerbaan waar je maar 100 mag, dan denk ik dat je wel "je best doet" ja.quote:
Whehe. Morgen en overmorgen weer in Amsterdam met de motor, jij ook?quote:Op zondag 13 maart 2016 16:15 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Als je constant 130 rijd op de linkerbaan waar je maar 100 mag, dan denk ik dat je wel "je best doet" ja.
Maar ja, jij bent de afrit-slayer, dus jij kan het weten.
Morgen is het druk voor mij, maar dinsdag heb ik 's middags wel tijd voor een klein ritje ja. Als je dat bedoelde. Dan kun je de Hornet uitproberen.quote:Op zondag 13 maart 2016 16:19 schreef mjan het volgende:
[..]
Whehe. Morgen en overmorgen weer in Amsterdam met de motor, jij ook?
Goed om te horen dat je er weer uit bent geweest!quote:Op zondag 13 maart 2016 16:51 schreef stinkie het volgende:
Zijn die Japanse hokken allemaal defect ofzo? Nog nooi zoveel Ducati's op 1 dag zien rijden.
quote:Op zondag 13 maart 2016 16:51 schreef stinkie het volgende:
En nu wachten tot de kinderen langskomen zodat ze kunnen gaan poetsen
China?quote:Op zondag 13 maart 2016 17:52 schreef stinkie het volgende:
Ze zijn net klaar. Gewassen en gepoetst voor ¤1 waar vind je dat nog
quote:
Mijn Bandit van '95 ookquote:Op zaterdag 12 maart 2016 20:48 schreef Salatrel het volgende:
mijn xt van 2012 heeft 44k op de teller
90 Op een dijkje ja? Jij durft!quote:Op zaterdag 12 maart 2016 16:58 schreef Nero22 het volgende:
Lol, ik haalde denk ik een busje in op de dijk met 90+ km/u. En toen zag ik een agent die ook op de brommert reed... Ik zwaaide lief, maar hij zwaaide terug. Geen gezeur.
Viel me wel op dat de helft van de motoren vandaag een BMW R1200GS was. En ik overdrijf niet.
Het is natuurlijk veel stoerder om minimaal het dubbele te rijden!quote:
Gastquote:
Ik heb inderdaad genoeg andere hobbies die ik kan beoefenen als het niet goed weer is.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:05 schreef Tunafish het volgende:
Hij moet toch iets doen als het buiten niet 25 graden, droog en zonnig is
Trollen, en zulks?quote:Op maandag 14 maart 2016 13:07 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad genoeg andere hobbies die ik kan beoefenen als het niet goed weer is.
Ja, ik kan er ook niks aan doen dat dat ding geen honderden kan aangevenquote:
Ga daar eens mee bezig dan.quote:Op maandag 14 maart 2016 13:07 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad genoeg andere hobbies die ik kan beoefenen als het niet goed weer is.
Nee, eerst een hoody aantrekken.quote:Op maandag 14 maart 2016 17:35 schreef Beetjegek het volgende:
Laatst ook een slome duikelaar die 65 reed op een 80 weg ingehaald. Beetje enthousiast ook, de meter tikte 120 aan. Mag ik nu in het clubje van stoere hardrijders?
Je komt uit Tilburg met een bandit uit 95?quote:Op maandag 14 maart 2016 13:08 schreef BlackLining het volgende:
Ik stap zo eens op. Flinke omweg maken, want ik hoef pas om 6 uur in Tilburg te zijn
Maar, maar.... Ik dacht dat ik keistoer wasquote:
+100k!quote:
Zoals ik al eerder heb gezegd, ik asocieer mijzelf niet met B&B batties, maar hè als een beetje snelheid al teveel is voor jouw brein zal een beetje lezen dat ook zijn.quote:
Relax, dit is niet Scooterfreaks.nl...quote:Op maandag 14 maart 2016 18:46 schreef Drinky het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder heb gezegd, ik asocieer mijzelf niet met B&B batties, maar hè als een beetje snelheid al teveel is voor jouw brein zal een beetje lezen dat ook zijn.
Hij had het niet tegen jou. Lezen is moeilijkquote:Op maandag 14 maart 2016 18:46 schreef Drinky het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder heb gezegd, ik asocieer mijzelf niet met B&B batties, maar hè als een beetje snelheid al teveel is voor jouw brein zal een beetje lezen dat ook zijn.
Moet je wel eerst wheelies kunnenquote:Op maandag 14 maart 2016 19:02 schreef Catch22- het volgende:
Ik ga zo even wheelies trekken door de bbk. Even mijn mannelijkheid bevestigen
Kan ik heus wel hoor.quote:
Maar je voelt je wel aangesproken.quote:Op maandag 14 maart 2016 18:46 schreef Drinky het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder heb gezegd, ik asocieer mijzelf niet met B&B batties, maar hè als een beetje snelheid al teveel is voor jouw brein zal een beetje lezen dat ook zijn.
Ja, ben alleen het wachtwoord vergetenquote:Op maandag 14 maart 2016 18:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je komt uit Tilburg met een bandit uit 95?
Ben je een kloon van me?
Gaat niet passen met twee personen. Tassen zitten voor de stepjes (en maak je daar ook aan vast).quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Iemand ervaring met de tassen van Ali?
http://s.aliexpress.com/AJbAVruQ
Lelijk, maar wel enorm praktisch voor weekendjes weg. Ik vraag me alleen af of je er nog met 2 man op kan rijden als je de tassen erop hebt. Wat denken jullie? Zitten ze te erg in de weg voor de benen van degene die achterop zit? Of kan het net?
Lig je nog te slapen? Op de foto's zie je toch zo dat dat niet past?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 08:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Iemand ervaring met de tassen van Ali?
http://s.aliexpress.com/AJbAVruQ
Lelijk, maar wel enorm praktisch voor weekendjes weg. Ik vraag me alleen af of je er nog met 2 man op kan rijden als je de tassen erop hebt. Wat denken jullie? Zitten ze te erg in de weg voor de benen van degene die achterop zit? Of kan het net?
Ik doe niet aan mensen mee achterop nemen, zeker niet op vakantie Voor foto's van hoe ik mijn bagage meeneem, moet je maar even in het motorreistopic kijken.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 09:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ochtenden zijn niet helemaal mijn ding inderdaad. Helemaal niet als er nog geen koffie in me zit.
Kwam het toevallig tegen en leek me wel wat. Maar hoe doen jullie dat? Hebben jullie iets van koffers waar je personen mee achterop kan nemen?
Tanktas is wel interessant. Kost ook vrijwel niks.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:30 schreef Vinniiee het volgende:
Wat mjan zegt. Vakantie ligt eraan hoe lang. Weekendje alleen tanktas, voor langer knoop ik een roltas achterop.
Als het weer wat beter wordt maar eens een weekendje naar Luxemburg of zo
https://www.louis.de/en/p(...)bags-map-pockets/515quote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Tanktas is wel interessant. Kost ook vrijwel niks.
http://www.aliexpress.com(...)bag/32288187584.html
Ziet er prima uit toch?
Vind het design van die Chinezen een stuk mooier. Wat is het voordeel van Louis dan? Reviews op Ali zijn ook behoorlijk lovend dus kwaliteit zit denk ik wel goed.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:05 schreef Catch22- het volgende:
[..]
https://www.louis.de/en/p(...)bags-map-pockets/515
zou dat liever even bij Louis scoren ofzo. Kost nauwelijks meer
Ik zou liever voor kwaliteit gaan dan voor goedkoop. Je wilt namelijk niet dat je spullen nat regenen en wellicht kapot gaan (mijn telefoon sneuvelde toen ik een dag in de stromende regen had gereden ondanks "waterdichte" rits).quote:Op dinsdag 15 maart 2016 10:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Tanktas is wel interessant. Kost ook vrijwel niks.
http://www.aliexpress.com(...)bag/32288187584.html
Ziet er prima uit toch?
Mooi tassie. Misschien dat ik die er wel bij haalquote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:29 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb net een nieuwe tanktas gekocht van Qbag die ook als tailbag gemonteerd kan worden. Past precies een opgerolde jeans, stel sneakers, flesje water en een lunch in. Je kunt 'm afritsen ook. Deze.
Ik heb er nog niet mee gereden, maar als ik dat doe zal ik even laten weten hoe het bevalt. Hij was bedoeld als dagjes/weekend tas, en daar heeft ie voor mij in ieder geval precies genoeg inhoud voor. Maar als je schuiten van maat 46 hebt, kun je dat paar sneakers wel vergeten denk ik. Echt groot is 't niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:42 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Mooi tassie. Misschien dat ik die er wel bij haal
Just checking: is 5K voor deze motoren boven de gemiddelde marktwaarde?quote:Op zaterdag 12 maart 2016 13:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
bijna 40k op een 13 in een dozijn CBR voor 5 roodjes, srsly?
Ja, nu je het zegt... Ik vergelijk het met de Thundercat (2002) en R6 (2001) die ik vorig jaar kocht met vergelijkbare kilometerstand.quote:Op zondag 13 maart 2016 00:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
4500 per jaar ofzo, valt wel mee toch? Tis iig geen stofhapper geweest.
Geen idee van marktwaarde bladiebla, ik vind een CBR een beetje een 13 in een dozijn brommer, zijn er veel van, en dat drukt de prijs, zéker bij wat hogere km-standen. Ik ga er van uit dat dat soort brommers heel vaak recreatief wordt gereden (lees: mooiweerrijders) en dan is die stand best hoog, mede ook omdat je niet op een sportje rijdt om liefjes te rijden.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:49 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Just checking: is 5K voor deze motoren boven de gemiddelde marktwaarde?
[..]
Ja, nu je het zegt... Ik vergelijk het met de Thundercat (2002) en R6 (2001) die ik vorig jaar kocht met vergelijkbare kilometerstand.
Ik ga eens van de week naar deze motoren kijken denk ik. Lemar Motoren heeft geen slechte reputatie en ze geven garantie (moet de voorwaarden nog even checken trouwens..).
Voor alle zekerheid wil ik wel iemand meenemen die er kaas van heeft gegeten. Iemand in Limburg die zich aangesproken voelt?
Leuk ding ja. Is ie niet wat hoog voor een tanktas? Of gebruik je hem vooral als tailbag?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:29 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb net een nieuwe tanktas gekocht van Qbag die ook als tailbag gemonteerd kan worden. Past precies een opgerolde jeans, stel sneakers, flesje water en een lunch in. Je kunt 'm afritsen ook. Deze.
Hoe het eruit ziet vind ik ook belangrijk. Design van die Chinezen spreekt me erg aan. Maar inderdaad waarschijnlijk niet 100% waterdicht en sneller aan vervanging toe. Maar ach, dat neem ik maar op de koop toe dan. Ik ben sowieso een mooi weer rijder .quote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:38 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik zou liever voor kwaliteit gaan dan voor goedkoop. Je wilt namelijk niet dat je spullen nat regenen en wellicht kapot gaan (mijn telefoon sneuvelde toen ik een dag in de stromende regen had gereden ondanks "waterdichte" rits).
Daarom heb ik nu een tanktas wat in principe ook een roltas (en rugzak) is.
[ afbeelding ]
Niet super praktisch, maar wel 100% waterdicht. Wil er nog wel een andere bij (een kleintje) voor een dagje weg.
Tailbag, is het plan. Ik vind tanktassen lelijk en onhandig, over het algemeen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Leuk ding ja. Is ie niet wat hoog voor een tanktas? Of gebruik je hem vooral als tailbag?
Het maakt het alleen zo lastig om dan nog iemand achterop te nemen. Of je moet ze op de tailbag zetten.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:20 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Tailbag, is het plan. Ik vind tanktassen lelijk en onhandig, over het algemeen.
Protip: crashen op de ringweg. Durft er niemand meer achterop en kun je lekker in je eentje weg.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het maakt het alleen zo lastig om dan nog iemand achterop te nemen. Of je moet ze op de tailbag zetten.
Sarasi in de tailbag proppen. Past ook prima, en dan gewoon zelf gaan rijdenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 12:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het maakt het alleen zo lastig om dan nog iemand achterop te nemen. Of je moet ze op de tailbag zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |