Elke motor kan met problemen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik mocht vorig jaar op een splinternieuwe 1200GS testrijden. Het ding viel gewoon uit toen ik 60 reed op de provinciale weg. Opnieuw starten onder het rijden en ik kon weer verder. Was een interessante ervaring.
Weet ik, en het zegt ook niet per se iets over de betrouwbaarheid van BMW als merk. Hoewel dit ook een mooi verhaal blijft.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:27 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Elke motor kan met problmen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.
BMW heeft inderdaad met de nieuwere modellen wat problemen gehad. Dat komt voornamelijk omdat ze de versnellingsbakken en motoren wat wilden "verfijnen". Met mijn oude R80ST was elke schakelhandeling een blok verderop te horen, men zei ook wel eens spottend dat BMW tractor-versnellingsbakken gebruikte. Mijn latere BMW K100RS schakelde al iets beter, die hoorde je nog maar 5-6 huizen verderop. De modernere BMW's zoals de GS1200 schakelen nog soepeler, alleen zijn ze waarschijnlijk iets te ver gegaan en zijn ze behoorlijk wat kwetsbaarder geworden.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Weet ik, en het zegt ook niet per se iets over de betrouwbaarheid van BMW als merk. Hoewel dit ook een mooi verhaal blijft.
totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staatquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:27 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Elke motor kan met problemen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.
Wel eens van onderhoud gehoord?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:20 schreef Daantke het volgende:
[..]
totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staat
Eerst generaliseer je dat harleys altijd pech hebben. Dan hebben sommige van ons slechte ervaring met bmw en dan licht het zeker daar niet aan?quote:
Did that vorig jaar met de CB toen de tellerbak het niet deed, niet grapzaam als het warm is.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:59 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Dat is zeg maar een pakje Wicky appelsap weg van een stukje lopen?
Heb je enig idee waarom er nog best veel 60+ jaar oude motoren rondrijden?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:20 schreef Daantke het volgende:
[..]
totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
tuurlijk zeg ik niet dat een s1000rr een oude lullen machine is, maar het BMW merk wordt nog steeds wel geassocieerd met oude grijze sokken GS rijders. Maar ik snap dat je lange tenen uit je geitenwollen sokken stekenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:41 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Als jij een BMW K1300 of S1000RR een geitewollensokken machine wil noemen wil ik graag weten wat jijzelf rijdt, want dat moet dan zoveel beter zijn.... Dit is ongeveer de zienswijze van Harley-rijders, die álle andere motoren homo-machines vinden. Het vervelende voor hun is dat ze continue het stof happen dat deze "homo-machines" opwerpen, ongeacht of hun Harley voor de verandering eens rijdt of zoals gebruikelijk met pech staat.
Ik trek deze even uit de oude doos:quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
tuurlijk zeg ik niet dat een s1000rr een oude lullen machine is, maar het BMW merk wordt nog steeds wel geassocieerd met oude grijze sokken GS rijders. Maar ik snap dat je lange tenen uit je geitenwollen sokken steken
Als je al zo serieus in gaat op zo'n opmerking krijg je het nog zwaar in dit topic. Hoe vaak het BMW gele hesjes verhaal al wel niet langskomt. Als je een 125cc had gereden had je helemaal een probleemvraag maar aan Nero
ohja sorry het was wel een racer! En die foto is goudquote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:18 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik trek deze even uit de oude doos:
[ afbeelding ]
O, en 250cc he.![]()
OsmAnd! Meestal wel tevreden over.quote:Op woensdag 2 maart 2016 06:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net de TomTom Rider 40 gekregen van mijn vriendin.
Lijkt me handig. Gebruiken jullie iets van navigatie?
TomTom Europe voor Android met oordopjes.quote:Op woensdag 2 maart 2016 06:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net de TomTom Rider 40 gekregen van mijn vriendin.
Lijkt me handig. Gebruiken jullie iets van navigatie?
Ondertussen weet ik dat jij BMW een geitewollensokken merk vindt, dat je genoeg weet als mensen zeggen dat ze een motorscooter rijden en ondertussen geef je maar geen antwoord op wat voor motor je zelf rijdt. Je komt over als iemand die overal commentaar op heeft en zelden iets nuttigs toevoegt. En ik ga vaker serieus op iets in omdat ik graag wil weten hoe mensen aan hun standpunt komen; zijn dat vooroordelen (nooit zelf op een dergelijke machine gereden) of spreken ze uit ervaring?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
tuurlijk zeg ik niet dat een s1000rr een oude lullen machine is, maar het BMW merk wordt nog steeds wel geassocieerd met oude grijze sokken GS rijders. Maar ik snap dat je lange tenen uit je geitenwollen sokken steken
Als je al zo serieus in gaat op zo'n opmerking krijg je het nog zwaar in dit topic. Hoe vaak het BMW gele hesjes verhaal al wel niet langskomt. Als je een 125cc had gereden had je helemaal een probleemvraag maar aan Nero
Ik stond eens (voor) in de file bij de Leidse Rijntunnel. Deze BMW rijdert met stickers en fluo stond er ook. "Typische" R1200GS rijder zo.quote:
Dude, zit niet zo krampachtig je brommert te verdedigenquote:Op woensdag 2 maart 2016 08:51 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ondertussen weet ik dat jij BMW een geitewollensokken merk vindt, dat je genoeg weet als mensen zeggen dat ze een motorscooter rijden en ondertussen geef je maar geen antwoord op wat voor motor je zelf rijdt. Je komt over als iemand die overal commentaar op heeft en zelden iets nuttigs toevoegt. En ik ga vaker serieus op iets in omdat ik graag wil weten hoe mensen aan hun standpunt komen; zijn dat vooroordelen (nooit zelf op een dergelijke machine gereden) of spreken ze uit ervaring?
Ik snap heel dat newbie gelul over die GS'en niet helemaal.. het 'stoffige' imago van BMW heeft geen reet met de GS te makenquote:Op woensdag 2 maart 2016 10:17 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik stond eens (voor) in de file bij de Leidse Rijntunnel. Deze BMW rijdert met stickers en fluo stond er ook. "Typische" R1200GS rijder zo.![]()
De hele foto laat 10/15 motoren zien, en dat was de reden dat ik de foto nam: een groep motorrijders die straks snoeihard door de tunnel zou blčren.
Ik zit niet krampachtig mijn brommert te verdedigen, ben alleen altijd benieuwd waar mensen hun commentaar op baseren. Afzeiken kan (en doet) iedereen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dude, zit niet zo krampachtig je brommert te verdedigenIk begrijp dat je je aangevallen voelt, maar je kunt er domweg niet omheen dat sinds jaar en dag, naja, eigenlijk sinds de K-serie, deze erg populair is bij de wat oudere motorrijders, gewoon omdat het ding een lekkere kuip heeft/had. En juist die kuip maakte het eigenlijk tot een saai hok (vind ik), en daardoor ook dat stoffige ouwelullen imago.
Jij het toch een RS trouwens? K serie met sportievere kuip![]()
Heb er wel eens naar zitten kijken als commutert, maar toentertijd vroegen ze veel te veel geld voor die dingen, net als voor de AffenTwin's nu
Ik wil een GS en ben dan ook gewoon jaloers.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik snap heel dat newbie gelul over die GS'en niet helemaal.. het 'stoffige' imago van BMW heeft geen reet met de GS te maken
Daarom keek ik toentertijd ook naar een K, domweg omdat bomproof en geen gezeik... Heb eigenlijk altijd AT's en allroad-achtige dingen gehad, toen mijn laatste AT geklauwd werd heb ik die GTR gekocht, is een beetje een Kawa K-seriequote:Op woensdag 2 maart 2016 10:31 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ik zit niet krampachtig mijn brommert te verdedigen, ben alleen altijd benieuwd waar mensen hun commentaar op baseren. Afzeiken kan (en doet) iedereen.
Helaas heb ik de RS niet meer. En juist die RS serie gooide dat stoffige imago overhoop. Mijn K100RS liep volgens BMW over de 220 km/u en dat voor een motor met maar 90pk. Overigens liep mijn R80ST ook vrolijk over de 180 km/uur op de teller en dat voor een naked bike met een agrarisch gebouwde 2 cylinder.
En de prijzen zijn inderdaad heel hoog, maar net als de AT draaien BMW's zonder problemen hoge km-standen, de mijn is weg gegaan met meer dan 140.000 op de teller en startte en liep nog als een zonnetje. Je krijgt wel waar voor je geld met dat soort machines.
Mjah, een adventure dan... kweenie, ik vond de eerste GS'en lelijk en lomp, zou er wel eens een dagje op willen rijden voor de probeer, maar ik denk dat een 800je toch wel een lekker brommertje isquote:Op woensdag 2 maart 2016 10:38 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik wil een GS en ben dan ook gewoon jaloers.
Seriously. Lijkt me machtig mooi zo'n ding.
Ja, wel de nieuwe generatie met de hoekige koplampen. Niet die schele zoals hierboven op de foto staat.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, een adventure dan... kweenie, ik vond de eerste GS'en lelijk en lomp, zou er wel eens een dagje op willen rijden voor de probeer, maar ik denk dat een 800je toch wel een lekker brommertje is
Je zou eens naar de F800GS van BMW kunnen kijken. Die zijn stukken lichter, hebben een staande twin die origineel door Rotax is ontwikkeld, riem-aandrijving en zijn na wat kinderziektes aardig betrouwbaar. Helaas loop je wel weer tegen de bekende BMW-prijzen aan, maar je hebt dan ook wel wat. Een R-serie GS is nog leuker, maar dat zijn geen echte gooi- en smijtfietsen, daar zijn ze domweg te groot en te zwaar voor.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daarom keek ik toentertijd ook naar een K, domweg omdat bomproof en geen gezeik... Heb eigenlijk altijd AT's en allroad-achtige dingen gehad, toen mijn laatste AT geklauwd werd heb ik die GTR gekocht, is een beetje een Kawa K-serieIs leuk, maar ook echt puur een commuter of iets voor lange afstanden, alleen geeft het eigenlijk helemaal geen motorrijd-gevoel. Als je rijwind wilt, moet je of gaan staan, of naast je motor gaan hangen; op een warme zomerdag ging je kapot op dat ding. Kon je op een LT iig nog de ruit laten zakken
![]()
Nu heb ik de CB al een tijdje, is leuk, dikke power, maar eigenlijk te lomp voor mij, of is het andersom?Ik wil weer een rij-brommer; eentje die vies mag worden, eentje die ik niet hóef te poetsen en waarvan ik lachend een foto kan maken als hij op één oor ligt.
Een koplamp moet fatsoenlijk licht geven en je zichtbaar maken.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:50 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ja, wel de nieuwe generatie met de hoekige koplampen. Niet die schele zoals hierboven op de foto staat.
Even ingelezen. Ik ga mijn TomTom Rider 40 toch inruilen voor de TomTom Rider 400. Flitsinfo is voor mij toch wel handig.quote:Op woensdag 2 maart 2016 08:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik reed altijd met een bluetooth oortje in met Google Maps (die me sprekend dan aanwijzingen gaf).
Denk dat een echte navigatie wel ideaal is met kronkelweggetjes e.d.
Ik dacht alleen dat Garmin marktleider was voor motornavigatie. Iemand ervaring met TomTom? Ik mag hem nog ruilen voor een Garmin als ik wil.
Fje zou kunnen als ik tzt écht geen fatsoenlijke AT kan scoren en ik het zoeken zat word. R -> neh; ik heb ook geen vriendin van 120 kilo.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:51 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Je zou eens naar de F800GS van BMW kunnen kijken. Die zijn stukken lichter, hebben een staande twin die origineel door Rotax is ontwikkeld, riem-aandrijving en zijn na wat kinderziektes aardig betrouwbaar. Helaas loop je wel weer tegen de bekende BMW-prijzen aan, maar je hebt dan ook wel wat. Een R-serie GS is nog leuker, maar dat zijn geen echte gooi- en smijtfietsen, daar zijn ze domweg te groot en te zwaar voor.
Wat ze wel zijn:
- oer-betrouwbaar, want simpele techniek
- verschrikkelijk makkelijk te rijden als ze eenmaal rollen
- wegligging in de bochten waarvan je denkt dat het niet mogelijk is met zo'n olifant
- lomp sterk, want boxerkoppel
Hahaha, als je die zou hebben zou die zonder moeite mee kunnen op de R-serie GSquote:Op woensdag 2 maart 2016 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Fje zou kunnen als ik tzt écht geen fatsoenlijke AT kan scoren en ik het zoeken zat word. R -> neh; ik heb ook geen vriendin van 120 kilo.
Niemand zou ook moeten ontkennen dat het geen spannend apparaat is. Hoewel hij wel gelijk erg makkelijk stuurt en rijdt. Ik heb er best lol op, meer dan ik had verwacht in elk geval.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dude, zit niet zo krampachtig je brommert te verdedigenIk begrijp dat je je aangevallen voelt, maar je kunt er domweg niet omheen dat sinds jaar en dag, naja, eigenlijk sinds de K-serie, deze erg populair is bij de wat oudere motorrijders, gewoon omdat het ding een lekkere kuip heeft/had. En juist die kuip maakte het eigenlijk tot een saai hok (vind ik), en daardoor ook dat stoffige ouwelullen imago.
Jij het toch een RS trouwens? K serie met sportievere kuip![]()
Heb er wel eens naar zitten kijken als commutert, maar toentertijd vroegen ze veel te veel geld voor die dingen, net als voor de AffenTwin's nu
Jij zegt het beter dan ik, als je een keer op zo'n fiets rijdt besef je pas hoe goed ze zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Niemand zou ook moeten ontkennen dat het geen spannend apparaat is. Hoewel hij wel gelijk erg makkelijk stuurt en rijdt. Ik heb er best lol op, meer dan ik had verwacht in elk geval.
grondspeling een optie?quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:09 schreef BMWK111RS het volgende:
Je zou trouwens eventueel wel kunnen kijken naar een Yamaha TDM, hoewel die meer op asfalt dan op off-road afgesteld zijn. Maar met een ander setje banden zou die het off-road best aardig kunnen doen, alle ingrediënten zijn aanwezig:
- dikke (850-900cc) staande twin
- hoge ground-clearance (weet even de NL benaming niet)
- solide techniek
het zijn saaie hokken. Klaar.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:31 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ik zit niet krampachtig mijn brommert te verdedigen, ben alleen altijd benieuwd waar mensen hun commentaar op baseren. Afzeiken kan (en doet) iedereen.
Helaas heb ik de RS niet meer. En juist die RS serie gooide dat stoffige imago overhoop. Mijn K100RS liep volgens BMW over de 220 km/u en dat voor een motor met maar 90pk. Overigens liep mijn R80ST ook vrolijk over de 180 km/uur op de teller en dat voor een naked bike met een agrarisch gebouwde 2 cylinder.
En de prijzen zijn inderdaad heel hoog, maar net als de AT draaien BMW's zonder problemen hoge km-standen, de mijn is weg gegaan met meer dan 140.000 op de teller en startte en liep nog als een zonnetje. Je krijgt wel waar voor je geld met dat soort machines.
s1000r en xr zijn ook tof. En de R Nine T zou ik ook graag hebben.quote:
Neh, groot voorwiel is een must als je van het asfalt af wilt, of je moet je graag in een horizontale positie bevinden, maar dan kun je beter in je nest blijven liggenquote:Op woensdag 2 maart 2016 11:09 schreef BMWK111RS het volgende:
Je zou trouwens eventueel wel kunnen kijken naar een Yamaha TDM, hoewel die meer op asfalt dan op off-road afgesteld zijn. Maar met een ander setje banden zou die het off-road best aardig kunnen doen, alle ingrediënten zijn aanwezig:
- dikke (850-900cc) staande twin
- hoge ground-clearance (weet even de NL benaming niet)
- solide techniek
Gedeeltelijk ja, maar de oudere Harley's hadden een grote ontwerpfout waardoor ze niet anders dan stuk konden gaan. En jij weet net zo goed als ik dat je alles kapot krijgt als je maar flink je best doet. En natuurlijk kan je een slechte ervaring hebben met BMW, er zijn vast ook mensen die een slechte ervaring hebben met Rolls Royce. Waar het mij om gaat is dat iemand álle BMW-rijders als geitenwollensokken figuren aanduidt en dat probeer ik te weerleggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eerst generaliseer je dat harleys altijd pech hebben. Dan hebben sommige van ons slechte ervaring met bmw en dan licht het zeker daar niet aan?
Prima dat je een BMW fanboy bent. Maar leer er maar mee leven dat mensen een verschillende smaak hebben.
zoals de BMW Motorrad R1200GS?quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:45 schreef Sounddragon het volgende:
Hodverrrr.. nu heb ik de hele tijd van die lompe beierse toerbuffels in dat adblok links
Is er ook Financial lease voor een adventure BMW? Of alleen voor een BMW tour motor?quote:
3asy Ride toch?quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Is er ook Financial lease voor een adventure BMW? Of alleen voor een BMW tour motor?
of op BMW premium occassionsquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Is er ook Financial lease voor een adventure BMW? Of alleen voor een BMW tour motor?
Ik ben stiekem weer aan het kijken naar een s10.... toch mis ik hem wel weer. En een maat heeft er weer een dus mooi excuus om samen keer weg te rijden dan. Maar ben aan het kijken of een 660 zoals sala ook te doen is.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neh, groot voorwiel is een must als je van het asfalt af wilt, of je moet je graag in een horizontale positie bevinden, maar dan kun je beter in je nest blijven liggen![]()
There is no substitute, of je moet de KTM kant op, of een oldie Tenere 750, maar die laatste is domweg minder mooi als een AT.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |