abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160335898
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik mocht vorig jaar op een splinternieuwe 1200GS testrijden. Het ding viel gewoon uit toen ik 60 reed op de provinciale weg. Opnieuw starten onder het rijden en ik kon weer verder. Was een interessante ervaring.
Elke motor kan met problemen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160335961
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:27 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Elke motor kan met problmen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.
Weet ik, en het zegt ook niet per se iets over de betrouwbaarheid van BMW als merk. Hoewel dit ook een mooi verhaal blijft.
pi_160336041
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:30 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Weet ik, en het zegt ook niet per se iets over de betrouwbaarheid van BMW als merk. Hoewel dit ook een mooi verhaal blijft.
BMW heeft inderdaad met de nieuwere modellen wat problemen gehad. Dat komt voornamelijk omdat ze de versnellingsbakken en motoren wat wilden "verfijnen". Met mijn oude R80ST was elke schakelhandeling een blok verderop te horen, men zei ook wel eens spottend dat BMW tractor-versnellingsbakken gebruikte. Mijn latere BMW K100RS schakelde al iets beter, die hoorde je nog maar 5-6 huizen verderop. De modernere BMW's zoals de GS1200 schakelen nog soepeler, alleen zijn ze waarschijnlijk iets te ver gegaan en zijn ze behoorlijk wat kwetsbaarder geworden.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160336945
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:27 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Elke motor kan met problemen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.
totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staat :')
pi_160337082
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:20 schreef Daantke het volgende:

[..]

totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staat :')
Wel eens van onderhoud gehoord?
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160345356
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:26 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Wel eens van onderhoud gehoord?
Onderhoud?
Oh... dat scheelde dus aan de Alp :s)
pi_160345909
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:26 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Wel eens van onderhoud gehoord?
Eerst generaliseer je dat harleys altijd pech hebben. Dan hebben sommige van ons slechte ervaring met bmw en dan licht het zeker daar niet aan? :')

Prima dat je een BMW fanboy bent. Maar leer er maar mee leven dat mensen een verschillende smaak hebben.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:34:35 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160346514
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:59 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Dat is zeg maar een pakje Wicky appelsap weg van een stukje lopen?
Did that vorig jaar met de CB toen de tellerbak het niet deed, niet grapzaam als het warm is.

quote:
6s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:20 schreef Daantke het volgende:

[..]

totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staat :')
Heb je enig idee waarom er nog best veel 60+ jaar oude motoren rondrijden?

Indien ja; vraag je nou eens af of de gemiddelde injectiebrommert met computergestuurde kutvering en allerlei andere kermis dat ook gaat halen?

Die ouwe zooi werd degelijk gebouwd, omdat je fucked was als je ergens stil kwam te staan met pech. Tegenwoordig pak je je platte roeptoeter uit je zak en je belt je mama. In 1950 kon je 10 kilometer lopen om zo'n groen hok met draaischijfie te vinden. Tegenwoordig is het blijkbaar niet meer zo spannend om dingen betrouwbaar te maken, men bouwt liever voor de mooi, en het esthetische en het :r milieu :r , dus alles moet elektronisch, en dat is niet echt een verbetering voor de duurzaamheid van een product.

Mechanica is repairable, en elektronica is replaceable, alleen de vraag is hoe lang de onderdelen verkrijgbaar blijven.

Een motor blijft altijd betrouwbaar, als hij maar wordt onderhouden. Geldt trouwens ook voor auto's, fietsen, je Honda-grasmaaier, alles. Als hij je regelmatig in de steek laat, kun je beter eerst de hand in eigen boezem steken, want dat ligt vaak écht aan jezelf.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160347030
Ik heb winterhandschoenen gekocht... In maart. :+

Voor maar ¤25. Met Gore-Tex. :9

Het rijdt raar. Weinig gevoel enzo. :{

Doei dagboek. :*
It's funny
But not ha-ha funny.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:13:35 #60
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_160347430
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 08:41 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Als jij een BMW K1300 of S1000RR een geitewollensokken machine wil noemen wil ik graag weten wat jijzelf rijdt, want dat moet dan zoveel beter zijn.... Dit is ongeveer de zienswijze van Harley-rijders, die álle andere motoren homo-machines vinden. Het vervelende voor hun is dat ze continue het stof happen dat deze "homo-machines" opwerpen, ongeacht of hun Harley voor de verandering eens rijdt of zoals gebruikelijk met pech staat.
tuurlijk zeg ik niet dat een s1000rr een oude lullen machine is, maar het BMW merk wordt nog steeds wel geassocieerd met oude grijze sokken GS rijders. Maar ik snap dat je lange tenen uit je geitenwollen sokken steken ;)
Als je al zo serieus in gaat op zo'n opmerking krijg je het nog zwaar in dit topic. Hoe vaak het BMW gele hesjes verhaal al wel niet langskomt. Als je een 125cc had gereden had je helemaal een probleem :') vraag maar aan Nero ;)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_160347568
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:13 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

tuurlijk zeg ik niet dat een s1000rr een oude lullen machine is, maar het BMW merk wordt nog steeds wel geassocieerd met oude grijze sokken GS rijders. Maar ik snap dat je lange tenen uit je geitenwollen sokken steken ;)
Als je al zo serieus in gaat op zo'n opmerking krijg je het nog zwaar in dit topic. Hoe vaak het BMW gele hesjes verhaal al wel niet langskomt. Als je een 125cc had gereden had je helemaal een probleem :') vraag maar aan Nero ;)
Ik trek deze even uit de oude doos:

_O-

O, en 250cc he. :+
It's funny
But not ha-ha funny.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:55:52 #62
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_160350742
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:18 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Ik trek deze even uit de oude doos:
[ afbeelding ]
_O-

O, en 250cc he. :+
ohja sorry het was wel een racer! En die foto is goud :)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:24:14 #63
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_160354117
Wat is de context van die foto?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_160360041
Net de TomTom Rider 40 gekregen van mijn vriendin. :7

Lijkt me handig. Gebruiken jullie iets van navigatie?
pi_160360128
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 06:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net de TomTom Rider 40 gekregen van mijn vriendin. :7

Lijkt me handig. Gebruiken jullie iets van navigatie?
OsmAnd! Meestal wel tevreden over.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_160360159
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 06:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net de TomTom Rider 40 gekregen van mijn vriendin. :7

Lijkt me handig. Gebruiken jullie iets van navigatie?
TomTom Europe voor Android met oordopjes.

Niet ideaal maar ik kom er meestal wel. :P
pi_160360627
Zumo 590
pi_160360673
Ik reed altijd met een bluetooth oortje in met Google Maps (die me sprekend dan aanwijzingen gaf).

Denk dat een echte navigatie wel ideaal is met kronkelweggetjes e.d.

Ik dacht alleen dat Garmin marktleider was voor motornavigatie. Iemand ervaring met TomTom? Ik mag hem nog ruilen voor een Garmin als ik wil. :9
pi_160360763
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:13 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

tuurlijk zeg ik niet dat een s1000rr een oude lullen machine is, maar het BMW merk wordt nog steeds wel geassocieerd met oude grijze sokken GS rijders. Maar ik snap dat je lange tenen uit je geitenwollen sokken steken ;)
Als je al zo serieus in gaat op zo'n opmerking krijg je het nog zwaar in dit topic. Hoe vaak het BMW gele hesjes verhaal al wel niet langskomt. Als je een 125cc had gereden had je helemaal een probleem :') vraag maar aan Nero ;)
Ondertussen weet ik dat jij BMW een geitewollensokken merk vindt, dat je genoeg weet als mensen zeggen dat ze een motorscooter rijden en ondertussen geef je maar geen antwoord op wat voor motor je zelf rijdt. Je komt over als iemand die overal commentaar op heeft en zelden iets nuttigs toevoegt. En ik ga vaker serieus op iets in omdat ik graag wil weten hoe mensen aan hun standpunt komen; zijn dat vooroordelen (nooit zelf op een dergelijke machine gereden) of spreken ze uit ervaring?

[ Bericht 0% gewijzigd door BMWK111RS op 02-03-2016 08:51:51 (typefout) ]
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160361829
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:24 schreef Catch22- het volgende:
Wat is de context van die foto?
Ik stond eens (voor) in de file bij de Leidse Rijntunnel. Deze BMW rijdert met stickers en fluo stond er ook. "Typische" R1200GS rijder zo. :+

De hele foto laat 10/15 motoren zien, en dat was de reden dat ik de foto nam: een groep motorrijders die straks snoeihard door de tunnel zou blčren. :P
It's funny
But not ha-ha funny.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:20:04 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160361858
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 08:51 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Ondertussen weet ik dat jij BMW een geitewollensokken merk vindt, dat je genoeg weet als mensen zeggen dat ze een motorscooter rijden en ondertussen geef je maar geen antwoord op wat voor motor je zelf rijdt. Je komt over als iemand die overal commentaar op heeft en zelden iets nuttigs toevoegt. En ik ga vaker serieus op iets in omdat ik graag wil weten hoe mensen aan hun standpunt komen; zijn dat vooroordelen (nooit zelf op een dergelijke machine gereden) of spreken ze uit ervaring?
Dude, zit niet zo krampachtig je brommert te verdedigen :') Ik begrijp dat je je aangevallen voelt, maar je kunt er domweg niet omheen dat sinds jaar en dag, naja, eigenlijk sinds de K-serie, deze erg populair is bij de wat oudere motorrijders, gewoon omdat het ding een lekkere kuip heeft/had. En juist die kuip maakte het eigenlijk tot een saai hok (vind ik), en daardoor ook dat stoffige ouwelullen imago.
Jij het toch een RS trouwens? K serie met sportievere kuip :P

Heb er wel eens naar zitten kijken als commutert, maar toentertijd vroegen ze veel te veel geld voor die dingen, net als voor de AffenTwin's nu -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:22:10 #72
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160361874
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:17 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Ik stond eens (voor) in de file bij de Leidse Rijntunnel. Deze BMW rijdert met stickers en fluo stond er ook. "Typische" R1200GS rijder zo. :+

De hele foto laat 10/15 motoren zien, en dat was de reden dat ik de foto nam: een groep motorrijders die straks snoeihard door de tunnel zou blčren. :P
Ik snap heel dat newbie gelul over die GS'en niet helemaal.. het 'stoffige' imago van BMW heeft geen reet met de GS te maken :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160361989
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dude, zit niet zo krampachtig je brommert te verdedigen :') Ik begrijp dat je je aangevallen voelt, maar je kunt er domweg niet omheen dat sinds jaar en dag, naja, eigenlijk sinds de K-serie, deze erg populair is bij de wat oudere motorrijders, gewoon omdat het ding een lekkere kuip heeft/had. En juist die kuip maakte het eigenlijk tot een saai hok (vind ik), en daardoor ook dat stoffige ouwelullen imago.
Jij het toch een RS trouwens? K serie met sportievere kuip :P

Heb er wel eens naar zitten kijken als commutert, maar toentertijd vroegen ze veel te veel geld voor die dingen, net als voor de AffenTwin's nu -O-
Ik zit niet krampachtig mijn brommert te verdedigen, ben alleen altijd benieuwd waar mensen hun commentaar op baseren. Afzeiken kan (en doet) iedereen.
Helaas heb ik de RS niet meer. En juist die RS serie gooide dat stoffige imago overhoop. Mijn K100RS liep volgens BMW over de 220 km/u en dat voor een motor met maar 90pk. Overigens liep mijn R80ST ook vrolijk over de 180 km/uur op de teller en dat voor een naked bike met een agrarisch gebouwde 2 cylinder.

En de prijzen zijn inderdaad heel hoog, maar net als de AT draaien BMW's zonder problemen hoge km-standen, de mijn is weg gegaan met meer dan 140.000 op de teller en startte en liep nog als een zonnetje. Je krijgt wel waar voor je geld met dat soort machines.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160362087
quote:
5s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik snap heel dat newbie gelul over die GS'en niet helemaal.. het 'stoffige' imago van BMW heeft geen reet met de GS te maken :')
Ik wil een GS en ben dan ook gewoon jaloers. ;(

Seriously. Lijkt me machtig mooi zo'n ding.
It's funny
But not ha-ha funny.
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:44:19 #75
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160362155
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:31 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Ik zit niet krampachtig mijn brommert te verdedigen, ben alleen altijd benieuwd waar mensen hun commentaar op baseren. Afzeiken kan (en doet) iedereen.
Helaas heb ik de RS niet meer. En juist die RS serie gooide dat stoffige imago overhoop. Mijn K100RS liep volgens BMW over de 220 km/u en dat voor een motor met maar 90pk. Overigens liep mijn R80ST ook vrolijk over de 180 km/uur op de teller en dat voor een naked bike met een agrarisch gebouwde 2 cylinder.

En de prijzen zijn inderdaad heel hoog, maar net als de AT draaien BMW's zonder problemen hoge km-standen, de mijn is weg gegaan met meer dan 140.000 op de teller en startte en liep nog als een zonnetje. Je krijgt wel waar voor je geld met dat soort machines.
Daarom keek ik toentertijd ook naar een K, domweg omdat bomproof en geen gezeik... Heb eigenlijk altijd AT's en allroad-achtige dingen gehad, toen mijn laatste AT geklauwd werd heb ik die GTR gekocht, is een beetje een Kawa K-serie :P Is leuk, maar ook echt puur een commuter of iets voor lange afstanden, alleen geeft het eigenlijk helemaal geen motorrijd-gevoel. Als je rijwind wilt, moet je of gaan staan, of naast je motor gaan hangen; op een warme zomerdag ging je kapot op dat ding. Kon je op een LT iig nog de ruit laten zakken ;)

Nu heb ik de CB al een tijdje, is leuk, dikke power, maar eigenlijk te lomp voor mij, of is het andersom? O-) Ik wil weer een rij-brommer; eentje die vies mag worden, eentje die ik niet hóef te poetsen en waarvan ik lachend een foto kan maken als hij op één oor ligt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:45:49 #76
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160362176
quote:
11s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:38 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Ik wil een GS en ben dan ook gewoon jaloers. ;(

Seriously. Lijkt me machtig mooi zo'n ding.
Mjah, een adventure dan... kweenie, ik vond de eerste GS'en lelijk en lomp, zou er wel eens een dagje op willen rijden voor de probeer, maar ik denk dat een 800je toch wel een lekker brommertje is :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160362230
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mjah, een adventure dan... kweenie, ik vond de eerste GS'en lelijk en lomp, zou er wel eens een dagje op willen rijden voor de probeer, maar ik denk dat een 800je toch wel een lekker brommertje is :Y
Ja, wel de nieuwe generatie met de hoekige koplampen. Niet die schele zoals hierboven op de foto staat. :P
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_160362246
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Daarom keek ik toentertijd ook naar een K, domweg omdat bomproof en geen gezeik... Heb eigenlijk altijd AT's en allroad-achtige dingen gehad, toen mijn laatste AT geklauwd werd heb ik die GTR gekocht, is een beetje een Kawa K-serie :P Is leuk, maar ook echt puur een commuter of iets voor lange afstanden, alleen geeft het eigenlijk helemaal geen motorrijd-gevoel. Als je rijwind wilt, moet je of gaan staan, of naast je motor gaan hangen; op een warme zomerdag ging je kapot op dat ding. Kon je op een LT iig nog de ruit laten zakken ;)

Nu heb ik de CB al een tijdje, is leuk, dikke power, maar eigenlijk te lomp voor mij, of is het andersom? O-) Ik wil weer een rij-brommer; eentje die vies mag worden, eentje die ik niet hóef te poetsen en waarvan ik lachend een foto kan maken als hij op één oor ligt.
Je zou eens naar de F800GS van BMW kunnen kijken. Die zijn stukken lichter, hebben een staande twin die origineel door Rotax is ontwikkeld, riem-aandrijving en zijn na wat kinderziektes aardig betrouwbaar. Helaas loop je wel weer tegen de bekende BMW-prijzen aan, maar je hebt dan ook wel wat. Een R-serie GS is nog leuker, maar dat zijn geen echte gooi- en smijtfietsen, daar zijn ze domweg te groot en te zwaar voor.
Wat ze wel zijn:
- oer-betrouwbaar, want simpele techniek
- verschrikkelijk makkelijk te rijden als ze eenmaal rollen
- wegligging in de bochten waarvan je denkt dat het niet mogelijk is met zo'n olifant
- lomp sterk, want boxerkoppel
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:52:04 #79
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160362252
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:50 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Ja, wel de nieuwe generatie met de hoekige koplampen. Niet die schele zoals hierboven op de foto staat. :P
Een koplamp moet fatsoenlijk licht geven en je zichtbaar maken.

Maar een beetje symmetrie kan geen kwaad idd :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160362261
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2016 08:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik reed altijd met een bluetooth oortje in met Google Maps (die me sprekend dan aanwijzingen gaf).

Denk dat een echte navigatie wel ideaal is met kronkelweggetjes e.d.

Ik dacht alleen dat Garmin marktleider was voor motornavigatie. Iemand ervaring met TomTom? Ik mag hem nog ruilen voor een Garmin als ik wil. :9
Even ingelezen. Ik ga mijn TomTom Rider 40 toch inruilen voor de TomTom Rider 400. Flitsinfo is voor mij toch wel handig. :@
  woensdag 2 maart 2016 @ 10:57:42 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160362330
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:51 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Je zou eens naar de F800GS van BMW kunnen kijken. Die zijn stukken lichter, hebben een staande twin die origineel door Rotax is ontwikkeld, riem-aandrijving en zijn na wat kinderziektes aardig betrouwbaar. Helaas loop je wel weer tegen de bekende BMW-prijzen aan, maar je hebt dan ook wel wat. Een R-serie GS is nog leuker, maar dat zijn geen echte gooi- en smijtfietsen, daar zijn ze domweg te groot en te zwaar voor.
Wat ze wel zijn:
- oer-betrouwbaar, want simpele techniek
- verschrikkelijk makkelijk te rijden als ze eenmaal rollen
- wegligging in de bochten waarvan je denkt dat het niet mogelijk is met zo'n olifant
- lomp sterk, want boxerkoppel
Fje zou kunnen als ik tzt écht geen fatsoenlijke AT kan scoren en ik het zoeken zat word. R -> neh; ik heb ook geen vriendin van 120 kilo. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160362376
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Fje zou kunnen als ik tzt écht geen fatsoenlijke AT kan scoren en ik het zoeken zat word. R -> neh; ik heb ook geen vriendin van 120 kilo. :+
Hahaha, als je die zou hebben zou die zonder moeite mee kunnen op de R-serie GS :P
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160362410
Echt veel betaalbare alternatieven voor de AT zijn er denk ik ook niet. Suzuki en Yamaha hebben wel wat, maar die vind ik persoonlijk niet van hetzelfde kaliber (Suzuki) of zeldzaam en daardoor prijzig (Yamaha)
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160362521
Je zou trouwens eventueel wel kunnen kijken naar een Yamaha TDM, hoewel die meer op asfalt dan op off-road afgesteld zijn. Maar met een ander setje banden zou die het off-road best aardig kunnen doen, alle ingrediënten zijn aanwezig:
- dikke (850-900cc) staande twin
- hoge ground-clearance (weet even de NL benaming niet :@ )
- solide techniek
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  woensdag 2 maart 2016 @ 11:11:16 #85
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_160362562
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dude, zit niet zo krampachtig je brommert te verdedigen :') Ik begrijp dat je je aangevallen voelt, maar je kunt er domweg niet omheen dat sinds jaar en dag, naja, eigenlijk sinds de K-serie, deze erg populair is bij de wat oudere motorrijders, gewoon omdat het ding een lekkere kuip heeft/had. En juist die kuip maakte het eigenlijk tot een saai hok (vind ik), en daardoor ook dat stoffige ouwelullen imago.
Jij het toch een RS trouwens? K serie met sportievere kuip :P

Heb er wel eens naar zitten kijken als commutert, maar toentertijd vroegen ze veel te veel geld voor die dingen, net als voor de AffenTwin's nu -O-
Niemand zou ook moeten ontkennen dat het geen spannend apparaat is. Hoewel hij wel gelijk erg makkelijk stuurt en rijdt. Ik heb er best lol op, meer dan ik had verwacht in elk geval.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_160362771
quote:
11s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:11 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Niemand zou ook moeten ontkennen dat het geen spannend apparaat is. Hoewel hij wel gelijk erg makkelijk stuurt en rijdt. Ik heb er best lol op, meer dan ik had verwacht in elk geval.
Jij zegt het beter dan ik, als je een keer op zo'n fiets rijdt besef je pas hoe goed ze zijn.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160363303
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:09 schreef BMWK111RS het volgende:
Je zou trouwens eventueel wel kunnen kijken naar een Yamaha TDM, hoewel die meer op asfalt dan op off-road afgesteld zijn. Maar met een ander setje banden zou die het off-road best aardig kunnen doen, alle ingrediënten zijn aanwezig:
- dikke (850-900cc) staande twin
- hoge ground-clearance (weet even de NL benaming niet :@ )
- solide techniek
grondspeling een optie?
  woensdag 2 maart 2016 @ 12:12:24 #88
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_160363759
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 10:31 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Ik zit niet krampachtig mijn brommert te verdedigen, ben alleen altijd benieuwd waar mensen hun commentaar op baseren. Afzeiken kan (en doet) iedereen.
Helaas heb ik de RS niet meer. En juist die RS serie gooide dat stoffige imago overhoop. Mijn K100RS liep volgens BMW over de 220 km/u en dat voor een motor met maar 90pk. Overigens liep mijn R80ST ook vrolijk over de 180 km/uur op de teller en dat voor een naked bike met een agrarisch gebouwde 2 cylinder.

En de prijzen zijn inderdaad heel hoog, maar net als de AT draaien BMW's zonder problemen hoge km-standen, de mijn is weg gegaan met meer dan 140.000 op de teller en startte en liep nog als een zonnetje. Je krijgt wel waar voor je geld met dat soort machines.
het zijn saaie hokken. Klaar.
De proefritten hebben me ook niet overtuigd. Dat verhaal van uitvallen tijdens de proefrit heb ik ook gehad.

En het zijn saaie hokken. Hoe krampachtig je ze ook verdedigd. En ondanks alles zijn er mensen die ze mooi vinden. Maar daar kan ik ze ook niet bij helpen :+
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 2 maart 2016 @ 12:13:02 #89
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_160363773
1000rr uitgezonderd :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 2 maart 2016 @ 12:39:29 #90
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_160364346
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 12:13 schreef stinkie het volgende:
1000rr uitgezonderd :')
s1000r en xr zijn ook tof. En de R Nine T zou ik ook graag hebben.

Maar als kilometervreter cq pekelbeest zijn ze prima
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 2 maart 2016 @ 13:23:01 #91
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160365405
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:09 schreef BMWK111RS het volgende:
Je zou trouwens eventueel wel kunnen kijken naar een Yamaha TDM, hoewel die meer op asfalt dan op off-road afgesteld zijn. Maar met een ander setje banden zou die het off-road best aardig kunnen doen, alle ingrediënten zijn aanwezig:
- dikke (850-900cc) staande twin
- hoge ground-clearance (weet even de NL benaming niet :@ )
- solide techniek
Neh, groot voorwiel is een must als je van het asfalt af wilt, of je moet je graag in een horizontale positie bevinden, maar dan kun je beter in je nest blijven liggen :+

There is no substitute, of je moet de KTM kant op, of een oldie Tenere 750, maar die laatste is domweg minder mooi als een AT.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 2 maart 2016 @ 14:45:12 #92
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160367218
Hodverrrr.. nu heb ik de hele tijd van die lompe beierse toerbuffels in dat adblok links :(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160368411
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Eerst generaliseer je dat harleys altijd pech hebben. Dan hebben sommige van ons slechte ervaring met bmw en dan licht het zeker daar niet aan? :')

Prima dat je een BMW fanboy bent. Maar leer er maar mee leven dat mensen een verschillende smaak hebben.
Gedeeltelijk ja, maar de oudere Harley's hadden een grote ontwerpfout waardoor ze niet anders dan stuk konden gaan. En jij weet net zo goed als ik dat je alles kapot krijgt als je maar flink je best doet. En natuurlijk kan je een slechte ervaring hebben met BMW, er zijn vast ook mensen die een slechte ervaring hebben met Rolls Royce. Waar het mij om gaat is dat iemand álle BMW-rijders als geitenwollensokken figuren aanduidt en dat probeer ik te weerleggen.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160368480
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 11:48 schreef Salatrel het volgende:

[..]

grondspeling een optie?
Dat is het, kon er alleen niet op komen. :@
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_160368600
quote:
11s.gif Op woensdag 2 maart 2016 14:45 schreef Sounddragon het volgende:
Hodverrrr.. nu heb ik de hele tijd van die lompe beierse toerbuffels in dat adblok links :(
zoals de BMW Motorrad R1200GS?
pi_160368609
Voor de betere off-road ervaring natuuelijk gewoon een Honda c90
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:47:20 #97
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_160368754
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:41 schreef Salatrel het volgende:

[..]

zoals de BMW Motorrad R1200GS?
Is er ook Financial lease voor een adventure BMW? Of alleen voor een BMW tour motor?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_160368814
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:47 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Is er ook Financial lease voor een adventure BMW? Of alleen voor een BMW tour motor?
3asy Ride toch?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_160368820
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:47 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Is er ook Financial lease voor een adventure BMW? Of alleen voor een BMW tour motor?
of op BMW premium occassions
  woensdag 2 maart 2016 @ 15:53:06 #100
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_160368879
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Neh, groot voorwiel is een must als je van het asfalt af wilt, of je moet je graag in een horizontale positie bevinden, maar dan kun je beter in je nest blijven liggen :+

There is no substitute, of je moet de KTM kant op, of een oldie Tenere 750, maar die laatste is domweg minder mooi als een AT.
Ik ben stiekem weer aan het kijken naar een s10.... toch mis ik hem wel weer. En een maat heeft er weer een dus mooi excuus om samen keer weg te rijden dan. Maar ben aan het kijken of een 660 zoals sala ook te doen is.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')