Duidelijk, dank je.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Alles bij elkaar denk ik.. Het is een oerdegelijk ding, loopt easy over de ton, zit is perfect, ze kunnen alles, van dom commuten tot lekker door het zand en de bagger banjeren, gaat zelden kapot, onderhoud is een makkie en er is een flinke club bezitters die er idd niet vanaf wil. Ik hoopte eigenlijk dat het aanbod wat groter zou worden met de introductie van de crf, maar dat valt tot nog toe een beetje tegen
Over achterlijke prijzen gesproken, dan moet je eens gaan kijken wat ze voor KTM Adv's durven te vragenDat is één van de alternatieven, en dan ben je nog zwaar aan de beurt met onderhoud, want onderdelen van KTM worden volgens mij gemaakt van goud en platina.
fixedquote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:57 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Duidelijk, dank je.
KTM is helemaal over de top ja, denken een beetje dat ze BMW zijn, maar dan zonder de geitenwollensokken
die heb ik nog steedsquote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:17 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Zucht, heb jij een moeilijke jeugd gehad of zo?
Als jij een BMW K1300 of S1000RR een geitewollensokken machine wil noemen wil ik graag weten wat jijzelf rijdt, want dat moet dan zoveel beter zijn.... Dit is ongeveer de zienswijze van Harley-rijders, die álle andere motoren homo-machines vinden. Het vervelende voor hun is dat ze continue het stof happen dat deze "homo-machines" opwerpen, ongeacht of hun Harley voor de verandering eens rijdt of zoals gebruikelijk met pech staat.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:30 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
die heb ik nog steeds
Vorig jaar op de motorbeurs zei ik hetzelfde bij de BMW stand, mooie is dat die kerel van BMW zelf ook zei dat ze wel een beetje vast zaten aan dat beeld inderdaad.
Sommige modellen zijn leuk hoor, maar ze worden teveel als straat motoren gebruikt.
Dat is zeg maar een pakje Wicky appelsap weg van een stukje lopen?quote:
zoiets jaquote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:59 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Dat is zeg maar een pakje Wicky appelsap weg van een stukje lopen?
Ik mocht vorig jaar op een splinternieuwe 1200GS testrijden. Het ding viel gewoon uit toen ik 60 reed op de provinciale weg. Opnieuw starten onder het rijden en ik kon weer verder. Was een interessante ervaring.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:57 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Duidelijk, dank je.
KTM is helemaal over de top ja, denken een beetje dat ze BMW zijn, maar dan zonder de degelijkheid..
Elke motor kan met problemen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik mocht vorig jaar op een splinternieuwe 1200GS testrijden. Het ding viel gewoon uit toen ik 60 reed op de provinciale weg. Opnieuw starten onder het rijden en ik kon weer verder. Was een interessante ervaring.
Weet ik, en het zegt ook niet per se iets over de betrouwbaarheid van BMW als merk. Hoewel dit ook een mooi verhaal blijft.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:27 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Elke motor kan met problmen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.
BMW heeft inderdaad met de nieuwere modellen wat problemen gehad. Dat komt voornamelijk omdat ze de versnellingsbakken en motoren wat wilden "verfijnen". Met mijn oude R80ST was elke schakelhandeling een blok verderop te horen, men zei ook wel eens spottend dat BMW tractor-versnellingsbakken gebruikte. Mijn latere BMW K100RS schakelde al iets beter, die hoorde je nog maar 5-6 huizen verderop. De modernere BMW's zoals de GS1200 schakelen nog soepeler, alleen zijn ze waarschijnlijk iets te ver gegaan en zijn ze behoorlijk wat kwetsbaarder geworden.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Weet ik, en het zegt ook niet per se iets over de betrouwbaarheid van BMW als merk. Hoewel dit ook een mooi verhaal blijft.
totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staatquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:27 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Elke motor kan met problemen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.
Wel eens van onderhoud gehoord?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:20 schreef Daantke het volgende:
[..]
totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staat
Eerst generaliseer je dat harleys altijd pech hebben. Dan hebben sommige van ons slechte ervaring met bmw en dan licht het zeker daar niet aan?quote:
Did that vorig jaar met de CB toen de tellerbak het niet deed, niet grapzaam als het warm is.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:59 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Dat is zeg maar een pakje Wicky appelsap weg van een stukje lopen?
Heb je enig idee waarom er nog best veel 60+ jaar oude motoren rondrijden?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:20 schreef Daantke het volgende:
[..]
totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
tuurlijk zeg ik niet dat een s1000rr een oude lullen machine is, maar het BMW merk wordt nog steeds wel geassocieerd met oude grijze sokken GS rijders. Maar ik snap dat je lange tenen uit je geitenwollen sokken stekenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:41 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Als jij een BMW K1300 of S1000RR een geitewollensokken machine wil noemen wil ik graag weten wat jijzelf rijdt, want dat moet dan zoveel beter zijn.... Dit is ongeveer de zienswijze van Harley-rijders, die álle andere motoren homo-machines vinden. Het vervelende voor hun is dat ze continue het stof happen dat deze "homo-machines" opwerpen, ongeacht of hun Harley voor de verandering eens rijdt of zoals gebruikelijk met pech staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |