Tegen de kou kun je je kleden - laagjes doen het hem. Ik zeg doen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:23 schreef Geelman het volgende:
Hmmz zo nog even rijden? Het is wel koud...
Wehe, ik vind die Amerikaanse vlogs wel leuk. In Calif is het altijd goed weer, dus dan word ik wel jaloers als ik die filmpjes bekijk.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:07 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Tegen de kou kun je je kleden - laagjes doen het hem. Ik zeg doen.![]()
En een vlog beginnen? Nah. Ik houd niet zo van interessant-doenerij.Al lijk ik nu wel een beetje hypocriet.
Mwoh, ik vind ze maar matig. Vooral heel veel geschreeuw en "Koop mijn shirt!". Baron von Grumble (UK) blijft toch mijn favoriet.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:17 schreef Geelman het volgende:
[..]
Wehe, ik vind die Amerikaanse vlogs wel leuk. In Calif is het altijd goed weer, dus dan word ik wel jaloers als ik die filmpjes bekijk.
Dank voor het delen.quote:
AN is altijd mooi als ie weer een takedown doet op een koekblikkerquote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:22 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Mwoh, ik vind ze maar matig. Vooral heel veel geschreeuw en "Koop mijn shirt!". Baron von Grumble (UK) blijft toch mijn favoriet.Qua weer/omgeving niet echt jaloersmakend, maar de gesprekken zijn wel altijd leuk.
Voor scenery kun je ook nog bij Tasty Ham Sandwich (AUS) of AdrianNickelodeon (AUS) kijken.![]()
Classicquote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:53 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dank voor het delen.
[..]
AN is altijd mooi als ie weer een takedown doet op een koekblikker
Het vriest in de nachten nog gewoon. Niet bang voor pekel? Of strooien ze niet meer?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:07 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Tegen de kou kun je je kleden - laagjes doen het hem. Ik zeg doen.![]()
Je hebt toch wel zo'n wascabine in de buurt?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bah bah. Ik wil weer rijden.
Nu niet echt een optie dan. Heb thuis niet de mogelijkheid om hem goed schoon te maken.
afspuiten is een 90% oplossing.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je hebt toch wel zo'n wascabine in de buurt?
Waarom is iedereen zo bang voor pekel? Auto's rijden toch ook gewoon?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het vriest in de nachten nog gewoon. Niet bang voor pekel? Of strooien ze niet meer?
Ik heb hier nog een kortingsbon voor otoplastieken liggen. Hebben?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:59 schreef Geelman het volgende:
[..]
Waarom is iedereen zo bang voor pekel? Auto's rijden toch ook gewoon?Zag onderweg trouwens behoorlijk veel medemotorrijders vanmiddag.
Ik moet nu echt snel oorbescherming gaan regelen, want dit gaat niet lang goed zo...
Als jij hem toch over hebt...quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:02 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb hier nog een kortingsbon voor otoplastieken liggen. Hebben?
Omdat auto's niet volhangen met onbeschermd aluminium, en motorblokken die mooi kaalgevreten zijn onder motorkappen en plastic weggemoffeld zitten. Als je ooit een pekelbike uit elkaar hebt getrokken weet je waarom.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:59 schreef Geelman het volgende:
[..]
Waarom is iedereen zo bang voor pekel? Auto's rijden toch ook gewoon?Zag onderweg trouwens behoorlijk veel medemotorrijders vanmiddag.
Ik moet nu echt snel oorbescherming gaan regelen, want dit gaat niet lang goed zo...
Ja ok, als je een mooie dure fiets hebt kan ik het begrijpen, maar dat ding van mij was even duur als een nieuwe trapfiets. Ik heb hem mooi in de olie gezet, maar dan moet 'ie werken ook!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omdat auto's niet volhangen met onbeschermd aluminium, en motorblokken die mooi kaalgevreten zijn onder motorkappen en plastic weggemoffeld zitten. Als je ooit een pekelbike uit elkaar hebt getrokken weet je waarom.
Je mooi gepoetste brommertje gaat er gewoon van naar de klote, en pekelschade is onherstelbaar; als de vellen eenmaal aan je blok hangen is het te laat, en halveert de waarde van je motor.
Tsja, ieder voor zich.. de mijne is ook niet heel vreselijk duur-duur, maar ik heb gewoon geen zin in gezeik met corroderend alu. Daarbij is het een naked, dus het is meteen raak. De AT is een kuipbak, dus komt er sowieso niet meteen zout óveral, en wat er wél aan schade ontstaat (je voorkomt veel, maar niet alles) zit achter plastic.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:13 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ja ok, als je een mooie dure fiets hebt kan ik het begrijpen, maar dat ding van mij was even duur als een nieuwe trapfiets. Ik heb hem mooi in de olie gezet, maar dan moet 'ie werken ook!
Alleen als je m gaat gebruiken. Anders ken ik nog wel meer mensen die 'm zouden willen.quote:
In dat geval test ik eerst eens zo'n setje van Alpine!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 17:46 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Alleen als je m gaat gebruiken. Anders ken ik nog wel meer mensen die 'm zouden willen.
Zo, net weer thuis; leuk joh, binnendoor rijden. Keek vanmorgen nog of je een rondje draaide, maar toen ik je niet achter me zag, had ik al zo'n vermoeden dat je wel iets beters te doen had. Hornet stond je goed hoorquote:
Ga je geen spijt van krijgen als het +18 graden isquote:Op zaterdag 27 februari 2016 19:46 schreef mjan het volgende:
[..]
Zo, net weer thuis; leuk joh, binnendoor rijden. Keek vanmorgen nog of je een rondje draaide, maar toen ik je niet achter me zag, had ik al zo'n vermoeden dat je wel iets beters te doen had. Hornet stond je goed hoor
Motorjeans gekocht!
Is ook zo, maar de actie op de website loopt maar tot zondag. Deze gaat nog twee weken extra door.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:08 schreef Maegrim het volgende:
Die kortingcode kan je gewoon voor alles gebruiken hoor, generiek als wat
Ik heb alleen motorjeans. Maar deze zijn wel winddicht.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 21:20 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ga je geen spijt van krijgen als het +18 graden is
Ik spreek je wel weer als je de lagers van je suspension linker mag gaan vervangenquote:Op zaterdag 27 februari 2016 14:59 schreef Geelman het volgende:
[..]
Waarom is iedereen zo bang voor pekel? Auto's rijden toch ook gewoon?Zag onderweg trouwens behoorlijk veel medemotorrijders vanmiddag.
Ik moet nu echt snel oorbescherming gaan regelen, want dit gaat niet lang goed zo...
Maar dat ding van jou had toch al 120k gelopen? Tegen die tijd is dat ding van mij al gerecycled tot nieuwe Bandietjes.quote:Op maandag 29 februari 2016 02:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik spreek je wel weer als je de lagers van je suspension linker mag gaan vervangenman man man..
Die prijzen van de AT's hebben mij al jaren verbaasd. Zijn die dingen zo zeldzaam of zijn eigenaars er zo aan gehecht dat ze ze bijna niet willen verkopen? Ben in het verleden een paar keer gaan kijken voor een AT maar zelfs met hele hoge km-standen vroegen ze nog de hoofdprijs.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 15:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tsja, ieder voor zich.. de mijne is ook niet heel vreselijk duur-duur, maar ik heb gewoon geen zin in gezeik met corroderend alu. Daarbij is het een naked, dus het is meteen raak. De AT is een kuipbak, dus komt er sowieso niet meteen zout óveral, en wat er wél aan schade ontstaat (je voorkomt veel, maar niet alles) zit achter plastic.
Ben wel weer op zoek naar een AT, maar die zijn erg dun gezaaid tegenwoordig, en als je er eentje tegenkomt kost ie meteen de dikke vette hoofdprijs óf er staan al 2 rondjes aardbol op
Alles bij elkaar denk ik.. Het is een oerdegelijk ding, loopt easy over de ton, zit is perfect, ze kunnen alles, van dom commuten tot lekker door het zand en de bagger banjeren, gaat zelden kapot, onderhoud is een makkie en er is een flinke club bezitters die er idd niet vanaf wil. Ik hoopte eigenlijk dat het aanbod wat groter zou worden met de introductie van de crf, maar dat valt tot nog toe een beetje tegenquote:Op maandag 29 februari 2016 09:15 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Die prijzen van de AT's hebben mij al jaren verbaasd. Zijn die dingen zo zeldzaam of zijn eigenaars er zo aan gehecht dat ze ze bijna niet willen verkopen? Ben in het verleden een paar keer gaan kijken voor een AT maar zelfs met hele hoge km-standen vroegen ze nog de hoofdprijs.
Jeh, nadeel van marktwerking; vraag en aanbod.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:59 schreef Den_Haag het volgende:
Sommige motoren staan voor veel te veel in de markt
daarom heb ik ook de laatste xjr1300 versie met carburateursquote:Op maandag 29 februari 2016 15:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, nadeel van marktwerking; vraag en aanbod.
Alpjes zijn idd een beetje hetzelfde verhaal aan het worden, de onverwoestbare oldies worden steeds meer waard, omdat de elektronische versie het gewoon nét niet is.
De nieuwe AT schijnt trouwens best wel een heel aardig ding te zijn als ik de reviews kijk.
Duidelijk, dank je.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Alles bij elkaar denk ik.. Het is een oerdegelijk ding, loopt easy over de ton, zit is perfect, ze kunnen alles, van dom commuten tot lekker door het zand en de bagger banjeren, gaat zelden kapot, onderhoud is een makkie en er is een flinke club bezitters die er idd niet vanaf wil. Ik hoopte eigenlijk dat het aanbod wat groter zou worden met de introductie van de crf, maar dat valt tot nog toe een beetje tegen
Over achterlijke prijzen gesproken, dan moet je eens gaan kijken wat ze voor KTM Adv's durven te vragenDat is één van de alternatieven, en dan ben je nog zwaar aan de beurt met onderhoud, want onderdelen van KTM worden volgens mij gemaakt van goud en platina.
fixedquote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:57 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Duidelijk, dank je.
KTM is helemaal over de top ja, denken een beetje dat ze BMW zijn, maar dan zonder de geitenwollensokken
die heb ik nog steedsquote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:17 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Zucht, heb jij een moeilijke jeugd gehad of zo?
Als jij een BMW K1300 of S1000RR een geitewollensokken machine wil noemen wil ik graag weten wat jijzelf rijdt, want dat moet dan zoveel beter zijn.... Dit is ongeveer de zienswijze van Harley-rijders, die álle andere motoren homo-machines vinden. Het vervelende voor hun is dat ze continue het stof happen dat deze "homo-machines" opwerpen, ongeacht of hun Harley voor de verandering eens rijdt of zoals gebruikelijk met pech staat.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:30 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
die heb ik nog steeds
Vorig jaar op de motorbeurs zei ik hetzelfde bij de BMW stand, mooie is dat die kerel van BMW zelf ook zei dat ze wel een beetje vast zaten aan dat beeld inderdaad.
Sommige modellen zijn leuk hoor, maar ze worden teveel als straat motoren gebruikt.
Dat is zeg maar een pakje Wicky appelsap weg van een stukje lopen?quote:
zoiets jaquote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:59 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Dat is zeg maar een pakje Wicky appelsap weg van een stukje lopen?
Ik mocht vorig jaar op een splinternieuwe 1200GS testrijden. Het ding viel gewoon uit toen ik 60 reed op de provinciale weg. Opnieuw starten onder het rijden en ik kon weer verder. Was een interessante ervaring.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:57 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Duidelijk, dank je.
KTM is helemaal over de top ja, denken een beetje dat ze BMW zijn, maar dan zonder de degelijkheid..
Elke motor kan met problemen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik mocht vorig jaar op een splinternieuwe 1200GS testrijden. Het ding viel gewoon uit toen ik 60 reed op de provinciale weg. Opnieuw starten onder het rijden en ik kon weer verder. Was een interessante ervaring.
Weet ik, en het zegt ook niet per se iets over de betrouwbaarheid van BMW als merk. Hoewel dit ook een mooi verhaal blijft.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:27 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Elke motor kan met problmen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.
BMW heeft inderdaad met de nieuwere modellen wat problemen gehad. Dat komt voornamelijk omdat ze de versnellingsbakken en motoren wat wilden "verfijnen". Met mijn oude R80ST was elke schakelhandeling een blok verderop te horen, men zei ook wel eens spottend dat BMW tractor-versnellingsbakken gebruikte. Mijn latere BMW K100RS schakelde al iets beter, die hoorde je nog maar 5-6 huizen verderop. De modernere BMW's zoals de GS1200 schakelen nog soepeler, alleen zijn ze waarschijnlijk iets te ver gegaan en zijn ze behoorlijk wat kwetsbaarder geworden.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Weet ik, en het zegt ook niet per se iets over de betrouwbaarheid van BMW als merk. Hoewel dit ook een mooi verhaal blijft.
totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staatquote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:27 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Elke motor kan met problemen komen te staan, zeker de modernere, computergestuurde machines. Wat storingsgevoeligheid betreft gaat er niets boven een ouderwetse motor, met carburateurs en een oersimpele kabelboom.
Wel eens van onderhoud gehoord?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:20 schreef Daantke het volgende:
[..]
totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staat
Eerst generaliseer je dat harleys altijd pech hebben. Dan hebben sommige van ons slechte ervaring met bmw en dan licht het zeker daar niet aan?quote:
Did that vorig jaar met de CB toen de tellerbak het niet deed, niet grapzaam als het warm is.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 10:59 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Dat is zeg maar een pakje Wicky appelsap weg van een stukje lopen?
Heb je enig idee waarom er nog best veel 60+ jaar oude motoren rondrijden?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:20 schreef Daantke het volgende:
[..]
totdat je zelf zo'n brik hebt en er elke 100 km mee aan de kant staat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
tuurlijk zeg ik niet dat een s1000rr een oude lullen machine is, maar het BMW merk wordt nog steeds wel geassocieerd met oude grijze sokken GS rijders. Maar ik snap dat je lange tenen uit je geitenwollen sokken stekenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:41 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Als jij een BMW K1300 of S1000RR een geitewollensokken machine wil noemen wil ik graag weten wat jijzelf rijdt, want dat moet dan zoveel beter zijn.... Dit is ongeveer de zienswijze van Harley-rijders, die álle andere motoren homo-machines vinden. Het vervelende voor hun is dat ze continue het stof happen dat deze "homo-machines" opwerpen, ongeacht of hun Harley voor de verandering eens rijdt of zoals gebruikelijk met pech staat.
Ik trek deze even uit de oude doos:quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
tuurlijk zeg ik niet dat een s1000rr een oude lullen machine is, maar het BMW merk wordt nog steeds wel geassocieerd met oude grijze sokken GS rijders. Maar ik snap dat je lange tenen uit je geitenwollen sokken steken
Als je al zo serieus in gaat op zo'n opmerking krijg je het nog zwaar in dit topic. Hoe vaak het BMW gele hesjes verhaal al wel niet langskomt. Als je een 125cc had gereden had je helemaal een probleemvraag maar aan Nero
ohja sorry het was wel een racer! En die foto is goudquote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:18 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik trek deze even uit de oude doos:
[ afbeelding ]
O, en 250cc he.![]()
OsmAnd! Meestal wel tevreden over.quote:Op woensdag 2 maart 2016 06:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net de TomTom Rider 40 gekregen van mijn vriendin.
Lijkt me handig. Gebruiken jullie iets van navigatie?
TomTom Europe voor Android met oordopjes.quote:Op woensdag 2 maart 2016 06:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net de TomTom Rider 40 gekregen van mijn vriendin.
Lijkt me handig. Gebruiken jullie iets van navigatie?
Ondertussen weet ik dat jij BMW een geitewollensokken merk vindt, dat je genoeg weet als mensen zeggen dat ze een motorscooter rijden en ondertussen geef je maar geen antwoord op wat voor motor je zelf rijdt. Je komt over als iemand die overal commentaar op heeft en zelden iets nuttigs toevoegt. En ik ga vaker serieus op iets in omdat ik graag wil weten hoe mensen aan hun standpunt komen; zijn dat vooroordelen (nooit zelf op een dergelijke machine gereden) of spreken ze uit ervaring?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 19:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
tuurlijk zeg ik niet dat een s1000rr een oude lullen machine is, maar het BMW merk wordt nog steeds wel geassocieerd met oude grijze sokken GS rijders. Maar ik snap dat je lange tenen uit je geitenwollen sokken steken
Als je al zo serieus in gaat op zo'n opmerking krijg je het nog zwaar in dit topic. Hoe vaak het BMW gele hesjes verhaal al wel niet langskomt. Als je een 125cc had gereden had je helemaal een probleemvraag maar aan Nero
Ik stond eens (voor) in de file bij de Leidse Rijntunnel. Deze BMW rijdert met stickers en fluo stond er ook. "Typische" R1200GS rijder zo.quote:
Dude, zit niet zo krampachtig je brommert te verdedigenquote:Op woensdag 2 maart 2016 08:51 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ondertussen weet ik dat jij BMW een geitewollensokken merk vindt, dat je genoeg weet als mensen zeggen dat ze een motorscooter rijden en ondertussen geef je maar geen antwoord op wat voor motor je zelf rijdt. Je komt over als iemand die overal commentaar op heeft en zelden iets nuttigs toevoegt. En ik ga vaker serieus op iets in omdat ik graag wil weten hoe mensen aan hun standpunt komen; zijn dat vooroordelen (nooit zelf op een dergelijke machine gereden) of spreken ze uit ervaring?
Ik snap heel dat newbie gelul over die GS'en niet helemaal.. het 'stoffige' imago van BMW heeft geen reet met de GS te makenquote:Op woensdag 2 maart 2016 10:17 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik stond eens (voor) in de file bij de Leidse Rijntunnel. Deze BMW rijdert met stickers en fluo stond er ook. "Typische" R1200GS rijder zo.![]()
De hele foto laat 10/15 motoren zien, en dat was de reden dat ik de foto nam: een groep motorrijders die straks snoeihard door de tunnel zou blèren.
Ik zit niet krampachtig mijn brommert te verdedigen, ben alleen altijd benieuwd waar mensen hun commentaar op baseren. Afzeiken kan (en doet) iedereen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dude, zit niet zo krampachtig je brommert te verdedigenIk begrijp dat je je aangevallen voelt, maar je kunt er domweg niet omheen dat sinds jaar en dag, naja, eigenlijk sinds de K-serie, deze erg populair is bij de wat oudere motorrijders, gewoon omdat het ding een lekkere kuip heeft/had. En juist die kuip maakte het eigenlijk tot een saai hok (vind ik), en daardoor ook dat stoffige ouwelullen imago.
Jij het toch een RS trouwens? K serie met sportievere kuip![]()
Heb er wel eens naar zitten kijken als commutert, maar toentertijd vroegen ze veel te veel geld voor die dingen, net als voor de AffenTwin's nu
Ik wil een GS en ben dan ook gewoon jaloers.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik snap heel dat newbie gelul over die GS'en niet helemaal.. het 'stoffige' imago van BMW heeft geen reet met de GS te maken
Daarom keek ik toentertijd ook naar een K, domweg omdat bomproof en geen gezeik... Heb eigenlijk altijd AT's en allroad-achtige dingen gehad, toen mijn laatste AT geklauwd werd heb ik die GTR gekocht, is een beetje een Kawa K-seriequote:Op woensdag 2 maart 2016 10:31 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ik zit niet krampachtig mijn brommert te verdedigen, ben alleen altijd benieuwd waar mensen hun commentaar op baseren. Afzeiken kan (en doet) iedereen.
Helaas heb ik de RS niet meer. En juist die RS serie gooide dat stoffige imago overhoop. Mijn K100RS liep volgens BMW over de 220 km/u en dat voor een motor met maar 90pk. Overigens liep mijn R80ST ook vrolijk over de 180 km/uur op de teller en dat voor een naked bike met een agrarisch gebouwde 2 cylinder.
En de prijzen zijn inderdaad heel hoog, maar net als de AT draaien BMW's zonder problemen hoge km-standen, de mijn is weg gegaan met meer dan 140.000 op de teller en startte en liep nog als een zonnetje. Je krijgt wel waar voor je geld met dat soort machines.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |