Mjah, een adventure dan... kweenie, ik vond de eerste GS'en lelijk en lomp, zou er wel eens een dagje op willen rijden voor de probeer, maar ik denk dat een 800je toch wel een lekker brommertje isquote:Op woensdag 2 maart 2016 10:38 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik wil een GS en ben dan ook gewoon jaloers.
Seriously. Lijkt me machtig mooi zo'n ding.
Ja, wel de nieuwe generatie met de hoekige koplampen. Niet die schele zoals hierboven op de foto staat.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, een adventure dan... kweenie, ik vond de eerste GS'en lelijk en lomp, zou er wel eens een dagje op willen rijden voor de probeer, maar ik denk dat een 800je toch wel een lekker brommertje is
Je zou eens naar de F800GS van BMW kunnen kijken. Die zijn stukken lichter, hebben een staande twin die origineel door Rotax is ontwikkeld, riem-aandrijving en zijn na wat kinderziektes aardig betrouwbaar. Helaas loop je wel weer tegen de bekende BMW-prijzen aan, maar je hebt dan ook wel wat. Een R-serie GS is nog leuker, maar dat zijn geen echte gooi- en smijtfietsen, daar zijn ze domweg te groot en te zwaar voor.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daarom keek ik toentertijd ook naar een K, domweg omdat bomproof en geen gezeik... Heb eigenlijk altijd AT's en allroad-achtige dingen gehad, toen mijn laatste AT geklauwd werd heb ik die GTR gekocht, is een beetje een Kawa K-serieIs leuk, maar ook echt puur een commuter of iets voor lange afstanden, alleen geeft het eigenlijk helemaal geen motorrijd-gevoel. Als je rijwind wilt, moet je of gaan staan, of naast je motor gaan hangen; op een warme zomerdag ging je kapot op dat ding. Kon je op een LT iig nog de ruit laten zakken
![]()
Nu heb ik de CB al een tijdje, is leuk, dikke power, maar eigenlijk te lomp voor mij, of is het andersom?Ik wil weer een rij-brommer; eentje die vies mag worden, eentje die ik niet hóef te poetsen en waarvan ik lachend een foto kan maken als hij op één oor ligt.
Een koplamp moet fatsoenlijk licht geven en je zichtbaar maken.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:50 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ja, wel de nieuwe generatie met de hoekige koplampen. Niet die schele zoals hierboven op de foto staat.
Even ingelezen. Ik ga mijn TomTom Rider 40 toch inruilen voor de TomTom Rider 400. Flitsinfo is voor mij toch wel handig.quote:Op woensdag 2 maart 2016 08:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik reed altijd met een bluetooth oortje in met Google Maps (die me sprekend dan aanwijzingen gaf).
Denk dat een echte navigatie wel ideaal is met kronkelweggetjes e.d.
Ik dacht alleen dat Garmin marktleider was voor motornavigatie. Iemand ervaring met TomTom? Ik mag hem nog ruilen voor een Garmin als ik wil.
Fje zou kunnen als ik tzt écht geen fatsoenlijke AT kan scoren en ik het zoeken zat word. R -> neh; ik heb ook geen vriendin van 120 kilo.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:51 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Je zou eens naar de F800GS van BMW kunnen kijken. Die zijn stukken lichter, hebben een staande twin die origineel door Rotax is ontwikkeld, riem-aandrijving en zijn na wat kinderziektes aardig betrouwbaar. Helaas loop je wel weer tegen de bekende BMW-prijzen aan, maar je hebt dan ook wel wat. Een R-serie GS is nog leuker, maar dat zijn geen echte gooi- en smijtfietsen, daar zijn ze domweg te groot en te zwaar voor.
Wat ze wel zijn:
- oer-betrouwbaar, want simpele techniek
- verschrikkelijk makkelijk te rijden als ze eenmaal rollen
- wegligging in de bochten waarvan je denkt dat het niet mogelijk is met zo'n olifant
- lomp sterk, want boxerkoppel
Hahaha, als je die zou hebben zou die zonder moeite mee kunnen op de R-serie GSquote:Op woensdag 2 maart 2016 10:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Fje zou kunnen als ik tzt écht geen fatsoenlijke AT kan scoren en ik het zoeken zat word. R -> neh; ik heb ook geen vriendin van 120 kilo.
Niemand zou ook moeten ontkennen dat het geen spannend apparaat is. Hoewel hij wel gelijk erg makkelijk stuurt en rijdt. Ik heb er best lol op, meer dan ik had verwacht in elk geval.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dude, zit niet zo krampachtig je brommert te verdedigenIk begrijp dat je je aangevallen voelt, maar je kunt er domweg niet omheen dat sinds jaar en dag, naja, eigenlijk sinds de K-serie, deze erg populair is bij de wat oudere motorrijders, gewoon omdat het ding een lekkere kuip heeft/had. En juist die kuip maakte het eigenlijk tot een saai hok (vind ik), en daardoor ook dat stoffige ouwelullen imago.
Jij het toch een RS trouwens? K serie met sportievere kuip![]()
Heb er wel eens naar zitten kijken als commutert, maar toentertijd vroegen ze veel te veel geld voor die dingen, net als voor de AffenTwin's nu
Jij zegt het beter dan ik, als je een keer op zo'n fiets rijdt besef je pas hoe goed ze zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Niemand zou ook moeten ontkennen dat het geen spannend apparaat is. Hoewel hij wel gelijk erg makkelijk stuurt en rijdt. Ik heb er best lol op, meer dan ik had verwacht in elk geval.
grondspeling een optie?quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:09 schreef BMWK111RS het volgende:
Je zou trouwens eventueel wel kunnen kijken naar een Yamaha TDM, hoewel die meer op asfalt dan op off-road afgesteld zijn. Maar met een ander setje banden zou die het off-road best aardig kunnen doen, alle ingrediënten zijn aanwezig:
- dikke (850-900cc) staande twin
- hoge ground-clearance (weet even de NL benaming niet)
- solide techniek
het zijn saaie hokken. Klaar.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:31 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ik zit niet krampachtig mijn brommert te verdedigen, ben alleen altijd benieuwd waar mensen hun commentaar op baseren. Afzeiken kan (en doet) iedereen.
Helaas heb ik de RS niet meer. En juist die RS serie gooide dat stoffige imago overhoop. Mijn K100RS liep volgens BMW over de 220 km/u en dat voor een motor met maar 90pk. Overigens liep mijn R80ST ook vrolijk over de 180 km/uur op de teller en dat voor een naked bike met een agrarisch gebouwde 2 cylinder.
En de prijzen zijn inderdaad heel hoog, maar net als de AT draaien BMW's zonder problemen hoge km-standen, de mijn is weg gegaan met meer dan 140.000 op de teller en startte en liep nog als een zonnetje. Je krijgt wel waar voor je geld met dat soort machines.
s1000r en xr zijn ook tof. En de R Nine T zou ik ook graag hebben.quote:
Neh, groot voorwiel is een must als je van het asfalt af wilt, of je moet je graag in een horizontale positie bevinden, maar dan kun je beter in je nest blijven liggenquote:Op woensdag 2 maart 2016 11:09 schreef BMWK111RS het volgende:
Je zou trouwens eventueel wel kunnen kijken naar een Yamaha TDM, hoewel die meer op asfalt dan op off-road afgesteld zijn. Maar met een ander setje banden zou die het off-road best aardig kunnen doen, alle ingrediënten zijn aanwezig:
- dikke (850-900cc) staande twin
- hoge ground-clearance (weet even de NL benaming niet)
- solide techniek
Gedeeltelijk ja, maar de oudere Harley's hadden een grote ontwerpfout waardoor ze niet anders dan stuk konden gaan. En jij weet net zo goed als ik dat je alles kapot krijgt als je maar flink je best doet. En natuurlijk kan je een slechte ervaring hebben met BMW, er zijn vast ook mensen die een slechte ervaring hebben met Rolls Royce. Waar het mij om gaat is dat iemand álle BMW-rijders als geitenwollensokken figuren aanduidt en dat probeer ik te weerleggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 18:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eerst generaliseer je dat harleys altijd pech hebben. Dan hebben sommige van ons slechte ervaring met bmw en dan licht het zeker daar niet aan?
Prima dat je een BMW fanboy bent. Maar leer er maar mee leven dat mensen een verschillende smaak hebben.
zoals de BMW Motorrad R1200GS?quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:45 schreef Sounddragon het volgende:
Hodverrrr.. nu heb ik de hele tijd van die lompe beierse toerbuffels in dat adblok links
Is er ook Financial lease voor een adventure BMW? Of alleen voor een BMW tour motor?quote:
3asy Ride toch?quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Is er ook Financial lease voor een adventure BMW? Of alleen voor een BMW tour motor?
of op BMW premium occassionsquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Is er ook Financial lease voor een adventure BMW? Of alleen voor een BMW tour motor?
Ik ben stiekem weer aan het kijken naar een s10.... toch mis ik hem wel weer. En een maat heeft er weer een dus mooi excuus om samen keer weg te rijden dan. Maar ben aan het kijken of een 660 zoals sala ook te doen is.quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neh, groot voorwiel is een must als je van het asfalt af wilt, of je moet je graag in een horizontale positie bevinden, maar dan kun je beter in je nest blijven liggen![]()
There is no substitute, of je moet de KTM kant op, of een oldie Tenere 750, maar die laatste is domweg minder mooi als een AT.
het eerste model is alweer van 2008 dus inmiddels 8 jaar oud... ga je voor de XT660R (enduro versie) dat model is nog iets ouder/lichterquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:53 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik ben stiekem weer aan het kijken naar een s10.... toch mis ik hem wel weer. En een maat heeft er weer een dus mooi excuus om samen keer weg te rijden dan. Maar ben aan het kijken of een 660 zoals sala ook te doen is.
Zat ik ook al naar te kijken, probleem is dat ik van de s10 wel fijn vond dat ie ook rap was! (natuurlijk relatief ten opzichte van anderen)quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
het eerste model is alweer van 2008 dus inmiddels 8 jaar oud... ga je voor de XT660R (enduro versie) dat model is nog iets ouder/lichter
Vast wel, als je de kentekenplaat effe goed vastzetquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:53 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik ben stiekem weer aan het kijken naar een s10.... toch mis ik hem wel weer. En een maat heeft er weer een dus mooi excuus om samen keer weg te rijden dan. Maar ben aan het kijken of een 660 zoals sala ook te doen is.
denk dat het dan voordeliger is om 'm zakelijk aan te schaffenquote:Op woensdag 2 maart 2016 15:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Is er ook Financial lease voor een adventure BMW? Of alleen voor een BMW tour motor?
Maakt niet uit welke motor je kiest, maar wat je er mee doet.quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:41 schreef Salatrel het volgende:
Voor de betere off-road ervaring natuuelijk gewoon een Honda c90
Hi BG,quote:Op vrijdag 4 maart 2016 08:57 schreef Beetjegek het volgende:
Hi!
Lange tijd al een lurker maar sinds kort besloten mijn oude nauwelijks gebruikte account maar eens af te stoffen. Ik heb sinds kort mijn A2 rijbewijs gehaald en meteen daarna mijn eigen motor. Begonnen als experiment om te kijken wat ik ervan vond en vervolgens verslaafd geraakt en alle examens in 1x behaald. Ik rij in de omgeving Z-H dus halloo! Zijn er nog meer rijders die met dit weer de tweewieler nog gebruiken?
Groetjes,
BG
Bedankt Lenny_Leonard!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hi BG,
Welkom terug op Fok!. Wat voor iets rijd je?
En ja, er zijn er genoeg hier die doorrijden. Een aantal met pekelfiets en een aantal gelooft niet in pekel ofzo
Leuke dingen. Sowieso naked..quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:13 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Bedankt Lenny_Leonard!
Ik heb een GS500'tje met staalomvlochten remkabels en volledig Laser K1 systeem (incl. db killers, beschaafd geluid dus). Meteen ook pekelfiets dus
Het lage gewicht bevalt me wel, lekker soepel. En de tweecilinder rijdt ook laag in de toeren comfortabel. Maar wat voor motor heb jij dan? Ik editte te laatquote:
Pekel is voor mietjesquote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hi BG,
Welkom terug op Fok!. Wat voor iets rijd je?
En ja, er zijn er genoeg hier die doorrijden. Een aantal met pekelfiets en een aantal gelooft niet in pekel ofzo
Of een blik met stoelverwarming, airco en een muziekje erbijquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:21 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Pekel is voor mietjes![]()
Plus, het alternatief is 4 uur per dag in het OV zitten, liever niet
Hoho. Mijn GS500 is dus geen pekelfiets hè. Dat is gewoon de leukste motor die er bestaat.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:13 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Bedankt Lenny_Leonard!
Ik heb een GS500'tje met staalomvlochten remkabels en volledig Laser K1 systeem (incl. db killer, beschaafd geluid dus). Meteen ook pekelfiets dus
edit: en wat rijd jij dan?
En cruise control, tankpas..quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Of een blik met stoelverwarming, airco en een muziekje erbij![]()
* SD rent keihard weg
Mijn roze pasje is alleen geldig voor tweewielersquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Of een blik met stoelverwarming, airco en een muziekje erbij![]()
* SD rent keihard weg
Wat leuk, welke kleur heb jij?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hoho. Mijn GS500 is dus geen pekelfiets hè. Dat is gewoon de leukste motor die er bestaat.
Saturn Black, uit 2002, met van die grijze strepen op de zijkant van de tank. En inmiddels rode hendels, een nieuw stuur, en de rode remkabel ligt ook al klaar. Maar goed ik heb m'n trots 2.5 maand geleden horizontaal geparkeerd dus de tank ziet er niet meer perfect uit.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:53 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Wat leuk, welke kleur heb jij?oke toegegeven, het blijft wel mijn trots. Hij staat lekker in de garage :p
Ah, zelf geen schade opgelopen? Ieder z'n eigen manier om met pekel om te gaan he. De één poetst het eraf, de ander smeert het weer uit over het asfaltquote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:57 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Saturn Black, uit 2002, met van die grijze strepen op de zijkant van de tank. En inmiddels rode hendels, een nieuw stuur, en de rode remkabel ligt ook al klaar. Maar goed ik heb m'n trots 2.5 maand geleden horizontaal geparkeerd dus de tank ziet er niet meer perfect uit.De pekelschade op het blok is er wel netjes afgeschaafd.
Ah, dus dat mietjes-verhaal is stoerdoenerij om je noodzaak te verdoezelen?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:48 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Mijn roze pasje is alleen geldig voor tweewielers
Lichte hersenschudding, verder niks gelukkig. En ja, geen halve maatregelen ditdat.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:02 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Ah, zelf geen schade opgelopen? Ieder z'n eigen manier om met pekel om te gaan he. De één poetst het eraf, de ander smeert het weer uit over het asfalt
Hersenschudding genees je wel van. Je moet wat over hebben voor je motor. Ik bewonder je toewijdingquote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:05 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Lichte hersenschudding, verder niks gelukkig. En ja, geen halve maatregelen ditdat.
Ja toch. Maar hoe ziet de jouwe eruit dan? Kleur, bouwjaar, Fje of Etje?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:10 schreef Beetjegek het volgende:
[..]
Hersenschudding genees je wel van. Je moet wat over hebben voor je motor. Ik bewonder je toewijding
Ssst, niet verklappen!quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah, dus dat mietjes-verhaal is stoerdoenerij om je noodzaak te verdoezelen?![]()
Nah, ik ken het hoor, heb dat ook jaren geroepen, en ik had wél andere opties; auto's voor de deur zelfs, die ik niet gebruikte.. maar een paar crashes op rij met wat maanden aftermath, hebben me wakker gemaakt.. Motor rijden is leuk, maar autorijden is fijner![]()
Moet er ook wel bijvertellen dat ik minstens een uur woon-werk rijd enkele reis normaliter, en dat waar ik nu woon, er geen of iig 90% minder files staan als in het westen
Mwah, praktischer niet altijd; als ik naar Nijmegen moet op een normale droge dag met temperaturen >10 graden pak ik nog steeds liefst de motor. Parkeren is altijd win, en die kneuzen voor je op de provinciale weg rijden dan ook niet zo lang in de wegquote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:32 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ssst, niet verklappen!![]()
Klopt, een auto rijden is ook veel praktischer, maar er komt altijd wel iets tussendoor waardoor ik geen lessen neem. Gaat er uiteindelijk wel eens van komenDan wordt het inderdaad met dit soort omstandigheden lekker in de auto aansluiten in de files, en zodra alle troep weer van de weg is op de motor.
Ik kan aanzienlijk meer goederen en personen meenemen in een auto dan op een motorquote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwah, praktischer niet altijd; als ik naar Nijmegen moet op een normale droge dag met temperaturen >10 graden pak ik nog steeds liefst de motor. Parkeren is altijd win, en die kneuzen voor je op de provinciale weg rijden dan ook niet zo lang in de weg![]()
Maar het is wel erg prettig om die keuze te hebben ja, zekerheidje
Paars/roze slingshot uit 1992 (E'tje).quote:Op vrijdag 4 maart 2016 12:25 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja toch. Maar hoe ziet de jouwe eruit dan? Kleur, bouwjaar, Fje of Etje?
Komt door t A2 rijbewijs. Wie met een budget (of gwn niet meteen splinternieuw wil rijden) heeft weinig andere keus. Veel middenklasse motorfietsen zoals de cb500 en de kawasaki er5 hebben allemaal net iets teveel vermogen. Zo'n gs 500 staat bekend als redelijk betrouwbaar en vanwege de 33 of 34kw ook een goede optie voor de a2 rijderquote:Op vrijdag 4 maart 2016 14:40 schreef Geelman het volgende:
Die GS500 is nog behoorlijk populair, Suzuki zou hem gewoon weer in productie kunnen nemen!
Brrr... Dan knijp je hem wel even...quote:
quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:13 schreef Catch22- het volgende:
Je weet wat ze zeggen over loud pipes...
Jeh, they annoy the shit out of most people.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:13 schreef Catch22- het volgende:
Je weet wat ze zeggen over loud pipes...
lol, goed punt van hemquote:Op zaterdag 5 maart 2016 11:27 schreef Erasmo het volgende:
Godverdomme waarom kan ik niet naar een bepaalde tijd linken op Youtube
bit.ly/1LGKxQr
Ik vraag me oprecht af hoe je in het pikkedonker een koplamp kan missen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 21:00 schreef Erasmo het volgende:
Net weer een klassieke smidsy gehad:
Ja m'n positie op de weg was iets meer naar rechts dan wenselijk, daarvoor zat een zebrapad waar ik om het wit heen moest.
Blind(e hoek in de A-pilaar).quote:Op zaterdag 5 maart 2016 13:02 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af hoe je in het pikkedonker een koplamp kan missen.
Of gewoon oldskool stront in je ogen.quote:
Jep, tis ook niet dat ik hem niet mooi vind, maar het is wel nogal tegen mijn principes om én een nieuwe motor te kopen en de helft van mijn doekoe kwijt te raken in 4 jaar, én ik ga om de dooie dood geen 15k neertellen voor een voertuig wat niet mijn primaire vervoer isquote:Op zondag 6 maart 2016 00:25 schreef Nero22 het volgende:
Zag deze vandaag rijden:
[ afbeelding ]
Wel sexy hoor, in het zwart.
Tof dingegie, alleen zou ik hem heel rap single seater maken, en ik denk dat ik hem all matt-black mooier vindquote:Op zondag 6 maart 2016 13:50 schreef hupsakesie het volgende:
Gisteren mijn motor opgehaald.
September vorig jaar geslaagd voor mijn rijbewijs en ondertussen wat motors gehuurd om "feeling" te krijgen welke voor mij goed rijden. Het is deze geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben er blij mee![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |