Ik zal je zeggen wat ze gisteren niet deed: van de trap vallen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat deed jij jouw moeder gisteren?
Klopt. Daar kon ze nog net iets te goed voor hakken.quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik zal je zeggen wat ze gisteren niet deed: van de trap vallen.
http://www.volkskrant.nl/(...)-geil-zijn~a4245028/quote:Louis van Gaal heeft het afgelopen half jaar van alles van zijn spelers gevraagd, in de hoop een einde te maken aan het matige voetbal van zijn ploeg. Hij deed onder meer al eens een beroep op bezieling, zelfvertrouwen en zelfs zweet. Maar aan de vooravond van het cruciale Europa League-duel tegen Midtjylland komt de Nederlandse trainer met een compleet nieuw verzoek: hij wil dat zijn spelers 'horny', geil zijn.
Manchester United moet donderdag tegen de Denen een 2-1 nederlaag wegpoetsen. Het duel is belangrijk, omdat met het winnen van de Europa League nog een plek in de Champions League van volgend seizoen kan worden verdiend. Via de competitie een ticket voor de Champions League verdienen wordt iedere week lastiger voor de ploeg van Van Gaal. De ploeg staat op een vijfde plek, zes punten achter de vierde plaats die recht geeft op een plek in het miljoenenbal.
De belangen zijn dus groot, donderdagavond. 'We moeten de bal beter in de ploeg houden en sneller zien te verplaatsen', verkondigde Van Gaal woensdag op de persconferentie. 'Dat moeten we altijd doen. Passie... Dat is een geweldig woord. Zelf gebruik ik het woord 'geilheid' regelmatig bij mijn spelers.'
Vervolgens bleef het stil in de zaal. Van Gaal keek daarna naar rechts, naar zijn middenvelder Juan Mata en vroeg: 'Toch?' De Spanjaard knikte met een ongemakkelijke glimlach.
Minst grappige grap ooit gemaakt op Fok. Zelfs dat kan je al niet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Daar kon ze nog net iets te goed voor hakken.
Dat steekt mij.quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:51 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Minst grappige grap ooit gemaakt op Fok. Zelfs dat kan je al niet.
Mooi stukje cultuur. Je moet er niet aan denken dat zo'n Brabantse beunhaas jouw parmaham heeft zitten betasten.quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:40 schreef Kaas- het volgende:
Feta, roquefort, champagne, mozzarella, camembert, ouzo, kriek lambic, gorgonzola, pecorino, parma, prosciutto, pomodoro etc. etc. etc.
Ik vind het eigenlijk maar onzin dat al die namen beschermd zijn en je dankzij regelgeving en goede marketing geografische monopolies krijgt. Je kan al die dingen overal in de wereld maken en ik geloof niet dat het dan aldoor slechter zal zijn. Geef het gewoon vrij, is goed voor de consument. Of is het een mooi stukje cultuur? Weet het nog niet helemaal zeker.
Het is in elk geval een dingetje in de TTIP-onderhandelingen.
Filmpje is al wat ouder dan dat.quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Filmpje is gisteren gemaakt, maar dat zal je ontgaan zijn.
Sinds dat incidentje met die kanotocht?quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:01 schreef Heilwasser het volgende:
Verder eet ik geen varkens natuurlijk.
Je mag al die dingen ook overal in de wereld maken. Het enige wat je niet mag is ze dezelfde originele naam geven. Lijkt me uitstekende zaak, al was het alleen al om de authentieke producenten te beschermen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:40 schreef Kaas- het volgende:
Feta, roquefort, champagne, mozzarella, camembert, ouzo, kriek lambic, gorgonzola, pecorino, parma, prosciutto, pomodoro etc. etc. etc.
Ik vind het eigenlijk maar onzin dat al die namen beschermd zijn en je dankzij regelgeving en goede marketing geografische monopolies krijgt. Je kan al die dingen overal in de wereld maken en ik geloof niet dat het dan aldoor slechter zal zijn. Geef het gewoon vrij, is goed voor de consument. Of is het een mooi stukje cultuur? Weet het nog niet helemaal zeker.
Het is in elk geval een dingetje in de TTIP-onderhandelingen.
Zou bovendien ook een big win zijn voor de Amerikanen mochten ze die rechten afschaffein in TTIP. Fatsoenlijke kaas hebben ze daar immers niet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je mag al die dingen ook overal in de wereld maken. Het enige wat je niet mag is ze dezelfde originele naam geven. Lijkt me uitstekende zaak, al was het alleen al om de authentieke producenten te beschermen.
Er zitten trouwens nog wat juridische verschillen tussen die namen maar daar zal ik je niet mee vervelen.
Nope.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zou bovendien ook een big win zijn voor de Amerikanen mochten ze die rechten afschaffein in TTIP. Fatsoenlijke kaas hebben ze daar immers niet.
Kunnen we niet gewoon vertrouwen op de labels van de hoge heren in Brussel?quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:33 schreef Kowloon het volgende:
Een voordeel van het wegvallen van standaardisatie, die oorsprongskeurmerken zijn een vorm van standaardisatie, is naar mijn idee wel dat er meer aandacht komt voor de oorsprong van producten. Immers alleen dan is er zekerheid dat dat geuzebier ook echt uit het Pajottenland komt. Ondernemers die hun klanten zekerheid kunnen bieden over de herkomst van producten zijn dan spekkoper.
Niveautje was het weer.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:32 schreef xpompompomx het volgende:
Jantje Roos bij eenvandaag, het moet niet gekker worden.
Wat authentieke producten betreft heb je echt geen asymmetrische informatieproblemen inderdaad.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:33 schreef Kowloon het volgende:
Een voordeel van het wegvallen van standaardisatie, die oorsprongskeurmerken zijn een vorm van standaardisatie, is naar mijn idee wel dat er meer aandacht komt voor de oorsprong van producten. Immers alleen dan is er zekerheid dat dat geuzebier ook echt uit het Pajottenland komt. Ondernemers die hun klanten zekerheid kunnen bieden over de herkomst van producten zijn dan spekkoper.
Fantastisch item. Inhoudelijk bijzonder hoogstaand.quote:
Zoals met de Parmahammen waarbij de varkenspoten gewoon uit Nederland komen? Omdat ze in Parma drogen mag het Parmaham heten. Als je dan zo'n oorsprongskeurmerk krijgt wees dan ook consequent en haal de varkenspoten ook uit de streek zelf.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:39 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Kunnen we niet gewoon vertrouwen op de labels van de hoge heren in Brussel?
Dit was van de TROSquote:Op donderdag 25 februari 2016 18:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fantastisch item. Inhoudelijk bijzonder hoogstaand.
Ik krijg steeds meer het idee dat het staatsjournaal zijn doelgroep heeft aangepast naar mijn leerlingen.
In dat opzicht is valse etikettering eerder een probleem. En daar helpt een oorsprongskeurmerk echt niet tegen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat authentieke producten betreft heb je echt geen asymmetrische informatieproblemen inderdaad.
Lekker boeiend of zo'n varken door de Nederlandse of Italiaanse stront gerold heeft. Moeilijk gedoe om niks.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zoals met de Parmahammen waarbij de varkenspoten gewoon uit Nederland komen? Omdat ze in Parma drogen mag het Parmaham heten. Als je dan zo'n oorsprongskeurmerk krijgt wees dan ook consequent en haal de varkenspoten ook uit de streek zelf.Maar die Italianen lopen de kantjes er weer vanaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |