abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160547035
quote:
15s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zou je die achterlijke laster aub terug willen nemen?
Ik hoef me dat soort onzin niet aan te laten wrijven door een of ander miezerig knulletje.
Je stelt een vraag, je krijgt een duidelijk en eerlijk antwoord. Verder ga ik niet op je in en sta ik er gewoon boven.
pi_160547126
Lekker laf weer, wel lekker willen lasteren maar dan niet meer willen reageren als je daar op aangesproken wordt :')...
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2016 @ 18:35:09 #203
137949 Disana
pi_160547235
quote:
10s.gif Op woensdag 9 maart 2016 18:29 schreef 99.999 het volgende:
Lekker laf weer, wel lekker willen lasteren maar dan niet meer willen reageren als je daar op aangesproken wordt :')...
Hij deed bij mij precies hetzelfde met zijn links-rechts frame dat nota bene voor hemzelf was bedoeld. Oprechtheid hoef je van zo iemand niet te verwachten.
pi_160547349
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 18:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Hij deed bij mij precies hetzelfde met zijn links-rechts frame dat nota bene voor hemzelf was bedoeld. Oprechtheid hoef je van zo iemand niet te verwachten.
Dit topic gaat erover dat er een NWS-moderator wordt gezocht. Het is dan bijna onvermijdelijk dat mensen (onder wie ook figuren die je hier maandenlang niet ziet) hier hun plasje komen doen over wat er allemaal niet deugt aan NWS en de moderatie. Op zich is het niet verkeerd om het daar zo nu en dan eens over te hebben, maar het soort persoonlijke aanval dat jij hier plaatst, heeft niks met dit topic te maken. Ik sta er ver boven.
pi_160547382
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 18:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit topic gaat erover dat er een NWS-moderator wordt gezocht. Het is dan bijna onvermijdelijk dat mensen (onder wie ook figuren die je hier maandenlang niet ziet) hier hun plasje komen doen over wat er allemaal niet deugt aan NWS en de moderatie. Op zich is het niet verkeerd om het daar zo nu en dan eens over te hebben, maar het soort persoonlijke aanval dat jij hier plaatst, heeft niks met dit topic te maken. Ik sta er ver boven.
De vraag is waarom mensen ineens maandenlang wegblijven, terwijl ze voorheen erg actief waren. Zou dat iets te maken hebben met de sfeer, de wijze van discussie en de inhoud van de topics. Het is een beetje vreemd om je kop in het zand te steken, want het gaat al jarenlang niet goed met NWS - en dat is wel zonde want het was ook ooit eens 'mijn kindje', waarin ik als vrijwilliger veel tijd heb gestoken (met plezier). En om het nu zo halfdood en vernaggeld erbij te zien liggen is geen pretje.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2016 @ 18:43:40 #206
137949 Disana
pi_160547406
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 18:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik had het niet eens tegen jou toen je me beschuldigde van een links-rechts frame. Over persoonlijke aanvallen gesproken.
pi_160547422
Lijkt mij wel een leuke uitdaging, maar het lijkt mij niet iets voor doordeweeks een uurtje 's ochtends (6:45 - 7:45, waarbij ik ook nog het ochtendritueel eten-wassen-aankleden doe) en 's avonds een paar uurtjes (tussen thuiskomen om 17:30 en naar bed om 22:00 met nog veel meer interesses)

Maar ik ben benieuwd of er een goed en vooral neutraal persoon gevonden kan worden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 9 maart 2016 @ 18:44:53 #208
356891 Abed
hooggeleid
pi_160547430
Hopelijk komt er een sterke mod bij.
NWS wordt helaas nu al maanden verpest door stormfront tokkies met suggestieve nieuwsberichten.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_160547755
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 18:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De vraag is waarom mensen ineens maandenlang wegblijven, terwijl ze voorheen erg actief waren. Zou dat iets te maken hebben met de sfeer, de wijze van discussie en de inhoud van de topics. Het is een beetje vreemd om je kop in het zand te steken, want het gaat al jarenlang niet goed met NWS - en dat is wel zonde want het was ook ooit eens 'mijn kindje', waarin ik als vrijwilliger veel tijd heb gestoken (met plezier). En om het nu zo halfdood en vernaggeld erbij te zien liggen is geen pretje.
Mensen krijgen een leven, mensen raken uitgekeken op NWS of op het forum in het algemeen; soms komen ze na een tijdje terug, soms niet. De keren dat ik zelf de buik even vol had van NWS had dat trouwens niks te maken met de topics, maar met de manier waarop je door bepaalde users voortdurend in een extreem-rechtse hoek wordt geduwd, ook al probeer je fatsoenlijk te discussiëren en niet de bocht uit te vliegen.

Ik vind het fijn dat NWS ooit jouw kindje was. Hetzelfde geldt voor mij. Ook ik heb er vrije tijd in gestoken; iets wat ik nu nog steeds doe als FP-redacteur. Ik ben bang voor een NWS dat kapot gemod wordt en waar topics worden verboden. We hebben daar bijzonder slechte ervaringen mee opgedaan, is mijn mening. Een mod die lukraak topics ging sluiten als hij er even geen zin in had of als ze niet in zijn wereldbeeld pasten. Dat is niet wat je met NWS moet willen. NWS (en dus ook de mods) moet discussie mogelijk maken, in plaats van onmogelijk maken.

Volgens mij is NWS springlevend en nog altijd één van de drukste forums van FOK! Ja, er mag hier veel. Dat heeft niet alleen nadelen, maar ook voordelen. Het houdt de boel levendig. Excessen moeten gewoon worden aangepakt. Je kunt users negeren (doe ik zelf ook) en je kunt elke post afzonderlijk rapporteren.

Verder denk ik dat de regels in NWS duidelijker moeten worden gecommuniceerd; ik pleit daar al langer voor. Je kunt users niet verwijten dat ze over de schreef gaan als je de regels van dit forum nergens duidelijk communiceert. Ik hoop dan ook dat de nieuwe NWS-mod zich daar samen met de bestaande mods voor inzet.
pi_160548084
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:01 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen krijgen een leven, mensen raken uitgekeken op NWS of op het forum in het algemeen; soms komen ze na een tijdje terug, soms niet. De keren dat ik zelf de buik even vol had van NWS had dat trouwens niks te maken met de topics, maar met de manier waarop je door bepaalde users voortdurend in een extreem-rechtse hoek wordt geduwd, ook al probeer je fatsoenlijk te discussiëren en niet de bocht uit te vliegen.
Het doet niets af aan mijn constatering. De users zijn er vaak veelal nog, maar zijn inderdaad uitgekeken op NWS. Waarom? Omdat het een herhaling van zetten betreft, veelal een langspeelplaat afkomstig van dezelfde users, die dezelfde topics openen en dezelfde oneliners hanteren. Vaak jegens moslims, allochtonen, de Islam of buitenlanders in het algemeen. Dat een user je extreem-rechts noemt, dat zal vast als vervelend ervaren worden en ook daar moet tegen opgetreden worden. Tegelijkertijd geldt dat ook voor postings waarin uitgebreid leugens en complottheorieen m.b.t. complete bevolkingsgroepen uit de kast worden getrokken. Jij vindt het al vervelend als jij persoonlijk een keertje een rechts-extremist wordt genoemd, kan je nagaan hoe het is als een user dag in dag uit als nazi, fascist wordt bestempeld omdat hij of zij een bepaalde komaf heeft of een bepaalde religie heeft. Het gaat twee kanten op Elfletterig, dat lijk je volgens mij niet te beseffen. Jij bent erg goed in het uitdelen van klappen, maar incasseren - daar ben je echt heel heel slecht in.

quote:
Ik vind het fijn dat NWS ooit jouw kindje was. Hetzelfde geldt voor mij. Ook ik heb er vrije tijd in gestoken; iets wat ik nu nog steeds doe als FP-redacteur. Ik ben bang voor een NWS dat kapot gemod wordt en waar topics worden verboden. We hebben daar bijzonder slechte ervaringen mee opgedaan, is mijn mening. Een mod die lukraak topics ging sluiten als hij er even geen zin in had of als ze niet in zijn wereldbeeld pasten. Dat is niet wat je met NWS moet willen. NWS (en dus ook de mods) moet discussie mogelijk maken, in plaats van onmogelijk maken.
Bepaalde topics zijn sinds jaar en dag verboden. Daar is niets nieuws aan - die regels gelden nog steeds alleen worden niet gehandhaafd. Een NWS dat kapot gemod wordt heb ik nimmer meegemaakt, gelukkig. Ik zie eerder een NWS dat kapot gaat door anarchie - en de mods met hun handen in hun haar zitten omdat er geen duidelijk lijn is. Bashtopics, linkdumps, posts zonder discussie insteek mogen niet. Het compleet over een kam scheren van bevolkingsgroepen is ook not done, dat staat ook gewoon in de FAQ / Feedback threads. Je kan wel alles afdoen onder het mom van vrijheid van meningsuiting, maar op een anoniem forum lijkt mij dat geen goed idee. Stormfrontperikelen zijn gewoon niet gewenst.

quote:
Volgens mij is NWS springlevend en nog altijd één van de drukste forums van FOK! Ja, er mag hier veel. Dat heeft niet alleen nadelen, maar ook voordelen. Het houdt de boel levendig. Excessen moeten gewoon worden aangepakt. Je kunt users negeren (doe ik zelf ook) en je kunt elke post afzonderlijk rapporteren.
Het is helemaal niet springlevend. Het zijn dezelfde users, dezelfde topics. Er is volstrekt geen variatie, geen inhoudelijke discussie en het zit vol met sneren en links-rechts discussies. Je kan dat 'levendig' noemen inderdaad, maar ik heb dan kennelijk een andere definitie van levendig. We moeten niet de kant van de Frontpage op willen gaan, ook dat is zo goed als dood. Meer nieuwsberichten dan ooit tevoren, maar het aantal reacties is bedroevend laag - tenzij het weer de usual topics met de usual suspects betreft.

quote:
Verder denk ik dat de regels in NWS duidelijker moeten worden gecommuniceerd; ik pleit daar al langer voor. Je kunt users niet verwijten dat ze over de schreef gaan als je de regels van dit forum nergens duidelijk communiceert. Ik hoop dan ook dat de nieuwe NWS-mod zich daar samen met de bestaande mods voor inzet.
Dat sowieso. Staat buiten kijf. Er zijn duidelijk regels, maar overschrijden van die regels heeft geen enkele consequentie. Een note, nou boehoe, dat zal de gemiddelde user natuurlijk ook aan zijn anus roesten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_160548182
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:13 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb gelezen wat je hebt geschreven en ik kies ervoor om er nu verder niet meer op te reageren. Fijne avond verder.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:13 schreef Resistor het volgende:
_O-

Heerlijke discussie.

Gaat leuk worden om deze twee in het gareel te houden zonder zelf onder de bagger bedolven te worden :P
Ik hoef niet in het gareel gehouden te worden. In 11,5 jaar op FOK! heb ik slechts één keer een ban van 48 uur gehad (nog onterecht ook).

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2016 19:19:35 ]
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:21:11 #212
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_160548285
Moderator voor dit topic gezocht, om uit te zoeken wie van de heren nu de langste pik heeft.

kleuters
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_160548332
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
Moderator voor dit topic gezocht, om uit te zoeken wie van de heren nu de langste pik heeft.

kleuters
Dan moet jij de roeping maar accepteren Janneke.
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:23:32 #214
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160548344
quote:

kleuters
Heb je je sollicitatiemail al gestuurd?
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:27:05 #215
346939 Janneke141
pi_160548449
quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:23 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Heb je je sollicitatiemail al gestuurd?
Nee, ik heb een principieel probleem met een van de voorwaarden.
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:29:04 #216
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160548500
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh ja, jammer. Ik snap niet dat je dat als obstakel ziet.
pi_160548550
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb gelezen wat je hebt geschreven en ik kies ervoor om er nu verder niet meer op te reageren. Fijne avond verder.
Beetje jammer dit.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:31:21 #218
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_160548568
quote:

[..]

Welke dan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_160552346
quote:

[..]

Alles wat een beetje kwaliteit kan leveren haakt af :N
  † In Memoriam † woensdag 9 maart 2016 @ 21:48:56 #220
137949 Disana
pi_160553365
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Alles wat een beetje kwaliteit kan leveren haakt af :N
Er zit niets anders op: jij zult het moeten doen.
  donderdag 10 maart 2016 @ 00:09:59 #221
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_160557921
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is dan weer het andere uiterste, he? :D
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 10 maart 2016 @ 00:19:13 #222
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160558074
quote:
12s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mijn steun heb je.
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 08:27:59 #223
137949 Disana
pi_160560269
quote:
12s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dit is toch al een forum van uitersten, dus het kan best.
pi_160560788
Dat persoonlijk gehakketak kan wegblijven. Laten we het bij het onderwerp houden.
pi_160560978
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:12 schreef Tem het volgende:
Dat persoonlijk gehakketak kan wegblijven. Laten we het bij het onderwerp houden.
Komen er al goede kandidaten binnen?
pi_160561010
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:12 schreef Tem het volgende:
Dit topic is NWS in een notendop.
pi_160561192
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dit topic is NWS in een notendop.
Solli sturen dus.
pi_160561202
quote:
14s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Komen er al goede kandidaten binnen?
Zal toch wel?!
pi_160561238
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd, maar Chai had het over jouw post waarin je het over linkse en rechtse users hebt.
Dan kan hij het nog wel met mij eens zijn. :P

Ik denk dat alleen al daardoor veel users wegblijven waardoor NWS steeds meer homogeniseert qua retoriek en daarmee is het ook een bepaalde spiraal geworden.

Jammer trouwens dat Janneke het modden niet ziet zitten.
pi_160561331
quote:
11s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:36 schreef Tem het volgende:

[..]

Zal toch wel?!
Dan mogen we zo na bijna drie weken ieder moment witte rook verwachten. *O*
  † In Memoriam † donderdag 10 maart 2016 @ 09:45:17 #231
137949 Disana
pi_160561400
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:38 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik denk dat alleen al daardoor veel users wegblijven waardoor NWS steeds meer homogeniseert qua retoriek en daarmee is het ook een bepaalde spiraal geworden.
Dat links-rechts gepolariseer vind ik niet zo storend, het trekt nog steeds veel posters aan. Maar qua onderwerpen is het inderdaad wel wat eenzijdig.
pi_160561477
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat links-rechts gepolariseer vind ik niet zo storend, het trekt nog steeds veel posters aan. Maar qua onderwerpen is het inderdaad wel wat eenzijdig.
Inhoudelijke polarisatie heb ik geen problemen mee, maar vaak leidt het door die bijbehorende retoriek tot vreemde verbanden, drogredenaties en afdwaling van het oorspronkelijke onderwerp.

(Terwijl je met behulp van quote-alert eenvoudig het zijspoor naar een topic kan tillen waar het wel thuishoort)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2016 09:49:56 ]
pi_160561480
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 21:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Als het moderatorschap van NWS een cadeau zou zijn, zou ik het geven aan iemand die ik niet mag. Toezichthouder bij een zorgboerderij lijkt me gelijkwaardig, maar nuttiger werk.
pi_160561536
quote:
6s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:36 schreef Tem het volgende:

[..]

Solli sturen dus.
Nou nee. Ik neem met een diepe buiging mijn pet af voor degenen die NWS willen modden, maar ik peins er niet over om dat zelf te gaan doen.
pi_160564126
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 09:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou nee. Ik neem met een diepe buiging mijn pet af voor degenen die NWS willen modden, maar ik peins er niet over om dat zelf te gaan doen.
Eens.

Aanvullend: Niet dat NWS om mij staat te springen, maar mocht ik mod worden zou ik het heel anders willen aanpakken.

En dat zou tot onenigheden leiden want zo'n nieuwkomer die men even de les gaat lezen wordt vaak niet gewaardeerd.
  donderdag 10 maart 2016 @ 12:24:25 #236
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160564165
Ah, Kosmo is in de race.
  donderdag 10 maart 2016 @ 21:17:32 #237
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160576091
quote:

[..]

Jammer, ik denk dat je een goede mod zou zijn. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 10 maart 2016 @ 21:26:45 #238
346939 Janneke141
pi_160576500
Zeg, hou eens op :@
  zaterdag 12 maart 2016 @ 10:55:55 #239
321876 Cherna
Fuck the System
pi_160608878
quote:

[..]

Jammer.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_160644565
Ik stel me kandidaat, en beloof dat ik gedurende mijn moderatorschap niet zal bemoeien met topics :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_160644589
quote:

kleuters
Stop maar te zoeken, fotos kunnen via PM ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_160653561
Ik ben een goede moderator, maar ook een dure.
pi_160659727
quote:

[..]

Omdat Danny zijn moderators zo waardeert dat er zelfs geen gratis abbo vanaf kan?

Dat vind ik nl het meest onbegrijpelijke. Het is een dankjewel zonder inhoud.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_160709905
Erdogan heeft weer wat geks gezegd, kan er niet een centraal sticky Erdogan topic geopend worden?
I´m back.
pi_160722025
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2016 11:36 schreef Ryan3 het volgende:
Erdogan heeft weer wat geks gezegd, kan er niet een centraal sticky Erdogan topic geopend worden?
Ik zou het even in het feedbacktopic proberen ;)
pi_160940341
Zie MED.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')