Ik heb ook met Dago gemod (al was het maar kort) en ben zelfs door hem aangesteld. Ik kan niks met verhalen van mensen die NWS niet meer kennen; alsof het in een paar jaar tijd compleet is veranderd. Gewoon onzin.quote:Op zondag 6 maart 2016 18:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb met Dago gemod. Geloof me, in het huidige NWS wil je Dago niet als mod. Wat hij zelf al zegt, dat overleeft NWS niet. Dan gaan er een heleboel users een heleboel ellende krijgen.
Elke poep en scheet wat maar iets met een moslim/islam te maken heeft wordt door een stel nitwits uitvergroot tot bizarre proporties, kijk eens naar de huidige actieve topics dan weet je voldoende dat er weldegelijk grote verandering in nws zijn geweest.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:19 schreef Elfletterig het volgende:
Het zou dus geen moer moeten uitmaken of de nieuwe NWS-mod wat meer links of rechts is aangelegd. En verhalen uit de categorie "het huidige NWS" versus "het NWS van toen" vind ik zwaar overtrokken.
Er is dus niks veranderd. En het is gewoon conform de regels.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Elke poep en scheet wat maar iets met een moslim/islam te maken heeft wordt door een stel nitwits uitvergroot tot bizarre proporties, kijk eens naar de huidige actieve topics dan weet je voldoende dat er weldegelijk grote verandering in nws zijn geweest.
Klopt, en dat ziet iedereen. Het publiek maar ook de onderwerpkeuze is vrij drastisch veranderd afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 11:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Elke poep en scheet wat maar iets met een moslim/islam te maken heeft wordt door een stel nitwits uitvergroot tot bizarre proporties, kijk eens naar de huidige actieve topics dan weet je voldoende dat er weldegelijk grote verandering in nws zijn geweest.
Dus de onderwerpen waar vooral aandacht voor is veranderd maar jij zegt dat er toch niets veranderd is.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is dus niks veranderd. En het is gewoon conform de regels.
Ik ben wel benieuwd naar de views in nws tegenwoordig, zou dat in lijn met de rest terug gelopen zijn, of juist sterker gedaald, of juist sinds de opkomst van de populisten gestegen zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, en dat ziet iedereen. Het publiek maar ook de onderwerpkeuze is vrij drastisch veranderd afgelopen jaren.
Er is niks veranderd, inderdaad. Je kunt hier over elk nieuwsfeit een topic openen. Was jaren geleden ook zo. Hooguit zijn er nu andere onderwerpen in het nieuws. De vraag waarom dat zo is kan beter in één van de NWS-topics worden beantwoord.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus de onderwerpen waar vooral aandacht voor is veranderd maar jij zegt dat er toch niets veranderd is.![]()
En wat er wel veranderd is dat er openlijk racisme en haat jegens groepen verspreid wordt, maar blijkbaar is dat tegenwoordig bonton als het maar jegens marokkanen of moslims is, maar als er maar een onvertogen woord of topic over joden gemaakt zou worden is de cidi fanclub er als de kippen bij.
Kies mij, kies mij pls.quote:Op maandag 22 februari 2016 01:06 schreef Szura het volgende:
Hopelijk wordt het iemand die tegen salafisten in het Syrië-topic optreedt
Geen forum op FOK! is meer een afspiegeling van de samenleving dan NWS. De samenleving verandert, dus veranderen de topics hier ook. Dat er momenteel veel topics zijn over de asielstroom, de terreur van IS, de oorlog in Syrië en dergelijke zaken, komt omdat... houd je vast.... dat nu het nieuws is. Dit is wat mensen bezighoudt. Wen eraan.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:38 schreef Disana het volgende:
Ik heb NWS in de tien jaar dat ik hier zit wel zien veranderen. De mods zijn dezelfden, niets dan lof voor hun doorzettingsvermogen, maar de users veranderen naargelang wat er in de wereld speelt. Er is minder reserve dan tien jaar geleden, er is nog maar weinig schaamte als het gaat om moslims. En over moslims gaat het vrijwel altijd.
Heb je ook een verklaring voor de overheersende hoeveelheid nietszeggende en reflexmatige oneliners?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Geen forum op FOK! is meer een afspiegeling van de samenleving dan NWS. De samenleving verandert, dus veranderen de topics hier ook. Dat er momenteel veel topics zijn over de asielstroom, de terreur van IS, de oorlog in Syrië en dergelijke zaken, komt omdat... houd je vast.... dat nu het nieuws is. Dit is wat mensen bezighoudt. Wen eraan.
Ja. Mensen steken weinig moeite in hun posts. Ik zie zowel rechtse als linkse users posts plaatsen die verder weinig aan de discussie toevoegen. Maar dat is op zich niet verboden.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb je ook een verklaring voor de overheersende hoeveelheid nietszeggende en reflexmatige oneliners?
Maar wel dodelijk voor een fatsoenlijke discussie op de inhoud. Over welk onderwerp dan ook. Zou je als forum de wens moeten hebben om de users daarin op te voeden?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja. Mensen steken weinig moeite in hun posts. Ik zie zowel rechtse als linkse users posts plaatsen die verder weinig aan de discussie toevoegen. Maar dat is op zich niet verboden.
Nee. FOK! is geen onderwijsinstituut of debatschool. De moderators moeten er alleen op letten dat posts niet in strijd zijn met de regels. Dat doen ze over het algemeen prima. Verder ben je niet verplicht om te reageren en kun je de posts van iemand negeren.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wel dodelijk voor een fatsoenlijke discussie op de inhoud. Over welk onderwerp dan ook. Zou je als forum de wens moeten hebben om de users daarin op te voeden?
Wil jij geen mod worden?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wel dodelijk voor een fatsoenlijke discussie op de inhoud. Over welk onderwerp dan ook. Zou je als forum de wens moeten hebben om de users daarin op te voeden?
Nee joh, ik zou een zeer matige mod zijn.quote:
Als je zelf geen topics opent, moet je ook niet lopen klagen over de onderwerpkeuze van mensen die wél topics openen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:29 schreef Dagonet het volgende:
NWS heeft voor mij het probleem dat er teveel users te lang blijven hangen waardoor ze in dezelfde topics dezelfde reacties blijven plaatsen. Er is teveel herhaling en de onderwerpkeuze is mij te monotoon waarbij ander nieuws amper levensvatbaar is. Het heeft mij ook elke lust tot het openen van topics ontnomen.
Dat komt omdat iedereen wel van elkaar weet hoe ze over een bepaalde zaak denken en er zit bijna niemand meer in het midden. Dat kan ook amper bij zulke belangrijke vraagstukken en de crisis van deze tijden. En ja, dan wordt het gewoon een strijd van holle vaten. En krijg je elk topic precies dezelfde discussie.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:29 schreef Dagonet het volgende:
NWS heeft voor mij het probleem dat er teveel users te lang blijven hangen waardoor ze in dezelfde topics dezelfde reacties blijven plaatsen. Er is teveel herhaling en de onderwerpkeuze is mij te monotoon waarbij ander nieuws amper levensvatbaar is. Het heeft mij ook elke lust tot het openen van topics ontnomen.
Nee, draai al te lang mee hier.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:50 schreef eight het volgende:
[..]
Een Marokkaan zou ook wel lachen zijn
Dan wissel je een keer van kant. Doe ik ook wel eens.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:29 schreef Dagonet het volgende:
Dit vind ik zo storend aan NWS, altijd weer links-rechts erbijquote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja. Mensen steken weinig moeite in hun posts. Ik zie zowel rechtse als linkse users posts plaatsen die verder weinig aan de discussie toevoegen. Maar dat is op zich niet verboden.
Wellicht dat de bijdragen van werklozen/inactieven naar verhouding groter is geworden? Dat kan nogal een (negatief) stempel drukken.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb je ook een verklaring voor de overheersende hoeveelheid nietszeggende en reflexmatige oneliners?
Schuld van de PvdA, die zorgt voor werkloosheid.quote:Op woensdag 9 maart 2016 07:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wellicht dat de bijdragen van werklozen/inactieven naar verhouding groter is geworden? Dat kan nogal een (negatief) stempel drukken.
Wegkijker! Kop-in-het-zand-gedrag!quote:Op dinsdag 8 maart 2016 21:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is niks veranderd, inderdaad. Je kunt hier over elk nieuwsfeit een topic openen. Was jaren geleden ook zo. Hooguit zijn er nu andere onderwerpen in het nieuws. De vraag waarom dat zo is kan beter in één van de NWS-topics worden beantwoord.
Verder klopt er geen moer van je observatie dat er eenzijdig haat jegens Marokkanen en moslims aanwezig is in NWS. Niet alleen wordt kritiek door sommigen al snel haat genoemd, er zijn ook users met een allochtone achtergrond die hun opmerkingen over Nederlanders uiten. Het bizarre idee dat alles hier kan en dat er niet wordt gemod, leeft alleen in de hoofden van bepaalde users.
Op zich een aardige vondst, maar het is bijzonder vermoeiend dat zo een retorisch truukje, als het ooit een keer effect heeft gehad, tot vervelens toe herhaald wordt. En dat het vervolgens tesamen met alle andere grijsgespeelde oneliners dominante topicvulling dreigt te worden. Effectbejag en snel scoren lijken soms wel belangrijker dan inhoudelijke reacties.quote:Op woensdag 9 maart 2016 07:48 schreef Mainport het volgende:
Het leuke is om het lingo van de tegenpartij te lenen.
[..]
Wegkijker! Kop-in-het-zand-gedrag!
Uiteraard.quote:Op woensdag 9 maart 2016 07:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Schuld van de PvdA, die zorgt voor werkloosheid.
Dit dus. Je ziet de UI/username en je weet al van tevoren hoe het topic zich verder gaat ontwikkelen. Er is niemand die ooit eens openstaat voor een ander gezichtspunt of zich wat weet te verplaatsen in de ander. Vooral de politieke onderwerpen op NWS hebben dit manco en helaas wordt bijna elke nieuwsitem op de een of andere manier altijd weer in een discussie links/rechts of allochtoon/autochtoon geleid (wat op zich soms ook wel vermakelijk isquote:Op woensdag 9 maart 2016 06:55 schreef Chai het volgende:
[..]
Dit vind ik zo storend aan NWS, altijd weer links-rechts erbijhalen waardoor er inhoudelijk erg afgedwaald wordt.
Elk fucking topic gaat het daarover.
Ik denk dat R&P ook een redelijke afspiegeling van de samenleving is. Waar tieners vroeger briefjes doorgaven, maken ze zich nu druk om whatsappjes die niet beantwoord worden. Verder denk ik dat het voor een deel ook aan de users ligt dat NWS zo vol moslimtopics staat: elk nieuwtje wordt opgespoord en dik aangezet, waardoor het lijkt alsof moslims zich nergens ter wereld maar vooral hier niet kunnen gedragen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 23:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Geen forum op FOK! is meer een afspiegeling van de samenleving dan NWS. De samenleving verandert, dus veranderen de topics hier ook. Dat er momenteel veel topics zijn over de asielstroom, de terreur van IS, de oorlog in Syrië en dergelijke zaken, komt omdat... houd je vast.... dat nu het nieuws is. Dit is wat mensen bezighoudt. Wen eraan.
met een redelijke afspiegeling van de samenleving hebben beide gelukkig weinig te makenquote:Op woensdag 9 maart 2016 10:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat R&P ook een redelijke afspiegeling van de samenleving is. Waar tieners vroeger briefjes doorgaven, maken ze zich nu druk om whatsappjes die niet beantwoord worden. Verder denk ik dat het voor een deel ook aan de users ligt dat NWS zo vol moslimtopics staat: elk nieuwtje wordt opgespoord en dik aangezet, waardoor het lijkt alsof moslims zich nergens ter wereld maar vooral hier niet kunnen gedragen.
Oké, het woord 'redelijk' is misschien wat te veel van het goede. Maar ik denk wel dat NWS een goed inzicht geeft in het gedachtengoed van PVV'ers en extreem rechtsen. En als we de peilingen moeten geloven, zijn er daar best heel veel van.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
met een redelijke afspiegeling van de samenleving hebben beide gelukkig weinig te maken. Zou ook best eng zijn wanneer dit wel het geval zou zijn
Wel degelijk, ik heb samen met Sp3c gemod en Drugshond in tijden gemod dat het wel anders was. En ook toen waren het best wel 'barre tijden'. Het verschil was dat we toen veel meer zaten op a) persoonlijke sneren, direct of indirect, b) het ook niet toelieten dat er topics geopend werden zonder enige discussie insteek c) hard optraden tegen generaliseringen of het gewoonweg bashen van bevolkingsgroepen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 14:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is dus niks veranderd. En het is gewoon conform de regels.
Ik vind dat jij weer mod moet worden.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wel degelijk, ik heb samen met Sp3c gemod en Drugshond in tijden gemod dat het wel anders was. En ook toen waren het best wel 'barre tijden'. Het verschil was dat we toen veel meer zaten op a) persoonlijke sneren, direct of indirect, b) het ook niet toelieten dat er topics geopend werden zonder enige discussie insteek c) hard optraden tegen generaliseringen of het gewoonweg bashen van bevolkingsgroepen.
Geen denken aan. Dat is alsof je mij in een vijver vol met krokodillen gooit.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik vind dat jij weer mod moet worden.
Dat is waar, sorry.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geen denken aan. Dat is alsof je mij in een vijver vol met krokodillen gooit.
Ik klaag ook niet, ik blijf gewoon weg.quote:Op woensdag 9 maart 2016 00:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je zelf geen topics opent, moet je ook niet lopen klagen over de onderwerpkeuze van mensen die wél topics openen.
Is het niks voor jou? Zou NWS wel goed doen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik vind dat jij weer mod moet worden.
Klopt; daar gaat het veel te vaak over.quote:Op woensdag 9 maart 2016 06:55 schreef Chai het volgende:
[..]
Dit vind ik zo storend aan NWS, altijd weer links-rechts erbijhalen waardoor er inhoudelijk erg afgedwaald wordt.
Elk fucking topic gaat het daarover.
Deze frame lees ik de laatste tijd iets te vaak in NWS. Het sluit eigenlijk aan bij wat Chai hierboven al zei.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Oké, het woord 'redelijk' is misschien wat te veel van het goede. Maar ik denk wel dat NWS een goed inzicht geeft in het gedachtengoed van PVV'ers en extreem rechtsen. En als we de peilingen moeten geloven, zijn er daar best heel veel van.
b) is inderdaad veranderd, daar heb je gelijk in. Ik verbaas mij er ook al een tijdje over dat er nieuwsdumps worden geopend. In mijn tijd mocht dat niet.quote:Op woensdag 9 maart 2016 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wel degelijk, ik heb samen met Sp3c gemod en Drugshond in tijden gemod dat het wel anders was. En ook toen waren het best wel 'barre tijden'. Het verschil was dat we toen veel meer zaten op a) persoonlijke sneren, direct of indirect, b) het ook niet toelieten dat er topics geopend werden zonder enige discussie insteek c) hard optraden tegen generaliseringen of het gewoonweg bashen van bevolkingsgroepen.
Is het een frame of gewoon een breed gedeelde constatering?quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Deze frame lees ik de laatste tijd iets te vaak in NWS. Het sluit eigenlijk aan bij wat Chai hierboven al zei.
Een frame. Bij jou is iemand namelijk al snel extreemrechts. Heb je ook maar enige kritiek op moslims / integratie, dan ben je volgens jouw maatstaven al extreemrechts.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is het een frame of gewoon een breed gedeelde constatering?
Leuk geprobeerd, maar Chai had het over jouw post waarin je het over linkse en rechtse users hebt.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Deze frame lees ik de laatste tijd iets te vaak in NWS. Het sluit eigenlijk aan bij wat Chai hierboven al zei.
Het is een beetje een dooddoener, want we hebben het hier niet over 'kritiek', maar ordinair gebash. En dat is gewoon een breed gedeelde constatering. Claimen dat moslims achterlijk zijn is een bash, dat het geitenneukers zijn is ook een bash. Dat Marokkanen voor het grootste gedeelte crimineel zijn is ook een bash, want het heeft niets met feiten van doen. En zo kunnen we urenlang doorgaan. De 'Islam is gevaarlijk' is verder geen bash, maar ook geen kritiek - het is een loze statement. En zo zien we dit soort prietpraat in nagenoeg elk topic. Feit is dat je als je over Joden zo sprak, je al domweg al een boete of gevangenisstraf had gekregen. Om nog maar te zwijgen over de idiote complottheorieen en vermeende overname van Europa door de Islam. De protocollen van de wijzen van zion zijn er niets meer bij.quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een frame. Bij jou is iemand namelijk al snel extreemrechts. Heb je ook maar enige kritiek op moslims / integratie, dan ben je volgens jouw maatstaven al extreemrechts.
En er zijn ook iets te veel users die alleen maar in spottende termen over het vermeend extreemrechtse NWS en haar users spreken, zonder zelf echt open te staan voor een goede discussie die echt op de inhoud is. Omgekeerd zal beslist ook gebeuren; ik ben het dus ook wel eens met wat Chai hierboven zei.
Zou je die achterlijke laster aub terug willen nemen?quote:Op woensdag 9 maart 2016 16:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een frame. Bij jou is iemand namelijk al snel extreemrechts. Heb je ook maar enige kritiek op moslims / integratie, dan ben je volgens jouw maatstaven al extreemrechts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |