Moet ook zeggen dat ik Vettel een stuk sympathieker vind geworden nu hij bij Ferrari zit.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:52 schreef Tomatenboer het volgende:
Kan niet wachten totdat het nieuwe Formule 1 seizoen weer begint.
Ik kijk vooral voor het Ferrari van Vettel en Toro Rosso van Verstappen en Sainz.
Hopelijk wordt het een spannender seizoen dan de voorgaande seizoenen en kan Ferrari ditmaal een serieuze gooi doen naar het kampioenschap.
Ik heb echter een hard hoofd in het seizoen voor Toro Rosso. Ik zie ze met een 2015 spec motor niet meedoen in de top 5 van constructeurs en ik verwacht een moeizamer seizoen voor Verstappen en Sainz qua competitiviteit (vechten om in top 10 te komen), al zal de betrouwbaarheid ongetwijfeld omhoog gaan.
Dat lijkt me normaal bij Formule wagens aangezien er één optimale oplossing is en iedereen toewerkt naar deze oplossing.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:04 schreef Fir3fly het volgende:
Goh. Een F1 wagen. Mooi dat ze er allemaal exact hetzelfde uit zien he.
Ey waar heb je die vandaan op hun site kan niks vinden...quote:
Twitter.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ey waar heb je die vandaan op hun site kan niks vinden...
Oh ik zat op FB, staan ze nu ook op zie ik.quote:
Nee iedereen wordt er toe gedwongen, dat is wat anders.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat lijkt me normaal bij Formule wagens aangezien er één optimale oplossing is en iedereen toewerkt naar deze oplossing.
Daar staat dat die op twitter, facebook en instagram wordt gepresenteerd.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ey waar heb je die vandaan op hun site kan niks vinden...
Ik gok dat ie bedoelde dat die er op leek...quote:
Was wel duidelijkquote:Op zondag 21 februari 2016 15:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik gok dat ie bedoelde dat die er op leek...
Zomaar een vraag: waarom kijk je überhaupt F1 als er werkelijk he-le-maal niks aan deugt als ik jouw posts zo lees?quote:Op zondag 21 februari 2016 15:04 schreef Fir3fly het volgende:
Goh. Een F1 wagen. Mooi dat ze er allemaal exact hetzelfde uit zien he.
pak dan wel de beste livery van de Spykerquote:
Deed ik toch. Die lichte is weer wat minder.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
pak dan wel de beste livery van de Spyker
[ afbeelding ]
Haas verkoopt natuurlijk gewoon zelf machines dus gewoon een soort van Red Bull-achtige constructie dus.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:40 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Een hoop sponsors ook zeg.
Waar zijn de tijden van de rijdende reclamezuilen toch gebleven...
[ afbeelding ]
Dus wil je sponsoren hebben ?quote:Op zondag 21 februari 2016 16:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Haas verkoopt natuurlijk gewoon zelf machines dus gewoon een soort van Red Bull-achtige constructie dus.
Hoeft niet, ze hebben al genoeg bereikt. Ja het is leuk als er iemand 10 miljoen bijlegt.quote:
twitter:HaasF1Team twitterde op zondag 21-02-2016 om 16:05:27 The gray and red-toned livery comes from @Haas_Automation's complete line of machining centers. #HaasVF16 https://t.co/2bbU7MyUYQ reageer retweet
Of dat Spaanse geval en daar de eerste van. Hoe heette dat nou?quote:Op zondag 21 februari 2016 15:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vind m ook lijken op een van de eerste Marussias.
Afbeelding deed het niet. Nu wel.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:15 schreef Beach het volgende:twitter:HaasF1Team twitterde op zondag 21-02-2016 om 16:05:27 The gray and red-toned livery comes from @Haas_Automation's complete line of machining centers. #HaasVF16 https://t.co/2bbU7MyUYQ reageer retweet
HRTquote:Op zondag 21 februari 2016 17:18 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Of dat Spaanse geval en daar de eerste van. Hoe heette dat nou?
Lijken ook totaal niet op elkaar. Er wordt gewoon wat gezocht om over te zeiken.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:42 schreef Geralt het volgende:
Schiet mij maar lek, maar ik vind deze auto's totaal niet lijken op elkaar qua livery:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ze allemaal een combi van rood/wit/grijs hebben doet daar niets aan af.
Het zijn alle drie compleet verschillende livery's en iedereen die dat niet ziet zou eens zijn ogen moeten laten opmeten, want die deugen voor geen ene sodeflikker dan.
Andere teams hebben toch ook veel minder sponsors als vroeger.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:46 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoeft niet, ze hebben al genoeg bereikt. Ja het is leuk als er iemand 10 miljoen bijlegt.
Ja. Want het Sauberblauw zie ik bv bij geen enkele andere wagen. En toch wordt bij grijsgetinte wagens altijd een vergelijk met Sauber gemaakt.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:59 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Lijken ook totaal niet op elkaar. Er wordt gewoon wat gezocht om over te zeiken.
quote:Op zondag 21 februari 2016 18:26 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ja. Want het Sauberblauw zie ik bv bij geen enkele andere wagen. En toch wordt bij grijsgetinte wagens altijd een vergelijk met Sauber gemaakt.
Ja, en McLaren was ooit roodwit. Toch beschuldigen we Ferrari er niet van een Mclarenlook te hebben. Dus ik snap dat niet zo. Sauber is nu blauw, heel blauw zelfs.quote:Op zondag 21 februari 2016 21:39 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Misschien omdat ze er zo bij hebben gereden..?
En daarvoor nog zo:
[ [url=http://samaawww.edge.scaleengine.net/(...)-5606.jpg]afbeelding[/url] ]
Die auto was dan ook niet ingeschreven door Scuderia Ferrari, maar Ferrari North America. Een 'klantenauto' dus.quote:Op zondag 21 februari 2016 22:02 schreef Bluurgh het volgende:
Ferrari is ook helemaal niet rood, maar blauw. Stelletje jatters bij Sauber.
[ afbeelding ]
Geen bewegende beelden. Wel live commentaar van o.a GPUpdate en Autoport.comquote:Op zondag 21 februari 2016 22:19 schreef opreis het volgende:
Is de testsessie ook ergens te volgen met commentaar van sky oid?
Elke auto is min of meer identiek. Op dit soort kleine verschillen na. Dus zoveel zegt dat niet. Er is meer verschil tussen de Ferrari en de Haas dan de Mercedes en Williams.quote:Op zondag 21 februari 2016 22:41 schreef Rossdale het volgende:
Ik zou wel eens een vergelijking tussen de Ferrari en de Haas willen zien. Hoe weinig zal het chassis verschillen?
Oh al een mooie link gevonden:
http://www.f1fanatic.co.u(...)ith-its-2016-rivals/
Vrijwel identiek dus. Neus wellicht iets hoger tussen de voorwielen en de luchthapper achter de coureur minimaal anders
van de Sky F1 website:quote:Op zondag 21 februari 2016 22:32 schreef Waffle het volgende:
Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat er enkele afleveringen van Ted's notebook kwamen op sky
Niet live te zien, wel live te volgen via autosport.com en gpupdate. Vind autosport.com wel een stukje vermakelijker.quote:Op maandag 22 februari 2016 00:44 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe laat begint de test morgen? En is het nog ergens live te zien?
Mwa, Williams heeft voor het 2e jaar op rij ook een strakke auto, ook snel, maar verliezen het verder op alle andere frontenquote:Op maandag 22 februari 2016 08:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
De Red Bull en de Ferrari bevallen me prima En de Mercedes is gewoon weer de snelste straks, dat kan bijna niet anders. Mooie lijnen, alles klopt aan die auto.
snel is relatief in dezequote:Op maandag 22 februari 2016 08:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Mwa, Williams heeft voor het 2e jaar op rij ook een strakke auto, ook snel, maar verliezen het verder op alle andere fronten
Maar Mercedes had al een grote voorsprong, zou me echt verbazen als ze die hebben weggegeven. Zal vooral aan Ferrari liggen. Van Williams verwacht ik niet meer dan in 2014 en 2015.quote:Op maandag 22 februari 2016 08:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Mwa, Williams heeft voor het 2e jaar op rij ook een strakke auto, ook snel, maar verliezen het verder op alle andere fronten
Niet heel veel andersquote:
Ik ben blij dat ze hun model van de neus aangehouden hebbenquote:
Indd Mooiste neus tot nu toe, al vind ik de lichte kromme neus van de STR ook wel cool, die trend van die hoekige haakneuzen vind ik maar niets, met de McLaren als absoluut lelijkstequote:Op maandag 22 februari 2016 09:12 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ze hun model van de neus aangehouden hebben
Lijkt wel behoorlijk smallere achterkant te hebben.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Niet heel veel anders
[ afbeelding ]
Live commentaar.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:10 schreef Coelho het volgende:
Is er vandaag ergens iets live te volgen?
Waarom zou die op de Mercedes lijken? Denk niet dat Mercedes de data van de wagen deelt met een ander team.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:23 schreef nils7 het volgende:
Ben benieuwd naar de Manor... of die zoveel op de Merc '15 lijkt (die neus in ieder geval niet echt).
De neus van McLaren is eerbetoon aan Prost. Zelf vind ik dat wel sjiek.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:16 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd Mooiste neus tot nu toe, al vind ik de lichte kromme neus van de STR ook wel cool, die trend van die hoekige haakneuzen vind ik maar niets, met de McLaren als absoluut lelijkste
quote:Op maandag 22 februari 2016 09:29 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
De neus van McLaren is eerbetoon aan Prost. Zelf vind ik dat wel sjiek.
Want wie is nou Prost en wie is nou de MP4-31?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die moeten weer even snel punten pakken in de eerste races, zodra de andere teams zaakjes op orde hebben bungelen ze weer in de achterhoede.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:28 schreef nils7 het volgende:
Wat is die Sauber anders
[ afbeelding ]
Al is dat de MP4-30.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:29 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
De neus van McLaren is eerbetoon aan Prost. Zelf vind ik dat wel sjiek.
Want wie is nou Prost en wie is nou de MP4-31?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarom, Haas is een faalhaasquote:Op maandag 22 februari 2016 09:33 schreef Coelho het volgende:
Weinig variaties in livery. Veel donkere kleuren met hooguit een steunkleur. Als je het nu toch aan zou durven om een knalgele auto af te leveren (jordan snake livery), dan val je op elke helicoptercam op.
De livery of de wagen? Dit is nog de C34 toch?quote:Op maandag 22 februari 2016 09:28 schreef nils7 het volgende:
Wat is die Sauber anders
[ afbeelding ]
Vind ik dus ook! Die kleur rood van die letters is ook echt vet. Springt er onwijs uit.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:35 schreef Meike26 het volgende:
Nieuwe RB in actie.. Godknorre wat een goeie livery is dit zeg !
http://twitter.com/redbul(...)784070422528/photo/1
Foto is van vandaag (Sauber FB).quote:Op maandag 22 februari 2016 09:37 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
De livery of de wagen? Dit is nog de C34 toch?
Dat zijn de Haas kleuren van hun machines. Logisch dat ze die kleuren nemen.quote:
De Renault met meer geel en de Manor hopelijk zonder zwart/grijs en we zijn al een heel eind inderdaad.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zijn de Haas kleuren van hun machines. Logisch dat ze die kleuren nemen.
Ik hoop dat de Renault met een gele livery komt in plaats van de huidige testlivery.
En de Manor lijkt er kleuriger uit te gaan zien.
Luxemburg zou trots op ze zijnquote:Op maandag 22 februari 2016 09:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En de Manor lijkt er kleuriger uit te gaan zien.
Ik weet het, maar Haas had een voorspelling gedaan dat het aannemelijk was dat ze in geel gingen rijden, net zoals iemand al eerder zei, met een gele kar val je wel op bij de helicoptercamera. En daar baal ik dus van.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zijn de Haas kleuren van hun machines. Logisch dat ze die kleuren nemen.
Ik hoop dat de Renault met een gele livery komt in plaats van de huidige testlivery.
En de Manor lijkt er kleuriger uit te gaan zien.
AH de Merc van '14 lijkt ie grotendeels op.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:45 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik weet het, maar Haas had een voorspelling gedaan dat het aannemelijk was dat ze in geel gingen rijden, net zoals iemand al eerder zei, met een gele kar val je wel op bij de helicoptercamera. En daar baal ik dus van.
Manor word volgens mij Oranje boven ( ), wit en blauwmetallic. Zou best wat kunnen worden
https://twitter.com/InsideErick/status/701666562231500800?s=09
https://twitter.com/simply_formula/status/701663927474724864?s=09
AH de Merc van '14 lijkt ie grotendeels op.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
https://twitter.com/simply_formula/status/701663927474724864?s=09
AH de Merc van '14 lijkt ie grotendeels op.quote:
Wet tyre test volgens mij.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:23 schreef Coelho het volgende:
Op de site van gpupdate staat aan de rechterkant een testkalender. Daar staat dat er op 25+26 januari een test was op Paul Ricard. Was dat de Pirelli compound test?
Mwah, tegenwoordig ga je bijna denken dat 'niet-zwart' al gauw een gp2/F3 livery is.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:26 schreef Meike26 het volgende:
Ziet er goed uit Wat merkjes en naampjes erop en het is echt wat, was even bang voor een gp2/F3 achtige livery.
Mwah, eerder bij livery ontwerpen die gemaakt lijken te zijn in MS Paint. Dit is een ontwerp waar wat beweging in zit en dat is al snel goed (tenzij de kleuren vloeken).quote:Op maandag 22 februari 2016 10:27 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Mwah, tegenwoordig ga je bijna denken dat 'niet-zwart' al gauw een gp2/F3 livery is.
Eens!quote:Op maandag 22 februari 2016 10:29 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Mwah, eerder bij livery ontwerpen die gemaakt lijken te zijn in MS Paint. Dit is een ontwerp waar wat beweging in zit en dat is al snel goed (tenzij de kleuren vloeken).
Nog een foto:
Eruit gekickt ten faveure van de pegels die Haryanto met zich meebrengt.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:42 schreef de_boswachter het volgende:
Waar is Will Stevens gebleven ?
Ontwerp van de Haas F1 viel me erg tegen trouwens
Al is over de C36 nog niks bekend.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:49 schreef Meike26 het volgende:
Actie shot van de Manor..
[ afbeelding ]
Hier kan ik wel aan wennen.
McLaren en Sauber de lelijkste eendjes van de klas (wat liveries betreft, maar ook qua vorm doen ze goed mee om die prijzen.).
twitter:SennaV10F1 twitterde op maandag 22-02-2016 om 10:15:45 This sounds sooooo good...#WeAreW07 @MercedesAMGF1 @LewisHamilton #W07 #F1 #F1Testing https://t.co/KDnEjqA3Km reageer retweet
Volgens mij hoe korter de neus hoe beter, ze lijken een minimaal 20cm langere neus te habben dan alle anderen....quote:Op maandag 22 februari 2016 10:49 schreef Meike26 het volgende:
Actie shot van de Manor..
[ afbeelding ]
Hier kan ik wel aan wennen.
McLaren en Sauber de lelijkste eendjes van de klas (wat liveries betreft, maar ook qua vorm doen ze goed mee om die prijzen.).
Is dat zo? De Ferrari had vorig jaar ook een erg lange neus en ik denk ergens dat dit een soort afscheidscadeautje is van Ferrari aan Manor.. lijkt er verdomt veel op. En zo langzaam was die nietquote:Op maandag 22 februari 2016 10:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij hoe korter de neus hoe beter, ze lijken een minimaal 20cm langere neus te habben dan alle anderen....
Waarom denk je dat ze nu met een korte neus rijden dan bij Ferrari?quote:Op maandag 22 februari 2016 10:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Is dat zo? De Ferrari had vorig jaar ook een erg lange neus en ik denk ergens dat dit een soort afscheidscadeautje is van Ferrari aan Manor.. lijkt er verdomt veel op. En zo langzaam was die niet
Een kortere neus is inderdaad beter (voor de luchttoevoer onder de auto), maar lastiger om door de crashtest te krijgen. Dus beginnen ze met een langere neus en zullen misschien later met een kortere neus komen, zoals de afgelopen jaren meerdere teams deden.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij hoe korter de neus hoe beter, ze lijken een minimaal 20cm langere neus te habben dan alle anderen....
1 Vettel Ferrari 1m26.187squote:
Sainz 1'27'', Ricciardo 1'37''quote:
Ik denk ook niet dat ze zo slecht als vorig jaar gaan zijn, maar ik denk dat ze wel standaard achteraan te vinden zullen zijn, waarschijnlijk met de Saubers.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:00 schreef Meike26 het volgende:
Omdat Ferrari meer budget heeft voor ontwikkeling, Manor moet het met wat minder pegels doen, maar als zij een geteste neus hebben die verdomd veel lijkt op de Ferrari neus van vorig jaar..dan hebben ze al aero-data waar ze verder mee kunnen. En zo langzaam was die Ferrari vorig jaar niet, als die Manor nu met data van vorig jaar een goed aero pakket hebben met Mercedes torretje van dit jaar.. Zitten ze daar op rozen ! Niet zo snel nee, maar ik geloof geen gat meer van 7 seconden langzamer dan de kop van het veld.
quote:Vettel improves again to a 1m26.187s. He's now 0.825s faster than Hamilton.
Vorig jaar reden ze 1,22 of 1,23 geloof ik, dus ze gaan beiden nog wel wat sneller verwacht ik.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:01 schreef Meike26 het volgende:
Natuurlijk, het is maar testen.. maar dit is het eerste tikje van Ferrari op de neus van Mercedes :
[..]
Al was dat niet tijdens de eerste pre-season test toch?quote:Op maandag 22 februari 2016 11:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Vorig jaar reden ze 1,22 of 1,23 geloof ik, dus ze gaan beiden nog wel wat sneller verwacht ik.
Al weet ik niet of ze toen ook een half natte baan hadden
Was de livery van dit jaar op een oudere auto. Vandaag zien we voor het eerst de 2016 wagenquote:Op maandag 22 februari 2016 11:07 schreef heywoodu het volgende:
Hoe zit het met die Red Bull? Ik lees overal over "de nieuwe RB", maar die is afgelopen week toch al gepresenteerd en is vandaag toch niet nieuw meer?
Bedanktquote:Op maandag 22 februari 2016 11:07 schreef opreis het volgende:
[..]
Was de livery van dit jaar op een oudere auto. Vandaag zien we voor het eerst de 2016 wagen
Om niet te laten zien waarmee ze een snelle tijd zetten....?quote:Op maandag 22 februari 2016 11:09 schreef Doevelaer het volgende:
Iemand enig idee waarom Ferrari als enige rijdt zonder gemarkeerde banden?
[ afbeelding ]
Dit is de 2014 auto van Mercedes.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:13 schreef Meike26 het volgende:
Oh.. niet goed opgelet.. Mercedes rijdt er ook mee.. eerder dit topic geplaatst :
[ afbeelding ]
Das een foto van 2014 maar goed blijkbaar deden ze het toen al hahahaquote:Op maandag 22 februari 2016 11:13 schreef Meike26 het volgende:
Oh.. niet goed opgelet.. Mercedes rijdt er ook mee.. eerder dit topic geplaatst :
[ afbeelding ]
Zijn dat de nieuwe antennes voor betere ontvangst ofzo?quote:Op maandag 22 februari 2016 11:09 schreef Doevelaer het volgende:
Iemand enig idee waarom Ferrari als enige rijdt zonder gemarkeerde banden?
[ afbeelding ]
Nee, promo-activiteit voor Heras hekwerken..quote:Op maandag 22 februari 2016 11:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zijn dat de nieuwe antennes voor betere ontvangst ofzo?
Nee, soort van magnetisch veld wat dient ter bescherming van het hoofd ipv die lelijke halo.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zijn dat de nieuwe antennes voor betere ontvangst ofzo?
twitter:f1writers twitterde op maandag 22-02-2016 om 11:16:01 Believe it or not, the McL MP4-31 was stoped for 2hours in the garage with "SENSOR" problems. #NothingHasChanged reageer retweet
quote:Op maandag 22 februari 2016 11:19 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Nee, soort van magnetisch veld wat dient ter bescherming van het hoofd ipv die lelijke halo.
Het zijn sensoren mbt airflow etc.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Snap er nog steeds niks van wat het is
quote:Op maandag 22 februari 2016 11:21 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Het zijn sensoren mbt airflow etc.
Dat schijnt een speciale Winter compound te zijn van Pirelli. Aangepaste harde compound om ook bij lage temperaturen nog fatsoenlijk te functioneren.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:26 schreef Spooky4u het volgende:
De vraag waarom Ferrari met de merkloze banden rijdt vind ik boeiender
aerodynamica. Met de sensoren in dat kreng weten ze precies alle luchtstromingen.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Snap er nog steeds niks van wat het is
Vorig jaar snelste tijd eerste testdag: 1.25.011 door Maldonado, zitten ze nu na 2,5u maar 0,4 seconden boven. Valt flink mee.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:30 schreef Beach het volgende:
wat een waanzinnig slechte tijden ik mag hopen dat ze vanmiddag wat meer potentieel laten zien
terwijl ze normaal toch altijd toptijden laten noteren tijdens de allereerste rondjes van de allereerste test.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:30 schreef Beach het volgende:
wat een waanzinnig slechte tijden ik mag hopen dat ze vanmiddag wat meer potentieel laten zien
Was tijdens de tweede test op Barcelona. De eerste test reden ze max 1.24quote:Op maandag 22 februari 2016 11:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Vorig jaar reden ze 1,22 of 1,23 geloof ik, dus ze gaan beiden nog wel wat sneller verwacht ik.
Al weet ik niet of ze toen ook een half natte baan hadden
Ik denk dat Monisha en Horner het niet met je eens zijn.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:38 schreef Nattekat het volgende:
Lijkt wel de rangorde van vorig jaar
quote:Vettel has just headed out on a set of unmarked tyres. Pirelli development rubber?Ben Anderson
Het is nog maar de eerste testochtend. Ik zou er nog niet te veel waarde aan hechten dat ze niet veel gereden hebbenquote:Op maandag 22 februari 2016 11:54 schreef opreis het volgende:
RB leek goed te beginnen, maar daarna hebben we niks meer van ze gezien...zouden ze die renault nog steeds vervloeken?
Wat heb je aan een testochtend als je niet rijdt?quote:Op maandag 22 februari 2016 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is nog maar de eerste testochtend. Ik zou er nog niet te veel waarde aan hechten dat ze niet veel gereden hebben
na het installatierondje alle systemen checken en de eerste problemen verhelpenquote:Op maandag 22 februari 2016 11:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat heb je aan een testochtend als je niet rijdt?
Beter gelijk doen, wellicht is het goed om de titel even aan te passen zodat duidelijk is dat de test in het live-topic gevolgd wordtquote:Op maandag 22 februari 2016 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Zullen we vanmiddag maar hier: SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #147 Nog even geduld aub verder gaan? Dat blijft nog altijd het live-topic
En het is wat handiger als het niet over twee topics verdeeld is.
Bedankt voor de link .. in elk geval een idee voor 2016 soundsquote:Op maandag 22 februari 2016 11:29 schreef Doevelaer het volgende:
https://www.periscope.tv/w/1OyKAzNazOgGb <-- we hebben beeld!
Dit dus, shakedown en analyseren, iedereen in zo'n team is al blij als die eerste testdag zonder noemenswaardige problemen verloopt.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is nog maar de eerste testochtend. Ik zou er nog niet te veel waarde aan hechten dat ze niet veel gereden hebben
Zolang Max voor een Red Bull-team rijdt zal hij een lelijke helm hebben. Dat hebben veel Red Bullers door de jaren heen gehad, met dat schreeuwende stierenlogo.quote:
Je moet dan ook niet kijken naar de snelste rondetijd. Aantal gereden ronden is veel belangrijker.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit dus, shakedown en analyseren, iedereen in zo'n team is al blij als die eerste testdag zonder noemenswaardige problemen verloopt.
De echte runs komen nog wel. En zelfs dan... wintertests zijn bijna altijd misleidend. Je hebt altijd een paar teams die sandbaggen en een paar die nog snel even een run doen met super softs en een nagenoeg lege benzinetank om beter voor de dag te komen.
Beetje verwarrend dat dat topic de tag "F1 algemeen" heeft, ipv "F1 livetopic" oidquote:Op maandag 22 februari 2016 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Zullen we vanmiddag maar hier: SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #147 Nog even geduld aub verder gaan? Dat blijft nog altijd het live-topic
En het is wat handiger als het niet over twee topics verdeeld is.
Baas van de afdeling die de Honda F1 motor maakt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:53 schreef Adrie072 het volgende:
Wat was eigenlijk de functie, van die man bij Mclaren, die is ontslagen?
quote:Formula 1 teams have agreed to the introduction of a radical elimination style qualifying format as part of a move to improve the show.
After hours of discussion in Geneva between team bosses and F1 chiefs regarding future ideas, sources have revealed that some proposals gained support.
One of them is for an elimination style of qualifying, where the slowest car at certain segments is eliminated.
Although details of the new qualifying format have not been confirmed, sources have revealed that an outline agreement is in place for the system.
The rule changes still need approval by the FIA's World Motor Sport Council next month, but it is understood that the plan is to have it come in as early as this year.
How it works
Q1
-16 minutes duration;
- After 7 minutes, the slowest driver is eliminated;
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag;
- 7 drivers eliminated, 15 progress to Q2.
Q2
- 15 minutes duration;
- After 6 minutes, slowest driver eliminated;
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag;
- 7 drivers eliminated, 8 progress to Q3.
Q3
- 14 minutes;
- After 5 minutes, slowest driver eliminated;
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag;
- 2 drivers left in final 1 minute 30 seconds.
Time ballast
The F1 Commission also discussed a penalty system whereby extra time is added to each drivers' qualifying time on the basis of championship positions.
A study was conducted using the 2015 Abu Dhabi GP with the championship leader having four seconds added to his qualifying time, with everyone else taking extra time on a sliding scale.
It is understood that this could be combined with the elimination system.
Bodywork delay
Teams have also agreed to delay a final decision on 2017 bodywork rules until April 30 following a disagreement about the scope of aerodynamic changes.
Also discussed was the potential abandonment of the 100kgs fuel limit from 2017 on the basis that the faster cars will require more fuel to run at their fuel potential.
McLaren and Red Bull were reportedly in favour of such a move, but it was not passed. The more likely compromise will be a 105kgs limit.
Dus een snel rondje, en als je denkt dat het genoeg is, ga je naar binnen. Wat is precies het verschil met nu, los van Q3?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:31 schreef sasquatsch het volgende:
Nieuwe kwalificatiesysteem voor 2017, nieuwe aero regels uitgesteld.
[..]
Dat als je op verkeerde moment onder de streep staat je je niet kan verbeteren...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus een snel rondje, en als je denkt dat het genoeg is, ga je naar binnen. Wat is precies het verschil met nu, los van Q3?
Dat er na 5 minuten in elke sessie om de 1,5 minuten een coureur afvalt. En dan nog iets met straftijden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus een snel rondje, en als je denkt dat het genoeg is, ga je naar binnen. Wat is precies het verschil met nu, los van Q3?
Ah, ze proberen het afgelopen seizoen weer eens spannender te maken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:31 schreef sasquatsch het volgende:
Nieuwe kwalificatiesysteem voor 2017, nieuwe aero regels uitgesteld.
[..]
Die tijden snap ik dan echt weer niks van, dus je krijgt tijd erbij, maar waarbij precies? Je kwalificatietijd? En dus kan je dan je pole, 6e of 10e plaats kwijtraken?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat er na 5 minuten in elke sessie om de 1,5 minuten een coureur afvalt. En dan nog iets met straftijden.
Zoiets. De nummer 1 in het kampioenschap krijgt 4s bij zijn snelste tijd opgeteld en de nummer 2 iets minder etc, tot de nummer laatst die geen tijd erbij krijgt en op basis van die gecorrigeerde tijden wordt de startopstelling bepaald.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:38 schreef franklop het volgende:
[..]
Die tijden snap ik dan echt weer niks van, dus je krijgt tijd erbij, maar waarbij precies? Je kwalificatietijd? En dus kan je dan je pole, 6e of 10e plaats kwijtraken?
Nog een manier gevonden om het allemaal minder begrijpbaar te maken! Leuk!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zoiets. De nummer 1 in het kampioenschap krijgt 4s bij zijn snelste tijd opgeteld en de nummer 2 iets minder etc, tot de nummer laatst die geen tijd erbij krijgt en op basis van die gecorrigeerde tijden wordt de startopstelling bepaald.
slecht plan. Dan straf je teams die beter hun best doen dan de restquote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zoiets. De nummer 1 in het kampioenschap krijgt 4s bij zijn snelste tijd opgeteld en de nummer 2 iets minder etc, tot de nummer laatst die geen tijd erbij krijgt en op basis van die gecorrigeerde tijden wordt de startopstelling bepaald.
Ik heb geen probleem met de motoren, zeker niet nu er weer vrij ontwikkeld mag worden. Wat de auto's betreft mag er wel wat veranderen, zodat er meer ingehaald kan worden zonder het gebruik van gimmicks als DRS en snel slijtende banden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:43 schreef franklop het volgende:
[..]
Nog een manier gevonden om het allemaal minder begrijpbaar te maken! Leuk!
Laat ze zich aub op de auto's/motoren richten en verder alles lekker zo laten. Is toch prima zo hoe het nu is? Zijn genoeg spannende kwalificaties geweest.
Ja precies, motoren ook wel ok inderdaad met de ontwikkeling, maar waarom weer proberen iets spannender te maken terwijl dat niet nodig is? Q1 en Q2 waren vaak al spannend en denk dat het door de stappen die Manor/Haas gemaakt hebben alleen maar spannender wordt..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met de motoren, zeker niet nu er weer vrij ontwikkeld mag worden. Wat de auto's betreft mag er wel wat veranderen, zodat er meer ingehaald kan worden zonder het gebruik van gimmicks als DRS en snel slijtende banden.
quote:Formula 1 chiefs have agreed to implement new regulations for 2017 that will result in cars being three seconds per lap faster, Autosport can reveal.
The decision comes after a meeting of the F1 Commission in Geneva, comprising FIA president Jean Todt, F1 supremo Bernie Ecclestone, representatives from all 11 teams, plus those from various sponsors and promoters.
Autosport understands following a meeting of the Strategy Group earlier in the day two proposals regarding the '17 rules were put forward for the Commission to deliberate over.
One was Red Bull's stance regarding the pursuit of making the cars five to six seconds per lap quicker, as originally outlined in plans aired last May.
The other was a compromise solution from McLaren whereby the cars are only three seconds per lap faster.
The latter was partly proposed to allow tyre supplier Pirelli to feel comfortable developing a range of rubber able to cope with the increased loads required for laps up to three seconds quicker, rather than problems likely to be posed in going five seconds faster.
When it came to voting, with a 66 per cent majority required, of the 26 able to vote, 20 were in favour of the McLaren concept, three against, with three abstentions.
Although the current regulations state the rules have to be signed off by the end of this month, in order to aid the finalisation of the plan, the teams have been given an extension of April 30 as a cut-off date.
Red Bull team principal Christian Horner will be particularly unhappy his team's idea was rejected as he felt going three seconds per lap quicker was effectively a halfway-house solution.
It now falls on all concerned to come up with a definitive testing plan over the course of this season to ensure the targets stipulated can be met, and the tyres are safe going into 2017.
The same April 30 date also applies to the final engine regulations going forward.
Last month the four engine manufacturers - Mercedes, Ferrari, Renault and Honda - agreed to a reduction in cost to supply the 1.6-litre V6 turbo-charged hybrid systems to ¤12million per season to a customer team from 2018.
It is understood prior to then there will be a cost reduction of one million euros per annum.
It also appears likely from 2019 manufacturers will be asked to supply one less power unit per driver per season.
At present each driver is allowed four power units per season if there are 20 races or less, increasing to five if there are 21 or more, as is the case this year.
There were also discussions regarding an increase in race-fuel consumption, but this was rejected as it was deemed to be sending out the wrong message.
Eerder vermindert het de amusementswaarde doordat door meer downforce (op de verkeerde manier) het moeilijker wordt om in te halen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:46 schreef JimmyManna het volgende:
Altijd dat gedoe om snelheid... 3 sec sneller maakt voor de amusementswaarde echt geen donder uit. En 8 sec ook niet. Niemand ziet het verschil, alleen de stopwatch. Snelheid verhogen is leuk voor de statistieken voor de rest dient het geen enkel doel.
Het lijkt er wel op ja.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:00 schreef aesop het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe de discussie dan gevoerd wordt. Hebben ze een pakket maatregelen op de agenda staan waar per onderdeel bij staat hoeveel tijdwinst dat theoretisch oplevert?
Net Europaquote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op ja.
Het moet sneller, maar het mag niet te veel kosten. Daarnaast heeft ieder team zijn/haar eigen belangen, waardoor het halfbakken besluiten worden
twitter:MBrundleF1 twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 22:11:12 'Future F1' needs a masterplan, not bubble bursts of random ideas that find a way through the many faceted and largely impenetrable systems reageer retweet
Één setje, toch? Dus 1 ronde en daarna naar binnen, terwijl de rest moet proberen op hardere banden aan die tijden te komen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:08 schreef JimmyManna het volgende:
Volgens mij gaan ze Q3 in ieder geval rijden met ultrasofts die in de race niet gebruikt worden. Dus dat zal allemaal wel meevallen toch?
Nu wel, maar als ze die regels voor Q gaan aanpassen, kunnen ze daar ook meer rondjes op laten rijden zodat banden sparen weinig zin heeft.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Één setje, toch? Dus 1 ronde en daarna naar binnen, terwijl de rest moet proberen op hardere banden aan die tijden te komen.
Nou dan rij je als snel team één snel rondje tussen de rest van de rondjes die je kunt besteden aan het bezichtigen van de mooie natuurtaferelen naast de baan in.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:06 schreef aesop het volgende:
Volgens mij is het idee dat je buiten móet blijven.
Ziedaar een verbeterde show.quote:Op woensdag 24 februari 2016 00:20 schreef twiFight het volgende:
Ik mis in het hele Q verhaal even voor welk probleem dit een oplossing is. Improve the show. Ik vond de Q show anders wel prima, met vaak strijd tot de laatste seconde.
Ik voorspel overigens (figuurlijke) oorlog wanneer een coureur af valt omdat iemand in de weg rijdt. Plus pitboxen vol gefrustreerde engineers bij een gele vlag, kaalgetrokken hoofden bij wisselende omstandigheden zoals regen of temperatuurswisselingen.
Dan krijg je weer dat mensen last van "verkeer" hebben wat de kwalificatie verpest. Lijkt me niet dusquote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:06 schreef aesop het volgende:
Volgens mij is het idee dat je buiten móet blijven.
nee als je denkt dat je tijd snel genoeg is dan hoef je geen tijd meer neer te zetten.quote:Op woensdag 24 februari 2016 08:41 schreef nils7 het volgende:
Nog steeds heb ik de vraag.
Moet je elke 2 minuten een nieuwe tijd dan zetten of zet je aan het begin van Q2 bijvoorbeeld een snelle tijd en ga je kijken of mensen daar onder komen? Want als dat zo is, wat is er dan echt anders aan, behalve dan dat het elke anderhalve minuutje iemand afvalt dus minder druk wordt.
Dan lost het alleen de drukte op omdat er elke anderhalve minuut iemand af valt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 08:48 schreef franklop het volgende:
[..]
nee als je denkt dat je tijd snel genoeg is dan hoef je geen tijd meer neer te zetten.
Ik blijf het echt een waardeloos idee vinden en een oplossing voor probleem dat er niet is.
'drukte ' is toch juist mooi?quote:Op woensdag 24 februari 2016 08:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dan lost het alleen de drukte op omdat er elke anderhalve minuut iemand af valt.
Het is alleen toffer bij een opdrogende baan. Maar als iedereen binnen 5 minuten een tijd heeft gezet dan verwacht ik weinig grote sprongen (mits op dezelfde banden).
Je mag de ronde wel afmaken.quote:Op woensdag 24 februari 2016 08:52 schreef franklop het volgende:
[..]
'drukte ' is toch juist mooi?
En als je nu bijv op spa bent en je komt op de laatste plek terecht en je begint met aan je rondje; dan ben je dus te laat..
euh dat maakt het dan nog minder overzichtelijkquote:Op woensdag 24 februari 2016 08:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je mag de ronde wel afmaken.
Nu ik dit schrijf bedenk ik me die arme Olav die dat allemaal moet gaan bij houden...
Vroeger bepaalde de FIA de regels. Alleen hebben ze die monopolie verkocht voor een deel van de opbrengst, waardoor de F1 Strategy Group is ontstaan en alles dus vooral een compromis is geworden. Dus eigenlijk moeten ze die monopolie weer terug pakken al vraag ik me af of Jean Todt wel een goede dictator is. Hij doet alles om de lieve vrede te bewaren in plaats van met een visie te komen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik weet ook wel dat Ecclestone de regels niet in zijn eentje bepaald maar een commissie waar ook de teams in vertegenwoordigd zijn. Deze hybride formule is geïntroduceerd omdat merken als Mercedes en Renault van mening waren dat de techniek die in de F1 gebruikt wordt relevant zou moeten zijn voor hun straatauto's. Anders konden ze hun investeringen in de sport zogenaamd niet verantwoorden. Nou tel uit je winst. Dit is waarom de teams/ autofabrikanten niet betrokken zouden moeten worden bij het opstellen van de regels. De F1 zou geleid moeten worden als een dictatuur maar dan niet met de idioot Ecclestone aan het roer.
Dat is onzin, de hybrides zijn er alleen omdat de frabrikanten daarmee kunnen schermen in advertentiemateriaal. F1 heeft niets meer met innovatie te maken, het is pure marketing. Mercedes is alleen maar in F1 omdat het meer auto's verkoopt en om geen enkele andere reden. Voor Ferrari en Renault geldt hetzelfde.quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:56 schreef Sinister-D- het volgende:
2) die hybride wagens zijn er niet om zogezegd milieu bewust te willen zijn. Die zijn er om de fabrikanten te dwingen om met innovatievere motor oplossingen te bedenken.
Ze zullen ook wel snappen dat als de show minder wordt hun plan minder effect heeft.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is onzin, de hybrides zijn er alleen omdat de frabrikanten daarmee kunnen schermen in advertentiemateriaal. F1 heeft niets meer met innovatie te maken, het is pure marketing. Mercedes is alleen maar in F1 omdat het meer auto's verkoopt en om geen enkele andere reden. Voor Ferrari en Renault geldt hetzelfde.
Dat zeg je wel vaker maar ik kan alleen maar vinden dat ze uitgenodigd zijn om mee te werken maar die uitnodiging afgeslagen hebben omdat ze Le Mans interessanter vinden.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
met name Audi, die ook aan het opstellen van de regels heeft meegewerkt
Dat klopt. Vandaar al dit gezeik. De regels zoals opgesteld voor 2014 zijn een complete farce gebleken. Maar niemand wil dat natuurlijk toegeven en dus blijven we de komende jaren aanmodderen met dit soort halfslachtige gezeur. Misschien dat er in 2020 ofzo weer een nieuw regelboek kan komen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze zullen ook wel snappen dat als de show minder wordt hun plan minder effect heeft.
Alleen zitten de vergaderkamers dan vol met stekker-trekkers die ze maar al te graag eruit halen.
Het nadeel eraan is dat als het verandert en Mercedes niet vooraan mee rijdt/wint dan zie ik ze er nog er voor aan gewoon zo de stekker uit het project te trekken.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt. Vandaar al dit gezeik. De regels zoals opgesteld voor 2014 zijn een complete farce gebleken. Maar niemand wil dat natuurlijk toegeven en dus blijven we de komende jaren aanmodderen met dit soort halfslachtige gezeur. Misschien dat er in 2020 ofzo weer een nieuw regelboek kan komen.
Dit is inderdaad het punt waar we nu op aanbeland zijn. De huidige formule werkt niet/ spreekt niet tot de verbeelding en dus boet de sport aan prestige en populariteit in. Nu is het dus de taak aan een commissie waar o.a. Mercedes en Renault in vertegenwoordigd zijn om met oplossingen te komen... Renault is net ingestapt met een fabrieksteam. Ik heb er dan ook helemaal geen vertrouwen in dat we in 2017 weer een Formule 1 hebben waar het om de performance draait i.p.v. om de marketing. Ik vind het echt doodzonde. Ben in 2014 op Spa geweest maar net zoals Ecclestone van de week ook zei, de huidige Formule 1 is je geld niet waard. De enige hoop is dat de sport ooit weer als dictatuur geleid wordt met een man met visie aan het roer.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze zullen ook wel snappen dat als de show minder wordt hun plan minder effect heeft.
Alleen zitten de vergaderkamers dan vol met stekker-trekkers die ze maar al te graag eruit halen.
quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeg je wel vaker maar ik kan alleen maar vinden dat ze uitgenodigd zijn om mee te werken maar die uitnodiging afgeslagen hebben omdat ze Le Mans interessanter vinden.
quote:"The initial decision from the engine working group was for a four-cylinder turbo to be introduced for 2013," said Newey. "The big driver behind that was Audi. They said they would come into the sport if there was a four-cylinder turbo, and that's what everyone agreed in order to get Audi in. They subsequently decided that they won't bother after all, thank you very much, and we were lumbered with a four-cylinder turbo."
Read more at http://en.espnf1.com/fia/(...)#OKD1eZV8VKUvTmzF.99
Ja ze hebben dus niets te maken gehad met de 2014-regels. En dus ook niet met de V6, wat jij wel constant suggereert.quote:
Dat heb ik nog nooit gesuggereerd, alleen dat ze betrokken waren bij het opstellen van de regels. Juist doordat Audi afhaakte zijn ze overgestapt op de V6.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja ze hebben dus niets te maken gehad met de 2014-regels. En dus ook niet met de V6, wat jij wel constant suggereert.
Precies, die nuance miste nogal in jouw eerdere post. Maar ook als het een viercylinder was geworden waren ze niet ingestapt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit gesuggereerd, alleen dat ze betrokken waren bij het opstellen van de regels. Juist doordat Audi afhaakte zijn ze overgestapt op de V6.
quote:Formula 1's rules revolution for 2017 is back on track, after the FIA revealed details of the latest proposal for wider and faster cars that teams have approved.
Although it is understood that Mercedes, Red Bull and Toro Rosso voted against what has become known as the 'McLaren' proposal for cars with 25 percent more downforce, the changes have got enough support to get through the F1 Commission.
Unless there is majority support for an alternative proposal by an extended deadline of April 30, then these current regulations will come in to force for 2017.
The basis of the changes are:
2016 2017
FRONT TYRES 245mm 305mm
REAR TYRES 325mm 405mm
SUSPENSION TRACK 1800mm 2000mm
FRONT WING 1650mm 1800mm
REAR WING WIDTH 750mm 950mm
REAR WING HEIGHT 950mm 800mm
BODYWORK WIDTH 1400mm 1600mm
WEIGHT 702kg 722kg + tyres (est tyres)
It is estimated that the changes will deliver cars that are up to three seconds per lap faster than the 2016 cars, and produce downforce loads that will fall within the right tyre parameters.
Engines
The FIA and engine manufacturers are continuing to work on plans to reduce costs and guarantee supply of engines.
It is understood that there remains differences of opinions about the need for manufacturers to ensure they supply a set number of teams, as well as how to ensure that the performance of the various power units converge.
Work will also take place on further improvements to the noise.
Halo happening
The FIA also confirmed that the closed cockpit solution known as the 'Halo' concept was on course for a 2017 introduction.
"The F1 Commission confirmed the intention of introducing some form of cockpit protection from the 2017 season," it said
"All stakeholders are working together to make this a reality, with the "Halo" concept currently the preferred option. Other options, such as transparent cockpit protection, will continue to be evaluated."
Dit zou niks oplossen. Hebben ze een paar jaar geleden niet juist de vleugels verkleind en het downforce niveau verlaagd om het inhalen te bevorderen? Dat zou het makkelijker moeten maken om dichter achter een andere auto te rijden. Dus nu krijgen de auto's weer meer downforce... En blijkbaar hoeven we ook geen wijziging van de hybride motoren formule te verwachten. Al met al een uitkomst die te verwachten viel van een democratische commissie: Een verwaterd compromis wat de problemen niet oplost.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:47 schreef sasquatsch het volgende:
De (voorlopig) nieuwe regels voor 2017
[..]
quote:Volkswagen motorsport boss Wolfgang Dürheimer says the lack of stability in Formula 1, both in terms of regulations and at boardroom level, is why the manufacturer will not enter the sport.
VW Group has been repeatedly linked to the sport, and has a strong presence in the World Endurance Championship with Audi and Porsche, as well as having secured the last three World Rally titles.
However, Dürheimer does not believe that joining Mercedes, Ferrari, Renault and Honda as manufacturers in Formula 1 would be beneficial to Volkswagen.
"Formula 1 is not on our agenda right now," Dürheimer told Autocar.
"The situation is not predictable enough to make the kind of investment required.
"On the regulations front, there are a lot of rumours around the engine and the supporting technology.
"Before you commit the kind of money needed you must see five years of rules stability – there can't be the possibility of rules changes, of more or less engine cylinders coming in, or the hybrid system changing away from technology you are developing on road cars.
"On the ownership side, there are also big questions the sport must answer.
"If you are a big business making a big investment you expect to have some influence on the set-up, with an assurance the present ownership will last.
"In Formula 1, it seems the owners will not be there forever and that creates some instability.
"[In WEC] the technology is greater than that in Formula 1 and the levels of investment are greater."
Dürheimer's comments come as the FIA confirmed that Formula 1's technical regulations for 2017 remain under discussion, with a two-month extension to the initial deadline being set.
En waarom moeten de regels ieder jaar veranderen? Precies, omdat ze vanaf het begin al een complete mislukking zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:57 schreef sasquatsch het volgende:
En zie waar de steeds veranderende regelgeving toe leidt:
[..]
De teksten van die VW baas tonen ook wel weer mooi aan hoe autofabrikanten erin staan: De techniek moet relevant zijn voor hun straatauto's en ze willen invloed hebben op de regels. Op zich begrijpelijk, maar de sport is er niet bij gebaat.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En waarom moeten de regels ieder jaar veranderen? Precies, omdat ze vanaf het begin al een complete mislukking zijn.
Dat zeggen ze maar dat is onzin. Dat kunnen ze, zoals hij zelf ook zegt, beter doen in WEC. Het gaat puur om marketing. F1 is een marketingmachine. Dat weet deze dude ook, hij krijgt nu gratis publiciteit voor VW alleen maar omdat hij F1 noemt. Dat invloed op de regels klopt wel, dat lijkt me logisch. Mercedes heeft de laatste paar jaar F1 in een ijzeren greep gehouden en dat wil iedereen natuurlijk wel.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De teksten van die VW baas tonen ook wel weer mooi aan hoe autofabrikanten erin staan: De techniek moet relevant zijn voor hun straatauto's
Vandaar dat Mercedes zegt dat de techniek die ze voor de F1 ontwikkelen ook in hun straatauto's terecht komt. En dat VW zegt dat de huidige moteren wel degelijk relevant zijn en ze bang zijn dat de F1 er van afwijkt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeggen ze maar dat is onzin. Dat kunnen ze, zoals hij zelf ook zegt, beter doen in WEC. Het gaat puur om marketing. F1 is een marketingmachine. Dat weet deze dude ook, hij krijgt nu gratis publiciteit voor VW alleen maar omdat hij F1 noemt. Dat invloed op de regels klopt wel, dat lijkt me logisch. Mercedes heeft de laatste paar jaar F1 in een ijzeren greep gehouden en dat wil iedereen natuurlijk wel.
Technologie in F1 op dit moment heeft niets te maken met straatauto's.
quote:or the hybrid system changing away from technology you are developing on road cars.
Dat zeggen ze inderdaad, maar je hoeft ze niet op hun woord te geloven. Jij bent slim genoeg om door dat soort marketingspeak te prikken.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vandaar dat Mercedes zegt dat de techniek die ze voor de F1 ontwikkelen ook in hun straatauto's terecht komt. En dat VW zegt dat de huidige moteren wel degelijk relevant zijn en ze bang zijn dat de F1 er van afwijkt.
[..]
Bron: motorsport.comquote:F1 chiefs approve 'Driver of the Day' award
Formula 1 chiefs have approved plans for fans to vote for a 'Driver of the Day' award at each race, as Motorsport.com exclusively revealed last month.
As part of a drive to increase engagement with spectators, F1 teams had considered a number of ideas to get fans more involved with the show on Sunday afternoons.
Although some concepts like a Pit Stop trophy, or 'Overtake of the Race' have not gathered enough support, a 'Driver of the Day' Award is going to go forward.
A statement from the FIA said: "The F1 Commission agreed to the introduction of a Driver of the Day award, to be implemented by the Commercial Rights Holder in conjunction with Formula 1 broadcasters, with the intention of driving greater fan engagement.
"Viewers will be encouraged to vote online for their "Driver of the Day" throughout a grand prix, with the winner to be announced as part of the race broadcast immediately following the conclusion of the race, when the driver will be presented with their prize."
In the early 1970's, Marlboro backed the Prix Rouge et Blanc Jo Siffert Award for the drive of the day. Although it wasn't formally sanctioned by the governing body, it was highly regarded.
Leuk hoor, maar wat moet je er mee? Levert het iets op?quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:36 schreef Geralt het volgende:
Ik zie in elk geval die prijs alvast een keer of 3 zeker naar Max gaan komend seizoen. Minstens.
Het levert respect en eeuwige roem op. Alsof dat niet genoeg zou zijn!quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar wat moet je er mee? Levert het iets op?
Zolang er geen punten tegenover staan is het een overbodige prijs.
Goede PR en dat versterkt de marktwaarde van een rijder.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar wat moet je er mee? Levert het iets op?
Zolang er geen punten tegenover staan is het een overbodige prijs.
Het levert zeker wel wat op, interactie met publiek, gek genleg werkt die fanboost ook bij de Formula-E, niet zozeer voof de auto's, maar er stemmen steeds meer mensen op hun favoriete coureur dus word er meer gekeken. En het is een extra item wat in vele/alle F1 nabeschouwingen over de aardbol dat Driver of the Day wat aandacht krijgt, wat ik niet meer dan terecht vindquote:Op woensdag 24 februari 2016 16:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar wat moet je er mee? Levert het iets op?
Zolang er geen punten tegenover staan is het een overbodige prijs.
Kan allemaal wel zo zijn, maar denk je dat een rijder er daadwerkelijk anders door gaat rijden als die prijs geïntroduceerd wordt?quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:44 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het levert zeker wel wat op, interactie met publiek, gek genleg werkt die fanboost ook bij de Formula-E, niet zozeer voof de auto's, maar er stemmen steeds meer mensen op hun favoriete coureur dus word er meer gekeken. En het is een extra item wat in vele/alle F1 nabeschouwingen over de aardbol dat Driver of the Day wat aandacht krijgt, wat ik niet meer dan terecht vind
Dat zijn allemaal onofficiele bronnen. Met een officiele Driver of the day genereer je goed nieuws en gesprekstof en ik denk dat het voor zowel team, rijder en sponsor een leuk waardevol moment kan zijn als ze een goede race hebben gereden.Blijk van waardering, leuk toch.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:44 schreef sasquatsch het volgende:
Er zijn genoeg F1 websites die al zo'n verkiezing hebben. Deze voegt imho niets toe.
Tuurlijk wel. De prijs wordt direct na de race uitgereikt. Ik neem aan integraal in de uitzending. Waarschijnlijk (gokje van mij) voor het officiele podium.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:44 schreef sasquatsch het volgende:
Er zijn genoeg F1 websites die al zo'n verkiezing hebben. Deze voegt imho niets toe.
Ik denk wel dat het coureurs kan veranderen ja, meer zelfvertrouwen, meer arrogantie of minder druk op de schouders.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Kan allemaal wel zo zijn, maar denk je dat een rijder er daadwerkelijk anders door gaat rijden als die prijs geïntroduceerd wordt?
De meeste topmensen bij VW waren al niet happig op de Formule 1. Alleen Winterkorn was een zeer groot voorstander, maar hij moest vanwege dieselgate het veld ruimen. De F1-plannen zijn weer in een zeer diepe la beland.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:57 schreef sasquatsch het volgende:
En zie waar de steeds veranderende regelgeving toe leidt:
[..]
Kan je wel gelijk in hebben, toch is het een graadmeter voor kijkcijfers, meting van populariteit en ook een accelerator ervoor, of je nu voor of tegen bent.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:02 schreef Fir3fly het volgende:
Het zegt wat mij betreft heel veel als je kijkt naar het soort mensen dat reageert op zoiets onbenulligs als zo'n verkiezing en de rest van de wijzigingen simpelweg niet ziet of negeert.
Ik heb er ook niks mee maar het zal ongetwijfeld bedoeld zijn voor wat meer interactie met de fans. Velen vinden zon stemronde vast heel leuk.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar wat moet je er mee? Levert het iets op?
Zolang er geen punten tegenover staan is het een overbodige prijs.
Ik negeer ze niet. Sterker nog, ik stel zelfs dat:quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:02 schreef Fir3fly het volgende:
Het zegt wat mij betreft heel veel als je kijkt naar het soort mensen dat reageert op zoiets onbenulligs als zo'n verkiezing en de rest van de wijzigingen simpelweg niet ziet of negeert.
quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:36 schreef Geralt het volgende:
Kijk en dat is dan wél weer een goed iets uit de hoge hoed van de heren als je het mij vraagt
Niet alles wat ze doen lijkt populair,
je hebt er geen bal aan. Voorbeeld: Button kan de hele race iedereen 3x hebben ingehaald vanaf de laatste plaats omdat ie een bagger strategie had en 5x pech gehad wegens lekke band, en vervolgens op plaats 4 eindigen. Mega-race gereden, maar de hele race niet in beeld geweest. Hamilton, vanaf pole, rijdt op 2,5s voor Rosberg over de finish, niet echt bedreigd geweest maar een "semi-gevechtje" in de laatste 10 ronden. Mweh race, wel continue in beeld geweest. Wie denk je dat man of the match wordt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. De prijs wordt direct na de race uitgereikt. Ik neem aan integraal in de uitzending. Waarschijnlijk (gokje van mij) voor het officiele podium.
Dat is toch mooi dat een coureur die door de fans verkozen is tot beste van de dag extra in het zonnetje gezet wordt op tv? Beker voor in je prijzenkast erbij, beetje zwaaien naar de fans die dan voor je juichen etc.
Ik vind het een goed plan. Al die websites lezen die coureurs niet. En daar hebben ze letterlijk niks aan. Hier wel aan. Stukje waardering vanuit zowel de sport als de fans. Dat is toch mooi? Hoe kun je daar nou niets in zien?
Zou wel erg slecht van de regie zijn als ze dan Button's inhaalacties niet in beeld brengen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 20:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
je hebt er geen bal aan. Voorbeeld: Button kan de hele race iedereen 3x hebben ingehaald vanaf de laatste plaats omdat ie een bagger strategie had en 5x pech gehad wegens lekke band, en vervolgens op plaats 4 eindigen. Mega-race gereden, maar de hele race niet in beeld geweest. Hamilton, vanaf pole, rijdt op 2,5s voor Rosberg over de finish, niet echt bedreigd geweest maar een "semi-gevechtje" in de laatste 10 ronden. Mweh race, wel continue in beeld geweest. Wie denk je dat man of the match wordt.
die is er dan ook met enige regelmaat. Gevechten afkappen om de een of andere neukpop te laten zien jn de pitbox die het geen bal boeitquote:Op woensdag 24 februari 2016 20:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zou wel erg slecht van de regie zijn als ze dan Button's inhaalacties niet in beeld brengen.
Ik mis Jennifer Becksquote:Op woensdag 24 februari 2016 20:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
die is er dan ook met enige regelmaat. Gevechten afkappen om de een of andere neukpop te laten zien jn de pitbox die het geen bal boeit
Alsof alle Indonesiers toegang hebben tot social mediaquote:Op woensdag 24 februari 2016 21:50 schreef opreis het volgende:
Leuk zn populariteitspoll, straks 200 miljoen indonesiers die massaal op hun volksheld haryanto stemmen terwijl hij de hele race achteraan rijdt. Behalve dan wanneer ze door het tijdsverschil slapen wanneer de race gereden wordt
Verkijk je er niet op, bijna elke Indonesier (in ieder geval in de grote steden) heeft eerder een smartphone dan een warmwatervoorziening in huis.quote:Op donderdag 25 februari 2016 09:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Alsof alle Indonesiers toegang hebben tot social media
Dan zie ik het somberder in voor ons eigen volk, zoals Voss ok al had aangehaald, Jos had in de jaren 90 veruit de grootste fanclub van alle coureurs.. Dat zou zoontje Max in binnen en buitenland nog wel eens kunnen verslaan en dus grote hordes mensen elke race op Max stemmen.. En dat is wel een nadeel ja. Maar ik denk dat ze daar bij de FIA ook wel op bedacht zijn en eerder de gemiddelde motivaties doornemen van erkende bronnen en vaste fans dan alle stemmen bij elkaar op te tellen en dan elke race weer Max bovenin zien staan.
Dan heb je afgelopen jaar geen F1 gekeken.. Erg fijne regie moet ik zeggen van afgelopen jaar.. veel meer middenveld enz gezien dan voorgaande jarenquote:Op donderdag 25 februari 2016 10:00 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Verkijk je er niet op, bijna elke Indonesier (in ieder geval in de grote steden) heeft eerder een smartphone dan een warmwatervoorziening in huis.
Zo'n stemsysteem mogen ze lekker houden, het leidt alleen maar af van waar het echt om gaat.
En welke wagens er wel en niet in beeld komen tijdens de race zit ook nog een heel politiek steekspel aan vast achter de schermen.
Zelf heb ik het liefst gewoon een regie die weet wat ze doen, daar vrij in is en alle actie in beeld brengen, ipv constant de top 3.
Ik moet bekennen dat ik inderdaad erg weinig F1 heb gekeken, deels ook omdat ik niet kon achterhalen op welk obscuur kanaal ik het nu weer kon vinden. Komend seizoen zal wel niet veel anders worden (En ik heb geen Ziggo).quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dan heb je afgelopen jaar geen F1 gekeken.. Erg fijne regie moet ik zeggen van afgelopen jaar.. veel meer middenveld enz gezien dan voorgaande jaren
Voordeel is dat het er dit jaar op gaat lijken dat het middenveld erg groot gaat worden Sowieso 2 auto's erbij met Haas, maar Manor lijkt een stap gemaakt te hebben en McLaren zou toch ook wel wat meer snelheid hebben. Dat word vechten om de laatste puntenquote:Op donderdag 25 februari 2016 10:36 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik inderdaad erg weinig F1 heb gekeken, deels ook omdat ik niet kon achterhalen op welk obscuur kanaal ik het nu weer kon vinden. Komend seizoen zal wel niet veel anders worden (En ik heb geen Ziggo).
Er was wel iets met een boycot van Bernie van mercedes, zodat er wat meer middenmoot in beeld kwam met inhaalacties (Max uiteraard). Hopelijk zetten ze dat door.
Dat zou inderdaad echt de verkeerde kant op zijn, ik ben geen tegenstander van een Driver of the day, ik zie er voor de belangstelling in de sport, de coureur en de sponsor echt wel het nut van in. Maar het moet inderdaad geen poppenkast worden. Zo ben ik ook geen voorstander van een reversed grid, in de toerwagen racerij en cupracerij werkt dit wel.. in een formule klasse past het gewoon niet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Zo'n populariteits sociale media stem dingetje is alleen leuk voor verveelde kinderen die zo het gevoel krijgen dat ze ergens invloed op hebben. Je denk toch niet dat de coureurs hierop zitten te wachten? Ik zie het nog wel gebeuren dat hier bonussen aan verbonden worden om het nog "interessanter" te maken. Dat de "coureur van de wedstrijd" bij de volgende race een paar gridplaatsen vooruit gezet wordt ofzo. De Formule 1 lijkt de oplossingen in dit soort belachelijke gimmicks te zoeken. De Renault Clio Cup is er niks bij.
Dat ben ik helemaal met je eens, veel actie en dus veel Max in beeld!quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dan heb je afgelopen jaar geen F1 gekeken.. Erg fijne regie moet ik zeggen van afgelopen jaar.. veel meer middenveld enz gezien dan voorgaande jaren
Ja hoor alsof het een jury sport is. Geloof er niks van. Een "award" voor driver of the day kan geen kwaad, gewoon een titel of stempel, blijk van waardering. Maar er daadwerkelijk de race of het kampioenschap mee beinvloeden gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Zo'n populariteits sociale media stem dingetje is alleen leuk voor verveelde kinderen die zo het gevoel krijgen dat ze ergens invloed op hebben. Je denk toch niet dat de coureurs hierop zitten te wachten? Ik zie het nog wel gebeuren dat hier bonussen aan verbonden worden om het nog "interessanter" te maken. Dat de "coureur van de wedstrijd" bij de volgende race een paar gridplaatsen vooruit gezet wordt ofzo. De Formule 1 lijkt de oplossingen in dit soort belachelijke gimmicks te zoeken. De Renault Clio Cup is er niks bij.
quote:Pirelli will be told to produce a tyre drivers can push to the limit in 2017 as Formula 1 bosses seek to make the sport more exciting.
The current tyres prevent drivers from racing flat out because they degrade quickly and need to be nursed.
Cars will be as much as five seconds a lap faster in 2017.
Pirelli has already indicated its willingness to produce a racier tyre next year but says it needs more track testing to fulfil its work.
It has been allocated 12 days for this purpose in 2016.
The BBC has learned that the FIA, which governs F1, will instruct Pirelli to design a tyre that will allow drivers to push hard for longer.
Pirelli chairman Marco Tronchetti Provera told teams and drivers at a meeting earlier this month, where dissatisfaction with the current tyres was discussed, that it could produce whatever the F1 wanted as long as it had clear commission.
Pirelli has been given preliminary information about the performance the cars are expected to have in 2017 so it can start working on tyre design.
The FIA plans to outline how it wants tyres to perform and will provide all necessary data to the company by the end of March.
...
quote:Formula 1 drivers will experience a gradual loss of performance – rather than drop off a laptime 'cliff' – when their tyres wear too much this year, reckon Pirelli based on the experience from the first test.
The Italian tyre manufacturer has tweaked its tyre design this year to add a harder compound - which will be slower - underneath the main tread for when it gets worn away.
The hope is that this will discourage drivers from extending their stints too far and bring back some of the race unpredictability that delivered excitement in Pirelli's first years back in the sport.
But while there was talk last season that Pirelli wanted the return of a 'cliff', its F1 racing manager Mario Isola says that the situation will actually be much more favourable for the drivers.
"There is a loss of grip that is not a cliff, but quite gradual," he explained. "It is much better, not to have a sudden loss of grip.
"We will investigate better this aspect with some analysis during the next days, but at the moment the signal seems to be good."
When asked how much time loss there would be each lap when drivers hit this phase of the tyre's life, Isola said: "This is the information we need to look better.
"When they are testing they have different fuel loads, different set-ups, so we need to pay attention when we construct a number that is a correct one.
"But if you look at a run you don't see a linear degradation and then a cliff, you have a curve that is much more small."
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |