AH de Merc van '14 lijkt ie grotendeels op.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:45 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik weet het, maar Haas had een voorspelling gedaan dat het aannemelijk was dat ze in geel gingen rijden, net zoals iemand al eerder zei, met een gele kar val je wel op bij de helicoptercamera. En daar baal ik dus van.
Manor word volgens mij Oranje boven (), wit en blauwmetallic. Zou best wat kunnen worden
https://twitter.com/InsideErick/status/701666562231500800?s=09
https://twitter.com/simply_formula/status/701663927474724864?s=09
AH de Merc van '14 lijkt ie grotendeels op.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
https://twitter.com/simply_formula/status/701663927474724864?s=09
AH de Merc van '14 lijkt ie grotendeels op.quote:
Wet tyre test volgens mij.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:23 schreef Coelho het volgende:
Op de site van gpupdate staat aan de rechterkant een testkalender. Daar staat dat er op 25+26 januari een test was op Paul Ricard. Was dat de Pirelli compound test?
Mwah, tegenwoordig ga je bijna denken dat 'niet-zwart' al gauw een gp2/F3 livery is.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:26 schreef Meike26 het volgende:
Ziet er goed uitWat merkjes en naampjes erop en het is echt wat, was even bang voor een gp2/F3 achtige livery.
Mwah, eerder bij livery ontwerpen die gemaakt lijken te zijn in MS Paint. Dit is een ontwerp waar wat beweging in zit en dat is al snel goed (tenzij de kleuren vloeken).quote:Op maandag 22 februari 2016 10:27 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Mwah, tegenwoordig ga je bijna denken dat 'niet-zwart' al gauw een gp2/F3 livery is.
Eens!quote:Op maandag 22 februari 2016 10:29 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Mwah, eerder bij livery ontwerpen die gemaakt lijken te zijn in MS Paint. Dit is een ontwerp waar wat beweging in zit en dat is al snel goed (tenzij de kleuren vloeken).
Nog een foto:
Eruit gekickt ten faveure van de pegels die Haryanto met zich meebrengt.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:42 schreef de_boswachter het volgende:
Waar is Will Stevens gebleven ?
Ontwerp van de Haas F1 viel me erg tegen trouwens
Al is over de C36 nog niks bekend.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:49 schreef Meike26 het volgende:
Actie shot van de Manor..
[ afbeelding ]
Hier kan ik wel aan wennen.![]()
![]()
McLaren en Sauber de lelijkste eendjes van de klas (wat liveries betreft, maar ook qua vorm doen ze goed mee om die prijzen.).
twitter:SennaV10F1 twitterde op maandag 22-02-2016 om 10:15:45This sounds sooooo good...#WeAreW07 @MercedesAMGF1 @LewisHamilton #W07 #F1 #F1Testing https://t.co/KDnEjqA3Km reageer retweet
Volgens mij hoe korter de neus hoe beter, ze lijken een minimaal 20cm langere neus te habben dan alle anderen....quote:Op maandag 22 februari 2016 10:49 schreef Meike26 het volgende:
Actie shot van de Manor..
[ afbeelding ]
Hier kan ik wel aan wennen.![]()
![]()
McLaren en Sauber de lelijkste eendjes van de klas (wat liveries betreft, maar ook qua vorm doen ze goed mee om die prijzen.).
Is dat zo? De Ferrari had vorig jaar ook een erg lange neus en ik denk ergens dat dit een soort afscheidscadeautje is van Ferrari aan Manor.. lijkt er verdomt veel op. En zo langzaam was die nietquote:Op maandag 22 februari 2016 10:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij hoe korter de neus hoe beter, ze lijken een minimaal 20cm langere neus te habben dan alle anderen....
Waarom denk je dat ze nu met een korte neus rijden dan bij Ferrari?quote:Op maandag 22 februari 2016 10:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Is dat zo? De Ferrari had vorig jaar ook een erg lange neus en ik denk ergens dat dit een soort afscheidscadeautje is van Ferrari aan Manor.. lijkt er verdomt veel op. En zo langzaam was die niet
Een kortere neus is inderdaad beter (voor de luchttoevoer onder de auto), maar lastiger om door de crashtest te krijgen. Dus beginnen ze met een langere neus en zullen misschien later met een kortere neus komen, zoals de afgelopen jaren meerdere teams deden.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Volgens mij hoe korter de neus hoe beter, ze lijken een minimaal 20cm langere neus te habben dan alle anderen....
1 Vettel Ferrari 1m26.187squote:
Sainz 1'27'', Ricciardo 1'37''quote:
Ik denk ook niet dat ze zo slecht als vorig jaar gaan zijn, maar ik denk dat ze wel standaard achteraan te vinden zullen zijn, waarschijnlijk met de Saubers.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:00 schreef Meike26 het volgende:
Omdat Ferrari meer budget heeft voor ontwikkeling, Manor moet het met wat minder pegels doen, maar als zij een geteste neus hebben die verdomd veel lijkt op de Ferrari neus van vorig jaar..dan hebben ze al aero-data waar ze verder mee kunnen. En zo langzaam was die Ferrari vorig jaar niet, als die Manor nu met data van vorig jaar een goed aero pakket hebben met Mercedes torretje van dit jaar.. Zitten ze daar op rozen ! Niet zo snel nee, maar ik geloof geen gat meer van 7 seconden langzamer dan de kop van het veld.
quote:Vettel improves again to a 1m26.187s. He's now 0.825s faster than Hamilton.
Vorig jaar reden ze 1,22 of 1,23 geloof ik, dus ze gaan beiden nog wel wat sneller verwacht ik.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:01 schreef Meike26 het volgende:
Natuurlijk, het is maar testen.. maar dit is het eerste tikje van Ferrari op de neus van Mercedes :
[..]
Al was dat niet tijdens de eerste pre-season test toch?quote:Op maandag 22 februari 2016 11:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Vorig jaar reden ze 1,22 of 1,23 geloof ik, dus ze gaan beiden nog wel wat sneller verwacht ik.
Al weet ik niet of ze toen ook een half natte baan hadden
Was de livery van dit jaar op een oudere auto. Vandaag zien we voor het eerst de 2016 wagenquote:Op maandag 22 februari 2016 11:07 schreef heywoodu het volgende:
Hoe zit het met die Red Bull? Ik lees overal over "de nieuwe RB", maar die is afgelopen week toch al gepresenteerd en is vandaag toch niet nieuw meer?
Bedanktquote:Op maandag 22 februari 2016 11:07 schreef opreis het volgende:
[..]
Was de livery van dit jaar op een oudere auto. Vandaag zien we voor het eerst de 2016 wagen
Om niet te laten zien waarmee ze een snelle tijd zetten....?quote:Op maandag 22 februari 2016 11:09 schreef Doevelaer het volgende:
Iemand enig idee waarom Ferrari als enige rijdt zonder gemarkeerde banden?
[ afbeelding ]
Dit is de 2014 auto van Mercedes.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:13 schreef Meike26 het volgende:
Oh.. niet goed opgelet.. Mercedes rijdt er ook mee.. eerder dit topic geplaatst :
[ afbeelding ]
Das een foto van 2014 maar goed blijkbaar deden ze het toen al hahahaquote:Op maandag 22 februari 2016 11:13 schreef Meike26 het volgende:
Oh.. niet goed opgelet.. Mercedes rijdt er ook mee.. eerder dit topic geplaatst :
[ afbeelding ]
Zijn dat de nieuwe antennes voor betere ontvangst ofzo?quote:Op maandag 22 februari 2016 11:09 schreef Doevelaer het volgende:
Iemand enig idee waarom Ferrari als enige rijdt zonder gemarkeerde banden?
[ afbeelding ]
Nee, promo-activiteit voor Heras hekwerken..quote:Op maandag 22 februari 2016 11:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zijn dat de nieuwe antennes voor betere ontvangst ofzo?
Nee, soort van magnetisch veld wat dient ter bescherming van het hoofd ipv die lelijke halo.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zijn dat de nieuwe antennes voor betere ontvangst ofzo?
twitter:f1writers twitterde op maandag 22-02-2016 om 11:16:01Believe it or not, the McL MP4-31 was stoped for 2hours in the garage with "SENSOR" problems. #NothingHasChanged reageer retweet
quote:Op maandag 22 februari 2016 11:19 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Nee, soort van magnetisch veld wat dient ter bescherming van het hoofd ipv die lelijke halo.
Het zijn sensoren mbt airflow etc.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Snap er nog steeds niks van wat het is
quote:Op maandag 22 februari 2016 11:21 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Het zijn sensoren mbt airflow etc.
Dat schijnt een speciale Winter compound te zijn van Pirelli. Aangepaste harde compound om ook bij lage temperaturen nog fatsoenlijk te functioneren.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:26 schreef Spooky4u het volgende:
De vraag waarom Ferrari met de merkloze banden rijdt vind ik boeiender
aerodynamica. Met de sensoren in dat kreng weten ze precies alle luchtstromingen.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Snap er nog steeds niks van wat het is
Vorig jaar snelste tijd eerste testdag: 1.25.011 door Maldonado, zitten ze nu na 2,5u maar 0,4 seconden boven. Valt flink mee.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:30 schreef Beach het volgende:
wat een waanzinnig slechte tijden ik mag hopen dat ze vanmiddag wat meer potentieel laten zien
terwijl ze normaal toch altijd toptijden laten noteren tijdens de allereerste rondjes van de allereerste test.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:30 schreef Beach het volgende:
wat een waanzinnig slechte tijden ik mag hopen dat ze vanmiddag wat meer potentieel laten zien
Was tijdens de tweede test op Barcelona. De eerste test reden ze max 1.24quote:Op maandag 22 februari 2016 11:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Vorig jaar reden ze 1,22 of 1,23 geloof ik, dus ze gaan beiden nog wel wat sneller verwacht ik.
Al weet ik niet of ze toen ook een half natte baan hadden
Ik denk dat Monisha en Horner het niet met je eens zijn.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:38 schreef Nattekat het volgende:
Lijkt wel de rangorde van vorig jaar
quote:Vettel has just headed out on a set of unmarked tyres. Pirelli development rubber?Ben Anderson
Het is nog maar de eerste testochtend. Ik zou er nog niet te veel waarde aan hechten dat ze niet veel gereden hebbenquote:Op maandag 22 februari 2016 11:54 schreef opreis het volgende:
RB leek goed te beginnen, maar daarna hebben we niks meer van ze gezien...zouden ze die renault nog steeds vervloeken?
Wat heb je aan een testochtend als je niet rijdt?quote:Op maandag 22 februari 2016 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is nog maar de eerste testochtend. Ik zou er nog niet te veel waarde aan hechten dat ze niet veel gereden hebben
na het installatierondje alle systemen checken en de eerste problemen verhelpenquote:Op maandag 22 februari 2016 11:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat heb je aan een testochtend als je niet rijdt?
Beter gelijk doen, wellicht is het goed om de titel even aan te passen zodat duidelijk is dat de test in het live-topic gevolgd wordtquote:Op maandag 22 februari 2016 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Zullen we vanmiddag maar hier: SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #147 Nog even geduld aub verder gaan? Dat blijft nog altijd het live-topic
En het is wat handiger als het niet over twee topics verdeeld is.
Bedankt voor de link .. in elk geval een idee voor 2016 soundsquote:Op maandag 22 februari 2016 11:29 schreef Doevelaer het volgende:
https://www.periscope.tv/w/1OyKAzNazOgGb <-- we hebben beeld!
Dit dus, shakedown en analyseren, iedereen in zo'n team is al blij als die eerste testdag zonder noemenswaardige problemen verloopt.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is nog maar de eerste testochtend. Ik zou er nog niet te veel waarde aan hechten dat ze niet veel gereden hebben
Zolang Max voor een Red Bull-team rijdt zal hij een lelijke helm hebben. Dat hebben veel Red Bullers door de jaren heen gehad, met dat schreeuwende stierenlogo.quote:
Je moet dan ook niet kijken naar de snelste rondetijd. Aantal gereden ronden is veel belangrijker.quote:Op maandag 22 februari 2016 14:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dit dus, shakedown en analyseren, iedereen in zo'n team is al blij als die eerste testdag zonder noemenswaardige problemen verloopt.
De echte runs komen nog wel. En zelfs dan... wintertests zijn bijna altijd misleidend. Je hebt altijd een paar teams die sandbaggen en een paar die nog snel even een run doen met super softs en een nagenoeg lege benzinetank om beter voor de dag te komen.
Beetje verwarrend dat dat topic de tag "F1 algemeen" heeft, ipv "F1 livetopic" oidquote:Op maandag 22 februari 2016 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Zullen we vanmiddag maar hier: SPT / [F1 Algemeen] 2016 Formula 1 GP's #147 Nog even geduld aub verder gaan? Dat blijft nog altijd het live-topic
En het is wat handiger als het niet over twee topics verdeeld is.
Baas van de afdeling die de Honda F1 motor maakt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:53 schreef Adrie072 het volgende:
Wat was eigenlijk de functie, van die man bij Mclaren, die is ontslagen?
quote:Formula 1 teams have agreed to the introduction of a radical elimination style qualifying format as part of a move to improve the show.
After hours of discussion in Geneva between team bosses and F1 chiefs regarding future ideas, sources have revealed that some proposals gained support.
One of them is for an elimination style of qualifying, where the slowest car at certain segments is eliminated.
Although details of the new qualifying format have not been confirmed, sources have revealed that an outline agreement is in place for the system.
The rule changes still need approval by the FIA's World Motor Sport Council next month, but it is understood that the plan is to have it come in as early as this year.
How it works
Q1
-16 minutes duration;
- After 7 minutes, the slowest driver is eliminated;
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag;
- 7 drivers eliminated, 15 progress to Q2.
Q2
- 15 minutes duration;
- After 6 minutes, slowest driver eliminated;
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag;
- 7 drivers eliminated, 8 progress to Q3.
Q3
- 14 minutes;
- After 5 minutes, slowest driver eliminated;
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag;
- 2 drivers left in final 1 minute 30 seconds.
Time ballast
The F1 Commission also discussed a penalty system whereby extra time is added to each drivers' qualifying time on the basis of championship positions.
A study was conducted using the 2015 Abu Dhabi GP with the championship leader having four seconds added to his qualifying time, with everyone else taking extra time on a sliding scale.
It is understood that this could be combined with the elimination system.
Bodywork delay
Teams have also agreed to delay a final decision on 2017 bodywork rules until April 30 following a disagreement about the scope of aerodynamic changes.
Also discussed was the potential abandonment of the 100kgs fuel limit from 2017 on the basis that the faster cars will require more fuel to run at their fuel potential.
McLaren and Red Bull were reportedly in favour of such a move, but it was not passed. The more likely compromise will be a 105kgs limit.
Dus een snel rondje, en als je denkt dat het genoeg is, ga je naar binnen. Wat is precies het verschil met nu, los van Q3?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:31 schreef sasquatsch het volgende:
Nieuwe kwalificatiesysteem voor 2017, nieuwe aero regels uitgesteld.
[..]
Dat als je op verkeerde moment onder de streep staat je je niet kan verbeteren...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus een snel rondje, en als je denkt dat het genoeg is, ga je naar binnen. Wat is precies het verschil met nu, los van Q3?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |