Dat er na 5 minuten in elke sessie om de 1,5 minuten een coureur afvalt. En dan nog iets met straftijden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus een snel rondje, en als je denkt dat het genoeg is, ga je naar binnen. Wat is precies het verschil met nu, los van Q3?
Ah, ze proberen het afgelopen seizoen weer eens spannender te maken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:31 schreef sasquatsch het volgende:
Nieuwe kwalificatiesysteem voor 2017, nieuwe aero regels uitgesteld.
[..]
Die tijden snap ik dan echt weer niks van, dus je krijgt tijd erbij, maar waarbij precies? Je kwalificatietijd? En dus kan je dan je pole, 6e of 10e plaats kwijtraken?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat er na 5 minuten in elke sessie om de 1,5 minuten een coureur afvalt. En dan nog iets met straftijden.
Zoiets. De nummer 1 in het kampioenschap krijgt 4s bij zijn snelste tijd opgeteld en de nummer 2 iets minder etc, tot de nummer laatst die geen tijd erbij krijgt en op basis van die gecorrigeerde tijden wordt de startopstelling bepaald.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:38 schreef franklop het volgende:
[..]
Die tijden snap ik dan echt weer niks van, dus je krijgt tijd erbij, maar waarbij precies? Je kwalificatietijd? En dus kan je dan je pole, 6e of 10e plaats kwijtraken?
Nog een manier gevonden om het allemaal minder begrijpbaar te maken! Leuk!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zoiets. De nummer 1 in het kampioenschap krijgt 4s bij zijn snelste tijd opgeteld en de nummer 2 iets minder etc, tot de nummer laatst die geen tijd erbij krijgt en op basis van die gecorrigeerde tijden wordt de startopstelling bepaald.
slecht plan. Dan straf je teams die beter hun best doen dan de restquote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zoiets. De nummer 1 in het kampioenschap krijgt 4s bij zijn snelste tijd opgeteld en de nummer 2 iets minder etc, tot de nummer laatst die geen tijd erbij krijgt en op basis van die gecorrigeerde tijden wordt de startopstelling bepaald.
Ik heb geen probleem met de motoren, zeker niet nu er weer vrij ontwikkeld mag worden. Wat de auto's betreft mag er wel wat veranderen, zodat er meer ingehaald kan worden zonder het gebruik van gimmicks als DRS en snel slijtende banden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:43 schreef franklop het volgende:
[..]
Nog een manier gevonden om het allemaal minder begrijpbaar te maken! Leuk!
Laat ze zich aub op de auto's/motoren richten en verder alles lekker zo laten. Is toch prima zo hoe het nu is? Zijn genoeg spannende kwalificaties geweest.
Ja precies, motoren ook wel ok inderdaad met de ontwikkeling, maar waarom weer proberen iets spannender te maken terwijl dat niet nodig is? Q1 en Q2 waren vaak al spannend en denk dat het door de stappen die Manor/Haas gemaakt hebben alleen maar spannender wordt..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met de motoren, zeker niet nu er weer vrij ontwikkeld mag worden. Wat de auto's betreft mag er wel wat veranderen, zodat er meer ingehaald kan worden zonder het gebruik van gimmicks als DRS en snel slijtende banden.
quote:Formula 1 chiefs have agreed to implement new regulations for 2017 that will result in cars being three seconds per lap faster, Autosport can reveal.
The decision comes after a meeting of the F1 Commission in Geneva, comprising FIA president Jean Todt, F1 supremo Bernie Ecclestone, representatives from all 11 teams, plus those from various sponsors and promoters.
Autosport understands following a meeting of the Strategy Group earlier in the day two proposals regarding the '17 rules were put forward for the Commission to deliberate over.
One was Red Bull's stance regarding the pursuit of making the cars five to six seconds per lap quicker, as originally outlined in plans aired last May.
The other was a compromise solution from McLaren whereby the cars are only three seconds per lap faster.
The latter was partly proposed to allow tyre supplier Pirelli to feel comfortable developing a range of rubber able to cope with the increased loads required for laps up to three seconds quicker, rather than problems likely to be posed in going five seconds faster.
When it came to voting, with a 66 per cent majority required, of the 26 able to vote, 20 were in favour of the McLaren concept, three against, with three abstentions.
Although the current regulations state the rules have to be signed off by the end of this month, in order to aid the finalisation of the plan, the teams have been given an extension of April 30 as a cut-off date.
Red Bull team principal Christian Horner will be particularly unhappy his team's idea was rejected as he felt going three seconds per lap quicker was effectively a halfway-house solution.
It now falls on all concerned to come up with a definitive testing plan over the course of this season to ensure the targets stipulated can be met, and the tyres are safe going into 2017.
The same April 30 date also applies to the final engine regulations going forward.
Last month the four engine manufacturers - Mercedes, Ferrari, Renault and Honda - agreed to a reduction in cost to supply the 1.6-litre V6 turbo-charged hybrid systems to ¤12million per season to a customer team from 2018.
It is understood prior to then there will be a cost reduction of one million euros per annum.
It also appears likely from 2019 manufacturers will be asked to supply one less power unit per driver per season.
At present each driver is allowed four power units per season if there are 20 races or less, increasing to five if there are 21 or more, as is the case this year.
There were also discussions regarding an increase in race-fuel consumption, but this was rejected as it was deemed to be sending out the wrong message.
Eerder vermindert het de amusementswaarde doordat door meer downforce (op de verkeerde manier) het moeilijker wordt om in te halen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:46 schreef JimmyManna het volgende:
Altijd dat gedoe om snelheid... 3 sec sneller maakt voor de amusementswaarde echt geen donder uit. En 8 sec ook niet. Niemand ziet het verschil, alleen de stopwatch. Snelheid verhogen is leuk voor de statistieken voor de rest dient het geen enkel doel.
Het lijkt er wel op ja.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:00 schreef aesop het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe de discussie dan gevoerd wordt. Hebben ze een pakket maatregelen op de agenda staan waar per onderdeel bij staat hoeveel tijdwinst dat theoretisch oplevert?
Net Europaquote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op ja.
Het moet sneller, maar het mag niet te veel kosten. Daarnaast heeft ieder team zijn/haar eigen belangen, waardoor het halfbakken besluiten worden
twitter:MBrundleF1 twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 22:11:12 'Future F1' needs a masterplan, not bubble bursts of random ideas that find a way through the many faceted and largely impenetrable systems reageer retweet
Één setje, toch? Dus 1 ronde en daarna naar binnen, terwijl de rest moet proberen op hardere banden aan die tijden te komen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:08 schreef JimmyManna het volgende:
Volgens mij gaan ze Q3 in ieder geval rijden met ultrasofts die in de race niet gebruikt worden. Dus dat zal allemaal wel meevallen toch?
Nu wel, maar als ze die regels voor Q gaan aanpassen, kunnen ze daar ook meer rondjes op laten rijden zodat banden sparen weinig zin heeft.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Één setje, toch? Dus 1 ronde en daarna naar binnen, terwijl de rest moet proberen op hardere banden aan die tijden te komen.
Nou dan rij je als snel team één snel rondje tussen de rest van de rondjes die je kunt besteden aan het bezichtigen van de mooie natuurtaferelen naast de baan in.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:06 schreef aesop het volgende:
Volgens mij is het idee dat je buiten móet blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |