Ziedaar een verbeterde show.quote:Op woensdag 24 februari 2016 00:20 schreef twiFight het volgende:
Ik mis in het hele Q verhaal even voor welk probleem dit een oplossing is. Improve the show. Ik vond de Q show anders wel prima, met vaak strijd tot de laatste seconde.
Ik voorspel overigens (figuurlijke) oorlog wanneer een coureur af valt omdat iemand in de weg rijdt. Plus pitboxen vol gefrustreerde engineers bij een gele vlag, kaalgetrokken hoofden bij wisselende omstandigheden zoals regen of temperatuurswisselingen.
Dan krijg je weer dat mensen last van "verkeer" hebben wat de kwalificatie verpest. Lijkt me niet dusquote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:06 schreef aesop het volgende:
Volgens mij is het idee dat je buiten móet blijven.
nee als je denkt dat je tijd snel genoeg is dan hoef je geen tijd meer neer te zetten.quote:Op woensdag 24 februari 2016 08:41 schreef nils7 het volgende:
Nog steeds heb ik de vraag.
Moet je elke 2 minuten een nieuwe tijd dan zetten of zet je aan het begin van Q2 bijvoorbeeld een snelle tijd en ga je kijken of mensen daar onder komen? Want als dat zo is, wat is er dan echt anders aan, behalve dan dat het elke anderhalve minuutje iemand afvalt dus minder druk wordt.
Dan lost het alleen de drukte op omdat er elke anderhalve minuut iemand af valt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 08:48 schreef franklop het volgende:
[..]
nee als je denkt dat je tijd snel genoeg is dan hoef je geen tijd meer neer te zetten.
Ik blijf het echt een waardeloos idee vinden en een oplossing voor probleem dat er niet is.
'drukte ' is toch juist mooi?quote:Op woensdag 24 februari 2016 08:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dan lost het alleen de drukte op omdat er elke anderhalve minuut iemand af valt.
Het is alleen toffer bij een opdrogende baan. Maar als iedereen binnen 5 minuten een tijd heeft gezet dan verwacht ik weinig grote sprongen (mits op dezelfde banden).
Je mag de ronde wel afmaken.quote:Op woensdag 24 februari 2016 08:52 schreef franklop het volgende:
[..]
'drukte ' is toch juist mooi?
En als je nu bijv op spa bent en je komt op de laatste plek terecht en je begint met aan je rondje; dan ben je dus te laat..
euh dat maakt het dan nog minder overzichtelijkquote:Op woensdag 24 februari 2016 08:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je mag de ronde wel afmaken.
Nu ik dit schrijf bedenk ik me die arme Olav die dat allemaal moet gaan bij houden...
Vroeger bepaalde de FIA de regels. Alleen hebben ze die monopolie verkocht voor een deel van de opbrengst, waardoor de F1 Strategy Group is ontstaan en alles dus vooral een compromis is geworden. Dus eigenlijk moeten ze die monopolie weer terug pakken al vraag ik me af of Jean Todt wel een goede dictator is. Hij doet alles om de lieve vrede te bewaren in plaats van met een visie te komen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik weet ook wel dat Ecclestone de regels niet in zijn eentje bepaald maar een commissie waar ook de teams in vertegenwoordigd zijn. Deze hybride formule is geïntroduceerd omdat merken als Mercedes en Renault van mening waren dat de techniek die in de F1 gebruikt wordt relevant zou moeten zijn voor hun straatauto's. Anders konden ze hun investeringen in de sport zogenaamd niet verantwoorden. Nou tel uit je winst. Dit is waarom de teams/ autofabrikanten niet betrokken zouden moeten worden bij het opstellen van de regels. De F1 zou geleid moeten worden als een dictatuur maar dan niet met de idioot Ecclestone aan het roer.
Dat is onzin, de hybrides zijn er alleen omdat de frabrikanten daarmee kunnen schermen in advertentiemateriaal. F1 heeft niets meer met innovatie te maken, het is pure marketing. Mercedes is alleen maar in F1 omdat het meer auto's verkoopt en om geen enkele andere reden. Voor Ferrari en Renault geldt hetzelfde.quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:56 schreef Sinister-D- het volgende:
2) die hybride wagens zijn er niet om zogezegd milieu bewust te willen zijn. Die zijn er om de fabrikanten te dwingen om met innovatievere motor oplossingen te bedenken.
Ze zullen ook wel snappen dat als de show minder wordt hun plan minder effect heeft.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is onzin, de hybrides zijn er alleen omdat de frabrikanten daarmee kunnen schermen in advertentiemateriaal. F1 heeft niets meer met innovatie te maken, het is pure marketing. Mercedes is alleen maar in F1 omdat het meer auto's verkoopt en om geen enkele andere reden. Voor Ferrari en Renault geldt hetzelfde.
Dat zeg je wel vaker maar ik kan alleen maar vinden dat ze uitgenodigd zijn om mee te werken maar die uitnodiging afgeslagen hebben omdat ze Le Mans interessanter vinden.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
met name Audi, die ook aan het opstellen van de regels heeft meegewerkt
Dat klopt. Vandaar al dit gezeik. De regels zoals opgesteld voor 2014 zijn een complete farce gebleken. Maar niemand wil dat natuurlijk toegeven en dus blijven we de komende jaren aanmodderen met dit soort halfslachtige gezeur. Misschien dat er in 2020 ofzo weer een nieuw regelboek kan komen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze zullen ook wel snappen dat als de show minder wordt hun plan minder effect heeft.
Alleen zitten de vergaderkamers dan vol met stekker-trekkers die ze maar al te graag eruit halen.
Het nadeel eraan is dat als het verandert en Mercedes niet vooraan mee rijdt/wint dan zie ik ze er nog er voor aan gewoon zo de stekker uit het project te trekken.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt. Vandaar al dit gezeik. De regels zoals opgesteld voor 2014 zijn een complete farce gebleken. Maar niemand wil dat natuurlijk toegeven en dus blijven we de komende jaren aanmodderen met dit soort halfslachtige gezeur. Misschien dat er in 2020 ofzo weer een nieuw regelboek kan komen.
Dit is inderdaad het punt waar we nu op aanbeland zijn. De huidige formule werkt niet/ spreekt niet tot de verbeelding en dus boet de sport aan prestige en populariteit in. Nu is het dus de taak aan een commissie waar o.a. Mercedes en Renault in vertegenwoordigd zijn om met oplossingen te komen... Renault is net ingestapt met een fabrieksteam. Ik heb er dan ook helemaal geen vertrouwen in dat we in 2017 weer een Formule 1 hebben waar het om de performance draait i.p.v. om de marketing. Ik vind het echt doodzonde. Ben in 2014 op Spa geweest maar net zoals Ecclestone van de week ook zei, de huidige Formule 1 is je geld niet waard. De enige hoop is dat de sport ooit weer als dictatuur geleid wordt met een man met visie aan het roer.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze zullen ook wel snappen dat als de show minder wordt hun plan minder effect heeft.
Alleen zitten de vergaderkamers dan vol met stekker-trekkers die ze maar al te graag eruit halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |