abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 februari 2016 @ 00:20:46 #226
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_160165733
Ik mis in het hele Q verhaal even voor welk probleem dit een oplossing is. Improve the show. Ik vond de Q show anders wel prima, met vaak strijd tot de laatste seconde.

Ik voorspel overigens (figuurlijke) oorlog wanneer een coureur af valt omdat iemand in de weg rijdt. Plus pitboxen vol gefrustreerde engineers bij een gele vlag, kaalgetrokken hoofden bij wisselende omstandigheden zoals regen of temperatuurswisselingen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_160165975
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 00:20 schreef twiFight het volgende:
Ik mis in het hele Q verhaal even voor welk probleem dit een oplossing is. Improve the show. Ik vond de Q show anders wel prima, met vaak strijd tot de laatste seconde.

Ik voorspel overigens (figuurlijke) oorlog wanneer een coureur af valt omdat iemand in de weg rijdt. Plus pitboxen vol gefrustreerde engineers bij een gele vlag, kaalgetrokken hoofden bij wisselende omstandigheden zoals regen of temperatuurswisselingen.
Ziedaar een verbeterde show. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160167837
:D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160168017
Echt.. wat een klojo's zijn het toch ook.. Doe dan een onderzoek naar de kwalificatie alleen onder het publiek, volgens mij is hier echt bijna niemand blij mee (behalve de Fia zelf natuurlijk). :|W
  woensdag 24 februari 2016 @ 08:36:12 #230
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160168365
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:06 schreef aesop het volgende:
Volgens mij is het idee dat je buiten móet blijven.
Dan krijg je weer dat mensen last van "verkeer" hebben wat de kwalificatie verpest. Lijkt me niet dus
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 24 februari 2016 @ 08:41:03 #231
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160168410
Nog steeds heb ik de vraag.
Moet je elke 2 minuten een nieuwe tijd dan zetten of zet je aan het begin van Q2 bijvoorbeeld een snelle tijd en ga je kijken of mensen daar onder komen? Want als dat zo is, wat is er dan echt anders aan, behalve dan dat het elke anderhalve minuutje iemand afvalt dus minder druk wordt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 24 februari 2016 @ 08:46:47 #232
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_160168476
Het enige verschil is dat de quali nu pas spannend wordt in de laatste minuut als iedereen nog een snelle tijd neerzet. Nu zal die "spanning" een aantal keer binnen een quali-sessie zijn, omdat er telkens iemand afvalt na 1,5 minuut.

In ieder geval dat zou het idee moeten zijn
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Sport woensdag 24 februari 2016 @ 08:47:36 #233
274204 crew  Mexicanobakker
pi_160168482
Hopelijk wordt dit een 2005je
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_160168487
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 08:41 schreef nils7 het volgende:
Nog steeds heb ik de vraag.
Moet je elke 2 minuten een nieuwe tijd dan zetten of zet je aan het begin van Q2 bijvoorbeeld een snelle tijd en ga je kijken of mensen daar onder komen? Want als dat zo is, wat is er dan echt anders aan, behalve dan dat het elke anderhalve minuutje iemand afvalt dus minder druk wordt.
nee als je denkt dat je tijd snel genoeg is dan hoef je geen tijd meer neer te zetten.

Ik blijf het echt een waardeloos idee vinden en een oplossing voor probleem dat er niet is.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 24 februari 2016 @ 08:49:32 #235
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160168498
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 08:48 schreef franklop het volgende:

[..]

nee als je denkt dat je tijd snel genoeg is dan hoef je geen tijd meer neer te zetten.

Ik blijf het echt een waardeloos idee vinden en een oplossing voor probleem dat er niet is.
Dan lost het alleen de drukte op omdat er elke anderhalve minuut iemand af valt.
Het is alleen toffer bij een opdrogende baan. Maar als iedereen binnen 5 minuten een tijd heeft gezet dan verwacht ik weinig grote sprongen (mits op dezelfde banden).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160168533
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 08:49 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dan lost het alleen de drukte op omdat er elke anderhalve minuut iemand af valt.
Het is alleen toffer bij een opdrogende baan. Maar als iedereen binnen 5 minuten een tijd heeft gezet dan verwacht ik weinig grote sprongen (mits op dezelfde banden).
'drukte ' is toch juist mooi?

En als je nu bijv op spa bent en je komt op de laatste plek terecht en je begint met aan je rondje; dan ben je dus te laat..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 24 februari 2016 @ 08:53:19 #237
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160168543
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 08:52 schreef franklop het volgende:

[..]

'drukte ' is toch juist mooi?

En als je nu bijv op spa bent en je komt op de laatste plek terecht en je begint met aan je rondje; dan ben je dus te laat..
Je mag de ronde wel afmaken.

Nu ik dit schrijf bedenk ik me die arme Olav die dat allemaal moet gaan bij houden...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160168564
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 08:53 schreef nils7 het volgende:

[..]

Je mag de ronde wel afmaken.

Nu ik dit schrijf bedenk ik me die arme Olav die dat allemaal moet gaan bij houden...
euh dat maakt het dan nog minder overzichtelijk :')

Laten we hopen dat dat het nog tegengehouden wordt ^O^
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_160168869
Ik vond het huidige kwalificatie systeem al super, zat steeds op het puntje van mijn stoel. Ben wel benieuwd wat dit gaat brengen.
pi_160169148
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]

Damn... :9
Ik zie er plots wat van vrouwelijk genitalia in :X :D Met de helm als het meest gevoelige plekje :')
pi_160175927
De Formule 1 wordt bestuurt door idioten. Nu moet de kwalificatie opeens 'spannender' gemaakt worden. De kwalificatie is gewoon een tool wat je nodig hebt om een startopstelling te bepalen. Daar moet je helemaal geen show van willen maken.

Het probleem van de huidige F1 ligt bij de technische reglementen. De coureurs kunnen/mogen tijdens een race lang niet altijd pushen omdat er allerlei systemen gemanaged moeten worden. Dit alles omdat een stel idioten besloten heeft dat de F1 om brandstofefficiëntie etc zou moeten draaien i.p.v. om performance. Dus nu hebben we 22 F1 auto's die iets zuiniger zijn dan vroeger maar tegelijkertijd wordt de kalender alleen maar langer en nemen de teams steeds meer vrachtwagens mee. Wat denk je wat dat voor belasting op het milieu geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? Al die gigantische motorhomes en races in uithoeken als Singapore en Maleisië. Het is totaal niet relevant hoeveel uitstoot een F1 auto heeft of hoeveel brandstof ze verbruiken.

Autofabrikanten denken dat dit de F1 marketingtechnisch interessanter maakt maar de gemiddelde kijker heeft geen flauw benul van het verbruik of uitstoot van een F1 auto. Ze merken alleen dat ze veel minder geluid maken en dat ze 75% van de tijd als ouwe wijven rondrijden omdat er allerlei systemen gemanaged moeten worden en brandstof gespaard. De Formule 1 moet puur om performance draaien en verder niks. Geen DRS en geen show willen maken van de kwalificatie.

Het is mij echt een raadsel waarom mensen zoals Ecclestone dit zelf niet kunnen bedenken en waarom we nu met deze slaapverwekkende technische reglementen opgescheept zitten. Iedere jan doedel had van tevoren kunnen bedenken dat dit negatieve gevolgen voor de sport zou hebben. Het zal mij benieuwen met wat voor wijzigingen ze voor 2017 op de proppen komen maar deze verandering van de kwalificatie opzet belooft weinig goeds. De heren hebben geen flauw benul. Ik las van de week nog dat Ecclestone het wel een goed idee zou vinden als degene die pole position haalt op P10 zou moet starten. Dan ben je toch een complete idioot als je dat vind? Zulke kunstgrepen zijn misschien leuk om de Renault Clio Cup wat op te schudden maar toch niet voor de Formule 1? En dat is dan de man die aan het roer van de F1 staat. Compleet de weg kwijt deze sport.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:56:57 #242
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_160176700
1) Pfff, leer 't eens: Eccelstone bepaald de regels helemaal niet, en heeft daar nauwelijks invloed op want anders was al wel het een en ander gewijzigd. En ja, de man zegt soms domme dingen, maar dat is meer om te "shockeren" en de aandacht die het genereert.
2) die hybride wagens zijn er niet om zogezegd milieu bewust te willen zijn. Die zijn er om de fabrikanten te dwingen om met innovatievere motor oplossingen te bedenken. Oplossingen die ook van nut kunnen zijn in de personen wagens, net zoals ABS en stuurbekrachtiging ook ooit via de F1 zijn gekomen.

Of dit soort dingen wel via F1 moet gaan is een andere zaak, imo hoort dat meer in het WEC/endurance thuis...
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_160176830
Ik weet ook wel dat Ecclestone de regels niet in zijn eentje bepaald maar een commissie waar ook de teams in vertegenwoordigd zijn. Deze hybride formule is geïntroduceerd omdat merken als Mercedes en Renault van mening waren dat de techniek die in de F1 gebruikt wordt relevant zou moeten zijn voor hun straatauto's. Anders konden ze hun investeringen in de sport zogenaamd niet verantwoorden. Nou tel uit je winst. Dit is waarom de teams/ autofabrikanten niet betrokken zouden moeten worden bij het opstellen van de regels. De F1 zou geleid moeten worden als een dictatuur maar dan niet met de idioot Ecclestone aan het roer.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_160176962
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik weet ook wel dat Ecclestone de regels niet in zijn eentje bepaald maar een commissie waar ook de teams in vertegenwoordigd zijn. Deze hybride formule is geïntroduceerd omdat merken als Mercedes en Renault van mening waren dat de techniek die in de F1 gebruikt wordt relevant zou moeten zijn voor hun straatauto's. Anders konden ze hun investeringen in de sport zogenaamd niet verantwoorden. Nou tel uit je winst. Dit is waarom de teams/ autofabrikanten niet betrokken zouden moeten worden bij het opstellen van de regels. De F1 zou geleid moeten worden als een dictatuur maar dan niet met de idioot Ecclestone aan het roer.
Vroeger bepaalde de FIA de regels. Alleen hebben ze die monopolie verkocht voor een deel van de opbrengst, waardoor de F1 Strategy Group is ontstaan en alles dus vooral een compromis is geworden. Dus eigenlijk moeten ze die monopolie weer terug pakken al vraag ik me af of Jean Todt wel een goede dictator is. Hij doet alles om de lieve vrede te bewaren in plaats van met een visie te komen.

En de hybride formule is ontstaan om nieuwe fabrikanten aan te trekken (met name Audi, die ook aan het opstellen van de regels heeft meegewerkt, maar vervolgens besloot om toch maar niet in te stappen). Honda is er door terug gekomen en zonder die nieuwe regels zou alleen Ferrari nog als motorenleverancier in de F1 zitten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:10:19 #245
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160176988
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:56 schreef Sinister-D- het volgende:
2) die hybride wagens zijn er niet om zogezegd milieu bewust te willen zijn. Die zijn er om de fabrikanten te dwingen om met innovatievere motor oplossingen te bedenken.
Dat is onzin, de hybrides zijn er alleen omdat de frabrikanten daarmee kunnen schermen in advertentiemateriaal. F1 heeft niets meer met innovatie te maken, het is pure marketing. Mercedes is alleen maar in F1 omdat het meer auto's verkoopt en om geen enkele andere reden. Voor Ferrari en Renault geldt hetzelfde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:15:22 #246
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160177106
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is onzin, de hybrides zijn er alleen omdat de frabrikanten daarmee kunnen schermen in advertentiemateriaal. F1 heeft niets meer met innovatie te maken, het is pure marketing. Mercedes is alleen maar in F1 omdat het meer auto's verkoopt en om geen enkele andere reden. Voor Ferrari en Renault geldt hetzelfde.
Ze zullen ook wel snappen dat als de show minder wordt hun plan minder effect heeft.
Alleen zitten de vergaderkamers dan vol met stekker-trekkers die ze maar al te graag eruit halen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:15:36 #247
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160177117
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

met name Audi, die ook aan het opstellen van de regels heeft meegewerkt
Dat zeg je wel vaker maar ik kan alleen maar vinden dat ze uitgenodigd zijn om mee te werken maar die uitnodiging afgeslagen hebben omdat ze Le Mans interessanter vinden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:16:44 #248
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160177145
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:15 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ze zullen ook wel snappen dat als de show minder wordt hun plan minder effect heeft.
Alleen zitten de vergaderkamers dan vol met stekker-trekkers die ze maar al te graag eruit halen.
Dat klopt. Vandaar al dit gezeik. De regels zoals opgesteld voor 2014 zijn een complete farce gebleken. Maar niemand wil dat natuurlijk toegeven en dus blijven we de komende jaren aanmodderen met dit soort halfslachtige gezeur. Misschien dat er in 2020 ofzo weer een nieuw regelboek kan komen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:24:28 #249
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_160177313
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt. Vandaar al dit gezeik. De regels zoals opgesteld voor 2014 zijn een complete farce gebleken. Maar niemand wil dat natuurlijk toegeven en dus blijven we de komende jaren aanmodderen met dit soort halfslachtige gezeur. Misschien dat er in 2020 ofzo weer een nieuw regelboek kan komen.
Het nadeel eraan is dat als het verandert en Mercedes niet vooraan mee rijdt/wint dan zie ik ze er nog er voor aan gewoon zo de stekker uit het project te trekken.
Dat is het nadeel ipv de puinhoop die ze gemaakt hebben te fixen dat ze gewoon weg lopen.
Gebeurt op meerdere vlakken.
Ik weet niet hoe Dietrich erin staat maar die roept ook van alles.
Ferrari zal wel blijven maar als Honda zo doorgaat zie ik ze ook niet zo 1,2,3 ermee doorgaan.

Het is gewoon het WK autoracen dat moeten we niet vergeten.

En het is een show: Snelheid, Lawaai en Close racing.
Alhoewel enkele teams altijd wel gedomineerd hebben.

Ipv het veld dichterbij elkaar brengen moeten ze kijken hoe krijgen we 2 a 3 teams zo close dat die pas in de laatste 2 races (vooruit dan) het WK kunnen beslissen.
Het is voor mij niet interessant dat een Manor op 1,5 seconde van een Mercedes rijdt en dat onthoud ook niemand, leuk voor de Pascal-fans.
Als Vettel er soms de ene GP maar 0.5 seconde ervoor staat en de andere GP weer 0,2 erachter.
De GP van America vorig jaar was super, heb zelfs de herhaling terug gekeken.
Die was spannend, meerderen konden winnen en het was inhalen. Maar ook genoeg die kansloos al waren en zelfs het WK werd er beslist.
Laat ze dat eens proberen en is dat met DRS en fuel besparen soit, als het maar een spannende show geeft.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_160177338
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:15 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ze zullen ook wel snappen dat als de show minder wordt hun plan minder effect heeft.
Alleen zitten de vergaderkamers dan vol met stekker-trekkers die ze maar al te graag eruit halen.
Dit is inderdaad het punt waar we nu op aanbeland zijn. De huidige formule werkt niet/ spreekt niet tot de verbeelding en dus boet de sport aan prestige en populariteit in. Nu is het dus de taak aan een commissie waar o.a. Mercedes en Renault in vertegenwoordigd zijn om met oplossingen te komen... Renault is net ingestapt met een fabrieksteam. Ik heb er dan ook helemaal geen vertrouwen in dat we in 2017 weer een Formule 1 hebben waar het om de performance draait i.p.v. om de marketing. Ik vind het echt doodzonde. Ben in 2014 op Spa geweest maar net zoals Ecclestone van de week ook zei, de huidige Formule 1 is je geld niet waard. De enige hoop is dat de sport ooit weer als dictatuur geleid wordt met een man met visie aan het roer.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')