Vroeger bepaalde de FIA de regels. Alleen hebben ze die monopolie verkocht voor een deel van de opbrengst, waardoor de F1 Strategy Group is ontstaan en alles dus vooral een compromis is geworden. Dus eigenlijk moeten ze die monopolie weer terug pakken al vraag ik me af of Jean Todt wel een goede dictator is. Hij doet alles om de lieve vrede te bewaren in plaats van met een visie te komen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:03 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik weet ook wel dat Ecclestone de regels niet in zijn eentje bepaald maar een commissie waar ook de teams in vertegenwoordigd zijn. Deze hybride formule is geïntroduceerd omdat merken als Mercedes en Renault van mening waren dat de techniek die in de F1 gebruikt wordt relevant zou moeten zijn voor hun straatauto's. Anders konden ze hun investeringen in de sport zogenaamd niet verantwoorden. Nou tel uit je winst. Dit is waarom de teams/ autofabrikanten niet betrokken zouden moeten worden bij het opstellen van de regels. De F1 zou geleid moeten worden als een dictatuur maar dan niet met de idioot Ecclestone aan het roer.
Dat is onzin, de hybrides zijn er alleen omdat de frabrikanten daarmee kunnen schermen in advertentiemateriaal. F1 heeft niets meer met innovatie te maken, het is pure marketing. Mercedes is alleen maar in F1 omdat het meer auto's verkoopt en om geen enkele andere reden. Voor Ferrari en Renault geldt hetzelfde.quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:56 schreef Sinister-D- het volgende:
2) die hybride wagens zijn er niet om zogezegd milieu bewust te willen zijn. Die zijn er om de fabrikanten te dwingen om met innovatievere motor oplossingen te bedenken.
Ze zullen ook wel snappen dat als de show minder wordt hun plan minder effect heeft.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is onzin, de hybrides zijn er alleen omdat de frabrikanten daarmee kunnen schermen in advertentiemateriaal. F1 heeft niets meer met innovatie te maken, het is pure marketing. Mercedes is alleen maar in F1 omdat het meer auto's verkoopt en om geen enkele andere reden. Voor Ferrari en Renault geldt hetzelfde.
Dat zeg je wel vaker maar ik kan alleen maar vinden dat ze uitgenodigd zijn om mee te werken maar die uitnodiging afgeslagen hebben omdat ze Le Mans interessanter vinden.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
met name Audi, die ook aan het opstellen van de regels heeft meegewerkt
Dat klopt. Vandaar al dit gezeik. De regels zoals opgesteld voor 2014 zijn een complete farce gebleken. Maar niemand wil dat natuurlijk toegeven en dus blijven we de komende jaren aanmodderen met dit soort halfslachtige gezeur. Misschien dat er in 2020 ofzo weer een nieuw regelboek kan komen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze zullen ook wel snappen dat als de show minder wordt hun plan minder effect heeft.
Alleen zitten de vergaderkamers dan vol met stekker-trekkers die ze maar al te graag eruit halen.
Het nadeel eraan is dat als het verandert en Mercedes niet vooraan mee rijdt/wint dan zie ik ze er nog er voor aan gewoon zo de stekker uit het project te trekken.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt. Vandaar al dit gezeik. De regels zoals opgesteld voor 2014 zijn een complete farce gebleken. Maar niemand wil dat natuurlijk toegeven en dus blijven we de komende jaren aanmodderen met dit soort halfslachtige gezeur. Misschien dat er in 2020 ofzo weer een nieuw regelboek kan komen.
Dit is inderdaad het punt waar we nu op aanbeland zijn. De huidige formule werkt niet/ spreekt niet tot de verbeelding en dus boet de sport aan prestige en populariteit in. Nu is het dus de taak aan een commissie waar o.a. Mercedes en Renault in vertegenwoordigd zijn om met oplossingen te komen... Renault is net ingestapt met een fabrieksteam. Ik heb er dan ook helemaal geen vertrouwen in dat we in 2017 weer een Formule 1 hebben waar het om de performance draait i.p.v. om de marketing. Ik vind het echt doodzonde. Ben in 2014 op Spa geweest maar net zoals Ecclestone van de week ook zei, de huidige Formule 1 is je geld niet waard. De enige hoop is dat de sport ooit weer als dictatuur geleid wordt met een man met visie aan het roer.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze zullen ook wel snappen dat als de show minder wordt hun plan minder effect heeft.
Alleen zitten de vergaderkamers dan vol met stekker-trekkers die ze maar al te graag eruit halen.
quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeg je wel vaker maar ik kan alleen maar vinden dat ze uitgenodigd zijn om mee te werken maar die uitnodiging afgeslagen hebben omdat ze Le Mans interessanter vinden.
quote:"The initial decision from the engine working group was for a four-cylinder turbo to be introduced for 2013," said Newey. "The big driver behind that was Audi. They said they would come into the sport if there was a four-cylinder turbo, and that's what everyone agreed in order to get Audi in. They subsequently decided that they won't bother after all, thank you very much, and we were lumbered with a four-cylinder turbo."
Read more at http://en.espnf1.com/fia/(...)#OKD1eZV8VKUvTmzF.99
Ja ze hebben dus niets te maken gehad met de 2014-regels. En dus ook niet met de V6, wat jij wel constant suggereert.quote:
Dat heb ik nog nooit gesuggereerd, alleen dat ze betrokken waren bij het opstellen van de regels. Juist doordat Audi afhaakte zijn ze overgestapt op de V6.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja ze hebben dus niets te maken gehad met de 2014-regels. En dus ook niet met de V6, wat jij wel constant suggereert.
Precies, die nuance miste nogal in jouw eerdere post. Maar ook als het een viercylinder was geworden waren ze niet ingestapt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit gesuggereerd, alleen dat ze betrokken waren bij het opstellen van de regels. Juist doordat Audi afhaakte zijn ze overgestapt op de V6.
quote:Formula 1's rules revolution for 2017 is back on track, after the FIA revealed details of the latest proposal for wider and faster cars that teams have approved.
Although it is understood that Mercedes, Red Bull and Toro Rosso voted against what has become known as the 'McLaren' proposal for cars with 25 percent more downforce, the changes have got enough support to get through the F1 Commission.
Unless there is majority support for an alternative proposal by an extended deadline of April 30, then these current regulations will come in to force for 2017.
The basis of the changes are:
2016 2017
FRONT TYRES 245mm 305mm
REAR TYRES 325mm 405mm
SUSPENSION TRACK 1800mm 2000mm
FRONT WING 1650mm 1800mm
REAR WING WIDTH 750mm 950mm
REAR WING HEIGHT 950mm 800mm
BODYWORK WIDTH 1400mm 1600mm
WEIGHT 702kg 722kg + tyres (est tyres)
It is estimated that the changes will deliver cars that are up to three seconds per lap faster than the 2016 cars, and produce downforce loads that will fall within the right tyre parameters.
Engines
The FIA and engine manufacturers are continuing to work on plans to reduce costs and guarantee supply of engines.
It is understood that there remains differences of opinions about the need for manufacturers to ensure they supply a set number of teams, as well as how to ensure that the performance of the various power units converge.
Work will also take place on further improvements to the noise.
Halo happening
The FIA also confirmed that the closed cockpit solution known as the 'Halo' concept was on course for a 2017 introduction.
"The F1 Commission confirmed the intention of introducing some form of cockpit protection from the 2017 season," it said
"All stakeholders are working together to make this a reality, with the "Halo" concept currently the preferred option. Other options, such as transparent cockpit protection, will continue to be evaluated."
Dit zou niks oplossen. Hebben ze een paar jaar geleden niet juist de vleugels verkleind en het downforce niveau verlaagd om het inhalen te bevorderen? Dat zou het makkelijker moeten maken om dichter achter een andere auto te rijden. Dus nu krijgen de auto's weer meer downforce... En blijkbaar hoeven we ook geen wijziging van de hybride motoren formule te verwachten. Al met al een uitkomst die te verwachten viel van een democratische commissie: Een verwaterd compromis wat de problemen niet oplost.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:47 schreef sasquatsch het volgende:
De (voorlopig) nieuwe regels voor 2017
[..]
quote:Volkswagen motorsport boss Wolfgang Dürheimer says the lack of stability in Formula 1, both in terms of regulations and at boardroom level, is why the manufacturer will not enter the sport.
VW Group has been repeatedly linked to the sport, and has a strong presence in the World Endurance Championship with Audi and Porsche, as well as having secured the last three World Rally titles.
However, Dürheimer does not believe that joining Mercedes, Ferrari, Renault and Honda as manufacturers in Formula 1 would be beneficial to Volkswagen.
"Formula 1 is not on our agenda right now," Dürheimer told Autocar.
"The situation is not predictable enough to make the kind of investment required.
"On the regulations front, there are a lot of rumours around the engine and the supporting technology.
"Before you commit the kind of money needed you must see five years of rules stability – there can't be the possibility of rules changes, of more or less engine cylinders coming in, or the hybrid system changing away from technology you are developing on road cars.
"On the ownership side, there are also big questions the sport must answer.
"If you are a big business making a big investment you expect to have some influence on the set-up, with an assurance the present ownership will last.
"In Formula 1, it seems the owners will not be there forever and that creates some instability.
"[In WEC] the technology is greater than that in Formula 1 and the levels of investment are greater."
Dürheimer's comments come as the FIA confirmed that Formula 1's technical regulations for 2017 remain under discussion, with a two-month extension to the initial deadline being set.
En waarom moeten de regels ieder jaar veranderen? Precies, omdat ze vanaf het begin al een complete mislukking zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:57 schreef sasquatsch het volgende:
En zie waar de steeds veranderende regelgeving toe leidt:
[..]
De teksten van die VW baas tonen ook wel weer mooi aan hoe autofabrikanten erin staan: De techniek moet relevant zijn voor hun straatauto's en ze willen invloed hebben op de regels. Op zich begrijpelijk, maar de sport is er niet bij gebaat.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En waarom moeten de regels ieder jaar veranderen? Precies, omdat ze vanaf het begin al een complete mislukking zijn.
Dat zeggen ze maar dat is onzin. Dat kunnen ze, zoals hij zelf ook zegt, beter doen in WEC. Het gaat puur om marketing. F1 is een marketingmachine. Dat weet deze dude ook, hij krijgt nu gratis publiciteit voor VW alleen maar omdat hij F1 noemt. Dat invloed op de regels klopt wel, dat lijkt me logisch. Mercedes heeft de laatste paar jaar F1 in een ijzeren greep gehouden en dat wil iedereen natuurlijk wel.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De teksten van die VW baas tonen ook wel weer mooi aan hoe autofabrikanten erin staan: De techniek moet relevant zijn voor hun straatauto's
Vandaar dat Mercedes zegt dat de techniek die ze voor de F1 ontwikkelen ook in hun straatauto's terecht komt. En dat VW zegt dat de huidige moteren wel degelijk relevant zijn en ze bang zijn dat de F1 er van afwijkt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zeggen ze maar dat is onzin. Dat kunnen ze, zoals hij zelf ook zegt, beter doen in WEC. Het gaat puur om marketing. F1 is een marketingmachine. Dat weet deze dude ook, hij krijgt nu gratis publiciteit voor VW alleen maar omdat hij F1 noemt. Dat invloed op de regels klopt wel, dat lijkt me logisch. Mercedes heeft de laatste paar jaar F1 in een ijzeren greep gehouden en dat wil iedereen natuurlijk wel.
Technologie in F1 op dit moment heeft niets te maken met straatauto's.
quote:or the hybrid system changing away from technology you are developing on road cars.
Dat zeggen ze inderdaad, maar je hoeft ze niet op hun woord te geloven. Jij bent slim genoeg om door dat soort marketingspeak te prikken.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vandaar dat Mercedes zegt dat de techniek die ze voor de F1 ontwikkelen ook in hun straatauto's terecht komt. En dat VW zegt dat de huidige moteren wel degelijk relevant zijn en ze bang zijn dat de F1 er van afwijkt.
[..]
Bron: motorsport.comquote:F1 chiefs approve 'Driver of the Day' award
Formula 1 chiefs have approved plans for fans to vote for a 'Driver of the Day' award at each race, as Motorsport.com exclusively revealed last month.
As part of a drive to increase engagement with spectators, F1 teams had considered a number of ideas to get fans more involved with the show on Sunday afternoons.
Although some concepts like a Pit Stop trophy, or 'Overtake of the Race' have not gathered enough support, a 'Driver of the Day' Award is going to go forward.
A statement from the FIA said: "The F1 Commission agreed to the introduction of a Driver of the Day award, to be implemented by the Commercial Rights Holder in conjunction with Formula 1 broadcasters, with the intention of driving greater fan engagement.
"Viewers will be encouraged to vote online for their "Driver of the Day" throughout a grand prix, with the winner to be announced as part of the race broadcast immediately following the conclusion of the race, when the driver will be presented with their prize."
In the early 1970's, Marlboro backed the Prix Rouge et Blanc Jo Siffert Award for the drive of the day. Although it wasn't formally sanctioned by the governing body, it was highly regarded.
Leuk hoor, maar wat moet je er mee? Levert het iets op?quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:36 schreef Geralt het volgende:
Ik zie in elk geval die prijs alvast een keer of 3 zeker naar Max gaan komend seizoen. Minstens.
Het levert respect en eeuwige roem op. Alsof dat niet genoeg zou zijn!quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar wat moet je er mee? Levert het iets op?
Zolang er geen punten tegenover staan is het een overbodige prijs.
Goede PR en dat versterkt de marktwaarde van een rijder.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar wat moet je er mee? Levert het iets op?
Zolang er geen punten tegenover staan is het een overbodige prijs.
Het levert zeker wel wat op, interactie met publiek, gek genleg werkt die fanboost ook bij de Formula-E, niet zozeer voof de auto's, maar er stemmen steeds meer mensen op hun favoriete coureur dus word er meer gekeken. En het is een extra item wat in vele/alle F1 nabeschouwingen over de aardbol dat Driver of the Day wat aandacht krijgt, wat ik niet meer dan terecht vindquote:Op woensdag 24 februari 2016 16:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar wat moet je er mee? Levert het iets op?
Zolang er geen punten tegenover staan is het een overbodige prijs.
Kan allemaal wel zo zijn, maar denk je dat een rijder er daadwerkelijk anders door gaat rijden als die prijs geïntroduceerd wordt?quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:44 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het levert zeker wel wat op, interactie met publiek, gek genleg werkt die fanboost ook bij de Formula-E, niet zozeer voof de auto's, maar er stemmen steeds meer mensen op hun favoriete coureur dus word er meer gekeken. En het is een extra item wat in vele/alle F1 nabeschouwingen over de aardbol dat Driver of the Day wat aandacht krijgt, wat ik niet meer dan terecht vind
Dat zijn allemaal onofficiele bronnen. Met een officiele Driver of the day genereer je goed nieuws en gesprekstof en ik denk dat het voor zowel team, rijder en sponsor een leuk waardevol moment kan zijn als ze een goede race hebben gereden.Blijk van waardering, leuk toch.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:44 schreef sasquatsch het volgende:
Er zijn genoeg F1 websites die al zo'n verkiezing hebben. Deze voegt imho niets toe.
Tuurlijk wel. De prijs wordt direct na de race uitgereikt. Ik neem aan integraal in de uitzending. Waarschijnlijk (gokje van mij) voor het officiele podium.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:44 schreef sasquatsch het volgende:
Er zijn genoeg F1 websites die al zo'n verkiezing hebben. Deze voegt imho niets toe.
Ik denk wel dat het coureurs kan veranderen ja, meer zelfvertrouwen, meer arrogantie of minder druk op de schouders.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Kan allemaal wel zo zijn, maar denk je dat een rijder er daadwerkelijk anders door gaat rijden als die prijs geïntroduceerd wordt?
De meeste topmensen bij VW waren al niet happig op de Formule 1. Alleen Winterkorn was een zeer groot voorstander, maar hij moest vanwege dieselgate het veld ruimen. De F1-plannen zijn weer in een zeer diepe la beland.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:57 schreef sasquatsch het volgende:
En zie waar de steeds veranderende regelgeving toe leidt:
[..]
Kan je wel gelijk in hebben, toch is het een graadmeter voor kijkcijfers, meting van populariteit en ook een accelerator ervoor, of je nu voor of tegen bent.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:02 schreef Fir3fly het volgende:
Het zegt wat mij betreft heel veel als je kijkt naar het soort mensen dat reageert op zoiets onbenulligs als zo'n verkiezing en de rest van de wijzigingen simpelweg niet ziet of negeert.
Ik heb er ook niks mee maar het zal ongetwijfeld bedoeld zijn voor wat meer interactie met de fans. Velen vinden zon stemronde vast heel leuk.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Leuk hoor, maar wat moet je er mee? Levert het iets op?
Zolang er geen punten tegenover staan is het een overbodige prijs.
Ik negeer ze niet. Sterker nog, ik stel zelfs dat:quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:02 schreef Fir3fly het volgende:
Het zegt wat mij betreft heel veel als je kijkt naar het soort mensen dat reageert op zoiets onbenulligs als zo'n verkiezing en de rest van de wijzigingen simpelweg niet ziet of negeert.
quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:36 schreef Geralt het volgende:
Kijk en dat is dan wél weer een goed iets uit de hoge hoed van de heren als je het mij vraagt
Niet alles wat ze doen lijkt populair,
je hebt er geen bal aan. Voorbeeld: Button kan de hele race iedereen 3x hebben ingehaald vanaf de laatste plaats omdat ie een bagger strategie had en 5x pech gehad wegens lekke band, en vervolgens op plaats 4 eindigen. Mega-race gereden, maar de hele race niet in beeld geweest. Hamilton, vanaf pole, rijdt op 2,5s voor Rosberg over de finish, niet echt bedreigd geweest maar een "semi-gevechtje" in de laatste 10 ronden. Mweh race, wel continue in beeld geweest. Wie denk je dat man of the match wordt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. De prijs wordt direct na de race uitgereikt. Ik neem aan integraal in de uitzending. Waarschijnlijk (gokje van mij) voor het officiele podium.
Dat is toch mooi dat een coureur die door de fans verkozen is tot beste van de dag extra in het zonnetje gezet wordt op tv? Beker voor in je prijzenkast erbij, beetje zwaaien naar de fans die dan voor je juichen etc.
Ik vind het een goed plan. Al die websites lezen die coureurs niet. En daar hebben ze letterlijk niks aan. Hier wel aan. Stukje waardering vanuit zowel de sport als de fans. Dat is toch mooi? Hoe kun je daar nou niets in zien?
Zou wel erg slecht van de regie zijn als ze dan Button's inhaalacties niet in beeld brengen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 20:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
je hebt er geen bal aan. Voorbeeld: Button kan de hele race iedereen 3x hebben ingehaald vanaf de laatste plaats omdat ie een bagger strategie had en 5x pech gehad wegens lekke band, en vervolgens op plaats 4 eindigen. Mega-race gereden, maar de hele race niet in beeld geweest. Hamilton, vanaf pole, rijdt op 2,5s voor Rosberg over de finish, niet echt bedreigd geweest maar een "semi-gevechtje" in de laatste 10 ronden. Mweh race, wel continue in beeld geweest. Wie denk je dat man of the match wordt.
die is er dan ook met enige regelmaat. Gevechten afkappen om de een of andere neukpop te laten zien jn de pitbox die het geen bal boeitquote:Op woensdag 24 februari 2016 20:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zou wel erg slecht van de regie zijn als ze dan Button's inhaalacties niet in beeld brengen.
Ik mis Jennifer Becksquote:Op woensdag 24 februari 2016 20:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
die is er dan ook met enige regelmaat. Gevechten afkappen om de een of andere neukpop te laten zien jn de pitbox die het geen bal boeit
Alsof alle Indonesiers toegang hebben tot social mediaquote:Op woensdag 24 februari 2016 21:50 schreef opreis het volgende:
Leuk zn populariteitspoll, straks 200 miljoen indonesiers die massaal op hun volksheld haryanto stemmen terwijl hij de hele race achteraan rijdt. Behalve dan wanneer ze door het tijdsverschil slapen wanneer de race gereden wordt
Verkijk je er niet op, bijna elke Indonesier (in ieder geval in de grote steden) heeft eerder een smartphone dan een warmwatervoorziening in huis.quote:Op donderdag 25 februari 2016 09:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Alsof alle Indonesiers toegang hebben tot social media![]()
Dan zie ik het somberder in voor ons eigen volk, zoals Voss ok al had aangehaald, Jos had in de jaren 90 veruit de grootste fanclub van alle coureurs.. Dat zou zoontje Max in binnen en buitenland nog wel eens kunnen verslaan en dus grote hordes mensen elke race op Max stemmen.. En dat is wel een nadeel ja. Maar ik denk dat ze daar bij de FIA ook wel op bedacht zijn en eerder de gemiddelde motivaties doornemen van erkende bronnen en vaste fans dan alle stemmen bij elkaar op te tellen en dan elke race weer Max bovenin zien staan.
Dan heb je afgelopen jaar geen F1 gekeken.. Erg fijne regie moet ik zeggen van afgelopen jaar.. veel meer middenveld enz gezien dan voorgaande jarenquote:Op donderdag 25 februari 2016 10:00 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Verkijk je er niet op, bijna elke Indonesier (in ieder geval in de grote steden) heeft eerder een smartphone dan een warmwatervoorziening in huis.
Zo'n stemsysteem mogen ze lekker houden, het leidt alleen maar af van waar het echt om gaat.
En welke wagens er wel en niet in beeld komen tijdens de race zit ook nog een heel politiek steekspel aan vast achter de schermen.
Zelf heb ik het liefst gewoon een regie die weet wat ze doen, daar vrij in is en alle actie in beeld brengen, ipv constant de top 3.
Ik moet bekennen dat ik inderdaad erg weinig F1 heb gekeken, deels ook omdat ik niet kon achterhalen op welk obscuur kanaal ik het nu weer kon vinden. Komend seizoen zal wel niet veel anders worden (En ik heb geen Ziggo).quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dan heb je afgelopen jaar geen F1 gekeken.. Erg fijne regie moet ik zeggen van afgelopen jaar.. veel meer middenveld enz gezien dan voorgaande jaren
Voordeel is dat het er dit jaar op gaat lijken dat het middenveld erg groot gaat wordenquote:Op donderdag 25 februari 2016 10:36 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik inderdaad erg weinig F1 heb gekeken, deels ook omdat ik niet kon achterhalen op welk obscuur kanaal ik het nu weer kon vinden. Komend seizoen zal wel niet veel anders worden (En ik heb geen Ziggo).
Er was wel iets met een boycot van Bernie van mercedes, zodat er wat meer middenmoot in beeld kwam met inhaalacties (Max uiteraard). Hopelijk zetten ze dat door.
Dat zou inderdaad echt de verkeerde kant op zijn, ik ben geen tegenstander van een Driver of the day, ik zie er voor de belangstelling in de sport, de coureur en de sponsor echt wel het nut van in. Maar het moet inderdaad geen poppenkast worden. Zo ben ik ook geen voorstander van een reversed grid, in de toerwagen racerij en cupracerij werkt dit wel.. in een formule klasse past het gewoon niet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Zo'n populariteits sociale media stem dingetje is alleen leuk voor verveelde kinderen die zo het gevoel krijgen dat ze ergens invloed op hebben. Je denk toch niet dat de coureurs hierop zitten te wachten? Ik zie het nog wel gebeuren dat hier bonussen aan verbonden worden om het nog "interessanter" te maken. Dat de "coureur van de wedstrijd" bij de volgende race een paar gridplaatsen vooruit gezet wordt ofzo. De Formule 1 lijkt de oplossingen in dit soort belachelijke gimmicks te zoeken. De Renault Clio Cup is er niks bij.
Dat ben ik helemaal met je eens, veel actie en dus veel Max in beeld!quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dan heb je afgelopen jaar geen F1 gekeken.. Erg fijne regie moet ik zeggen van afgelopen jaar.. veel meer middenveld enz gezien dan voorgaande jaren
Ja hoorquote:Op donderdag 25 februari 2016 10:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Zo'n populariteits sociale media stem dingetje is alleen leuk voor verveelde kinderen die zo het gevoel krijgen dat ze ergens invloed op hebben. Je denk toch niet dat de coureurs hierop zitten te wachten? Ik zie het nog wel gebeuren dat hier bonussen aan verbonden worden om het nog "interessanter" te maken. Dat de "coureur van de wedstrijd" bij de volgende race een paar gridplaatsen vooruit gezet wordt ofzo. De Formule 1 lijkt de oplossingen in dit soort belachelijke gimmicks te zoeken. De Renault Clio Cup is er niks bij.
quote:Pirelli will be told to produce a tyre drivers can push to the limit in 2017 as Formula 1 bosses seek to make the sport more exciting.
The current tyres prevent drivers from racing flat out because they degrade quickly and need to be nursed.
Cars will be as much as five seconds a lap faster in 2017.
Pirelli has already indicated its willingness to produce a racier tyre next year but says it needs more track testing to fulfil its work.
It has been allocated 12 days for this purpose in 2016.
The BBC has learned that the FIA, which governs F1, will instruct Pirelli to design a tyre that will allow drivers to push hard for longer.
Pirelli chairman Marco Tronchetti Provera told teams and drivers at a meeting earlier this month, where dissatisfaction with the current tyres was discussed, that it could produce whatever the F1 wanted as long as it had clear commission.
Pirelli has been given preliminary information about the performance the cars are expected to have in 2017 so it can start working on tyre design.
The FIA plans to outline how it wants tyres to perform and will provide all necessary data to the company by the end of March.
...
quote:Formula 1 drivers will experience a gradual loss of performance – rather than drop off a laptime 'cliff' – when their tyres wear too much this year, reckon Pirelli based on the experience from the first test.
The Italian tyre manufacturer has tweaked its tyre design this year to add a harder compound - which will be slower - underneath the main tread for when it gets worn away.
The hope is that this will discourage drivers from extending their stints too far and bring back some of the race unpredictability that delivered excitement in Pirelli's first years back in the sport.
But while there was talk last season that Pirelli wanted the return of a 'cliff', its F1 racing manager Mario Isola says that the situation will actually be much more favourable for the drivers.
"There is a loss of grip that is not a cliff, but quite gradual," he explained. "It is much better, not to have a sudden loss of grip.
"We will investigate better this aspect with some analysis during the next days, but at the moment the signal seems to be good."
When asked how much time loss there would be each lap when drivers hit this phase of the tyre's life, Isola said: "This is the information we need to look better.
"When they are testing they have different fuel loads, different set-ups, so we need to pay attention when we construct a number that is a correct one.
"But if you look at a run you don't see a linear degradation and then a cliff, you have a curve that is much more small."
...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |