abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160085286
De Republikeinse kandidaten

Ben Carson - Maryland
Ben Carson presidential campaign, 2016

Ted Cruz - Texas
Ted Cruz presidential campaign, 2016

John Kasich - Ohio
John Kasich presidential campaign, 2016

Marco Rubio - Florida
Marco Rubio presidential campaign, 2016

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Mark Everson
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush

De Democratische kandidaten

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Bernie Sanders - Vermont
Bernie Sanders presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley

Poll: Op welke republikein zou jij stemmen?
Jeb Bush
Ben Carson
Chris Christie
Ted Cruz
Carly Fiorina
Jim Gilmore
Lindsey Graham
Mike Huckabee
Bobby Jindal
John Kasich
George Pataki
Rand Paul
Rick Perry
Marco Rubio
Rick Santorum
Donald Trump
Scott Walker
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke democraat zou jij stemmen?
Lincoln Chafee
Hillary Clinton
Martin O'Malley
Bernie Sanders
Jim Webb
Lawrence Lessig
Joe Biden
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
OP met dank aan Odaiba.

Game on. *O* .

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2016 03:39:02 ]
pi_160085290
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 03:34 schreef DUTCHKO het volgende:
Trump krijgt juist opvallend veel latino stemmen.
Het grootste deel van de Latino's is echter geen republikein.
pi_160085292
Jeb has left the building. Sneu wel, want hij was toch het slimste zoontje van Bush sr.
Komt over 4 jaar terug. Is hij ook al weer 66. :').
I´m back.
pi_160085310
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 03:37 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het grootste deel van de Latino's is echter geen republikein.
Ja en?
pi_160085312
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 03:37 schreef Ryan3 het volgende:
Jeb has left the building. Sneu wel, want hij was toch het slimste zoontje van Bush sr.
Als hij net zo oud wordt als zijn vader, kan hij in 2028 ook nog wel meedoen.
pi_160085315
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 03:38 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja en?
Republikeinse latino's zijn niet representatief voor de gemiddelde latino. Ben Carson is ook geen gemiddelde Afro-Amerikaan.
pi_160085322
De OP van dit topic wordt steeds korter...
  zondag 21 februari 2016 @ 03:41:14 #8
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_160085327
quote:
Jeb had het gewoon niet. Een lulletje lampenkatoen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_160085331
De achterstand van Carson op Bush en Kasich is trouwens geslonken. Bush staat op 7,9 procent, Kasich op 7,7 en Carson op 7,2.
pi_160085356
quote:
Ik weet het niet of we hem over 4 jaar nog terugzien.... Dit is ongetwijfeld een ontluisterende ervaring voor hem geweest.

Sowieso denk ik niet dat je iets zinnigs kunt zeggen voordat we weten welke partij de presidentsverkiezingen dit jaar wint. Stel dat Rubio, Cruz of Trump president wordt, dan gaat de president 4 jaar later voor een tweede termijn.
  zondag 21 februari 2016 @ 03:44:03 #11
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160085361
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 03:39 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Republikeinse latino's zijn niet representatief voor de gemiddelde latino. Ben Carson is ook geen gemiddelde Afro-Amerikaan.
Maakt niet uit.
Trump gaat de Republikeinen leiden en dan is het game on en je zult nog verbaasd staan hoeveel latino's er op hem gaan stemmen.

Zoals ik al verklaarde: als Trump/Rubio de kar gaan trekken word het heel moeilijk voor de Clinton Democrats.
pi_160085365
99 procent geteld. Cruz is weer aan het inlopen op Rubio. Verschil is minder dan 1.000 stemmen.
pi_160085370
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 03:39 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Als hij net zo oud wordt als zijn vader, kan hij in 2028 ook nog wel meedoen.
Toch vind ik persoonlijk het allemaal te oud eigenlijk. Ik bedoel ik zou als Amerikaan Democraat zijn en op Bernie stemmen, maar die is net zo oud bijna als mijn schoonvader, die an sich nog wel heel erg bij de tijd is natuurlijk en ook gestudeerd (rechten), maar ergens toch ook weer van een andere generatie.
Idem Hillary btw. En ook Trump uiteraard.
I´m back.
pi_160085371
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 03:44 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Maakt niet uit.
Trump gaat de Republikeinen leiden en dan is het game on en je zult nog verbaasd staan hoeveel latino's er op hem gaan stemmen.

Zoals ik al verklaarde: als Trump/Rubio de kar gaan trekken word het heel moeilijk voor de Clinton Democrats.
Clinton kan zich geen makkelijkere kandidaat dan Trump voorstellen.
pi_160085375
Rubio heeft inderdaad twee counties gewonnen.
  zondag 21 februari 2016 @ 03:45:39 #16
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160085376
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 03:45 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Clinton kan zich geen makkelijkere kandidaat dan Trump voorstellen.
Oh. En waarom zou dat zo zijn?
pi_160085383
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 03:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik weet het niet of we hem over 4 jaar nog terugzien.... Dit is ongetwijfeld een ontluisterende ervaring voor hem geweest.

Sowieso denk ik niet dat je iets zinnigs kunt zeggen voordat we weten welke partij de presidentsverkiezingen dit jaar wint. Stel dat Rubio, Cruz of Trump president wordt, dan gaat de president 4 jaar later voor een tweede termijn.
Ja, ik denk wel dat-ie terugkomt over 4 jaar toch, Jeb was echt het slimste Bush jongetje dus er zit echt wel "eer" in hem, om dat toch nog te proberen.
I´m back.
pi_160085388
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 03:45 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oh. En waarom zou dat zo zijn?
Hij is te extreem, zelfs voor Republikeinse begrippen. Uiteindelijk moet je op zoek naar de kiezer in het centrum en ik denk dat Hillary dat veel beter kan dan Trump, zeker na al zijn uitspraken.
  zondag 21 februari 2016 @ 03:49:58 #19
168304 Mani89
pi_160085407
Ik ben bang dat Trump met zijn campagne al teveel bruggen heeft verbrand. Veel mensen zullen Hillary misschien niet leuk vinden, maar dan nog liever Hillary dan Trump.
pi_160085418
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 03:49 schreef Mani89 het volgende:
Ik ben bang dat Trump met zijn campagne al teveel bruggen heeft verbrand. Veel mensen zullen Hillary misschien niet leuk vinden, maar dan nog liever Hillary dan Trump.
Ja, dat zal best wel idd. Alhoewel ik wel benieuwd ben hoe sommige conservatieven in mijn TL gaan stemmen als het Trump wordt hoor. Echte doordesemde conservatief moet niets hebben van Trump.
I´m back.
pi_160085421
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 03:49 schreef Mani89 het volgende:
Dit. Zag eerder bij msnbc een republikeinse mevrouw voorbij komen die aangaf liever op Hillary of Bernie te stemmen dan op Trump vanwege z'n uitspraken en dergelijke.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_160085423
Pardon? Ik kan weer posten op 't Fok!forum??

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2016 04:03:12 ]
pi_160085428
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 03:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zou jij nou ook Trump stemmen als Amerikaan, Elf? Aangezien je ze mooi in die Zijlstra-set up trapt.
I´m back.
pi_160085432
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:02 schreef LelijKnap het volgende:
Pardon? Ik kan weer posten op 't Fok!forum??
Ja, tegenwoordig wordt alles in de vroege uurtjes een beetje bijgewerkt.
I´m back.
pi_160085442
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, tegenwoordig wordt alles in de vroege uurtjes een beetje bijgewerkt.
Maar wat houd dat in? Ik was een jaar geleden met een permaban getroffen. Foutje?
  zondag 21 februari 2016 @ 04:07:08 #26
168304 Mani89
pi_160085450
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar wat houd dat in? Ik was een jaar geleden met een permaban getroffen. Foutje?
Alle perms zijn in het nieuwe jaar opgeheven.
pi_160085452
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Weet ik veel wat ze doen, beetje onderhoud, of niet, weet het ook niet, gebeurt wel op meerdere sites.
Als je een ban hebt, heb je gewoon een ban, dat is wat anders denk ik.
I´m back.
pi_160085454
Voor wie nog twijfelt aan de intenties van Kasich: Bush is nog niet uit de strijd of deze mails gaan al de deur uit:

pi_160085457
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:07 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ja, permbans ook? Algehele gratie?
I´m back.
pi_160085459
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:03 schreef Ryan3 het volgende:
Zou jij nou ook Trump stemmen als Amerikaan, Elf? Aangezien je ze mooi in die Zijlstra-set up trapt.
Ik vind dat deze discussie hier eigenlijk niet hoort, maar ik zal kort antwoord geven.

Nee, net zo min als dat ik in Nederland op Wilders zou stemmen. Europa wordt overspoeld door migranten uit moslimlanden, zonder dat we grip op de zaak hebben. Die problematiek kent de VS niet. Daarom is iedere vergelijking verder zinloos.
  zondag 21 februari 2016 @ 04:09:50 #31
168304 Mani89
pi_160085461
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, permbans ook? Algehele gratie?
Yep.
pi_160085462
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:07 schreef Elfletterig het volgende:
Voor wie nog twijfelt aan de intenties van Kasich: Bush is nog niet uit de strijd of deze mails gaan al de deur uit:

[ afbeelding ]
Wat moet-ie dan doen?

Maar goed, Elf, zou jij op een Trump stemmen als Amerikaan?
I´m back.
pi_160085470
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:07 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik denk dan wel op de datum vd perma. Afgelopen 1,5 maand moest ik nog uitloggen op het forum om topics te kunnen lezen.
pi_160085472
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind dat deze discussie hier eigenlijk niet hoort, maar ik zal kort antwoord geven.

Nee, net zo min als dat ik in Nederland op Wilders zou stemmen. Europa wordt overspoeld door migranten uit moslimlanden, zonder dat we grip op de zaak hebben. Die problematiek kent de VS niet. Daarom is iedere vergelijking verder zinloos.
Beetje te vergelijken valt het wel. Zijlstra doet even een bezwering uit de kast halen dat we niet zogenaamd tolerant tegen intolerantie moeten zijn en meteen zit je in het mandje van de VVD, toch?
Dus stel je bent een Amerikaan en de rep-kandidaat wordt Trump, dan ga je toch ook voor Trump omdat-ie gelijkwaardige kretelogie de ether in werpt? Toch?
Bernie zegt dat soort dingen niet direct hè, dat weet je ook wel.
I´m back.
pi_160085481
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat moet-ie dan doen?

Maar goed, Elf, zou jij op een Trump stemmen als Amerikaan?
Het ging mij meer om de snelheid en gretigheid van het Kasich-team...

Ik denk dat ik als Amerikaan sowieso Democratisch zou stemmen, omdat ik fel tegen het conservatisme van de Republikeinen ben. Ook zijn er in de VS heel andere prioriteiten qua belangrijke onderwerpen. Hier in Nederland / Europa is dat nu zonder meer de asielinstroom. In de VS gaat het om andere zaken.
pi_160085482
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik denk dan wel op de datum vd perma. Afgelopen 1,5 maand moest ik nog uitloggen op het forum om topics te kunnen lezen.
Misschien kun je dit gesprek ergens anders voeren? Het heeft namelijk niks te maken met het onderwerp van dit topic. Bedankt.
pi_160085489
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het ging mij meer om de snelheid en gretigheid van het Kasich-team...

Ik denk dat ik als Amerikaan sowieso Democratisch zou stemmen, omdat ik fel tegen het conservatisme van de Republikeinen ben. Ook zijn er in de VS heel andere prioriteiten qua belangrijke onderwerpen. Hier in Nederland / Europa is dat nu zonder meer de asielinstroom. In de VS gaat het om andere zaken.
Dan snap ik niet waarom je VVD gaat stemmen omdat die lutser van een Zijlstra toevallig paar dingen zegt die je 15 jaar geleden al van iedereen had kunnen horen, 15 jaar gelden toen El Moumni in het nieuws was. De tering jong.
I´m back.
pi_160085493
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beetje te vergelijken valt het wel. Zijlstra doet even een bezwering uit de kast halen dat we niet zogenaamd tolerant tegen intolerantie moeten zijn en meteen zit je in het mandje van de VVD, toch?
Dus stel je bent een Amerikaan en de rep-kandidaat wordt Trump, dan ga je toch ook voor Trump omdat-ie gelijkwaardige kretelogie de ether in werpt? Toch?
Bernie zegt dat soort dingen niet direct hè, dat weet je ook wel.
Ik vind Trump veel beter te vergelijken met Wilders. Roeptoetert populistische dingen, maar bereikt niks. Ik stem in Nederland geen PVV en ben dat ook niet van plan.

En ik zit ook niet "meteen" in het mandje van de VVD. Het is geleidelijk gegaan. Het is een gevolg van de vaststelling dat PvdA en D66 zwaar tekortschieten op bepaalde onderwerpen en dat ze standpunten verkondigen die haaks staan op zowel mijn mening als mijn belangen. En sorry, Halbe Zijlstra hoor ik precies datgene zeggen (herhaaldelijk) wat ik ook vind. Dan doe je bij mij als politicus dus goede zaken.

En ja, we moeten afwachten wat ervan terechtkomt; dat is altijd zo bij politici. Maar ik stem liever op een politicus die zegt wat ik vind en die de problemen duidelijk benoemt dan dat ik stem op politici die het probleem weigeren te benoemen of standpunten verkondigen die haaks staan op mijn mening. Want daar ga ik sowieso niks aan hebben.

Hopelijk is het duidelijk zo en kunnen we het topic nu weer vervolgen met de nadruk op de verkiezingen in de VS, niet op mijn stemgedrag in Nederland.
pi_160085499
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind Trump veel beter te vergelijken met Wilders. Roeptoetert populistische dingen, maar bereikt niks. Ik stem in Nederland geen PVV en ben dat ook niet van plan.

En ik zit ook niet "meteen" in het mandje van de VVD. Het is geleidelijk gegaan. Het is een gevolg van de vaststelling dat PvdA en D66 zwaar tekortschieten op bepaalde onderwerpen en dat ze standpunten verkondigen die haaks staan op zowel mijn mening als mijn belangen. En sorry, Halbe Zijlstra hoor ik precies datgene zeggen (herhaaldelijk) wat ik ook vind. Dan doe je bij mij als politicus dus goede zaken.

En ja, we moeten afwachten wat ervan terechtkomt; dat is altijd zo bij politici. Maar ik stem liever op een politicus die zegt wat ik vind en die de problemen duidelijk benoemt dan dat ik stem op politici die het probleem weigeren te benoemen of standpunten verkondigen die haaks staan op mijn mening. Want daar ga ik sowieso niks aan hebben.

Hopelijk is het duidelijk zo en kunnen we het topic nu weer vervolgen met de nadruk op de verkiezingen in de VS, niet op mijn stemgedrag in Nederland.
Zijlstra is een douchebag, ook een Mann ohne Eigenschaften net als Rutte, die wil alleen vliegen afvangen die naar de PVV gaan, je moet gaan voor links én seculier en dat moet dan maar iets nieuws worden. Een nieuwe stroming.
Nieuwe Atheïsten ook iets dat hier in NL nog uitgevonden moet worden.
I´m back.
  zondag 21 februari 2016 @ 04:28:31 #40
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160085507
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 03:47 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Hij is te extreem, zelfs voor Republikeinse begrippen. Uiteindelijk moet je op zoek naar de kiezer in het centrum en ik denk dat Hillary dat veel beter kan dan Trump, zeker na al zijn uitspraken.
Trump is juist NIET extreem.
Ik weet niet of je alle debatten heb gevolgd maar Trump is een van de weinig kandidaten die helemaal geen trek in oorlog heeft maar zich wil richten op een groot en machtig economisch USA met een supermodern leger.
De rest wat ik allemaal heb gehoord zouden zonder enig aarzelen elk land bombarderen die hun in de weg staat, inclusief Clinton.
Hij had een "gedurfde" uitspraak over de Paus en toch wint hij South Carolina.
Hij roept nog steeds: "Wij gaan de muur bouwen bij de Mexicaanse grens" en hij wint gewoon.
Er zullen zat Amerikaanse Democraten zijn die hier over hetzelfde denken.
pi_160085508
quote:
14s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Misschien kun je dit gesprek ergens anders voeren? Het heeft namelijk niks te maken met het onderwerp van dit topic. Bedankt.
Excuus.

(Overigens zou je wel blij moeten zijn met mijn wederopstand.)
pi_160085524
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Excuus.

(Overigens zou je wel blij moeten zijn met mijn wederopstand.)
Geen punt hoor, maar het was gewoon nogal off-topic.
pi_160085549
Het team van Carson heeft een statement afgegeven:

quote:
Dr. Ben Carson’s Statement on South Carolina Primary

Greenville, South Carolina - February 20, 2016 - With only three states casting votes for the Republican presidential nomination, Dr. Ben Carson stands as one of only five candidates remaining of the original 17, and received as many delegates in South Carolina as all other candidates but the winner. Dr. Carson is humbled by the support and donations from hundreds of thousands across the country who look to him as their voice for change in a system that has left “We the People” behind. His consistent message of faith, integrity and common sense solutions has resonated with the people; he continues to be viewed more favorably than any other candidate and routinely polls as the most honest and sincere person in the race. And a poll out today confirmed he would beat Hillary Clinton in a head-to-head race.

“Thank you to my many supporters and volunteers in South Carolina and around the country,” said Dr. Carson. “While professional politicians have long written off our efforts to return the government to the people, we remain undaunted. We’ve barely finished the first inning, and there’s a lot of game left. I look forward to carrying on to the Nevada caucuses, sharing my message to “Heal, Inspire, and Revive” this great nation. As more Americans have their say, they will see the true strength of our movement.”
Bron: http://blog.4president.or(...)arolina-primary.html

Kortom: Carson gaat door. En dat stelden we eerder ook al bij Kasich vast.
pi_160085551
quote:

[ afbeelding ]
Zo fout is dat toch niet? Bush is niet dood.. hij heeft de handdoek in de ring gegooid.
pi_160085556
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 05:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zo fout is dat toch niet? Bush is niet dood.. hij heeft de handdoek in de ring gegooid.
Nou ja.... je had ook even tot morgen of tot maandag kunnen wachten...
pi_160085561
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 05:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nou ja.... je had ook even tot morgen of tot maandag kunnen wachten...
Tijd is geld, zeker in een presidentiele race,, en ik vind het niet op 't onethische vlak liggen.
pi_160085605
zondag 21 februari 2016 @ 03:35 • 300
Elfletterig
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 03:34 schreef Elfletterig
Ik denk het. Als mensen namelijk op inhoud zouden stemmen, hadden ze op O'Malley gestemd.

Hahaha.
  zondag 21 februari 2016 @ 08:32:18 #48
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_160085882
2 headlines mbt de verkiezingen.

"Clinton wint Nevada"
"Bush stapt uit de race"

Opvallend dat de overwinning van Trump in een bijzin staat genoemd in het tweede artikel.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_160085984
Mwah, winnen met 30+% is niet echt overtuigend. Van wat ik begreep van wat polls is dat 'ie 't 1 op 1 tegen Cruz en Rubio af zou leggen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 21 februari 2016 @ 09:26:57 #50
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160086099
Interessante verkiezingsnacht weer. Het blijft spannend bij de Democraten, ondanks dat Clinton het voordeel blijft houden imho. En Trump blijft de Republikeinen pesten. :P

quote:

[ afbeelding ]
Haha, 50 state strategy van Kasich... Tuurlijk.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 21 februari 2016 @ 09:29:08 #51
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160086115
Nieuw topic, en wat een ongelooflijk gemiste kans met de TT: Jeb-a-Jeb-a-Doeiiiiiiiiii
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 februari 2016 @ 10:00:04 #52
862 Arcee
Look closer
pi_160086373
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:28 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik weet niet of je alle debatten heb gevolgd maar Trump is een van de weinig kandidaten die helemaal geen trek in oorlog heeft maar zich wil richten op een groot en machtig economisch USA met een supermodern leger.
De rest wat ik allemaal heb gehoord zouden zonder enig aarzelen elk land bombarderen die hun in de weg staat, inclusief Clinton.
Hij roept nog steeds: "Wij gaan de muur bouwen bij de Mexicaanse grens" en hij wint gewoon.
Ja, Trump is op z'n eigen manier wellicht extreem, maar ik vind een enge Christen fundi als Cruz veel extremer.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 21 februari 2016 @ 10:00:41 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160086378
Wie had dit gedacht een jaar geleden over Jeb Bush
  zondag 21 februari 2016 @ 10:06:59 #54
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160086432
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:00 schreef Hexagon het volgende:
Nou ja, ik had niet gedacht dat na W Bush er ooit nog een Bush zou meedoen aan verkiezingen omdat die naam uitgekotst was.
Géén kloon van tvlxd!
pi_160086607
quote:
Ik en volgens mij was ik echt niet de enige.

Ik begrijp ook niet hoe men erop kwam dat iemand op een Bush zat te wachten en dat Bush een voordeel zou hebben omdat hij een Bush was. Bush zou een kleine kans in de primary hebben als er geen één normale kandidaat mee zou doen, zolang er iemand mee zou doen zou die automatisch meer kans maken dan Bush. In de GE had Bush sowieso 0% kans.

Na George W is de Bush achternaam een scheldwoord en dan komt er ook nog bij (en dat wist ik niet) dat Jeb een irritant verwend sukkeltje is.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 februari 2016 @ 10:29:16 #56
426493 crew  PippenScottie
pi_160086639
Ik zou bijna medelijden krijgen met Jeb, maar dan herinner ik me weer de schandalige manier waarop zijn broer Al Gore en (zeker) John Kerry had zwartgemaakt en hoe hij verantwoordelijk was voor het recount fiasco in Florida in 2000.

Good riddance to the Bushes.
My friends all drive horses
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 februari 2016 @ 10:32:18 #57
862 Arcee
Look closer
pi_160086672
quote:
Inderdaad, het leek haast onvermijdelijk dat er weer zo'n vreselijke Bush president zou worden. Maar gelukkig (voorlopig) niet.

Misschien kan-ie de volgende keer z'n nominatie afdwingen met z'n eigen gun. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 21 februari 2016 @ 10:33:06 #58
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160086680
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:24 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Ik en volgens mij was ik echt niet de enige.

Ik begrijp ook niet hoe men erop kwam dat iemand op een Bush zat te wachten en dat Bush een voordeel zou hebben omdat hij een Bush was. Bush zou een kleine kans in de primary hebben als er geen één normale kandidaat mee zou doen, zolang er iemand mee zou doen zou die automatisch meer kans maken dan Bush. In de GE had Bush sowieso 0% kans.

Na George W is de Bush achternaam een scheldwoord en dan komt er ook nog bij (en dat wist ik niet) dat Jeb een irritant verwend sukkeltje is.
Nou ja, Jeb had altijd de reputatie het slimmere wijzere normalere broertje te zijn, en dus veel geschikter als president dan George W. Eigenlijk wilde de familie niet eens destijds dat George mee zou doen, omdat ze vonden dat Jeb gewoonweg veel geschikter was.

Het probleem voor Jeb is denk ik vooral dat die partij gewoon richting extreem-rechts is getrokken qua aanhang, en ze niet alleen een afkeer tegen mexicanen en moslims hebben, maar ook tegen Washington, en dus kiezen ze momenteel gewoon voor de grootste gekken die de Republikeinse partij te bieden hebben, oftewel veelal voor Trump en Cruz.
pi_160086910
quote:
99s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:33 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Het probleem voor Jeb is denk ik vooral dat die partij gewoon richting extreem-rechts is getrokken qua aanhang, en ze niet alleen een afkeer tegen mexicanen en moslims hebben, maar ook tegen Washington, en dus kiezen ze momenteel gewoon voor de grootste gekken die de Republikeinse partij te bieden hebben, oftewel veelal voor Trump en Cruz.
Ik ben het niet met je eens. Hij kan dan wel geschikter zijn maar na W komt er gewoon geen Bush meer in het witte huis. Bush had nooit een kans in de GE. De Republikeinen zouden letterlijk gek zijn, doing the same thing over and over again expecting different results, door voor een Bush te kiezen.

Trump en Cruz zijn gek. Maar vind je Bush niet gekker dan Trump op het gebied van buitenlands beleid? "My brother kept us safe" vind ik al onnaceptabel. Daarbovenop wil Bush zich volop mengen in Syrie (aan beide kanten) en het is verder gewoon een neocon. Ik denk serieus dat de meeste Amerikanen hier niet op zitten te wachten wn gelukkig maar.
pi_160086930
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 04:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Trump is helemaal geen noninterventionist. Hij claimt vooral een buitenlands beleid te willen voeren dat de Amerikaanse belangen dient in plaats van zaken als proberen van landen democratische rechtsstaten te maken. Het gros van de Amerikaanse oorlog is om geopolitieke belangen gevoerd, dus niets nieuws onder de zon. Hij riep ook bijvoorbeeld om 'boots on the ground' tegen IS en geweld om het Noord-Koreaanse kernwapenprogramma te stoppen, ziet China als de vijand, enzovoort.

Wat verder de paus te maken heeft met South Carolina waar pakweg zes procent van de bevolking katholiek is, zou ik niet weten.

Je hebt gelijk als je zegt dat hij vooral op het antimigrantensentiment inspeelt, dat is een belangrijke punt voor zijn achterban.

En als je denkt dat zijn boodschap het ook wel goed gaat doen bij de Democratische achterban, hier een voorbeeldje van de favorability ratings van de Republikeinse kandidaten:

Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_160087192
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:06 schreef Montov het volgende:

[..]

Nou ja, ik had niet gedacht dat na W Bush er ooit nog een Bush zou meedoen aan verkiezingen omdat die naam uitgekotst was.
Bush is serieus populairder dan Obama in Amerika. Dat komt vooral omdat Bush een paar jaar geen president is en verder eigenlijk wel een toffe peer was maar echt gehaat is hij niet meer. Onder de republikeinen was hij zelfs in de laatste maanden van zijn presidentschap toen het hele land hem wel uitkotste nog populair. Dus voor de meeste republikeinen is de naam Bush niet echt toxic.
pi_160087386
Stukje over de money race:
https://www.washingtonpos(...)3c1e4b76b_story.html

Kasich is er bijna doorheen. Aardig is ook dat Sanders in januari enerzijds 35 miljoen heeft gespendeerd tegen de 21 miljoen van Clinton, maar anderzijds ook 21 miljoen heeft opgehaald tegen de 16 miljoen van Clinton.
  zondag 21 februari 2016 @ 11:43:26 #63
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_160087634
Het is niet zo gek dat Bush stopt. Zijn kas is bijna leeg en in de eerste volgende staat(Nevada) staat hij maar op 3% in de peilingen.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_160087917
John Ellis 'Bush' Bush heeft $140 miljoen weggepist met zijn campagne en superPACS, terwijl deze nominatie een cakewalk voor hem zou zijn. Je zou haast denken dat Trump zijn campagne gevoerd heeft om de familie Bush kapot te maken.

Het Can't Stump the Trump kanaal heeft een mooie compilatie gemaakt van de Bush vs. Trump momenten. Wel opvallend dat Jeb! in ieder publiek optreden heel ongemakkelijk overkomt. Of hij nu een kiezer een chest-bump geeft of zijn moeder aan hem vraagt waarom hij niet meer in de aanval gaat.

Ach ja, we mogen Trump en zeker ook Rubio bedanken dat we niet nog een Bush in het Witte Huis krijgen en ook neo-cons onder leiding van Paul Wolfowitz (dezelfde adviseur die G.W. Bush had) niet de foreign policy gaat bepalen en ver weg van het Witte Huis blijven.

:')
  zondag 21 februari 2016 @ 11:58:56 #65
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_160087962
Ik denk dat Bush zelf hartstikke opgelucht is eigenlijk. Hij kwam bij mij toch al steeds over als zo'n kleutermeisje dat huilend naar een beauty pageant wordt gestuurd omdat de ouders dat zo leuk vinden. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_160088316
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 11:28 schreef Monolith het volgende:

Kasich is er bijna doorheen. Aardig is ook dat Sanders in januari enerzijds 35 miljoen heeft gespendeerd tegen de 21 miljoen van Clinton, maar anderzijds ook 21 miljoen heeft opgehaald tegen de 16 miljoen van Clinton.
Inclusief of exclusief PAC geld?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_160088432
Exclusief. Haar super PAC haalde $9,6 miljoen op in januari.
pi_160088613
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:17 schreef Gambetta het volgende:
Exclusief. Haar super PAC haalde $9,6 miljoen op in januari.
Klopt, ben ook wel benieuwd wat haar super PAC in Jan. gespendeerd heeft.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zondag 21 februari 2016 @ 12:42:29 #69
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_160088871
lol

Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  zondag 21 februari 2016 @ 13:05:53 #70
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_160089404
Romney gaat Rubio endorsen, enkel is de vraag of het voor of na de Nevada caucus gaat gebeuren.

http://www.huffingtonpost(...)28f5a6c3136?63sxajor
pi_160089598
Wonen flink wat mormonen in Nevada toch? Volgens mij 15% ofzo. Kan hem best wel eens helpen.
  zondag 21 februari 2016 @ 13:22:57 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160089814
Maargoed, zou Bush de grootste politieke misinvestering ooit geweest zijn voor de Super PAC donateurs :D
pi_160090812
In Nevada staat Trump ook op kop.

+ zijn overwinningen zullen twijfelaars over de streep trekken. Succes trekt mensen aan.

Het wordt één grote triomftocht voor de Donald. _O_
  zondag 21 februari 2016 @ 14:10:01 #74
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_160090905
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 13:22 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, zou Bush de grootste politieke misinvestering ooit geweest zijn voor de Super PAC donateurs :D
Voor alleen de primaries wel ja. Restore our Future heeft in 2012 meer uitgegeven, maar dat was wel inclusief de general election.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_160090966
Het is natuurlijk ook altijd wel aardig om te zien wat de impact van de uitslagen op de bookmakers is.
Bij De Democraten zijn de Predictwise odds van Hillary van de 80% naar de 90% aan het kruipen, wat aangeeft dat de kleine overwinning toch als een positieve uitslag voor haar wordt gezien.
Bij de Republikeinen wordt Rubio gezien als de grote winnaar van deze uitslag. Trump blijft zo rond de 50% kans houden, maar Rubio zit hem nu op de hielen met 46%. Ted Cruz kan wel als grote verliezer worden beschouwd. Die haalt nog slechts 2%, net als Kasich. In Ben Carson gelooft echt helemaal niemand meer. :P
  zondag 21 februari 2016 @ 14:18:21 #76
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_160091133
Ondanks de uitslagen, ik had echt verwacht dat 'ie nog wat langer zou meedoen. Geld zat.

Maar goed, ik slaap er geen minuut minder om. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_160091484
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:18 schreef popolon het volgende:
Ondanks de uitslagen, ik had echt verwacht dat 'ie nog wat langer zou meedoen. Geld zat.

Maar goed, ik slaap er geen minuut minder om. :P
Dat viel dus juist vies tegen. Hij zat door z'n geld in. Genoeg binnengehaald wel, maar ook genoeg uitgegeven. Hij had ook vooral enorm veel geld van Super PACs achter zich staan. Nou helpt dat altijd, maar dat kun je natuurlijk niet gebruiken om je campagne van te financieren.

Las overigens ook nog dat slechts 4% van de attack ads gericht waren tegen Trump, toch frappant aangezien hij op dit moment duidelijk de frontrunner is.
pi_160091566
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 09:26 schreef Montov het volgende:
Interessante verkiezingsnacht weer. Het blijft spannend bij de Democraten, ondanks dat Clinton het voordeel blijft houden imho. En Trump blijft de Republikeinen pesten. :P

[..]

Haha, 50 state strategy van Kasich... Tuurlijk.
Het argument van Kasich:
JohnKasich twitterde op zondag 21-02-2016 om 03:52:02 We either want to beat Hillary Clinton and take back the White House ... or we don't. John Kasich will win. https://t.co/7yk2QJnLG1 reageer retweet
pi_160091709
De beste kandidaat heeft verloren. Ik hoop voor het establishment dat de Bush stemmers en het Bush geld zich nu vooral achter Rubio gaan en gaat scharen. En dat het genoeg zal zijn om Trump en Cruz van 1. en 2. te halen. Ik stap over naar het Hillary kamp. De laatste beste hoop voor het instellen van een monarchie in die Verenigde Staten.
“An interesting thing is a good thing.”
  zondag 21 februari 2016 @ 14:40:41 #80
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_160091740
Een monarchie? Da's nieuw.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_160091762
Hillary won in Nevada nipt dankzij de Afro-Americanen. Ze gaan er spijt van krijgen, zij gaat niet veel doen voor die groepen mensen, dat vinden de Wall Street sponsors niet leuk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160091818
quote:
10s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:40 schreef popolon het volgende:
Een monarchie? Da's nieuw.
De Kennedy, Bush, en Clinton dynastieën zijn maar het topje van de ijsberg als je je inleest over de Amerikaanse politieke adel.

quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hillary won in Nevada nipt dankzij de Afro-Americanen. Ze gaan er spijt van krijgen, zij gaat niet veel doen voor die groepen mensen, dat vinden de Wall Street sponsors niet leuk.
Meer dan Bernie, maar dat is natuurlijk vooral omdat ze gaat winnen en hij niet.
  Moderator zondag 21 februari 2016 @ 14:44:05 #83
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_160091845

Ik hoop dat we dit nog vaker terug gaan zien _O_
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_160091922
Ze won trouwens ook dankzij het feit dat vooral de oude mensen stemmen. Als jonge mensen eens hun verantwoordelijkheid zouden nemen.
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:43 schreef Repelsteeltju het volgende:
Meer dan Bernie, maar dat is natuurlijk vooral omdat ze gaat winnen en hij niet.
Wat kan zij doen voor die mensen (wat er serieus toe doet) wat niet tegen de haren van de bankiers in strijkt? Die bankiers financierden en financieren haar campagnes, zij betalen de Clinton's voor toespraken, ze zijn vriendjes met de Clintons omwille van de Clinton's hun stichting, ze hebben persoonlijke banden (Chelsea die voor een top-9 hedgefund werkte, schoonzoon die voor Goldman Sachs werkte).
#NoDAPL
pi_160091929
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:44 schreef ChevyCaprice het volgende:

Ik hoop dat we dit nog vaker terug gaan zien _O_
Zijn gevoel voor humor was echt geniaal. Ik ga hem missen in de race.
pi_160091950
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:06 schreef Montov het volgende:

[..]

De oudste zoon van Jeb Bush gaan we ook nog wel in de politiek tegenkomen, wacht maar af. George Prescott Bush (39) wordt al klaargestoomd.
pi_160092068
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 11:28 schreef Monolith het volgende:

Als gisterenavond iets duidelijk is geworden, is dat je met grote bakken geld geen verkiezingswinst kunt kopen. Anders was Jeb Bush nu nog in de race.

Allemaal prachtig, die verhalen over geld, maar uiteindelijk draait het om populariteit en stemmen; niet om geld.
pi_160092099
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het argument van Kasich:
JohnKasich twitterde op zondag 21-02-2016 om 03:52:02 We either want to beat Hillary Clinton and take back the White House ... or we don't. John Kasich will win. https://t.co/7yk2QJnLG1 reageer retweet
[ afbeelding ]
Laat in mijn ogen wel mooi zien hoe betekenisloos die GE matchups zijn. Kasich zou in mijn ogen volledig afgemaakt worden in een hypothetische race, maar doet het nu in zo'n poll leuk omdat hij lekker in de luwte opereert.
  zondag 21 februari 2016 @ 15:09:21 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160092606
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De oudste zoon van Jeb Bush gaan we ook nog wel in de politiek tegenkomen, wacht maar af. George Prescott Bush (39) wordt al klaargestoomd.
Die kan gelukkig gezien zijn leeftijd nog wel een jaar of 20 wachten tot het stof rond de Bush clan weer is opgetrokken.

Kan ie het mooi tegen Chelsea Clinton opnemen. :P
pi_160092866
De winnaars / verliezers van gisteren volgens the fix:
https://www.washingtonpos(...)th-carolina-primary/
pi_160093005
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:16 schreef Monolith het volgende:
De winnaars / verliezers van gisteren volgens the fix:
https://www.washingtonpos(...)th-carolina-primary/
Misschien is dit nog wel de belangrijkste conclusie van gisteren:

quote:
* Ted Cruz: The South Carolina electorate was ready-made for the Texas senator: heavily evangelical and very conservative. And yet Cruz finished well behind Trump and might be edged out by Rubio as well. Cruz's problems were exposed in a close look at the exit polls: He isn't winning enough of the evangelical vote, and he can't win votes outside the evangelical community. Trump beat Cruz among evangelical voters 31 percent to 27 percent; among non-evangelicals, Cruz got just 13 percent, well behind Trump and Rubio. Cruz is now in danger of being cast as the 2016 iteration of Mike Huckabee and Rick Santorum — social conservatives who simply weren't able to expand beyond that base. That's not a group Cruz wants to be lumped in with.
En de tekst zegt nog "might be edged out", maar dat is dus werkelijk gebeurd. Cruz legde het af tegen zowel Trump als Rubio.
pi_160093122
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Misschien is dit nog wel de belangrijkste conclusie van gisteren:

[..]

En de tekst zegt nog "might be edged out", maar dat is dus werkelijk gebeurd. Cruz legde het af tegen zowel Trump als Rubio.
Zoals ik al eerder aanhaalde zijn de odds bij Predictwise voor Cruz ook gedaald naar 2%, waar die race er nu eigenlijk uitziet als een H2H tussen Trump en Rubio.
pi_160093185
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Laat in mijn ogen wel mooi zien hoe betekenisloos die GE matchups zijn. Kasich zou in mijn ogen volledig afgemaakt worden in een hypothetische race, maar doet het nu in zo'n poll leuk omdat hij lekker in de luwte opereert.
Ik denk dat Kasich juist de beste kandidaat is in de GE. Hij zou heel veel independents aan kunnen spreken en Hillary makkelijk kunnen wegzetten als onbetrouwbaar en met zijn goede track record en positieve uitstraling misschien zelfs Rechtse Democraten aanspreken.
pi_160093307
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:46 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Zijn gevoel voor humor was echt geniaal. Ik ga hem missen in de race.
Het enige positieve wat je over Bush jr. zijn presidentschap kan zeggen: we konden hard lachen toen hij met een goede reflex een schoen ontweek. :)

quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe hij is (het zal wel niet veel soeps zijn met zo'n vader) maar die dochters van Bush jr. daar hoeven we politiek gezien in ieder geval zeker niets van te verwachten.
#NoDAPL
pi_160093382
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder aanhaalde zijn de odds bij Predictwise voor Cruz ook gedaald naar 2%, waar die race er nu eigenlijk uitziet als een H2H tussen Trump en Rubio.
Cruz probeerde er gisteren heel krampachtig een tweemansrace van te maken, tussen Trump en hem. Onzin natuurlijk. Alleen al omdat hij gisteren derde werd. En dat ook nog in een evangelische staat.
pi_160093461
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:27 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Ik denk dat Kasich juist de beste kandidaat is in de GE. Hij zou heel veel independents aan kunnen spreken en Hillary makkelijk kunnen wegzetten als onbetrouwbaar en met zijn goede track record en positieve uitstraling misschien zelfs Rechtse Democraten aanspreken.
Ik denk dat Kasich een prima VP-kandidaat zou zijn om die reden.
  zondag 21 februari 2016 @ 15:36:23 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160093464
Ik had trouwens ook niet het idee dat Jeb er een moment plezier in had.
  zondag 21 februari 2016 @ 15:37:23 #98
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160093491
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Trump is helemaal geen noninterventionist. Hij claimt vooral een buitenlands beleid te willen voeren dat de Amerikaanse belangen dient in plaats van zaken als proberen van landen democratische rechtsstaten te maken. Het gros van de Amerikaanse oorlog is om geopolitieke belangen gevoerd, dus niets nieuws onder de zon. Hij riep ook bijvoorbeeld om 'boots on the ground' tegen IS en geweld om het Noord-Koreaanse kernwapenprogramma te stoppen, ziet China als de vijand, enzovoort.

Wat verder de paus te maken heeft met South Carolina waar pakweg zes procent van de bevolking katholiek is, zou ik niet weten.

Je hebt gelijk als je zegt dat hij vooral op het antimigrantensentiment inspeelt, dat is een belangrijke punt voor zijn achterban.

En als je denkt dat zijn boodschap het ook wel goed gaat doen bij de Democratische achterban, hier een voorbeeldje van de favorability ratings van de Republikeinse kandidaten:

[ afbeelding ]
Als je de vragen heb gevolgd die werden afgevuurd op de reublikeinen in de live debatten dan zal je niet zijn ontgaan de vreselijke idiote vergeldingsvragen "om het Amnerikaanse volk te beschermen".
Zo was er een vraag over Noord Korea, die een raket test deed, en iedereen reageerde met een preventieve aanval om de raketten uit te schakelen!!
Tevens was men ook niet te beroerd om mensen te martelen en hele wijken met vrouwen en kinderen plat te bombarderen om "Amerikaanse levens te beschermen". :@ :@ :@ Ja het is niet te geloven maar dit word dus ECHT gevraagd in een debat wie president wil worden!! :r Maar ze antwoorden ALLEMAAL bevestigend omdat dat verwacht word dooor die dolgedraaide cowoys hier in het Zuiden. Zeg je nee, dan is jouw race afgelopen.

Maar Trump is op de eerste plaats zakenman. Hij weet dat oorlog een vermogen kost en dat wil hij niet. Daarom hamert hij er ook op dat hij de Chinezen gaat aanpakken, maar dan op handelsgebied.
Hij gaat een muur bouwen want hij weet dat dit enorm veel werkgelegenheid gaat opleveren en dat zal hem populair maken. Hij wil een sterk leger met ultramodern materieel.
En wat het belangrijkste is en wat hij ook constant verklaard: hij bekostigd deze hele campagne zelf en is NIET afhankelijk van enge lobbyisten van grote internationals, die hem later gaan vertellen WAT te doen.
pi_160093556
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:27 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Verkiezingen gaan niet enkel om de positie die je inneemt in het spectrum, nog afgezien van het feit dat het met die vermeende gematigdheid van Kasich ook nog wel meevalt zoals hier gisteren nog uitgebreid aan bod is gekomen.

Maar dat was het punt nog niet eens zozeer. Ik denk dat de naamsbekendheid van Kasich vrij laag is. Dat maakt een GE matchup per definitie al niet bijzonder zinvol. Daarnaast krijgt hij ook nauwelijks kritiek te verduren. Dat gaat natuurlijk heel rap veranderen als iemand daadwerkelijk genomineerd wordt. Is Kasich wellicht de minst slechte tegenkandidaat? Misschien. Al kun je je afvragen of een Rubio ook niet nog wat meer latino votes kan trekken.
Gaat Kasich Hillary verslaan met tien punten verschil? Natuurlijk niet.
Ik zie sowieso geen Republikeinse kandidaat die überhaupt gaat winnen.
pi_160093628
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als je de vragen heb gevolgd die werden afgevuurd op de reublikeinen in de live debatten dan zal je niet zijn ontgaan de vreselijke idiote vergeldingsvragen "om het Amnerikaanse volk te beschermen".
Zo was er een vraag over Noord Korea, die een raket test deed, en iedereen reageerde met een preventieve aanval om de raketten uit te schakelen!!
Tevens was men ook niet te beroerd om mensen te martelen en hele wijken met vrouwen en kinderen plat te bombarderen om "Amerikaanse levens te beschermen". :@ :@ :@ Ja het is niet te geloven maar dit word dus ECHT gevraagd in een debat wie president wil worden!! :r Maar ze antwoorden ALLEMAAL bevestigend omdat dat verwacht word dooor die dolgedraaide cowoys hier in het Zuiden. Zeg je nee, dan is jouw race afgelopen.

Maar Trump is op de eerste plaats zakenman. Hij weet dat oorlog een vermogen kost en dat wil hij niet. Daarom hamert hij er ook op dat hij de Chinezen gaat aanpakken, maar dan op handelsgebied.
Hij gaat een muur bouwen want hij weet dat dit enorm veel werkgelegenheid gaat opleveren en dat zal hem populair maken. Hij wil een sterk leger met ultramodern materieel.
En wat het belangrijkste is en wat hij ook constant verklaard: hij bekostigd deze hele campagne zelf en is NIET afhankelijk van enge lobbyisten van grote internationals, die hem later gaan vertellen WAT te doen.
Het is allemaal wel heel schattig hoe je de boel voor jezelf weg rationaliseert, maar zo werkt dat natuurlijk niet. Maar goed zoals ik aangaf kan ik alleen maar hopen dat Trump de nominatie in de wacht sleept. Als er één Republikein volstrekt kansloos is, dan is hij het wel.
pi_160093757
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is allemaal wel heel schattig hoe je de boel voor jezelf weg rationaliseert, maar zo werkt dat natuurlijk niet. Maar goed zoals ik aangaf kan ik alleen maar hopen dat Trump de nominatie in de wacht sleept. Als er één Republikein volstrekt kansloos is, dan is hij het wel.
Eens. Hij gaat nooit die middengroep (links/rechts, progressief/conservatief) aanspreken die je nodig hebt om te winnen.
#NoDAPL
  zondag 21 februari 2016 @ 15:46:08 #102
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160093773
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Heb jij live die debatten gezien?
Hij is juist vere van kansloos als Rubio naat hem staat als vice president kandidaat.
pi_160093884
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:46 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Heb jij live die debatten gezien?
Hij is juist vere van kansloos als Rubio naat hem staat als vice president kandidaat.
Kun je lezen of niet? Ik geef je een tabel met favorability ratings waarin Trump het onder independents en Democraten veruit het meest dramatisch doet. Daarnaast genereert hij zelfs onder de Republikeinse achterban het meeste animositeit en wordt er zelfs geroepen dat men nog liever op een democraat stemt dan Trump.
Verder heb ik hier ook al meermaals uitgelegd dat je het met de boze blankmanachterban niet meer gaat redden en de animositeit jegens Trump onder minderheden is enorm.

Maar goed, ik heb het natuurlijk weer tegen de zoveelste verblinde fanboy.
  zondag 21 februari 2016 @ 15:51:16 #104
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160093910
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eens. Hij gaat nooit die middengroep (links/rechts, progressief/conservatief) aanspreken die je nodig hebt om te winnen.
Die groep ie jij nu als voorbeeld stelt is compleet Amerika. LOL
Vergeet niet dat de USA na 2008 een enorme middengroep heeft verloren en nog steeds problematisch probeerd op te krabbelen van de schok.
Als Trump gouden bergen gaat beloven wat werk en handel betreft dan zullen de meesten HEM geloven en niet iemand anders.
Bovendien is de naam Clinton, net als de naam Bush, al lekker uitgevloekt hier en veel Amerikanen vinden Hillary een enge biitch, wat zij dan ook is. Clinton is een op en top lakei van de lobbyisten en pharmaceutische internationals.
  zondag 21 februari 2016 @ 15:53:20 #105
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160093973
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kun je lezen of niet? Ik geef je een tabel met favorability ratings waarin Trump het onder independents en Democraten veruit het meest dramatisch doet. Daarnaast genereert hij zelfs onder de Republikeinse achterban het meeste animositeit en wordt er zelfs geroepen dat men nog liever op een democraat stemt dan Trump.
Verder heb ik hier ook al meermaals uitgelegd dat je het met de boze blankmanachterban niet meer gaat redden en de animositeit jegens Trump onder minderheden is enorm.

Maar goed, ik heb het natuurlijk weer tegen de zoveelste verblinde fanboy.
Tabellen zeggen niets hier.
De smaken veranderen met de dag.
En de Republikeinen zullen massaal achter ELKE Republikeinse kandidaat gaan staan omdat 8 jaar Obama een ramp was in velen hun ogen.
De belofte voor werk en veiligheid zullen de meesten meer aanspreken dan Hillary's gewauwel waar je geen kant mee op kan.
pi_160093984
Overigens laat SC ook heel helder zien wat de kracht van Trump ligt, namelijk bij de groep die een 'outsider' wenst. Daar behaalt hij 80% of meer van de stemmen. Bij de mensen die liever een kandidaat met ervaring hebben haalt hij iets van 6%. En waar onder de Republikeinen de roep om een outsider vrij groot is met meer dan 50% van de achterban, is dat bij independents al een stuk minder en bij Democraten al helemaal.
pi_160094133
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Die groep ie jij nu als voorbeeld stelt is compleet Amerika. LOL
Vergeet niet dat de USA na 2008 een enorme middengroep heeft verloren en nog steeds problematisch probeerd op te krabbelen van de schok.
Die middengroep heeft de USA afgebroken sinds de jaren 80. Jawel, sinds dat Raegan de baas werd, of de persoon werd die de baas speelde, afhankelijk van of dat je gelooft dat hij wel of niet een marionet was. :)
Voor die tijd was de middenklasse in de USA al een hele lange tijd met stip op nummer 1 de rijkste middenklasse van de wereld. Die voorsprong behield die middenklasse nog een tijdje maar die werd en wordt in een rap tempo afgebouwd en enkele jaren geleden haalden enkele Noord-Europese landen de USA in. Bedenk dat het hier slechts om de middenklasse gaat, de onderklasse staat er al een lange tijd dramatisch voor in de USA.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Bovendien is de naam Clinton, net als de naam Bush, al lekker uitgevloekt hier en veel Amerikanen vinden Hillary een enge biitch, wat zij dan ook is. Clinton is een op en top lakei van de lobbyisten en pharmaceutische internationals.
Mij hoef je niet te overtuigen van dat sentiment maar helaas blijkt dat Hillary de Afro-Americanen heeft ingepakt. Ik geloof er niets van dat ze ook maar iets gaat doen voor die groep mensen maar zij geloven dat wel nadat vele jaren lang het Clinton-team op hen heeft ingebeukt. Nu begrijp ik nog wel dat Bill enig krediet kreeg omdat hij erg empathisch overkomt maar waar Hillary dat krediet aan te danken heeft is voor mij een raadsel, voor Sanders staat het zwart op wit dat hij zich inzet voor deze groep mensen, zie hoe hij zich inzette voor het beëindigen van huurdiscrimatie.
Het probleem is vooral dat de jonge kiezers het laten afweten. Juist de oudere kiezers steunen Hillary, de jongere kiezers steunen Sanders.
#NoDAPL
pi_160094325
Laat het op de man spelen maar achterwege.
  zondag 21 februari 2016 @ 16:10:24 #109
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160094404
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die middengroep heeft de USA afgebroken sinds de jaren 80. Jawel, sinds dat Raegan de baas werd, of de persoon werd die de baas speelde, afhankelijk van of dat je gelooft dat hij wel of niet een marionet was. :)
Voor die tijd was de middenklasse in de USA al een hele lange tijd met stip op nummer 1 de rijkste middenklasse van de wereld. Die voorsprong behield die middenklasse nog een tijdje maar die werd en wordt in een rap tempo afgebouwd en enkele jaren geleden haalden enkele Noord-Europese landen de USA in. Bedenk dat het hier slechts om de middenklasse gaat, de onderklasse staat er al een lange tijd dramatisch voor in de USA.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Mij hoef je niet te overtuigen van dat sentiment maar helaas blijkt dat Hillary de Afro-Americanen heeft ingepakt. Ik geloof er niets van dat ze ook maar iets gaat doen voor die groep mensen maar zij geloven dat wel nadat vele jaren lang het Clinton-team op hen heeft ingebeukt. Nu begrijp ik nog wel dat Bill enig krediet kreeg omdat hij erg empathisch overkomt maar waar Hillary dat krediet aan te danken heeft is voor mij een raadsel, voor Sanders staat het zwart op wit dat hij zich inzet voor deze groep mensen, zie hoe hij zich inzette voor het beëindigen van huurdiscrimatie.
Het probleem is vooral dat de jonge kiezers het laten afweten. Juist de oudere kiezers steunen Hillary, de jongere kiezers steunen Sanders.
De afro americaan is, net als de mexicaan, nog steeds als grootste vertegenwoordigd in de onderklasse en die zijn totaal niet geinteresseerd wie de scepter zwaait in de USA.
De middenklasse en de hogere klasse wil alleen maar zoveel mogelijk centen verdienen en daar is Trump het sterkste in. :Y :Y :Y :Y
  zondag 21 februari 2016 @ 16:12:23 #110
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160094449
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ga vrolijk door op dit topic. Heb vaker voorgesteld dat dit subforum prima wat kandidatentopics kan hebben voor mensen die liever hun blinde adoratie voor specifieke kandidaten willen uiten dan een inhoudelijke discussie op basis van de feiten willen voeren. Prima hoor als je oeuvre beperkt blijft tot 'de feiten doen er niet toe. Trump gaat winnen. Trump is geweldig.', maar maakt daar lekker het Trump fantopic voor aan.
Als jij nog steeds denkt dat statistieken van de pre-verkiezingen hetzelfde zullen blijven in de presidents verkiezingen dan zal je nog lelijk gaan opkijken...
pi_160094720
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:12 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als jij nog steeds denkt dat statistieken van de pre-verkiezingen hetzelfde zullen blijven in de presidents verkiezingen dan zal je nog lelijk gaan opkijken...
Het is het enige waarop je je kan baseren. Iedereen weet dat er van alles kan gebeuren waardoor kandidaten momentum winnen of verliezen: schandalen, uitglijders, betere kennis...
#NoDAPL
pi_160094945
Over de General Election valt nog niet heel veel te zeggen.

Het ligt aan een hele berg factoren hoe dat gaat uitpakken. De kandidaten zijn daarvan maar een klein stukje. Hoe loopt de economie, verslaat Putin voor die tijd ISIS, loopt het in Libie verder uit de hand, Brexit, komen er bijv. opstanden in Bahrein of Saudie Arabie, stijgen de olieprijzen, komen er dit jaar nog nieuwe aanslagen in Europa/VS etc.

In ieder geval zijn zowel Hillary, Rubio als Trump het meest resistent voor kritiek. Hillary kan zich nog steeds profileren als vrouw van het volk, terwijl ze verreweg het meeste geld van Wall Street krijgt. Trump kan zich nog steeds profileren als man van het volk, ook al is hij biljonair. Trump wint de stemmen van gelovigen, terwijl je grote vraagtekens kunt zetten bij zijn christelijke waarden. Hillary heeft een mail-server staan bij de FBI en van Benghazi tot mogelijke verkrachtingszaken van manlief Bill nog een dozijn potentiele schandalen in de kast.

Wat Rubio betreft lijkt het niet veel uit te maken dat hij niet zo heel veel ervaring heeft. Zien sommige moderates zijn zeer conservatieve plannen graag over het hoofd en heeft de toch wel rake aanval van Christie geen langdurig effect gehad op zijn campagne. Terwijl dat normaal best een campagne killer had kunnen zijn.
pi_160095017
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:10 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De afro americaan is, net als de mexicaan, nog steeds als grootste vertegenwoordigd in de onderklasse en die zijn totaal niet geinteresseerd wie de scepter zwaait in de USA.
De middenklasse en de hogere klasse wil alleen maar zoveel mogelijk centen verdienen en daar is Trump het sterkste in. :Y :Y :Y :Y
Zoveelste feitenvrije post.

Opkomstpercentages naar etniciteit:

Latino's maken ook een steeds groter deel uit van het aantalkiesgerechtigden:

Daarbij hebben ze dan ook nog een relatief lage turnout rate, maar een kandidaat als Trump die al zoveel kwaad bloed heeft gezet kan ook nog eens tot een significante stijging op dat gebied leiden.

Stemgedrag in de afgelopen vier verkiezingen (Dem - Rep):
quote:
2012
African-American
93 - 6
Hispanic
71 - 27

2008
African-American
95 - 4
Hispanic
67 - 31

2004
African-American
88 - 11
Hispanic
53 - 44

2000
African-American
90 - 9
Hispanic
62 - 35
Roper
  zondag 21 februari 2016 @ 16:37:18 #114
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160095025
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is het enige waarop je je kan baseren. Iedereen weet dat er van alles kan gebeuren waardoor kandidaten momentum winnen of verliezen: schandalen, uitglijders, betere kennis...
Kan zijn maar dat verklaard nog steeds niet waarom trump doordenderd.
Hij had kritiek op de Paus, hij is een zogenaamde racist en wil muren bouwen en hij is 3 x getrouwd en een heeft een horde aan kinderen.
Allemaal dingen waarvan je zou zeggen: die is toast.
En toch wint hij South Carolina.
Waarom? Hij zegt gewoon keihard wat vele Amerikanen denken maar niet hardop durven te zeggen.
Trump is een horror voor de Witte Huis adviseurs en bureaus.
Hij heeft zijn agenda en DAT GAAT gebeuren. Niks geen overleg of vergaderingen. Trump's wil IS wet.
En dat spreekt veel Amerikanen aan.
  zondag 21 februari 2016 @ 16:38:07 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160095051
Ik denk dat nu Rubio zijn borst nat mag maken voor een hoop aanvallen van Trump
  zondag 21 februari 2016 @ 16:41:14 #116
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160095122
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:38 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat nu Rubio zijn borst nat mag maken voor een hoop aanvallen van Trump
Om 9 uur komen Trump en Kasich live op TV.
We zullen zien wat ze te zeggen hebben.
  zondag 21 februari 2016 @ 17:49:38 #117
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_160096900
Na mijn idee maakt Rubio de meeste kans tegen Clinton, hij kan jonge kiezers en minderheden aantrekken. Trump is lastig te voorspellen, wie weet gaat hij na de nominatie ander gedrag vertonen, een hispanic VP? Denk dat een general Match-up, voorlopig met dit brede veld, nog lastig te voorspellen is.
pi_160097447
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zoveelste feitenvrije post.

Opkomstpercentages naar etniciteit:
[ afbeelding ]

Latino's maken ook een steeds groter deel uit van het aantalkiesgerechtigden:
[ afbeelding ]

Daarbij hebben ze dan ook nog een relatief lage turnout rate, maar een kandidaat als Trump die al zoveel kwaad bloed heeft gezet kan ook nog eens tot een significante stijging op dat gebied leiden.

Stemgedrag in de afgelopen vier verkiezingen (Dem - Rep):

[..]

Roper
Ik las gister naar aanleiding van de inaccurate exitpolls (waaruit bleek dat Sanders de hispanic kiezers had gewonnen) dat exitpolls er met Hispanics vrijwel altijd naast zitten. Waarschijnlijk ontving Bush iets minder dan 40% van de Hispanic vote in 2004, wat meer in lijn is met zijn resultaat in 2000.

http://mattbarreto.com/papers/2004vote.pdf
  zondag 21 februari 2016 @ 18:21:13 #119
1986 Jane
pi_160097777
Ik vrees inmiddels dat elke Republikein van Clinton wint, zelfs Trump. Die heeft weliswaar nóg hogere unfavorability ratings dan Hillary, maar ik denk dat Republikeinen toch trouwer zijn aan hun partij. Die blijven niet thuis en kiezen dan toch met tegenzin voor Trump. Democraten zijn sowieso al lakser als het om stemmen gaat en veel (jongere) Sanders-aanhangers zien Hillary ook als een soort Republikein en zeggen hoe dan ook niet op haar te zullen stemmen. Die komen gewoon niet opdagen.
pi_160098060
Dat zeiden de aanhangers van Clinton acht jaar geleden ook. Wanneer Sanders hard campagne voor haar gaat voeren en de contrasten met de Republikeinse nominee duidelijker worden verdwijnt dat sentiment vanzelf. Uit alle peilingen blijkt ook dat Clinton zeer populair is onder Democraten en dat er geen grote groep is die ontevreden zou zijn met haar als kandidaat. Misschien op internet. Clinton blijft de grote favoriet voor de eindwinst bij de bookies.

Ik was trouwens erg verbaasd toen ik de exitpolls zag in Nevada, mij was immers in dit topic verteld dat "Killer Mike" de zwarte kiezer met bosjes zou werven voor de Sanders-campagne. Viel dat even tegen.
pi_160098564
Sowieso, de Democraten laks in opkomst? De enige keer dat die sinds 1992 de popular vote hebben verloren was in 2004.
  zondag 21 februari 2016 @ 18:45:48 #122
1986 Jane
pi_160098572
Ik ben sowieso verbaasd dat ze het constant over de blacks en latino's hebben alsof het hele homogene groepen zijn. Of je nou uit Florida, Oregon of Indiana komt, zodra je zwart bent, denk je blijkbaar allemaal precies hetzelfde. Ofzo. En sowieso anders dan een blanke.
Maar goed, dat zal mijn Nederlandse blik wel zijn. Ik denk dat ik meer gemeenschappelijk heb met een Amsterdamse Surinamer dan met een blanke Limburger. B-)
pi_160098583
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Kan zijn maar dat verklaard nog steeds niet waarom trump doordenderd.
Wij hebben het hier eerder reeds uitgelegd, of dat Trump op dit moment de beste papieren heeft valt nog niet te zeggen aangezien de relevante vraag is welke kandidaat de kiezers die de verliezers die zich terugtrekken gaan steunen. Natuurlijk raakt Trump een gevoelige snaar bij een aanzienlijk deel van het electoraat maar als hij de nominatie wil krijgen dan zal hij wanneer er twee kandidaten over zijn, hij en een ander, meer dan 50% van de stemmen moeten krijgen. Misschien lukt het hem, misschien niet. We zullen het moeten afwachten.
#NoDAPL
pi_160098653
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:31 schreef Gambetta het volgende:
Misschien op internet
en bij 'jongeren' en bij intellectuelen.
Die laten het echter afweten bij het stemmen. Dat de ene partij het nog slechter doet qua opkomst dan de andere partij zegt natuurlijk niets positiefs over de opkomst bij die andere partij. Het gaat er om dat bepaalde subgroepen van de populatie (oudere, rozekleurige, meer welvarende en hoger opgeleide mensen) meer stemmen dan andere subgroepen.
#NoDAPL
pi_160098705
Intellectuelen nog wel.
pi_160098729
quote:
10s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:50 schreef Gambetta het volgende:
Intellectuelen nog wel.
Voor iemand die hier zo'n grote bek heeft en anderen steeds terecht wijst ben jij slecht ingelicht. In academische kringen is Sanders populairder dan Hillary die het moet hebben van de oudere en donkergekleurde Democratische stemmers.
#NoDAPL
pi_160098762
Iemand heeft de nederlaag van zijn favoriet niet zo goed verwerkt merk ik.
  zondag 21 februari 2016 @ 18:52:44 #128
66825 Reya
Fier Wallon
pi_160098779
Laten we het een beetje vriendelijk houden.
pi_160098984
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:45 schreef Jane het volgende:
Ik ben sowieso verbaasd dat ze het constant over de blacks en latino's hebben alsof het hele homogene groepen zijn. Of je nou uit Florida, Oregon of Indiana komt, zodra je zwart bent, denk je blijkbaar allemaal precies hetzelfde. Ofzo. En sowieso anders dan een blanke.
Maar goed, dat zal mijn Nederlandse blik wel zijn. Ik denk dat ik meer gemeenschappelijk heb met een Amsterdamse Surinamer dan met een blanke Limburger. B-)
De VS is natuurlijk sowieso al niet de melting pot / multiculturele succesverhaal waar veel mensen haar voor houden. Kijk alleen al eens naar dit kaartje van Washington DC.
Aan de andere kant zie je dat in Nederland analyses van verkiezingen weinig 'data-driven' zijn, maar wanneer er onderzoek wordt gedaan naar stemgedrag, dan zie je toch wel b.v. de PvdA er bij bepaalde allochtonengroepen bovenuit steken.

Daarnaast stellen analyses van demografische groepen natuurlijk niet dat die groepen homogeen zijn. Zijn 18-34 jarigen homogeen? Natuurlijk niet. Zijn mensen met een 'college degree' homogeen? Natuurlijk niet. Zijn mannen dan wel vrouwen een homogene subgroep? Ook niet.
Dat zijn echter net als latino's en zwarte amerikanen wel groepen waarin op hoofdlijnen wel degelijk verschil zit qua kiesgedrag vergeleken met de het algehele plaatje. Het is vrij waarschijnlijk dat dit niet het geval is als je een factor pakt die hoogstwaarschijnlijk geen impact heeft. Zo is het niet waarschijnlijk dat de groep kiezers die op 23 maart jarig zijn significant anders stemt dan de algehele kiezersgroep.
pi_160099021
Ter verduidelijking: volgens exitpolls won Clinton postgraduates 53-39 in Iowa en verloor ze 48-51 in New Hampshire, waar ze met 22 punten verschil verloor. Ze is niet populair onder studenten omdat dat vooral jongeren zijn, maar dat is wat anders dan "intellectuelen".

http://edition.cnn.com/election/primaries/polls/nh/Dem
http://edition.cnn.com/election/primaries/polls/ia/Dem
pi_160099115
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 19:01 schreef Gambetta het volgende:
Ter verduidelijking: volgens exitpolls won Clinton postgraduates 53-39 in Iowa en verloor ze 48-51 in New Hampshire, waar ze met 22 punten verschil verloor. Ze is niet populair onder studenten omdat dat vooral jongeren zijn, maar dat is wat anders dan "intellectuelen".

http://edition.cnn.com/election/primaries/polls/nh/Dem
http://edition.cnn.com/election/primaries/polls/ia/Dem
Ik vraag me af of ze studenten in polls doorgaans onder de groep wel of juist onder de groep (nog) geen 'college degree' scharen. In dat laatste geval doet Sanders het namelijk niet zo best onder de groep 'hoger opgeleiden' als je corrigeert voor de leeftijdsfactor. Sowieso zijn de jongere generaties natuurlijk beter opgeleid dan de oudere, dus dat zal ook meewegen.
  zondag 21 februari 2016 @ 20:19:39 #132
1986 Jane
pi_160100902
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:59 schreef Monolith het volgende:

Aan de andere kant zie je dat in Nederland analyses van verkiezingen weinig 'data-driven' zijn, maar wanneer er onderzoek wordt gedaan naar stemgedrag, dan zie je toch wel b.v. de PvdA er bij bepaalde allochtonengroepen bovenuit steken.

Ja, dat klopt natuurlijk, maar Afro Americans zijn - iig in mijn ogen - toch wat anders dan die groepen die wij in Nederland doorgaans 'allochtonen' noemen. Met de Surinamer waar ik het over had, bedoelde ik ook een Nederlander, hier geboren (en misschien z'n ouders ook wel), met Surinaamse familieroots. Maar je kunt net zo goed iemand met Indische roots als voorbeeld nemen. Zouden die zo anders stemmen dan blanke Nederlanders? Worden die onder 'allochtonen' gerekend als het om stemgedrag gaat? (Misschien wel hoor, maar dan heb ik daar dus een verkeerd beeld bij)
pi_160101264
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:19 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, dat klopt natuurlijk, maar Afro Americans zijn - iig in mijn ogen - toch wat anders dan die groepen die wij in Nederland doorgaans 'allochtonen' noemen. Met de Surinamer waar ik het over had, bedoelde ik ook een Nederlander, hier geboren (en misschien z'n ouders ook wel), met Surinaamse familieroots. Maar je kunt net zo goed iemand met Indische roots als voorbeeld nemen. Zouden die zo anders stemmen dan blanke Nederlanders? Worden die onder 'allochtonen' gerekend als het om stemgedrag gaat? (Misschien wel hoor, maar dan heb ik daar dus een verkeerd beeld bij)
Natuurlijk is de etnische samenstelling en de geschiedenis daarvan iets heel in de VS dan hier. Zwarte Amerikanen wonen even lang in de VS als de 'blanke Amerikanen'. Maar wel als slaven en met volstrekt andere roots. Je ziet bijvoorbeeld dat de Europese migranten die later kwamen niet worden meegenomen als subgroep. Niemand vraagt zich af wat de Amerikanen van Italiaanse of Ierse komaf stemmen.
Zwarte Amerikanen zijn echter nog wel een behoorlijk gesegregeerde groep met een eigen cultuur en zeker specifieke politieke opvattingen. Het is natuurlijk niet voor niets zo dat al sinds de jaren 60 zo ongeveer 85-95% van de zwarte Amerikanen op de Democraten stemt, zonder uitzondering.
pi_160101385
Ook nog wel een aardige analyse van de problemen die Cruz heeft mbt de evangelicals:
https://www.washingtonpos(...)evangelical-problem/

Ik ben benieuwd of een slechte Super Tuesday nog consequenties zou hebben voor het doorzetten van zijn deelname.
  zondag 21 februari 2016 @ 20:49:24 #135
1986 Jane
pi_160101879
Heb jij een abonnement op de WP genomen, Monolith? Ik mag namelijk inmiddels geen artikelen meer gratis lezen. ;(
Misschien anders toch even (de interessantste stukken) quoten?
pi_160102774
quote:
5s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:49 schreef Jane het volgende:
Heb jij een abonnement op de WP genomen, Monolith? Ik mag namelijk inmiddels geen artikelen meer gratis lezen. ;(
Misschien anders toch even (de interessantste stukken) quoten?
Hmm nee, ik heb nog geen paywall gezien bij de WaPo.Ik lees het wel altijd op mijn mobiel. Misschien dat dat uitmaakt.

Werken incognito tabbladen niet? Daarmee kun je dergelijke pay walls nog wel eens omzeilen.

Citeren gaat mobiel ook wat lastig en met name de infographics zijn wel aardig, maar hier een stukje:

quote:
Ted Cruz has an increasingly serious demographic problem.

More than 8 of 10 Cruz supporters in South Carolina considered themselves to be evangelical Christians, according to preliminary exit polls.

Campaign 2016 Email Updates
Get the best analysis of the presidential race.
Sign up

His candidacy depends almost exclusively on evangelicals. Among non-evangelicals, he won 13 percent of the South Carolina vote. That puts him behind Donald Trump, Marco Rubio *and* John Kasich.

[Full South Carolina exit polls]

South Carolina seemed a natural target for Cruz after he rode a wave of evangelical support past Trump to win the Iowa caucuses two weeks ago. The voters in South Carolina were exactly the type that Cruz has courted; preliminary exit polling showed 72 percent of voters there were evangelical. Compare that with Iowa, where 64 percent of caucusgoers were evangelical, and you might expect Cruz to win South Carolina handily.

Yet, in contrast to Iowa, where Cruz outpaced Trump by double digits among evangelicals — 34 percent to 22 percent — Trump got more of the evangelical vote than Cruz in South Carolina: 33-27. Cruz's shared of the evangelical vote only modestly outpaced Rubio (22 percent), who edged out Cruz for second place overall.

There’s only so much to go around, and if Trump continues taking a third of it and Rubio is competing too, Cruz’s entire path to victory becomes much more tenuous than it previously seemed.

[Winners and losers from the Nevada caucuses and South Carolina primary]

We previously wrote about how the next few weeks of the calendar could be very good for Cruz if is he continued to win evangelicals by margins like the one he did in Iowa.

That's because the Republican primary calendar is frontloaded with several of the nation’s most evangelical states. And these states are worth a lot of delegates. But if Cruz loses his most crucial demographic to Trump in these upcoming states, it turns that advantage on its head.

Were Trump not a factor, Cruz would be the favorite in many of these evangelical states. But with Trump in the race, each evangelical state does much less for Cruz than it otherwise might have. Even if Trump eventually does fall – a notion that seems less and less likely every day – most of the very evangelical states would likely have already voted.

Beyond Super Tuesday, Cruz doesn’t have many more favorable states to look forward to. And with Trump in the race, he’ll have to settle with splitting the crucial evangelical vote.
  zondag 21 februari 2016 @ 21:14:33 #137
1986 Jane
pi_160102899
Incognito werkt! ^O^ Had ik nog niet aan gedacht. Tnx!
  zondag 21 februari 2016 @ 21:27:50 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_160103437
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die laten het echter afweten bij het stemmen. Dat de ene partij het nog slechter doet qua opkomst dan de andere partij zegt natuurlijk niets positiefs over de opkomst bij die andere partij. Het gaat er om dat bepaalde subgroepen van de populatie (oudere, rozekleurige, meer welvarende en hoger opgeleide mensen) meer stemmen dan andere subgroepen.
Je bent niet bepaald een intellectueel als je bij de verkiezingen je nest niet uitkomt en de partij van de tegenstander laat winnen omdat je je zin niet kreeg.
pi_160105013
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 21:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je bent niet bepaald een intellectueel als je bij de verkiezingen je nest niet uitkomt en de partij van de tegenstander laat winnen omdat je je zin niet kreeg.
Dat is dan ook een belangrijke reden dat Sanders überhaupt nog meedoet in deze race in plaats van dat hij al verslagen is. Zij stemmen wel degelijk maar zij zijn met te weinig mensen om het grote aantal stemmen van 'oudere' mensen die wel stemmen te compenseren.
#NoDAPL
  zondag 21 februari 2016 @ 22:11:44 #140
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_160105032
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

subgroepen van de populatie (oudere, rozekleurige, meer welvarende en hoger opgeleide mensen)
Dat zijn er niet zo veel meer in de US. :)
pi_160105046
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 21:11 schreef Monolith het volgende:
Hmm nee, ik heb nog geen paywall gezien bij de WaPo.
X artikelen per maand vanaf hetzelfde 'adres' => betaalmuur
Zo gauw die muur opduikt dan wordt het vermeld.
Zou een proxy werken? :)
#NoDAPL
pi_160105292
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

X artikelen per maand vanaf hetzelfde 'adres' => betaalmuur
Zo gauw die muur opduikt dan wordt het vermeld.
Zou een proxy werken? :)
Het werkt gewoon met cookies als een incognito tabbladen de boel oplost. Bij IP-based maxima zou dat niet moeten uitmaken.
pi_160105342
De New York Times had nog wel een aardig stuk over waarom oudere vrouwen op Hillary stemmen (en jongere vrouwen niet of in ieder geval in mindere mate):
http://www.nytimes.com/20(...)hillary-clinton.html
  zondag 21 februari 2016 @ 23:46:01 #144
1986 Jane
pi_160108273
Toch wel een enthousiaste crowd bij de Bernie-rally in SC.

http://www.c-span.org/vid(...)ville-south-carolina

(Live, geen idee hoe lang het nog duurt)
pi_160109710
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het werkt gewoon met cookies als een incognito tabbladen de boel oplost. Bij IP-based maxima zou dat niet moeten uitmaken.
Ik heb een add-on die automatisch cookies verwijdert na het bezoeken van een website, met uitzondering van websites die ik whitelist. Ik heb ook een paar keer die betaalmuur gehad met de melding dat als ik meer dan X artikelen per maand wil lezen...
#NoDAPL
  maandag 22 februari 2016 @ 01:28:28 #146
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160110058
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:52 schreef studentje7.1 het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens. Hij kan dan wel geschikter zijn maar na W komt er gewoon geen Bush meer in het witte huis. Bush had nooit een kans in de GE. De Republikeinen zouden letterlijk gek zijn, doing the same thing over and over again expecting different results, door voor een Bush te kiezen.
Dat George W. de Bush-naam niet veel goeds heeft gedaan, dat ben ik met je eens, al is hij nog best geliefd onder een deel van de Republikeinse aanhang. Dat door de acties van George Jeb bij voorbaat al volstrekt kansloos was, dat ben ik niet met je eens, omdat we nu eenmaal weten dat het collectief geheugen van veel stemmers niet bijster ver terug rijkt (Zie Balk 1-4, en Rutte 1-2), redelijk vergevingsgezind zijn, en dat ze best iemand op zijn eigen kwaliteiten en (valse) beloftes kunnen beoordelen, ipv op de acties van een familielid/partijlid.

Probleem van Jeb is voornamelijk dat hij blijkbaar gewoon veels te sullig en soft overkwam, en gezien werd als 'establishment', terwijl de rechts-extremistische kant van de Republikeinen nu gewoon gevoelig zijn voor alles wat anti-establishment is...(en anti alles wat niet 'Amerikaans' is...)

quote:
Trump en Cruz zijn gek. Maar vind je Bush niet gekker dan Trump op het gebied van buitenlands beleid? "My brother kept us safe" vind ik al onnaceptabel. Daarbovenop wil Bush zich volop mengen in Syrie (aan beide kanten) en het is verder gewoon een neocon. Ik denk serieus dat de meeste Amerikanen hier niet op zitten te wachten wn gelukkig maar.
Ik vind ze inhoudelijk vrijwel allemaal compleet zwakzinnig en gestoord, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar ik geloof absoluut niet dat een Trump qua buitenlands beleid terughoudender zal zijn dan de andere kandidaten, en eerder veel meer ruzies en conflicten zal uitlokken met zijn idiote gedrag, dan minder.

Daarnaast kun je ook wel redelijk merken welke belangen ze daadwerkelijk dienen wanneer je ze hoort praten in de town halls en debatten: De oorlogsindustrie (wapenindustrie), want ze willen allemaal weer veel meer geld in het leger pompen (compleet idioot natuurlijk), Israel, de grote verzekeraars (Obama-care moet er zo snel mogelijk weer uit gesloopt worden), de werkgeversbelangen, etc etc etc.

Maar goed, zoals ik al aangaf, ze zijn compleet gestoord bij de Republikeinen. Des te eerder de rest van de wereld zich los wrikt van de Amerikaanse economie/dollar, des te beter.
pi_160110118
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:20 schreef Monolith het volgende:
De New York Times had nog wel een aardig stuk over waarom oudere vrouwen op Hillary stemmen (en jongere vrouwen niet of in ieder geval in mindere mate):
http://www.nytimes.com/20(...)hillary-clinton.html
POL / Amerikaanse verkiezingen 2016 #32: Op naar South Carolina en Nevada
pi_160110155
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2016 01:28 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat George W. de Bush-naam niet veel goeds heeft gedaan, dat ben ik met je eens, al is hij nog best geliefd onder een deel van de Republikeinse aanhang. Dat door de acties van George Jeb bij voorbaat al volstrekt kansloos was, dat ben ik niet met je eens, omdat we nu eenmaal weten dat het collectief geheugen van veel stemmers niet bijster ver terug rijkt (Zie Balk 1-4, en Rutte 1-2), redelijk vergevingsgezind zijn, en dat ze best iemand op zijn eigen kwaliteiten en (valse) beloftes kunnen beoordelen, ipv op de acties van een familielid/partijlid.

Probleem van Jeb is voornamelijk dat hij blijkbaar gewoon veels te sullig en soft overkwam, en gezien werd als 'establishment', terwijl de rechts-extremistische kant van de Republikeinen nu gewoon gevoelig zijn voor alles wat anti-establishment is...(en anti alles wat niet 'Amerikaans' is...)

[..]

Ik vind ze inhoudelijk vrijwel allemaal compleet zwakzinnig en gestoord, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar ik geloof absoluut niet dat een Trump qua buitenlands beleid terughoudender zal zijn dan de andere kandidaten, en eerder veel meer ruzies en conflicten zal uitlokken met zijn idiote gedrag, dan minder.

Daarnaast kun je ook wel redelijk merken welke belangen ze daadwerkelijk dienen wanneer je ze hoort praten in de town halls en debatten: De oorlogsindustrie (wapenindustrie), want ze willen allemaal weer veel meer geld in het leger pompen (compleet idioot natuurlijk), Israel, de grote verzekeraars (Obama-care moet er zo snel mogelijk weer uit gesloopt worden), de werkgeversbelangen, etc etc etc.

Maar goed, zoals ik al aangaf, ze zijn compleet gestoord bij de Republikeinen. Des te eerder de rest van de wereld zich los wrikt van de Amerikaanse economie/dollar, des te beter.
Des te beter. Ook voor de Europeaan en zn welvaart? Veiligheid e stabiliteit?
  maandag 22 februari 2016 @ 01:42:45 #149
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_160110204
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 01:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Des te beter. Ook voor de Europeaan en zn welvaart? Veiligheid e stabiliteit?
Dat we steeds kritiekloos achter Amerika's misdaden aanlopen heeft ons eerder stukken onveiliger gemaakt, ipv veiliger. Daarnaast hadden we als Europa prima de mogelijkheid om onze eigen verantwoordelijkheden te pakken wat betreft nieuw materiaal (SAAB's ipv JSF's bijvoorbeeld) en internationale beslissingen wat betreft ingrijpen in anderman's conflicten.
pi_160111557
wat gebeurt er eigenlijk met de delegates van degene die stoppen met hun campagne? worden die herverdeeld? of stemmen die op het congres toch gewoon op die kandidaat?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')