abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160080803
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:15 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Het is moeilijk discussiėren hierover als de wet het verbiedt...
Waar zijn die mensen dan onvrijwillig heen getransporteerd?
Simpele vraag.
Make my day!
pi_160080892
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:17 schreef agter het volgende:

[..]

Waar zijn die mensen dan onvrijwillig heen getransporteerd?
Simpele vraag.
Wonderland of Neverland of zulks een magische plek waar alles jofel is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_160080909
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:15 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Het is moeilijk discussiėren hierover als de wet het verbiedt...
Je kunt hier prima over discussiėren, je mag alleen niet zeggen dat die treinen nooit hebben gereden.
pi_160080970
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar een antwoord heb je niet ;) En verschuil je niet achter een youtubefilmpje van 5 uur :)
De antwoorden heb ik wel, maar kunnen niet geplaatst worden.

Tenzij de mods en FA's er eenmalig mee akkoord gaan. Echter denk dat ze dat niet gaan doen, daar ik hier afgelopen zaterdag al een topic over had geopend welke uiteindelijk verwijderd werd en mij een ban opleverde.
-
pi_160081046
Als je zelf al denkt dat het strafbaar is kunnen we het beter niet doen natuurlijk.
pi_160081085
Kijk. Het is heel simpel.
Er zijn vanuit Westerbork een groot aantal transporten gedocumenteerd door de Duitsers. Ze moesten tenslotte een enkele reis betalen aan de spoorwegen.
19 transporten. 34.000 Nederlanders naar Sobibor, in dit geval.

Waar zijn die mensen dan?
(Overigens missen we in NL 100.000 joden. Maar deze transportlijsten naar Sobibor zijn even de case. )
Make my day!
pi_160081116
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:26 schreef agter het volgende:
Kijk. Het is heel simpel.
Er zijn vanuit Westerbork een groot aantal transporten gedocumenteerd door de Duitsers. Ze moesten tenslotte een enkele reis betalen aan de spoorwegen.
19 transporten. 34.000 Nederlanders naar Sobibor.

Waar zijn die mensen dan?
Die mensen zijn waarschijnlijk dood nu.
pi_160081188
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:24 schreef Specularium het volgende:
Als je zelf al denkt dat het strafbaar is kunnen we het beter niet doen natuurlijk.
Ik denk dat het op zich wel meevalt met de strafbaarheid hoor. Jaren geleden zat ik op forum stand.nl en daar kon het besproken worden. Op geenstijl.nl zie ik ook weleens mensen reacties plaatsen die het tegendeel zouden aantonen.
-
pi_160081223
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:27 schreef ccs het volgende:

[..]

Die mensen zijn waarschijnlijk dood nu.
Ja. dat sws
Net als de daders.
Make my day!
pi_160081412
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:29 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Ik denk dat het op zich wel meevalt met de strafbaarheid hoor. Jaren geleden zat ik op forum stand.nl en daar kon het besproken worden. Op geenstijl.nl zie ik ook weleens mensen reacties plaatsen die het tegendeel zouden aantonen.
Laten we hier maar geen juridische grenzen op gaan zoeken.
pi_160081646
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:22 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

De antwoorden heb ik wel, maar kunnen niet geplaatst worden.

Tenzij de mods en FA's er eenmalig mee akkoord gaan. Echter denk dat ze dat niet gaan doen, daar ik hier afgelopen zaterdag al een topic over had geopend welke uiteindelijk verwijderd werd en mij een ban opleverde.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:21 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je kunt hier prima over discussiėren, je mag alleen niet zeggen dat die treinen nooit hebben gereden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_160083262
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:49 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Denk er maar eens goed over na, waarom er een wet voor nodig is om een eventuele discussie daarover af te schermen.
Die wet is er dan ook niet..
Er bestaat geen wet die het ontkennen, bagatelliseren of goedpraten van de Holocaust expliciet verbiedt.

Het ontkennen(en bagatelliseren of goedpraten) van de Holocaust is, volgens de vaste jurisprudentie, discriminatie en discriminatie is bij wet verboden. Het ontkennen van de Holocaust valt daarom onder 'misdrijven tegen de openbare orde' en is strafbaar onder art.137c t/m 137g Sr.
pi_160085185
quote:
5s.gif Op zondag 21 februari 2016 00:21 schreef ccs het volgende:
In 5 jaar tijd zijn er dus 6 miljoen joden vergast. Dat zijn 5 jaar lang 2.281 joden per minuut?
:? Nee.
Oh, ik zie het al. Die punt moet een komma zijn.
pi_160085230
Ik vind dat je Holocaust-ontkenners net zo moet behandelen als radicale haatimams die hier willen komen preken. Gewoon niet toestaan.

Vrijheid van meningsuiting is een prachtige verworvenheid, maar de wet stelt er niet voor niets grenzen aan. Mensen die dergelijke grenzen keer op keer overschrijden, moeten worden tegengehouden.
pi_160085645
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 00:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Die wet is er dan ook niet..
Er bestaat geen wet die het ontkennen, bagatelliseren of goedpraten van de Holocaust expliciet verbiedt.

Het ontkennen(en bagatelliseren of goedpraten) van de Holocaust is, volgens de vaste jurisprudentie, discriminatie en discriminatie is bij wet verboden. Het ontkennen van de Holocaust valt daarom onder 'misdrijven tegen de openbare orde' en is strafbaar onder art.137c t/m 137g Sr.
Belachelijke maatregel. En dat 70 jaar later. Niemand ontkent de Holocaust, wel de genoemde aantallen. Dat was met die primitieve oventjes simpelweg niet mogelijk. Dat er mensen zijn gemarteld en vergast staat buiten kijf. Maar de aantallen zijn mijnsinziens behoorlijk overdreven. Is het zo'n ramp hier kritische vragen bij te stellen?

De krampachtigheid die burgemeesters hier ten toon spreiden speelt Holocaustontkenners juist in de kaart. Want dan doe je juist aan verdachtmakingen. Durf gewoon de open discussie aan en neem aan wat je zelf wilt geloven. Er is al zoveel gelogen over de Tweede Wereldoorlog.
pi_160085651
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 03:31 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind dat je Holocaust-ontkenners net zo moet behandelen als radicale haatimams die hier willen komen preken. Gewoon niet toestaan.

Vrijheid van meningsuiting is een prachtige verworvenheid, maar de wet stelt er niet voor niets grenzen aan. Mensen die dergelijke grenzen keer op keer overschrijden, moeten worden tegengehouden.
Nee, geef ze de vrijheid; zorg dat ze in de openbaarheid durven te spreken. Dat maakt ze makkelijker te herkennen. (In de gaten te houden).
Belangrijker; Als de holocaust besproken of ontkent mag worden, dan zou dat eventueel kunnen leiden tot de realisatie dat het niet (zo erg) was zoals werd voorgehouden...wat zou kunnen betekenen dat de ''nazi/Hitler''-vergelijking nog meer waarde verliest...ik zie dat wel zitten
:Y
pi_160086134
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:11 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]
Er wordt op school niet verteld dat de Russen 25 miljoen mensen hebben verloren,
De Russen hebben niet zo veel mensen verloren, de Sovjet-Unie heeft zoveel mensen verloren.
pi_160086149
Deze man wordt een podium geboden door hem een podium te ontzeggen. Zonder deze ophef zou vrijwel niemand van hem gehoord hebben.

Laat hem z'n onzin maar verspreiden. De meeste mensen zijn niet gestoord genoeg om het daadwerkelijk te geloven. Hij dringt zich niet op, maar deelt zijn gestoorde opvattingen met mensen die het zelf opzoeken.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2016 09:35:05 ]
pi_160087141
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:16 schreef topdeck het volgende:
Heel 'open minded' om andersdenkenden te weren :')

westerse hypocrisie ten top

inb4: [ afbeelding ]
En jij komt waar vandaan? Bepaalde mensen behoren gewoon geen podium te krijgen. Dat heeft o.a. met beschaving te maken.
  zondag 21 februari 2016 @ 11:27:44 #120
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_160087372
Schandalig. Die man hoort gewoon zo'n zegje te kunnen doen. Maakt niet uit wat voor onzin hij verkondigt.
pi_160087565
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 11:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
Schandalig. Die man hoort gewoon zo'n zegje te kunnen doen. Maakt niet uit wat voor onzin hij verkondigt.
En soms gewoon niet. Maar zoals iemand aal aangaf moet je dan ook bijv. Scientology aanpakken. Soms moet je mensen gewoon beschermen voor onzin.
  zondag 21 februari 2016 @ 12:59:14 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160089256
Ik zou de hele holocaust nog wel in twijfel willen trekken als het hele gebeuren niet zo goed aansloot bij de manier waarop Hitler dacht en handelde.
Op de eerste plaats staat zijn Jodenhaat boven iedere twijfel verheven. Hitler haatte de Joden en beschouwde hen als een parasitair ras dat enkel kon overleven door andere volkeren uit te zuigen. Verder was Hitler uiterst progressief en radicaal in al zijn denken en handelen, zowel op economisch gebied als op het gebied van demografie als op het gebied van buitenlandse politiek. Terwijl een normaal mens nog bepaalde normen en waarden met zich mee draagt had Hitler die heel Nietzchiaans van zich af geworpen. Dat maakt een dergelijke actie ook mogelijk. En dan waren er nog de extreme omstandigheden van WOII zelf, waarvan de Joden volgens Hitler ook nog eens de belangrijkste aanstichters waren.

Vanuit het perspectief van Hitler zelf was de holocaust dus een terechte vergelding voor alle onrecht dat de Joden het Duitse volk hadden aangedaan en een verbetering voor de wereld die hierdoor zuiverder en beter werd.

Nog los daarvan zijn er natuurlijk allerlei genocides aan vooraf gegaan. Iets heel nieuws was de holocaust eigenlijk niet. Het onderscheidt zich vooral in methode en schaal.
The End Times are wild
pi_160089550
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:59 schreef LXIV het volgende:
Ik zou de hele holocaust nog wel in twijfel willen trekken als het hele gebeuren niet zo goed aansloot bij de manier waarop Hitler dacht en handelde.
Op de eerste plaats staat zijn Jodenhaat boven iedere twijfel verheven. Hitler haatte de Joden en beschouwde hen als een parasitair ras dat enkel kon overleven door andere volkeren uit te zuigen. Verder was Hitler uiterst progressief en radicaal in al zijn denken en handelen, zowel op economisch gebied als op het gebied van demografie als op het gebied van buitenlandse politiek. Terwijl een normaal mens nog bepaalde normen en waarden met zich mee draagt had Hitler die heel Nietzchiaans van zich af geworpen. Dat maakt een dergelijke actie ook mogelijk. En dan waren er nog de extreme omstandigheden van WOII zelf, waarvan de Joden volgens Hitler ook nog eens de belangrijkste aanstichters waren.

Vanuit het perspectief van Hitler zelf was de holocaust dus een terechte vergelding voor alle onrecht dat de Joden het Duitse volk hadden aangedaan en een verbetering voor de wereld die hierdoor zuiverder en beter werd.

Nog los daarvan zijn er natuurlijk allerlei genocides aan vooraf gegaan. Iets heel nieuws was de holocaust eigenlijk niet. Het onderscheidt zich vooral in methode en schaal.
Daarom. Bijna al zijn toespraken en andere speeches zijn gewoon te vinden als transcriptie en soms audio/video. Daar laat hij geen twijfel bestaan over zijn motieven. Hij zag zichzelf als onderdeel van een gods-complot om de joden uit te roeien als vergelding voor hun daden in de geschiedenis.

Bovendien waren het niet alleen joden die het moesten vergelden.

Het excuus dat hitler-apologeten vaak gebruiken is dat zijn chauffeur joods was of dat hij joodse soldaten had. Wat erg grappig is want die chauffeur was zelf niet joods maar zijn overgrootvader _O-
En die soldaten... ook daarvan was vaak de bloedlijn niet direct duidelijk. Bovendien vochten er ook nog heel veel anderen mee met nazi-duitsland puur uit kwantitatieve overwegingen.
  zondag 21 februari 2016 @ 13:16:09 #124
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_160089643
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:06 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Nou, dat is het hele punt juist. Als de Holocaust zo duidelijk aan te tonen zou zijn, dan is er toch helemaal geen wet voor nodig om een eventuele discussie hierover af te schermen? Als het zo duidelijk is, dan staat degene die het eventueel ontkent dan toch compleet voor gek? Het zou dan zo ongeveer hetzelfde zijn als iemand die zegt 'de lucht is rood, en niet blauw'.

Feit dat ze er een wet op gezet hebben wijst er juist op dat men wat te verbergen heeft.

Jullie zouden eens wat lezingen moeten checken van David Irving, die gewoon op youtube staan, omtrent dit onderwerp. Al is het alleen maar om aan te horen wat hij te zeggen heeft.
Mijn god.. Simpele ziel
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 21 februari 2016 @ 13:17:08 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160089666
Ik geloof wel dat Duitsland als het de kans gekregen had de Joden niet had uitgeroeid maar enkel uit het land verwijderd. Daar waren ze ook mee bezig, met het wegpesten van Joden voordat WOII begon. Er waren plannen ze allemaal op Madagaskar neer te zetten. Het idee van een Israel waar alle Joden dan verzameld werden zou ze ook vast hebben aangetrokken.

Doordat WOII begon ging het niet meer op die manier. Omdat ze zich ook beseften dat ze de oorlog niet zouden winnen, werd het uitroeien van de Joden als de enige kans gezien om nog iets aan het Jodenprobleem te doen. Het echte grootschalige uitroeien is ook pas begonnen toen ze zich beseften dat ze de oorlog zouden verliezen. Tevens is dat de rationale geweest om het zo lang vol te houden in de oorlog (terwijl ze wisten te verliezen). Dat was gewoon tijd winnen om nog zoveel mogelijk Joden af te maken.

In zijn testament heeft Hitler dat ook gezegd. Dat hij welliswaar niet geslaagd is een duizendjarig rijk te stichten, maar tenminste wel zijn 2e doel, het uitroeien van de Joden in Europa grotendeels bereikt heeft. Haffner heeft dat in zijn 'Anmerkungen zu Hitler' uitgebreid en helder verwoord.
The End Times are wild
pi_160089733
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 13:17 schreef LXIV het volgende:
Ik geloof wel dat Duitsland als het de kans gekregen had de Joden niet had uitgeroeid maar enkel uit het land verwijderd. Daar waren ze ook mee bezig, met het wegpesten van Joden voordat WOII begon. Er waren plannen ze allemaal op Madagaskar neer te zetten. Het idee van een Israel waar alle Joden dan verzameld werden zou ze ook vast hebben aangetrokken.

Doordat WOII begon ging het niet meer op die manier. Omdat ze zich ook beseften dat ze de oorlog niet zouden winnen, werd het uitroeien van de Joden als de enige kans gezien om nog iets aan het Jodenprobleem te doen. Het echte grootschalige uitroeien is ook pas begonnen toen ze zich beseften dat ze de oorlog zouden verliezen. Tevens is dat de rationale geweest om het zo lang vol te houden in de oorlog (terwijl ze wisten te verliezen). Dat was gewoon tijd winnen om nog zoveel mogelijk Joden af te maken.

In zijn testament heeft Hitler dat ook gezegd. Dat hij welliswaar niet geslaagd is een duizendjarig rijk te stichten, maar tenminste wel zijn 2e doel, het uitroeien van de Joden in Europa grotendeels bereikt heeft. Haffner heeft dat in zijn 'Anmerkungen zu Hitler' uitgebreid en helder verwoord.
Ook dat klopt. Er waren vertrekregelingen vanuit nazi-duitsland gericht op joden die dan kapitaal meekregen als ze maar uit duitsland vertrokken.
  zondag 21 februari 2016 @ 13:23:11 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160089821
Overigens vind ik het wel dom om holocaustontkenning bij wet verboden te maken. Juist omdat je verder mag beweren wat je wil, dat de aarde plat is of dat 2+2=5. Het is niet waar, maar je mag dat vinden en je mag dat verkondigen.
Door expliciet voor de holocaust een uitzondering te maken geef je er een verdacht tintje aan. Juist daardoor gaan mensen het in twijfel trekken. Want als het bewijs voor de holocaust sterk genoeg was, dan hoefde je er toch geen wet voor te maken die het ontkennen ervan verbood?
Ook zorgt deze wet ervoor dat er onevenredig veel aandacht is voor holocaustontkenners en dat de discussie überhaubt plaatsvindt. Eigenlijk is deze wet dus een zegen voor de revisionisten in plaats van een vloek.
The End Times are wild
  zondag 21 februari 2016 @ 13:46:49 #128
155616 Proximo
For god, king & country
pi_160090319
"de stad van vrede en recht"

Waar IS vlaggen vrolijk in het straatbeeld mogen wapperen, jaja..
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zondag 21 februari 2016 @ 13:50:03 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_160090398
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 13:46 schreef Proximo het volgende:
"de stad van vrede en recht"

Waar IS vlaggen vrolijk in het straatbeeld mogen wapperen, jaja..
Sowieso is het hele internationale strafhof een farce zolang Bush en Blair vrolijk wegkomen met hun leugens en hun oorlog die honderdduizenden, zo niet miljoenen het leven heeft gekost. Het is voornamelijk bedoeld om onwelgevallige Derde Wereldleiders uit de weg te kunnen ruimen onder het mom van legitimiteit.
The End Times are wild
  zondag 21 februari 2016 @ 14:50:57 #130
40566 Ericr
Livewrong
pi_160092051
Het probleem is meestal niet het ontkennen van de Holocaust zelf, het probleem ligt er meer in dat het overwegend onfrisse figuren betreft die er alle baat bij hebben om hun antisemitische agenda te laten spreken. Het gaat niet om herziening van de geschiedschrijving, het gaat er vooral om een bevolkingsgroep zwart te maken/ Holocaustontkenners zijn idioten die je beter geen podium geeft voor hun vuilspuiterij. Heeft weinig met de vrijheid van meningsuiting te maken of je moet van mening zijn dat haatzaaierij tegen bepaalde bevolkingsgroepen aanvaardbaar is. Met een ontkenners in discussie gaan heeft overigens weinig zin, net zo zinvol als bijvoorbeeld een discussie over 9/11 met het gemiddelde aluhoedje. Complotdenkers zijn allemaal idioten, kan je beter in hun waan laten en totaal negeren.
pi_160092552
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:50 schreef Ericr het volgende:
Het probleem is meestal niet het ontkennen van de Holocaust zelf, het probleem ligt er meer in dat het overwegend onfrisse figuren betreft die er alle baat bij hebben om hun antisemitische agenda te laten spreken. Het gaat niet om herziening van de geschiedschrijving, het gaat er vooral om een bevolkingsgroep zwart te maken/ Holocaustontkenners zijn idioten die je beter geen podium geeft voor hun vuilspuiterij. Heeft weinig met de vrijheid van meningsuiting te maken of je moet van mening zijn dat haatzaaierij tegen bepaalde bevolkingsgroepen aanvaardbaar is. Met een ontkenners in discussie gaan heeft overigens weinig zin, net zo zinvol als bijvoorbeeld een discussie over 9/11 met het gemiddelde aluhoedje. Complotdenkers zijn allemaal idioten, kan je beter in hun waan laten en totaal negeren.
Precies. En daarnaast heeft het allemaal geen zin. Het lost niets op. Sommige mensen zijn gewoon dom en vol haat.
pi_160096410
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 06:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, geef ze de vrijheid; zorg dat ze in de openbaarheid durven te spreken. Dat maakt ze makkelijker te herkennen. (In de gaten te houden).
Belangrijker; Als de holocaust besproken of ontkent mag worden, dan zou dat eventueel kunnen leiden tot de realisatie dat het niet (zo erg) was zoals werd voorgehouden...wat zou kunnen betekenen dat de ''nazi/Hitler''-vergelijking nog meer waarde verliest...ik zie dat wel zitten
:Y
Ik vind het prima om Holocaust-ontkenning strafbaar te laten blijven. En het onderwerp mag ook niet taboe worden op scholen, om moslims niet voor het hoofd te stoten. De Holocaust moet worden onderwezen. Leerlingen die lessen verstoren, krijgen strafwerk. Leerlingen die wegblijven, krijgen de leerplichtambtenaar op het dak.

De Holocaust is een feit; miljoenen Joden zijn systematisch vermoord. Mensen die dat ontkennen, zijn een gevaar voor onze samenleving.
pi_160096907
En terecht. Jammer dat er nog steeds mensen zijn die het ontkennen.
pi_160097425
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het prima om Holocaust-ontkenning strafbaar te laten blijven. En het onderwerp mag ook niet taboe worden op scholen, om moslims niet voor het hoofd te stoten. De Holocaust moet worden onderwezen. Leerlingen die lessen verstoren, krijgen strafwerk. Leerlingen die wegblijven, krijgen de leerplichtambtenaar op het dak.

De Holocaust is een feit; miljoenen Joden zijn systematisch vermoord. Mensen die dat ontkennen, zijn een gevaar voor onze samenleving.
Wat is een feit? Wanneer is iets een feit? Welke methode moet aangemeten worden? Verder, wil je de stelling ''feiten mbt dood van x aantal mensen mogen niet ontkent worden'' tot een algemene regel maken?
pi_160097511
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat is een feit? Wanneer is iets een feit? Welke methode moet aangemeten worden? Verder, wil je de stelling ''feiten mbt dood van x aantal mensen mogen niet ontkent worden'' tot een algemene regel maken?
Waarom zou je een feit ter discussie willen stellen? Dat snap ik nou nooit. Iets dat aantoonbaar is gebeurd in twijfel trekken is zo achterlijk.
pi_160097569
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Sowieso wil ik geen stellingen tot algemene regel maken als er een spelfout in staat ;) Het is ontkend, niet ontkent. :P

Even serieus: nee, er zijn geen algemene regels of richtlijnen voor. Maar de Holocaust is een onomstotelijk feit dat herhaaldelijk is onderzocht en dat zonder meer vaststaat. Je zou wellicht nog kunnen discussiėren over het exacte aantal doden. Waren dat er 6 miljoen, waren het er 5 miljoen of ergens daar tussenin?

Maar dat miljoenen Joden in de Tweede Wereldoorlog systematisch zijn vervolgd en vermoord door de nazi's is een vaststaand feit. Het is niet iets waarover nog discussie zou moeten (mogen) bestaan. Precies daarom vind ik het prima dat Holocaustontkenning strafbaar is, want het is een zeer kwalijke vorm van geschiedvervalsing.
  zondag 21 februari 2016 @ 18:15:52 #137
40566 Ericr
Livewrong
pi_160097597
Als het daadwerkelijk revisionistisch gebeurt is het nog niet zo erg maar Holocaustontkenners zijn negationisten met een vooropgezet doel. Negationisme gaat er niet om dat er zaken ter discussie worden gesteld. Het gaat er om bepaalde groepen te beschadigen. Ze zijn niet op zoek naar de waarheid, hun 'waarheid' is onwrikbaar ook als er hard bewijs is voor het tegendeel.
pi_160097650
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:13 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Waarom zou je een feit ter discussie willen stellen? Dat snap ik nou nooit. Iets dat aantoonbaar is gebeurd in twijfel trekken is zo achterlijk.
Grappig hoe dat werkt. Je noemt iets simpelweg een feit en daarmee is het dan inderdaad 'onbetwijfelbaar'; geen reden tot twijfel/discussie. Het punt is nu juist dat de STELLING dat iets een feit is, altijd onderhevig kan, mag en moet zijn aan twijfel.
pi_160097691
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:17 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Grappig hoe dat werkt. Je noemt iets simpelweg een feit en daarmee is het dan inderdaad 'onbetwijfelbaar'; geen reden tot twijfel/discussie. Het punt is nu juist dat de STELLING dat iets een feit is, altijd onderhevig kan, mag en moet zijn aan twijfel.
Wat ook is gebeurd want het is onderzocht en daaruit is waarheidvinding gebleken dat het heeft plaatsgevonden.

Ergo, een feit. Dus heeft doen alsof het niet heeft plaatsgevonden geen zin en maak je jezelf alleen maar onsterfelijk belachelijk ermee.
  zondag 21 februari 2016 @ 18:21:14 #140
40566 Ericr
Livewrong
pi_160097778
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:17 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als iets uitentreuren wetenschappelijk onderzocht is kan je wel spreken van feiten ja. Natuurlijk kan je dat ter discussie stellen maar dan moet je wel goede huize komen. Dat doen negationisten nooit, die blaten constant hun tig keer uitgekauwde onzin uit. Zonder enige wetenschappelijke onderbouwing, ook al zullen leken hun onzin misschien nog voor wetenschappelijk aanzien.
pi_160097794
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sowieso wil ik geen stellingen tot algemene regel maken als er een spelfout in staat ;) Het is ontkend, niet ontkent. :P

Even serieus: nee, er zijn geen algemene regels of richtlijnen voor. Maar de Holocaust is een onomstotelijk feit dat herhaaldelijk is onderzocht en dat zonder meer vaststaat. Je zou wellicht nog kunnen discussiėren over het exacte aantal doden. Waren dat er 6 miljoen, waren het er 5 miljoen of ergens daar tussenin?

Maar dat miljoenen Joden in de Tweede Wereldoorlog systematisch zijn vervolgd en vermoord door de nazi's is een vaststaand feit. Het is niet iets waarover nog discussie zou moeten (mogen) bestaan. Precies daarom vind ik het prima dat Holocaustontkenning strafbaar is, want het is een zeer kwalijke vorm van geschiedvervalsing.
Excuses. Na een jaar lang weggeweest te zijn ben ik voornamelijk in het Engels bezig geweest. (Reddit _O_ ).

Maar als ik het goed begrijp is geschiedvervalsing illegaal (?), en dat is een deel van de basis voor een verbod op ontkennen van wat het gedicteerde (onomstotelijke want ''herhaaldelijk onderzocht'') feit is? Het andere deel is? Emotie? Kortgeleden gebeurt?
pi_160097798
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:21 schreef Ericr het volgende:

[..]

Als iets uitentreuren wetenschappelijk onderzocht is kan je wel spreken van feiten ja. Natuurlijk kan je dat ter discussie stellen maar dan moet je wel goede huize komen. Dat doen negationisten nooit, die blaten constant hun tig keer uitgekauwde onzin uit. Zonder enige wetenschappelijke onderbouwing, ook al zullen leken hun onzin misschien nog voor wetenschappelijk aanzien.
Vooral als men daar kekke youtube-jes voor gebruikt.
pi_160097871
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:18 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wat ook is gebeurd want het is onderzocht en daaruit is waarheidvinding gebleken dat het heeft plaatsgevonden.

Ergo, een feit. Dus heeft doen alsof het niet heeft plaatsgevonden geen zin en maak je jezelf alleen maar onsterfelijk belachelijk ermee.
Wat mij betreft is het recht op vrijheid van meningsuiting het recht om jezelf onsterfelijk belachelijk te maken. Het is dan wel zaak dat de maatschappij zo ingericht moet zijn (advh degelijke educatie, etc) dat er genoeg mensen zijn die de achterlijkheid van een mening kan duiden.

''Het'' heeft plaats gevonden. Wat impliceert ''het'' eigenlijk? De holocaust. Wat is, aan de hand van de feitelijke analyse, de exacte definitie eigenlijk?
pi_160097908
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:21 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ah ja, ''wetenschappelijke''...Gooi die term er in en men ontkomt simpelweg niet aan de acceptatie van een ''feit...''
pi_160097952
Gaat nog steeds off topic hč.

Het gaat niet over of je Holocaustontkenning wel of niet moet toestaan. Het gaat over of je iemand die Holocaustontkenner is wel of niet moet toestaan een bijeenkomst te houden over een historisch onderwerp waarbij Holocaustontkenning niet aan de orde is, althans dat zegt-ie. Dus alhoewel hij Holocaustontkenner is, gaat-ie het daarover niet hebben. Hij heeft een ander onderwerp waarover hij komt praten ivm WO2 en daarbij gaat-ie dus niet de Holocaust ontkennen.

En volgens mij zou dat eventueel toegestaan moeten zijn. Stuur er wel iemand van de gemeente naar toe om te controleren of hij zich er dan wel aan houdt wmb.
I´m back.
pi_160098013
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:27 schreef Ryan3 het volgende:
Gaat nog steeds off topic hč.

Het gaat niet over of je Holocaustontkenning wel of niet moet toestaan. Het gaat over of je iemand die Holocaustontkenner is wel of niet moet toestaan of niet een bijeenkomst te houden over een historisch onderwerp waarbij Holocaustontkenning niet aan de orde is, althans dat zegt-ie. Dus alhoewel hij Holocaustontkenner is, gaat-ie het daarover niet hebben. Hij heeft een ander onderwerp waarover hij komt praten ivm WO2 en daarbij gaat-ie dus niet de Holocaust ontkennen.

En volgens mij zou dat eventueel toegestaan moeten zijn. Stuur er wel iemand van de gemeente naar toe om te controleren of hij zich er dan wel aan houdt wmb.
Niet toelaten, op basis van "prestaties" in het verleden. Hetzelfde geldt voor notabele haat-imams die een "staat van dienst" hebben opgebouwd. We moeten de rechten van zulke figuren gewoon beperken.

Een holocaustontkenner moet per definitie niet het woord mogen voeren over de Tweede Wereldoorlog. De Holocaust is het belangrijkste element van die oorlog.
  zondag 21 februari 2016 @ 18:31:11 #147
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160098038
Ik heb hier zoveel over gehoord, waar kan ik kaartjes kopen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_160098152
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Niet toelaten, op basis van "prestaties" in het verleden. Hetzelfde geldt voor notabele haat-imams die een "staat van dienst" hebben opgebouwd. We moeten de rechten van zulke figuren gewoon beperken.

Een holocaustontkenner moet per definitie niet het woord mogen voeren over de Tweede Wereldoorlog. De Holocaust is het belangrijkste element van die oorlog.
Juridisch zou je kunnen zeggen dat als een Holocaustontkenner de Holocaust niet ontkent hij best een rede mag houden.
Daarbij heb ik al uitgelegd hierboven: hij wordt an sich geroemd als historicus (althans voordat-ie de Holocaust ging ontkennen), door vriend en vijand, dus het kan best interessant zijn wat hij te melden heeft over het onderwerp homoseksualiteit, Himmler en SS. Volgens mij onderbelichte kant van het nazisme ook.
I´m back.
pi_160098193
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De wereldorde is door de tweede wereld oorlog voorgoed veranderd, Europese staten hebben bijna al hun macht verloren na eeuwen van werelddominantie, maar het belangrijkste element is de genocide op een paar miljoen mensen? o.O
pi_160098299
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:31 schreef Ringo het volgende:
Ik heb hier zoveel over gehoord, waar kan ik kaartjes kopen?
Je lokale kebabzaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')