Onzin natuurlijk. Moskou ligt gewoon in Europa.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 20:27 schreef idefixide het volgende:
[..]
Wil je hiermee stellen dat Europa (in alle richtingen) ook kan groeien of slinken afhankelijk van de verspreiding van die bepaalde basisprincipes?
Je kan Europa puur geografisch benaderen maar het ook als een soort begrip zien zoals Igen laat zien. Voor beide benaderingen is wel wat te zeggen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 20:27 schreef idefixide het volgende:
[..]
Wil je hiermee stellen dat Europa (in alle richtingen) ook kan groeien of slinken afhankelijk van de verspreiding van die bepaalde basisprincipes?
Ik denk het wel ja. Cyprus hoort tegenwoordig bijv. ook bij "Europa", en terecht lijkt me, maar eigenlijk ligt het net in Azië.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 20:27 schreef idefixide het volgende:
[..]
Cyprus ligt niet in Europa dus. Misschien ben je in de war met de EU, het hedendaagse politieke gedrocht.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 20:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk het wel ja. Cyprus hoort tegenwoordig bijv. ook bij "Europa", en terecht lijkt me, maar eigenlijk ligt het net in Azië.
Wat denk je waarom ik het tussen aanhalingstekens zet?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 20:45 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Cyprus ligt niet in Europa dus. Misschien ben je in de war met de EU, het hedendaagse politieke gedrocht.
Als je al zover bent gekomen is het een kleine moeite om nog even te checken waar dit topic echt over gaat.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 20:47 schreef Igen het volgende:
Hint: Omdat dit topic over politiek en niet over aardrijkskunde gaat.
Dat zeg ik.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je al zover bent gekomen is het een kleine moeite om nog even te checken waar dit topic echt over gaat.
Hint: het is niet over de vraag welke landen bij Europa horen.
Waarom druk je er dan een stempel op?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je al zover bent gekomen is het een kleine moeite om nog even te checken waar dit topic echt over gaat.
Hint: het is niet over de vraag welke landen bij Europa horen.
Hoezo een "gekaapt" referendum? Vanwaar die bizarre kwalificatie? Het is gewoon een legitiem referendum waarvoor de initiatiefnemers keurig aan de voorwaarden hebben voldaan. Ook dat is gewoon onderdeel van ons democratische proces, dat deze mogelijkheid wordt geboren.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 09:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of ze zien niet zoveel in dit gekaapte referendum natuurlijk.
Wat mij betreft heeft onze democratisch verkozen volksvertegenwoordiging een prima besluit over dit verdrag genomen. Ik heb niet echt de behoefte daar nog een plasje over te doen.
Een referendum als ondermijning van de democratie.... bijzonder standpunt. Een directere vorm van democratie bestaat er niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 10:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ach ja altijd makkelijk, mensen ergens angst voor toedichten. Lees eens wat posts in dit topic zou ik zeggen. Bijvoorbeeld: ik vind zo'n referendum juist een ondermijning van onze democratie. Nou jij weer.
Of omdat het ze toch niks interesseert.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:21 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die niet gaan stemmen, doen dat hoofdzakelijk omdat ze hopen dat het opkomstpercentage niet wordt gehaald.
Dat zal de grote meute van niet-stemmers zijn ja.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Of omdat het ze toch niks interesseert.
Of ze zijn van plan voor te stemmen wat het toch al is of niet?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Of omdat het ze toch niks interesseert.
Ik ben tegen het referendum an sich, niet gaan stemmen is een teken om dat te uiten.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 03:16 schreef Geralt het volgende:
Imo is het slechtste wat je kan doen niet gaan stemmen.
Of je nou voor of tegen bent doet er niet zo heel veel toe; zo vaak kunnen we onze stem niet laten horen. Ja als er verkiezingen zijn, maar tussentijds is behoorlijk zeldzaam.
Dus ik zou zeggen lees je in over waar het nou over gaat en vorm daar je eigen mening over of je voor of tegen bent en laat vervolgens je stem horen!!!
Voordeel van gaan stemmen is dat je dan achteraf ook mag zeiken als het allemaal kut is; dan heb jij er in elk geval wat aan proberen te doen.
Niet stemmen is ook niet zeuren wat mij betreft.
Nogmaals, lees je in, beslis of je voor of tegen bent en GA VOORAL JE STEM LATEN HOREN!
Denk je dat schreeuwen helpt?quote:Op zondag 21 februari 2016 21:57 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ik ben tegen het referendum an sich, niet gaan stemmen is een teken om dat te uiten.
VOORAL NIET GAAN STEMMEN. SLOOP DE STEMHOKJES!
Waarom is in hoofdletters schreeuwen? Een hoofdletter hoef je niet harder uit te spreken, dat is geen regel toch?quote:
Ach je hebt je hart even gelucht dat zal het wel doen dan niet?quote:Op zondag 21 februari 2016 22:03 schreef Joezi het volgende:
[..]
Waarom is in hoofdletters schreeuwen? Een hoofdletter hoef je niet harder uit te spreken, dat is geen regel toch?
Even geen slowchat hier, dat kan in de SC.quote:Op zondag 21 februari 2016 22:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ach je hebt je hart even gelucht dat zal het wel doen dan niet?
Waarom? Is een weloverwogen keuze om thuis te blijven niet net zo democratisch als wel gaan?quote:Op zondag 21 februari 2016 23:02 schreef Albert_Hofmann het volgende:
Zoals Elfletterig al aangaf, mensen die uit tactische overwegingen thuis blijven, zijn bang voor democratie.
Waarom? Vind dat vrij populistisch geleuter eerlijk gezegd. Er zijn vele tactische argumenten te bedenken om niet te gaan stemmen en angst voor de democratie lijkt me er daar niet een van. Voor zover een referendum als dit al wat met democratie te maken heeft natuurlijk.quote:Op zondag 21 februari 2016 23:02 schreef Albert_Hofmann het volgende:
Zoals Elfletterig al aangaf, mensen die uit tactische overwegingen thuis blijven, zijn bang voor democratie.
Met Europa bedoel ik het werelddeel waar vrijheid belangrijker is dan iedere vorm van dogma of religie.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 19:51 schreef idefixide het volgende:
[..]
Wat is "Europa"? Lijkt mij dat Rusland net zo goed een wezenlijk onderdeel is van Europa en de Europese geschiedenis is.
Werklozen zouden eigenlijk niet moeten kunnen stemmen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 23:21 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die niet gaan stemmen, doen dat hoofdzakelijk omdat ze hopen dat het opkomstpercentage niet wordt gehaald.
Waarom niet?quote:Op zondag 21 februari 2016 23:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werklozen zouden eigenlijk niet moeten kunnen stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |