abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160075567
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:27 schreef idefixide het volgende:

[..]

Wil je hiermee stellen dat Europa (in alle richtingen) ook kan groeien of slinken afhankelijk van de verspreiding van die bepaalde basisprincipes? :?
Onzin natuurlijk. Moskou ligt gewoon in Europa.
pi_160075680
quote:

[..]

Wil je hiermee stellen dat Europa (in alle richtingen) ook kan groeien of slinken afhankelijk van de verspreiding van die bepaalde basisprincipes? :?
Je kan Europa puur geografisch benaderen maar het ook als een soort begrip zien zoals Igen laat zien. Voor beide benaderingen is wel wat te zeggen.
pi_160075720
quote:

[..]

Ik denk het wel ja. Cyprus hoort tegenwoordig bijv. ook bij "Europa", en terecht lijkt me, maar eigenlijk ligt het net in Azië.
pi_160076052
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik denk het wel ja. Cyprus hoort tegenwoordig bijv. ook bij "Europa", en terecht lijkt me, maar eigenlijk ligt het net in Azië.
Cyprus ligt niet in Europa dus. Misschien ben je in de war met de EU, het hedendaagse politieke gedrocht.
pi_160076127
Landen komen en gaan, ook de continentsgrenzen zijn alles behalve statisch
Oekraine is deel van Europa, maar dat was de Krim ook tot voorkort.
En uiteindelijk vind ik dat we minder narrow minded moeten denken en gewoon proberen wereldwijd met elkaar door een deur te kunnen. Dat daar associatieverdragen aan te pas moeten komen vind ik vooral erg jammer. Dat doet mij toch enorm denken aan de imho achterhaalde 'you are with us or against us' cultuur.
pi_160076130
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:45 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Cyprus ligt niet in Europa dus. Misschien ben je in de war met de EU, het hedendaagse politieke gedrocht.
Wat denk je waarom ik het tussen aanhalingstekens zet?

Hint: Omdat dit topic over politiek en niet over aardrijkskunde gaat.

En daarnaast ben ik zeker niet in de war met de EU, want ik zei daarnet immers al dat wmb. landen zoals Noorwegen en Zwitserland in principe ook onder "Europa" als politiek ideaal vallen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2016 20:54:24 ]
pi_160080425
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:47 schreef Igen het volgende:
Hint: Omdat dit topic over politiek en niet over aardrijkskunde gaat.
Als je al zover bent gekomen is het een kleine moeite om nog even te checken waar dit topic echt over gaat.

Hint: het is niet over de vraag welke landen bij Europa horen.
pi_160080618
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:05 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je al zover bent gekomen is het een kleine moeite om nog even te checken waar dit topic echt over gaat.

Dat zeg ik.

Het gaat niet over welke landen bij Europa horen, maar wel over welke landen bij "Europa" horen, want het gaat niet om een gewoon handelsverdrag maar om een speciaal "deep and comprehensive" handelsverdrag dat is afgesloten omdat de politiek vindt dat Oekraïne wél bij "Europa" hoort.

Edit: Klopt, het topic gaat erover of als je vóór het verdrag bent, of je dan wel of niet moet gaan stemmen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2016 23:13:09 ]
pi_160080669
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:05 schreef k_man het volgende:

[..]

Waarom druk je er dan een stempel op?

Op zaterdag 20 februari 2016 01:34 schreef Ixnay het volgende:

Oekraïne hoort bij Europa.
De Krim en die pro-Russische gebieden in het Oosten mogen naar Rusland gaan.

Op zaterdag 20 februari 2016 02:00 schreef k_man het volgende:

Dus wat doe je bij het referendum?

Of is dat alleen als het je uitkomt?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2016 23:17:14 ]
pi_160080934
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 09:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of ze zien niet zoveel in dit gekaapte referendum natuurlijk.
Wat mij betreft heeft onze democratisch verkozen volksvertegenwoordiging een prima besluit over dit verdrag genomen. Ik heb niet echt de behoefte daar nog een plasje over te doen.
Hoezo een "gekaapt" referendum? Vanwaar die bizarre kwalificatie? Het is gewoon een legitiem referendum waarvoor de initiatiefnemers keurig aan de voorwaarden hebben voldaan. Ook dat is gewoon onderdeel van ons democratische proces, dat deze mogelijkheid wordt geboren.

quote:
14s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ach ja altijd makkelijk, mensen ergens angst voor toedichten. Lees eens wat posts in dit topic zou ik zeggen. Bijvoorbeeld: ik vind zo'n referendum juist een ondermijning van onze democratie. Nou jij weer.
Een referendum als ondermijning van de democratie.... bijzonder standpunt. Een directere vorm van democratie bestaat er niet.

Als je, net als 99.999, ook vindt dat onze volksvertegenwoordiging een "prima besluit" heeft genomen, kun je in het referendum natuurlijk gewoon JA stemmen. Mensen die niet gaan stemmen, doen dat hoofdzakelijk omdat ze hopen dat het opkomstpercentage niet wordt gehaald.
pi_160080987
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:21 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die niet gaan stemmen, doen dat hoofdzakelijk omdat ze hopen dat het opkomstpercentage niet wordt gehaald.
Of omdat het ze toch niks interesseert.
pi_160081193
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat zal de grote meute van niet-stemmers zijn ja.

Maar wie dit topic aanklikt interesseert het hoogstwaarschijnlijk alvast wel wat. Wie hier dus een epistel post met argumentatie waarom hem/haar het niks interesseert dan is dat dus niet heel erg geloofwaardig.
pi_160081284
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Of ze zijn van plan voor te stemmen wat het toch al is of niet?
pi_160104518
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 03:16 schreef Geralt het volgende:
Imo is het slechtste wat je kan doen niet gaan stemmen.

Of je nou voor of tegen bent doet er niet zo heel veel toe; zo vaak kunnen we onze stem niet laten horen. Ja als er verkiezingen zijn, maar tussentijds is behoorlijk zeldzaam.

Dus ik zou zeggen lees je in over waar het nou over gaat en vorm daar je eigen mening over of je voor of tegen bent en laat vervolgens je stem horen!!!

Voordeel van gaan stemmen is dat je dan achteraf ook mag zeiken als het allemaal kut is; dan heb jij er in elk geval wat aan proberen te doen.

Niet stemmen is ook niet zeuren wat mij betreft.

Nogmaals, lees je in, beslis of je voor of tegen bent en GA VOORAL JE STEM LATEN HOREN! :Y
Ik ben tegen het referendum an sich, niet gaan stemmen is een teken om dat te uiten.

VOORAL NIET GAAN STEMMEN. SLOOP DE STEMHOKJES!
pi_160104684
quote:
3s.gif Op zondag 21 februari 2016 21:57 schreef Joezi het volgende:

[..]

Ik ben tegen het referendum an sich, niet gaan stemmen is een teken om dat te uiten.

VOORAL NIET GAAN STEMMEN. SLOOP DE STEMHOKJES!
Denk je dat schreeuwen helpt?
pi_160104767
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Denk je dat schreeuwen helpt?
Waarom is in hoofdletters schreeuwen? Een hoofdletter hoef je niet harder uit te spreken, dat is geen regel toch?
pi_160104841
quote:
11s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:03 schreef Joezi het volgende:

[..]

Waarom is in hoofdletters schreeuwen? Een hoofdletter hoef je niet harder uit te spreken, dat is geen regel toch?
Ach je hebt je hart even gelucht dat zal het wel doen dan niet?
pi_160105229
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ach je hebt je hart even gelucht dat zal het wel doen dan niet?
Even geen slowchat hier, dat kan in de SC.

Dank
pi_160105497
Ik ben VOOR het referendum an sich, WEL gaan stemmen is een teken om dat te uiten.

VOORAL GAAN STEMMEN. SLOOP DE STEMHOKJES!

ZO VAAK KRIJGT MEN NIET DE GELEGENHEID OM TE GAAN, EN ZIJN VOORKEUR TE LATEN GELDEN!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2016 22:25:27 ]
pi_160106914
Zoals Elfletterig al aangaf, mensen die uit tactische overwegingen thuis blijven, zijn bang voor democratie.
Lucy in the Sky with Diamonds
pi_160107050
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 23:02 schreef Albert_Hofmann het volgende:
Zoals Elfletterig al aangaf, mensen die uit tactische overwegingen thuis blijven, zijn bang voor democratie.
Waarom? Is een weloverwogen keuze om thuis te blijven niet net zo democratisch als wel gaan?
pi_160107159
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 23:02 schreef Albert_Hofmann het volgende:
Waarom? Vind dat vrij populistisch geleuter eerlijk gezegd. Er zijn vele tactische argumenten te bedenken om niet te gaan stemmen en angst voor de democratie lijkt me er daar niet een van. Voor zover een referendum als dit al wat met democratie te maken heeft natuurlijk.
  zondag 21 februari 2016 @ 23:23:36 #98
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_160107664
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:51 schreef idefixide het volgende:

[..]

Wat is "Europa"? Lijkt mij dat Rusland net zo goed een wezenlijk onderdeel is van Europa en de Europese geschiedenis is.
Met Europa bedoel ik het werelddeel waar vrijheid belangrijker is dan iedere vorm van dogma of religie.
pi_160107814
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:21 schreef Elfletterig het volgende:

Mensen die niet gaan stemmen, doen dat hoofdzakelijk omdat ze hopen dat het opkomstpercentage niet wordt gehaald.
Werklozen zouden eigenlijk niet moeten kunnen stemmen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160107890
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 23:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Werklozen zouden eigenlijk niet moeten kunnen stemmen.
Waarom niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')