Het is vooral tijdsverspilling.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Gewoon tegen stemmen, heb ik ook gedaan!
Strategisch niet gaan stemmen![]()
Dit is ook de lijn die ik kies. Ik zie niet heel veel in referenda en al helemaal niet in dit gekaapte experiment. Stemmen is voor mij een zeer kleine moeite maar ik neig wel sterk naar voor het eerst sinds ik stemrecht heb een keertje niet stemmen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:46 schreef Fir3fly het volgende:
Ik bekijk het even, ik verwacht niet dat de opkomst boven de 30% komt dus kans is groot dat ik thuis blijf. Ik ben sowieso tegen referenda, ondemocratisch geneuzel.
Wat is er ondemocratisch aan referenda?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:46 schreef Fir3fly het volgende:
Ik bekijk het even, ik verwacht niet dat de opkomst boven de 30% komt dus kans is groot dat ik thuis blijf. Ik ben sowieso tegen referenda, ondemocratisch geneuzel.
Nogal offtopic maar laten we het houden op tirannie van de meerderheid en oversimplificatie van issues.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 20:57 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Wat is er ondemocratisch aan referenda?Lijkt me juist wel democratisch.
Vind je dat het associatieverdrag een minderheid van Nederland dient? Tirannie van de meerderheid is natuurlijk net zo min "democratisch" als de tirannie van een minderheid.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nogal offtopic maar laten we het houden op tirannie van de meerderheid en oversimplificatie van issues.
Zo ingewikkeld is het niet, er zijn er al tig van. Het haalt wat barrières weg voor handel. En daar is altijd iedereen bij gebaat. Of men dat nou door heeft of niet. Maar directe invloed zal het voor vrijwel niemand in Nederland hebben. Daarom is het ook zo belachelijk dat we er een referendum over hebben.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:20 schreef idefixide het volgende:
[..]
Vind je dat het associatieverdrag een minderheid van Nederland dient? Tirannie van de meerderheid is natuurlijk net zo min "democratisch" als de tirannie van een minderheid.
Ik weet nog steeds niet wat het associatieverdrag allemaal inhoudt dus of een voorstander of tegenstander ben van het verdrag
Zal best, maar wij hebben een parlementaire democratie. En niet zonder reden. Invloed uitoefenen kunnen we al lang. We kiezen er alleen voor dat in grote mate niet te doen en vanaf de zijlijn te schreeuwen. Kan ook, maar dat is een keuze.quote:maar dat we invloed moeten kunnen uitoefenen is toch wel de basis van een democratie.
Ze hoeven de uitslag toch niet ter harte te nemen of zit ik nou helemaal fout?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 20:57 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Wat is er ondemocratisch aan referenda?Lijkt me juist wel democratisch.
Verdomd interessant, maar zullen we het on topic houden?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:20 schreef idefixide het volgende:
[..]
Vind je dat het associatieverdrag een minderheid van Nederland dient? Tirannie van de meerderheid is natuurlijk net zo min "democratisch" als de tirannie van een minderheid.
Ik weet nog steeds niet wat het associatieverdrag allemaal inhoudt dus of een voorstander of tegenstander ben van het verdrag maar dat we invloed moeten kunnen uitoefenen is toch wel de basis van een democratie.
Ik kwam het volgende filmpje tegen waarbij het contrast met de VS duidelijk wordt. Er wordt zelfs gesteld dat Nederland geen democratie is. Het zette me wel aan het denken.
Dus wat doe je bij het referendum?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 01:34 schreef Ixnay het volgende:
Oekraïne hoort bij Europa.
De Krim en die pro-Russische gebieden in het Oosten mogen naar Rusland gaan.
Zie hier: Eerste staatkundige eenheidquote:Op zaterdag 20 februari 2016 01:34 schreef Ixnay het volgende:
Oekraïne hoort bij Europa.
De Krim en die pro-Russische gebieden in het Oosten mogen naar Rusland gaan.
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 02:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Dus wat doe je bij het referendum?
Doe je goed aan lijkt me.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 02:08 schreef Pokkelmans het volgende:
Mijn overweging zal vooral zijn of ik meen er genoeg vanaf te weten om een geïnformeerde stem uit te kunnen brengen.
Schat je je eigen intellect lager in dan het gemiddelde parlementslid die zonder het verdrag te lezen blind uitvoert wat de EU hem opdraagt?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 02:08 schreef Pokkelmans het volgende:
Mijn overweging zal vooral zijn of ik meen er genoeg vanaf te weten om een geïnformeerde stem uit te kunnen brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |