SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Forcefield City Bewoner
8 uit 8 blijft hard.quote:Op zondag 14 februari 2016 23:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Men zegt dat el Nino weinig effect heeft op Europa.
Het is maar net hoe het valt allemaal.
Ik zag hem ook.quote:
Bizar. Het weer wordt elk jaar extremer.quote:Op maandag 15 februari 2016 07:52 schreef Dven het volgende:
Erg warme nacht gehad. Het minimum werd geregistreerd op 15,7 graden. Dat zijn minimumtemperaturen voor in de zomer! Kijken of vandaag warmer wordt dan gisteren. Want dan gaat de 25 toch al redelijk in de buurt komen.
[ afbeelding ]
Haha bij jou schiet dat ook de hele tijd van de warmte naar de kou of niet?quote:Op maandag 15 februari 2016 07:52 schreef Dven het volgende:
Erg warme nacht gehad. Het minimum werd geregistreerd op 15,7 graden. Dat zijn minimumtemperaturen voor in de zomer! Kijken of vandaag warmer wordt dan gisteren. Want dan gaat de 25 toch al redelijk in de buurt komen.
[ afbeelding ]
In de winter wel. Maar het ziet er niet naar uit dat het volgende week koud gaat worden en in maart is strenge vorst eigenlijk uitgesloten. In de afgelopen tien jaar was -5,2 (oid) de laagst gehaalde minimumtemperatuur. Overdag heeft het tweemaal licht gevroren in maart. Ik denk dus dat de winter hier voor dit jaar afgeschreven is. Al kan er natuurlijk altijd iets geks gebeurenquote:Op maandag 15 februari 2016 09:07 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Haha bij jou schiet dat ook de hele tijd van de warmte naar de kou of niet?Dat kan goed volgende week weer -10 zijn
Joh!quote:Op maandag 15 februari 2016 07:52 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Het lijkt eropquote:Op maandag 15 februari 2016 09:20 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Joh!
Begint de lente al bij jou?
Post maar...al hecht ik er vrij weinig waarde aan.quote:Op maandag 15 februari 2016 09:24 schreef Dven het volgende:
Accuweather is de lenteverwachtingen aan het uitrollen. VS en Canada zijn al aan de beurt geweest. Europa zal zo wel komen. Vaak zitten ze vrij goed dus ik ben benieuwd
Van alle seizoensverwachtingen steekt die van hen er meestal wel bovenuit. Voor zoveel het waard is uiteraard. Ach, altijd leuk om die kaartjes te zienquote:Op maandag 15 februari 2016 10:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Post maar...al hecht ik er vrij weinig waarde aan.
Vlees noch visquote:
Altijd rukweer in Nederlandquote:Op maandag 15 februari 2016 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
Zal voor NL wel ruk zijn. Aangezien t weer hier 9 vd 10 keer sowieso ruk is
Ohja en nu schijnt de zon, uiteraard... als ik weer moet werken #typisch
Had begrepen dat deze run van harmonie vrij discutabel is, omdat deze van een redelijk sneeuwdek uitgaat.quote:Op maandag 15 februari 2016 10:43 schreef aloa het volgende:
Het gaat koud worden komende nacht...
[ afbeelding ]
NOS had het over -4 komende nacht en -6 de nacht erna. Vriezen zal het wel.quote:Op maandag 15 februari 2016 11:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Had begrepen dat deze run van harmonie vrij discutabel is, omdat deze van een redelijk sneeuwdek uitgaat.
Dit ja. Zo fucking gemeen hequote:Op maandag 15 februari 2016 11:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En dan moet je weer werken en dan schijnt de zon weer uitbundig
twitter:geenstijl twitterde op maandag 15-02-2016 om 13:03:30ELFSTEDENWINTERVRIESWEER DES DOODS! https://t.co/qxDWuxERgC reageer retweet
Lijkt me erg sterk. Nergens terug te vinden ook.quote:Op maandag 15 februari 2016 13:11 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:geenstijl twitterde op maandag 15-02-2016 om 13:03:30ELFSTEDENWINTERVRIESWEER DES DOODS! https://t.co/qxDWuxERgC reageer retweet
quote:Op maandag 15 februari 2016 14:55 schreef Infection het volgende:
[..]
Lijkt me erg sterk. Nergens terug te vinden ook.
quote:Op maandag 15 februari 2016 10:43 schreef aloa het volgende:
Het gaat koud worden komende nacht...
[ afbeelding ]
quote:
Teleurgesteld zijn met 22 graden in februariquote:Op maandag 15 februari 2016 15:38 schreef Dven het volgende:
Zon is weer begonnen met schijnen. Op de valreep toch nog even wat warmer geworden. 22,1 graad genoteerd uiteindelijk. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben. Had veel grotere verwachtingen voor vandaag. Helaas bleef de bewolking net een paar uur te lang hangen
JAquote:Op maandag 15 februari 2016 11:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit.quote:Op maandag 15 februari 2016 11:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niet over de temperatuur an sich natuurlijk, wel om het gegeven dat het tot 14 uur niet zo aangenaam was als dat je zou verwachten met 18 graden. bewolking en redelijk wat wind.quote:Op maandag 15 februari 2016 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Teleurgesteld zijn met 22 graden in februari![]()
Weinig eigenlijk. Eén van de betere landbouwgronden in Europaquote:Op maandag 15 februari 2016 16:25 schreef Adrie072 het volgende:
Da's toch absurd! Wat doet dat voor de landbouw, positief of negatief?
Dat lees ik ook net idd.quote:Op maandag 15 februari 2016 11:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Had begrepen dat deze run van harmonie vrij discutabel is, omdat deze van een redelijk sneeuwdek uitgaat.
Kan nog steed goed koud worden, maar er ligt nergens een sneeuwdek (hier dan) dus -8 lijkt me nogal overdreven.quote:Op maandag 15 februari 2016 20:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat lees ik ook net idd.
Temp daalt nu wel vrij rap en het klaart ook meer op.
Zon is altijd welkomquote:Op maandag 15 februari 2016 20:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kan nog steed goed koud worden, maar er ligt nergens een sneeuwdek (hier dan) dus -8 lijkt me nogal overdreven.
Verder mooi weer op komst lijkt het. Weinig wind, veel zon. Dikke prima
Boh, zo'n dag als gisteren kan me gestolen worden. De hele dag neerslag en grauw.quote:
Gisteren voelde idd als een van de meest deprimerende dagen van deze winter. Bijna 24 uur onafgebroken neerslag. Intens grijs, koud.quote:Op maandag 15 februari 2016 20:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Boh, zo'n dag als gisteren kan me gestolen worden. De hele dag neerslag en grauw.
Ja maar sneeuwquote:Op maandag 15 februari 2016 20:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gisteren voelde idd als een van de meest deprimerende dagen van deze winter. Bijna 24 uur onafgebroken neerslag. Intens grijs, koud.
Had echt graag iets willen ondernemen maar door dat takkeweer de hele dag noodgedwongen binnen doorgebracht.
Hier ook niet, ja 24 uur grijze bende, natte sneeuw, regen en geflutter. Normaliter klote maar nu er wat natte stront tussen zit is het blijkbaar geweldig.quote:
zandgrondquote:Op maandag 15 februari 2016 21:49 schreef Fred0w het volgende:
Hoe kan het dat Woensdrecht altijd zo snel afkoelt?
daar heb je gelijk volgens mij. Interessante vraagquote:Op maandag 15 februari 2016 22:02 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Gilze Rijen heeft volgens mij ook zandgrond en koelt in de winter minder snel af.
gaaf! Mag ik die eerdaags gebruiken bij het weerbericht?quote:
IJmuiden dubieusquote:
Jawel hoorquote:Op maandag 15 februari 2016 23:12 schreef DJMO het volgende:
[..]
gaaf! Mag ik die eerdaags gebruiken bij het weerbericht?
thanksquote:
Op de sallandse heuvelrug gisteren tijdens het hardlopen, waar dus nog wat sneeuw lag.quote:
zeur niet, het is hartstikke lekker en gezond winterweer! juist helemaal niet te koud, daar kun je je prima tegen kledenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:29 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag
Wel veel te koud godverdomme
Gelukkig vanaf zaterdag, als iedereen vrij is, weer regen, wind en warmte.
Dat kan niet. Hooguit maak je het minder vervelend. En liever een t-shirt met korte mouwen dan 4 laagjes.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
zeur niet, het is hartstikke lekker en gezond winterweer! juist helemaal niet te koud, daar kun je je prima tegen kleden
Dat kan niet?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat kan niet. Hooguit maak je het minder vervelend. En liever een t-shirt met korte mouwen dan 4 laagjes.
Daarom loop ik nog steeds rond in t-shirt, icm vest en winterjas
Nee. Hoe dik ik me ook aankleed, ik krijg altijd wel mee dat het koud is buiten. Zelfs als ik compleet bezweet van mijn fiets af stap.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:47 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dat kan niet?
Kwestie van de juiste kleren kopen / aantrekken.
Thermo kleding met wol bijvoorbeeld.
En inderdaad, mooi weer doordeweeks, en kutweer in het weekend
Yup, en dit weekend komt daar wederom, geen verandering inquote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:47 schreef hangtime het volgende:
[..]
En inderdaad, mooi weer doordeweeks, en kutweer in het weekend
Jaja, nou weten we het wel...quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:34 schreef Dven het volgende:
We gaan de 25 zeker niet halen. Het is nu 21,8. Eerder op de dag was het 23,4.
Ik begrijp je wel hoor.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee. Hoe dik ik me ook aankleed, ik krijg altijd wel mee dat het koud is buiten. Zelfs als ik compleet bezweet van mijn fiets af stap.
Ik stop wel met reageren tot het weer -20 isquote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jaja, nou weten we het wel...
Jij loopt met een airco in je binnenzak?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat argument dat je je kan kleden op koulekker als een Michelin mannetje rondlopen zeker.
En voor warmte heb je airco.
Nee hoor, ga maar lekker door. Ben gewoon stikjaloers. Al mag ik niet klagen, ben net terug van Barbados.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik stop wel met reageren tot het weer -20 is
Vergeleken met barbados valt zelfs 23,5 graden tegenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee hoor, ga maar lekker door. Ben gewoon stikjaloers. Al mag ik niet klagen, ben net terug van Barbados.
zelfs 's nachts is het daar warmer.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Vergeleken met barbados valt zelfs 23,5 graden tegen
Heb ooit eens gelezen dat het door de uitstoot van CO2 komt. Doordeweeks veel uitstoot van fabrieken en auto's. 's Weekends veel minder, en dan valt de regen naar benedenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup, en dit weekend komt daar wederom, geen verandering in
[ afbeelding ]
Het is bijna grappig hoe typisch dit begint te worden
Ff gecorrigeerd.quote:
Nee ik heb een normale bmi (te hoog zelfs officieelquote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij loopt met een airco in je binnenzak?
Dan heb je het dus eerder warm.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee ik heb een normale bmi (te hoog zelfs officieel) dus ik heb het niet zo gauw te warm
Haha nee ik denk niet dat dit waar is. Maar mooi kloetn blieft t wel.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:23 schreef Djeez het volgende:
[..]
Heb ooit eens gelezen dat het door de uitstoot van CO2 komt. Doordeweeks veel uitstoot van fabrieken en auto's. 's Weekends veel minder, en dan valt de regen naar beneden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |