Je kan moeilijk 24 uurs mantelzorg bieden als je voor tweeverdiener moet spelen.quote:
Ze kunnen ervoor kiezen niet voor mij te werken.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die "eigen keuze" wat het leven volgens jou is daar hebben we het al eerder over gehad en volgens mij klopt dat wereldbeeld niet. Maar daar komen we niet uit.
Je redeneert als ondernemer volgens mij uitsluitend vanuit wat je zelf kiest en je vindt dat b.v. jouw werknemers deze keuzes dienen te respecteren en zelf niets te kiezen hebben.
Je kan er voor kiezen om onder een brug te slapen en dood te gaan van de honger.quote:
Misschien moeten we ons afvragen waarom je voor tweeverdiener moet spel. Misschien is er iets mis met de inrichting van onze maatschappij als dat moet.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan moeilijk 24 uurs mantelzorg bieden als je voor tweeverdiener moet spelen.
Nee hoor, dan zegt de verzekeraar dat het goedkoper is om geen kinderen te krijgen. Alleen rijke mensen kunnen dan kinderen krijgen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zijn ouders hadden zich tegen dat onheil kunnen verzekeren
Zoals vroeger de Katholiek kerk. Verplichte indoctrinatie, lijfstraffen en seksueel misbruik.quote:verder of anders is er zoiets als liefdadigheid.
Aha. Daar kan ik iets mee, met zo'n inzicht.quote:
Dat los je niet op door die inrichting af te schaffen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Misschien moeten we ons afvragen waarom je voor tweeverdiener moet spel. Misschien is er iets mis met de inrichting van onze maatschappij als dat moet.
Domme keuze in mijn ogen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan er voor kiezen om onder een brug te slapen en dood te gaan van de honger.
Geeft het door. Lijkt me een verstandige keuze.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ze kunnen ervoor kiezen niet voor mij te werken.
Dat denk ik dus wel. Blijkbaar wordt er teveel belasting geheven waardoor het leven onnodig duur wordt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat los je niet op door die inrichting af te schaffen.
Er komen toch telkens mensen die dat wel willen en sommigen blijven gewoon jaren elke dag terug komen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Geeft het door. Lijkt me een verstandige keuze.
Je doet nu weer alsof je discussieert maar je hebt het uitsluitend over jouw particuliere belang.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat denk ik dus wel. Blijkbaar wordt er teveel belasting geheven waardoor het leven onnodig duur wordt.
Ja, arme mensen zonder netwerk en opleiding moeten er gewoon voor kiezen CEO van een multinational te worden, probleem opgelostquote:
Nadat je ze na 23 maanden van wellicht uitstekend functioneren maar weer eens ontslagen hebt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er komen toch telkens mensen die dat wel willen en sommigen blijven gewoon jaren elke dag terug komen.
De rijkste landen waar de mensen het gelukkigst zijn hebben hoge belastingen en een dure overheid, veel sociale vangnetten. Maar jij bent liever een armoedzaaier in Soedan. Nou, doei.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat denk ik dus wel. Blijkbaar wordt er teveel belasting geheven waardoor het leven onnodig duur wordt.
Ik vroeg het me af, omdat de werkgevers lasten van 2 langdurig zieken toch niet zo'n ramp zou hoeven zijn als je meer dan een handvol medewerkers hebt..quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Binnenkort niemand meer.
Hij wil stiekem ook dat al zijn werknemers ZZP'er worden want dat is goed voor "zijn" economie.
Het is duidelijk dat als het nog enigszins sociaal zou moeten zijn dat dat niet van de kleine MKB werkgever zoals de Tiger moet komen.
De moderne wetgeving (op het gebied van ziekte en uitval) is best streng voor de kleine ondernemer. Zij klagen daar over maar ze hebben het er zelf naar gemaakt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:24 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik vroeg het me af, omdat de werkgevers lasten van 2 langdurig zieken toch niet zo'n ramp zou hoeven zijn als je meer dan een handvol medewerkers hebt..
Maar ik heb er geen verstand van.
Mooi zo. of lees even Sartre, legt het je allemaal uit.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Aha. Daar kan ik iets mee, met zo'n inzicht.
Ik laat dit even bezinken, neem het mee naar achter. Even aan ruiken. Misschien beetje op kauwen.
Je hoort ervan in ieder geval. Kan een tijdje duren. Geduld is een schone zaak.
Moet je zuiniger leven, simpel.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan moeilijk 24 uurs mantelzorg bieden als je voor tweeverdiener moet spelen.
Dat zou offtopic zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:46 schreef Fir3fly het volgende:
Als je het over werknemersbescherming wilt hebben
Klopt, vind ik ook best als iemand dat wil doen. Ik niet, hoeft ik ook niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan er voor kiezen om onder een brug te slapen en dood te gaan van de honger.
Welke hardlinende stroming hang jij aan eigenlijk?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 22:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Klopt, vind ik ook best als iemand dat wil doen. Ik niet, hoeft ik ook niet.
Ik hang geen enkele stroming aan. Ik heb het gewoon bijzonder goed en maak daarom ook geen enkele zorgenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 22:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Welke hardlinende stroming hang jij aan eigenlijk?
Het is wel stoere nietsontziende keiharde shizzle zo te lezen.
Good for you. Je hebt niet echt last van zoiets als empathie viel me op.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 22:11 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik hang geen enkele stroming aan. Ik heb het gewoon bijzonder goed en maak daarom ook geen enkele zorgen, behalve over die belachelijke percentages aan belasting die ik moet betalen.
Goed verhaal, maar geen antwoord.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 21:31 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De moderne wetgeving (op het gebied van ziekte en uitval) is best streng voor de kleine ondernemer. Zij klagen daar over maar ze hebben het er zelf naar gemaakt.
Zij weigerden altijd om dit zelf fatsoenlijk te regelen omdat ze van nature wel alle lusten willen die het ondernemerschap ze te bieden heeft maar niet de lasten. Dat blijkt ook overduidelijk uit de post's van Tiger.
Dit onmaatschappelijke gedrag werd zo schrijnend dat er strenge wetgeving is ingevoerd om de werknemer te beschermen en niet alle nadelen te laten ondervinden van als je de werkgever zijn gang laat gaan. Wat dat betreft leven we in een beschaafd land.
Nou zeg, dit topic gaat toch over dat er te veel belasting betaald wordt door mensen die het meeste bijdragen? Nou, dan mag ik toch reageren?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 22:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Good for you. Je hebt niet echt last van zoiets als empathie viel me op.
Maar dat is misschien wel nodig als je wilt houden wat je hebt en tevens wilt pakken wat je pakken kan.
Wees daar trots op en kijk neer op het plebs. En laat dat zo nu en dan even weten hier.
Ik probeer een beetje te prikkelen om dit soort prima post's uit te lokken.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 22:27 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou zeg, dit topic gaat toch over dat er te veel belasting betaald wordt door mensen die het meeste bijdragen? Nou, dan mag ik toch reageren?
Maar jij bent wel last van empathie? In plaats van iets lekkers te kopen, of een extra broek of shirt, geef jij wel al je extra geld weg aan arme uitgehongerde kinderen in onze wereld? Voor 766.50 USD kun jij een HEEL JAAR een kind in leven houden, maar doe je dat? Ga dan aub niet bij mij lopen mekkeren over empathie, want niemand in het Westen is werkelijk begaan met anderen of begrijpt volledig hoe arme mensen zich voelen (op zo'n manier dat je dus wel alles geeft om deze mensen te helpen).
Jij vroeg je af of het een last is voor kleine ondernemers om langdurig zieke werknemers door te betalen? Het antwoord is denk ik: ja dat is het. Voor 2 kost dat al snel een ton waardoor je bij een winstmarge van 10% een miljoen extra omzet moet zien te krijgen. En dat zonder die 2 zieken.quote:
EEN TON? Werkgeverslasten?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 22:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Jij vroeg je af of het een last is voor kleine ondernemers om langdurig zieke werknemers door te betalen? Het antwoord is denk ik: ja dat is het. Voor 2 kost dat al snel een ton waardoor je bij een winstmarge van 10% een miljoen extra omzet moet zien te krijgen.
Dat hangt natuurlijk van de hoogte van het salaris af. De werkgever is flink wat meer kwijt dan enkel het bruto jaarsalaris van een werknemer.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 22:38 schreef n00b13 het volgende:
[..]
EEN TON? Werkgeverslasten?
Pff. Dan zou ik ook niet zo blij zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |