abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 februari 2016 @ 22:41:41 #241
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_160055975
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 22:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat hangt natuurlijk de hoogte van het salaris af. De werkgever is flink wat meer kwijt dan enkel het bruto jaarsalaris van een werknemer.
Mij is altijd verteld dat dat 75% van het bruto salaris is...
  vrijdag 19 februari 2016 @ 23:09:56 #242
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_160056957
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 22:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Good for you. Je hebt niet echt last van zoiets als empathie viel me op.
Maar dat is misschien wel nodig als je wilt houden wat je hebt en tevens wilt pakken wat je pakken kan.
Wees daar trots op en kijk neer op het plebs. En laat dat zo nu en dan even weten hier.
Frans de Waal heeft mooi over empathie geschreven, in relatie tot de sterkte van stammen en gemeenschappen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_160057307
Wat op de man geneuzel verwijderd. Hou het beschaafd heren.
pi_160064138
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 14:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik heb nog steeds van niemand gehoord waarom de ene groep mensen via de staat op moet draaien voor een andere groep mensen. Nivelleren is misschien fijn voor de mensen die minder verdienen maar is moreel niet te rechtvaardigen tegenover de mensen die een beter inkomen weten te vergaren. Bovendien, zoals GS terecht opmerkte, ten koste van kwaliteits vrije tijd.
Het gaat er bij mij niet in dat ik meer moet betalen voor hetzelfde.
Ze zijn wel al gegeven, je wilt ze alleen niet horen.

Het eerste argument is dat er niet zo heel veel wordt genivelleerd. De hogere inkomens, m.n. de rijken, profiteren het meeste van de overheid. Terwijl de belastingdruk gelijk is over alle inkomensgroepen. De GINI reductie is in Nederland vrij laag.

Het tweede argument is dat hogere inkomens een grotere ecologische voetafdruk hebben, meer verspillen (gooien bijv. meer voedsel weg) en meer vervuiling veroorzaken. Dit heeft dan weer een effect op de gezondheid en handicaps van anderen (welvaartsziektes zoals kanker, adhd en autisme). Vanuit een moreel en economisch aspect kun je herverdelingen dus als een soort compensatie zien. Compensatie voor het feit dat mensen interdependent aan elkaar zijn (zie de bankenwereld), en meer rijkdom en consumptie met neveneffecten gepaard gaat.

Het derde genoemde argument is van historische oorsprong. De oorsprong ligt in oorlogsvoering. Ik zal dat argument niet één op één gaan herhalen, maar dit verklaart waarom we getrapte belastingen kennen. De hogere inkomens hebben het meeste te winnen én verliezen.

Tot slot is genoemd dat samenlevingen/stammen met empathie het sterkst en meest duurzaam bleken te zijn. Mensen zijn groepsdieren. In de moderne tijd zien we, zoals Papierversnipperaar noemde, dat de rijkste en meest gelukkige landen (landen met minder ziektes, corruptie enz...zie dat Wilkinson boek) kennen verrassend veel herverdelingen en belastingen. Dit is dan ook wat fout ging met Nederland in de 18e eeuw, zoals vaker gememoreerd.
https://en.wikipedia.org/(...)_(1500%E2%80%931815)

Het WRR noemt in hun rapport vier argumenten tegen extreme vermogensongelijkheid:

• Onderinvestering in menselijk kapitaal
• Erfelijke ongelijkheid
• Concentratie van economische macht en kracht
• Onevenredige politieke invloed

Alle vier worden gezien als schadelijk voor mens (althans: 95% van de mensen), natuur en de samenleving.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 20 februari 2016 @ 14:55:33 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160068043
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 11:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het tweede argument is dat hogere inkomens een grotere ecologische voetafdruk hebben, meer verspillen (gooien bijv. meer voedsel weg) en meer vervuiling veroorzaken. Dit heeft dan weer een effect op de gezondheid en handicaps van anderen (welvaartsziektes zoals kanker, adhd en autisme). Vanuit een moreel en economisch aspect kun je herverdelingen dus als een soort compensatie zien.
Volgens mij zijn het toch vooral de paupers die bij McDrek eten en dé verpakking in de berm gooien grotere vervuilers
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_160069308
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 11:04 schreef Klopkoek het volgende:

Het WRR noemt in hun rapport vier argumenten tegen extreme vermogensongelijkheid:

• Onderinvestering in menselijk kapitaal
• Erfelijke ongelijkheid
• Concentratie van economische macht en kracht
• Onevenredige politieke invloed

Alle vier worden gezien als schadelijk voor mens (althans: 95% van de mensen), natuur en de samenleving.
Dit lijken me vier ijzersterke argumenten tegen te grote ongelijkheid. Ook prima terug te zien in landen met grote ongelijkheid.
  zondag 21 februari 2016 @ 10:38:16 #247
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_160086756
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het toch vooral de paupers die bij McDrek eten en dé verpakking in de berm gooien grotere vervuilers
Ja leuk maar dat zijn toch echt niet de feiten.
http://ec.europa.eu/envir(...)foodwaste_report.pdf
http://communitygarden.or(...)-Benchmark-Study.pdf
http://www.wrap.org.uk/si(...)FINALADP29_3__07.pdf
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 21 februari 2016 @ 10:43:51 #248
45206 Pietverdriet
pi_160086819
quote:
In die onderzoeken staat toch dat mensen die het meeste voedsel verspillen jonge werkende mensen zijn (onder de 35) met kinderen.
  zondag 21 februari 2016 @ 10:51:15 #249
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_160086893
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In die onderzoeken staat toch dat mensen die het meeste voedsel verspillen jonge werkende mensen zijn (onder de 35) met kinderen.
Hier nog eentje voor je:
http://www.lovefoodhatewa(...)WABenchmarkstudy.pdf

En toon jij maar aan dat lagere inkomens een proportioneel lagere ecologische voetafdruk achter laten.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 21 februari 2016 @ 11:08:12 #250
45206 Pietverdriet
pi_160087081
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hier nog eentje voor je:
http://www.lovefoodhatewa(...)WABenchmarkstudy.pdf

En toon jij maar aan dat lagere inkomens een proportioneel lagere ecologische voetafdruk achter laten.
Ik zei dat McDrek etenende paupers grotere vervuilers zijn, jij zou dat ook weten als je eens in een auto zou rijden en ziet wat er in de bermen ligt.
pi_160087155
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zei dat McDrek etenende paupers grotere vervuilers zijn, jij zou dat ook weten als je eens in een auto zou rijden en ziet wat er in de bermen ligt.
Erger ik me ook altijd kapot aan ja. Vaak van die omhooggevallen Audi-rijders die alles uit hun raam mieteren.
  zondag 21 februari 2016 @ 12:47:54 #252
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_160088983
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Yuppen doen dat net zo goed.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')