Bedankt voor de tipquote:Op donderdag 11 februari 2016 21:41 schreef 99.999 het volgende:
Mag ik u kussen is weer op de Belg. Dat is sowieso flink lachen om harde grappen.
Je post in het POL-café, dat lijkt me een redelijk logische verklaring.quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:43 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk dat Fok mij iets wil vertellen. Ik krijg al de hele week banners voor psychologische hulpverlening
Dat je aan een abonnement toe bent.quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:43 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk dat Fok mij iets wil vertellen. Ik krijg al de hele week banners voor psychologische hulpverlening
Die krijg ik ook regelmatig ja. Samen met advertenties van een makelaarskantoor in Zwolle (waar ik al drie jaar niet meer woon).quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:43 schreef Janneke141 het volgende:
Lekker jezelf en anderen maximaal afzeiken. Ik vermaak me er wel mee. Vorige week was nog mooierquote:
Ik krijg berichten van ING wijzer in geldzaken. Met al die financiële breinen hier ook wel nuttig.quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Je post in het POL-café, dat lijkt me een redelijk logische verklaring.
quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:42 schreef Leandra het volgende:
En zittend graag, dat spettert niet zo
Die badmutsquote:Op donderdag 11 februari 2016 21:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lekker jezelf en anderen maximaal afzeiken. Ik vermaak me er wel mee. Vorige week was nog mooier
Ik vind het zo ranzig.... vandaag weer twee man aan het werk in huis en ik kon het opstapje dat voor de kleuter in de WC beneden staat weer weghalen enzo... anders staat hij straks met z'n sokjes in de pisdruppels van een anderquote:
Dit moet je aan Boze_Appel vertellen, die houdt van dergelijke verhalen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het zo ranzig.... vandaag weer twee man aan het werk in huis en ik kon het opstapje dat voor de kleuter in de WC beneden staat weer weghalen enzo... anders staat hij straks met z'n sokjes in de pisdruppels van een ander
quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Dit moet je aan Boze_Appel vertellen, die houdt van dergelijke verhalen.
Oh ben jij dat.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:04 schreef Disana het volgende:
Ik ga naar bed, morgenochtend weer stenen schilderen.
Truste.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:04 schreef Disana het volgende:
Ik ga naar bed, morgenochtend weer stenen schilderen.
Ik moet altijd heel hard lachen om Jeroom, ook bij de slimste mens:quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:41 schreef 99.999 het volgende:
Mag ik u kussen is weer op de Belg. Dat is sowieso flink lachen om harde grappen.
http://politiek.tpo.nl/co(...)rrespondents-dinner/quote:Want ik wil even door naar het moment van de avond dat me WEL wat kon schelen, namelijk de staande ovatie voor Rutte. Als de man ons nou echt had weggeblazen met stuiterende gierLOL. Als hij onvermoed de liefdesbaby van Hans Teeuwen en Ricky Gervais was gebleken. Als hij ons had overrompeld met een keur aan snoeiharde grappen over het totale verzaken van de pers ten aanzien van zijn beleid en persoon. Als hij een smorgåsbord aan whoop-assery en p0wn had opgediend. Als hij ons spiegels had voorgehouden van NASA-makelij, en die waren dan nóg niet groot genoeg om onze dikke ikken in te vatten, en ook dát had hij ons pijnlijk maar onweerstaanbaar geestig ingepeperd. Ja dán.
quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik moet altijd heel hard lachen om Jeroom, ook bij de slimste mens:
Fan van Annabel Nanninga ja?quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
http://politiek.tpo.nl/co(...)rrespondents-dinner/
Leuke column.
Ondanks dat ben ik het eigenlijk wel eens met wat ze schrijft. Voor het eerst volgens mij.quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ken haar niet. Had eigenlijk ook niet naar de auteur gekeken toen ik het hier postte.
Wie is ze dan?quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:47 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ondanks dat ben ik het eigenlijk wel eens met wat ze schrijft. Voor het eerst volgens mij.
Chef entertainment van de Telegraaf geweest. In haar voorkomen komt dat ook wel terug. Rechts-populistisch. Een van de mensen achter Jalta.quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wie is ze dan?
En ik ook, inderdaad. Mogelijk al dan niet voor de eerste keer.
Jalta ken ik, verschrikkelijkquote:Op donderdag 11 februari 2016 23:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Chef entertainment van de Telegraaf geweest. In haar voorkomen komt dat ook wel terug. Rechts-populistisch. Een van de mensen achter Jalta.
Nouja, zo'n type is het dus.quote:
Dat is Wilma Nanninga toch?quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Chef entertainment van de Telegraaf geweest. In haar voorkomen komt dat ook wel terug. Rechts-populistisch. Een van de mensen achter Jalta.
Jezus wat een domme fout, dat verklaart wel wat ja.quote:
Nee, broodnuchter. Alleen een beetje slaperig volgens mij.quote:
Heb ik ook weleens. Denk je een nuttige bijdrage te leveren aan een doodgeslagen discussie blijkt het topic toch alweer vijf pagina's verder te zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 00:08 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Oh ik zat nog op pagina 1 vast
Die illusie koester ik gelukkig nooit meer.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 00:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Heb ik ook weleens. Denk je een nuttige bijdrage te leveren aan een doodgeslagen discussie blijkt het topic toch alweer vijf pagina's verder te zijn.
Ach, in mijn geval is dat zelden een illusie.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 00:11 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Die illusie koester ik gelukkig nooit meer.
Gevoel, bedoel je?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 00:27 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ach, in mijn geval is dat zelden een illusie.
Nouja ik wou ook net maar eens gaan pitten. Dat dag- en nachtritme moet toch weer richting normaal.quote:
Normaal?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 01:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nouja ik wou ook net maar eens gaan pitten. Dat dag- en nachtritme moet toch weer richting normaal.
Zoals de zon voorschrijft.quote:
Hulde, ik doe ook mijn best.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:07 schreef Heilwasser het volgende:
Zo, reeds tweemaal Rusland beschimpt.
Ach ja, ochtenden zijn maar zozo. Dus dan de hele dag maar vast voorbeschouwenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zozo, dat is nog een stukje positiever dan goedemorgen.
Vergeet China niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:07 schreef Heilwasser het volgende:
Zo, reeds tweemaal Rusland beschimpt.
Ik vind hem ook een heerlijke droogkloot.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik moest heel hard lachen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lief, hij leeft met ons mee.quote:Mr. Medvedev also sharply critized Europe’s policy on dealing with the stream of refugees that have come from Syria, calling “all-out and total failure, an all-round fiasco” that risked causing another terrorist attack in Europe. It was “silly” for Europe to simply open its borders to all asylum seekers, he said.
“Some of these people – and it’s not just a few strange individuals or utter scoundrels, but hundreds and possibly thousands – are entering Europe as potential time bombs, and they will fulfill their missions as robots when they are told to,” he warned, adding that it was “almost impossible” to identify such terrorist cells among the waves of refugees.
Kunnen we hém niet president van de EU maken?quote:
Niet echt, wij kunnen geen EU-leider kiezen immers.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kunnen we hém niet president van de EU maken?
Ook geen minister-president.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:31 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Niet echt, wij kunnen geen EU-leider kiezen immers.
Schuld van de snorren.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
Maar goed, niet de de NAVO verder een fantastische rol heeft gespeeld in de Syrië crisis.
Ah, de marionet mag ook weer eens wat zeggen. Die Medvedev is toch wel één van de meest sneue types in de Russische politiek.quote:
quote:
Maar hij heeft wel een fijn loon en mooi kantoor.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah, de marionet mag ook weer eens wat zeggen. Die Medvedev is toch wel één van de meest sneue types in de Russische politiek.
Het ook een rijtje volkomen oninteressante landen natuurlijk. Logisch dat men dat niet op de spits drijft.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
Georgië, Oekraïne, Syrië.
Het is voor de Russen wel duidelijk dat ze met veel kunnen wegkomen.
Beter dan ik waarschijnlijk ja. Maar ik ben dan weer niet zo'n machtsgeile hielenlikker.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:01 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel een fijn loon en mooi kantoor.
Oninteressant voor wie?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:02 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het ook een rijtje volkomen oninteressante landen natuurlijk. Logisch dat men dat niet op de spits drijft.
Vind het wel prima verlopen. Weinig soldaten verloren, weinig centjes kwijt.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
Maar goed, niet de de NAVO verder een fantastische rol heeft gespeeld in de Syrië crisis.
Schuld van IS, Assad, Iran, Hezbollah, Rusland en KSA.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
Half miljoen mensen dood. Ach. Zijn oninteressante mensen uit oninteressante landen.
Voor de mensen in de Westerse wereld en in het Verre Oosten, en per saldo zijn dat toch de twee gebieden die er echt toe doen in de wereldeconomie en wereldpolitiek.quote:
Ik moest gniffelen.quote:Met extraatjes als frisdrank, beltegoed of hamburgers zouden jongeren in jeugdgevangenissen of instellingen voor gesloten jeugdhulp worden afgekocht.
Uit onderzoek van de Kinderombudsman Marc Dullaert blijkt dat instellingen zo willen voorkomen dat jongeren een klacht indienen.
Dullaert schrijft zijn bevindingen in het rapport 'Neem mij (n klacht) serieus!' dat vrijdag verschijnt. Daarin staat dat het aanbieden van rookwaar of beltegoed geen uitzondering is. Dat gebeurt zowel in jeugdgevangenissen als gesloten instellingen. Exacte aantallen noemt de Kinderombudsman niet.
Dullaert noemt dat 'uiterst kwalijk'. ''Klachten mogen niet onderhandelbaar zijn. Deze kinderen zijn kwetsbaar en hebben extra bescherming nodig", zegt hij in het AD.
Zo werden jongeren die de hele dag in hun kamer moesten blijven omdat een groepsleider een begrafenis had, gecompenseerd met chips en cola
Die Dullaert moet nog weer even bewijzen dat ie echt heul belangrijk is, hoor.quote:
Uiteindelijk zal de oplossing om dat soort zaken te voorkomen toch uit het gebied zelf moeten komen. Zolang men in het Midden-Oosten denkt dat het productiever is om elkaar de tent uit te vechten dan om samen te werken blijft het een puinhoop. De regio heeft naar mijn idee vooral zelf de verantwoordelijkheid om zich er bovenop te helpen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
Half miljoen mensen dood. Ach. Zijn oninteressante mensen uit oninteressante landen.
Ik zou ook niet uitsluiten dat er klachten geveinsd worden om zo de genoemde voordeeltjes te kunnen bemachtigen.quote:
Smerige dingen zijn dat. Dan liever een Whopper.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dan een magnetronhamburger krijgen ()
[ afbeelding ]
Verse broodjes die twee maanden houdbaar zijnquote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dan een magnetronhamburger krijgen ()
[ afbeelding ]
Geen idee. Ik zie ze wel eens liggen in de supermarkt en dan moet ik altijd een beetje gniffelen. Kan me bijna niet voorstellen dat er mensen zijn die zulke dingen eten.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:26 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Smerige dingen zijn dat. Dan liever een Whopper.
Waarom heeft geen van de grote fastfoodketens een bezorgdienst?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:26 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Smerige dingen zijn dat. Dan liever een Whopper.
0 to tasty in seconds!!quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Verse broodjes die twee maanden houdbaar zijn
Waht dus, want die weet al dat ze smerig zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zie ze wel eens liggen in de supermarkt en dan moet ik altijd een beetje gniffelen. Kan me bijna niet voorstellen dat er mensen zijn die zulke dingen eten.
Er zijn trouwens ook nog steeds mensen die die nasi uit blik eten. Die is niet 2 maanden, maar ongeveer 2 decennia houdbaar. Ongekoeld.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zie ze wel eens liggen in de supermarkt en dan moet ik altijd een beetje gniffelen. Kan me bijna niet voorstellen dat er mensen zijn die zulke dingen eten.
Oh oké.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:08 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Voor de mensen in de Westerse wereld en in het Verre Oosten, en per saldo zijn dat toch de twee gebieden die er echt toe doen in de wereldeconomie en wereldpolitiek.
Gatverdamme.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn trouwens ook nog steeds mensen die die nasi uit blik eten. Die is niet 2 maanden, maar ongeveer 2 decennia houdbaar. Ongekoeld.
Ja maar jij snapt het allemaal niet zo goed, kun je verder ook weinig aan doen hoor, dus het is je vergeven.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal de oplossing om dat soort zaken te voorkomen toch uit het gebied zelf moeten komen. Zolang men in het Midden-Oosten denkt dat het productiever is om elkaar de tent uit te vechten dan om samen te werken blijft het een puinhoop. De regio heeft naar mijn idee vooral zelf de verantwoordelijkheid om zich er bovenop te helpen.
Blik is dan ook een uitstekende conserveringsmethode.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn trouwens ook nog steeds mensen die die nasi uit blik eten. Die is niet 2 maanden, maar ongeveer 2 decennia houdbaar. Ongekoeld.
Je denkt dat je vrede en democratie kunt brengen? Volgens mij is dat 15 jaar geleden nog met weinig succes geprobeerd.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja maar jij snapt het allemaal niet zo goed, kun je verder ook weinig aan doen hoor, dus het is je vergeven.
We hebben met de scouting wel eens gesmuld van die gouden survivalblikken uit het leger. Behalve 'Struik' stond er niets op (niet eens wat erin zat), maar als het Pedigree was had ik het ook geloofd. Gad-ver-dam-me.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Blik is dan ook een uitstekende conserveringsmethode.
Gewoon een kwestie van de dictator platbombarderen. Toch?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:34 schreef Kowloon het volgende:
Je denkt dat je vrede en democratie kunt brengen?
Dat spul was nog wel aardig binnen te houden imho.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We hebben met de scouting wel eens gesmuld van die gouden survivalblikken uit het leger. Behalve 'Struik' stond er niets op (niet eens wat erin zat), maar als het Pedigree was had ik het ook geloofd. Gad-ver-dam-me.
Haha, maar dat ligt aan wat ze er aanvankelijk in hebben gestopt.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We hebben met de scouting wel eens gesmuld van die gouden survivalblikken uit het leger. Behalve 'Struik' stond er niets op (niet eens wat erin zat), maar als het Pedigree was had ik het ook geloofd. Gad-ver-dam-me.
Ah, is dat de oplossing? Iedereen moet gewoon stoppen met vechten en lekker samenwerken.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal de oplossing om dat soort zaken te voorkomen toch uit het gebied zelf moeten komen. Zolang men in het Midden-Oosten denkt dat het productiever is om elkaar de tent uit te vechten dan om samen te werken blijft het een puinhoop. De regio heeft naar mijn idee vooral zelf de verantwoordelijkheid om zich er bovenop te helpen.
Het is de Finkers-oplossing voor het fileprobleem.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, is dat de oplossing? Iedereen moet gewoon stoppen met vechten en lekker samenwerken.
Gelukkig ben jij hier om ons dat soort inzichten te verschaffen.
Het is nogal een open deur.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is de Finkers-oplossing voor het fileprobleem.
File? Wat nou file? Ik tel tot drie en dan gaan we allemaal honderd rijden!
Alhoewel het punt natuurlijk wel een beetje terecht is. 'Wij' gaan al helemaal geen rust en vrede brengen als ze daar zelf niet aan meewerken. Of het moet echt op de manier zoals we vroeger Afrika koloniseerden.
Gewoon iedereen uitmoorden die je niet aanstaat.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is de Finkers-oplossing voor het fileprobleem.
File? Wat nou file? Ik tel tot drie en dan gaan we allemaal honderd rijden!
Alhoewel het punt natuurlijk wel een beetje terecht is. 'Wij' gaan al helemaal geen rust en vrede brengen als ze daar zelf niet aan meewerken. Of het moet echt op de manier zoals we vroeger Afrika koloniseerden.
En kraaltjes, spiegeltjes en bijbels geven aan de rest.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon iedereen uitmoorden die je niet aanstaat.
Dat is in ieder geval niet waar ik op doelde. Het gaat er om dat voor duurzame vrede en stabiliteit het initiatief naar mijn idee alleen vanuit de lokale bevolking kan ontstaan. Er moet worteling in de samenleving zijn, anders is er slechts sprake van een niet duurzame status quo die zo weer in strijd kan ontbranden.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, is dat de oplossing? Iedereen moet gewoon stoppen met vechten en lekker samenwerken.
Toch zijn velen voorstander van het bedrijven van internationale politiek in het Midden-Oosten. Als het dan al een open deur is trekt men naar mijn idee niet de juiste conclusie uit die open deur.quote:
Tijd voor AH tripchoc cookies dus.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:47 schreef Kaas- het volgende:
221 updates installeren, m'n laptop is er nu al ruim een half uur mee bezig en is pas bij #34.
Kwaliteitscontrole. En ze zijn lui.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom heeft geen van de grote fastfoodketens een bezorgdienst?
Nee ze moeten vechten totdat iemand wint. Vervolgens mag de winnaar de dienst uitmaken.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet. Ik heb jullie toch.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hoe ga je chick's fixen met een buikje dan.
Ja dat is inderdaad wat ze geprobeerd hebben en Saddam had ook massavernietigingswapens.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je denkt dat je vrede en democratie kunt brengen? Volgens mij is dat 15 jaar geleden nog met weinig succes geprobeerd.
Misschien moet je 'm wat vaker uitzetten.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:47 schreef Kaas- het volgende:
221 updates installeren, m'n laptop is er nu al ruim een half uur mee bezig en is pas bij #34.
Onder Kadaffi was Libië kut, nu ietsje erger.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
Inmiddels is bij veel mensen duidelijk dat Libië onder Khadaffi welvarend, stabiel en gelukkig was. Bijvoorbeeld.
Toen kwamen wij even democratie brengen, yeah.
Plus het was goed voor de zonnebrillen- en tentenindustrie.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:57 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Onder Kadaffi was Libië kut, nu ietsje erger.
Maar inderdaad, toen Kadaffi er was hield hij voor ons vluchtelingen tegen.
Dat is dus ook precies waar ik op doel drijf handel en hou je er verder buiten. Toch kan die houding mij dan vreemd genoeg wel weer veel kritiek opleveren als het om Rusland gaat.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
Misschien kunnen we beginnen met het stoppen van wapenexporten, het binnenvallen van landen, het steunen van allerlei gewapende groeperingen tegen overheden.
In Afrika was het het meest welvarende land , het meest gelukkige land, goed onderwijs en weinig economische ongelijkheid (in verhouding). Nu is het verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:57 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Onder Kadaffi was Libië kut, nu ietsje erger.
Maar inderdaad, toen Kadaffi er was hield hij voor ons vluchtelingen tegen.
Vooral voor vrouwen was het er fantastisch. Die kregen tenminste gratis seks met de machthebbers.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
Inmiddels is bij veel mensen duidelijk dat Libië onder Khadaffi welvarend, stabiel en gelukkig was. Bijvoorbeeld.
Toen kwamen wij even democratie brengen, yeah.
Geloof niets van dat geluk eerlijk gezegd. Maar goed, welvaart & ordehandhaving maakt veel goed.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
In Afrika was het het meest welvarende land , het meest gelukkige land, goed onderwijs en weinig economische ongelijkheid (in verhouding). Nu is het verschrikkelijk.
Overigens was Turkije een van de NAVO-partners van die inval dus dat zeg ik er ook maar even bij.
En ze mochten in het leger!quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vooral voor vrouwen was het er fantastisch. Die kregen tenminste gratis seks met de machthebbers.
Nee. Jij doet alsof wij er met de beste bedoelingen vrede en democratie willen brengen, maar dat dat de mensen er te achterlijk zijn en elkaar allemaal een kop kleiner willen maken.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is dus ook precies waar ik op doel drijf handel en hou je er verder buiten. Toch kan die houding mij dan vreemd genoeg wel weer veel kritiek opleveren als het om Rusland gaat.
Dat is ook hier gebeurd in de Kerk, in Groot Brittannië bij de BBC , Demmink. Machthebbers die misbruik maken van hun positie en er mee wegkomen. Verschrikkelijk, maar het is niet helaas geen uitzondering.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vooral voor vrouwen was het er fantastisch. Die kregen tenminste gratis seks met de machthebbers.
Ergo, we moeten Assad met rust laten.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:04 schreef Kosmoproleet het volgende:
Nja het was de zoveelste megalomane narcist natuurlijk, maar ja wat er nu is is niet beter.
Assad is beter voor het volk dan hem verwijderen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:06 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ergo, we moeten Assad met rust laten.
Ya'alon vindt van niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:06 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ergo, we moeten Assad met rust laten.
Tja, hij heeft een punt. Maar die boef wil nog liever dat Assad en IS voor eeuwig blijven vechten.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:18 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ya'alon vindt van niet.
http://www.timesofisrael.(...)te-to-iran-in-syria/
En voldoende voordeeltjes voor zijn familie. Die zijn direct financieel onafhankelijk na zijn pensioen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:01 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel een fijn loon en mooi kantoor.
Haha op een gegeven moment zat een van de jongens in het leger. Die had een doos vol van die rommel mee. Er waren eetbare varianten maar eigenlijk is het rommel.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dutch Oven ja?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha op een gegeven moment zat een van de jongens in het leger. Die had een doos vol van die rommel mee. Er waren eetbare varianten maar eigenlijk is het rommel.
Binnenkort een weekend kamperen en dan Dutch Oven gebruiken voor een hele stevige stoofpot. Dat lijkt me beter.
Ik heb van de week nog een brandertje besteld dat het doet op hout, door middel van vergassing. Ben benieuwd hoe goed dat gaatquote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha op een gegeven moment zat een van de jongens in het leger. Die had een doos vol van die rommel mee. Er waren eetbare varianten maar eigenlijk is het rommel.
Binnenkort een weekend kamperen en dan Dutch Oven gebruiken voor een hele stevige stoofpot. Dat lijkt me beter.
Dat zijn jouw aannames en misschien wel projecties. Er zijn zat verstandige mensen in het Midden-Oosten, maar die zijn nu niet in de positie om invloed uit te oefenen. In Irak werd de situatie door machthebbers uit de ene geloofsgroep aangegrepen om af te rekenen met machthebbers uit de andere geloofsgroep. En onlangs liep het akkefietje tussen Saudie-Arabie en Iran ook weer prefect langs de scheidslijnen van de diverse geloofsgroepen. Die op dit moment sterke religieuze component in de lokale politiek en het gebrek aan middenklasse en democratische traditie zijn van wat ik er zo over lees in de krant de hoofdredenen voor de huidige chaos. En dat zijn naar mijn idee nou typisch drie zaken die alleen kunnen veranderen vanuit de bevolking zelf.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee. Jij doet alsof wij er met de beste bedoelingen vrede en democratie willen brengen, maar dat dat de mensen er te achterlijk zijn en elkaar allemaal een kop kleiner willen maken.
Vroeger had Nederland nog de VOC en nog verder in het verleden was China het machtigste en meest innovatieve land op aarde. Dat het lang goed ging doet niks af aan de situatie zoals die vandaag is.quote:Dat klopt gewoon niet, Syrië is al millennia een divers land een eeuwen hebben allerlei verschillende mensen van verschillende religieuze stromingen naast miljoenen christenen er relatief probleemloos met elkaar gewoond.
Leuk speelgoed is dat. Ben nu bezig in dat boek over hout hakken en stoken. Ook wel vermakelijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb van de week nog een brandertje besteld dat het doet op hout, door middel van vergassing. Ben benieuwd hoe goed dat gaat
Dit keer ga ik naar Ommen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het maar niks dat die du_kie een beetje door onze prachtige bossen loopt te zwerven.
Lekker met z'n hunebedden slepen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het maar niks dat die du_kie een beetje door onze prachtige bossen loopt te zwerven.
Lastig dat je zulk spul niet mee kan nemen in je rugzakquote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ranzig kereltje.
Zoiets bedoel ik
[ afbeelding ]
Niet te verwarren met de German Oven.quote:
Op dat gebied heb ik wel wat adviezen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:51 schreef Kowloon het volgende:
Je kunt ook een dam bouwen in de Vecht voor waterkracht, du_ke. En dan je eigen nederzetting beginnen.
Die zijn een stuk groter..quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet te verwarren met de German Oven.
En ik heb een achtergrond in dammen en dijken.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:52 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Op dat gebied heb ik wel wat adviezen.
In het bos langs de Vecht, historische grond dus. Niet in zo'n veenkolonie. Dat scheelt nogal.quote:
Te ver, Perrin. Te ver.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die zijn een stuk groter..
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:52 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Op dat gebied heb ik wel wat adviezen.
Passen flink wat pizza's in.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die zijn een stuk groter..
[ afbeelding ]
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
Met een collega maak ik dagelijks een wandeling langs het water. Heer-lijk.
Onder andere.quote:
Beetje kijken naar hoe onze stad op de schop gaat. Ons havengebied is een gigantische bouwput geworden. Echt bizar.quote:
Altijd wel tof om te volgen inderdaad. Hier ook weer vrij veel bouwontwikkeling in de binnenstad. Vooral ook mooi als iets waar je jaren geleden over mee hebt gedacht werkelijkheid wordt.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje kijken naar hoe onze stad op de schop gaat. Ons havengebied is een gigantische bouwput geworden. Echt bizar.
Ik probeer me hier in de stad altijd voor de geest te halen hoe het eruit zag voordat de nieuwbouw verrees.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Altijd wel tof om te volgen inderdaad. Hier ook weer vrij veel bouwontwikkeling in de binnenstad. Vooral ook mooi als iets waar je jaren geleden over mee hebt gedacht werkelijkheid wordt.
Daarom schiet mijn collega bijna dagelijks een lading foto's. Als je die over een paar jaar bekijkt, dan weet je niet wat je ziet.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik probeer me hier in de stad altijd voor de geest te halen hoe het eruit zag voordat de nieuwbouw verrees.
Toen was Havanna aan de Waal toch platgebombardeerd?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik probeer me hier in de stad altijd voor de geest te halen hoe het eruit zag voordat de nieuwbouw verrees.
Door wat ik mezelf kan herinneren, grapjas. Zo'n voorbeeld als waar nu het ROC-gebouw staat: vroeger waren dat van Gend & Loos-complexen. Of de woontorens op de Hessenberg. Voorheen stond daar een half gekraakt weeshuis en een parkeergarage die op een meter of zes van een rij huizen was gebouwd.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toen was Havanna aan de Waal toch platgebombardeerd?
Hier worden nu wat lelijke naoorlogse gebouwen vervangen door wat minder lelijke nieuwbouw.
Net zoals in Rotterdam dus.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het bombardement heeft trouwens qua stadsontwikkeling meer troep dan mooie stad opgeleverd.
Of uitbreiden.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:28 schreef Janneke141 het volgende:
Laten we hopen dat V&D wordt overgenomen door een concern dat het pand hier plat wil gooien.
De V&D zit hier juist in een best mooi pand. Zijn uiteindelijk de oude gevels min of meer in verwerkt.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:28 schreef Janneke141 het volgende:
Laten we hopen dat V&D wordt overgenomen door een concern dat het pand hier plat wil gooien.
Ruilen?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De V&D zit hier juist in een best mooi pand. Zijn uiteindelijk de oude gevels min of meer in verwerkt.
[ afbeelding ]
De achterkant is wel vrij lelijk
quote:
Hier kwamen de afgelopen tien jaar V&D, C&A en H&M. Klinkt heel leuk maar een deel zal wel rap verdwijnenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
In onze stad lopen ze al twee decennia te hopen op de komst van een V&D. Ik denk dat men daar redelijk op terug is gekomen.
Zozo, metropool.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hier kwamen de afgelopen tien jaar V&D, C&A en H&M. Klinkt heel leuk maar een deel zal wel rap verdwijnen
Bestaat Slagerij J. van der Ven ook nog?quote:
Zo zo, zou het?quote:De Europese Unie heeft Griekenland opgedragen om zijn grenscontroles te verscherpen. Als er na drie maanden geen verbetering is, dreigt het land voor twee jaar te worden geschorst uit de Schengenzone.
Een commissie van de Europese Unie heeft twee weken geleden geconstateerd dat Griekenland zijn verplichtingen om de grenzen te controleren, serieus verwaarloost, aldus de BBC.
Lantinga heet dat hier. Met biologisch scharrelvlees van eigen koeien.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bestaat Slagerij J. van der Ven ook nog?
Dat is nu D van de Ven.... http://slagerijdennisvandeven.nl/quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bestaat Slagerij J. van der Ven ook nog?
Die laat er in snijden, en ik zou haar ook geen rits laten dichtdoen.... als je vlees je lief isquote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:10 schreef xpompompomx het volgende:
Vroegah had je ook nog Monique van der Ven. Geen idee of die ook wat met vlees deed.
Dat is zeker die beatnik zoon met dat lange haar? Tuig.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is nu D van de Ven.... http://slagerijdennisvandeven.nl/
Die is ook flink slecht opgedroogd.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:10 schreef xpompompomx het volgende:
Vroegah had je ook nog Monique van der Ven. Geen idee of die ook wat met vlees deed.
Die serie is ook zo tenenkrommend slecht.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Gelukkig speelt ze een dokter en geen seksbom.
Een keer kijken was voor mij genoeg. Toch schijnt het een succes te zijn want ze gaan maar door.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Die serie is ook zo tenenkrommend slecht.
Ja, bejaarden vinden het wel leuk geloof ik.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Een keer kijken was voor mij genoeg. Toch schijnt het een succes te zijn want ze gaan maar door.
Volgens mij vinden ze die Hollandse kneuterigheid wel fijn om naar te kijken. Ik krijg het daar juist benauwd van.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:39 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, bejaarden vinden het wel leuk geloof ik.
Mijn ouders en schoonouders keken met nogal onbegrijpelijk aan toen ik mijn onvrede uitte over die serie.
Ik zie dat ze uit 1952 stamt, dus ik neem aan dat begin/half jaren 80 nog wel te doen was.quote:
Maar zeg maar de periode dat jij een smaak voor vrouwen ging ontwikkelen, daarin waren toch zeker andere vrouwen veel nadrukkelijker aanwezig?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie dat ze uit 1952 stamt, dus ik neem aan dat begin/half jaren 80 nog wel te doen was.
Pamela Anderson inderdaad.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:48 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Maar zeg maar de periode dat jij een smaak voor vrouwen ging ontwikkelen, daarin waren toch zeker andere vrouwen veel nadrukkelijker aanwezig?
Vies. Die heeft alle mogelijke SOA's.quote:
Lekker boeiend. We hebben net het thema "lekkere wijven" aangesneden. Kom jij met die peroxide-Limburger aanzetten.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:55 schreef KetchupFTW het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ders_asieldebat.html
Ligt het aan mij of is Wilders veel genuanceerder dan normaal in dit debat?
Dat was een leuk hertje ja. Niet voor niets noemde ik haar altijd Daphne Bumkoek.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:54 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Welke TMF VJ was jouw favoriet?
Dibs op Daphne Bunskoek.
Daarom heb ik het beste vak wat er is.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Altijd wel tof om te volgen inderdaad. Hier ook weer vrij veel bouwontwikkeling in de binnenstad. Vooral ook mooi als iets waar je jaren geleden over mee hebt gedacht werkelijkheid wordt.
Gabriella Hall, bijvoorbeeld.quote:
Was dat niet die chick uit van die b-films met een beetje tieten?quote:
Topfilms, topchick, toptieten.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Was dat niet die chick uit van die b-films met een beetje tieten?
Genuanceerd? Pechtold is genuanceerd. Wilders ratelt weer zijn standaard riedel af. Met alle dooddoeners en algemeenheden van dien.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:55 schreef KetchupFTW het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ders_asieldebat.html
Ligt het aan mij of is Wilders veel genuanceerder dan normaal in dit debat?
De onzichtbare man is een aanrader.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zal eens op onderzoek uitgaan vanavond
Bolle hoofden zijn prima bij vrouwen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Die heeft, afhankelijk van de foto, wel een beetje een bolle harses.
Verder inderdaad prima.
Ik vind het typisch iets om in bed te kijken.... gelukkig gaat de TV na 2 uur automatisch uitquote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Een keer kijken was voor mij genoeg. Toch schijnt het een succes te zijn want ze gaan maar door.
De hoes beloofd al veel goeds:quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De onzichtbare man is een aanrader.
Acteerwerk om u tegen te zeggen.
Mja, als er niets anders is, is het misschien geschikt om bij in slaap te vallen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het typisch iets om in bed te kijken.... gelukkig gaat de TV na 2 uur automatisch uit
De toon is wel degelijk gematigder dan normaal.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Genuanceerd? Pechtold is genuanceerd. Wilders ratelt weer zijn standaard riedel af. Met alle dooddoeners en algemeenheden van dien.
De premier die de bevoegdheid heeft mensen op te sluiten en wanbeleid voert omdat hij het niet doet? Jaja.
In die tijd waren er toch enkel gare wijven?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:16 schreef xpompompomx het volgende:
Wat ik trouwens nooit snapte is waarom er in Beverly Hill 90210 altijd van die gare wijven speelden. Hadden ze niet wat betere aan kunnen nemen voor die rollen?
Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhm. Nee.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:23 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
In die tijd waren er toch enkel gare wijven?
Yo zonder Wes.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:26 schreef Pokkelmans het volgende:
Haters mogen zeggen wat ze willen, maar ik vind Yolanthe van een jaar of 10 geleden ook een pareltje.
Het babyvet van toen was ook aangenamer dan haar dunheid van nu:quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:26 schreef Pokkelmans het volgende:
Haters mogen zeggen wat ze willen, maar ik vind Yolanthe van een jaar of 10 geleden ook een pareltje.
I agree.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het babyvet van toen was ook aangenamer dan haar dunheid van nu:
[ afbeelding ]
VS
[ afbeelding ]
SMG in Cruel Intentions.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:29 schreef xpompompomx het volgende:
Ik was ook altijd een harde fan van de gehele vrouwelijke cast van Buffy the Vampire Slayer.![]()
Dat is het altijd.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tijd voor AH tripchoc cookies dus.
-> OUDquote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
Met een collega maak ik dagelijks een wandeling langs het water. Heer-lijk.
Nijmegen is dan ook een vreselijke 'stad'. Ben toch blij in het schitterende Rotterdam te wonen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hehe.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:36 schreef Pokkelmans het volgende:
Oh nee. Die bolle begint nu met het quoten van posts van een halve werkdag geleden.
En dan moet 'ie dat met zijn worstenvingertjes op zijn touchscreentje frutselen. Zijn we weer een half uur verder.
Klopt. Paar van die snollen die inmiddels verslaafd zijn aan heroïne en crystal meth.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:39 schreef xpompompomx het volgende:
Saved by the Bell had ook leuke mokkols, zo bedacht ik me net.
Heb even een tussenuurtje op het werk dus ben op zoek naar plat vermaak.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:36 schreef Pokkelmans het volgende:
Oh nee. Die bolle begint nu met het quoten van posts van een halve werkdag geleden.
En dan moet 'ie dat met zijn worstenvingertjes op zijn touchscreentje frutselen. Zijn we weer een half uur verder.
Welke?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:39 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Klopt. Paar van die snollen die inmiddels verslaafd zijn aan heroïne en crystal meth.
Ja, daar heb ik inderdaad ook eens wat over gelezen. Verslaving hier, verslaving daar, ergens nog een vermeende sextape. Die hele cast overigens.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:39 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Klopt. Paar van die snollen die inmiddels verslaafd zijn aan heroïne en crystal meth.
Nijmegen is een soort Rotterdam zonder wind. Arm, links en jaloers op z'n grote broer.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:36 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nijmegen is dan ook een vreselijke 'stad'. Ben toch blij in het schitterende Rotterdam te wonen.
Ik was er nog eens voor een POL-meet, maar toen liet u het natuurlijk weer afweten.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nijmegen is een soort Rotterdam zonder wind. Arm, links en jaloers op z'n grote broer.
Wel mooi stadje natuurlijk, het had een stuk erger gekund.
Ver rijden vanuit Amsterdam.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik was er nog eens voor een POL-meet, maar toen liet u het natuurlijk weer afweten.
Dat is naar mijn idee eerder lelijk geworden omdat het uit zijn oorspronkelijke omgeving gehaald is door de gebouwen er omheen (HEMA gebouw en het gebouw er achter) en doordat alle ramen afgeplakt zijn waardoor de eenheid verloren is gegaan. Daar hebben heel wat gebouwen in Rotterdam ook last van.quote:
Tijd is altijd schaars, m'n beste GS.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ver rijden vanuit Amsterdam.
Mijn tijd is schaars.
Plus dat bouw uit die periode vaak ook gewoon weinig charmant is.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is naar mijn idee eerder lelijk geworden omdat het uit zijn oorspronkelijke omgeving gehaald is door de gebouwen er omheen (HEMA gebouw en het gebouw er achter) en doordat alle ramen afgeplakt zijn waardoor de eenheid verloren is gegaan. Daar hebben heel wat gebouwen in Rotterdam ook last van.
Had maar een beetje meer op de muziek gelet destijds. Dan was de Belgische dancemuziek geen verrassing voor je geweest.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:54 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Welke TMF VJ was jouw favoriet?
Dibs op Daphne Bunskoek.
Nu ben ik uiteraard geen stedebouwkundige, maar wat ik wel weet is dat de V&D en de Hema ongeveer hetzelfde bouwjaar hebben (beide begin jaren '50), en wat jij bestempelt als het gebouw erachter is in wezen de derde verdieping van de V&D, met restaurant en kantoor. Het is dus zo bedoeld, alhoewel ik van die bovenste verdieping niet helemaal zeker weet of die er vanaf het begin op zit.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is naar mijn idee eerder lelijk geworden omdat het uit zijn oorspronkelijke omgeving gehaald is door de gebouwen er omheen (HEMA gebouw en het gebouw er achter) en doordat alle ramen afgeplakt zijn waardoor de eenheid verloren is gegaan. Daar hebben heel wat gebouwen in Rotterdam ook last van.
Niet als eeuwige student.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Tijd is altijd schaars, m'n beste GS.
Wel functioneel. En asbest.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Plus dat bouw uit die periode vaak ook gewoon weinig charmant is.
Daar ben ik het dus vaak niet mee eens. Strakke lijnen; glas, staal en beton; en doelmatigheid. Ik vind het dikwijls best wel mooi als je even de tijd neemt om er naar te kijken.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Plus dat bouw uit die periode vaak ook gewoon weinig charmant is.
De rest van Nederland ziet liever historiserende jaren '30 architectuur.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus vaak niet mee eens. Strakke lijnen; glas, staal en beton; en doelmatigheid. Ik vind het dikwijls best wel mooi als je even de tijd neemt om er naar te kijken.
Als het je niet bevalt, dan rot je toch lekker op naar Almere?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De rest van Nederland ziet liever historiserende jaren '30 architectuur.
Kan het mij haast niet voorstellen. In de delen daarachter is met baksteen en betonpanelen gewerkt, zou ik nog al een vreemde combinatie vinden met natuursteen. Hier zie je overigens hoe plint zonder afgeplakte ramen veel meer openheid geeft (met een beetje verbeelding danquote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nu ben ik uiteraard geen stedebouwkundige, maar wat ik wel weet is dat de V&D en de Hema ongeveer hetzelfde bouwjaar hebben (beide begin jaren '50), en wat jij bestempelt als het gebouw erachter is in wezen de derde verdieping van de V&D, met restaurant en kantoor. Het is dus zo bedoeld, alhoewel ik van die bovenste verdieping niet helemaal zeker weet of die er vanaf het begin op zit.
Herkansing in Utrecht.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ver rijden vanuit Amsterdam.
Mijn tijd is schaars.
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het je niet bevalt, dan rot je toch lekker op naar Almere?
Tijd om de zaak wat op te schudden en tussen al het ouwe spul wat hypermoderne panden met veel spiegelend glas enzo neer te zetten. Wat dat betreft vind ik dit echt een heerlijk ontwerp; prachtig toch als ze dat eens tussen alle oude grachtenpanden neer zouden zetten:quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De rest van Nederland ziet liever historiserende jaren '30 architectuur.
Bevalt mij prima. Mensen betalen 30k meer voor een huis van de Amsterdamse school met andere kekke vooroorlogse details. Dan heeft men dat te bouwen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als het je niet bevalt, dan rot je toch lekker op naar Almere?
Ik hou wel van wat moderne architectuur. Maar er zijn betere plaatsen om dat te bouwen dan in de grachtengordel door al die funderingsellende.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Tijd om de zaak wat op te schudden en tussen al het ouwe spul wat hypermoderne panden met veel spiegelend glas enzo neer te zetten. Wat dat betreft vind ik dit echt een heerlijk ontwerp; prachtig toch als ze dat eens tussen alle oude grachtenpanden neer zouden zetten:
[ afbeelding ]
Hoiquote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:32 schreef Boze_Appel het volgende:
NWS / Duizenden Irakezen verlaten Finland
Welke mongool gaat er dan ook vrijwillig naar Finland.
In de winter 2 uur per dag wat schemerlicht, -30 graden en veel sneeuw. Dat hadden ze toch ook wel van te voren kunnen bedenken inderdaad.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:32 schreef Boze_Appel het volgende:
NWS / Duizenden Irakezen verlaten Finland
Welke mongool gaat er dan ook vrijwillig naar Finland.
Gewoon lekker heien tot een zandlaag op 60 meter diepte.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:33 schreef GSbrder het volgende:
Ik hou wel van wat moderne architectuur. Maar er zijn betere plaatsen om dat te bouwen dan in de grachtengordel door al die funderingsellende.
Oost, west, asbestquote:
Er zijn ook wel mooie voorbeelden. Maar dan eerder uit de jaren zestig. Toen was er was er iets meer geld.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus vaak niet mee eens. Strakke lijnen; glas, staal en beton; en doelmatigheid. Ik vind het dikwijls best wel mooi als je even de tijd neemt om er naar te kijken.
Zit je wel Eerste Klas?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:38 schreef Gutmensch het volgende:
Zo, weekend.
*blik bier opentrekt in intercity van Groningen naar Zwolle
En ondertussen de halve buurt in laten stortenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Gewoon lekker heien tot een zandlaag op 60 meter diepte.
De verhouding wordt vaak extra scheef getrokken doordat het onderhoud matig is. Graffiti die lang blijft zitten, door roetaanslag grauw geworden beton, of doordat enkelglas in stalen kozijnen vervangen is door dubbelglas in dikke kunststof kozijnen. Zouden die gebouwen zo vertroeteld worden als bijvoorbeeld de Van Nelle-fabriek, dan zou de waardering al voor gebouwen uit die tijd al omhoog gaan.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er zijn ook wel mooie voorbeelden. Maar dan eerder uit de jaren zestig. Toen was er was er iets meer geld.
Zijn we gelijk van die ouwe zooi af.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En ondertussen de halve buurt in laten storten
De Van Nelle is vooroorlogs. Ja, dat kan in Rotterdam.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De verhouding wordt vaak extra scheef getrokken doordat het onderhoud matig is. Graffiti die lang blijft zitten, door roetaanslag grauw geworden beton, of doordat enkelglas in stalen kozijnen vervangen is door dubbelglas in dikke kunststof kozijnen. Zouden die gebouwen zo vertroeteld worden als bijvoorbeeld de Van Nelle-fabriek, dan zou de waardering al voor gebouwen uit die tijd al omhoog gaan.
Oh, dat vind ik echt een heerlijk gebouw.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:47 schreef 99.999 het volgende:
Over een gebouw uit die tijd in Rotterdam
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)delsgebouw-overleven
Daphne was pas na die Belgische dancemuziek hèquote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Had maar een beetje meer op de muziek gelet destijds. Dan was de Belgische dancemuziek geen verrassing voor je geweest.
Nee, dubbele VIRM en niet al teveel studenten, dus plek zat.quote:
Ja, dat weet ik.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De Van Nelle is vooroorlogs. Ja, dat kan in Rotterdam.
Dat is waar ja.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Daphne was pas na die Belgische dancemuziek hè. Daphne was in de periode waarin Milk Inc. de Belgische dancemuziek vertegenwoordigde.
Dat de staat van onderhoud meespeelt klopt natuurlijk. Maar qua ontwerp e.d. vind ik het ook niet geweldig veelal.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik.Maar ik bedoel dat je met een goede opknapbeurt een gebouw er al een stuk beter uit kan laten zien. De vaak slechte onderhoudsstaat speelt denk ik mee in de lage waardering van na-oorlogse ontwerpen.
Aha, ook treinenautist?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:53 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, dubbele VIRM en niet al teveel studenten, dus plek zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |