Kan ook een tijdelijk pijntje zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:37 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Als je hem binnen de 4 uur uitloopt, kom je wel in de Runner’s World op de marathonranglijst.
Als man moet je hem dan binnen de 3 uur uitlopen... wat relatief een veel moeilijkere opgave is.
Helaas gaat het hier niet zo goed. Morgenavond (voor de training) naar de fysio, omdat ik toch wel wat last heb van mijn achterkant kuit. Het zou kunnen door overbelasting, en/of omdat ik nogal overpronatie heb. Daar heb ik overigens wel schoenen voor. De sportarts adviseerde me vorig jaar wel om schoenen te kopen met een inlegzooltje.
De afgelopen dagen uit voorzichtigheid niet getraind. Het vervelendste scenario is natuurlijk als ik mijn marathon (3 april) niet kan lopen. Slecht nieuws vertellen is nooit leuk.
Dat is niet de afspraak he. Je was gewoon onwijs goed bezig voor de CPC, en het is wel de bedoeling dat je die nog uit gaat lopenquote:Op woensdag 10 februari 2016 20:44 schreef GotC het volgende:
Geloof dat ik het lopen iig tot het weekend laat voor wat het is. Voel m'n voet continu, ook als ik zit
Misschien is het een lichte kramp; ik ben er wel vrij snel bij. Heb je bij een blessure (meestal) ook echt pijn? Ik ben benieuwd wat de fysiotherapeute zegt morgen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:41 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Kan ook een tijdelijk pijntje zijn natuurlijk.
Ja, die lijst ken ik. Ligt niet voor de hand dat ik onder de 4 uur kom hoor, maar erover dromen is ook leuk
Liefquote:Op woensdag 10 februari 2016 20:58 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dat is niet de afspraak he. Je was gewoon onwijs goed bezig voor de CPC, en het is wel de bedoeling dat je die nog uit gaat lopen
Ik vind 3:05 best hard op de marathon.quote:Op woensdag 10 februari 2016 07:28 schreef Guard het volgende:
[..]
De limiet lijkt me geen probleem voor jou, tbh. Je moet het alleen wel even ergens lopen
En wat zegt je gevoel nu? Toch inschrijven of niet?quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:39 schreef DeLuna het volgende:
Helaas, niet geselecteerd voor het team van Runninglau voor de marathon van Amsterdam.
Geen idee, ik wil heel graag een marathon lopen maar het lot laten beslissen was toch makkelijker dan dat ik zelf een beslissing moet maken.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:43 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
En wat zegt je gevoel nu? Toch inschrijven of niet?
Eerst een paar halve marathons lopen danquote:Op woensdag 10 februari 2016 22:50 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Geen idee, ik wil heel graag een marathon lopen maar het lot laten beslissen was toch makkelijker dan dat ik zelf een beslissing moet maken.
Precies, ik heb er geen haast bij. Maar wel ontzettend zin in de CPCquote:Op woensdag 10 februari 2016 22:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Eerst een paar halve marathons lopen danDan ga je er vanzelf vertrouwen in krijgen!
Dan wacht je een paar jaar, mag je er een paar minuten langer over doenquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:58 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik vind 3:05 best hard op de marathon.
Al moet ik zeggen dat ik nog nooit maanden lang achter elkaar 3x per week getraind heb, dus zou mij dat lukken kan ik m'n niveau nog wel wat opkrikken. Maar ik zie wel, zomers marathontraining doen is zelfmoord in Doha, zowel als het buiten probeert als alles op de loopband...
Al wil ik wel weer een marathon gaan doen denk en het liefst ook de Two Oceans Race in Kaapstad volgend jaar. Eerst maar eens zien of ik het najaar misschien een marathon doe weer...
heb er veel mee gevlogen toen ze nog EHV-LON deden. Kleine(re) vliegtuigen maar prima service en vallen onder KLM/AirFrance toen tenminste en nu nog dacht ik.quote:Op donderdag 11 februari 2016 05:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
heeft er iemand hier toevallig ervaring met CityJet? ik moet in augustus van AMS naar LON en de start van mijn miler is op steenworp afstand van London City airport dus het lijkt me handig om met CityJet te vliegen en in de buurt van het vliegveld een kamer of iets dergelijks te boeken.
Als het qua kosten enigszins uitkan gewoon doen, veiligheid is bij alle maatschappijen ok en op zo,n korte afstand lijkt comfort me ook geen probleem.quote:Op donderdag 11 februari 2016 05:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
heeft er iemand hier toevallig ervaring met CityJet? ik moet in augustus van AMS naar LON en de start van mijn miler is op steenworp afstand van London City airport dus het lijkt me handig om met CityJet te vliegen en in de buurt van het vliegveld een kamer of iets dergelijks te boeken.
Ik doe een tweedegraads lerarenopleiding Nederlands, daarmee kan ik zowel in het voortgezet onderwijs als op het MBO terecht. Weet nog niet wat mij leuker lijkt, heeft allebei voor- en nadelen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:16 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Boude stap! Wat voor onderwijs richt je op?
Je snapt dat we vanaf nu op iedere slak zout gaan leggen he? Het is "mbo"quote:Op donderdag 11 februari 2016 10:19 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ik doe een tweedegraads lerarenopleiding Nederlands, daarmee kan ik zowel in het voortgezet onderwijs als op het MBO terecht. Weet nog niet wat mij leuker lijkt, heeft allebei voor- en nadelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een geslaagde intervaltraining al zeg ik het zelf!10km, en dan 5x een blokje 1km snel - 1km herstel, en dan die eerste km steeds sneller dan die in het vorige blokje. En opletten dat het herstel ook echt herstel is. Volgensmij is het allemaal wel gelukt
Tevreden dus!
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
Ah, helder! Zoiets moet het wel zijn ja. Gek genoeg staat deze specifieke training wel 2x op het schema, maar ik ga er maar vanuit dat het is zoals jij zegt en dat het dus gewoon een typo is. 3km N2 dus.quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:49 schreef Mr.B. het volgende:
Volgens mij zou die 3km N2 moeten zijn. Een climaxduurloop gaat bij ons bijvoorbeeld vaak zo:
25min duurlooptempo 1 , 20 minuten tempo 2 (ongeveer 15"/km sneller), 15 minuten marathontempo en soms om het lekker zwaar te maken nog 15 minuten HM-tempo.
Bij jou zou ik zeggen 5km duurlooptempo, 3km marathontempo en 1km HM/10km tempo
quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:19 schreef Gogo83 het volgende:
Ik was van plan om vanavond bij de atletiekvereniging te gaan lopen. Maar vanochtend vroeg mossel waarom ik niet overdag ging, met zulk mooi weer. Dus na een middagje studeren heb ik zojuist mijn intervaltraining gedaan. 8*3, P1. Ging lekker, alleen een klein beetje last van m'n linkerkuit. En het was inderdaad heerlijk loopweer.![]()
Dat wisselt. Het kan ook met lichte irritatie beginnen.. Gewoon ff de fysio afwachtenquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:11 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Misschien is het een lichte kramp; ik ben er wel vrij snel bij. Heb je bij een blessure (meestal) ook echt pijn? Ik ben benieuwd wat de fysiotherapeute zegt morgen.
Dat is zeker een pittig doel... een marathon goed voorbereiden is een vak :-)
Heb je al wel halve marathons gelopen?
Ik zou een blauwe lamp doen, dan loop je als de brandweer. Beetje joelen onderwegquote:Op donderdag 11 februari 2016 15:27 schreef Devv het volgende:
Wie kan een goede hoofdlamp adviseren? Ik heb het liefst een hoofdlamp met een extra bevestigingsstuk bovenlangs zodat het minder snel afzakt. En wat is het voordeel van rood licht?
quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:38 schreef pijll het volgende:
DW, kan je me toevoegen bij de CPC op 6 maart? Ik loop de 10km.
Done!quote:Op donderdag 11 februari 2016 14:06 schreef McTwente het volgende:
En mij bij de Groet uit Schoorl aankomende zondag? 30 km graag.
Je hebt mijn naam onnodig geweld aangedaan!quote:
Ligt eraan wat je ermee wilt. Rood licht is itt wit licht geschikter om iets te lezen in het donker. Black Diamond is een goed alternatief voor Petzl. Vaak heb je voor dezelfde prijs meer functionaliteiten. Eén dezelfde knopje voor aanzetten en dimmen (dan ingedrukt houden) geeft ook gemak bij het gebruik.quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:27 schreef Devv het volgende:
Wie kan een goede hoofdlamp adviseren? Ik heb het liefst een hoofdlamp met een extra bevestigingsstuk bovenlangs zodat het minder snel afzakt. En wat is het voordeel van rood licht?
Zeer slank? I think notquote:Een marathonloper is uniek! Herkenbaar aan: een zeer slank postuur met gespierde benen, een topconditie (wel slecht in sprinten) en een bijna onmenselijk regelmatige ademhaling en hartslag.
Ik had ook al naar Black Diamond gekeken. Petzl leek mij eigenlijk vooral duur. Ik zal mij eens verder in deze twee merken verdiepen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 19:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je ermee wilt. Rood licht is itt wit licht geschikter om iets te lezen in het donker. Black Diamond is een goed alternatief voor Petzl. Vaak heb je voor dezelfde prijs meer functionaliteiten. Eén dezelfde knopje voor aanzetten en dimmen (dan ingedrukt houden) geeft ook gemak bij het gebruik.
[..]
Nummer 4quote:Op donderdag 11 februari 2016 19:29 schreef Guard het volgende:
Licht vermakelijk: https://loopgids.nl/artikelen/10-soorten-hardlopers-welke-ben-jij
Te weinig types, en dit:
[..]
Zeer slank? I think not
Kolere...hoe ver moet ik dan lopenquote:Op donderdag 11 februari 2016 20:12 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Nummer 4
als je tijd/adem/energie hebt om tijdens het hardlopen andere mensen te begroeten loop je niet snel of ver genoeg
Heb ik nou gewoon een slechte conditie?quote:
Als je zo traint ben je binnen no time een nummer 2quote:Op donderdag 11 februari 2016 20:12 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Nummer 4
als je tijd/adem/energie hebt om tijdens het hardlopen andere mensen te begroeten loop je niet snel of ver genoeg
Oh dat ben ik al minus de nummer de blessures.quote:Op donderdag 11 februari 2016 20:19 schreef Guard het volgende:
[..]
Als je zo traint ben je binnen no time een nummer 2
Trek je alleen sprints of zo?quote:Op donderdag 11 februari 2016 20:21 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Oh dat ben ik al minus de nummer de blessures.
Maar ik loop wel altijd ja, ook als het keihard stormt en regent, als je eenmaal met excuusjes begint kom je er niet meer vanaf. Gewoon op vaste dagen en tijden gaan.
En ik loop toch al een tijdje maar toch ben ik altijd zwaar buiten adem. Maar ik herstel wel snel. Echt zolang ik loop is het keihard hijgen of zelfs hyperventilatie-achtig ademen en gaat m'n hart echt als een idioot maar zodra ik stop of wandel ben ik binnen 1 minuut helemaal hersteld
Geen idee of het normaal is of niet, lijkt me wel
Ik weet niet of je je daadwerkelijk altijd traint dat je geen energie kunt missen om anderen te groeten, maar ik zou ook eens af en toe gewoon rustig aan doen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 20:21 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Oh dat ben ik al minus de nummer de blessures.
Maar ik loop wel altijd ja, ook als het keihard stormt en regent, als je eenmaal met excuusjes begint kom je er niet meer vanaf. Gewoon op vaste dagen en tijden gaan.
En ik loop toch al een tijdje maar toch ben ik altijd zwaar buiten adem. Maar ik herstel wel snel. Echt zolang ik loop is het keihard hijgen of zelfs hyperventilatie-achtig ademen en gaat m'n hart echt als een idioot maar zodra ik stop of wandel ben ik binnen 1 minuut helemaal hersteld
Geen idee of het normaal is of niet, lijkt me wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |