abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159836769
Wie kan een goede hoofdlamp adviseren? Ik heb het liefst een hoofdlamp met een extra bevestigingsstuk bovenlangs zodat het minder snel afzakt. En wat is het voordeel van rood licht?
pi_159837016
Van mijn schema moet (lees: mag :+ ) ik straks een climaxloop gaan doen.

5km N1 + 3km N3 + 1km N3

Maar wat moet ik nu precies doen dan? :')

Ik gok 5km hardlopen op rustig tempo en dan versnellen naar uitdagend tempo (5 tot 10 sec langzamer dan mijn 10km tempo) en dat 3km vasthouden, maar dan? Nog 1km op datzelfde tempo? Dan had er toch net zo goed 4km N3 kunnen staan?

Please enlighten me :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2016 15:41:16 ]
pi_159837248
Volgens mij zou die 3km N2 moeten zijn. Een climaxduurloop gaat bij ons bijvoorbeeld vaak zo:
25min duurlooptempo 1 , 20 minuten tempo 2 (ongeveer 15"/km sneller), 15 minuten marathontempo en soms om het lekker zwaar te maken nog 15 minuten HM-tempo.

Bij jou zou ik zeggen 5km duurlooptempo, 3km marathontempo en 1km HM/10km tempo
pi_159837385
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 15:49 schreef Mr.B. het volgende:
Volgens mij zou die 3km N2 moeten zijn. Een climaxduurloop gaat bij ons bijvoorbeeld vaak zo:
25min duurlooptempo 1 , 20 minuten tempo 2 (ongeveer 15"/km sneller), 15 minuten marathontempo en soms om het lekker zwaar te maken nog 15 minuten HM-tempo.

Bij jou zou ik zeggen 5km duurlooptempo, 3km marathontempo en 1km HM/10km tempo
Ah, helder! Zoiets moet het wel zijn ja. Gek genoeg staat deze specifieke training wel 2x op het schema, maar ik ga er maar vanuit dat het is zoals jij zegt en dat het dus gewoon een typo is. 3km N2 dus. :)

Bedankt voor je reactie :)
pi_159837917
Ik was van plan om vanavond bij de atletiekvereniging te gaan lopen. Maar vanochtend vroeg mossel waarom ik niet overdag ging, met zulk mooi weer. Dus na een middagje studeren heb ik zojuist mijn intervaltraining gedaan. 8*3, P1. Ging lekker, alleen een klein beetje last van m'n linkerkuit. En het was inderdaad heerlijk loopweer. O+
pi_159839007
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 16:19 schreef Gogo83 het volgende:
Ik was van plan om vanavond bij de atletiekvereniging te gaan lopen. Maar vanochtend vroeg mossel waarom ik niet overdag ging, met zulk mooi weer. Dus na een middagje studeren heb ik zojuist mijn intervaltraining gedaan. 8*3, P1. Ging lekker, alleen een klein beetje last van m'n linkerkuit. En het was inderdaad heerlijk loopweer. O+
^O^

Overdag lopen O+
Ik moet nog een uurtje of 3 wachten...
  donderdag 11 februari 2016 @ 17:35:30 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159839532
Een dikke vette meer dan voltijdse klus gooit een beetje roet in het eten qua hardlopen. Nu vaak laat thuis en compleet uitgeblust. Energie wordt gelukkig beter, maar ik vrees dat twee maanden niet-lopen te lang wordt. Ik heb niet voor niks tijdens mijn laatste training een flinke sprint getrokken, omdat ik vermoedde dat dat weleens de laatste kon zijn in een hele tijd :{

Ik ga lekker op zaterdagochtend een beetje krachtpatsen en als bonus af en toe hardlopen. Verder lees ik lekker mee en sta langs de lijn waar kan. En ik vind het niet eens meer erg :) :)
pi_159839554
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 21:11 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Misschien is het een lichte kramp; ik ben er wel vrij snel bij. Heb je bij een blessure (meestal) ook echt pijn? Ik ben benieuwd wat de fysiotherapeute zegt morgen.

Dat is zeker een pittig doel... een marathon goed voorbereiden is een vak :-)

Heb je al wel halve marathons gelopen?
Dat wisselt. Het kan ook met lichte irritatie beginnen.. Gewoon ff de fysio afwachten :)

Ja, ik heb 3 halve marathons gelopen en een 25. Dit jaar doe ik nog wat van zulke afstanden en hopelijk volgend jaar de hele. Maar sub4 is geen doel hoor, zeker niet voor de eerste. Heb de hm net op 2 uur gekregen met heel veel moeite dus das toch een ander kaliber ;)

GotC! Heel blijven hoor!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 11 februari 2016 @ 17:50:01 #84
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_159839873
Noh het is echt Perfect loopweer O+ En m'n voet doet al minder pijn! Loop bijna niet meer mank :').
  donderdag 11 februari 2016 @ 17:54:59 #85
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159839985
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 15:27 schreef Devv het volgende:
Wie kan een goede hoofdlamp adviseren? Ik heb het liefst een hoofdlamp met een extra bevestigingsstuk bovenlangs zodat het minder snel afzakt. En wat is het voordeel van rood licht?
Ik zou een blauwe lamp doen, dan loop je als de brandweer. Beetje joelen onderweg _O_
Petzl is een bekend merk, tot zover mijn kennis over hoofdlampen. :@
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  donderdag 11 februari 2016 @ 17:55:26 #86
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159839994
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 13:38 schreef pijll het volgende:
DW, kan je me toevoegen bij de CPC op 6 maart? Ik loop de 10km.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 14:06 schreef McTwente het volgende:
En mij bij de Groet uit Schoorl aankomende zondag? 30 km graag.
Done!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  donderdag 11 februari 2016 @ 18:43:18 #87
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_159841241
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 17:55 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

[..]

Done!
Je hebt mijn naam onnodig geweld aangedaan! ;)
Dat nu juist jij niet weet hoe je Twente schrijft...
  donderdag 11 februari 2016 @ 19:03:09 #90
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_159841637
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 15:27 schreef Devv het volgende:
Ligt eraan wat je ermee wilt. Rood licht is itt wit licht geschikter om iets te lezen in het donker. Black Diamond is een goed alternatief voor Petzl. Vaak heb je voor dezelfde prijs meer functionaliteiten. Eén dezelfde knopje voor aanzetten en dimmen (dan ingedrukt houden) geeft ook gemak bij het gebruik.

Heb mezelf uitgebreid laten voor'lichten' bij een lokale outdoorwinkel toen ik er eentje kado ging doen aan mijn meneer :)
pi_159842528
Licht vermakelijk: https://loopgids.nl/artikelen/10-soorten-hardlopers-welke-ben-jij

Te weinig types, en dit:
quote:
Een marathonloper is uniek! Herkenbaar aan: een zeer slank postuur met gespierde benen, een topconditie (wel slecht in sprinten) en een bijna onmenselijk regelmatige ademhaling en hartslag.
Zeer slank? I think not :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 11 februari 2016 @ 19:31:43 #92
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_159842584
Bwahahahahahaha! :D

Slank :')
F means you're fucked
pi_159843811
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 19:03 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je ermee wilt. Rood licht is itt wit licht geschikter om iets te lezen in het donker. Black Diamond is een goed alternatief voor Petzl. Vaak heb je voor dezelfde prijs meer functionaliteiten. Eén dezelfde knopje voor aanzetten en dimmen (dan ingedrukt houden) geeft ook gemak bij het gebruik.

[..]

Ik had ook al naar Black Diamond gekeken. Petzl leek mij eigenlijk vooral duur. Ik zal mij eens verder in deze twee merken verdiepen.
pi_159843918
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 19:29 schreef Guard het volgende:
Licht vermakelijk: https://loopgids.nl/artikelen/10-soorten-hardlopers-welke-ben-jij

Te weinig types, en dit:

[..]

Zeer slank? I think not :P
Nummer 4

als je tijd/adem/energie hebt om tijdens het hardlopen andere mensen te begroeten loop je niet snel of ver genoeg
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  donderdag 11 februari 2016 @ 20:12:52 #95
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_159843937
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2016 20:12 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Nummer 4

als je tijd/adem/energie hebt om tijdens het hardlopen andere mensen te begroeten loop je niet snel of ver genoeg
Kolere...hoe ver moet ik dan lopen ;(
F means you're fucked
pi_159843956
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 20:12 schreef YUR het volgende:

[..]

Kolere...hoe ver moet ik dan lopen ;(
Heb ik nou gewoon een slechte conditie? :'(
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_159844137
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2016 20:12 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Nummer 4

Als je zo traint ben je binnen no time een nummer 2
:P
pi_159844222
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 20:19 schreef Guard het volgende:

[..]

Als je zo traint ben je binnen no time een nummer 2
:P
Oh dat ben ik al minus de nummer de blessures.

Maar ik loop wel altijd ja, ook als het keihard stormt en regent, als je eenmaal met excuusjes begint kom je er niet meer vanaf. Gewoon op vaste dagen en tijden gaan.

En ik loop toch al een tijdje maar toch ben ik altijd zwaar buiten adem. Maar ik herstel wel snel. Echt zolang ik loop is het keihard hijgen of zelfs hyperventilatie-achtig ademen en gaat m'n hart echt als een idioot maar zodra ik stop of wandel ben ik binnen 1 minuut helemaal hersteld

Geen idee of het normaal is of niet, lijkt me wel :P
pi_159844519
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 20:21 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Maar ik loop wel altijd ja, ook als het keihard stormt en regent, als je eenmaal met excuusjes begint kom je er niet meer vanaf. Gewoon op vaste dagen en tijden gaan.

En ik loop toch al een tijdje maar toch ben ik altijd zwaar buiten adem. Maar ik herstel wel snel. Echt zolang ik loop is het keihard hijgen of zelfs hyperventilatie-achtig ademen en gaat m'n hart echt als een idioot maar zodra ik stop of wandel ben ik binnen 1 minuut helemaal hersteld

Trek je alleen sprints of zo? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2016 20:30:34 ]
pi_159844546
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 20:21 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Ik weet niet of je je daadwerkelijk altijd traint dat je geen energie kunt missen om anderen te groeten, maar ik zou ook eens af en toe gewoon rustig aan doen.
Geen enkel schema schrijft iedere training volle bak voor...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')