Alleen de laatste reden lijkt mij an sich doorslaggevend. Je boedel moet je toch blijven meeslepen.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tsja, er zijn talloze redenen waarom iemand met een ton aan inkomen huurt.
Een voetballer met een aflopend contract, een ondernemer met een zeer steile inkomensgroeicurve, iemand die veel moet reizen naar New York of Londen, iemand die op interim-basis door het hele land gaat, iemand met een groot deel variabel inkomen.
Het zijn allemaal legitieme redenen en zo zijn er nog wel meer, het zou fiscaal niet moeten uitmaken welke keuzes je maakt in je leven.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alleen de laatste reden lijkt mij an sich doorslaggevend. Je boedel moet je toch blijven meeslepen.
Lijkt me niet echt prettig om als voetbaljochie met een hut in Leeuwarden te zitten terwijl je de komende 9 jaar in het buitenland verwacht te voetballen.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alleen de laatste reden lijkt mij an sich doorslaggevend. Je boedel moet je toch blijven meeslepen.
En niet alleen voetballers, ik heb oa in Ierland, Belgie, UK, Singapore en Duitsland gewoond en gewerkt. Heb verder ook in de meeste oosteuropese landen en azie gewerkt,quote:Op maandag 8 februari 2016 21:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt prettig om als voetbaljochie met een hut in Leeuwarden te zitten terwijl je de komende 9 jaar in het buitenland verwacht te voetballen.
Een van de redenen dat Duitsland minder hard geraakt is door de crisis is het lagere woningbezit.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En niet alleen voetballers, ik heb oa in Ierland, Belgie, UK, Singapore en Duitsland gewoond en gewerkt. Heb verder ook in de meeste oosteuropese landen en azie gewerkt,
Suggestief artikel, wordt slechts naar een deel gekeken, geen woord over accijnzen op brandstoffen, BPM, lokale lasten, opgeblazen grondprijzen door een monopoly van de overheid op bouwrijp maken etc etcquote:Op maandag 8 februari 2016 21:30 schreef Klopkoek het volgende:
https://nrccarriere.nl/ar(...)lasting-dan-de-rest/
Waarbij uitgerekend de hogere inkomens spekkoper zijn geweest
Dan verkoop of verhuur je het. Big deal.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt prettig om als voetbaljochie met een hut in Leeuwarden te zitten terwijl je de komende 9 jaar in het buitenland verwacht te voetballen.
Een filiaalmanager bij de AH heeft een maandsalaris van 5000,- euro, best goed vind ik zo.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
100.000 bruto per jaar komt neer op ongeveer 4.700 euro per maand netto. Als je dan nog rekening houdt met diverse aftrekposten dan houdt iemand met 100.000 euro bruto per jaar zeker 5000 netto per maand over.
Je berekening zit er dus ongeveer 20% naast.
5000 euro netto per maand vind ik niet rijk in de zin dat je kunt rentenieren, maar je bent zeker bovengemiddeld welgesteld en zou met een dergelijk inkomen prima en redelijk zorgeloos moeten kunnen rondkomen uiteraard.
Lekker in Amsterdam, niet zo fijn in dorpjes.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan verkoop of verhuur je het. Big deal.
Moet je ook niet in een dorp kopen. Wat een rammelende argumenten toch weer.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lekker in Amsterdam, niet zo fijn in dorpjes.
Lekker forenzen vanuit een stad naar Kerkrade.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Moet je ook niet in een dorp kopen. Wat een rammelende argumenten toch weer.
Waarom moeten mensen maar volgens jouw regeltjes leven?quote:Op maandag 8 februari 2016 21:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan verkoop of verhuur je het. Big deal.
Erik heeft niet zoveel ervaring met andere meningen. Kan gebeuren.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom moeten mensen maar volgens jouw regeltjes leven?
Gezond eten is helaas wat duurder.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:57 schreef Conso_3 het volgende:
[..]
En dat terwijl mensen juist veel minder cola en sjips zouden moeten eten.
Vreemd, inderdaad.
Waar komt die onzin toch weer vandaan? Bij de Turkse groenteboer koop je kilo's groente voor een paar Euro.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gezond eten is helaas wat duurder.
Die hebben meer buffer opgebouwd. Nogal wiedes dat die beter door slechte tijden heen komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:44 schreef Elfletterig het volgende:
De rijken betalen veel te weinig belasting. De kloof tussen arm en rijk groeit alsmaar verder. De rijken zijn vrijwel ongeschonden door de economische crisis gekomen of werden er zelfs flink beter van. Armen en zelfs mensen met een modaal tot bovenmodaal inkomen vangen de klappen op.
De macht op deze planeet komt in handen van een klein groepje extreem rijke mensen. Dat zijn figuren die precies weten hoe ze belasting moeten ontduiken, hoe ze geld moeten wegsluizen en hoe ze hun vermogen als machtsmiddel moeten inzetten.
Wel. Groente en fruit is in Nederland veel goedkoper dan verwerkte producten zoals chips en cola.quote:
Waarom denk je nu dat een voedselbank tegenwoordig bestaat en eerst niet?quote:Op maandag 8 februari 2016 20:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom is het aantal mensen bij een voedselbank nu dan wel een indicator voor toegenomen armoede?
De inkomensverdeling is juist redelijk continu van aard in Nederland. Van een kloof is echt geen sprake.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..] De kloof tussen arm en rijk groeit alsmaar verder. [..]
Kijk de docu 'Food Inc'.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wel. Groente en fruit is in Nederland veel goedkoper dan verwerkte producten zoals chips en cola.
Is het zo gek dat mensen met doorgaans bovengemiddelde intelligentie, bovengemiddelde creativiteit en de intrinsieke motivatie om hard te werken om hun vermogen te laten groeien, sneller kunnen groeien dan mensen die thuis op de bank zitten? Iemand die 12-16 uur per dag bezig is meer inkomen of vermogen te vergaren, zal daar allicht wat beter in slagen dan iemand die vooral bezig is met geld uitgeven. Ik weet niet welk werkbaar systeem er voor kan zorgen dat mensen met de ambitie rijk of machtig te worden, daar niet in slagen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:44 schreef Elfletterig het volgende:
De rijken betalen veel te weinig belasting. De kloof tussen arm en rijk groeit alsmaar verder. De rijken zijn vrijwel ongeschonden door de economische crisis gekomen of werden er zelfs flink beter van. Armen en zelfs mensen met een modaal tot bovenmodaal inkomen vangen de klappen op.
De macht op deze planeet komt in handen van een klein groepje extreem rijke mensen. Dat zijn figuren die precies weten hoe ze belasting moeten ontduiken, hoe ze geld moeten wegsluizen en hoe ze hun vermogen als machtsmiddel moeten inzetten.
Ik schreef wat anders, namelijk dat velen er flink beter van zijn geworden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die hebben meer buffer opgebouwd. Nogal wiedes dat die beter door slechte tijden heen komen.
Strikt communisme invoeren, en dan bij voorkeur zonder de dictator en de politieke elite. Geen gezeik, iedereen rijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is het zo gek dat mensen met doorgaans bovengemiddelde intelligentie, bovengemiddelde creativiteit en de intrinsieke motivatie om hard te werken om hun vermogen te laten groeien sneller kunnen groeien dan mensen die thuis op de bank zitten? Iemand die 12-16 uur per dag bezig is meer inkomen of vermogen te vergaren, zal daar allicht wat beter in slagen dan iemand die vooral bezig is met geld uitgeven. Ik weet niet welk werkbaar systeem er voor kan zorgen dat mensen met de ambitie rijk of machtig te worden, daar niet in slagen.
Dat is een flagrante onwaarheid.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die hebben meer buffer opgebouwd. Nogal wiedes dat die beter door slechte tijden heen komen.
Nogmaals, ik begrijp dat mensen naar de voedselbank zullen gaan als er een voedselbank is. Net zoals ik begrijp dat er mensen op een andere manier aan voedsel proberen te komen wanneer er geen voedselbank is. Het gaat mij er om dat de voedselbank een vrij recent fenomeen is van de afgelopen 15 jaar.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom denk je nu dat een voedselbank tegenwoordig bestaat en eerst niet?
Het is bekend dat armoede onder kinderen in Nederland vrij hoog ligt, naar West Europese maatstaven (en is toegenomen met de jaren). Die zullen toch echt gevoed moeten worden.
Verder is volgens de OESO normen de armoede wel degelijk toegenomen van 4% naar meer dan 12%. Dat de 'duiding' van het CBS daar een draai aan geeft doet er niets aan af. Armoede is altijd relatief, en de voedselbanken spelen in op die behoefte. Je kunt mensen ook op water en rijst zetten, natuurlijk. Wordt het land en de economie niet beter van.
De crisis van de jaren '30 had het compleet tegenovergestelde effect.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is het zo gek dat mensen met doorgaans bovengemiddelde intelligentie, bovengemiddelde creativiteit en de intrinsieke motivatie om hard te werken om hun vermogen te laten groeien sneller kunnen groeien dan mensen die thuis op de bank zitten? Iemand die 12-16 uur per dag bezig is meer inkomen of vermogen te vergaren, zal daar allicht wat beter in slagen dan iemand die vooral bezig is met geld uitgeven. Ik weet niet welk werkbaar systeem er voor kan zorgen dat mensen met de ambitie rijk of machtig te worden, daar niet in slagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |