Lage drempel. Ik vind 4200 p/maand netto niet al te veel.quote:
Je salaris is bovengemiddeld. Een relatief objectief gegeven om iemand als 'rijk' te bestempelen.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lage drempel. Ik vind 4200 p/maand netto niet al te veel.
Dat is net zoiets als iedereen met een IQ >100 als hoogbegaafd bestempelen.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:37 schreef Conso_3 het volgende:
[..]
Je salaris is bovengemiddeld. Een relatief objectief gegeven om iemand als 'rijk' te bestempelen.
Nee, die hebben een bovengemiddeld IQ. Net zoals iemand met een een salaris van 4200 per maand bovengemiddeld verdiend.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als iedereen met een IQ >100 als hoogbegaafd bestempelen.
Ik vind ¤ 23.000 euro p/jaar niet veel.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:43 schreef Conso_3 het volgende:
[..]
Nee, die hebben een bovengemiddeld IQ. Net zoals iemand met een een salaris van 4200 per maand bovengemiddeld verdiend.
Aangezien de stempel 'rijk' erg arbitrair is, moet je ergens vanuit gaan. Bovengemiddeld verdienen lijkt mij dan een relatief objectief gegeven.
100.000 bruto per jaar komt neer op ongeveer 4.700 euro per maand netto. Als je dan nog rekening houdt met diverse aftrekposten dan houdt iemand met 100.000 euro bruto per jaar zeker 5000 netto per maand over.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat jij vindt. Waar het omgaat is dat het een bovengemiddeld salaris IS.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind ¤ 23.000 euro p/jaar niet veel.
Toch was dit een bovengemiddeld inkomen in 2013.
Nee. Dat is middenklasse volgens Elsevier en Jinekquote:
Stoor jij er aan dat er mensen zijn die duidelijk meer verdienen?quote:Op maandag 8 februari 2016 20:47 schreef Conso_3 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat jij vindt. Waar het omgaat is dat het een bovengemiddeld salaris IS.
Omdat het daarvoor niet nodig wasquote:Op maandag 8 februari 2016 20:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom is het aantal mensen bij een voedselbank nu dan wel een indicator voor toegenomen armoede?
Afhankelijk van het aantal maanden loon (13e maand evt), bijtelling voor een leaseauto en vakantiegeld. Ik heb via loonwijzer ingevuld: 100k / 13,96 = 4.211,92quote:Op maandag 8 februari 2016 20:47 schreef Tomatenboer het volgende:
100.000 bruto per jaar komt neer op ongeveer 4.700 euro per maand netto. Als je dan nog rekening houdt met diverse aftrekposten dan houdt iemand met 100.000 euro bruto per jaar zeker 5000 netto per maand over.
Je berekening zit er dus ongeveer 20% naast.
Nee, waarom?quote:Op maandag 8 februari 2016 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stoor jij er aan dat er mensen zijn die duidelijk meer verdienen?
Nodig?quote:Op maandag 8 februari 2016 20:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat het daarvoor niet nodig was
Dat zegt echter niets over rijkdom. Het gemiddelde primaire huishoudinkomen is 43.800.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:47 schreef Conso_3 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat jij vindt. Waar het omgaat is dat het een bovengemiddeld salaris IS.
En dat terwijl mensen juist veel minder cola en sjips zouden moeten eten.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nodig?
Toen ik geboren werd woonden mijn ouders in een flatje waar alleen in de woonkamer een kachel stond. In een strenge winter stond het rijp op de dekens.
Als kind had ik ijsbloemen op het enkele glas. IJsbloemen, die zie je ook niet meer.
Mijn pa had een goede baan, we aten niet iedere dag vlees, we dronken thee, geen cola of zo, vakanties waren op de fiets naar de veluwe of limburg. Een zwart wit tv hadden we wel. Goede ouwe tijd? Nee, zeker niet, maar dat was toen gewoon zo.
Als een bijstandsmoeder tegenwoordig zo leven moet staat er een team van Brandpunt en SBS schande te roepen, wat? Geen Cola? Geen Sjips?
Ik ben gewoon ouderwets aan het rekenen geslagen met de belastingschijven en rekening houdend met enkele gebruikelijke aftrekposten zoals arbeidskorting en hypotheekrente-aftrek.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Afhankelijk van het aantal maanden loon (13e maand evt), bijtelling voor een leaseauto en vakantiegeld. Ik heb via loonwijzer ingevuld: 100k / 13,96 = 4.211,92
Welke arbeidskorting? Bij een ton is dit 0 euro.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ben gewoon ouderwets aan het rekenen geslagen met de belastingschijven en rekening houdend met enkele gebruikelijke aftrekposten zoals arbeidskorting en hypotheekrente-aftrek.
De voorwaarden voor arbeidskorting zijn inderdaad sinds kort veranderd, my bad.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welke arbeidskorting? Bij een ton is dit 0 euro.
Welke heffingkorting? Bij een ton is dit 0 euro.
Wie zegt dat iemand met 100k een hypotheek heeft?
Tsja, er zijn talloze redenen waarom iemand met een ton aan inkomen huurt.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De voorwaarden voor arbeidskorting zijn inderdaad sinds kort veranderd, my bad.
Verder lijkt het mij wel aannemelijk dat iemand met een inkomen van een ton een hypotheek heeft overigens. Huren is inderdaad evengoed een optie, maar kopen is in dat geval absoluut de voordeligste keuze.
Alleen de laatste reden lijkt mij an sich doorslaggevend. Je boedel moet je toch blijven meeslepen.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tsja, er zijn talloze redenen waarom iemand met een ton aan inkomen huurt.
Een voetballer met een aflopend contract, een ondernemer met een zeer steile inkomensgroeicurve, iemand die veel moet reizen naar New York of Londen, iemand die op interim-basis door het hele land gaat, iemand met een groot deel variabel inkomen.
Het zijn allemaal legitieme redenen en zo zijn er nog wel meer, het zou fiscaal niet moeten uitmaken welke keuzes je maakt in je leven.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alleen de laatste reden lijkt mij an sich doorslaggevend. Je boedel moet je toch blijven meeslepen.
Lijkt me niet echt prettig om als voetbaljochie met een hut in Leeuwarden te zitten terwijl je de komende 9 jaar in het buitenland verwacht te voetballen.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alleen de laatste reden lijkt mij an sich doorslaggevend. Je boedel moet je toch blijven meeslepen.
En niet alleen voetballers, ik heb oa in Ierland, Belgie, UK, Singapore en Duitsland gewoond en gewerkt. Heb verder ook in de meeste oosteuropese landen en azie gewerkt,quote:Op maandag 8 februari 2016 21:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt prettig om als voetbaljochie met een hut in Leeuwarden te zitten terwijl je de komende 9 jaar in het buitenland verwacht te voetballen.
Een van de redenen dat Duitsland minder hard geraakt is door de crisis is het lagere woningbezit.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En niet alleen voetballers, ik heb oa in Ierland, Belgie, UK, Singapore en Duitsland gewoond en gewerkt. Heb verder ook in de meeste oosteuropese landen en azie gewerkt,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |