ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 04-02-2016 20:27:10 ]
Lieve NS, dat mijn IC van 6:20 Dordrecht - Amsterdam niet rijdt is allemaal prima, maar geef mij dan op z'n minst een goede reden in de vorm van "machinist verslapen", "geen koffie voor de machinist" maar kom niet aan met een "verstoring elders" ktx bye _serial_
[ Bericht 2% gewijzigd door _serial_ op 05-02-2016 06:40:58 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Stoomtreinen in Schwarzwald vooral gefilmd met drones, Dennis!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 5 februari 2016 06:33 schreef Monopoly het volgende: Vanmiddag zorg ik in Groningen voor uitstekende dienstregeling. Rangeerdienst van 14.00 uur tot een uurtje of 21.00 uur.
Alweer een nieuwe attractie, hadden ze er nog niet genoeg? Geef ze ook eens een keer geld voor het weer rijvaardig maken van de 3737...
Het museum overweegt niet meer om de 3737 dienstvaardig te maken. Daar zijn verschillende redenen voor. De belangrijkste is - afgezien van de kosten - dat sinds 2009 inbouw van ATB vereist is. Dit zou onmogelijke technische veranderingen in het interieur en belangrijke wijzigingen aan het uiterlijk tot gevolg hebben. Een onvoorziene ATB-remming heeft het risico van platte kanten aan de wielen en afdraaien van de wielen kan in Nederland niet meer worden gedaan. Ook zou de stoom door de bijbehorende techniek automatisch en onmiddellijk worden afgesloten, waarbij het omzwiepen van de regulateursleutel een groot gevaar voor het personeel op zou leveren. Voeding van de ATB-installatie uit batterijen is niet toegestaan. Er zou dus een turbogenerator op de machine moeten worden geplaatst. De opneemspoelen voor het ATB-signaal uit de baan kunnen niet onzichtbaar worden aangebracht. Voor een nauwkeurige bepaling van de snelheid zou een opvallend zichtbare asgever moeten worden aangebouwd. De machine mag achteruit niet sneller dan 45 km/h rijden. Door het ontbreken van draaischijven zou de machine grote afstanden achteruit moeten rijden. Maar bij de dan toegestane snelheid van 45 km/h kan de trein overdag niet meer in de dienstregeling ingepast worden. Er zijn nog andere obstakels die in dit korte bestek niet vermeld kunnen worden.
Lijkt me genoeg redenen
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
De Locov sloopt het voorstel en wilt dat NS de Brusselaar integreert in de Intercity Direct. Kanttekening, 2018 mag ook van Locov.
quote:
De conclusie kan niet anders zijn dan dat het opnemen van Den Haag in de route van de Intercity Amsterdam - Brussel meer kwaad dan goed doet en het grotere belang van een échte snelheidsverbetering in de weg staat. In het belang van een goed treinaanbod voor een grote meerderheid van de reizigers zal de route via Den Haag moeten worden losgelaten.
Ik zou zeggen: maak er inderdaad een koppeling ICd en Benelux van (via de HSL noord- en zuidsectie dus), en zorg daarnaast voor een IC Den Haag C-Rotterdam-Dordrecht-Roosendaal-Antwerpen(-Brussel) die in Rotterdam een crossplatform aansluiting geeft.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Of gaat de sneltrein Essen Charleroi wellicht doorgetrokken worden?
Hmm die stelletjes hebben geen toelating bedenk ik me net....
Essen-Charleroi rijdt met M6 dat in Nederland ver buiten profiel is (de hoogte vooral). Verder alleen een stopper, die mogelijk wel 2x per uur gaat rijden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Over 3 weken ga ik weer die kant op, kijken wat er veranderd is. Heb al wel gezien dat die ouwe gare gore gure gheyle wrakkenzooi van de Tyne & Wear Metro nog steeds rondrijdt, met weer een ander kleurtje
Op vrijdag 5 februari 2016 18:11 schreef Prins_Pils het volgende: Huh wat? Benelux op Sloterdijk en Lelylaan? En gemiep over Blaak? Hou toch op zeg, daar moet je met die trein toch helemaal niet willen stoppen
Ging dat niet over de IC Eindhoven - Den Haag, dat die niet in Blaak kan stoppen vanwege de Benelux?
Op vrijdag 5 februari 2016 19:12 schreef Dr_Flash het volgende: De beperkingen als gevolg van een stel sociaal ontspoorde users zijn voorbij. Het postverkeer wordt geleidelijk hervat.
Op vrijdag 5 februari 2016 19:12 schreef Dr_Flash het volgende: De beperkingen als gevolg van een stel sociaal ontspoorde users zijn voorbij. Het postverkeer wordt geleidelijk hervat.
Als gevolg van een storing elders rest van de dag aangepast postgedrag.
Ik denk altijd dat hij er ook echt zo uitziet, heb ik wel bij meer
Weer een verse Hoog tijd dat iemand een appje maakt omdat in 1x voor alle social media en Whatsapp kan fixen i.p.v. alles handmatig moeten doen .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wordt leuk dan, Fles naar Carlisle, Dennis naar Schwarzwald, Bork Praag, Plzeň, Brno en wat tussen liggende tramzooi en Wenen/Baden, wie gaat er nog meer op pad in de voorjaarsvakantie/eind februari?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 5 februari 2016 23:55 schreef bork het volgende: Wordt leuk dan, Fles naar Carlisle, Dennis naar Schwarzwald, Bork Praag, Plzeň, Brno en wat tussen liggende tramzooi en Wenen/Baden, wie gaat er nog meer op pad in de voorjaarsvakantie/eind februari?
Ik zie geen probleem Overigens ga ik niet zo zeer naar Carlisle (zou graag wel ) maar vooral naar Newcastle.
Carlisle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 6 februari 2016 17:06 schreef DeaDLocK2K het volgende: Daar ben ik ook een paar keer op de weides geweest maar dat kan tegenwoordig niet meer, zit altijd in de VS, luxeprobleem
ja, moest 6a voorbrengen als achteroplopend stel in de stopper naar Leeuwarden. Werd uiteindelijk een ander stel omdat er een trein niet wilde mee werken. Alleen maar storingen in de remmerij en ellende. Was niets meer aan te doen.
Nadat de trein afgelopen woensdag al bij Deurningen op de gevoelige geheugenkaart vastgelegd werd, was ditmaal Almelo de Riet aan de beurt. Puur toeval, want ik moest er iemand oppikken die 5 minuten voor doorkomst van deze trein aankwam op het station. Hier komt de RheinCargo DE 67 met de gele Bauer-containers met daarin vervuilde grond uit Zwitserland door Almelo de Riet op weg naar Veendam.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Drieënhalve week na de vorige foto op dit punt is er het nodige veranderd. Behalve dat het een stuk donkerder was (niet zo gek om 17.10u) zijn de betonnen voeten die aan de noordkant van het spoor lagen ingegraven aan de zuidzijde. Op die voeten zijn ook al palen geplaatst. Het enige dat op het oog nog ontbreekt is wat koperdraad tussen de palen, maar daarmee zal men uit diefstaloogpunt wel wachten tot de onderstations gebouwd zijn en er direct spanning op gezet kan worden. Met 1500v erop wordt het op een of andere manier toch minder snel gestolen ;-). Op de foto passeert DM'90 3449 de Vossenbosweg in Wierden op weg van Enschede naar Zwolle als Sprinter 7962.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Klopt, maar de tegentrein had +8 en toen was het licht toch echt te slecht. Ik heb heb nog geprobeerd, maar daar kon ik echt niks van maken. Dit is al ISO 800, voor die andere trein heb ik zelfs een andere lens (met een groter diafragma) gebruikt, maar dat mocht ook niet baten...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In Twente houden wel Zutphen-Hengelo en Almelo-Mariënberg nog als diesellijntjes, dus helemaal weg zijn ze niet. In tegenstelling tot het westen en zuiden (als Nijmegen-Roermond geëlektrificeerd is).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 7 februari 2016 00:37 schreef dennistd het volgende: In Twente houden wel Zutphen-Hengelo en Almelo-Mariënberg nog als diesellijntjes, dus helemaal weg zijn ze niet. In tegenstelling tot het westen en zuiden (als Nijmegen-Roermond geëlektrificeerd is).
Ja die maaslijn zal nog wel even duren. E nZwolle -Kampen stond ook op de nominatie toch?
Zwolle-Kampen wordt aansluitend aan Wierden-Zwolle gedaan. Wel op een andere manier trouwens: hier gaat elke avond na 20.30u het baanvak plat en wordt er geklust. Zwolle-Kampen wordt gewoon een maand of zo verbust.
Vandaag werd het deze, op dezelfde plek: [ afbeelding ] Drieënhalve week na de vorige foto op dit punt is er het nodige veranderd. Behalve dat het een stuk donkerder was (niet zo gek om 17.10u) zijn de betonnen voeten die aan de noordkant van het spoor lagen ingegraven aan de zuidzijde. Op die voeten zijn ook al palen geplaatst. Het enige dat op het oog nog ontbreekt is wat koperdraad tussen de palen, maar daarmee zal men uit diefstaloogpunt wel wachten tot de onderstations gebouwd zijn en er direct spanning op gezet kan worden. Met 1500v erop wordt het op een of andere manier toch minder snel gestolen ;-). Op de foto passeert DM'90 3449 de Vossenbosweg in Wierden op weg van Enschede naar Zwolle als Sprinter 7962.
'Uhhhh Jan, de voeten staan aan de verkeerde kant van het spoor!'
Ik denk trouwens niet dat ze gaan wachten tot ze er spanning op kunnen zetten, bij bovenleiding wordt eerst de hangdraad los opgehangen en later pas de rijdraden eronder geknoopt maar het is een andere tak van sport dan de masten plaatsen en heeft pas zin als er een hele sectie staat en er uithouders en isolatoren hangen. Wel prettig dat ze de klassieke Nederlandse masten hebben gebruikt. Sjiek!
In de centrale werkplaats van de NMBS in Gentbrugge zijn minstens vijftig werknemers blootgesteld aan de uiterst giftige stof chroom 6. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Volgens de vakbond gaat het zelfs om honderd mensen. Volksvertegenwoordiger Karin Temmerman (SP.A) eist uitleg van minister Galant.
De blootstelling gebeurde tijdens het afschuren van verf in het interieur van oude treinstellen van het type MR75. Drie treinen waren al afgewerkt, toen duidelijk werd dat er een probleem was met de verf. Sinds december zijn de werken stilgelegd.
Giftige varkensneuzen De renovatie ligt dus ook alweer stil, en die vlotte toch al zo goed
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2016 11:20:19 ]
Vandaag werd het deze, op dezelfde plek: [ afbeelding ] Drieënhalve week na de vorige foto op dit punt is er het nodige veranderd. Behalve dat het een stuk donkerder was (niet zo gek om 17.10u) zijn de betonnen voeten die aan de noordkant van het spoor lagen ingegraven aan de zuidzijde. Op die voeten zijn ook al palen geplaatst. Het enige dat op het oog nog ontbreekt is wat koperdraad tussen de palen, maar daarmee zal men uit diefstaloogpunt wel wachten tot de onderstations gebouwd zijn en er direct spanning op gezet kan worden. Met 1500v erop wordt het op een of andere manier toch minder snel gestolen ;-). Op de foto passeert DM'90 3449 de Vossenbosweg in Wierden op weg van Enschede naar Zwolle als Sprinter 7962.
Is het mogelijk je geld voor een deel terug te krijgen als ke vanwege onderhoud of een storing meer geld hebt moeten betalen, door bijvoorbeeld om te reizen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2016 15:18:39 ]
Duidelijk. Ik zal het eens goed bekijken. Als ik de normale route zou nemen zou ik flink om moeten rijden en daarom vertraging oplopen. Alleen door de directe lijn van Schiphol naar Rotterdam Centraal loop ik geen extra reistijd op, maar moet ik wel een kleine toeslag betalen.
Die toeslag had ik dus niet moeten betalen als ik geen storing had.
Duidelijk. Ik zal het eens goed bekijken. Als ik de normale route zou nemen zou ik flink om moeten rijden en daarom vertraging oplopen. Alleen door de directe lijn van Schiphol naar Rotterdam Centraal loop ik geen extra reistijd op, maar moet ik wel een kleine toeslag betalen.
Die toeslag had ik dus niet moeten betalen als ik geen storing had.
Als het in de reisplanner stat, heb je weinig kans...