:pquote:Op woensdag 3 februari 2016 15:18 schreef ccs het volgende:
ten tweede moeten ze nieuwe kinderen baren als alle mannen zijn afgeslacht.
Voor mijn eigen veiligheid doe ik dat best wel, alleen voor het land twijfel ik toch zeer sterk?quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:02 schreef D1990 het volgende:
[..]
Jij hebt een vertekend beeld, het gaat over ongelijkheid. Of denk jij dat de zoontjes van advocaten en managers ook in de loopgraven zij aan zij met de arbeiders zullen vechten? Nee, of ze hoeven niet in dienst, of krijgen een kantoorbaan of dienen als officier.
En dan vind je het gek dat wij er niet om staan te springen om de machine geweer nesten te bestormen?
http://www.martin-van-creveld.com/?p=386quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de sexisten hier
https://en.m.wikipedia.or(...)srael_Defense_Forces
Een AK-47 wordt ook vernietigd, terwijl z'n wapen weinig onderhoud nodig heeft, lang meegaat en er ruimschoots munitie beschikbaar voor is(en nog eens goedkoop ook). Dus zie niet in waarom die wapens vernietigd worden. Hetzelfde geldt voor Dragunov geweren overigens.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:10 schreef sp3c het volgende:
als men ergens een MAG of een CH47 ofzo in beslag neemt dan gaan ze die echt niet vernietigen hoor
probleem is dat er meestal rommel in beslag genomen wordt waar geen munitie en reserveonderdelen voor zijn
niet logisch om het allemaal blijvend op te slaan
vrede heb je maar lekker thuis bij je moeder op schoot zegt de baas daaroverquote:Op woensdag 3 februari 2016 16:20 schreef john2406 het volgende:
En als jij dat werk normaal doet heb je er dan vrede mee?
Mits dat je klein genoeg bent en in die tank past?
gaap....quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:31 schreef Nielsch het volgende:
Gaap... nu gaan alle huisvrouwen met kortpittig kapsel, volgevreten babyboomers en tokkies weer roepen van: "goed idee, want de jeugd van tegenwoordig..."
Yep en denken doen wij wel voor je he!quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
vrede heb je maar lekker thuis bij je moeder op schoot zegt de baas daarover
Dacht je dat daar geen top baantjes waren?quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:47 schreef D.D.W. het volgende:
Mooi. Normaal hoor je alleen over gelijkheid tussen man en vrouw als het over topbaantjes gaat of leuke functies op de Zuidas.
De kids die ze zelf hebben opgevoedquote:Op woensdag 3 februari 2016 16:31 schreef Nielsch het volgende:
Gaap... nu gaan alle huisvrouwen met kortpittig kapsel, volgevreten babyboomers en tokkies weer roepen van: "goed idee, want de jeugd van tegenwoordig..."
Wat vind jij een top baantje? Doel je nu op de top van de piramide waar maar een handjevol mensen voor in aanmerking komt? Is eigenlijk onrelevant in deze discussie, simpelweg omdat het maar om een handjevol functies gaat.quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dacht je dat daar geen top baantjes waren?
Jij denkt dat een leger alleen maar uit mensen bestaat die de loopgraven instormen?quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:11 schreef Cattivo het volgende:
[..]
http://www.martin-van-creveld.com/?p=386
Women make up nearly 30 percent of the Israel Defense Force. Nevertheless, in the so-called Second Lebanon War of 2006, 130 male soldiers were killed against just one female. The 66 IDF soldiers who died in operation Protective Edge in 2014 did not include a single woman.
Lees maar eens door.
Zijn die manlijke soldaten nou zo slecht of? juist.
Een voor mij echte vrouw zie ik niet door de modder gaan hoor.quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:14 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Wat vind jij een top baantje? Doel je nu op de top van de piramide waar maar een handjevol mensen voor in aanmerking komt? Is eigenlijk onrelevant in deze discussie, simpelweg omdat het maar om een handjevol functies gaat.
Ja, je zal je maar eens verdiept hebben in het fenomeen dienstplicht...quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:02 schreef D1990 het volgende:
[..]
Jij hebt een vertekend beeld, het gaat over ongelijkheid. Of denk jij dat de zoontjes van advocaten en managers ook in de loopgraven zij aan zij met de arbeiders zullen vechten? Nee, of ze hoeven niet in dienst, of krijgen een kantoorbaan of dienen als officier.
Nee, die zijn 20 jaar geleden al uit de bewapening gehaald. Daarbij heeft defensie niet zo bijster veel MOB complexen meer...quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:05 schreef D1990 het volgende:
Ligt eraan, wat ligt er zoal opgeslagen in de wapenopslagplaatsen van defensie? Nog wat uzi's en FN FAL's?
Want defensie is ook een opvoedingsinstituut...quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:31 schreef Nielsch het volgende:
Waarom hebben we dan deze discussie over dienstplicht, als er niet eens genoeg wapens noch munitie zijn om die hypothetische dienstplichtige te bewapenen?quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, je zal je maar eens verdiept hebben in het fenomeen dienstplicht...
Toen hier in Nederland de opkomstplicht nog bestond was er geen grotere mix aan mensen te vinden dan bij de eerste de beste lichting plichtigen... Wat begrijp jij niet aan een "algemene dienstplicht"?
Dan heb je een club van allerlei pluimage bijelkaar, van de eerste de beste boerenzoon met een halve lagere school t/m de zoon van een arts die jarenlang heeft gestudeerd en die mogen dan verplicht samen klusjes opknappen. En kijk, ze zijn beide nog soldaat ook, hebben hetzelfde pak aan en hun hele afkomst doet er plotseling niet meer toe. Voor sommigen is het best wel eens verhelderend om buiten de beschermde omgeving waar ze jarenlang in geleefd hebben te kijken.
[..]
Nee, die zijn 20 jaar geleden al uit de bewapening gehaald. Daarbij heeft defensie niet zo bijster veel MOB complexen meer...
Omdat een minister eoa wijziging doorvoert.quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:50 schreef D1990 het volgende:
[..]
Waarom hebben we dan deze discussie over dienstplicht, als er niet eens genoeg wapens noch munitie zijn om die hypothetische dienstplichtige te bewapenen?
En wat precies heeft WW1 met deze discussie te maken?quote:En de eerste wereldoorlog spreekt je tegen, daar bestonden de lagere rangen toch echt uit lage klassers, en niet uit de middenstanders. En zo is het nu nog steeds.
Omdat dat een praktisch voorbeeld hoe een dienstplichtig leger er echt uitziet, met de middenstanders als officieren die leiding geven aan de horige.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat een minister eoa wijziging doorvoert.
[..]
En wat precies heeft WW1 met deze discussie te maken?
In de eerste wereldoorlog gaven niet middenstanders, maar upperclass de leiding, competentie was niet belangrijk maar wie je was. Niet voor niets schafte Oostenrijk en Duitsland de adel af na deze oorlog.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:25 schreef D1990 het volgende:
[..]
Omdat dat een praktisch voorbeeld hoe een dienstplichtig leger er echt uitziet, met de middenstanders als officieren die leiding geven aan de horige.
Het beste(aristocratische) voorbeeld is Churchill, die werd "gestraft" voor zijn incompetente offensief in Gallipoli, door aangesteld te worden als majoor', dat zegt wel genoeg he. En het enige wat veranderd is de technologie, voor de rest veranderd de mensheid niet echt.
Dus hetzelfde gebeurd ook hier, maar goed. Jij blijft vastklampen dat het niet zo is, en ik van wel. Dus dat maakt discussiëren ook vrij nutteloos. Aangezien geen van beide bereid is om van mening te veranderen.
Ja, het is ook heel gek dat in een kader-militieleger het kader voornamelijk uit beroepsmilitairen bestaat en de dienstplichtigen uit de doorsnee van de bevolking...quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:25 schreef D1990 het volgende:
[..]
Omdat dat een praktisch voorbeeld hoe een dienstplichtig leger er echt uitziet, met de middenstanders als officieren die leiding geven aan de horige.
Dat geloven er een hoop...quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want defensie is ook een opvoedingsinstituut...
Wat versta jij onder "upper class", want jij bedoelt daar de hoge officieren die ergens in een villa leiding gaven aan complete brigades, of niet?quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de eerste wereldoorlog gaven niet middenstanders, maar upperclass de leiding, competentie was niet belangrijk maar wie je was. Niet voor niets schafte Oostenrijk en Duitsland de adel af na deze oorlog.
Omdat het Nederlandse leger op dezelfde manier is georganiseerd en gestructureerd. Als jij denkt dat advocaten, lassers, managers allemaal zij aan zij vechten als soldaten. Waarom kan men met een HBO/Universitaire diploma dan solliciteren voor een functie als officier? Als ik lees wat jij zegt, krijgt men de indruk dat elke officier in het leger onderaan is begonnen, wat gewoon niet de waarheid is.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, het is ook heel gek dat in een kader-militieleger het kader voornamelijk uit beroepsmilitairen bestaat en de dienstplichtigen uit de doorsnee van de bevolking...![]()
Heb je de demografische gegevens er ook even bijgepakt?
En verder heeft WW1 geen reet met deze discussie te maken. Want wat boeit mij de Engelse of Franse dienstplicht nou, of van welk land dan ook maar wat meevocht.
Over wat ging dit topic ook alweer? Juist ja, de dienstplicht... En wie zijn er niet dienstplichtig? De kaderleden, die zijn beroeps en hebben vrijwillig voor een militaire carriere gekozen en hebben daar een opleiding voor gevolgd, KMS voor onderofficier en KMA voor officier...quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:40 schreef D1990 het volgende:
[..]
Omdat het Nederlandse leger op dezelfde manier is georganiseerd en gestructureerd. Als jij denkt dat advocaten, lassers, managers allemaal zij aan zij vechten als soldaten. Waarom kan men met een HBO/Universitaire diploma dan solliciteren voor een functie als officier? Als ik lees wat jij zegt, krijgt men de indruk dat elke officier in het leger onderaan is begonnen, wat gewoon niet de waarheid is.
Ja en? Heeft gewoon KMA gedaan.quote:Op het nieuws tijdens oefeningen zie ik een jonge knul de media te woord staan, en wat staan er onderin bij zijn naam in beeld? De rang van "kapitein", denk je echt dat een man van mijn leeftijd de rang van kapitein kan hebben, als hij als soldaat is begonnen? Dat zou betekenen dat hij in zo'n 7 jaar tijd van soldaat naar kapitein is opgeklommen.
SMEV....quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:26 schreef Cherna het volgende:
Ik hoop niet dat de dienstplicht weer word ingevoerd. 14 maanden pure verveling en zuipen. Met opvoeden heeft het in ieder geval niets te maken.
S5 en smef
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VV LSD doet het ook goed...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, dat kleine legertje dat we nu hebben zal in staat zijn om leiding te geven aan een dienstplichtig leger van 500.000 man, geloof je het zelf?quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Over wat ging dit topic ook alweer? Juist ja, de dienstplicht... En wie zijn er niet dienstplichtig? De kaderleden, die zijn beroeps en hebben vrijwillig voor een militaire carriere gekozen en hebben daar een opleiding voor gevolgd, KMS voor onderofficier en KMA voor officier...
En ja, die beginnen de opleiding ook allemaal als soldaat.
De rest wat overblijft, de Nederlanders die NIET voor een militaire carriere kiezen zouden in het geval van een dienstplicht opgeroepen worden en zitten met hun allen in hetzelfde schuitje, van de lasser t/m het zoontje van de bankdirecteur... En dat zijn de plichtigen, sommigen worden korporaal vanwege de functie die ze eventueel krijgen met geluk maar de meesten blijven simpelweg soldaat. Bij goed je best doen misschien soldaat 1...
Hier en daar heb je wat uitzonderingen omdat er gaten opgevuld moeten worden of dat er specifieke plaatsen gevuld moeten worden zoals bv (tand)artsen, juristen enz. De gelukkigen worden dan dienstplichtig officier arts/ onderofficier ziekenverzorger oid. De rest van hun artsen/ juristen klasje blijft gewoon soldaat.
[..]
Ja en? Heeft gewoon KMA gedaan.
quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
SMEV....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VV LSD doet het ook goed...Thanks smev. Het is ook al zo lang geleden dat ik even de juiste afkorting voor een ziekmelding was vergeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het prima dat men nu vrijwillig kiest voor de wapenen. Lijkt me ook beter voor de motivatie.krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
Het laatste.quote:
Dat is wel jammer, ik zou mijn leven liever in de handen leggen van een oude rot in het vak dan zo'n koorknaap die denkt dat hij dat wel is.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:40 schreef D1990 het volgende:
[..]
Omdat het Nederlandse leger op dezelfde manier is georganiseerd en gestructureerd. Als jij denkt dat advocaten, lassers, managers allemaal zij aan zij vechten als soldaten. Waarom kan men met een HBO/Universitaire diploma dan solliciteren voor een functie als officier? Als ik lees wat jij zegt, krijgt men de indruk dat elke officier in het leger onderaan is begonnen, wat gewoon niet de waarheid is.
Op het nieuws tijdens oefeningen zie ik een jonge knul de media te woord staan, en wat staan er onderin bij zijn naam in beeld? De rang van "kapitein", denk je echt dat een man van mijn leeftijd de rang van kapitein kan hebben, als hij als soldaat is begonnen? Dat zou betekenen dat hij in zo'n 7 jaar tijd van soldaat naar kapitein is opgeklommen.
Precies dus ook mijn punt, ik luister liever naar iemand zoals Marco Kroon dan 1 of ander verwend kutkind uit de Vinex wijken.quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:42 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Dat is wel jammer, ik zou mijn leven liever in de handen leggen van een oude rot in het vak dan zo'n koorknaap die denkt dat hij dat wel is.
quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:30 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, dat kleine legertje dat we nu hebben zal in staat zijn om leiding te geven aan een dienstplichtig leger van 500.000 man, geloof je het zelf?
Wikiquote:De landmacht leunde in die periode zwaar op de dienstplicht. Zo'n 40.000 dienstplichtigen werden per jaar voor eerste oefening opgeroepen en nog eens ca. 10.000 voor herhalingsoefening. De parate sterkte bedroeg tot in de jaren tachtig van vorige eeuw ongeveer 65.000 personen en na mobilisatie werden dat er ruim 210.000
Absoluut, aan die strepenjagers heb je geen reet.quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:43 schreef D1990 het volgende:
[..]
Precies dus ook mijn punt, ik luister liever naar iemand zoals Marco Kroon dan 1 of ander verwend kutkind uit de Vinex wijken.
quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de sexisten hier
Wat schattig.quote:Op woensdag 3 februari 2016 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de sexisten hier
Ik heb het erover als het oorlog is, niet wie de volgende lichting gaat trainen. Als er een oorlog uitbreekt, dan wordt het getal dat gemobiliseerd wordt toch wel aanzienlijk hoger dan 40.000. Dan is het waarschijnlijker dat 400.000/500.000 wordt gemobiliseerd, en wie gaat hun leiding geven?quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Wiki
Maar waarom ga je nu weer over iets heel anders beginnen?
Lees nog eens...quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:46 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ik heb het erover als het oorlog is, niet wie de volgende lichting gaat trainen. Als er een oorlog uitbreekt, dan wordt het getal dat gemobiliseerd wordt toch wel aanzienlijk hoger dan 40.000. Dan is het waarschijnlijker dat 400.000/500.000 wordt gemobiliseerd, en wie gaat hun leiding geven?
Waarvan ongeveer 50.000 man beroepspersoneel...quote:na mobilisatie werden dat er ruim 210.000
Ik heb wel een stuk koper leiding voor ze hoor!quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:46 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ik heb het erover als het oorlog is, niet wie de volgende lichting gaat trainen. Als er een oorlog uitbreekt, dan wordt het getal dat gemobiliseerd wordt toch wel aanzienlijk hoger dan 40.000. Dan is het waarschijnlijker dat 400.000/500.000 wordt gemobiliseerd, en wie gaat hun leiding geven?
Het bekende probleem: sedimentaire levensstijl, overgewicht/obesitas en ongezonde voeding.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed nieuws
Het wetsvoorstel ligt deze herfst in de kamer
https://www.rijksoverheid(...)ngepast-voor-vrouwen
Verder zal een herinvoering van de opkomstplicht nogal problematisch worden. Er zijn geen wapens, uniformen, kazernes en ander materiaal meer om dienstplichtigen uit te rusten, laat staan dat er geld is om het aan te gaan schaffen.
Van een bevriend HR officier begrijp ik ook dat de kwaliteit van de mogelijke recruiten een flink probleem is, men heeft maar al te vaak de fysieke toestand niet om een goed soldaat te zijn en dat moet eerst gedaan worden. Verse recruiter de hindernisbaan opsturen zou er toe leiden dat ze voorgoed ongeschikt zijn voor militaire dienst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |