abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159614000
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 02:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dingdongdingdong. U gaat door naar de volgende ronde. Inderdaad, dit is puur symboolpolitiek, Hennis haar insteek is om gelijkwaardigheid van de man en de vrouw te krijgen in deze wetgeving, ze weet donders goed dat het zo goed als uitgesloten is dat wij het meemaken dat de dienstplicht in Nederland weer wordt uitgevoerd.
En terecht ook, dienstplicht was een grote flater. Kanonnenvoer. Ze bedenken maar wat beters, kunnen ze vast wel.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_159614007
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De dienstplicht is juist in veel landen afgeschaft om makkelijker oorlog te kunnen voeren. Voor de vrede is dienstplicht best goed, omdat het uitgaat van een noodsituatie waarin het land verdedigd moet worden. Staande legers willen na een tijdje staan wel een keer in beweging komen.

Vrouwendienstplicht is natuurlijk onzin. Ten eerste is een veel groter deel gewoon niet geschikt om te vechten, ten tweede moet het kanonnenvlees van de toekomst gebaard worden. Een gebrek aan mannen zoals er na een beetje oorlog is heeft beperkte invloed op de bevolkingsgroei, als je massaal vrouwen in de vruchtbare leeftijd de dood gaat injagen dan duurt het een eeuw voordat je weer een fatsoenlijk leger op de been kunt brengen.
Je verliest tegenwoordig niet meer zoveel mensenlevens in een oorlog. Ja, een veel kleiner percentage van de vrouwen is fysiek gezien geschikt dan bij de mannen maar er zijn er wel die fysiek gezien prima dat werk aan kunnen. Zie bijvoorbeeld de twee vrouwen die de Rangers School met succes hebben voltooid. Bovendien zijn er heel veel functies in het leger waarvoor je helemaal niet over een goede conditie hoeft te beschikken, de tijd dat je tot kanonnenvoer werd opgeleid en dat de stormbaan een essentieel trainingsonderdeel was voor elke soldaat ligt achter ons.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159614014
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 14:57 schreef Drinky het volgende:

[..]

Alsof Nederland een schijn van kans maakt tegen andere naties. We hebben het geluk dat we bijgestaan worden door andere landen qua krijgsmacht, maar Nederland zelf is snel ingenomen.
Ter lering en vermaak. Veel leesplezier. :)
http://marineschepen.nl/d(...)t-zinken-bracht.html
Het is natuurlijk waar dat Nederland een groot populatienadeel heeft in vergelijking met een aantal andere landen maar dat wil niet zeggen dat we niet een belangrijke bijdrage kunnen leveren of onze huid duur kunnen verkopen. Net als dat we eeuwen geleden de Spanjaarden het land uitjaagden, o.a. door Leiden te laten overstromen (ja, met dank aan het feit dat Spanje ook elders bezig was met vechten) zo kan je in deze tijd met een simpel in Nederland gemaakt duikbootje vliegdekschepen uitschakelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-02-2016 11:30:22 ]
#NoDAPL
pi_159615066
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 15:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat doen ze dus na dit voorstel al want ze gaan nu ook jonge vrouwen brieven sturen bij bereiken van een bepaalde leeftijd. Het zal wel een steun maatregel zijn voor de postbedrijven.
Ja, een brief dat er dienstplicht is maar men niet hoeft te komen. Als er dan een noodsituatie komt, kun je dus niet direct ook alle vrouwen oproepen. Terwijl dat natuurlijk prima militairen zijn.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  woensdag 3 februari 2016 @ 08:58:07 #130
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_159615097
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 02:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is natuurlijk waar dat Nederland een groot populatienadeel heeft in vergelijking met een aantal andere landen maar dat wil niet zeggen dat we niet een belangrijke bijdrage kunnen leveren of onze huid duur kunnen verkopen. Net als dat we eeuwen geleden de Spanjaarden het land uitjaagden, o.a. door Leiden te laten overstromen (ja, met dank aan het feit dat Spanje ook elders bezig was met vechten) zo kan je in deze tijd met een simpel duikbootje van Nederlandse makelaardij vliegdekschepen uitschakelen.
linkje gisteren n.a.v. een comment op de FP gelezen. Was wel een mooi verhaal
  Moderator woensdag 3 februari 2016 @ 10:21:58 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159616381
dieselsubs zijn daarvoor gemaakt, zou gek zijn als het niet kon
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:25:18 #132
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_159616449
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 02:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is natuurlijk waar dat Nederland een groot populatienadeel heeft in vergelijking met een aantal andere landen maar dat wil niet zeggen dat we niet een belangrijke bijdrage kunnen leveren of onze huid duur kunnen verkopen. Net als dat we eeuwen geleden de Spanjaarden het land uitjaagden, o.a. door Leiden te laten overstromen (ja, met dank aan het feit dat Spanje ook elders bezig was met vechten) zo kan je in deze tijd met een simpel duikbootje van Nederlandse makelaardij vliegdekschepen uitschakelen.
Makelaardij? :P
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_159617884
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:21 schreef sp3c het volgende:
dieselsubs zijn daarvoor gemaakt, zou gek zijn als het niet kon
Het is iets minder simpel dan dat - er komt het een en ander bij kijken om de vijand dicht genoeg te naderen zonder opgemerkt te worden zoals je kan lezen - maar dat terzijde.
Het punt is dat je met iets wat veel goedkoper kost en wat veel minder bemanning nodig heeft iets wat veel duurder is en wat veel meer bemanning nodig heeft uit kan schakelen. Het is niet alleen een kwestie van hoeveel middelen je hebt, het gaat er ook om hoe slim je ze inzet.
#NoDAPL
pi_159619674
Ja vrouwen minder fysiek?
Houdt dat dan in dat ze alleen op de brug of de fijne baantjes gaan plukken?

Dan denk ik er het mijne van.
  woensdag 3 februari 2016 @ 12:57:35 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159619702
Goed nieuws
Het wetsvoorstel ligt deze herfst in de kamer
https://www.rijksoverheid(...)ngepast-voor-vrouwen

Verder zal een herinvoering van de opkomstplicht nogal problematisch worden. Er zijn geen wapens, uniformen, kazernes en ander materiaal meer om dienstplichtigen uit te rusten, laat staan dat er geld is om het aan te gaan schaffen.
Van een bevriend HR officier begrijp ik ook dat de kwaliteit van de mogelijke recruiten een flink probleem is, men heeft maar al te vaak de fysieke toestand niet om een goed soldaat te zijn en dat moet eerst gedaan worden. Verse recruiter de hindernisbaan opsturen zou er toe leiden dat ze voorgoed ongeschikt zijn voor militaire dienst.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159619808
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed nieuws

Verder zal een herinvoering van de opkomstplicht nogal problematisch worden. Er zijn geen wapens, uniformen, kazernes en ander materiaal meer om dienstplichtigen uit te rusten, laat staan dat er geld is om het aan te gaan schaffen.
Van een bevriend HR officier begrijp ik ook dat de kwaliteit van de mogelijke recruiten een flink probleem is, men heeft maar al te vaak de fysieke toestand niet om een goed soldaat te zijn en dat moet eerst gedaan worden. Verse recruiter de hindernisbaan opsturen zou er toe leiden dat ze voorgoed ongeschikt zijn voor militaire dienst.
Zie het al voor me, niet alleen wordt je gedwongen in dienst te treden, maar wordt er ook nog eens verwacht dat je alles zelf betaald. Lijkt wel alsof we weer in het vroege Romeinse Rijk leven. Waarin de lage klasse behoort tot de Hastati(met de goedkoopste uitrusting), en de midden-hoge klasse tot de Triari. Leuk joh.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:14:00 #137
45206 Pietverdriet
pi_159620101
Nog afgezien dat door het herinvoeren van de opkomstplicht heel veel kosten zouden ontstaan gaan de inkomsten voor de overheid omlaag. De dienstplichtigen zijn tijdens hun dienstplicht niet aan het bijdragen aan het BNP, leveren geen economische meerwaarde in het bedrijfsleven en de inkomsten voor de staat uit loonbelasting en sociale premies gaan omlaag.
pi_159620875
De eerste pagina aan reacties lezende, begin ik te begrijpen hoe het komt dat NL zich aan het afschaffen is. Allemaal kosmopoliete individuutjes/Europeaantjes die er niet aan moeten denken zelf (ooit evt.!) iets bij te dragen aan hun eigen veiligheid. Best bedroevend..
pi_159621718
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 02:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je verliest tegenwoordig niet meer zoveel mensenlevens in een oorlog. Ja, een veel kleiner percentage van de vrouwen is fysiek gezien geschikt dan bij de mannen maar er zijn er wel die fysiek gezien prima dat werk aan kunnen. Zie bijvoorbeeld de twee vrouwen die de Rangers School met succes hebben voltooid. Bovendien zijn er heel veel functies in het leger waarvoor je helemaal niet over een goede conditie hoeft te beschikken, de tijd dat je tot kanonnenvoer werd opgeleid en dat de stormbaan een essentieel trainingsonderdeel was voor elke soldaat ligt achter ons.
Ik geloof best dat ons Schoeversmeisje bezig is om de vorige oorlog te winnen, maar ik heb geen idee hoe de volgende oorlog er uit gaat zien. Het lijkt mij alleen dat als een oorlog zo serieus is dat je de opkomstplicht moet inroepen, overwegingen van vrouwenemancipatie en holle frasen als 'niet meer van deze tijd' volkomen ondergeschikt zijn aan praktische overwegingen.

Boots on the ground kunnen niet zonder thuisfront en dat thuisfront moet draaien. Dat is zonder alle jonge mannen van 18 tot 35 al moeilijk genoeg, laat staan zonder vrouwen in die leeftijdscategorie. Uiteraard zullen ook vrouwen ingezet moeten worden voor de logistieke ondersteuning en dagelijks vervangen van het verband op etterende brandwonden e.d.. Daarvoor kun je opkomstplicht gebruiken, of andere middelen, maar er zal onderscheid gemaakt worden wat wellicht niet meer van deze tijd is, maar wel van die oorlogstijd.

Dat vrouwen het zelfs tot elitetroepen kunnen schoppen is natuurlijk heel leuk, maar het is vooral leuk voor de individuele keuzevrijheid, niet voor de kracht van een leger. Als dat weer het belangrijkste is nemen ze liever een man die iets minder is dan de praktische problemen van 2 vrouwen erbij op te lossen. Sowieso is individuele keuzevrijheid als uitgangspunt niet zo goed verenigbaar met een opkomstplicht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:17:59 #140
45206 Pietverdriet
pi_159621828
pi_159622233
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed nieuws

Dat is natuurlijk iets waar je rekening mee moet houden in de trainingen, als de dienstplicht eenmaal wordt ingevoerd.
  woensdag 3 februari 2016 @ 15:11:20 #142
45206 Pietverdriet
pi_159623218
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:32 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk iets waar je rekening mee moet houden in de trainingen, als de dienstplicht eenmaal wordt ingevoerd.
Opkomstplicht
pi_159623400
Dom. Je hebt ten eerste niks aan vrouwen in het leger en ten tweede moeten ze nieuwe kinderen baren als alle mannen zijn afgeslacht.
  woensdag 3 februari 2016 @ 15:20:18 #144
45206 Pietverdriet
pi_159623424
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 15:18 schreef ccs het volgende:
Dom. Je hebt ten eerste niks aan vrouwen in het leger en ten tweede moeten ze nieuwe kinderen baren als alle mannen zijn afgeslacht.
Je vat je post zelf goed samen
  woensdag 3 februari 2016 @ 15:21:54 #145
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_159623464
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 14:54 schreef bamibij het volgende:
Ben pacifistisch. Opgetyft met die dienstplicht.
Zal ik eens even een lekkere dikke fopspeen in je bek drukken dan?
Self-interest makes the world go round!
  woensdag 3 februari 2016 @ 15:23:12 #146
45206 Pietverdriet
pi_159623484
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 14:54 schreef bamibij het volgende:
Ben pacifistisch. Opgetyft met die dienstplicht.
Voor mensen als jij is de vervangende dienstplicht bedacht.
pi_159624399
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Opkomstplicht
Ook goed. Er zal vast ergens in een stoffige kast die nog niet leeg geruimd is een plan liggen om dienstplichtigen weer in vorm te krijgen zodra het nodig is. Of het benodigde materiaal beschikbaar is om dat plan ook daadwerkelijk uit te voeren en of het up to date is, is een ander punt...
pi_159624506
En die opkomstplicht oproep krijgt men dan digitaal?

In mijn digitale postbus, waar ik me nooit bij aangemeld heb.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2016 16:00:50 ]
pi_159624567
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:44 schreef Westerling het volgende:
De eerste pagina aan reacties lezende, begin ik te begrijpen hoe het komt dat NL zich aan het afschaffen is. Allemaal kosmopoliete individuutjes/Europeaantjes die er niet aan moeten denken zelf (ooit evt.!) iets bij te dragen aan hun eigen veiligheid. Best bedroevend..
Jij hebt een vertekend beeld, het gaat over ongelijkheid. Of denk jij dat de zoontjes van advocaten en managers ook in de loopgraven zij aan zij met de arbeiders zullen vechten? Nee, of ze hoeven niet in dienst, of krijgen een kantoorbaan of dienen als officier.

En dan vind je het gek dat wij er niet om staan te springen om de machine geweer nesten te bestormen?
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_159624635
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 15:55 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Ook goed. Er zal vast ergens in een stoffige kast die nog niet leeg geruimd is een plan liggen om dienstplichtigen weer in vorm te krijgen zodra het nodig is. Of het benodigde materiaal beschikbaar is om dat plan ook daadwerkelijk uit te voeren en of het up to date is, is een ander punt...
Ligt eraan, wat ligt er zoal opgeslagen in de wapenopslagplaatsen van defensie? Nog wat uzi's en FN FAL's? Plus ik snap ook niet waarom in beslag genomen wapens vernietigd worden, in plaats van worden toegevoegd aan de reserves van defensie in tijden van nood. Beter iets, dan niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')