abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 februari 2016 @ 18:33:18 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159628363
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:25 schreef D1990 het volgende:

[..]

Omdat dat een praktisch voorbeeld hoe een dienstplichtig leger er echt uitziet, met de middenstanders als officieren die leiding geven aan de horige.

Het beste(aristocratische) voorbeeld is Churchill, die werd "gestraft" voor zijn incompetente offensief in Gallipoli, door aangesteld te worden als majoor', dat zegt wel genoeg he. En het enige wat veranderd is de technologie, voor de rest veranderd de mensheid niet echt.

Dus hetzelfde gebeurd ook hier, maar goed. Jij blijft vastklampen dat het niet zo is, en ik van wel. Dus dat maakt discussiëren ook vrij nutteloos. Aangezien geen van beide bereid is om van mening te veranderen.
In de eerste wereldoorlog gaven niet middenstanders, maar upperclass de leiding, competentie was niet belangrijk maar wie je was. Niet voor niets schafte Oostenrijk en Duitsland de adel af na deze oorlog.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 3 februari 2016 @ 18:34:24 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_159628387
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:25 schreef D1990 het volgende:

[..]

Omdat dat een praktisch voorbeeld hoe een dienstplichtig leger er echt uitziet, met de middenstanders als officieren die leiding geven aan de horige.
Ja, het is ook heel gek dat in een kader-militieleger het kader voornamelijk uit beroepsmilitairen bestaat en de dienstplichtigen uit de doorsnee van de bevolking... :')

Heb je de demografische gegevens er ook even bijgepakt?

En verder heeft WW1 geen reet met deze discussie te maken. Want wat boeit mij de Engelse of Franse dienstplicht nou, of van welk land dan ook maar wat meevocht.
pi_159628412
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 17:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want defensie is ook een opvoedingsinstituut... :')
Dat geloven er een hoop...
pi_159628457
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de eerste wereldoorlog gaven niet middenstanders, maar upperclass de leiding, competentie was niet belangrijk maar wie je was. Niet voor niets schafte Oostenrijk en Duitsland de adel af na deze oorlog.
Wat versta jij onder "upper class", want jij bedoelt daar de hoge officieren die ergens in een villa leiding gaven aan complete brigades, of niet?
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_159628458
Gewoon allemaal pang pang roepen
pi_159628560
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, het is ook heel gek dat in een kader-militieleger het kader voornamelijk uit beroepsmilitairen bestaat en de dienstplichtigen uit de doorsnee van de bevolking... :')

Heb je de demografische gegevens er ook even bijgepakt?

En verder heeft WW1 geen reet met deze discussie te maken. Want wat boeit mij de Engelse of Franse dienstplicht nou, of van welk land dan ook maar wat meevocht.
Omdat het Nederlandse leger op dezelfde manier is georganiseerd en gestructureerd. Als jij denkt dat advocaten, lassers, managers allemaal zij aan zij vechten als soldaten. Waarom kan men met een HBO/Universitaire diploma dan solliciteren voor een functie als officier? Als ik lees wat jij zegt, krijgt men de indruk dat elke officier in het leger onderaan is begonnen, wat gewoon niet de waarheid is.

Op het nieuws tijdens oefeningen zie ik een jonge knul de media te woord staan, en wat staan er onderin bij zijn naam in beeld? De rang van "kapitein", denk je echt dat een man van mijn leeftijd de rang van kapitein kan hebben, als hij als soldaat is begonnen? Dat zou betekenen dat hij in zo'n 7 jaar tijd van soldaat naar kapitein is opgeklommen.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  Moderator woensdag 3 februari 2016 @ 18:45:46 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_159628691
dat kan gewoon, gebeurt ook gewoon
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 3 februari 2016 @ 18:57:03 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_159628956
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:40 schreef D1990 het volgende:

[..]

Omdat het Nederlandse leger op dezelfde manier is georganiseerd en gestructureerd. Als jij denkt dat advocaten, lassers, managers allemaal zij aan zij vechten als soldaten. Waarom kan men met een HBO/Universitaire diploma dan solliciteren voor een functie als officier? Als ik lees wat jij zegt, krijgt men de indruk dat elke officier in het leger onderaan is begonnen, wat gewoon niet de waarheid is.
Over wat ging dit topic ook alweer? Juist ja, de dienstplicht... En wie zijn er niet dienstplichtig? De kaderleden, die zijn beroeps en hebben vrijwillig voor een militaire carriere gekozen en hebben daar een opleiding voor gevolgd, KMS voor onderofficier en KMA voor officier...

En ja, die beginnen de opleiding ook allemaal als soldaat.

De rest wat overblijft, de Nederlanders die NIET voor een militaire carriere kiezen zouden in het geval van een dienstplicht opgeroepen worden en zitten met hun allen in hetzelfde schuitje, van de lasser t/m het zoontje van de bankdirecteur... En dat zijn de plichtigen, sommigen worden korporaal vanwege de functie die ze eventueel krijgen met geluk maar de meesten blijven simpelweg soldaat. Bij goed je best doen misschien soldaat 1...

Hier en daar heb je wat uitzonderingen omdat er gaten opgevuld moeten worden of dat er specifieke plaatsen gevuld moeten worden zoals bv (tand)artsen, juristen enz. De gelukkigen worden dan dienstplichtig officier arts/ onderofficier ziekenverzorger oid. De rest van hun artsen/ juristen klasje blijft gewoon soldaat.

quote:
Op het nieuws tijdens oefeningen zie ik een jonge knul de media te woord staan, en wat staan er onderin bij zijn naam in beeld? De rang van "kapitein", denk je echt dat een man van mijn leeftijd de rang van kapitein kan hebben, als hij als soldaat is begonnen? Dat zou betekenen dat hij in zo'n 7 jaar tijd van soldaat naar kapitein is opgeklommen.
Ja en? Heeft gewoon KMA gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 03-02-2016 19:06:16 ]
  woensdag 3 februari 2016 @ 19:26:14 #184
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159629684
Ik hoop niet dat de dienstplicht weer word ingevoerd. 14 maanden pure verveling en zuipen. Met opvoeden heeft het in ieder geval niets te maken.
S5 en smef
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 3 februari 2016 @ 19:30:10 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_159629812
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:26 schreef Cherna het volgende:
Ik hoop niet dat de dienstplicht weer word ingevoerd. 14 maanden pure verveling en zuipen. Met opvoeden heeft het in ieder geval niets te maken.
S5 en smef
SMEV....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VV LSD doet het ook goed...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P
pi_159629830
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Over wat ging dit topic ook alweer? Juist ja, de dienstplicht... En wie zijn er niet dienstplichtig? De kaderleden, die zijn beroeps en hebben vrijwillig voor een militaire carriere gekozen en hebben daar een opleiding voor gevolgd, KMS voor onderofficier en KMA voor officier...

En ja, die beginnen de opleiding ook allemaal als soldaat.

De rest wat overblijft, de Nederlanders die NIET voor een militaire carriere kiezen zouden in het geval van een dienstplicht opgeroepen worden en zitten met hun allen in hetzelfde schuitje, van de lasser t/m het zoontje van de bankdirecteur... En dat zijn de plichtigen, sommigen worden korporaal vanwege de functie die ze eventueel krijgen met geluk maar de meesten blijven simpelweg soldaat. Bij goed je best doen misschien soldaat 1...

Hier en daar heb je wat uitzonderingen omdat er gaten opgevuld moeten worden of dat er specifieke plaatsen gevuld moeten worden zoals bv (tand)artsen, juristen enz. De gelukkigen worden dan dienstplichtig officier arts/ onderofficier ziekenverzorger oid. De rest van hun artsen/ juristen klasje blijft gewoon soldaat.

[..]

Ja en? Heeft gewoon KMA gedaan.
Ja, dat kleine legertje dat we nu hebben zal in staat zijn om leiding te geven aan een dienstplichtig leger van 500.000 man, geloof je het zelf?
  woensdag 3 februari 2016 @ 19:32:20 #187
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159629892
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

SMEV....

SPOILER
VV LSD doet het ook goed...

SPOILER
:P
Thanks smev. Het is ook al zo lang geleden dat ik even de juiste afkorting voor een ziekmelding was vergeten.

Ik vind het prima dat men nu vrijwillig kiest voor de wapenen. Lijkt me ook beter voor de motivatie.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_159629908
Leiding geven of de dood in jagen?
pi_159629996
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:32 schreef john2406 het volgende:
Leiding geven of de dood in jagen?
Het laatste.

Toch raar he, dat mensen zich gewillig laten gebruiken.
pi_159630029
En denken doen die wel voor je, daar sta je dan.
pi_159630247
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:40 schreef D1990 het volgende:

[..]

Dat is wel jammer, ik zou mijn leven liever in de handen leggen van een oude rot in het vak dan zo'n koorknaap die denkt dat hij dat wel is.
pi_159630274
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:42 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Dat is wel jammer, ik zou mijn leven liever in de handen leggen van een oude rot in het vak dan zo'n koorknaap die denkt dat hij dat wel is.
Precies dus ook mijn punt, ik luister liever naar iemand zoals Marco Kroon dan 1 of ander verwend kutkind uit de Vinex wijken.
  woensdag 3 februari 2016 @ 19:44:28 #193
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_159630315
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:30 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ja, dat kleine legertje dat we nu hebben zal in staat zijn om leiding te geven aan een dienstplichtig leger van 500.000 man, geloof je het zelf?
quote:
De landmacht leunde in die periode zwaar op de dienstplicht. Zo'n 40.000 dienstplichtigen werden per jaar voor eerste oefening opgeroepen en nog eens ca. 10.000 voor herhalingsoefening. De parate sterkte bedroeg tot in de jaren tachtig van vorige eeuw ongeveer 65.000 personen en na mobilisatie werden dat er ruim 210.000
Wiki

Maar waarom ga je nu weer over iets heel anders beginnen?
pi_159630329
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:43 schreef D1990 het volgende:

[..]

Precies dus ook mijn punt, ik luister liever naar iemand zoals Marco Kroon dan 1 of ander verwend kutkind uit de Vinex wijken.
Absoluut, aan die strepenjagers heb je geen reet.
pi_159630333
Ik anders en al helemaal niet naar een koetjong wat denk het beter te weten.
pi_159630373
Voor wie hier begint te lezen, dit was niet aan mij gericht, ik wees er juist op dat er zelfs twee dames zijn die de Rangers School (top van de top) hebben voltooid.
quote:
quote:
Wat schattig.

Ik zou bijna vergeten dat ze werken voor een leger wat illegaal grondgebied bezet. ;)
Ik heb dan ook weinig sympathie voor Israël.

In alle ernst, hoewel vrouwen in het algemeen fysiek aanzienlijk minder sterk zijn - waarbij ik moet opmerken dat veel mannen tegenwoordig ook mietjes zijn - zijn ze prima geschikt voor gevechtsfuncties. Het bedienen van apparaten vergt niet zo gek veel kracht. Roza Shanina en Lyudmila Pavlichenko behoren tot de meest succesvolle snipers die bekend zijn. Het bedienen van allerlei apparaten of vliegtuigen kan je vrouwen ook prima leren. Je zal hiervoor minder talent vinden onder de vrouwen dan onder de mannen (mannen hebben naast meer kracht ook een beter ruimtelijk inzicht en een beter technisch inzicht) maar je wil het talent wat er is onder hen wel benutten. Daarentegen zijn er andere functies waar vrouwen wellicht juist geschikter voor zijn, en dan denk ik niet alleen aan de verpleging of het zorgen voor kindjes. ;)

Vraagje: hanteert Israël net als Nederland en de USA (m.u.v. de elite-eenheden waar vrouwen tegenwoordig mee mogen strijden voor een plekje) lagere fysieke eisen voor vrouwen in het leger (en bij de politie in het geval van Nederland: http://politietest.nl/sporttest-politie/)?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159630381
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Wiki

Maar waarom ga je nu weer over iets heel anders beginnen?
Ik heb het erover als het oorlog is, niet wie de volgende lichting gaat trainen. Als er een oorlog uitbreekt, dan wordt het getal dat gemobiliseerd wordt toch wel aanzienlijk hoger dan 40.000. Dan is het waarschijnlijker dat 400.000/500.000 wordt gemobiliseerd, en wie gaat hun leiding geven?
  woensdag 3 februari 2016 @ 19:51:44 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_159630548
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:46 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ik heb het erover als het oorlog is, niet wie de volgende lichting gaat trainen. Als er een oorlog uitbreekt, dan wordt het getal dat gemobiliseerd wordt toch wel aanzienlijk hoger dan 40.000. Dan is het waarschijnlijker dat 400.000/500.000 wordt gemobiliseerd, en wie gaat hun leiding geven?
Lees nog eens...

quote:
na mobilisatie werden dat er ruim 210.000
Waarvan ongeveer 50.000 man beroepspersoneel...
pi_159630565
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:46 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ik heb wel een stuk koper leiding voor ze hoor!
pi_159630638
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed nieuws
Het wetsvoorstel ligt deze herfst in de kamer
https://www.rijksoverheid(...)ngepast-voor-vrouwen

Verder zal een herinvoering van de opkomstplicht nogal problematisch worden. Er zijn geen wapens, uniformen, kazernes en ander materiaal meer om dienstplichtigen uit te rusten, laat staan dat er geld is om het aan te gaan schaffen.
Van een bevriend HR officier begrijp ik ook dat de kwaliteit van de mogelijke recruiten een flink probleem is, men heeft maar al te vaak de fysieke toestand niet om een goed soldaat te zijn en dat moet eerst gedaan worden. Verse recruiter de hindernisbaan opsturen zou er toe leiden dat ze voorgoed ongeschikt zijn voor militaire dienst.
Het bekende probleem: sedimentaire levensstijl, overgewicht/obesitas en ongezonde voeding.
Je hoeft geen HR-officier in het leger te zijn om in te kunnen schatten dat het grootste deel van de recruten een uitgebreide extra cursus nodig heeft alvorens ze fatsoenlijk (alle hindernissen aankunnen en niet eraf flikkeren en je been of nek breken of zo) de hindernisbaan aankunnen. :)
Het zal vast van alle tijden zijn dat de meeste mannen bij de start moeite hebben met pull ups maar als je ook nog eens 10-20 kg. zwaarder weegt en je al jarenlang niet of weinig hebt gesport dan wordt het wel heel erg lastig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')