abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159684570
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:27 schreef 1marcelfilms het volgende:

[..]

brommer kost heus geen 1000 euro hoor :{w :') :')

ik spaar nu 5 euro per week dat is toch al aardig aan het eind van het jaar

EDIT: maar als ik heel eerlijk mag zijn heb ik het geld helemaal nergens voor nodig.
Luie donder.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 21:32:58 #203
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_159687998
Persoonlijk vind ik 50k wel het minimale, maar met 25k red ik me ook wel.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_159688123
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:32 schreef VeX- het volgende:
Persoonlijk vind ik 50k wel het minimale, maar met 25k red ik me ook wel.
Als ik 50k had zou ik meteen 40k gebruiken om een deel van mijn hypotheek af te lossen.
pi_159688328
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:36 schreef Sandyman het volgende:
Dus je huis gaat 6x over de kop en noemt dat 'hard werken'? :{w
Nee, dat is geen hard werken, integendeel: een slimmere manier om geld te verdienen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 22:24:23 #206
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_159689424
quote:
toch wel een natte droom altijd dit.
als ik een miljoen had dan zou ik nieuwe klepstoters in me wagen laten zetten, en dan de rest voor de rente op spaarrekening zetten *O* *O* *O*
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  vrijdag 5 februari 2016 @ 23:11:31 #207
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_159691132
25k ofzo. Helaas gaat het straks allemaal op aan een nieuwbouw huis :'). Wat ik ook geleerd heb is; geld maak geld. Geld dat je opzij zet maakt extra geld; hoe meer je opzij zet hoe meer je gaat sparen. Leef van wat je nodig heb niet van wat je hebt.
pi_159696765
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:13 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Iets met spijker en kop. Wat ik om me heen vaak zie is dat mensen geen inkomstenprobleem hebben, maar een verkeerd uitgavenpatroon. Sowieso niet buiten je stand willen leven. Het lijkt tegenwoordig eerder regel dan uitzondering dat iedereen maar een spiksplinternieuwe iPhone, de nieuwste gameconsole en een LED-TV van minimaal 40" moet hebben. Stel je voor dat je dat niet hebt en voor lul staat bij je kennissen en vrienden, zeg...

Ik hou enorm veel geld aan de kant niet omdat ik belachelijk veel verdien, maar omdat ik de vaste lasten zo veel mogelijk in probeer te dammen. Een zo goedkoop mogelijk telefoonabonnement (SIM-only) met een minimale databundel want ik heb toch overal WiFi. Zelf zo veel mogelijk koken; in grote porties zodat ik ook flink wat in kan vriezen (tomatensaus voor de pasta bijvoorbeeld). Zelf dingen onder handen nemen in plaats van overal een duur bedrijf voor laten komen. Eens goed op de boodschappen letten. Etc.
Dat overdreven zuinige gedoe zou ik niet trekken hoor. Ik werk hard zat doordewewks, dan ga ik daarbuiten mezelf niet ook nog op het randje laten leven.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_159696767
quote:

[..]

EDIT: maar als ik heel eerlijk mag zijn heb ik het geld helemaal nergens voor nodig.
Ben jij 13 ofzo?
pi_159696769
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:31 schreef Amazing_Jebediah het volgende:
Woon bij mijn ouders en spaar 1000 per maand. Sinds een jaar dan, geef helaas te veel uit.
Waarom woon je bij je ouders als je al werkt?
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 07:59:32 #211
382129 crew  Donna
pi_159696834
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 07:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat overdreven zuinige gedoe zou ik niet trekken hoor. Ik werk hard zat doordewewks, dan ga ik daarbuiten mezelf niet ook nog op het randje laten leven.
Waar lees jij overdreven zuinig gedoe dan? Je vaste lasten zo laag mogelijk houden en letten op de boodschappen is toch niet overdreven?
Dat is alleen maar slim, lijkt mij.
pi_159697182
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:37 schreef emil23 het volgende:

[..]

Als ik 50k had zou ik meteen 40k gebruiken om een deel van mijn hypotheek af te lossen.
Geen 40k, maar wel minimaal de helft. Dat scheelt je vervolgens minimaal 100 euro per maand aan vaste lasten. Verdubbel dat vanuit je inkomen en los het extra af. Win-win!
Schip ahoy!
pi_159697300
Buffer :')
  zaterdag 6 februari 2016 @ 09:50:08 #214
62913 Blik
The one and Only!
pi_159697600
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:10 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Geen 40k, maar wel minimaal de helft. Dat scheelt je vervolgens minimaal 100 euro per maand aan vaste lasten. Verdubbel dat vanuit je inkomen en los het extra af. Win-win!
Zou ik ook doen ja. Ik heb nu 10k, en richting de 20k aan het werken. Maar alles daarboven gaat wel direct in aflossing van de hypotheek
  zaterdag 6 februari 2016 @ 09:53:39 #215
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_159697652
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:24 schreef Strugglemaster het volgende:
Buffer :')
Grootste onzin inderdaad :'). Gewoon een jaar met de hand wassen als de wasmachine stuk gaat en 50 km op de fiets naar het werk als de auto het begeeft _O_.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_159697675
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:53 schreef Bart het volgende:

[..]

Grootste onzin inderdaad :'). Gewoon een jaar met de hand wassen als de wasmachine stuk gaat en 50 km op de fiets naar het werk als de auto het begeeft _O_.
Nee joh gewoon keihard alle knaken erdoorheen jassen en als je wasmachine stukgaat betekent het gewoon een avondje minder in de kroeg die maand. No biggie.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 10:09:01 #217
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_159697862
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:53 schreef Bart het volgende:

[..]

Gewoon een maandje wat rustiger aan doen zodat je die maand een wasmachine kan kopen, en met OV naar je werk ^O^
Of een lease-auto natuurlijk O-)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_159698191
Hier heb ik nu 2,5k, maar dat komt meer omdat ik ¤ 850 per maand hypotheek aflos (aflossingsvrij).
Ik hou mijn buffer bewust zo laag mogelijk, maar als er iets onverwachts gebeurt los ik gewoon wat maanden niet af. Dit jaar wil ik max ¤ 12.000 hypotheek aflossen, de rest sluis ik door naar mijn buffer, ik verwacht eind van het jaar de buffer rond de 7,5k te hebben.

Ik los zoveel af op mijn hypotheek omdat ik onder water sta en als mijn rente vast periode afloopt (over 3 jaar) wil ik in ieder geval niet meer onder water staan, zodat ik meer keuze heb bij hypotheekverstrekkers.
(En ja, ik leef ook nog, dit jaar 4x vakantie, heb gewoon een krant/abonnement en ga ook nog wel eens een avondje uit en ik vind het belangrijk goede doelen te steunen)
pi_159698199
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 23:11 schreef xzaz het volgende:
25k ofzo. Helaas gaat het straks allemaal op aan een nieuwbouw huis :'). Wat ik ook geleerd heb is; geld maak geld. Geld dat je opzij zet maakt extra geld; hoe meer je opzij zet hoe meer je gaat sparen. Leef van wat je nodig heb niet van wat je hebt.
Hoe maak je in deze tijd nog geld van geld?
Geld sparen kost alleen maar geld.
De belasting op spaargeld is hoger dan de spaarrente die het oplevert.
En op de beurs is de kans op verlies momenteel groter dan de kans op winst.
pindazakje
  zaterdag 6 februari 2016 @ 10:32:22 #220
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_159698226
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:43 schreef blomke het volgende:

[..]

Nee, dat is geen hard werken, integendeel: een slimmere manier om geld te verdienen.
Dat heeft helemaal niets met een slimme manier van geld verdienen te maken, maar met puur geluk. Je hebt gewoon puur geluk gehad met een overwaarde van 225k euro op een woning, dat heeft niet zoveel met slimheid te maken. Onze generatie gaat het in ieder geval niet meemaken dat onze woningen 6x zoveel waard worden.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 11:15:46 #221
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_159698976
quote:

[..]

5 euro per week :')
Irene is bae <3
  zaterdag 6 februari 2016 @ 11:45:07 #222
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159699456
quote:

[..]

Dat klopt, die beginnen bij ongeveer 1200 euro en een fatsoenlijke kost al snel 1500 euro.

quote:

Mag ik die glazen bol van je lenen? :P
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_159701343
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:32 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dat heeft helemaal niets met een slimme manier van geld verdienen te maken, maar met puur geluk. Je hebt gewoon puur geluk gehad met een overwaarde van 225k euro op een woning, dat heeft niet zoveel met slimheid te maken. Onze generatie gaat het in ieder geval niet meemaken dat onze woningen 6x zoveel waard worden.
Het heeft natuurlijk ook met slimheid te maken, ook voor die generatie is zo'n waardestijging erg zeldzaam. Het betekent gewoon dat je een heel goed oog moet hebben voor een pand en misschien nog wel veel geld en tijd in verbouwingen steken.

En wie weet dat soortgelijke kansen er nu ook wel liggen, alleen niet in onroerend goed. Houd me er zelf niet zo mee bezig, maar echt gewiekste mensen vinden altijd wel mogelijkheden om hun vermogen flink te laten groeien.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 13:51:31 #224
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_159701851
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:22 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Het heeft natuurlijk ook met slimheid te maken, ook voor die generatie is zo'n waardestijging erg zeldzaam.
Onzin, als je naar prijsontwikkeling kijkt zie je dat in '82 de gemiddelde woningwaarde iets van 55k euro was en dat het in '02 zo'n 210k was. Dat is bijna 4x over de kop. Als je dan ziet dat Blomke de 50 gepasseerd is en misschien een woning heeft gekocht toen hij begin 20 was, dan blijf je daar simpelweg 20 jaar wonen en je hebt die winst gepakt. Hoefde je helemaal niks voor te doen. En dat zal dus voor heel veel mensen gelden die pakweg 30 tot 40 jaar geleden een woning hebben gekocht. Daar zit echt geen slimmigheid in waar je een neusje voor vastgoed voor nodig hebt.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_159702016
Op het moment van schrijven is het om en nabij de ¤ 0,13

Ben met niks gekomen, en ga ook op die manier :') :')

Blijven lachen is dan ook mijn motto!
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_159702026
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:51 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Onzin, als je naar prijsontwikkeling kijkt zie je dat in '82 de gemiddelde woningwaarde iets van 55k euro was en dat het in '02 zo'n 210k was. Dat is bijna 4x over de kop. Als je dan ziet dat Blomke de 50 gepasseerd is en misschien een woning heeft gekocht toen hij begin 20 was, dan blijf je daar simpelweg 20 jaar wonen en je hebt die winst gepakt. Hoefde je helemaal niks voor te doen. En dat zal dus voor heel veel mensen gelden die pakweg 30 tot 40 jaar geleden een woning hebben gekocht. Daar zit echt geen slimmigheid in waar je een neusje voor vastgoed voor nodig hebt.
toch heeft niet iedereen nu ook zo'n overwaarde of zoveel cash. de slimmigheid zit i.i.g ook in het niet opnemen en uitgeven van de overwaarde van je woning. in het verleden kon je veel gemakkelijker de overwaarde van je woning lenen en uitgeven aan consumptieve goederen.
pi_159702514
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:15 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

5 euro per week :')
1930 belde :P (florijnen dan)
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  zaterdag 6 februari 2016 @ 15:39:37 #228
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_159704508
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:59 schreef soepkoe het volgende:

[..]

toch heeft niet iedereen nu ook zo'n overwaarde of zoveel cash. de slimmigheid zit i.i.g ook in het niet opnemen en uitgeven van de overwaarde van je woning. in het verleden kon je veel gemakkelijker de overwaarde van je woning lenen en uitgeven aan consumptieve goederen.
Ja dat klopt. Maar Blomke doet het ietwat voorkomen dat het meer dan logisch is en vrij gemakkelijk om een tonnetje of 4 als buffer aan te houden en dat dit komt door slim investeren in vastgoed. Dat is niet aan de orde. Hij heeft geluk gehad bij het aankopen van een woning, heeft daar dikke winst op gemaakt (proficiat) en zit er warmpjes bij, niets meer en niets minder.
pi_159705397
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:51 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Gemiddeldes zeggen me niet zoveel. Jij trekt de conclusie hieruit dat een huis van 50k twintig jaar later 200k waard is geworden. Terwijl die gemiddelden natuurlijk ook omhoog getrokken kunnen worden door bijvoorbeeld flink wat nieuwe duurdere huizen neer te zetten (als in vinexwijken en villawijken vol nieuwe huizen)

[ Bericht 1% gewijzigd door The_Temp op 06-02-2016 16:33:50 ]
pi_159707280
Ik houd zelf de box3 vrijstelling als minimale buffer aan, dus zo'n 21k, binnenkort gaat dat geloof ik richting de 25k, dus dan verhoog ik m'n minimale buffer mee. Ik ben alleenstaand en heb een koopwoning, dus een flinke buffer vind ik nodig om er voor te zorgen dat ik niet gelijk m'n woning te koop hoef te zetten wanneer ik m'n inkomen verlies.

Wat ik verder overhoud verspreid ik +/- 50-50 aan extra aflossing op m'n hypotheek (is al annuïteitenhypotheek) en risicovolle beleggingen/investeringen. Dat laatste is een beetje voor de fun en zou ik op zich een keer een mooi rendement mee kunnen pakken, maar het kan ook morgen allemaal weg zijn.

Door dat laatste moet ik uiteraard nog steeds wel vermogensrendementheffing betalen. Ik ben daar min of meer bij toeval aan begonnen, was oorspronkelijk niet de planning. M'n planning was altijd om die minimale buffer aan te houden en de rest af te lossen, zodat ik binnen een jaar of tien hypotheekvrij zou zijn indien er geen gekke dingen zouden gebeuren. Dat duurt nu een paar jaar langer.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 18:38:53 #231
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159708378
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:59 schreef soepkoe het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben dat wel gedaan, hypotheek is tig keer verhoogd en ze hebben het in de slechts mogelijke periode verkocht (net na 2008) en toch was het huis intussen 2,5x zoveel waard wat ze gewoon gecashed hebben.
En laten we niet vergeten dat ze ook elk jaar nog een zak geld hebben gekregen bij aanschaf (premie-A ! )

Dat gaat de huidige generatie echt niet gebeuren , natuurlijk moet je destijds wel gekocht hebben maar daar houdt het ook wel op met de 'slimmigheid'. Het is verder gewoon strontmazzal hebben van de babyboom generatie te zijn en op dat moment een huis te kopen.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_159708402
Momenteel 120 euro. Was meer maar heb in november een andere auto moeten kopen en vandaag is mijn koelkast kapot gegaan dus die moet ook vervangen worden. Sparen zit er voorlopig ook niet in gezien ik vanaf de komende week de WW in moet, gisteren mijn laatste werkdag gehad. Hoop weer snel aan het werk te zijn maar de banen liggen niet voor het oprapen :( .
  zaterdag 6 februari 2016 @ 18:41:21 #233
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159708448
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:59 schreef I-care het volgende:
Op het moment van schrijven is het om en nabij de ¤ 0,13

Ben met niks gekomen, en ga ook op die manier :') :')

Blijven lachen is dan ook mijn motto!
Jij verwacht binnenkort te gaan? aangezien je geld bijna op is :+ ?
pi_159708478
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik had jaren geleden geen cent spaargeld, leef nog steeds :)
pi_159708479
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik verwacht niets, maar als het moment daar is ben ik klaar inderdaad. Heb al mijn huiswerk gedaan en ben tevreden en verwacht niets meer in dit leven :P
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  zaterdag 6 februari 2016 @ 18:45:40 #236
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_159708538
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:39 schreef Alieda-R het volgende:
Momenteel 120 euro. Was meer maar heb in november een andere auto moeten kopen en vandaag is mijn koelkast kapot gegaan dus die moet ook vervangen worden. Sparen zit er voorlopig ook niet in gezien ik vanaf de komende week de WW in moet, gisteren mijn laatste werkdag gehad. Hoop weer snel aan het werk te zijn maar de banen liggen niet voor het oprapen :( .
Je moet dan ook geen BMW kopen als het budget daar niet toe strekt
Irene is bae <3
pi_159708574
quote:
8s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:45 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Je moet dan ook geen BMW kopen als het budget daar niet toe strekt
Heb een Daihatsu Cuore, let erg op mijn budget wat auto's betreft.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 18:48:54 #238
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_159708605
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:47 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Heb een Daihatsu Cuore, let erg op mijn budget wat auto's betreft.
Frieda waarom spendeer je 5k aan een Cuore.
Irene is bae <3
pi_159708647
quote:
8s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:48 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Frieda waarom spendeer je 5k aan een Cuore.
Frieda? En 5k voor een Cuore? Zoveel kost zo'n auto niet. Zoveel geld heb ik trouwens nog nooit op mijn rekening gehad. Had ik het maar :P
  zaterdag 6 februari 2016 @ 18:52:45 #240
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_159708690
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:50 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Frieda? En 5k voor een Cuore? Zoveel kost zo'n auto niet. Zoveel geld heb ik trouwens nog nooit op mijn rekening gehad. Had ik het maar :P
Oke misschien 2k dan.

Hoeveel kosten heb je eigenlijk maandelijks aan zo'n vierkante wagen? Wats verbruik? 1:15 dankzij die gestroomlijnde achterkant?
Irene is bae <3
pi_159708750
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:52 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Oke misschien 2k dan.

Hoeveel kosten heb je eigenlijk maandelijks aan zo'n vierkante wagen? Wats verbruik? 1:15 dankzij die gestroomlijnde achterkant?
Verzekering 16 euro, belasting ongeveer 12 euro en verbruik is gemiddeld 1:20.
pi_159710373
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:32 schreef Sandyman het volgende:
Dat heeft helemaal niets met een slimme manier van geld verdienen te maken, maar met puur geluk. Je hebt gewoon puur geluk gehad met een overwaarde van 225k euro op een woning, dat heeft niet zoveel met slimheid te maken.
Je hebt bij nader inzien gelijk, meer een toevalstreffer qua tijd. Punt was echter dat ik geen huurhuis kon bemachtigen (iets met sociale regels :') bij woningtoewijzing ) en dus een noodsprong richting koopwoning moest maken. Beetje tegen de stroom inroeien en een geluk bij een ongeluk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 20:32:27 #243
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159711279
1000 euro.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 8 februari 2016 @ 00:20:43 #244
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_159744560
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 07:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Het is geen 'zuinig gedoe', het is simpelweg geen dingen aanschaffen die ik toch niet nodig heb. Dat je iets kunt permitteren hoeft nog niet per sé te betekenen dat je dat ook moet.
pi_159747649
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:38 schreef Metro2005 het volgende:
Dat gaat de huidige generatie echt niet gebeuren , natuurlijk moet je destijds wel gekocht hebben maar daar houdt het ook wel op met de 'slimmigheid'. Het is verder gewoon strontmazzal hebben van de babyboom generatie te zijn en op dat moment een huis te kopen.
Maar ja, dat klinkt natuurlijk lang niet zo lekker :').
Mijn ouders hebben indertijd gekocht voor 70.000 gulden en het huis is nu 180k in euro's waard. Tsja, da's lekker verdienen. Hebben ze inderdaad dikke mazzel mee gehad, die hele bubbel van meer lenen, HRA etc heeft hen veel goed gedaan. En als je dan een koppeling maakt met politiek, zit juist die generatie te janken dat ze moeten inleveren op pensioen en voorzieningen _O-. Best treurig, eigenlijk.
Schip ahoy!
  maandag 8 februari 2016 @ 09:34:42 #246
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159748173
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 00:20 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Het is geen 'zuinig gedoe', het is simpelweg geen dingen aanschaffen die ik toch niet nodig heb. Dat je iets kunt permitteren hoeft nog niet per sé te betekenen dat je dat ook moet.
Jawel want anders 'leef' je niet

Ofzo :')
pi_159748618
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 08:52 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Maar ja, dat klinkt natuurlijk lang niet zo lekker :').
Mijn ouders hebben indertijd gekocht voor 70.000 gulden en het huis is nu 180k in euro's waard. Tsja, da's lekker verdienen. Hebben ze inderdaad dikke mazzel mee gehad, die hele bubbel van meer lenen, HRA etc heeft hen veel goed gedaan. En als je dan een koppeling maakt met politiek, zit juist die generatie te janken dat ze moeten inleveren op pensioen en voorzieningen _O-. Best treurig, eigenlijk.
Het is ook de generatie die flink geprofiteerd heeft van de stijgende huizenprijzen, die er nu alles aan doet om de maximale hyptoheek voor starters flink in te dammen.

Afgelopen week hoorde ik ook weer zo'n babyboom lul op de radio die vond dat de studieschuld zo snel mogelijk BKR geregistreerd moest worden. Ik heb zoiets van, bemoei je er niet mee, het is al lastig genoeg om een huis te kopen als starter tegenwoordig.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 8 februari 2016 @ 10:29:19 #248
448174 Amazing_Jebediah
haatbaard met zachte g
pi_159748976
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 07:31 schreef Skv het volgende:

[..]

Waarom woon je bij je ouders als je al werkt?
Nog geen behoefte gehad om opmezelf te wonen. Maar hier gaat binnenkort verandering in komen aangezien ik ga verhuizen ivm een nieuwe baan.
pi_159751224
Ik zit ruim onder de 500 :@
Wil tot de 1000 gaan en dat als reserve houden.
Twiddel
pi_159751491
Rond de 30.000, iets erboven.
Voornamelijk om een buffer te hebben voor mindere periode's. Nog niet nodig geweest, maar met als idee erachter dat als het werk echt helemaal weg zou vallen we het wel een jaartje kunnen uitzitten als we goed zuinig doen. Dan genoeg tijd hebben om weer een normaal inkomen te regelen.

Verder wordt de hypotheek ook extra afgelost en de rest brassen we lekker op. Nou ja, steken we in allerlei zaken, van het huis opknappen tot uit eten.

[ Bericht 3% gewijzigd door erodome op 08-02-2016 13:00:01 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 8 februari 2016 @ 13:08:41 #251
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_159751832
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:27 schreef Geerd het volgende:

[..]

Jij woont thuis toch ?
Hij gebruik dus zijn moeder als buffer.
Hihaho.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 8 februari 2016 @ 15:32:16 #252
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_159755612
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:30 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Hoe maak je in deze tijd nog geld van geld?
Geld sparen kost alleen maar geld.
De belasting op spaargeld is hoger dan de spaarrente die het oplevert.
En op de beurs is de kans op verlies momenteel groter dan de kans op winst.
Niet, ik bedoel meer psychologisch. Hoe meer geld je opzij zet hoe makkelijker het is om te sparen. Als je niet spaart zie je het sparen ook niet. Snappie? Kan het niet beter uitleggen :p
  maandag 8 februari 2016 @ 15:42:32 #253
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_159755928
quote:
99s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:42 schreef summer2bird het volgende:
Ik zit ruim onder de 500 :@
Wil tot de 1000 gaan en dat als reserve houden.
1k?
Irene is bae <3
pi_159756728
quote:
15s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:42 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

1k?
Laag inkomen, stabiele woonplek, weinig eigen kosten (zoals wasmachine die stuk kan gaan oid)
Het duurste wat ik heb is mijn fiets.
In de toekomst zal ik ook niet echt veel meer geld nodig hebben dan dat ik nu heb. *klopt af*
Twiddel
  maandag 8 februari 2016 @ 17:38:23 #255
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_159759057
quote:
99s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:09 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Laag inkomen, stabiele woonplek, weinig eigen kosten (zoals wasmachine die stuk kan gaan oid)
In de toekomst zal ik ook niet echt veel meer geld nodig hebben dan dat ik nu heb. *klopt af*
Mwah wel risico hoor zo met maar 1k.

En een grotere buffer is natuurlijk altijd leuk.
Irene is bae <3
pi_159760235
quote:

Zoiets riep ik 30 jaar geleden ook. Maar met het klimmen der jaren heb ik mezelf toch eisen opgelegd zoals om veel te verdienen, te spenderen aan goed wonen, auto rijden en verre reizen maken. Skiën, vliegen en uitgaan t/m casino aan toe. Dat allemaal budgettair verantwoord. Dus ja, het kan blijven leven als een student op kamers, maar het is de vraag of het op lange termijn bevredigend is.

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 08-02-2016 18:56:34 ]
pi_159761090
quote:

[..]

Lekker ambitieus wel.
pi_159761263
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:11 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Lekker ambitieus wel.
_O_ precies wat ik bedoel *O*
pi_159762577
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:38 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar laat ik maar eerst naar de 1k klimmen.
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:39 schreef blomke het volgende:

[..]

Zoiets riep ik 30 jaar geleden ook. Maar met het klimmen der jaren heb ik mezelf toch eisen opgelegd zoals om veel te verdienen, te spenderen aan goed wonen, auto rijden en verre reizen maken. Skiën, vliegen en uitgaan t/m casino aan toe. Dat allemaal budgettair verantwoord. Dus ja, het kan blijven leven als een student op kamers, maar het is de vraag of het op lange termijn bevredigend is.
quote:

[..]

Lekker ambitieus wel.
Ik woon ook beschermd, ben gehandicapt, een die niet echt meer weg gaat. Ontvang uitkering zit ook niet echt zicht op verbetering.
Dus kan ook niet echt heel optimistisch denken.
Twiddel
  maandag 8 februari 2016 @ 19:56:53 #260
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159762659
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:38 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Heb ik ook. Anders zijn de ouders er nog.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 8 februari 2016 @ 20:03:31 #261
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_159762869
quote:
6s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heb ik ook. Anders zijn de ouders er nog.
Jij verdient 3x je buffer terug dus dat telt niet.
Irene is bae <3
pi_159762958
Als je dood gaat, heb je niks aan je buffer :P
pi_159766480
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:00 schreef hoas het volgende:
Te weinig, want vaak gaan er meerdere achter elkaar stuk.
voor iedereen persoonlijk, dat er meerdere dingen achter elkaar stuk gaan zegt misschien meer over jou gebruik met spullen :)
pi_159766774
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:41 schreef 111210 het volgende:
dat er meerdere dingen achter elkaar stuk gaan zegt misschien meer over jou gebruik met spullen :)
Bij "ons" gaat er ook veel achter elkaar stuk, vooral huishoudelijke apparaten en electronica. Ik repareer veel zelf, maar krijg toch de indruk dat er veel h.-h.-zooi wordt verkocht, om over kleding maar te zwijgen
pi_159766788
quote:
99s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:54 schreef summer2bird het volgende:

Ik woon ook beschermd, ben gehandicapt, een die niet echt meer weg gaat. Ontvang uitkering zit ook niet echt zicht op verbetering.
Dus kan ook niet echt heel optimistisch denken.
Wat voor handicap dan?
pi_159766930
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat voor handicap dan?
Meervoudige mentale stoornissen, darmstoornis, slaapstoornis.
Heb wel gewerkt, ook vrijwillig, maar het zit er niet meer in.
Twiddel
pi_159769170
quote:
99s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:53 schreef summer2bird het volgende:
Meervoudige mentale stoornissen, darmstoornis, slaapstoornis.
Heb wel gewerkt, ook vrijwillig, maar het zit er niet meer in.
Lijkt me niet makkelijk allemaal. Ik heb een psychische stoornis en weet hoe lastig dat kan zijn in het normale functioneren. Sterkte ermee.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:36:57 #268
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_159776799
Welk spaargeld?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  dinsdag 9 februari 2016 @ 14:34:15 #269
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_159779667
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:06 schreef Thomas-sama het volgende:
Als je dood gaat heb je ook niks aan schuld.
pi_159781158
quote:
Ik verwacht voorlopig nog niet dood te gaan.

Daarentegen wil ik wel een lekker leven kunnen blijven leiden na mn 70e.
pi_159781279
quote:
Als je cv kapot gaat nu, en je moet nog 3 weken wachten op je loon( waarschijnlijk als alle vaste lasten er af zijn houd je nog niet genoeg over voor een nieuwe cv)

Dus nog een maand wachten 7 weken zonder cv, denk na 2x koud wassen/douchen.
En de hele dag onder dekens en dikke truien,

Heb je wel spijt denk ik :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_159781341
quote:
Ik was de aankomende jaren nog niet van plan dood te gaan eigenlijk.
In die tussentijd wil ik graag gewoon door kunnen leven, ook als het met de eigen zaak minder gaat.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_159781560
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:00 schreef blomke het volgende:

[..]

Lijkt me niet makkelijk allemaal. Ik heb een psychische stoornis en weet hoe lastig dat kan zijn in het normale functioneren. Sterkte ermee.
Bah, jij ook al?
Het lijkt alsof ik allemaal met halve achterlijken moet communiceren hier op fok. :{
pindazakje
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:00:01 #274
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159781597
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:46 schreef Geerd het volgende:

[..]

Als je cv kapot gaat nu, en je moet nog 3 weken wachten op je loon( waarschijnlijk als alle vaste lasten er af zijn houd je nog niet genoeg over voor een nieuwe cv)

Dus nog een maand wachten 7 weken zonder cv, denk na 2x koud wassen/douchen.
En de hele dag onder dekens en dikke truien,

Heb je wel spijt denk ik :P
cv kun je leasen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159783562
Zoveel mogelijk is 8)7
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_159783580
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:00 schreef fathank het volgende:

[..]

cv kun je leasen
Ja kan snijd je je zelf ook wel in de vingers man
Ik zwaai naar dieren.
pi_159783860
quote:

[..]

Lekker ambitieus wel.
Wat is ambitious? Deelnemen aan de ratrace naar succes en geld? Geld uitgeven aan zooi waar je weinig aan hebt?

Als men alleen koopt wat het nodig heeft, is het leven goedkoop. Maar dan stort de wereldeconomie in elkaar :')
Why stay small, if you can grow big..
pi_159784096
Qua buffer hou ik ~4k aan, qua spaargeld zitten we daar vele malen boven. Wel hebben we een apart potje voor de auto (waar we afschrijving + verdiensten aan de km vergoeding heen storten

Wat helemaal niet erg is aangezien we de komende maanden een huis willen kopen. Daarna zal het geld wel iets meer gezamenlijk worden en zullen we een buffer van ~8k aanhouden (ex auto pot dan).

Voor de rest lekker versneld aflossen en/of de beurs op met het geld. (Beetje afhankelijk van de rentes en koersen)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_159798630
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:38 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Wat is ambitious? Deelnemen aan de ratrace naar succes en geld? Geld uitgeven aan zooi waar je weinig aan hebt?

Als men alleen koopt wat het nodig heeft, is het leven goedkoop. Maar dan stort de wereldeconomie in elkaar :')
Er zit een grijs gebied tussen het bezitten van hoogstens een fiets en de ratrace waar jij het over hebt.
  woensdag 10 februari 2016 @ 08:52:14 #280
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159798748
quote:

[..]

Lekker ambitieus wel.
Ik zie niet in wat er mis mee is? Als iemand tevreden is met zijn huidige levensstijl, waarom zou je dat dan om moeten gooien? Ik ben ook tevreden met het rijden in 10+ jaar oude auto's dus waarom zou ik dan ineens een bak geld moeten uitgeven aan een nieuwere auto? Ik heb geld genoeg om een gloednieuwe te kopen maar ik vind dat gewoon niet nodig voor mijn gebruik en jaarlijkse km's zo kan je dat doortrekken naar een heleboel dingen.

Enige waar ik voor mijn doen een flinke uitgave heb gedaan is in een andere woning een paar jaar geleden. Woongenot is erg belangrijk vind ik en waar ik woonde was echt een pauperbuurt.
  woensdag 10 februari 2016 @ 09:00:04 #281
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159798829
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 08:38 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Er zit een grijs gebied tussen het bezitten van hoogstens een fiets en de ratrace waar jij het over hebt.
Maar ambitie hebben betekent niet alleen zoveel mogelijk materiele zooi verzamelen natuurlijk.

Je kan ook als ambitie hebben om eerder met pensioen te gaan bv of om je impact op het milieu zo minimaal mogelijk te houden.
  woensdag 10 februari 2016 @ 10:12:07 #282
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_159799724
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 15:58 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Bah, jij ook al?
Het lijkt alsof ik allemaal met halve achterlijken moet communiceren hier op fok. :{
Ik ken dat gevoel _O-
pi_159802904
Een paar duizend is meer dan zat. Gaat er iets stuk, doe je de volgende maand wat rustiger aan.
Auto stuk? jammer dan, voor 2 a 3k heb je een prima 2e handsje.
Verder lekker genieten van het leven en lekker 1 a 2 keer per jaar op vakantie gaan.
Die lui die bijvoorbeeld bij duppeltje op z'n kant op tv zijn hebben ook tienduizenden euro's schuld en die leven en wonen ook nog steeds.
Wat wij wel doen is veel aflossen op onze hypotheek. met als reden dat onze hypotheek momenteel nog een looptijd heeft van 29,5 jaar terwijl wij nog maar 22 jaar recht op HRA hebben. Over 22 jaar zijn wij de 55 jaar gepasseerd, dan maar nog zien of we uberhaupt een baan hebben. Dus die zorg en hoge hypotheeklasten willen wij tegen die tijd niet meer.
pi_159803076
8k buffer, maar dat is als student zijnde. In de toekomst wil ik dat toch echt wel wat groter hebben.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  woensdag 10 februari 2016 @ 16:42:10 #285
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_159809033
quote:

[..]

cv kun je leasen
Dat is pas een dure grap.
pi_159824008
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 09:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
om je impact op het milieu zo minimaal mogelijk te houden.
:')

Zelden zoiets treurigs gelezen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_159824296
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:57 schreef Donnie-Brasco het volgende:
8k buffer, maar dat is als student zijnde. In de toekomst wil ik dat toch echt wel wat groter hebben.
Zo dan. Voor een student wel veel.
Waaorm?
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator donderdag 11 februari 2016 @ 08:27:21 #288
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_159828090
quote:

[..]

cv kun je leasen
hahaha zulks een grap :')
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_159828160
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:14 schreef Geerd het volgende:

[..]

Waaorm?
ik had 12K als student. Was na vijf jaar en een paar reisjes op. Gelukkig was er nog Superstufi. _O_
pi_159828177
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:')

Zelden zoiets treurigs gelezen.
:') Zelden zo'n kansloze reactie gelezen.
  donderdag 11 februari 2016 @ 09:01:43 #291
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_159828434
Hier een paar honderd euro achter de hand wat wordt aangevuld als er een deel van nodig blijkt. Voor ons ruim voldoende in ieder geval.
  donderdag 11 februari 2016 @ 10:32:45 #292
85962 ioko
I Appear Missing
pi_159829824
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 09:01 schreef Lastpost het volgende:
Hier een paar honderd euro achter de hand wat wordt aangevuld als er een deel van nodig blijkt. Voor ons ruim voldoende in ieder geval.
Jullie hebben geen spullen van jezelf?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_159829885
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:14 schreef Geerd het volgende:

[..]

Waaorm?
Valt mee toch?

Nader zelf de 10k en wil eind dit jaar minimaal de 15 halen. Sparen is echt superleuk!~
Irene is bae <3
pi_159832963
3k voor gemeentelijke belastingen / eigen risico verzekering voor de komende 2 jaar (dus nu die van 2016 aangebroken / vrij gezet om te gebruiken met de belastingen zo - 2018 aangevuld met 1.5k)

Daarnaast 2k minimale buffer als algemene buffer.

Alles boven de 2k steken we zo'n beetje in het huis (niet vervroegd aflossen op het moment, wel renoveren, tuin compleet laten doen, keuken, nieuwe vloeren, nieuwe meubels etc etc etc).

TLDR; 5k buffer minimaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door DrParanoid op 11-02-2016 12:53:13 ]
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_159943092
Wat heeft iedereen veel spaargeld zeg :o :o
Wij wonen bijna een jaar samen en al ons geld zit in de verbouwing van ons huis.. En we gaan eind van het jaar trouwen, dus dan is ons geld weer op..

We hopen daarna snel wat te kunnen sparen om ook onze buffer opnieuw op te kunnen bouwen!
  dinsdag 16 februari 2016 @ 08:52:28 #296
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_159957218
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:16 schreef koosjekaasje het volgende:
Wat heeft iedereen veel spaargeld zeg :o :o
Wij wonen bijna een jaar samen en al ons geld zit in de verbouwing van ons huis.. En we gaan eind van het jaar trouwen, dus dan is ons geld weer op..

We hopen daarna snel wat te kunnen sparen om ook onze buffer opnieuw op te kunnen bouwen!
Dit is Fok! he, iedereen zit hier op de 100k per jaar en heeft toch nog tijd om de hele dag online te zijn terwijl ze ook nog de vrouw een keer of 4 door het matras duwen met hun 30cm.
pi_159957365
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:52 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dit is Fok! he, iedereen zit hier op de 100k per jaar en heeft toch nog tijd om de hele dag online te zijn terwijl ze ook nog de vrouw een keer of 4 door het matras duwen met hun 30cm.
Lul toch niet zo dom.

Als je beiden 2k netto verdient en geen gekke dingen doet kun je behoorlijk door sparen.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 09:10:46 #298
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_159957399
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:07 schreef spiritusbus het volgende:
Als je beiden 2k netto verdient en geen gekke dingen doet kun je behoorlijk door sparen.
Over dom lullen gesproken...
¤4k netto is geen laag inkomen, klopt. Maar doe nou niet of je daarmee in een vrijstaande villa kan wonen, elk jaar een nieuwe BMW fünfer kunt aanschaffen en en passant 9 weken per jaar een vakantie door de VS, rondreis door China en zwemmen met de pinguïns op Antarctica kunt betalen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_159957430
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:07 schreef spiritusbus het volgende:

Lul toch niet zo dom.

Dat dus. Van dat inkomen kan je makkelijk ¤1000,-/maand sparen. Als mensen zich niet zo mee laten slepen door die absurde consumptiedrang.
pi_159957437
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:10 schreef Worteltjestaart het volgende:
Over dom lullen gesproken...
¤4k netto is geen laag inkomen, klopt. Maar doe nou niet of je daarmee in een vrijstaande villa kan wonen, elk jaar een nieuwe BMW fünfer kunt aanschaffen en en passant 9 weken per jaar een vakantie door de VS, rondreis door China en zwemmen met de pinguïns op Antarctica kunt betalen.
OMG jij ook weer online....
  dinsdag 16 februari 2016 @ 09:13:44 #301
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_159957444
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:13 schreef blomke het volgende:

[..]

OMG jij ook weer online....
Is de inhoud weer te moeilijk voor je, dat je op de man speelt?
Dat kun jij zo goed ^O^
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')