SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En tandje 2 is door, misschien daarom zoveel huils de laatste tijd.
quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:59 schreef ingee het volgende:
Hoera! R is 1 jaar!
Ik weet nog vorig jaar, toen lag ik met een pasgeboren meisje op de borst....
O wacht...
Maat 56 wordt ook wel krapper nu, vooral broeklengte merk ik het aan. Breedte gaat nog makkelijk. De kleinste dingen maat 56 zijn nu opgeborgen. Hij heeft vandaag een suit maat 62 aan. Wel nog ruim maar niet meer maatje verzuip. We hangen nu dus tussen 56 en 62 in.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:53 schreef Mariposas het volgende:
Goede stats Malteser! Ik snap alleen echt niet hoe hij maat 56 past. Qua breedte wel, maar de romp, mouwen of pijpen moeten toch veel te kort zijn?
Gaat gelukkig al wat beter!quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:07 schreef Malteser het volgende:
Maar als je zaterdag beter bent, kun je hem zien. Hoe is het met je?
Jeej zittende J.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:36 schreef Hupje het volgende:
Even een ego-post:
We komen net thuis van het kdv, ik laat J even op de mat spelen, op zijn buik. Ik zie dst hij op zijn knieen gaat zitten, loop even weg. Kom ik terug, zit hij op zijn billen. Oh, hij zit, prima, ik ga nog wat pakken. En dan dringt ineens tot me door: hij is zélf gaan zitten
Maat 56:quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:28 schreef Selvaria het volgende:
Mooie stats Malteser!![]()
Heb je misschien veel merken die wijd vallen? N. zat met die lengte en dat gewicht ook al lang in 62 geloof ik, daar heeft ze wel lang ingezeten trouwens. 68 is ze veel sneller doorheen gegaan, sommige (Zeeman) 68 is al weer te klein en in andere merken (Zara) zit ze al bijna in 80.Over het algemeen zit ze nu beter in 74 dan 68.
![]()
Haha ingee.Jouw R. gaat zo snel, wat maakt dat ene mandje nu uit? Gefeliciteerd!
![]()
Ik zag nog een lachBeertje.
quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:36 schreef Hupje het volgende:
Even een ego-post:
We komen net thuis van het kdv, ik laat J even op de mat spelen, op zijn buik. Ik zie dst hij op zijn knieen gaat zitten, loop even weg. Kom ik terug, zit hij op zijn billen. Oh, hij zit, prima, ik ga nog wat pakken. En dan dringt ineens tot me door: hij is zélf gaan zitten
heb jij ook een baby met een te dikke luierkontquote:Op donderdag 28 januari 2016 19:30 schreef Estrys het volgende:
Mooie stats van Twixje hoor!
Waar zit dat gewicht als ik vragen mag? Als ie nog in maatje 56 zit en de broeken afzakken? De mijne is bijna een halve kilo lichter en 2 cm kleiner. Maar die krijg ik niet meer met goed fatsoen in een 56 broekje. Dan vragen mensen of ie hoog water verwacht'
Zeg je nou dat mijn baby een dikke kont heeft??quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:48 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
heb jij ook een baby met een te dikke luierkont
sorry. Te dikke luier om zijn kontquote:Op donderdag 28 januari 2016 19:50 schreef Estrys het volgende:
[..]
Zeg je nou dat mijn baby een dikke kont heeft??![]()
Bah je zou maar een moeder hebben die je in bed legt als je moe bentquote:Op donderdag 28 januari 2016 19:55 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben zo'n slechte moeder die haar kind direct van de opvang voedt en in bed gooit.
(het feit dat hij nu al anderhalf uur in zijn eigen bed slaapt geeft wel aan hoe moe hij is, gelukkig ben ik morgen vrij, dan kan ik knuffels inhalen)
ik loop steeds naar de babyfoon, denk dat ie stuk isquote:Op donderdag 28 januari 2016 20:02 schreef Estrys het volgende:
[..]
Bah je zou maar een moeder hebben die je in bed legt als je moe bent
Lekker joh! De night is yours
Geen idee. Twix is prima in verhouding. Niet dik, niet dun, niet groot, niet klein. Hij is nu 4,5 maand en zit op de -1 lijn met gewicht, lengte en hoofdomtrek en ontwikkelt goed.quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:30 schreef Estrys het volgende:
Mooie stats van Twixje hoor!
Waar zit dat gewicht als ik vragen mag? Als ie nog in maatje 56 zit en de broeken afzakken? De mijne is bijna een halve kilo lichter en 2 cm kleiner. Maar die krijg ik niet meer met goed fatsoen in een 56 broekje. Dan vragen mensen of ie hoog water verwacht'
och meis niet onzeker worden hoor! Hij is gelukkig, groeit goed op zijn eigen tempo, vrolijke lieve baby. En niet vergeten dat hij pas nog flink ziek is geweest! En niet alle baby's zetten hun groeispurt in het eerste levensjaar in hé! Zul je zien, over een half jaar groeit Twix iedereen voorbij!quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:24 schreef Malteser het volgende:
[..]
Geen idee. Twix is prima in verhouding. Niet dik, niet dun, niet groot, niet klein. Hij is nu 4,5 maand en zit op de -1 lijn met gewicht, lengte en hoofdomtrek en ontwikkelt goed.
Zoals ik al schreef worden zijn broeken nu wat kort en daarom gaan we nu eindelijk over naar 62 en daar ben ik heel blij mee want aan alle kanten (ook in onze omgeving) wordt hij 'ingehaald' en dat maakt me stik onzeker.
En nu gaat het hier ook steeds over zijn maat kleding en ik voel dat ik er een verdrietig van word. Hij doet het zo goed, ik ben zo trots op mijn jongetje. En ik had het liefst ook gehad dat hij nu gewoon goed in maat 62 of wat mij betreft in 68 zou passen. Want dat zou me minder onzeker maken over zijn groei.
Dit was geenszins mijn bedoeling met mijn reactie net, als ik je verhalen over Twix hoor doet hij het zo enorm goed en is hij een heerlijke tevreden baby!quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:24 schreef Malteser het volgende:
[..]
Geen idee. Twix is prima in verhouding. Niet dik, niet dun, niet groot, niet klein. Hij is nu 4,5 maand en zit op de -1 lijn met gewicht, lengte en hoofdomtrek en ontwikkelt goed.
Zoals ik al schreef worden zijn broeken nu wat kort en daarom gaan we nu eindelijk over naar 62 en daar ben ik heel blij mee want aan alle kanten (ook in onze omgeving) wordt hij 'ingehaald' en dat maakt me stik onzeker.
En nu gaat het hier ook steeds over zijn maat kleding en ik voel dat ik er een verdrietig van word. Hij doet het zo goed, ik ben zo trots op mijn jongetje. En ik had het liefst ook gehad dat hij nu gewoon goed in maat 62 of wat mij betreft in 68 zou passen. Want dat zou me minder onzeker maken over zijn groei.
Ik koop ze wel via de facebookgroep voor jumpsuits of die van Musjes, Puur Sammy's (maar die stopt geloof ik), heb eentje gekocht van Sicilia, Hema heeft soms leuke..quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:42 schreef Jagärtrut het volgende:
waar koop je in NL leuke jumpsuits enzo?
Lekker knuffelen en de boel de boel laten.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:44 schreef hetzusjevan het volgende:
Ok Help.
18.10 uit bed, verschoond en aan de borst gelegd. 18.45 van de borst af. 19.20 op bed gelegd want ze was moe. Het is nu 20.45, ze is nog steeds wakker en huilt nog steeds, heeft denk ik 10 min geslapen (of iig stilgeweest op babyfoon) in de tussentijd maar werd weer wakker van spugen. Nog even en ze komt weer voor de volgende voeding en heeft dan dus gewoon niet geslapen tussen de voedingen.
Ik word hier echt moedeloos vanben de hele tijd met d'r bezig, krijg niks gedaan en het helpt niks want ze blijft huilen
. Wat kan ik hier tegen doen?
Het gaat zo bijna de hele dag muv de momenten waarop ze echt helemaal toto is maar dan slaapt ze 20 min-45min max.
Ach, kijk nou! Wat goed!quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Straks weer weg, maar kruiptijgercombi:
Dit. Het zit in de lucht ofzo.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:49 schreef pinquit het volgende:
hier ook een dag met nauwelijks slaap. Draagdoek werkt, en zo moe worden uiteindelijk wel móet slapen met fles in de mondHij slaapt nu sinds half 7 ongeveer, zal wel lekker doorslapen vannacht
Same herequote:Op donderdag 28 januari 2016 18:36 schreef Hupje het volgende:
Even een ego-post:
Niet om je onzeker te maken hoor, ik verbaasde me gewoon oprecht aangezien L met 63 cm echt niet meer in maat 56 paste, zelfs de grootst vallende maten, veel te kort.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:24 schreef Malteser het volgende:
[..]
Lente!quote:
Jaquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:33 schreef SaskiaR het volgende:
Geven jullie bij tandjespijn pcm? Ze kan er niet van slapen...
check even je DMquote:
Proberen kan altijd toch? Ik zou haar persoonlijk zo lang het nog past en zo lang ze het prima vindt nog in de reiswieg laten. De wandelwageninzet kan wel plat, maar het blijft een zithouding.quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Zou ik met M al kunnen proberen of ze in de wandelwagen van de Joolz kan? Die kan ook schuin/plat toch? Gezien haar capriolen op het aankleedkussen, in de box en op het speelkleed denk ik dat ze binnenkort op haar rug in de bak liggen niet meer zo cool vindt.
Let your monkey do itquote:Op donderdag 28 januari 2016 22:58 schreef hetzusjevan het volgende:
Bedankt dames, net nog even met lief over gehad en hij vroeg 'wat zeiden ze op fok'![]()
. Jullie wijsheid wordt hier zeer gewaardeerd
. Anyhow hij steunt me er ook in. Hij baalt er volgens mij wel van dat het huis niet aan kant is terwijl ik de hele dag thuis ben, maar anderzijds krijgt hij zelf ook vaker mee dat ze momenteel wat meer aandacht nodig heeft en ik m'n handen vol heb aan d'r soms. That said, ze ligt al bijna 2 uur helemaal in coma, bovenop me te slapen
.
Zoveel zorgen en onzekerheid met een kindje, dat gaat zeker nooit meer over hė.
Nu weer klaar met de ego posts, ik lees straks ff bij, nogmaals dank.
Ja same here. Mies rolt. Thats it.quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:45 schreef lunapuella het volgende:
Blij Beertje![]()
Zittende J.!![]()
Ook babysaurus-mama's hebben hun onzekerheden hoor. Ketel tijgert nog niet en zit ook niet op handen en knieën. Daar maak ik me soms druk om, maar dan probeer ik me te herinneren dat alle baby's zich anders ontwikkelen. Qua groei èn qua features.
Ja er is veel verschil maar ze had het oa over noppies kleding. Ik weet niet hoe dat bij jullie valt maar volgens mij valt noppies altijd erg klein.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:08 schreef Mineola het volgende:
Precies wat stoel zegt ja. Die kleding verschilt enorm, net als het figuur van je baby. Mijne was 66 cm een maand geleden, en hij draagt 62-68 (en Zara broekjes ook in 74). Maar ik heb dat zwarte H&M pakje met de maan in 56 pas net weggelegd. En dan vooral wegens erop uitgekeken want hij kon nog net als ik had gewild. Jumpsuits worden hier als eerste te kort trouwens, dat is echt 68 nu. Maar broekjes in 68 zijn meestal echt nog te lang, op Zara na.
Gewoon prima stats Malteser, geen zorgen maken over je modeljochie!
En lekkere nachten voor stoel en Kris zag ik. Mindere nacht voor MwCactus, wat onwijs irritant als je dan zelf niet slaapt
Oh dit doet mijn innerlijke OCD'er goedquote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:01 schreef Mineola het volgende:
Hahahaha Estrys, linker of rechter, dat is het gewoon!
Noppies is inderdaad smal, de broekjes van de oudste pasten baby niet nu. Maar ik bedoelde gewoon in het algemeen. Hoewel ik ook wel benieuwd was naar de verhoudingen idd, gezien de lengte, maar ik was spuit elf
Gelukkig is morgen de meet en kunnen we het allemaal zien! En! We kunnen alle baby's op leeftijdsvolgorde leggen! En op gewicht! En op lengte! En op hoeveelheid haar!![]()
Gosh! dat is echt een toffe foto, op leeftijd
Neem jij een camera met breedhoeklens en ducttape mee?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:01 schreef Mineola het volgende:
Hahahaha Estrys, linker of rechter, dat is het gewoon!
Noppies is inderdaad smal, de broekjes van de oudste pasten baby niet nu. Maar ik bedoelde gewoon in het algemeen. Hoewel ik ook wel benieuwd was naar de verhoudingen idd, gezien de lengte, maar ik was spuit elf
Gelukkig is morgen de meet en kunnen we het allemaal zien! En! We kunnen alle baby's op leeftijdsvolgorde leggen! En op gewicht! En op lengte! En op hoeveelheid haar!![]()
Komt goed, mijn telefoon heeft een panoramafunctie en lekker dicht tegen elkaar leggen, dan rolt er niemandquote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:10 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Neem jij een camera met breedhoeklens en ducttape mee?
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:01 schreef Mineola het volgende:
Da's wel een voordeel van de saurus ja, die bewegen niet zoveel. Die arme N. krijgt haar 9,5 kilo echt niet opgedrukt met dr armpjes.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:12 schreef Mineola het volgende:
[..]
Komt goed, mijn telefoon heeft een panoramafunctie en lekker dicht tegen elkaar leggen, dan rolt er niemandSowieso is rollen overrated voor babysaurussen
Gewoon lekker een beetje over elkaar heen rollebollen. Niks mis meequote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:12 schreef Mineola het volgende:
[..]
Komt goed, mijn telefoon heeft een panoramafunctie en lekker dicht tegen elkaar leggen, dan rolt er niemandSowieso is rollen overrated voor babysaurussen
Je moet er ook wel iets niets voor doen om je figuur te behouden, hequote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:22 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Da's wel een voordeel van de saurus ja, die bewegen niet zoveel. Die arme N. krijgt haar 9,5 kilo echt niet opgedrukt met dr armpjes.
Maar we kunnen natuurlijk ook de mama's erbij zetten om te zorgen dat ze niet wegrollen.
Oh shit, we probeerden het geheim voor je te houden maar nu ben je er toch achter gekomen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Gaan jullie allemaal meeten?
Haske eng daarbuiten!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:53 schreef Mineola het volgende:
Dat is ook zo lekker vertrouwd he, je actieve topics
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier doet T qua maten weer oersaai.Hij zal iets van 64 cm zijn nu, en hangt ook tussen 62 en 68 in.
Okay, het lijkt nu echt te gaan gebeuren: nadat we vorige maand een avondje uit hebben gecancelled ivm ontroostbare T, gaan lief en ik nu dan echt samen een dagje weg zondag. Vet spannend!![]()
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:01 schreef Mineola het volgende:
Nee we gaan gewoon allemaal met telefoon in de hand zitten en dan via Fok communicerenquote:
Oh, dit is echt spooky, hebben wij dezelfde schoonmoeder?quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:17 schreef kazy het volgende:
Verder had schoonmoeders M weer eens nauwelijks laten slapen. Iedere week hoor ik 'Nee hoor, ze heeft geen tijd om te slapen; ze is veel te druk!' Wist ik veel dat ze daarmee bedoelde dat ze M nog steeds na 15-20 minuten uit bed haalt, 'want dan is ze weer wakker'. Nee.. Ze doet er minimaal een kwartier over om überhaupt in slaap te vallen..Ik heb het nog maar eens benadrukt, dus ben benieuwd.. (Gelukkig is het maar 1 dag per week.) Het verklaart wel waarom we op donderdagavond altijd een enorm geprikkelde baby hebben.
Ik lolde!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 08:22 schreef Estrys het volgende:
Ik weet niet of het een linker of een rechter Twix is, daar kan ook verschil in zitten
Yo! Thanks!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:25 schreef twist02 het volgende:
Spring: ik vind de SillyBillyz heel fijn!slab met mouwen
Edit:
[ afbeelding ]
deze bedoel ik
Je hebt geloof ik ook een goedkopere variant van de Ikea.
Er is niet één zwart-witte lijn in te trekken, maar de algemene opinie is volgens mij dat nr. 2 nog wel nuttig is, maar 3 niet meer. Nr. 2 kun je van 6-12 mnd geven, na een jaar mogen ze in principe gewone melk, dus is nr. 3 niet meer nodig.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik kan het niet vinden, wat was de deal met opvolgmelk? Wel 2, niet 2? Of was dat 3?
Ik zie het ja. Waarom nou suiker?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:55 schreef Mariposas het volgende:
In nutrilon 2 zit suiker en minder vet dan in Nutrilon 1. Reden voor mij om nr 2 te laten staan.
Ja, maar het verschil zit hem geloof ik in melksuikers of geraffineerde suikers.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:47 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb toevallig zowel een bus Nutrilon 1 als 2 in huis staan. In 1 zit 7,3 gram suiker per 100ml en in 2 6,5 gram.
Ik ga morgen waarschijnlijk naar Ikea. Meenemen?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 13:54 schreef -Spring het volgende:
De dichtstbijzijnde Ikea zit hier 100 km vandaan.
Graag!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik ga morgen waarschijnlijk naar Ikea. Meenemen?
Er is een kans dat we niet gaan overigens...
Als je even online winkelt en me via pm laat weten welke kleuren en hoeveel etc, ga ik mijn best doen!quote:
Ja, de mijne.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:40 schreef LuDann het volgende:
Ik kwam vandaag iets tegen over dat je kindjes geen of niet teveel rijstewafels zou moeten geven, ik denk ik deel het even met jullie.
http://healthbytes.me/kin(...)wafels-niet-te-eten/
Ik probeerde mijn baby net in bad te doen maar dat was Gil ende Krijs. Ze vond het echt Niet Leuk. Normaal gesproken douchen we altijd samen maar ik lees hier wel eens dat kindjes na een badje zo lekker gaan slapen en dat is iets waar Wolk wat moeite mee heeft nu. Zijn er nog meer baby's die badjes stom vinden?
Nou ehm.. Meestal douche of badder ik met hem dus dan ben ik al nat, dan sta ik er niet bij stilquote:Op vrijdag 29 januari 2016 21:14 schreef Cholula het volgende:
Hoe doe je dat dan als je met hem hebt gedoucht? Dan is G toch ook nat?
Zwembadnat is toch hetzelfde nat als badkamernat?
Je kan eens kijken hoe warm je het bad precies hebt. V die wilde alleen in bad als het water niet warmer was dan 35 graden. Frans vond dat echt te koud.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:40 schreef LuDann het volgende:
Ik kwam vandaag iets tegen over dat je kindjes geen of niet teveel rijstewafels zou moeten geven, ik denk ik deel het even met jullie.
Ik probeerde mijn baby net in bad te doen maar dat was Gil ende Krijs. Ze vond het echt Niet Leuk. Normaal gesproken douchen we altijd samen maar ik lees hier wel eens dat kindjes na een badje zo lekker gaan slapen en dat is iets waar Wolk wat moeite mee heeft nu. Zijn er nog meer baby's die badjes stom vinden?
Ik pak regelmatig Frits van mijn man aan als ze hebben gedoucht. 1 handdoek om hem lekker in te wikkelen en een xl hydrofiel op het aankleedkussen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 21:21 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nou ehm.. Meestal douche of badder ik met hem dus dan ben ik al nat, dan sta ik er niet bij stilin het zwembad sta ik met kleding aan en voelt t daarna alsof ik zelf gezwommen heb
![]()
En vind ik t ook niet zo lastig want alle natte doeken flikker ik direct naast de commode in de wasmand.
Grappig eigenlijk, dat je pas na denkt over hoe iets makkelijker kan als iets je in de weg zit, zoals een stapel natte doeken in een plastic zakje proppen![]()
Kyaraik vond jouw plaatje er al zo raar staan tot ik realiseerde dat ik in een andere browser aan het typen was.
Ik moet gewoon een goed absorberende doek hebben, denk dat ik nu prutkwaliteit heb. Kan wel even kijken of ik een badjasje kan vinden van betere kwaliteit
Fedde is er zo een... Die moet echt bijna 40 graden bad anders kijkt ie heel moeilijk. Onder de 37 is het uberhaupt tegen sputteren, tenzij zwembadquote:Op vrijdag 29 januari 2016 21:47 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Je kan eens kijken hoe warm je het bad precies hebt. V die wilde alleen in bad als het water niet warmer was dan 35 graden. Frans vond dat echt te koud.
Je hebt ook kindjes die het fijn vinden om als zo'n dampend chinees washandje uit bad te komen.
Het water was 37,5 toen ik haar de eerste keer erin zette. Dat was meteen krijsen dus heb ik er wat koud water bijgedaan maar dat was ook niet goed.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 21:47 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Je kan eens kijken hoe warm je het bad precies hebt. V die wilde alleen in bad als het water niet warmer was dan 35 graden. Frans vond dat echt te koud.
Je hebt ook kindjes die het fijn vinden om als zo'n dampend chinees washandje uit bad te komen.
Ik neem aan 'ondanks', aangezien het artikel behoorlijk negatief is over opvolgmelk.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 10:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ben je nou dankzij of ondanks dit artikel overgegaan op nummer 2 Shop? Dat is me niet helemaal duidelijk.
We waren al over op nummer 2 voordat ik het artikel had gelezen. Ik dacht namelijk dat 2 wel nut hadquote:Op zaterdag 30 januari 2016 10:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ben je nou dankzij of ondanks dit artikel overgegaan op nummer 2 Shop? Dat is me niet helemaal duidelijk.
De mijne krijste alles bij elkaar. Nu maak ik hem ongeveer 37 graden. (Het badje dan he) Ik maakte het wat te warm denk ik. Maar wat vooral bleek. Ik pakte hem gewoon op m'n arm met hand om zijn bovenarm, zoals geleerd zeg maar. Kom ik er laatst achtet als ik hem eerst in een zithouding erin doe aan het water laat wennen en dan langzaam in lighouding laat komen huilt hij helemaal niet.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:40 schreef LuDann het volgende:
+1! Hoewel 2 vingers ook vaak een duim is.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:01 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nou, dé tip heb ik niet voor je, want een makkelijke slaper hier, maar als we haar wakker wegleggen wordt ze altijd wel rustig van een knuffeldoekje. Twee vingers in de mond om te sabbelen en met de andere hand aait ze met het doekje langs haar gezicht.
Sjaak doet hetzelfde. Ik rijd tegenwoordig iets sneller...quote:Op zaterdag 30 januari 2016 18:48 schreef Hupje het volgende:
Ik lees leuke reacties over de meet, fijn dat het geslaagd is!
Heeft iemand dé tip voor mij?
J is een moeilijke slaper. Hij slaapt alleen als alle omstandigheden en de timing goed zijn. Als we even weggaan en thuiskomen rond slaaptijd, valt hij vaak nét voor we thuis zijn in de MC in slaap. Zodra de motor uit gaat, wordt hij wakker. En dan lukt het me niet meer om hem in bed te krijgen (en zit hij van vermoeidheid zichzelf in de weg)...
Sneuquote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:28 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb ook de tip niet voor je helaas, hupje.
L is zo zielig dat hij zelfs de borst niet wilt en hele dikke tranen huilt. Paracetamol werkt voor geen meter.
Ik weet het niet precies. Koorts en hoesten en niet willen/kunnen slapen, zelfs niet bij ons.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Sneuwaar heeft hij last van?
beterschap, arm kleintjequote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:13 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies. Koorts en hoesten en niet willen/kunnen slapen, zelfs niet bij ons.
Hoeveel mg paracetamol krijgt hij? Hier was op een gegeven moment een "d'oh!" momentje toen het niet werkte dat hij al lang over het gewicht heen was voor de 120 mg en 240 mocht.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:13 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies. Koorts en hoesten en niet willen/kunnen slapen, zelfs niet bij ons.
Dentinox geprobeerd? Dat is bij ons altijd zo'n laatste dingetje...quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:13 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Helaas niet in huis...quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:19 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dentinox geprobeerd? Dat is bij ons altijd zo'n laatste dingetje...
Beterschap en sterkte
120 mg. 240 Mg is vanaf 10 kg toch?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hoeveel mg paracetamol krijgt hij? Hier was op een gegeven moment een "d'oh!" momentje toen het niet werkte dat hij al lang over het gewicht heen was voor de 120 mg en 240 mocht.
Kunnen het zijn oortjes zijn? Dan helpt goed neussprayen wel eens, en evt bedje wat omhoog.
klinkt als oorontsteking. ik zou even de HAP bellen voor overleg ..quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Helaas niet in huis...
[..]
120 mg. 240 Mg is vanaf 10 kg toch?
We geven al sinds gisteren om de 8 uur paracetamol.
Neusspray en Luuf ook al geprobeerd. En bedje is meteen heel hard huilen, dus dan maar de hele avond bij ons op schoot kermen.
Ik weet de kgs niet uit mijn hoofd, maar mijn speklap was dat wel rond de negen maanden al. Misschien wat vroeg voor jullie dus, ja.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Helaas niet in huis...
[..]
Neusspray en Luuf ook al geprobeerd. En bedje is meteen heel hard huilen, dus dan maar de hele avond bij ons op schoot kermen. Heeft een hele schorre huil nu, zielig.
Ach gos, armequote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Helaas niet in huis...
[..]
Neusspray en Luuf ook al geprobeerd. En bedje is meteen heel hard huilen, dus dan maar de hele avond bij ons op schoot kermen. Heeft een hele schorre huil nu, zielig.
Dit inderdaad. Ik zou ook ff bellen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:32 schreef DJMO het volgende:
[..]
klinkt als oorontsteking. ik zou even de HAP bellen voor overleg ..
Wat sneu..quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:13 schreef Mariposas het volgende:
[..]
zo rustig is hij normaal dus ook niet.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:47 schreef kazy het volgende:
[..]
Ach gos, armeVanmiddag leek hij juist zo rustig. Ik had er geen idee van dat hij zich totaal niet lekker voelde.
Nee niet echt, maar lief van je!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:58 schreef faptist het volgende:
[..]
Wat sneu..
Woon je in de omg van Dordt? dan kom ik het met alle liefde brengen. (dentinox of pumpkin butt(?) )
Al denk ik ook dat het aan de oren ligt. Beterschap!
komop met die pofferstoelichtingquote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:03 schreef Bloesem. het volgende:
OchermBeterschap voor je kleintje en sterkte voor jou! En onschuldig bij oorontsteking is een stukje ui achter het oor plakken met een pleister
baat t niet... (behalve de stank dan, die is even niet te harden)
quote:
waarom uberhaupt halvarine? heeft ie kma? (sorry als ik niet ingelezen ben )quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:34 schreef Hupje het volgende:
Beterschap, Mariposas!
Faptist, dan vrees ik veel boetes
DJMO: J heeft het complot vast niet goed begrepen dan, voor de vierde avond deze week is het krijsen, ook als ik hem vasthoud.
(We denken intussen dat het tóch misschien de halvarine is. Dus die schrappen we maar weer voorlopig *zucht*)
De ergste nacht van de week was wakker tot 1.30u, als ik me daar op instel, valt het hopelijk mee...
Tis nog vroeg he? Alle tijd voor wasjes en koken en zoquote:Op zondag 31 januari 2016 09:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik wil ook lekker uitslapen maar ik moet nog twee wassen draaien, strijken en koken
Jaquote:Op zondag 31 januari 2016 09:11 schreef kazy het volgende:
[..]
Tis nog vroeg he? Alle tijd voor wasjes en koken en zoIk zit in ieder geval nog lui te wezen op de bank.
(Of moet je de rest van de dag weg?)
Tot 23u was het krijsen. Toen kreeg ik hem afgeleid met de Fisherprice appquote:
Stomen in de badkamer hielp hier wel.quote:Op zondag 31 januari 2016 08:34 schreef Mariposas het volgende:
Au, lijkt me pijnlijk zo'n blaar!![]()
Hij viel uiteindelijk toch sabbelend aan de borst in slaap. We hebben hem toen in ons bed gelegd en zijn zelf ook gaan slapen, nacht ging goed. Hij heeft wel een hoest met heel erg veel slijm dat hij niet opgehoest krijgt.
Geen foto's? Wat flauw..quote:Op zondag 31 januari 2016 10:37 schreef Selvaria het volgende:
Helemaal vergeten.![]()
Wij hebben net voor het eerst gebabyzwommen (babygezwommen?, babyzwemles dus) en N. vond het fantastisch.
![]()
Gillen, kirren, lachen naar iedereen.
Ze verliet het zwembad wel als enige wakker (
x 1000) maar was na de fles gelijk knock-out.
![]()
Helaas mochten er geen foto's gemaakt worden.
Jeetje, kwart over 8quote:Op zondag 31 januari 2016 11:17 schreef Selvaria het volgende:
Bij ons gaan de lessen icm een abonnement. Als je niet gaat betaal je wel gewoon voor die maand/les, dus een goede stok achter de deur. Kwart over 8 daar zijn was alleen wel erg vroeg.
Nou, dat, ik ben blij wanneer ik op werkdagen om kwart over acht bij de oppas benquote:Op zondag 31 januari 2016 11:21 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Jeetje, kwart over 8Hier werken ze met strippenkaarten geloof ik.
Yay virusjes!!quote:Op zondag 31 januari 2016 12:03 schreef Bloesem. het volgende:
Ik vond de meet ook echt leuk <3 zo fijn om eens andere moeders te zienMini heeft wel een rochelvirusje mee naar huis genomen, haar eerste virusje
![]()
Ja, maar op zóndag!quote:Op zondag 31 januari 2016 11:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nou, dat, ik ben blij wanneer ik op werkdagen om kwart over acht bij de oppas ben
Oh wacht, ik las je vorige bericht verkeerd. Alsof jij kwart over 8 no big deal vondquote:Op zondag 31 januari 2016 12:34 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Precies, dat is helemaal onmenselijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als ik alleen ga dan neem ik hem in de maxicosi mee in de kleedruimte, kleed mezelf om en kleed hem daarna om op de verschoonkussens in het zwembad. Na het zwemmen andersom: we douchen samen, dan kleed ik hem om, hij gaat in de mc, valt in slaap en dan kleed ik me weer om. Gaat prima! Tip: makkelijke en niet te strakke kleding voor je baby meenemen, dat is erg lastig als hij nog een beetje nadampt (had laatst een bijna te kleine romper meegenomen en toen ik hem daar in probeerde te wurmen krijste hij hardquote:Op zondag 31 januari 2016 13:57 schreef silliegirl het volgende:
Zo te lezen was de meet een succes! Wellicht komen W en ik ook een keer meeten..
Babyzwemmen: staat hier ook op mn lijstje, ik doe nu babymassage maar als dat klaar is wil ik gaan zwemmen. Hoe doen jullie dat met om- en aankleden? Gaan jullie dan altijd samen of?
W. lijkt door zijn regel/sprong/whateverhetwas-fase heen. Hij is zo vrolijk en tevreden de laatste dagen, echt genieten![]()
*knip spoiler*
merk trouwens wel verschil, op werkdagen vind ie knuffelen met mij erg fijn, en als ik vrij ben is t tot een uur of drie, vier, en dan is ie me echt zatquote:Op zondag 31 januari 2016 18:25 schreef Estrys het volgende:
Ja dat is Cassandra. A slaapt al een week of drie niet meer goed op een van ons, en wel in bed. Ik vind het vooral ook zo koud 's avonds
Zo heeft T vanmorgen nog anderhalf uur op m'n borst geslapen. Hij viel in slaap tijdens het drinken, en ik heb hem maar lekker laten liggen, t was zo gezellig. Was ik blij dat hij wakker werd, ik moest plassen als een rund...quote:Op zondag 31 januari 2016 18:42 schreef Gevalletje het volgende:
Herkenbaar CassandraQ slaapt steeds braaf in z'n bedje, maar soms denk ik dan terug aan de tijd dat mini was en op m'n arm sliep. Dan zat je zo tijden met een slapend kind op je arm, terwijl je dorst hebt, niet bij je mobiel kan en eigenlijk niet lekker zit.. Maar dat was ook wel erg
quote:Op zondag 31 januari 2016 19:22 schreef Cholula het volgende:
Hier worden er soms wat stapjes gezet achter de babygym die hij gebruikt als rollator. Liever klimt hij overal op en onder.
Ik herken dit zo ontzettend! Ik heb tot Frits ongeveer vier maanden was heel regelmatig het verloop van Frits zijn geboortedag moeten doorlopen met mijn man. Ik had een enorm gevoel van falen (ik had wel gebroken vliezen en weeën en ik kon het niet meer aan).quote:Op zondag 31 januari 2016 19:40 schreef Bloesem. het volgende:
[..]Jouw kind, I love it
Nee echt, zo verliefd! Wat een aapje
Ahh Cassandra, dat lijkt me wennen zeg :/
Oei Ggirl, ik hoop dat je inmiddels een lekker verjaarsdiner achter je kiezen hebt.
Het wolkje van sillieBlije dodo.
Hier gaat geloof ik een nieuwe keizersneeverwerkingsfase inIk kan niet over bevallingen lezen zonder heel verdrietig te worden, omdat ik zo graag had willen bevallen en daar zo goed als geen enkel aspect van heb meegekregen. Geen weeen, geen ontsluiting, geen spontaan gebroken vliezen en geen pijn. Je zou het als een zegen kunnen zien, maar op het ogenblik vind ik het vooral erg moeilijk. Ik weet dat het nou eenmaal niet anders is, maar ik had dat proces graag doorleefd.
Ja die mazzel heb ik ook, zeker nu ik werk vind hij het heerlijk om mij te gebruiken als speen, en valt vaak in slaap tijdens het drinkenquote:Op zondag 31 januari 2016 20:37 schreef lunapuella het volgende:
Ik vond die eerste weken dat Ketel alleen bovenop mij een beetje rustig bleef ook vaak benauwend. Maar inderdaad, nu mis ik het wel eens. Gelukkig dut hij nog weleens in tijdens het drinken, zo knus
heeft ze last van (verborgen) reflux? Ik zou even naar de HA of KA gaan hiermee. Als ze reflux heeft, drinkt ze graag bij je om de pijn te verzachten, maar door het vele drinken, gaat jouw productie omhoog, krijgt ze meer binnen wat dan weer voor verergering zorgt.quote:Op zondag 31 januari 2016 21:30 schreef hetzusjevan het volgende:
Oi oi oi, dat spugen van E loopt de spuigaten uit nu :/. Of eigenlijk uit d'r neus en mond.. Dikke, heel zuur ruikende melk. Ik hoor het ook vaak omhoog komen, soms slikt ze het nog weg en dan krijsen . Zo zielig. Constante zure-ik-heb-net-overgegeven adem heeft ze. Niet leuk. Ik hoop echt dat het snel overgaat.
En dat het niet door mijn bv komt.. Ze staan sinds gister weer op knappen en heb het idee dat ik momenteel weer meer melk heb dan dat ze kan wegdrinken.
Ik denk het wel, ze heeft veel symptomen. Bedje staat al schuin en we houden dr zo lang mogelijk rechtop, maar het kan anderhalf uur na de voeding nog komen. En 8 vd 10 keer spuugt ze als ik d'r rechtop hou eigenlijk (en veel :/), dus ook dat gaat het vaak niet tegen helaas. Ik vraag me af wat de HA ermee kan? Wss ook niks, ze zal er wel overheen moeten groeien..quote:Op zondag 31 januari 2016 23:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
heeft ze last van (verborgen) reflux? Ik zou even naar de HA of KA gaan hiermee. Als ze reflux heeft, drinkt ze graag bij je om de pijn te verzachten, maar door het vele drinken, gaat jouw productie omhoog, krijgt ze meer binnen wat dan weer voor verergering zorgt.
Na het voeden langer rechtop houden, bedje schuin omhoog zodat de voeding minder snel omhoog komt, dragen in een doek ipv liggen in de kinderwagen ..
sterkte!
N en L hebben (hadden) ook last van reflux. Bij L hielp het om de voeding in te dikken, maar snap wel dat je niet zit te wachten om alles te kolven etc. Heeft E ook pijn er van? Dat had N wel. Die had echt medicatie nodig. Eerst kreeg ze Ranitidine, maar dat werkte niet voor haar. Daarna Omeprazol en ik kreeg echt een veel blijer kind. Nu zijn we de medicatie aan het afbouwen en dat gaat goed.quote:Op maandag 1 februari 2016 03:53 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ik denk het wel, ze heeft veel symptomen. Bedje staat al schuin en we houden dr zo lang mogelijk rechtop, maar het kan anderhalf uur na de voeding nog komen. En 8 vd 10 keer spuugt ze als ik d'r rechtop hou eigenlijk (en veel :/), dus ook dat gaat het vaak niet tegen helaas. Ik vraag me af wat de HA ermee kan? Wss ook niks, ze zal er wel overheen moeten groeien..
een huisarts kan er juist heel veel mee. Als ze er zo'n pijn en last van heeft, zal hij medicatie kunnen voorschrijven, wat Shopaholic ook al zegt.quote:Op maandag 1 februari 2016 03:53 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ik denk het wel, ze heeft veel symptomen. Bedje staat al schuin en we houden dr zo lang mogelijk rechtop, maar het kan anderhalf uur na de voeding nog komen. En 8 vd 10 keer spuugt ze als ik d'r rechtop hou eigenlijk (en veel :/), dus ook dat gaat het vaak niet tegen helaas. Ik vraag me af wat de HA ermee kan? Wss ook niks, ze zal er wel overheen moeten groeien..
Het is zo heftig als je het zelf ervaart. En nouja, uren persweeën en een keizersnede onder algehele narcose vind ik vrij pittig klinken, ook al is jullie leven nooit in gevaar geweest.quote:Op maandag 1 februari 2016 07:23 schreef LuDann het volgende:
Ik voel me altijd een beetje suf als ik zeg dat ik mijn bevalling best heftig vond. Voor een keizersnede was het, met de uitzondering misschien dat het onder algehele narcose was, allemaal vrij standaard. Mijn leven of dat van mijn baby zijn geen moment in gevaar geweest en ze is helemaal gezond en op tijd geboren. Dus het voelt stom om te klagen want eigenlijk heb ik niks te klagen.
Ik las laatst ook de dagen voorafgaand aan de bevalling hier terug. Ik vind mezelf echt zo kinderlijk naïef, hoe kon ik denken dat ik dat kon, gewoon bevallen. Ik vind mezelf echt stom dan, want ik had het moeten weten, dat dat mij nooit zou lukken. En ik zie het een volgende keer ook echt niet anders gaan, ik geloof diep in mijn hart echt niet dat ik ooit gewoon zal bevallen. Het zal vast helemaal verkeerd lopen als ik er ooit weer aan begin.
Heel irrationeel misschien maar dat is wel hoe het voelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |