abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163034372
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:40 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Hoezo per definitie? Als multinationals geen baat zouden hebben bij veel regeltjes, waarom zitten er dan zoveel lobbyisten in Brussel?
Vrijhandel != geen regels.
pi_163034646
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Vrijhandel != geen regels.
Inderdaad. Trade Agreements (regels) zijn er net zodat je internationaal kan handelen.

Ik ben hier als iemand die woont, werkt en eigendom heeft in Londen best bang op het effect dat dit alles gaat hebben op onze economie.
pi_163051102
Eens, ik woon en werk ook in de UK en ben ook een beetje bang voor de directe gevolgen van een Brexit. Er is natuurlijk best wel wat aan te merken op de EU, maar ik geloof niet dat eruit stappen beter is dan erin blijven. Beste scenario zou misschien zijn dat een Brexit een schokgolf teweeg brengt en dat we over een jaar of vijf weer lid worden van een grondig gerenoveerde EU. :P. Een bijkomend nadeel van een Brexit zou kunnen zijn dat de Schotten zelfstanding verder gaan en dat de rest van de UK effectief een dictatuur van de Tories wordt. ;(.
pi_163051302
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:59 schreef TruusHenk het volgende:
Beste scenario zou misschien zijn dat een Brexit een schokgolf teweeg brengt en dat we over een jaar of vijf weer lid worden van een grondig gerenoveerde EU. :P. Een bijkomend nadeel van een Brexit zou kunnen zijn dat de Schotten zelfstanding verder gaan en dat de rest van de UK effectief een dictatuur van de Tories wordt. ;(.
Dus de anderen het vuile werk laten opknappen en dan als het mooi weer is weer willen toetreden?
pi_163055860
leuk stuk over de vreemdste politieke dag in de geschiedenis van de UK

http://www.telegraph.co.u(...)es-and-the-most-sur/
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_163057255
Voorspelling:
59% stemt voor een Exit.
pi_163057813
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 12:01 schreef Nober het volgende:
Voorspelling:
59% stemt voor een Exit.
Is dat met of zonder de schriftelijke stemmen?
pi_163062236
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:53 schreef DestroyerPiet het volgende:
leuk stuk over de vreemdste politieke dag in de geschiedenis van de UK

http://www.telegraph.co.u(...)es-and-the-most-sur/
Die was me ook al opgevallen. De discussie is al niet fraai, maar het is tekenend hoe slecht men in het VK geinformeerd is. Farage is aantoonbaar geen vriend van de visserij; en de voornaamste issues voor die industrie worden veroorzaakt door Whitehall, niet de EU. Sterker, zonder de EU hadden ze bar weinig meer te vissen gehad. Pikant detail is verder dat het grootste deel van de Britse vis geexporteerd wordt naar.... Europa.
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_163062319
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 15:48 schreef ijdod het volgende:

[..]

Pikant detail is verder dat het grootste deel van de Britse vis geexporteerd wordt naar.... Europa.
Oei wordt dat naar een Brexit minder vis eten voor mij?
  donderdag 16 juni 2016 @ 16:01:27 #212
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163062643
quote:
Out – and into the world: why The Spectator is for Leave

Since 1975 the EU has mutated in exactly the way we then feared and now resembles nothing so much as the Habsburg Empire in its dying days. A bloated bureaucracy that has outgrown all usefulness. A parliament that represents many nations, but with no democratic legitimacy. Countries on its periphery pitched into poverty, or agitating for secession. The EU’s hunger for power has been matched only by its incompetence. The European Union is making the people of our continent poorer, and less free.

This goes far beyond frustration at diktats on banana curvature. The EU has started to deform our government. Michael Gove revealed how, as a cabinet member, he regularly finds himself having to process edicts, rules and regulations that have been framed at European level. Laws that no one in Britain had asked for, and which no one elected to the House of Commons has the power to change. What we refer to as British government is increasingly no such thing. It involves the passing of laws written by people whom no one in Britain elected, no one can name and no one can remove.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_163063930
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik gebruik dat in die post niet als argument voor de EU. Maar per definitie zijn het de grote multinationals die het meeste profiteren van vrijhandel. De tegenstelling die je suggereert is dus in werkelijkheid geen tegenstelling.
Dat ze het een vrijhandelsverdrag noemen betekent niet dat het slechts een vrijhandelsverdrag is.

quote:
Nederland is een constitutionele monarchie, dus bij ons gaat democratie over invloed. Nederland heeft geen grondwet waar zoiets als "Alle macht gaat van het volk uit" in staat. Formeel oefent de Koning de macht uit, bij de gratie Gods. Dat geldt trouwens ook voor het VK.
Dat is het monarchie-gedeelte. Het constitutionele brengt wel democratie met zich mee, en het is gewoon een gesloten systeem door de ministeriele verantwoordelijkheid. Daardoor heeft de koning wel invloed, maar geen macht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163064168
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 16:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is het monarchie-gedeelte. Het constitutionele brengt wel democratie met zich mee, en het is gewoon een gesloten systeem door de ministeriele verantwoordelijkheid. Daardoor heeft de koning wel invloed, maar geen macht.
Okee, jij wint, het heet "macht" en geen "invloed" en in mijn voorgaande posts dient het woord "invloed" als "macht" gelezen te worden.

Zo, tevreden? Kunnen we het dan nu over de inhoud ipv. over terminologisch gemierenneuk hebben?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 16:55:33 ]
pi_163064341
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 16:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Okee, jij wint, het heet "macht" en geen "invloed" en in mijn voorgaande posts dient het woord "invloed" als "macht" gelezen te worden.

Zo, tevreden? Kunnen we het dan nu over de inhoud ipv. over terminologisch gemierenneuk hebben?
Het verschil is nogal relevant. Als je dat niet begrijpt krijg je bijvoorbeeld dat mensen dingen als meepraatrechten, agenderingsrechten en gele kaarten opsteken als democratisch gaan zien.
pi_163064412
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het verschil is nogal relevant. Als je dat niet begrijpt krijg je bijvoorbeeld dat mensen dingen als meepraatrechten, agenderingsrechten en gele kaarten opsteken als democratisch gaan zien.
Ja, ik weet dat jij gemierenneuk hierover heel erg belangrijk vindt, maar dat is verder jouw probleem. Ik had het in mijn post trouwens ook helemaal niet over "meepraatrecht" of een "gele kaart", dat is jouw stokpaardje waar je de discussie nou op slinkse wijze naartoe probeert te sturen. Daar doe ik niet aan mee.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 17:06:06 ]
pi_163064457
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat jij gemierenneuk hierover heel erg belangrijk vindt, maar dat is verder jouw probleem.
Jij ziet democratie waar je zijn uiterlijke verschijningsvorm ziet, stemhokje, biljetje, praatzaaltje met praters, en klaar. Cargo cult democracy is dat.
pi_163064486
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij ziet democratie waar je zijn uiterlijke verschijningsvorm ziet, stemhokje, biljetje, praatzaaltje met praters, en klaar. Cargo cult democracy is dat.
Nee, dat is een onwaar stropop-argument dat ik afwijs. En ik ga die discussie hier verder niet voeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 17:10:33 ]
pi_163064739
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat is een onwaar stropop-argument dat ik afwijs. En ik ga die discussie hier verder niet voeren.
Het is hetzelfde als met mensen die het over 'verantwoording nemen' hebben, dat is niet zomaar een slordigheid of een verschrijving. Het is een taalfout die je niet maakt wanneer je het relevante onderliggende onderscheid wel begrijpt.
pi_163064798
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is hetzelfde als met mensen die het over 'verantwoording nemen' hebben, dat is niet zomaar een slordigheid of een verschrijving. Het is een taalfout die je niet maakt wanneer je het relevante onderliggende onderscheid wel begrijpt.
Wil je dat ik schrijf dat jij hier degene bent die aan cargo-cult doet, met je idee-fixe dat de enige noodzakelijke en voldoende voorwaarde voor democratische macht een proportioneel-representatief kiesstelsel zonder kiesdistricten is, waar het Verenigd Koninkrijk, waar dit topic over gaat, zelf bij uitstek niet aan voldoet?

Alsjeblieft.
pi_163087788
Briefje opgedoken uit 1981 over Farage op middelbare school:
Moeilijk te lezen maar kennelijk liep hij Hitler liedjes te zingen met zijn vrienden midden in de nacht (dat maak ik ervan iig), maar hij meende er niets van.
Hoe oud was hij toen, jaar of 16, 17?

I´m back.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 17:22:26 #222
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163091267
quote:
Dat is niet het beeld wat ik op FOK! lees :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163093511
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat is niet het beeld wat ik op FOK! lees :D
Fokkers is een uitgeselecteerd gezelschap. De vaste deelnemers van POL en NWS zijn niet representatief voor de Nederlandse bevolking
pi_163093570
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:26 schreef Ryan3 het volgende:
Briefje opgedoken uit 1981 over Farage op middelbare school:
Moeilijk te lezen maar kennelijk liep hij Hitler liedjes te zingen met zijn vrienden midden in de nacht (dat maak ik ervan iig), maar hij meende er niets van.
Hoe oud was hij toen, jaar of 16, 17?

[ afbeelding ]
Kids van die leeftijd (16-17) die fascistje spelen ? Die deugen niet in hun moraal..
Zeker kan iemand een paar jaar later de wortels van dat spelplezier onderkennen en zich distantiëren. Anderen weer onvoldoende en blijven altijd een rechtse lul .

Nigel Farage, nog steeds rechtse lul die xenofobie aanwakkert en als oplossing voor de vermeende bedreiging van de UK een brexit promoot
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)ster-iedereen-woest/

[ Bericht 4% gewijzigd door Bluesdude op 17-06-2016 19:18:54 ]
pi_163095541
Met alle mogelijke middelen worden de Britten bang gemaakt dat ze het niet zullen overleven zonder de EUSSR. Rampen, hongersnoden, oorlogen, orkanen en zelfs de ondergang van de westerse samenleving zal plaatsvinden indien de Britten uit de EU stappen. De werkelijke reden wordt natuurlijk angstvallig geheim gehouden; Een neutraal Groot-Brittanie zou het wel eens economischer beter kunnen gaan doen en zo een domino effect op het continent kunnen veroorzaken. Daar gaan al die vetbetaalde baantjes van overbodige politici en hun cultureel-marxistische sekteleden aan het Schumanplein. De meest criminele zakenman ter wereld George Soros stort miljoenen Ponden in de kas van de Brexit tegenstanders dus dan weet je het wel... ;) :)
pi_163098011
Effe een paar vraagjes

Welke debiel heeft een niet bindend referendum zonder opkomst eis verzonnen?
Hoeveel % van de Britse banksector gaat nu in EUR?
Wat is het meest waarschijnlijk? Noorwegen of Zwitserland?
Kan je in 2 jaar een allesomvattend verdrag maken tussen de EU en GB?
Wie heeft dan de meeste macht EU met 500.000.000 inwoners of GB met 50.000.000?
Waarom begrijpt iederen die voor stemt niet dat er nog nooit meer EU immigranten zijn gekomen dan niet EU immigranten?
Wie importeert meer? EU of GB?
Zou EU akkoord gaan met een GB zonder EU en Schengen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_163101588
Paniek op de markten vandaag. In tegenstelling tot de verwachtingen heeft de tragische dood van Jo Cox niet voor een stijging gezorgd bij het remain kamp in tegendeel. 52% stemt voor leave, slechts 32% remain. De rest 'weet het niet'.

http://www.usatoday.com/s(...)cox-murder/86031038/

quote:
backing among likely voters for Britain's EU membership has dropped to 32% from 40% before her death.
quote:
Qriously found that 52% will vote to leave the bloc in a national referendum on June 23. The figure is unchanged from before the parliamentarian's death. The weakening support for remaining in the EU coincided with a large move toward "Don't know," which leaped to 16% from 9% before Cox's assassination.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 23:39:55 #228
33189 RM-rf
1/998001
pi_163101856
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 21:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Zou EU akkoord gaan met een GB zonder EU en Schengen?

Als de GB onderhandelingen over een uittrede begint zullen ze twee jaar later met of zonder akkoord uittreden, het is dus niks wat de EU definitief kan weigeren, vraag is enkel wat en of er onderhandelt kan worden...

Ikzelf denk dat het onvoorkombaar is dat BG deel zal blijven uitmaken van de EEA/EFTA, net zoals zwitserland, noorwegen en IJsland en ook de GB voordat ze in 1973 na een referendum toen wel ervoor kozen de Eu ook qua uitoefenen politieke invloed op het bestuursproces en regelgeving bij te treden...
Nu geven ze hooguit dat verder op, maar blijven deel uitmaken van de europese Markt.

Wat betreft Schengen.... GB heeft daaraan nooit meegedaan, daaraan verndert dus niks, evenmin dat er an sich iets aan de euro verandert zelf
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_163102002
Ik heb dan ook met stijgende verbazing naar de remain campaign en het paniekvoetbal van Rutte, Tusk en Obama zitten kijken. De Engelsen hebben geen Euro en geen schengen, ze liggen al half uit de EU.

Als de reactie van de rest was: "Nou rot dan maar lekker op en zoek het zelf maar uit, doei" dan had "leave" nooit zoveel steun gekregen.
pi_163102017
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 23:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Als de GB onderhandelingen over een uittrede begint zullen ze twee jaar later met of zonder akkoord uittreden, het is dus niks wat de EU definitief kan weigeren, vraag is enkel wat en of er onderhandelt kan worden...

Ikzelf denk dat het onvoorkombaar is dat BG deel zal blijven uitmaken van de EEA/EFTA, net zoals zwitserland, noorwegen en IJsland en ook de GB voordat ze in 1973 na een referendum toen wel ervoor kozen de Eu ook qua uitoefenen politieke invloed op het bestuursproces en regelgeving bij te treden...
Nu geven ze hooguit dat verder op, maar blijven deel uitmaken van de europese Markt.

Wat betreft Schengen.... GB heeft daaraan nooit meegedaan, daaraan verndert dus niks, evenmin dat er an sich iets aan de euro verandert zelf
EU en GB kan na 2 jaar ook voor de status-quo gaan en niks veranderen, alleen heeft GB geen stemrecht meer

Geen Schengen maar wel vrij verkeer van personen, daar lijkt me GB van af te willen. Lijkt me dat EU daar nooit mee akkoord gaat
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 17 juni 2016 @ 23:47:13 #231
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_163102051
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 23:28 schreef Nintex het volgende:
Paniek op de markten vandaag. In tegenstelling tot de verwachtingen heeft de tragische dood van Jo Cox niet voor een stijging gezorgd bij het remain kamp in tegendeel. 52% stemt voor leave, slechts 32% remain. De rest 'weet het niet'.

http://www.usatoday.com/s(...)cox-murder/86031038/

Dit is wel een cruciale zin in je bron:

quote:
Most of Qriously’s surveys are done for corporate brands and it has not been previously conducted an EU referendum poll.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 00:13:01 #232
33189 RM-rf
1/998001
pi_163102534
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 23:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

EU en GB kan na 2 jaar ook voor de status-quo gaan en niks veranderen, alleen heeft GB geen stemrecht meer
Wat begrijp je niet aan de term 'exit'...?

Natuurlijk heeft de GB daarna geen stemrecht meer... daarvoor overigens wel (maar vermoedelijk geen doorslaggegevende bij het goedkeuren van een uittredingsakkord, welke met een gekwalificeerde meerderheid toegestemd moet worden door de lidstaten).

GB kan niet zn eigen uitrreding dicteren en ook bij een automatische opzegging van alle EU-verdragen zonder een akkoord na twee jaar, lijkt dat vooral voor GB eerder nadeling en dus is het natuurlijk zo dat GB in har eigen belang zulke onderhandelingen aan moet gaan zodat het na uittreding nog zoveel mogelijk gebruik kan maken van de vrijheden en vrijhandel binnen de Eruropse markt (die groter is dan enkel de EU, maar ookd e hele EFTA bevat, dus incluisef zwitserland , noorwegen en ijsland, het zou een erg ongunstige positie zijn als GB als enige europese staat niet deel uit zou maken van de EEA)

quote:
Geen Schengen maar wel vrij verkeer van personen, daar lijkt me GB van af te willen. Lijkt me dat EU daar nooit mee akkoord gaat
er is helemaal geen 'vrij verkeer van personen' tussen de GB en bv de schengen-zone...
nogmaals, misschien weet je dat niet, omdat je minder kennis van europa hebt, maar GB doet in een hoop europese verdragen niet mee, Schengen en bv de euro zijn daar ongeveer de mest in het oog springende
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_163102676
Hoe komen al die EU'ers in England?
pi_163102692
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 00:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

er is helemaal geen 'vrij verkeer van personen' tussen de GB en bv de schengen-zone...
nogmaals, misschien weet je dat niet, omdat je minder kennis van europa hebt, maar GB doet in een hoop europese verdragen niet mee, Schengen en bv de euro zijn daar ongeveer de mest in het oog springende
Vrij verkeer van personen staat los van Schengen.

Er zijn wel grenscontroles maar verder dan dat mag iedereen uit de EER naar Engeland gaan en daar wonen en werken. Dat is volgens mij ook het doorslaggevende punt van de Leave-campagne: dat die af willen van de Polen die zogenaamd het land te vol maken en de lonen onder druk zetten.
pi_163102841
Ik denk dat een maximering van het aantal immigranten bespreekbaar moet zijn binnen de EU, maar zolang mensen in beginsel komen om te werken blijft de overlast beperkt. Van de Polen heb je in Nederland weinig last, ja er zal vast wel een keer een dronken Pool voor overlast zorgen, maar in principe zijn het geen bijstandtrekkers of veelplegers.
pi_163102990
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 00:35 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik denk dat een maximering van het aantal immigranten bespreekbaar moet zijn binnen de EU, maar zolang mensen in beginsel komen om te werken blijft de overlast beperkt. Van de Polen heb je in Nederland weinig last, ja er zal vast wel een keer een dronken Pool voor overlast zorgen, maar in principe zijn het geen bijstandtrekkers of veelplegers.
Cameron hééft dat bespreekbaar gemaakt. Zijn "Remain"-deal heeft als onderdeel dat EU-landen een 'noodrem' op het vrij verkeer van werknemers kunnen inzetten.

Als het een "Leave" wordt, dan is de deal van tafel en dan wordt die 'noodrem' ook voor de rest van de EU-lidstaten niet ingevoerd.
pi_163103080
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 00:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Cameron hééft dat bespreekbaar gemaakt. Zijn "Remain"-deal heeft als onderdeel dat EU-landen een 'noodrem' op het vrij verkeer van werknemers kunnen inzetten.

Als het een "Leave" wordt, dan is de deal van tafel en dan wordt die 'noodrem' ook voor de rest van de EU-lidstaten niet ingevoerd.
Die noodrem heeft alleen betrekking op het betalen van welfare toch?
pi_163103158
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 00:53 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Die noodrem heeft alleen betrekking op het betalen van welfare toch?
O ja.

En ondertussen is het nu gewoon van

In plaats van het nog proberen te verbergen achter een argument van een te zware last op de sociale zekerheid om het als een fatsoenlijk argument te laten klinken.
pi_163103373
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 00:59 schreef Igen het volgende:

[..]

O ja.

En ondertussen is het nu gewoon van
[ afbeelding ]

In plaats van het nog proberen te verbergen achter een argument van een te zware last op de sociale zekerheid om het als een fatsoenlijk argument te laten klinken.
Er is niks onfatsoenlijks aan het willen maximeren van immigratie.
pi_163103443
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 01:13 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Er is niks onfatsoenlijks aan het willen maximeren van immigratie.
Ik neem aan dat je het omgekeerde bedoelt?

Afijn, ik dacht dat we in Europa intussen toch wel zo ver waren dat we gelijke kansen voor iedereen willen, en niet zo van "eigen volk eerst" en dat de rest van de Europeanen maar lekker kunnen barsten.

Maar als ik het goed begrijp hebben de Engelsen dat nooit zo gezien en hebben zij altijd alleen maar om egoïstische / opportunistische redenen meegedaan met de EU.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2016 01:18:49 ]
pi_163103510
Zag op 9gag een affiche van de Leave-campagne:

a) Alsof er in Griekenland geen potholes zijn en er in Engeland geen bruggen gebouwd worden
b) Onderdeel van de EU is ontwikkelingshulp voor armere gebieden
c) Onderdeel van de EU is om een Europees infrastructuurnetwerk te bouwen waar heel Europa meer aan heeft dan als je alleen maar eilandjes van binnenlandse infrastructuur hebt

Maar voor veel mensen is het te hoog gegrepen om te begrijpen dat de wereld slechter af is als iedereen altijd alleen maar wil nemen maar nooit wat wil geven.
pi_163103618
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 00:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Vrij verkeer van personen staat los van Schengen.

Er zijn wel grenscontroles maar verder dan dat mag iedereen uit de EER naar Engeland gaan en daar wonen en werken. Dat is volgens mij ook het doorslaggevende punt van de Leave-campagne: dat die af willen van de Polen die zogenaamd het land te vol maken en de lonen onder druk zetten.
En dat kan in Noorwegen en Zwitserland wel?
pi_163103622
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 01:18 schreef Igen het volgende:
Nee.
quote:
Afijn, ik dacht dat we in Europa intussen toch wel zo ver waren dat we gelijke kansen voor iedereen willen, en niet zo van "eigen volk eerst" en dat de rest van de Europeanen maar lekker kunnen barsten.
Ik dacht juist dat Europa was gebouwd op de slogan "eendracht door diversiteit", maar mensen mogen zich niet beroepen op die diversiteit? Ik snap best dat de Engelsen niet zitten te wachten op miljoenen Continentalen. Immigratie is tot op zekere hoogte leuk en interessant, maar op grote schaal werkt het ontwrichtend en verandert het de kern van een samenleving.
quote:
Maar als ik het goed begrijp hebben de Engelsen dat nooit zo gezien en hebben zij altijd alleen maar om egoïstische / opportunistische redenen meegedaan met de EU.
Iedereen die lid is van de EU is dat om egoïstische redenen, en Polen nog veel meer dan het Verenigd Koninkrijk. Waar het VK een netto-bijdrager is, is Polen een netto-ontvanger, en profiteert het ook nog eens van de inkomens die in heel de EU door Polen worden verdiend. Maar omdat Polen achter volledig 'vrij verkeer van personen' staat is dat land opeens altruïstisch en fatsoenlijk?
pi_163103634
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 00:35 schreef Childofthe90s het volgende:
Dan is er toch geen probleem?
pi_163103655
quote:

[..]

Wel raar dat juist de niet EU immigratie zowel groter is als een groter probleem vormt
pi_163103677
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 01:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dan is er toch geen probleem?
Jawel, want aan immigratie zit niet alleen een economisch aspect, ook een cultureel aspect.
pi_163103725
Je beweerd zelf dat er naast een verdwaalde bezopen Pool niet veel mis mee is
pi_163103749
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 01:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je beweerd zelf dat er naast een verdwaalde bezopen Pool niet veel mis mee is
In Nederland valt het dan ook best mee met het aantal Polen.
pi_163103762
En hoe zie dat dan voor je? max 2% EU buitenlanders of zo?
pi_163103772
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 01:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe zie dat dan voor je? max 2% EU buitenlanders of zo?
Bijvoorbeeld.
pi_163103781
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 01:43 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld.
Lijkt me vrij moeilijk als een land zoals Zwitserland er 15% of zo heeft en het lost het probleem van de inblaas tussen arbeid en beschikbaarheid niet op
pi_163103785
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 01:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lijkt me vrij moeilijk als een land zoals Zwitserland er 30% heeft
Ik reageer ook niet op het percentage, maar op het middel.
pi_163103802
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 01:45 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik reageer ook niet op het percentage, maar op het middel.
Maar je kan het nooit voor iedereen het zelfde maken
pi_163103817
Het is wel grappig dat je Zwitserland aanhaalt, dat land heeft juist in een referendum voor zo'n maximumpercentage gestemd. Het land werd vervolgens door de EU gechanteerd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 01:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar je kan het nooit voor iedereen het zelfde maken
Wat bedoel je met voor iedereen hetzelfde maken?
pi_163104745
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 01:48 schreef Childofthe90s het volgende:
Het is wel grappig dat je Zwitserland aanhaalt, dat land heeft juist in een referendum voor zo'n maximumpercentage gestemd. Het land werd vervolgens door de EU gechanteerd.

[..]

Zwitserland is juist het lichtend voorbeeld van democratie, met elk jaar 3 bindende referenda over belangrijke zaken. Volgens de EU "deskundigen" hier zou het land aan de grond moeten zitten, licht uit, oorlog en concentratiekampen :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_163104810
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 08:13 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Zwitserland is juist het lichtend voorbeeld van democratie, met elk jaar 3 bindende referenda over belangrijke zaken. Volgens de EU "deskundigen" hier zou het land aan de grond moeten zitten, licht uit, oorlog en concentratiekampen :)
Is dat zo? Of is het enkel jouw projectie?
  zaterdag 18 juni 2016 @ 09:55:20 #257
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163105417
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 01:23 schreef Igen het volgende:
Maar voor veel mensen is het te hoog gegrepen om te begrijpen dat de wereld slechter af is als iedereen altijd alleen maar wil nemen maar nooit wat wil geven.
Spanje is ook een aardig voorbeeld:

quote:
In 1977 waren de Spaanse mannen van 20 jaar gemiddeld 170 centimeter lang (hun vaders zaten op de 166) en nu [2008] komen ze net boven de 175. Dat is een snelle groei.

Met de democratie kwam er betere voeding, gezondheidszorg, onderwijs en meer lichaamsbeweging, en die combinatie is verantwoordelijk voor die groei, aldus kinderartsen. Allemaal gevolgen van de welvarendheid van een land dat zich vroeger altijd minder voelde tegenover de Europese buren en door de dictatoriale isolatie nauwelijks de grens overtrok. Afrika begon bij de Pyreneeën.
Helaas beschadigd deze schraalhans mentaliteit ook de lichamelijke én geestelijke ontwikkeling in Nederland... achterblijven in de vaart der volkeren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163105631
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 01:23 schreef Igen het volgende:
Zag op 9gag een affiche van de Leave-campagne:

[ afbeelding ]

a) Alsof er in Griekenland geen potholes zijn en er in Engeland geen bruggen gebouwd worden
b) Onderdeel van de EU is ontwikkelingshulp voor armere gebieden
c) Onderdeel van de EU is om een Europees infrastructuurnetwerk te bouwen waar heel Europa meer aan heeft dan als je alleen maar eilandjes van binnenlandse infrastructuur hebt

Wat nog mooier is is dat de Noren daar ook aan meebetalen met hun "Eu-contributie", mocht het VK een zelfde verdrag als de Noren willen zullen ze dus alsnog blijven betalen aan zulke zaken :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2016 10:15:25 ]
pi_163113998
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 10:15 schreef J.B. het volgende:

[..]

Wat nog mooier is is dat de Noren daar ook aan meebetalen met hun "Eu-contributie", mocht het VK een zelfde verdrag als de Noren willen zullen ze dus alsnog blijven betalen aan zulke zaken :')
Verschil is maar iets van 20 pond per persoon

Maar groter probleem lijkt me toch dat VK nauwelijks iets interessants produceert?
pi_163114062
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 01:48 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dat land kan het nu toch ook al niet

Dat je nooit een quota kan stellen dat voor iedereen interessant is, nog afgezien van grenswerkers en huwelijken
  zondag 19 juni 2016 @ 10:14:32 #261
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163132160
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 19 juni 2016 @ 12:40:31 #262
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163134948
quote:
Er zitten zeker voordelen aan een Brexit, dit is voor mij wel de belangrijkste:

Engeland was altijd een zwaargewicht en notoire dwarsligger bij Europese besluitvorming. Hun stem weegt nu nog net zo zwaar als die van Duitsland, Frankrijk en Italië. Van hun eilandmentaliteit raken we af na een Brexit.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zondag 19 juni 2016 @ 12:42:09 #263
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163134987
FT's poll tracker is nu weer in balans, na een week 'leave' te hebben aangegeven staat ie nu op 44% - 44%: https://ig.ft.com/sites/brexit-polling/
pi_163135151
Het is mij nog steeds onduidelijk wat ze nu precies zouden verlaten../welke verdragen er dan opgezegd worden.
Make my day!
  zondag 19 juni 2016 @ 13:01:01 #265
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163135395
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 12:49 schreef agter het volgende:
Het is mij nog steeds onduidelijk wat ze nu precies zouden verlaten../welke verdragen er dan opgezegd worden.
In het geval van een Brexit verlaten ze de Unie. Alle verdragen die daarmee samenhangen moeten dan heronderhandeld worden en dat zijn er nogal wat. Vandaar dat het jaren gaat duren.
pi_163135522
quote:
7s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:01 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

In het geval van een Brexit verlaten ze de Unie. Alle verdragen die daarmee samenhangen moeten dan heronderhandeld worden en dat zijn er nogal wat. Vandaar dat het jaren gaat duren.
Lijkt me heel lastig, juridisch. Want er zijn ook verdragen inzake burgerrechten, consumentenrecht etc. Europees hof bla bla.
Het kan toch niet zo zijn dat de burgers van de UK opeens veel minder beschermd zijn?
Make my day!
pi_163135541
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2016 12:40 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Er zitten zeker voordelen aan een Brexit, dit is voor mij wel de belangrijkste:

Engeland was altijd een zwaargewicht en notoire dwarsligger bij Europese besluitvorming. Hun stem weegt nu nog net zo zwaar als die van Duitsland, Frankrijk en Italië. Van hun eilandmentaliteit raken we af na een Brexit.
Dat is voor ons helemaal niet gunstig, aangezien wij de Britten vaak aan onze zijde hebben. Een Brexit betekent in de Europese besluitvorming vooral dat het gemakkelijker wordt om een standpunt in te nemen dat Nederland niet steunt. Uit politiek eigenbelang ben ik als Nederlander dan ook tegen een Brexit.

En dan hebben we het nog niet over de export naar de Britten.
  zondag 19 juni 2016 @ 13:11:57 #268
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163135619
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:07 schreef agter het volgende:

[..]

Lijkt me heel lastig, juridisch. Want er zijn ook verdragen inzake burgerrechten, consumentenrecht etc. Europees hof bla bla.
Het kan toch niet zo zijn dat de burgers van de UK opeens veel minder beschermd zijn?
Daar zal het wel op neerkomen want ze kunnen in het geval van een conflict met hun overheid dan niet meer aankloppen bij het Europese Hof van Justitie.
  zondag 19 juni 2016 @ 13:14:10 #269
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163135656
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat is voor ons helemaal niet gunstig, aangezien wij de Britten vaak aan onze zijde hebben. Een Brexit betekent in de Europese besluitvorming vooral dat het gemakkelijker wordt om een standpunt in te nemen dat Nederland niet steunt. Uit politiek eigenbelang ben ik als Nederlander dan ook tegen een Brexit.

En dan hebben we het nog niet over de export naar de Britten.
Ik ben ook tegen een Brexit, maar het zou wel betekenen dat Duitsland meer macht krijgt binnen de EU en bijvoorbeeld het Rijnlandse economische model sterker wordt dan het Anglosaxische waar iedereen op loopt te kankeren.

Dat lijkt mij niet zo'n slechte zaak, ook niet voor Nederland, in the long run.
pi_163138939
Boris Johnson speelt de 'long game'

pi_163154609
Wat men nog steeds niet begrijpt is dat er geen Europees volk bestaat. Er is geen Europese identiteit, taal of cultuur. Een Duitser is geen Nederlander en een Pool is geen Spanjaard. De mensen willlen de natiestaat en ook in de 21ste eeuw. De Britten hebben dat maar al te goed begrepen en willen geen Europese superstaat met eigen vlag, volkslied, regering en leger!
  maandag 20 juni 2016 @ 06:56:48 #272
66825 Reya
Fier Wallon
pi_163155133
quote:
7s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:11 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Daar zal het wel op neerkomen want ze kunnen in het geval van een conflict met hun overheid dan niet meer aankloppen bij het Europese Hof van Justitie.
Daar kun je sowieso enkel aankloppen in een rechtstreeks geding jegens een Europese instelling.
pi_163155330
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 02:58 schreef 729Sinistra het volgende:
Wat men nog steeds niet begrijpt is dat er geen Europees volk bestaat. Er is geen Europese identiteit, taal of cultuur. Een Duitser is geen Nederlander en een Pool is geen Spanjaard. De mensen willlen de natiestaat en ook in de 21ste eeuw. De Britten hebben dat maar al te goed begrepen en willen geen Europese superstaat met eigen vlag, volkslied, regering en leger!
Het VK is geen natiestaat. Het bestaat uit meer dan alleen Groot-Brittannië en ook de Britten zijn geen natie. Kans is immers groot dat Schotland zich gaat afscheiden na een Brexit, omdat die zich blijkbaar meer Europees dan Engels voelen.

Dus wie begrijpt hier nou iets niet?
pi_163155883
quote:
een Limburger is ook geen Fries en een Catelaan is ook geen bask. en toch leven die mensen wel binnen 1 land onder 1 vlag en 1 regering. dus waarom zou dat op grotere schaal niet kunnen?
- Rudyard Kipling
pi_163156126
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:32 schreef Nintex het volgende:

[ afbeelding ]
In 1988 was er nog helemaal geen EU. De 'achievements of the EU' zijn dan ook aanzienlijk geringer, de EU claimt de successen van zijn voorgangers en de successen van het continent met zijn wel democratische natiestaten als het eigen succes. De EU zelf heeft niet veel om zich voor op de borst te kloppen, en de EU van na het verdrag van Lissabon al helemaal niet.
pi_163156191
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In 1988 was er nog helemaal geen EU. De 'achievements of the EU' zijn dan ook aanzienlijk geringer, de EU claimt de successen van zijn voorgangers en de successen van het continent met zijn wel democratische natiestaten als het eigen succes. De EU zelf heeft niet veel om zich voor op de borst te kloppen, en de EU van na het verdrag van Lissabon al helemaal niet.
Wat was inhoudelijk nu echt het dramatische verschillen tussen '88 en pakweg '98?

De zogenaamde 'critici' trekken altijd grote conclusies uit de andere namen maar waar zit nu echt de kneep?
pi_163156202
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat was inhoudelijk nu echt het dramatische verschillen tussen '88 en pakweg '98?

De zogenaamde 'critici' trekken altijd grote conclusies uit de andere namen maar waar zit nu echt de kneep?
Macht.
pi_163156213
quote:
Zijn dat dezelfde Britten die een *verenigd* koningrijk hebben van (o.a.) 4 landen? Juist ja.
pi_163156226
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Macht.
Leuke term. En nu wat concreter?
pi_163156264
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:32 schreef Nintex het volgende:

[ afbeelding ]
Dat zwartmaken van Boris Johnson was laatst ook prominent in de Elsevier aanwezig.

Waar denken we bij Zwitserland aan?

Waar denken we bij de EU aan?

Politiek hoort niet thuis bij anonieme Brusselse ambtenaren. Politici moeten de adem van de kiezer kunnen ruiken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_163156313
RIP en sterkte voor de nabestaanden.
pi_163156321
Tot dusverre beinvloedt deze gebeurtenis de polls aardig.
pi_163156366
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat zwartmaken van Boris Johnson was laatst ook prominent in de Elsevier aanwezig.

Politiek hoort niet thuis bij anonieme Brusselse ambtenaren. Politici moeten de adem van de kiezer kunnen ruiken.
Dus weer terug naar stadsstaten?
pi_163156391
quote:

Een van de voordelen van het districtenstelsel is natuurlijk dat je je mandaathouder in je eigen buurt of straat kunt aanspreken, zelfs neerschieten zo is afgelopen week gebleken, maar dat is een andere kwestie. Het kan best wat abstracter, dat kunnen politici en het electoraat best aan, dan heb je een stelsel van evenredige vertegenwoordiging.

Maar als je die twee door elkaar gaat halen zodat de afstand tussen kiezer en verkozene maximaal is, zelfs zodanig dat de meeste verkozenen niet die van die kiezer in kwestie zijn maar van een andere vooraf aangewezen kiezer, dan kom je snel in een situatie dat het niets meer met democratische beginselen te maken heeft, maar juist een stelsel dat slechts geschikt is om macht bij de kiezer weg te houden.
  maandag 20 juni 2016 @ 09:43:59 #285
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_163156450
Wat dacht die mongool te bereiken met zijn moord? Dit kost het 'leave' kamp eerder stemmen....
Fade to Black
pi_163156646
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:37 schreef ijdod het volgende:

[..]

Dus weer terug naar stadsstaten?
Nee, alles behalve dat. Samenwerking is een topprioriteit. Maar de macht moet bij de kiezer liggen.

Dat hebben we lange tijd best aardig georganiseerd, met landen die hun eigen boontjes dopten en economisch overleg binnen de EEG om de handel tussen landen te bevorderen. Het lijkt me verstandig om terug te gaan naar dat model.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_163156672
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een van de voordelen van het districtenstelsel is natuurlijk dat je je mandaathouder in je eigen buurt of straat kunt aanspreken, zelfs neerschieten zo is afgelopen week gebleken, maar dat is een andere kwestie. Het kan best wat abstracter, dat kunnen politici en het electoraat best aan, dan heb je een stelsel van evenredige vertegenwoordiging.

Maar als je die twee door elkaar gaat halen zodat de afstand tussen kiezer en verkozene maximaal is, zelfs zodanig dat de meeste verkozenen niet die van die kiezer in kwestie zijn maar van een andere vooraf aangewezen kiezer, dan kom je snel in een situatie dat het niets meer met democratische beginselen te maken heeft, maar juist een stelsel dat slechts geschikt is om macht bij de kiezer weg te houden.
Jawel WS, er zijn dagen dat je volledig coherent bent, en dat het net is alsof ik mezelf hoor. Moet zeggen dat jij het wel mooi opschrijft.
pi_163156872
quote:

[..]

Is het echt zo gek om over je eigen dorpsgrenzen heen te kijken?
pi_163158642
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, alles behalve dat. Samenwerking is een topprioriteit. Maar de macht moet bij de kiezer liggen.

Dat hebben we lange tijd best aardig georganiseerd, met landen die hun eigen boontjes dopten en economisch overleg binnen de EEG om de handel tussen landen te bevorderen. Het lijkt me verstandig om terug te gaan naar dat model.
Dat is natuurlijk in feite gewoon het model van het huidige EU-lidmaatschap van het VK. Want aan de belangrijkste extra toevoegingen bovenop de EEG (zoals Schengen, de euro, het Europees arrestatiebevel etc.) doen ze niet mee.
  maandag 20 juni 2016 @ 11:46:14 #290
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163158733
Richard Branson starts his own campaign to keep Britain in the EU

Branson said: “As an entrepreneur I have been known for taking risks throughout my career, but leaving the European Union is not one of the risks I would want the UK to take – not as an investor, not as a father and not as a grandfather. I am deeply concerned about the impact of leaving.”
pi_163158745
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk in feite gewoon het model van het huidige EU-lidmaatschap van het VK. Want aan de belangrijkste extra toevoegingen bovenop de EEG (zoals Schengen, de euro, het Europees arrestatiebevel etc.) doen ze niet mee.
Bijna, ook de Britten hebben te maken met door Brussel afgedwongen regelgeving.

Een van de voorbeelden die door Nigel Farage werd aangegeven van Brusselse bemoeizucht en one size fits all wetgeving, waren verscherpte regels voor slachthuizen. Kleinere Britse slachthuizen delfden het onderspit, en er moest meer geleurd worden met dieren, wat zorgde voor meer en grotere uitbraken van besmettelijke ziekten.
pi_163158805
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een van de voorbeelden die door Nigel Farage werd aangegeven van Brusselse bemoeizucht en one size fits all wetgeving, waren verscherpte regels voor slachthuizen. Kleinere Britse slachthuizen delfden het onderspit, en er moest meer geleurd moest worden met dieren, wat zorgde voor meer en grotere uitbraken van besmettelijke ziekten.
maar daar heeft hun regering gewoon mee ingestemd. Maar europa de schuld geven van zoiets is makkelijker dan zelf vertellen waarom je akkoord bent gegaan met zo'n regel
- Rudyard Kipling
pi_163158886
quote:

[..]

Een van de voorbeelden die door Nigel Farage werd aangegeven van Brusselse bemoeizucht en one size fits all wetgeving, waren verscherpte regels voor slachthuizen. Kleinere Britse slachthuizen delfden het onderspit, en er moest meer geleurd worden met dieren, wat zorgde voor meer en grotere uitbraken van besmettelijke ziekten.
De EEG had dat ook al.

Het is trouwens ook de hele reden waarom Engeland überhaupt in de EEG is gestapt. Ze zaten eerst in de EVA, maar die hebben geen harmonisatie van de regelgeving zodat in de praktijk van de vrijhandel niet veel terecht kwam.
pi_163159032
quote:

[..]

Aha, de Britse slachthuizen en voedingsindustrie die voor de toepassing van internationale regels de Gekke Koeienziekten veroorzaakten? Ofwel het ligt allemaal zoals gebruikelijk weer wat anders dan een Farage roeptoetert...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 juni 2016 @ 12:38:37 #295
862 Arcee
Look closer
pi_163160079
Deze beurzen rekenen na dagen van Brexit-angst nu ook op een Bremain: http://beurs.fd.nl/aandelen/amsterdam/aex/

quote:
Beleggers zijn aan het begin van de week in opperbeste stemming. De laatste peiling voorspelt dat de Britten er donderdag voor kiezen om in de Europese Unie te blijven, en dat geeft de koersen vleugels.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 20 juni 2016 @ 14:15:42 #297
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_163162511
  maandag 20 juni 2016 @ 15:01:50 #298
66825 Reya
Fier Wallon
pi_163163989
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 12:38 schreef Arcee het volgende:
Deze beurzen rekenen na dagen van Brexit-angst nu ook op een Bremain: http://beurs.fd.nl/aandelen/amsterdam/aex/

[..]

Die beleggers zijn ook net echt borderline-tienermeisjes.
pi_163164332
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:05 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Die beleggers zijn ook net echt borderline-tienermeisjes.
Nee, de projecties van analisten op koersbewegingen zijn gewoon dom. Handelaren hoeven geen verklaring van hun motivatie voor koop of verkoop op te geven, dus de redenen achter de koersbewegingen zitten volledig in een black box. :)
pi_163166894
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Goed punt vind ik. En zeker de laatste 5 jaar zijn voor wat betreft de EU eigenlijk een aaneenschakeling van crisisvergaderingen, ad-hoc plannen en onderling gekissebis. Het gezamenlijke doel is eigenlijk verdwenen en de EU borduurt vooral voort op voorgangers die wel succesvol waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')