quote:backing among likely voters for Britain's EU membership has dropped to 32% from 40% before her death.
quote:Qriously found that 52% will vote to leave the bloc in a national referendum on June 23. The figure is unchanged from before the parliamentarian's death. The weakening support for remaining in the EU coincided with a large move toward "Don't know," which leaped to 16% from 9% before Cox's assassination.
Als de GB onderhandelingen over een uittrede begint zullen ze twee jaar later met of zonder akkoord uittreden, het is dus niks wat de EU definitief kan weigeren, vraag is enkel wat en of er onderhandelt kan worden...quote:Op vrijdag 17 juni 2016 21:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou EU akkoord gaan met een GB zonder EU en Schengen?
EU en GB kan na 2 jaar ook voor de status-quo gaan en niks veranderen, alleen heeft GB geen stemrecht meerquote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Als de GB onderhandelingen over een uittrede begint zullen ze twee jaar later met of zonder akkoord uittreden, het is dus niks wat de EU definitief kan weigeren, vraag is enkel wat en of er onderhandelt kan worden...
Ikzelf denk dat het onvoorkombaar is dat BG deel zal blijven uitmaken van de EEA/EFTA, net zoals zwitserland, noorwegen en IJsland en ook de GB voordat ze in 1973 na een referendum toen wel ervoor kozen de Eu ook qua uitoefenen politieke invloed op het bestuursproces en regelgeving bij te treden...
Nu geven ze hooguit dat verder op, maar blijven deel uitmaken van de europese Markt.
Wat betreft Schengen.... GB heeft daaraan nooit meegedaan, daaraan verndert dus niks, evenmin dat er an sich iets aan de euro verandert zelf
Dit is wel een cruciale zin in je bron:quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:28 schreef Nintex het volgende:
Paniek op de markten vandaag. In tegenstelling tot de verwachtingen heeft de tragische dood van Jo Cox niet voor een stijging gezorgd bij het remain kamp in tegendeel. 52% stemt voor leave, slechts 32% remain. De rest 'weet het niet'.
http://www.usatoday.com/s(...)cox-murder/86031038/
quote:Most of Qriously’s surveys are done for corporate brands and it has not been previously conducted an EU referendum poll.
Wat begrijp je niet aan de term 'exit'...?quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
EU en GB kan na 2 jaar ook voor de status-quo gaan en niks veranderen, alleen heeft GB geen stemrecht meer
er is helemaal geen 'vrij verkeer van personen' tussen de GB en bv de schengen-zone...quote:Geen Schengen maar wel vrij verkeer van personen, daar lijkt me GB van af te willen. Lijkt me dat EU daar nooit mee akkoord gaat
Vrij verkeer van personen staat los van Schengen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
er is helemaal geen 'vrij verkeer van personen' tussen de GB en bv de schengen-zone...
nogmaals, misschien weet je dat niet, omdat je minder kennis van europa hebt, maar GB doet in een hoop europese verdragen niet mee, Schengen en bv de euro zijn daar ongeveer de mest in het oog springende
Cameron hééft dat bespreekbaar gemaakt. Zijn "Remain"-deal heeft als onderdeel dat EU-landen een 'noodrem' op het vrij verkeer van werknemers kunnen inzetten.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:35 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik denk dat een maximering van het aantal immigranten bespreekbaar moet zijn binnen de EU, maar zolang mensen in beginsel komen om te werken blijft de overlast beperkt. Van de Polen heb je in Nederland weinig last, ja er zal vast wel een keer een dronken Pool voor overlast zorgen, maar in principe zijn het geen bijstandtrekkers of veelplegers.
Die noodrem heeft alleen betrekking op het betalen van welfare toch?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Cameron hééft dat bespreekbaar gemaakt. Zijn "Remain"-deal heeft als onderdeel dat EU-landen een 'noodrem' op het vrij verkeer van werknemers kunnen inzetten.
Als het een "Leave" wordt, dan is de deal van tafel en dan wordt die 'noodrem' ook voor de rest van de EU-lidstaten niet ingevoerd.
O ja.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:53 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Die noodrem heeft alleen betrekking op het betalen van welfare toch?
Er is niks onfatsoenlijks aan het willen maximeren van immigratie.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:59 schreef Igen het volgende:
[..]
O ja.
En ondertussen is het nu gewoon van
[ afbeelding ]
In plaats van het nog proberen te verbergen achter een argument van een te zware last op de sociale zekerheid om het als een fatsoenlijk argument te laten klinken.
Ik neem aan dat je het omgekeerde bedoelt?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:13 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Er is niks onfatsoenlijks aan het willen maximeren van immigratie.
En dat kan in Noorwegen en Zwitserland wel?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Vrij verkeer van personen staat los van Schengen.
Er zijn wel grenscontroles maar verder dan dat mag iedereen uit de EER naar Engeland gaan en daar wonen en werken. Dat is volgens mij ook het doorslaggevende punt van de Leave-campagne: dat die af willen van de Polen die zogenaamd het land te vol maken en de lonen onder druk zetten.
Nee.quote:
Ik dacht juist dat Europa was gebouwd op de slogan "eendracht door diversiteit", maar mensen mogen zich niet beroepen op die diversiteit? Ik snap best dat de Engelsen niet zitten te wachten op miljoenen Continentalen. Immigratie is tot op zekere hoogte leuk en interessant, maar op grote schaal werkt het ontwrichtend en verandert het de kern van een samenleving.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:18 schreef Igen het volgende:
Afijn, ik dacht dat we in Europa intussen toch wel zo ver waren dat we gelijke kansen voor iedereen willen, en niet zo van "eigen volk eerst" en dat de rest van de Europeanen maar lekker kunnen barsten.
Iedereen die lid is van de EU is dat om egoïstische redenen, en Polen nog veel meer dan het Verenigd Koninkrijk. Waar het VK een netto-bijdrager is, is Polen een netto-ontvanger, en profiteert het ook nog eens van de inkomens die in heel de EU door Polen worden verdiend. Maar omdat Polen achter volledig 'vrij verkeer van personen' staat is dat land opeens altruïstisch en fatsoenlijk?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:18 schreef Igen het volgende:
Maar als ik het goed begrijp hebben de Engelsen dat nooit zo gezien en hebben zij altijd alleen maar om egoïstische / opportunistische redenen meegedaan met de EU.
Dan is er toch geen probleem?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 00:35 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik denk dat een maximering van het aantal immigranten bespreekbaar moet zijn binnen de EU, maar zolang mensen in beginsel komen om te werken blijft de overlast beperkt. Van de Polen heb je in Nederland weinig last, ja er zal vast wel een keer een dronken Pool voor overlast zorgen, maar in principe zijn het geen bijstandtrekkers of veelplegers.
Wel raar dat juist de niet EU immigratie zowel groter is als een groter probleem vormtquote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het omgekeerde bedoelt?
Afijn, ik dacht dat we in Europa intussen toch wel zo ver waren dat we gelijke kansen voor iedereen willen, en niet zo van "eigen volk eerst" en dat de rest van de Europeanen maar lekker kunnen barsten.
Maar als ik het goed begrijp hebben de Engelsen dat nooit zo gezien en hebben zij altijd alleen maar om egoïstische / opportunistische redenen meegedaan met de EU.
Jawel, want aan immigratie zit niet alleen een economisch aspect, ook een cultureel aspect.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan is er toch geen probleem?
In Nederland valt het dan ook best mee met het aantal Polen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je beweerd zelf dat er naast een verdwaalde bezopen Pool niet veel mis mee is
Bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 01:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe zie dat dan voor je? max 2% EU buitenlanders of zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |