abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163033751
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Los van de vraag waarom je globale vrijhandel zou willen organiseren, is het toch echt de EU die ons onder het mom van vrijhandel een verdrag door de strot duwt dat economisch en politieke macht verschuift naar de grote multinationals. Beetje onzin om dat als argument voor blijven in de EU te gebruiken, dat komt nogal wanhopig over.
Ik gebruik dat in die post niet als argument voor de EU. Maar per definitie zijn het de grote multinationals die het meeste profiteren van vrijhandel. De tegenstelling die je suggereert is dus in werkelijkheid geen tegenstelling.
quote:
En was is democratische invloed eigenlijk? Ik dacht altijd dat democratie over macht ging.
Nederland is een constitutionele monarchie, dus bij ons gaat democratie over invloed. Nederland heeft geen grondwet waar zoiets als "Alle macht gaat van het volk uit" in staat. Formeel oefent de Koning de macht uit, bij de gratie Gods. Dat geldt trouwens ook voor het VK.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2016 15:24:11 ]
pi_163034290
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:20 schreef Igen het volgende:
Ik gebruik dat in die post niet als argument voor de EU. Maar per definitie zijn het de grote multinationals die het meeste profiteren van vrijhandel.
Hoezo per definitie? Als multinationals geen baat zouden hebben bij veel regeltjes, waarom zitten er dan zoveel lobbyisten in Brussel?
pi_163034372
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:40 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Hoezo per definitie? Als multinationals geen baat zouden hebben bij veel regeltjes, waarom zitten er dan zoveel lobbyisten in Brussel?
Vrijhandel != geen regels.
pi_163034646
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Vrijhandel != geen regels.
Inderdaad. Trade Agreements (regels) zijn er net zodat je internationaal kan handelen.

Ik ben hier als iemand die woont, werkt en eigendom heeft in Londen best bang op het effect dat dit alles gaat hebben op onze economie.
pi_163051102
Eens, ik woon en werk ook in de UK en ben ook een beetje bang voor de directe gevolgen van een Brexit. Er is natuurlijk best wel wat aan te merken op de EU, maar ik geloof niet dat eruit stappen beter is dan erin blijven. Beste scenario zou misschien zijn dat een Brexit een schokgolf teweeg brengt en dat we over een jaar of vijf weer lid worden van een grondig gerenoveerde EU. :P. Een bijkomend nadeel van een Brexit zou kunnen zijn dat de Schotten zelfstanding verder gaan en dat de rest van de UK effectief een dictatuur van de Tories wordt. ;(.
pi_163051302
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:59 schreef TruusHenk het volgende:
Beste scenario zou misschien zijn dat een Brexit een schokgolf teweeg brengt en dat we over een jaar of vijf weer lid worden van een grondig gerenoveerde EU. :P. Een bijkomend nadeel van een Brexit zou kunnen zijn dat de Schotten zelfstanding verder gaan en dat de rest van de UK effectief een dictatuur van de Tories wordt. ;(.
Dus de anderen het vuile werk laten opknappen en dan als het mooi weer is weer willen toetreden?
pi_163055860
leuk stuk over de vreemdste politieke dag in de geschiedenis van de UK

http://www.telegraph.co.u(...)es-and-the-most-sur/
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_163057255
Voorspelling:
59% stemt voor een Exit.
pi_163057813
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 12:01 schreef Nober het volgende:
Voorspelling:
59% stemt voor een Exit.
Is dat met of zonder de schriftelijke stemmen?
pi_163062236
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:53 schreef DestroyerPiet het volgende:
leuk stuk over de vreemdste politieke dag in de geschiedenis van de UK

http://www.telegraph.co.u(...)es-and-the-most-sur/
Die was me ook al opgevallen. De discussie is al niet fraai, maar het is tekenend hoe slecht men in het VK geinformeerd is. Farage is aantoonbaar geen vriend van de visserij; en de voornaamste issues voor die industrie worden veroorzaakt door Whitehall, niet de EU. Sterker, zonder de EU hadden ze bar weinig meer te vissen gehad. Pikant detail is verder dat het grootste deel van de Britse vis geexporteerd wordt naar.... Europa.
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_163062319
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 15:48 schreef ijdod het volgende:

[..]

Pikant detail is verder dat het grootste deel van de Britse vis geexporteerd wordt naar.... Europa.
Oei wordt dat naar een Brexit minder vis eten voor mij?
  donderdag 16 juni 2016 @ 16:01:27 #212
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163062643
quote:
Out – and into the world: why The Spectator is for Leave

Since 1975 the EU has mutated in exactly the way we then feared and now resembles nothing so much as the Habsburg Empire in its dying days. A bloated bureaucracy that has outgrown all usefulness. A parliament that represents many nations, but with no democratic legitimacy. Countries on its periphery pitched into poverty, or agitating for secession. The EU’s hunger for power has been matched only by its incompetence. The European Union is making the people of our continent poorer, and less free.

This goes far beyond frustration at diktats on banana curvature. The EU has started to deform our government. Michael Gove revealed how, as a cabinet member, he regularly finds himself having to process edicts, rules and regulations that have been framed at European level. Laws that no one in Britain had asked for, and which no one elected to the House of Commons has the power to change. What we refer to as British government is increasingly no such thing. It involves the passing of laws written by people whom no one in Britain elected, no one can name and no one can remove.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_163063930
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik gebruik dat in die post niet als argument voor de EU. Maar per definitie zijn het de grote multinationals die het meeste profiteren van vrijhandel. De tegenstelling die je suggereert is dus in werkelijkheid geen tegenstelling.
Dat ze het een vrijhandelsverdrag noemen betekent niet dat het slechts een vrijhandelsverdrag is.

quote:
Nederland is een constitutionele monarchie, dus bij ons gaat democratie over invloed. Nederland heeft geen grondwet waar zoiets als "Alle macht gaat van het volk uit" in staat. Formeel oefent de Koning de macht uit, bij de gratie Gods. Dat geldt trouwens ook voor het VK.
Dat is het monarchie-gedeelte. Het constitutionele brengt wel democratie met zich mee, en het is gewoon een gesloten systeem door de ministeriele verantwoordelijkheid. Daardoor heeft de koning wel invloed, maar geen macht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163064168
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 16:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is het monarchie-gedeelte. Het constitutionele brengt wel democratie met zich mee, en het is gewoon een gesloten systeem door de ministeriele verantwoordelijkheid. Daardoor heeft de koning wel invloed, maar geen macht.
Okee, jij wint, het heet "macht" en geen "invloed" en in mijn voorgaande posts dient het woord "invloed" als "macht" gelezen te worden.

Zo, tevreden? Kunnen we het dan nu over de inhoud ipv. over terminologisch gemierenneuk hebben?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 16:55:33 ]
pi_163064341
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 16:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Okee, jij wint, het heet "macht" en geen "invloed" en in mijn voorgaande posts dient het woord "invloed" als "macht" gelezen te worden.

Zo, tevreden? Kunnen we het dan nu over de inhoud ipv. over terminologisch gemierenneuk hebben?
Het verschil is nogal relevant. Als je dat niet begrijpt krijg je bijvoorbeeld dat mensen dingen als meepraatrechten, agenderingsrechten en gele kaarten opsteken als democratisch gaan zien.
pi_163064412
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het verschil is nogal relevant. Als je dat niet begrijpt krijg je bijvoorbeeld dat mensen dingen als meepraatrechten, agenderingsrechten en gele kaarten opsteken als democratisch gaan zien.
Ja, ik weet dat jij gemierenneuk hierover heel erg belangrijk vindt, maar dat is verder jouw probleem. Ik had het in mijn post trouwens ook helemaal niet over "meepraatrecht" of een "gele kaart", dat is jouw stokpaardje waar je de discussie nou op slinkse wijze naartoe probeert te sturen. Daar doe ik niet aan mee.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 17:06:06 ]
pi_163064457
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat jij gemierenneuk hierover heel erg belangrijk vindt, maar dat is verder jouw probleem.
Jij ziet democratie waar je zijn uiterlijke verschijningsvorm ziet, stemhokje, biljetje, praatzaaltje met praters, en klaar. Cargo cult democracy is dat.
pi_163064486
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij ziet democratie waar je zijn uiterlijke verschijningsvorm ziet, stemhokje, biljetje, praatzaaltje met praters, en klaar. Cargo cult democracy is dat.
Nee, dat is een onwaar stropop-argument dat ik afwijs. En ik ga die discussie hier verder niet voeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2016 17:10:33 ]
pi_163064739
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat is een onwaar stropop-argument dat ik afwijs. En ik ga die discussie hier verder niet voeren.
Het is hetzelfde als met mensen die het over 'verantwoording nemen' hebben, dat is niet zomaar een slordigheid of een verschrijving. Het is een taalfout die je niet maakt wanneer je het relevante onderliggende onderscheid wel begrijpt.
pi_163064798
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 17:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is hetzelfde als met mensen die het over 'verantwoording nemen' hebben, dat is niet zomaar een slordigheid of een verschrijving. Het is een taalfout die je niet maakt wanneer je het relevante onderliggende onderscheid wel begrijpt.
Wil je dat ik schrijf dat jij hier degene bent die aan cargo-cult doet, met je idee-fixe dat de enige noodzakelijke en voldoende voorwaarde voor democratische macht een proportioneel-representatief kiesstelsel zonder kiesdistricten is, waar het Verenigd Koninkrijk, waar dit topic over gaat, zelf bij uitstek niet aan voldoet?

Alsjeblieft.
pi_163087788
Briefje opgedoken uit 1981 over Farage op middelbare school:
Moeilijk te lezen maar kennelijk liep hij Hitler liedjes te zingen met zijn vrienden midden in de nacht (dat maak ik ervan iig), maar hij meende er niets van.
Hoe oud was hij toen, jaar of 16, 17?

I´m back.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 17:22:26 #222
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163091267
quote:
Dat is niet het beeld wat ik op FOK! lees :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163093511
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat is niet het beeld wat ik op FOK! lees :D
Fokkers is een uitgeselecteerd gezelschap. De vaste deelnemers van POL en NWS zijn niet representatief voor de Nederlandse bevolking
pi_163093570
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:26 schreef Ryan3 het volgende:
Briefje opgedoken uit 1981 over Farage op middelbare school:
Moeilijk te lezen maar kennelijk liep hij Hitler liedjes te zingen met zijn vrienden midden in de nacht (dat maak ik ervan iig), maar hij meende er niets van.
Hoe oud was hij toen, jaar of 16, 17?

[ afbeelding ]
Kids van die leeftijd (16-17) die fascistje spelen ? Die deugen niet in hun moraal..
Zeker kan iemand een paar jaar later de wortels van dat spelplezier onderkennen en zich distantiėren. Anderen weer onvoldoende en blijven altijd een rechtse lul .

Nigel Farage, nog steeds rechtse lul die xenofobie aanwakkert en als oplossing voor de vermeende bedreiging van de UK een brexit promoot
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)ster-iedereen-woest/

[ Bericht 4% gewijzigd door Bluesdude op 17-06-2016 19:18:54 ]
pi_163095541
Met alle mogelijke middelen worden de Britten bang gemaakt dat ze het niet zullen overleven zonder de EUSSR. Rampen, hongersnoden, oorlogen, orkanen en zelfs de ondergang van de westerse samenleving zal plaatsvinden indien de Britten uit de EU stappen. De werkelijke reden wordt natuurlijk angstvallig geheim gehouden; Een neutraal Groot-Brittanie zou het wel eens economischer beter kunnen gaan doen en zo een domino effect op het continent kunnen veroorzaken. Daar gaan al die vetbetaalde baantjes van overbodige politici en hun cultureel-marxistische sekteleden aan het Schumanplein. De meest criminele zakenman ter wereld George Soros stort miljoenen Ponden in de kas van de Brexit tegenstanders dus dan weet je het wel... ;) :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')