Waarom?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:27 schreef DieselTank het volgende:
Ik dacht dat donald trump een grap was![]()
Het is zeer riskant wat hij allemaal wilt.
Erg realistisch lijkt het mij niet. Heb jij al eens op de kaart gekeken hoe groot die lengte is?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 00:43 schreef berko13 het volgende:
[..]
Waarom?
Hij wil een muur bouwen met Mexico --> Hongarije en Israël hebben ook muren.
In lijn met dit. Niet erg verrassend.quote:Op maandag 25 januari 2016 07:14 schreef Elfletterig het volgende:
Nog even wat achtergrond over dat "town hall"-debat van morgenavond. Het schijnt afgelopen woensdag pas te zijn aangekondigd en ingelast. Dit filmpje geeft een mogelijke verklaring...
Sanders zette zich tientallen jaren geleden al in voor de zwarte bruine gemeenschap door discriminatie bij de toewijzing van woningen actief te bestrijden.quote:Op zondag 24 januari 2016 23:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij vindt het betere plannen. De zwarte gemeenschap in de VS vindt toch vooral dat er enorme problemen zijn omtrent al dan niet latent racisme en discriminatie en dat daar het échte probleem ligt.
Naast de zwarte Amerikanen lopen ook de latino's niet bepaald warm voor Sanders.
Daar ben jij heel erg vocaal over maar zolang hij gezond heeft geleefd is het niet een sterk argument. Hoe oud gaat hij zijn wanneer het vierde jaar van zijn termijn afloopt? 79 of 80? In beide gevallen geldt dat iemand die gezond heeft geleefd en die gezond leeft op die leeftijd nog 100% zijn mentale capaciteiten heeft en meer dan voldoende energie heeft om hard te werken. Er zijn mensen van die leeftijd die nog 100 km. wandelen in 18 uur tijd, ik heb mensen van rond de 65 jaar oud 80 goede pushups zien in 2 minuten tijd, doe jij hen dat na?quote:Op maandag 25 januari 2016 23:08 schreef Elfletterig het volgende:
Laat ik de leeftijd van Bernie nu juist een probleem vinden. Het lijkt mij simpelweg niet verstandig om een dan 75-jarige man op zo'n beetje de zwaarste baan ter wereld te zetten. Ik ben bovendien bang dat de Republikeinen een stok in handen krijgen als Sanders de kandidaat is, namelijk zijn hoge leeftijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-01-2016 01:36:41 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
De ondergang van Walker, de opmars van Fiorina, de daling van Carson, de matige score van Bush (nu gevolgd door licht herstel). Trump bluft zich inderdaad goed door de debatten heen.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welke invloed zie jij precies van de debatten bij de Republikeinen? Trump en Cruz hoeven het beiden niet te hebben van glorieuze debatoptredens. De rest heeft ook niet echt bijzondere oplevingen of iets dergelijks.
Dit toont des te meer aan dat mensen die Donald Trump dom noemen geen idee hebben waar ze het over hebben.quote:
Nauwelijks een opmars te noemen. Deed het voor even leuk in de peilingen, maar heeft ondanks een constante optreden tijdens de debatten uiteindelijk gefaald.quote:
Zeg maar gerust de implosie van Carson's campagne. Niet primair een gevolg van zijn debetoptredens, maar voornamelijk doordat het intern in zijn organisatie niet echt goed liep.quote:de daling van Carson
Bush heeft dat inderdaad aan zijn weinig imponerende optredens tijdens de debatten te danken.quote:de matige score van Bush (nu gevolgd door licht herstel).
Fiorina begon in het undercard-debat en klom uiteindelijk op naar een tweede plaats in sommige peilingen. En dat effect was zonder meer aan haar goede debatoptredens te danken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:43 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nauwelijks een opmars te noemen. Deed het voor even leuk in de peilingen, maar heeft ondanks een constante optreden tijdens de debatten uiteindelijk gefaald.
[..]
Zeg maar gerust de implosie van Carson's campagne. Niet primair een gevolg van zijn debetoptredens, maar voornamelijk doordat het intern in zijn organisatie niet echt goed liep.
[..]
Bush heeft dat inderdaad aan zijn weinig imponerende optredens tijdens de debatten te danken.
Idee is op zich wel aardig. Is wel fijn een politicus eens meer te horen spreken dan al die van te voren ingestudeerde one liners.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 02:12 schreef Elfletterig het volgende:
De CNN Town Hall, die straks om 3 uur begint, is toch geen debat. De drie kandidaten mogen hun pitch van een half uur doen, achter elkaar aan.
Live-stream in elk geval hier: http://www.playlivenew.com/2010/08/watch-cnn-news-live/
Die pitches zijn nog veel meer van tevoren ingestudeerd.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 02:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Idee is op zich wel aardig. Is wel fijn een politicus eens meer te horen spreken dan al die van te voren ingestudeerde one liners.
Tuurljjk, uiteraard tot in den treure doorgesproken en geoefend.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 02:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die pitches zijn nog veel meer van tevoren ingestudeerd.
Komop hee, begin je nou echt overal een conspiracy in te zien?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 03:16 schreef Elfletterig het volgende:
De volgorde is trouwens Sanders - O'Malley - Clinton. Ik vraag me af of CNN dat ook weer bewust heeft gedaan, Clinton als laatste...
Ja. Het is wel weer érg toevallig dat Sanders als eerste moet en Clinton als laatste mag.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 03:45 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Komop hee, begin je nou echt overal een conspiracy in te zien?
CNN is opgericht door en eigendom van Ted Turner, wat "gewoon" een Amerikaan is. Je bent misschien in de war met Rupert Murdoch, die de eigenaar van FOX is. Wat zijn je bronnen dat deze een van deze magnaten "heel veel geld" heeft gedoneerd aan Hillary's campagne? Ik denk dat je de FEC dan namelijk even een mailtje moet sturen dat de wet wordt overtreden, want een individu mag maar $2700 doneren aan een campagne, en een bedrijf mag helemaal niet doneren. Hillary heeft het grootkapitaal helemaal niet nodig om meer geld op te halen dan haar concurrenten.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Erg realistisch lijkt het mij niet. Heb jij al eens op de kaart gekeken hoe groot die lengte is?
En dan een muur bouwen die vele meters hoog is en vele meters diep onder de grond zit + camerabewaking en patrouilles zodat niet een stukje van die muur afgebroken wordt. Hoe lang zou het duren om een stukje van de muur te slopen? Minder lang dan een paar uur lijkt mij als je het juiste gereedschap gebruikt.
[..]
In lijn met dit. Niet erg verrassend.
CNN is pro-Hillary aangezien de eigenaar - die bekende Australische mediamagnaat - heel veel geld heeft gedoneerd aan Hillary's campagne. Hij heeft er belang bij dat Hillary wint aangezien ze dan het en ander terug kan doen in ruil voor die donaties. Voort wat hoort wat, wie betaalt bepaalt.
Dat zijn de inwoners van Maryland niet met je eens. Als hij het daar goed gedaan had zou hij toch hoger moeten scoren dan landelijk? Hij was niet populair. Zijn eigen luitenant-gouverneur en geplande opvolger werd verslagen door een Republikein in de gouverneursverkiezing. In Maryland! Voor de tweede keer in vijftig jaar. Ook allemaal de schuld van de media?quote:Op maandag 25 januari 2016 23:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zou (uiteraard) ook kunnen. Maar het geval wil dat O'Malley prima en gedegen plannen naar voren heeft geschoven én een capabel bestuurder is gebleken.
Ik neem het voor kennisgeving aan. De Democratische verkiezingen worden erg op een tweemans-race aangestuurd, dus kiezen inwoners van Maryland ook partij. Ik luister even naar O'Malley, die een aantal keren met succes issues aankaart die leven in Iowa. Je kunt merken dat hij zich grondig in de staat heeft verdiept en veel campagne heeft gevoerd.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 04:10 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Dat zijn de inwoners van Maryland niet met je eens. Als hij het daar goed gedaan had zou hij toch hoger moeten scoren dan landelijk? Hij was niet populair. Zijn eigen luitenant-gouverneur en geplande opvolger werd verslagen door een Republikein in de gouverneursverkiezing. In Maryland! Voor de tweede keer in vijftig jaar. Ook allemaal de schuld van de media?
Maar dat heeft uiteindelijk geen enkel effect gehad, ondanks het feit dat Fiorina als één van de weinigen in al haar debatten een constante niveau behield.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 02:08 schreef Elfletterig het volgende:
Fiorina begon in het undercard-debat en klom uiteindelijk op naar een tweede plaats in sommige peilingen. En dat effect was zonder meer aan haar goede debetoptredens te danken.
Klopt. Maar ze is wel dankzij de debatten serieus in beeld gekomen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 04:17 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Maar dat heeft uiteindelijk geen enkel effect gehad, ondanks het feit dat Fiorina als één van de weinigen in al haar debatten een constante niveau behield.
Nee. Niet waar. Er zitten namelijk ook polls bij van langer geleden waar Sanders en O'Malley allebei op 3% staan. O'Malley heeft nooit steun voor zijn campagne gehad in zijn eigen staat. Niet de schuld van de media.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 04:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik neem het voor kennisgeving aan. De Democratische verkiezingen worden erg op een tweemans-race aangestuurd, dus kiezen inwoners van Maryland ook partij. Ik luister even naar O'Malley, die een aantal keren met succes issues aankaart die leven in Iowa. Je kunt merken dat hij zich grondig in de staat heeft verdiept en veel campagne heeft gevoerd.
So be it. We kiezen geen gouverneur van Maryland, maar een president. En die president wordt gekozen in alle staten, niet alleen in Maryland.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 04:24 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Nee. Niet waar. Er zitten namelijk ook polls bij van langer geleden waar Sanders en O'Malley allebei op 3% staan. O'Malley heeft nooit steun voor zijn campagne gehad in zijn eigen staat. Niet de schuld van de media.
Ja nu praat je er weer slap omheen. Jij brengt het argument naar voren dat O'Malley een goede bestuurder was en ik toon aan dat dat wel meevalt omdat hij totaal geen steun geniet in zijn thuisstaat, de staat die dat het beste kan beoordelen. Daarna breng je daar tegenin dat dat komt omdat de media er een tweemansstrijd van maakt en O'Malley daar het slachtoffer van is. Ik toon aan dat O'Malley al niet op steun kon rekenen toen Sanders nog op 3% stond in de peilingen. Daarna begin jij erover dat niet alleen Maryland naar de stembus gaat. Nee, maar daar ging het ook helemaal niet over. Het ging erover dat Martin O'Malley niet populair is en dat dat de schuld is van Martin O'Malley en niet van de media. Het zou je sieren als je dat eens erkende in plaats van jezelf in bochten te wringen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 04:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
So be it. We kiezen geen gouverneur van Maryland, maar een president. En die president wordt gekozen in alle staten, niet alleen in Maryland.
Overigens begint de Clinton-show meteen al met een inlik-vraag over de nieuwste endorsements die Clinton binnen heeft.
Dat hij weinig steun meer geniet, betekent niet dat hij geen goede bestuurder was. Hoe vaak zie je niet dat de koek na 8 jaar gewoon op is? Zo was Paars ook één grote ramp, vonden mensen in 2002 massaal. Nu wordt daar heel anders op teruggekeken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 04:33 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Ja nu praat je er weer slap omheen. Jij brengt het argument naar voren dat O'Malley een goede bestuurder was en ik toon aan dat dat wel meevalt omdat hij totaal geen steun geniet in zijn thuisstaat, de staat die dat het beste kan beoordelen. Daarna breng je daar tegenin dat dat komt omdat de media er een tweemansstrijd van maakt en O'Malley daar het slachtoffer van is. Ik toon aan dat O'Malley al niet op steun kon rekenen toen Sanders nog op 3% stond in de peilingen. Daarna begin jij erover dat niet alleen Maryland naar de stembus gaat. Nee, maar daar ging het ook helemaal niet over. Het ging erover dat Martin O'Malley niet populair is en dat dat de schuld is van Martin O'Malley en niet van de media. Het zou je sieren als je dat eens erkende in plaats van jezelf in bochten te wringen.
De 'opmars' van Fiorina wil ik nog wel toeschrijven aan de debatten, gezien haar voornaamste media-exposure afkomstig was van een undercard debat waar ze het wel aardig deed. Verder is het toch vooral erg zoeken naar relaties. Zo vroeg in het seizoen heeft 80% van de kiezers nog helemaal geen idee wat ze gaan stemmen en of ze gaan stemmen. Peilingen zijn dan vaak eerder een poll over naamsbekendheid.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De ondergang van Walker, de opmars van Fiorina, de daling van Carson, de matige score van Bush (nu gevolgd door licht herstel). Trump bluft zich inderdaad goed door de debatten heen.
De schuld voor een onsuccesvolle campagne leg je natuurlijk nooit bij degene die de campagne voert neer.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 04:24 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Nee. Niet waar. Er zitten namelijk ook polls bij van langer geleden waar Sanders en O'Malley allebei op 3% staan. O'Malley heeft nooit steun voor zijn campagne gehad in zijn eigen staat. Niet de schuld van de media.
Head-to-head peilingen voor de verkiezingen zijn op dit moment echter nog vrij betekenisloos. Heel veel volstrekt kansloze kandidaten haalden een vrij positief resultaat tegen b.v. Trump of Clinton, maar dat heeft eerder te maken met het feit dat die kandidaten onder een groot deel van het electoraat niet of nauwelijks bekend zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:47 schreef Kissinger89 het volgende:
Overigens net naar de peilingen gekeken van head-to-head en het valt me op dat Sanders het beter doet tegen Trump dan Clinton. Dat is toch opvallend omdat bij sommige endorsements werd beweerd dat Clinton de meeste kans zou hebben en vanwege die reden zou Clinton worden gesteund.
http://www.realclearpolit(...)esidential_race.html
Sanders doet het overigens ook beter tegen een heleboel andere Republikeinse kandidaten in dit veld.
Op basis waarvan bepalen ze dan dat Clinton bijvoorbeeld de meeste kans maakt. Ze heeft ongetwijfeld de grootste naamsbekendheid maar de meeste kiezers zullen inmiddels toch ook wel weten dat Sanders nog een stuk verder naar links zit. Als het te maken heeft met de minste kans om 'zwart te worden gemaakt', of de minste te kans te 'lijden' onder de campagne van je tegenstander, kan je net zo Goed elk jaar de meest 'neutrale' kandidaat sturen maar is dat eigenlijk niet ook de meest ineffectieve kandidaat (wanneer President) te noemen?!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Head-to-head peilingen voor de verkiezingen zijn op dit moment echter nog vrij betekenisloos. Heel veel volstrekt kansloze kandidaten haalden een vrij positief resultaat tegen b.v. Trump of Clinton, maar dat heeft eerder te maken met het feit dat die kandidaten onder een groot deel van het electoraat niet of nauwelijks bekend zijn.
Wat is het verschil tussen een poll-plus model en een polls-only model hier?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:37 schreef Monolith het volgende:
Overigens zijn de Fivethirtyeight voorspellingen voor de primaries ook wel interessant, zie hier. Met name ook de betrouwbaarheidsintervallen zijn interessant. Die laten heel goed zien welke mate van onzekerheid er nog is. Zo zie je bijvoorbeeld in het poll-plus model dat Cruz met 80% zekerheid ergens tussen pakweg de 16% en 40% van de stemmen gaat halen in Iowa, terwijl dat voor Trump ergens tussen de 14% en 41% is.
Dat staat erbij. In het poll-plus model worden nationale peilingen en endorsements ook meegewogen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:45 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een poll-plus model en een polls-only model hier?
Ah zie het nu pas zocht al eens eerder, dank, inderdaad.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat staat erbij. In het poll-plus model worden nationale peilingen en endorsements ook meegewogen.
Hij heeft gelijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 03:45 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Komop hee, begin je nou echt overal een conspiracy in te zien?
Hetzelfde geldt voor iemand als Christie, ik snap niet dat zij het uberhaupt nog proberen, O'Malley heeft met twee andere kandidaten misschien nog een beetje exposure maar Christie gaat vrijwel niet nog iets pakken en krijgt alleen maar kritiek dat hij zijn staat in de steek heeft gelaten. Je vraagt je dus af waarom ze dit blijven continueren hun campagne dus.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:56 schreef OMG het volgende:
Met nog 800 debatten had het denk ik weinig uitgemaakt voor een O'Malley. 't is niet dat bij debat #650 ineens 94% van de bevolking aan de huis gekluisterd zou zitten.
O'Malley weet ik niet. Elfletterig heeft zich meer in hem verdiept dan ik. Sanders is echter steeds meer in zijn rol als debat-deelnemer gegroeid, en ik denk dat hij er zijn achterban mee heeft uitgebreid. De debatten hebben hem, na een stroeve start, uiteindelijk goed gedaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:56 schreef OMG het volgende:
Met nog 800 debatten had het denk ik weinig uitgemaakt voor een O'Malley. 't is niet dat bij debat #650 ineens 94% van de bevolking aan de huis gekluisterd zou zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |