abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159308256
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:18 schreef dyna18 het volgende:
Vraagje, bij welke platformen is het mogelijk om gebruik te maken van de 14 dagen bedenk termijn en alsnog uit te stappen?
CCF
pi_159308281
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:20 schreef dyna18 het volgende:

[..]

+ weer goed voor de investeerders die in Liesker zitten :D
Dat is maar de vraag, dan moeten ze wel winnen ;)
pi_159308328
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:16 schreef impact9 het volgende:
2 defaults zo te zien bij KoM
Waar zie je deze informatie.
Ik zit op KoM te zoeken, maar kan het niet terug vinden.
pi_159308379
Gaat lekker met CCF als je die tabelletjes van de grootste projecten gefund van de afgelopen weken ziet..

quote:
14s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

CCF
Wat overigens wel bijzonder is, is dat CCF spreekt over een 'wettelijke' termijn, onderstaande komt letterlijk uit de definities in de leningovereenkomst...

quote:
Bedenktermijn

De wettelijke termijn van 14 kalenderdagen, welke aanvangt op het moment van inschrijving door de Investeerder en die de investeerder het recht geeft om zijn inschrijving op een Leningaanvraag te herzien of annuleren.
pi_159308407
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:33 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Waar zie je deze informatie.
Ik zit op KoM te zoeken, maar kan het niet terug vinden.
Naar projecten, beneden op de pagina op lopende projecten klikken en dan diegenen met een rood duimpje naar beneden ipv een groene omhoog.
pi_159308628
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:12 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Komt me bekend voor. Stond een dergelijke laatst ook al niet ergens. RF geloof ik. Zitten wel wat risico's aan
Kan me niet herinneren dat deze bij regiofund zat.
Men leert wel bij IVM lening gaat niet door als er geen AOV gesloten wordt. Dat risico is dus uitgesloten. Als het contract bij Shell onherroepelijk is zie ik de eerste 2 jaar weinig risico tenminste als hij, zoals hij schrijft, zijn inhuur inderdaad voor overheden laat werken.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 22-01-2016 16:59:29 ]
pi_159308708
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 11:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als ik in het project zat zou ik de eigenaren op Liesker advokaten wijzen. De eigenaren hebben geen geld om te procederen, de NS wel maar is ook een semi overheidsinstelling dus die zou best wel wat steken hebben kunnen laten vallen. Dus vermoedelijk claim niet kansloos. Als je Liesker erop zet ben je welliswaar de helft van je claim kwijt maar je weet wel als ze hem accepteren dat je kansrijk bent. Liever de helft bijna in de pocket dan alles in de lucht laten hangen..
Ik heb GvE verzocht om dit door te geven aan de eigenaresse.

Aanvulling:
Bevestiging van GvE ontvangen dat ze het gaan doorsturen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Horsemen op 22-01-2016 17:38:05 (aanvulling) ]
pi_159308990
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Kan me niet herinneren dat deze bij regiofund zat.
Men leert wel bij IVM lening gaat niet door als er geen AOV gesloten wordt. Dus dat risico is uitgesloten. Verder zie ik de eerste 2 jaar weinig risico tenminste als hij, zoals hij schrijft, zijn inhuur inderdaad voor overheden laat werken.
Het lijkt wel een beetje op het verhaal van die vrachtwagenchauffeur die ook mensen wilde gaan inhuren/verhuren met een opslag van een paar euro per uur.
pi_159309028
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:35 schreef MT10 het volgende:

[..]

Naar projecten, beneden op de pagina op lopende projecten klikken en dan diegenen met een rood duimpje naar beneden ipv een groene omhoog.
Ah k. Bedankt.
Ik was op zoek naar 1 overzicht met financiele getallen.
pi_159309083
quote:
14s.gif Op donderdag 14 januari 2016 11:21 schreef Horsemen het volgende:
Vandaag een afschrift van de officiële akte van de notaris ontvangen m.b.t. project Panneklaar (KoM). Ziet er volgens mij allemaal netjes uit en zoals afgesproken staat een ieder die dit wilde en hiervoor in aanmerking kwam keurig op de akte. Daarmee is het eerste project met een 1e hypotheekinschrijving, waarbij alle hypotheekverstrekkers persoonlijk genoemd worden op de akte, volgens mij tot stand gekomen. Wat mij betreft, met nog wat kleine aanpassingen, voor herhaling vatbaar!
Gisteren toch maar eens contact opgenomen met Kapitaal op Maat, aangezien ik niets ontvangen heb. KoM reageert dat zij er van uit gingen dat de notaris netjes naar iedereen de documenten verzonden had.

Helaas zijn ze bij mij nooit aangekomen. Gelukkig had ik jouw post gezien horseman en kon ik aan de bel trekken.

Wel slordig zo.

Edit: Wat vind jij er trouwens van dat iedereen zo met zijn persoonsgegevens bekend wordt in de akte? Hoogte van bedrag, naam, adres en identiteitsbewijs gegevens worden allemaal gedeeld met alle investeerders.
pi_159309193
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:03 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Gisteren toch maar eens contact opgenomen met Kapitaal op Maat, aangezien ik niets ontvangen heb. KoM reageert dat zij er van uit gingen dat de notaris netjes naar iedereen de documenten verzonden had.

Helaas zijn ze bij mij nooit aangekomen. Gelukkig had ik jouw post gezien horseman en kon ik aan de bel trekken.

Wel slordig zo.
De leer voor de volgende keer, KoM moet de stukken gewoon zelf even doorsturen aan de deelnemers.
pi_159309197
quote:

Wel slordig zo.

Edit: Wat vind jij er trouwens van dat iedereen zo met zijn persoonsgegevens bekend wordt in de akte? Hoogte van bedrag, naam, adres en identiteitsbewijs gegevens worden allemaal gedeeld met alle investeerders.
Dat je op de akte komt is een keuze je had ook kunnen kiezen om niet mee te doen met de hypothecaire inschrijving.
Overgens ben ik het met je eens dat het wel slordig is dat de getekende akte nog niet verstuurd is. Ik zit er ook nog op te wachten.
pi_159309212
quote:

[..]

Tja, dat heb je met dergelijke officiële aktes. Dat had ik mij vooraf al gerealiseerd overigens. Ik denk niet dat dit te voorkomen is.
pi_159309213
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

CCF
Dat is op zich heel netjes.
Zeker als projecten snel vollopen, kun je wel eens te snel beslissen vanwege FOMO. Als dan later minder gunstige informatie bekend wordt, kun je er als nog uit.

Ik moet trouwens zeggen dat ik bij KoM ook 1x ben uitgestapt (de vrachtwagenchauffeur met een uitzendbedrijfwens). Na het vollopen van de investering voelde het toch niet goed en heb ik netjes aangegeven dat ik toch niet mijn investering overmaak.

Daar werd gelukkig niet moeilijk over gedaan.
pi_159309233
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat je op de akte komt is een keuze je had ook kunnen kiezen om niet mee te doen met de hypothecaire inschrijving.
Overgens ben ik het met je eens dat het wel slordig is dat de getekende akte nog niet verstuurd is. Ik zit er ook nog op te wachten.
Even contact opnemen met KoM.
Zij gaan er vanuit dat de notaris het naar iedereen verstuurd heeft. :{

Ik heb hem nu digitaal van KoM gekregen. Maakt het nog uit of je hem op papier of digitaal hebt (vanwege handtekeningen en dergelijke)?
pi_159309277
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:11 schreef dyna18 het volgende:
Ik heb hem nu digitaal van KoM gekregen. Maakt het nog uit of je hem op papier of digitaal hebt (vanwege handtekeningen en dergelijke)?
In principe niet. Hij staat officieel ingeschreven in het register is mij gezegd. Ik heb overigens ook een (door de notaris ondertekende) versie ontvangen per mail, dit was overigens op mijn verzoek.
pi_159309442
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het lijkt wel een beetje op het verhaal van die vrachtwagenchauffeur die ook mensen wilde gaan inhuren/verhuren met een opslag van een paar euro per uur.
Thanx Horsemen. Dat was 'm. Op welk platform stond deze?

ik vind 'm te marginaal.
pi_159309561
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:24 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Thanx Horsemen. Dat was 'm. Op welk platform stond deze?

ik vind 'm te marginaal.
Ik pas ook.
Dat was bij KoM
https://www.kapitaalopmaat.nl/Nice-Jobs
pi_159310251
Ik heb geen tijd om er nu naar te kijken maar zie net een nieuwe op Collin:
https://www.collincrowdfu(...)2FzbU4ANt3hzqz-20639
pi_159310542
Ook een nieuwe op IVM

https://www.investormatch(...)dms-civiel-toezicht/

¤ 42.000,- I A-rating I 8% rente I 48 mnd looptijd

Wat mij gelijk al opvalt :)
Zekerheden
? De ondernemer is hoofdelijk aansprakelijk voor de lening, evenals zijn vrouw
? De heer xxxx sluit bij een succesvolle financiering een arbeidsongeschiktheidsverzekering
af (zie ook kopje bijzonderheden)

Ze hebben ervan geleerd dus.
pi_159310551
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:04 schreef Horsemen het volgende:
Blijven maar komen die 2-3 ton projecten op Collin.

Verschrikkelijk geschreven pitch overigens. Het is dat ik toch maar wat op de trein aan het wachten ben anders had ik het niet doorgelezen. Gooi al die technische informatie, met opvallend veel 'dure woorden', gewoon even in een pdfje in een bijlage voor de geïnteresseerden.

Wat ik er concreet uit haal:
300k willen ze lenen om meer van dat spul te verkopen, borgstelling voor 150k. Ze zijn dat spul sinds 1,5 jaar aan het verkopen en hebben er 25 verkocht a EUR 21.500/stuk. Ik ben niet overtuigd, ik ken niks van de oogmarkt dus ik vind het moeilijk te zeggen hoe groot de interesse in zo'n apparaat is. Het enige wat ik wel weet is dat voor apparaten van 21.5k je wel enig volume moet hebben, ook zou het verkooptrajecten van zo'n apparaat niet heel lang mogen duren. 25/18 = 1,4 per maand, dat vind ik niet echt overtuigend.
pi_159311596
quote:
Deze op Collin is er wel maar is er niet. :)
Als je de site opvraagt is die er niet ga je via de link dan is deze pitch er wel. Dus alleen nog opengesteld voor de innercrowd. Sinds wanneer behoor jij tot de innercrowd van Collin Horsemen?
pi_159311651
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 19:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als je de site opvraagt is die er niet ga je via de link dan is deze pitch er wel. Dus alleen nog opengesteld voor de innercrowd. Sinds wanneer behoor jij tot de innercrowd van Collin Horsemen?
Innercrowd is bij deze wel rustig
pi_159311777
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 19:18 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Innercrowd is bij deze wel rustig
Ik ben het met MT10 eens dat dit een lastige is om te beoordelen. Is 1.4 in de maand verkopen veel of weinig? Hangt er een beetje vanaf hoeveel aandacht de verkoop tot nu toe gehad heeft.
Ik stap hier voor alsnog niet in. Is hier geen opticien actief die wat zinnigs over het apparaat kan zeggen?
pi_159314798
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 19:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

😉 connecties, connecties, meneer NRDZ 😉
Oke, is maar eenmalig 😎
pi_159315459
quote:
Wat een wirwar aan BV's zeg. Ik weet ook niet wat ik met deze pitch aan moet. Ook de totale schuld is best fors. Van de apparatuur heb ik ook geen verstand. Ik pas.
pi_159317522
quote:
Ok ik zit hem nu te kijken.
Ten eerste tenenkrommend hoe de Rabobank zich er tussen wringt. Ze doen alsof ze veel expertise hebben met crowd funding en daar bedrijven ook mee kunnen helpen. Als de Rabobank gewoon netjes leningen bleef verstrekken aan het MKB dan was dit hele crowd funding lang niet zo hard nodig als nu, nu de banken niet thuis geven. De Rabobank geeft de ondernemer ook nog een tip. "Kom vooral naar een Rabobank evenement..." :{

Ik had wel iets interactie met verschillende juryleden willen zien. Het was allemaal net iets te makkelijk, van hier heb je 5000 euro. Ach aan de andere kant, zo investeert het grootste gedeelte van de crowd ook :D

Het project zat trouwens snel vol, dus dit werkt wel.

PS. Moervast is vandaag op de valreep ook vol geraakt.
Iemand heeft de laatste 7600 in 1x er bij gestort.
pi_159317663
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 22:33 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ok ik zit hem nu te kijken.
Ten eerste tenenkrommend hoe de Rabobank zich er tussen wringt. Ze doen alsof ze veel expertise hebben met crowd funding en daar bedrijven ook mee kunnen helpen. Als de Rabobank gewoon netjes leningen bleef verstrekken aan het MKB dan was dit hele crowd funding lang niet zo hard nodig als nu, nu de banken niet thuis geven. De Rabobank geeft de ondernemer ook nog een tip. "Kom vooral naar een Rabobank evenement..." :{

Ik had wel iets interactie met verschillende juryleden willen zien. Het was allemaal net iets te makkelijk, van hier heb je 5000 euro. Ach aan de andere kant, zo investeert het grootste gedeelte van de crowd ook :D

Het project zat trouwens snel vol, dus dit werkt wel.

PS. Moervast is vandaag op de valreep ook vol geraakt.
Iemand heeft de laatste 7600 in 1x er bij gestort.
Ik had een meer uitgebreide en inhoudelijke 'pitch' willen zien.

Verder is het natuurlijk hartstikke tof dat er zulke programma's beginnen op te komen.
pi_159317757
Kapitaal op Maat schrijft trouwens bij de comments van Moervast dat het altijd gelukt is om een project 100% te funden.
Ik ben benieuwd of dat voor de huidige openstaande projecten ook gaat lukken. Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren voor Bilton en die Fitness zaak.

Persoonlijk hoop ik dat PassionWithoutLimits wel vol raakt.
pi_159317790
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 22:40 schreef dyna18 het volgende:
Kapitaal op Maat schrijft trouwens bij de comments van Moervast dat het altijd gelukt is om een project 100% te funden.
Ik ben benieuwd of dat voor de huidige openstaande projecten ook gaat lukken. Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren voor Bilton en die Fitness zaak.

Zelf geïnvesteerd in PWL?
pi_159318002
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 22:41 schreef Popolo het volgende:

[..]

Zelf geïnvesteerd in PWL?
Ja, ik heb er voor een klein bedrag aan toegezegd (de helft van wat ik normaal doe).
Voornamelijk vanwege de gunfactor. Ik ondersteun graag kleine ondernemers met CF. Vooral als ze bij de bank tegen een muur aanlopen.
pi_159318481
quote:

Ze hebben nog wat directieleden/bestuursleden achter de hand die eventueel op persoonlijke titel de projecten volstorten. Tot waar die grens loopt mbt de hoogte van het bedrag weet ik niet, dat kan wel eens per project verschillen.
pi_159318517
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 23:00 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ze hebben nog wat directieleden/bestuursleden achter de hand die eventueel op persoonlijke titel de projecten volstorten. Tot waar die grens loopt mbt de hoogte van het bedrag weet ik niet, dat kan wel eens per project verschillen.
Hoe bedoel je?
Dat Kapitaal op Maat zelf het laatste beetje bijlegt?
pi_159318732
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 23:01 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Dat Kapitaal op Maat zelf het laatste beetje bijlegt?
Ja, weliswaar indirect.
pi_159319706
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 21:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat een wirwar aan BV's zeg. Ik weet ook niet wat ik met deze pitch aan moet. Ook de totale schuld is best fors. Van de apparatuur heb ik ook geen verstand. Ik pas.
Inderdaad, wat een wirwar en ik ben toch wel wat gewend. Het zal allemaal wel een reden hebben maar het maakt het zo onduidelijk wie nu eigenlijk aan de touwtjes trekt en waar de voor verhaal vatbare vermogensbestanddelen zitten. Ik doe ook niet mee.
Pecunia non olet
pi_159320214
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:22 schreef crowdiefunder het volgende:
Ook een nieuwe op IVM

https://www.investormatch(...)dms-civiel-toezicht/

¤ 42.000,- I A-rating I 8% rente I 48 mnd looptijd

Wat mij gelijk al opvalt :)
Zekerheden
? De ondernemer is hoofdelijk aansprakelijk voor de lening, evenals zijn vrouw
? De heer xxxx sluit bij een succesvolle financiering een arbeidsongeschiktheidsverzekering
af (zie ook kopje bijzonderheden)

Ze hebben ervan geleerd dus.
Ik vind dit echt een mooi project. Terugbetaling lijkt me nauwelijks een probleem voor deze man,
zelfs al zou de exploitatie gaan tegenvallen.
Pecunia non olet
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:53:27 #289
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_159321222
quote:
ieeeeeeeeeeuuuuwwwww. wat een inhoudsloze bijdrage van die Rabobank-AM
pi_159322443
Ik vind dit weer een topper van IVM, duidelijke informatie, geen wollig taalgebruik, en ze hebben inderdaad direct geleerd van het verleden door een AOV op te nemen in het contract.

Valt me eigenlijk op dat hij nog niet vol is, ik zie 'm pas vrij laat, zijn er toch nog veel mensen die IVM niet kennen?
pi_159323123
quote:

Er zijn genoeg projecten van KoM die niet voor 100% gefund zijn. Ze bedoelen hier dat het nog nooit is voorgekomen dat een project niet voor 100% gefund us nadat de 90% grens is gepasseerd. Bij KoM is een project succesvol bij 90% funding. Een aantal huidige projecten gaan helemaal niet volkomen en zullen tzt worden teruggetrokken
pi_159323248
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 02:56 schreef redbull666 het volgende:
Ik vind dit weer een topper van IVM, duidelijke informatie, geen wollig taalgebruik, en ze hebben inderdaad direct geleerd van het verleden door een AOV op te nemen in het contract.

Valt me eigenlijk op dat hij nog niet vol is, ik zie 'm pas vrij laat, zijn er toch nog veel mensen die IVM niet kennen?
Je kunt daar tenminste nog even rustig lezen en nadenken over een investering. Ik heb een toezegging gedaan op het nieuwe project!
pi_159323283
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 02:56 schreef redbull666 het volgende:

Goed van het opnemen van de aov maar daar los je niet direct de risico's mee op van dergelijke bedrijfjes.

Mijn probleem bij dergelijke ondernemingen is dat de toegevoegde waarde enkel bestaat uit het hebben van een ingang/contact bij een potentiële klant. De echte toegevoegde waarde zit bij de ingehuurde zzp-er die er al snel van baalt dat hij niet rechtstreeks werkt.
pi_159323309
De poll:

101 investeerders hebben ca 1.000.000 geïnvesteerd.Bij een totaal van 128 mio is dit 0,78%. Nu zal niet iedereen gestemd hebben maar ik geloof niet, op basis hiervan, dat de fok investeerders boven de 2% uitkomen.
pi_159323457
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 07:50 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Goed van het opnemen van de aov maar daar los je niet direct de risico's mee op van dergelijke bedrijfjes.

Mijn probleem bij dergelijke ondernemingen is dat de toegevoegde waarde enkel bestaat uit het hebben van een ingang/contact bij een potentiële klant. De echte toegevoegde waarde zit bij de ingehuurde zzp-er die er al snel van baalt dat hij niet rechtstreeks werkt.
Ik heb er wel een bedragje in gestopt. Je hebt natuurlijk gelijk dat dit kwetsbare constructies zijn omdat de ingehuurde krachten geen echte toekomst bij het bedrijf hebben en de marge liever zelf pakken. Toch denk ik dat het in deze branche wel kan, omdat veel goede mensen niet de goede connecties hebben bij opdrachtgevers. En het bedrag is dusdanig laag dat het ook met alleen het salaris van de eigenaar op termijn wel terug zal komen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 08:03 schreef rockenfeller het volgende:
De poll:

101 investeerders hebben ca 1.000.000 geïnvesteerd.Bij een totaal van 128 mio is dit 0,78%. Nu zal niet iedereen gestemd hebben maar ik geloof niet, op basis hiervan, dat de fok investeerders boven de 2% uitkomen.
Als ik dat vergelijk met de actieve posters hebben we inmiddels best veel meelezers :)

[ Bericht 13% gewijzigd door komrad op 23-01-2016 09:31:08 ]
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_159323829
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 08:03 schreef rockenfeller het volgende:
De poll:

Ik denk dat je je wel eens heel erg kan vergissen in het aantal mensen wat, al dan niet incidenteel, mee leest en het effect wat dit op termijn kan hebben.
pi_159323874
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 09:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik denk dat je je wel eens heel erg kan vergissen in het aantal mensen wat, al dan niet incidenteel, mee leest en het effect wat dit op termijn kan hebben.
Inderdaad, want het FOK forum is zo ongeveer monopolist op dit gebied. Nergens anders wordt de actualiteit zo op de voet gevolgd als hier. Een platform dat hier niet meeleest om te kijken wat er leeft onder investeerders, is m.i. niet goed bezig. Ik denk dat ze het allemaal wel doen :)
Pecunia non olet
pi_159323989
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 09:50 schreef obligataire het volgende:

[..]

Inderdaad, want het FOK forum is zo ongeveer monopolist op dit gebied. Nergens anders wordt de actualiteit zo op de voet gevolgd als hier. Een platform dat hier niet meeleest om te kijken wat er leeft onder investeerders, is m.i. niet goed bezig. Ik denk dat ze het allemaal wel doen :)
een gemiddeld topic heeft tussen de 10-15k views. Er zijn slechter lopende topics op Fok! ;)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_159324043
quote:
Ik zie de 10k helemaal niet terug bij de investeerders. In de uitzending zegt de dame van KoM dat de rest wel voor de investeerders van KoM wordt ingelegd
pi_159324591
Heb ook een toezegging gedaan in de nieuwe op IVM. Even een nachtje over geslapen; fijn dat dat daar nog gewoon kan. Wat mij betreft een goed onderbouwd project.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')