Ja en nee, tuurlijk ga je een deel terug krijgen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat gaat bij Quickboats ook zo. Daar wordt momenteel iedere maand 480 euro geīncasseerd en bij ca. 7800 euro wordt er één maandbetaling naar de investeerders gedaan. Dat is dus iedere 16 maanden. En dat bedrag wordt dan als het goed is later opnieuw bekeken en bijgesteld zodat de aflossing sneller kan verlopen. In het geval van Quickboats kan er nog geld komen uit een vordering, in het geval van Fishpoint uit een rechtzaak.
Het duurt natuurlijk een eeuwigheid zo, maar geeft je een aanzienlijke garantie op 2 zaken:
- Je krijgt je geld terug
- Andere crowdfunding leners worden gemotiveerd om gewoon te betalen.
Hoe ga je in praktijk met die aandelen om? De waardering door symbid is leuk, maar als je het in wil cashen is het maar net wat de gek er voor geeft toch? En waar vind je iemand die die aandelen van je wil overkopen?quote:Op woensdag 20 januari 2016 01:01 schreef redbull666 het volgende:
Investering in Fishpoint had ik bij vorige bericht paar maanden geleden al geheel afgeschreven.
Gelukkig ook goed nieuws op Symbid vlak, Clocktimizer groeit aardig door en gaat voor een nieuwe investeringsronde waarbij de waardering intussen meer dan verdubbeld is, in minder dan een jaar, daar zit ik ook vrij stevig in, dus \o/
Ik zie het als lange termijn investeringen, en voor een groot deel ook gewoon hobby/spannend, maar je zal toch iets van een schatting moeten maken voor je vermogensrendementsheffing. Als ik geen informatie heb dan laat ik het op oorspronkelijke investeringsbedrag staan, verder bij Fishpoint nu bijv. 0 en Clocktimizer zal ik hoger inschatten.quote:Op woensdag 20 januari 2016 01:07 schreef MT10 het volgende:
[..]
Hoe ga je in praktijk met die aandelen om? De waardering door symbid is leuk, maar als je het in wil cashen is het maar net wat de gek er voor geeft toch? En waar vind je iemand die die aandelen van je wil overkopen?
Dankje Popoloquote:Op woensdag 20 januari 2016 01:15 schreef Popolo het volgende:
Edit:
'Ter beeldvorming van ons belang in Crowdfunding, zou ik het waarderen als jullie onderstaande poll naar waarheid zouden willen invullen!'
Poll: Hoeveel heb jij in 2015 geīnvesteerd in Crowdfunding?
• Tot ¤ 1000,-
• Tot ¤ 5000,-
• Tot ¤ 10.000,-
• Tot ¤ 15.000,-
• Tot ¤ 20.000,-
• Tot ¤ 25.000,-
• Tot ¤ 30.000,-
• Tot ¤ 35.000,-
• Tot ¤ 40.000,-
• Tot ¤ 45.000,-
• Meer dan ¤ 45.000,-
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Vraagstelling is sowieso niet echt handig, want het is ook redelijk van belang wat er in de jaren daarvoor is geīnvesteerd. Tevens, het is interessant om te weten hoeveel iemand nog uit heeft staan via crowdfunding. Ik heb ruim 5k geīnvesteerd, maar ook alweer ruim 3k terug ontvangen. Dus ruim 2k resterend uitgeleend.quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:04 schreef -jos- het volgende:
Ik zag eerst niet dat de vraag alleen over 2015 ging, maakt voor mijn eigen stemkeuze niet uit maar dacht dus dat het om totaal geinvesteerd bedrag ging.
Hmm.. Ja ik vind het lastig inderdaad. Zie er wel eens interessante dingen tussen staan, maar je moet toch een manier hebben om die aandelen weer te verhandelen anders heb je niks aan een waardestijging natuurlijk.quote:Op woensdag 20 januari 2016 03:42 schreef redbull666 het volgende:
[..]
Ik zie het als lange termijn investeringen, en voor een groot deel ook gewoon hobby/spannend, maar je zal toch iets van een schatting moeten maken voor je vermogensrendementsheffing. Als ik geen informatie heb dan laat ik het op oorspronkelijke investeringsbedrag staan, verder bij Fishpoint nu bijv. 0 en Clocktimizer zal ik hoger inschatten.
Cashen is momenteel nog niet echt mogelijk, Symbid heeft nog (steeds) geen interne marktplaats, ben benieuwd wie dat eerder voor elkaar heeft, Symbid of Leapfunder. Wat mij betreft zal dat een grote toegevoegde waarde geven aan een platform. In de UK zijn ze daar al veel verder mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het opzich wel prima, via Symbid zou een EV van +/-150K via aandelen opgehaald worden. Ze hebben nu 100K en hoofdelijke aansprakelijkheid + die van Symbid is al over de helft, kortom het gaat er wellicht alleen maar beter uit zien.
Het enige wat ik persoonlijk wel een beetje jammer vind is dat er niet duidelijk vermeld is dat je altijd uit kunt stappen als je dat wil. Nu weet ik dat dat altijd kan met de 14 dagen bedenktermijn, maar echt netjes vind ik het niet. Immers, symbid kan nog steeds niet vollopen en het kan ook zijn dat je hoofdelijke aanprakelijkheid minder waard vind dan 50 K. De voorwaarden waarmee dus gestart wordt is wel redelijk anders dan in de pitch...
Klopt en hoeveel iemand bereid is te investeren van zijn/haar vermogen als de projecten voldoende zijn (dus soort van wat is de capaciteit). Maar als ik even een grove schatting maak van de getallen (niet echt gerekend) lijken we toch wel tegen de miljoen te zitten tot nu toe, dat is best aardig..quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Vraagstelling is sowieso niet echt handig, want het is ook redelijk van belang wat er in de jaren daarvoor is geīnvesteerd. Tevens, het is interessant om te weten hoeveel iemand nog uit heeft staan via crowdfunding. Ik heb ruim 5k geīnvesteerd, maar ook alweer ruim 3k terug ontvangen. Dus ruim 2k resterend uitgeleend.
En dan zijn er natuurlijk ook nog een x aantal mensen die gewoon niet aan dit soort enquetes meedoen!quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:29 schreef MT10 het volgende:
[..]
Klopt en hoeveel iemand bereid is te investeren van zijn/haar vermogen als de projecten voldoende zijn (dus soort van wat is de capaciteit). Maar als ik even een grove schatting maak van de getallen (niet echt gerekend) lijken we toch wel tegen de miljoen te zitten tot nu toe, dat is best aardig..
Uiteraard.. Maar voor diegene die grofweg een idee wouden hebben kom je zo wel op een schatting van het belangquote:Op woensdag 20 januari 2016 11:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
En dan zijn er natuurlijk ook nog een x aantal mensen die gewoon niet aan dit soort enquetes meedoen!
Als ik in het project zat zou ik de eigenaren op Liesker advokaten wijzen. De eigenaren hebben geen geld om te procederen, de NS wel maar is ook een semi overheidsinstelling dus die zou best wel wat steken hebben kunnen laten vallen. Dus vermoedelijk claim niet kansloos. Als je Liesker erop zet ben je welliswaar de helft van je claim kwijt maar je weet wel als ze hem accepteren dat je kansrijk bent. Liever de helft bijna in de pocket dan alles in de lucht laten hangen..quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:36 schreef noppenkoning het volgende:
wat ik vooral geleerd heb van Fishpoint is dat je echt heel goed moet opletten en eigenlijk te weinig informatie hebt , in de pitch stond, er komt een viswinkel op het station van Den Bosch, ik woon zelf in Den Bosch dus weet hoe druk het is op het station. Echterz at de viswinkel niet op het station, maar in een weggestopt hoekje voor het station waar bijna geen mensen langslopen, als ik de plaatjes van station Breda kijk lijkt het erop dat het daar hetzelfde verhaal is. Toen ik bij de opening van de viswinkel langsliep met mijn vriendin zei ik gelijk tegen haar die gaat het nooit redden, puur en alleen vanwege de slechte locatie.
twitter:geldvoorelkaar twitterde op woensdag 20-01-2016 om 10:45:22Belangrijke wijziging particuliere investeerders. Limiet maximaal 100 projecten vervalt! https://t.co/FAorqc03Zv https://t.co/zcwY80Ze4F reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:27 schreef djh77 het volgende:
problemen met een project van IVMAls het klopt wat IVM in de mail zegt dan lijkt mij dat we ons nog geen zorgen hoeven te maken over ons geld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De manier waarop IVM dit afhandelt ziet er in ieder geval heel goed uit.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:30 schreef iw84t het volgende:
[..]
Als het klopt wat IVM in de mail zegt dan lijkt mij dat we ons nog geen zorgen hoeven te maken over ons geld.
Wel interessant om dit in kaart te brengen. De poll had alleen wel wat meer gespecificeerd kunnen worden tot 100K + of 150K.. Plus hetgeen wat hier boven wordt vermeld. Het huidige openstaande bedrag zegt meer, met wellicht het volledige investeringsbedrag wat er in totaal is ingelegd.quote:Op woensdag 20 januari 2016 01:15 schreef Popolo het volgende:
Edit:
'Ter beeldvorming van ons belang in Crowdfunding, zou ik het waarderen als jullie onderstaande poll naar waarheid zouden willen invullen!'
Poll: Hoeveel heb jij in 2015 geīnvesteerd in Crowdfunding?
• Tot ¤ 1000,-
• Tot ¤ 5000,-
• Tot ¤ 10.000,-
• Tot ¤ 15.000,-
• Tot ¤ 20.000,-
• Tot ¤ 25.000,-
• Tot ¤ 30.000,-
• Tot ¤ 35.000,-
• Tot ¤ 40.000,-
• Tot ¤ 45.000,-
• Meer dan ¤ 45.000,-
Tussenstand: