Ja en nee, tuurlijk ga je een deel terug krijgen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 00:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat gaat bij Quickboats ook zo. Daar wordt momenteel iedere maand 480 euro geīncasseerd en bij ca. 7800 euro wordt er één maandbetaling naar de investeerders gedaan. Dat is dus iedere 16 maanden. En dat bedrag wordt dan als het goed is later opnieuw bekeken en bijgesteld zodat de aflossing sneller kan verlopen. In het geval van Quickboats kan er nog geld komen uit een vordering, in het geval van Fishpoint uit een rechtzaak.
Het duurt natuurlijk een eeuwigheid zo, maar geeft je een aanzienlijke garantie op 2 zaken:
- Je krijgt je geld terug
- Andere crowdfunding leners worden gemotiveerd om gewoon te betalen.
Hoe ga je in praktijk met die aandelen om? De waardering door symbid is leuk, maar als je het in wil cashen is het maar net wat de gek er voor geeft toch? En waar vind je iemand die die aandelen van je wil overkopen?quote:Op woensdag 20 januari 2016 01:01 schreef redbull666 het volgende:
Investering in Fishpoint had ik bij vorige bericht paar maanden geleden al geheel afgeschreven.
Gelukkig ook goed nieuws op Symbid vlak, Clocktimizer groeit aardig door en gaat voor een nieuwe investeringsronde waarbij de waardering intussen meer dan verdubbeld is, in minder dan een jaar, daar zit ik ook vrij stevig in, dus \o/
Ik zie het als lange termijn investeringen, en voor een groot deel ook gewoon hobby/spannend, maar je zal toch iets van een schatting moeten maken voor je vermogensrendementsheffing. Als ik geen informatie heb dan laat ik het op oorspronkelijke investeringsbedrag staan, verder bij Fishpoint nu bijv. 0 en Clocktimizer zal ik hoger inschatten.quote:Op woensdag 20 januari 2016 01:07 schreef MT10 het volgende:
[..]
Hoe ga je in praktijk met die aandelen om? De waardering door symbid is leuk, maar als je het in wil cashen is het maar net wat de gek er voor geeft toch? En waar vind je iemand die die aandelen van je wil overkopen?
Dankje Popoloquote:Op woensdag 20 januari 2016 01:15 schreef Popolo het volgende:
Edit:
'Ter beeldvorming van ons belang in Crowdfunding, zou ik het waarderen als jullie onderstaande poll naar waarheid zouden willen invullen!'
Poll: Hoeveel heb jij in 2015 geīnvesteerd in Crowdfunding?
• Tot ¤ 1000,-
• Tot ¤ 5000,-
• Tot ¤ 10.000,-
• Tot ¤ 15.000,-
• Tot ¤ 20.000,-
• Tot ¤ 25.000,-
• Tot ¤ 30.000,-
• Tot ¤ 35.000,-
• Tot ¤ 40.000,-
• Tot ¤ 45.000,-
• Meer dan ¤ 45.000,-
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Vraagstelling is sowieso niet echt handig, want het is ook redelijk van belang wat er in de jaren daarvoor is geīnvesteerd. Tevens, het is interessant om te weten hoeveel iemand nog uit heeft staan via crowdfunding. Ik heb ruim 5k geīnvesteerd, maar ook alweer ruim 3k terug ontvangen. Dus ruim 2k resterend uitgeleend.quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:04 schreef -jos- het volgende:
Ik zag eerst niet dat de vraag alleen over 2015 ging, maakt voor mijn eigen stemkeuze niet uit maar dacht dus dat het om totaal geinvesteerd bedrag ging.
Hmm.. Ja ik vind het lastig inderdaad. Zie er wel eens interessante dingen tussen staan, maar je moet toch een manier hebben om die aandelen weer te verhandelen anders heb je niks aan een waardestijging natuurlijk.quote:Op woensdag 20 januari 2016 03:42 schreef redbull666 het volgende:
[..]
Ik zie het als lange termijn investeringen, en voor een groot deel ook gewoon hobby/spannend, maar je zal toch iets van een schatting moeten maken voor je vermogensrendementsheffing. Als ik geen informatie heb dan laat ik het op oorspronkelijke investeringsbedrag staan, verder bij Fishpoint nu bijv. 0 en Clocktimizer zal ik hoger inschatten.
Cashen is momenteel nog niet echt mogelijk, Symbid heeft nog (steeds) geen interne marktplaats, ben benieuwd wie dat eerder voor elkaar heeft, Symbid of Leapfunder. Wat mij betreft zal dat een grote toegevoegde waarde geven aan een platform. In de UK zijn ze daar al veel verder mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het opzich wel prima, via Symbid zou een EV van +/-150K via aandelen opgehaald worden. Ze hebben nu 100K en hoofdelijke aansprakelijkheid + die van Symbid is al over de helft, kortom het gaat er wellicht alleen maar beter uit zien.
Het enige wat ik persoonlijk wel een beetje jammer vind is dat er niet duidelijk vermeld is dat je altijd uit kunt stappen als je dat wil. Nu weet ik dat dat altijd kan met de 14 dagen bedenktermijn, maar echt netjes vind ik het niet. Immers, symbid kan nog steeds niet vollopen en het kan ook zijn dat je hoofdelijke aanprakelijkheid minder waard vind dan 50 K. De voorwaarden waarmee dus gestart wordt is wel redelijk anders dan in de pitch...
Klopt en hoeveel iemand bereid is te investeren van zijn/haar vermogen als de projecten voldoende zijn (dus soort van wat is de capaciteit). Maar als ik even een grove schatting maak van de getallen (niet echt gerekend) lijken we toch wel tegen de miljoen te zitten tot nu toe, dat is best aardig..quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Vraagstelling is sowieso niet echt handig, want het is ook redelijk van belang wat er in de jaren daarvoor is geīnvesteerd. Tevens, het is interessant om te weten hoeveel iemand nog uit heeft staan via crowdfunding. Ik heb ruim 5k geīnvesteerd, maar ook alweer ruim 3k terug ontvangen. Dus ruim 2k resterend uitgeleend.
En dan zijn er natuurlijk ook nog een x aantal mensen die gewoon niet aan dit soort enquetes meedoen!quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:29 schreef MT10 het volgende:
[..]
Klopt en hoeveel iemand bereid is te investeren van zijn/haar vermogen als de projecten voldoende zijn (dus soort van wat is de capaciteit). Maar als ik even een grove schatting maak van de getallen (niet echt gerekend) lijken we toch wel tegen de miljoen te zitten tot nu toe, dat is best aardig..
Uiteraard.. Maar voor diegene die grofweg een idee wouden hebben kom je zo wel op een schatting van het belangquote:Op woensdag 20 januari 2016 11:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
En dan zijn er natuurlijk ook nog een x aantal mensen die gewoon niet aan dit soort enquetes meedoen!
Als ik in het project zat zou ik de eigenaren op Liesker advokaten wijzen. De eigenaren hebben geen geld om te procederen, de NS wel maar is ook een semi overheidsinstelling dus die zou best wel wat steken hebben kunnen laten vallen. Dus vermoedelijk claim niet kansloos. Als je Liesker erop zet ben je welliswaar de helft van je claim kwijt maar je weet wel als ze hem accepteren dat je kansrijk bent. Liever de helft bijna in de pocket dan alles in de lucht laten hangen..quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:36 schreef noppenkoning het volgende:
wat ik vooral geleerd heb van Fishpoint is dat je echt heel goed moet opletten en eigenlijk te weinig informatie hebt , in de pitch stond, er komt een viswinkel op het station van Den Bosch, ik woon zelf in Den Bosch dus weet hoe druk het is op het station. Echterz at de viswinkel niet op het station, maar in een weggestopt hoekje voor het station waar bijna geen mensen langslopen, als ik de plaatjes van station Breda kijk lijkt het erop dat het daar hetzelfde verhaal is. Toen ik bij de opening van de viswinkel langsliep met mijn vriendin zei ik gelijk tegen haar die gaat het nooit redden, puur en alleen vanwege de slechte locatie.
twitter:geldvoorelkaar twitterde op woensdag 20-01-2016 om 10:45:22Belangrijke wijziging particuliere investeerders. Limiet maximaal 100 projecten vervalt! https://t.co/FAorqc03Zv https://t.co/zcwY80Ze4F reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:27 schreef djh77 het volgende:
problemen met een project van IVMAls het klopt wat IVM in de mail zegt dan lijkt mij dat we ons nog geen zorgen hoeven te maken over ons geld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De manier waarop IVM dit afhandelt ziet er in ieder geval heel goed uit.quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:30 schreef iw84t het volgende:
[..]
Als het klopt wat IVM in de mail zegt dan lijkt mij dat we ons nog geen zorgen hoeven te maken over ons geld.
Wel interessant om dit in kaart te brengen. De poll had alleen wel wat meer gespecificeerd kunnen worden tot 100K + of 150K.. Plus hetgeen wat hier boven wordt vermeld. Het huidige openstaande bedrag zegt meer, met wellicht het volledige investeringsbedrag wat er in totaal is ingelegd.quote:Op woensdag 20 januari 2016 01:15 schreef Popolo het volgende:
Edit:
'Ter beeldvorming van ons belang in Crowdfunding, zou ik het waarderen als jullie onderstaande poll naar waarheid zouden willen invullen!'
Poll: Hoeveel heb jij in 2015 geīnvesteerd in Crowdfunding?
• Tot ¤ 1000,-
• Tot ¤ 5000,-
• Tot ¤ 10.000,-
• Tot ¤ 15.000,-
• Tot ¤ 20.000,-
• Tot ¤ 25.000,-
• Tot ¤ 30.000,-
• Tot ¤ 35.000,-
• Tot ¤ 40.000,-
• Tot ¤ 45.000,-
• Meer dan ¤ 45.000,-
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Kortweg verschil investeren in prive en B.V. zakelijkquote:Op woensdag 20 januari 2016 12:05 schreef Maxco het volgende:
Op dit topic gestuit, interessant! Wellicht ook binnenkort deelnemen als er een mooi project voorbij komt. Alles zit wel snel vol zo te zien...
Wat zijn de voordelen verschillen tussen zakelijk en particulier investeren? Heb nog wel een KVK reg liggen. Kan iemand daar zijn licht eens over laten schijnen. BVD
Ik kreeg er ook wel een (relatief) goed gevoel bij, maar toch is de kwetsbaarheid van financiering aan eenmanszaken wel weer duidelijk geworden. Hopelijk zijn de gevolgen tijdelijk. En er is in elk geval een partij om aansprakelijk te stellen...quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:30 schreef iw84t het volgende:
[..]
Als het klopt wat IVM in de mail zegt dan lijkt mij dat we ons nog geen zorgen hoeven te maken over ons geld.
En vooral dat soort info hier onderling delen, dat de locatie helemaal niet zo goed is als gedacht is wel goeie info.quote:Op woensdag 20 januari 2016 09:36 schreef noppenkoning het volgende:
ik woon zelf in Den Bosch dus weet hoe druk het is op het station. Echterz at de viswinkel niet op het station, maar in een weggestopt hoekje voor het station waar bijna geen mensen langslopen, als ik de plaatjes van station Breda kijk lijkt het erop dat het daar hetzelfde verhaal is. Toen ik bij de opening van de viswinkel langsliep met mijn vriendin zei ik gelijk tegen haar die gaat het nooit redden, puur en alleen vanwege de slechte locatie.
Het is natuurlijk wel een beetje jammer dat die verzekering niet gewoon op tijd geregeld is. Lijkt me toch een vrij standaard product.quote:Op woensdag 20 januari 2016 12:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik kreeg er ook wel een (relatief) goed gevoel bij, maar toch is de kwetsbaarheid van financiering aan eenmanszaken wel weer duidelijk geworden. Hopelijk zijn de gevolgen tijdelijk. En er is in elk geval een partij om aansprakelijk te stellen...
De vraag is of de verzekering had uitbetaald aangezien het de schuld is van iemand anders.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:20 schreef redbull666 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje jammer dat die verzekering niet gewoon op tijd geregeld is. Lijkt me toch een vrij standaard product.
Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is erg duur. Er zijn heel veel ZZP'ers die er er geen hebben, simpelweg omdat ze er het geld niet voor(over) hebben.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:20 schreef redbull666 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje jammer dat die verzekering niet gewoon op tijd geregeld is. Lijkt me toch een vrij standaard product.
Lijkt me wel juist dat als er een lening wordt aangegaan er een aov verzekering wordt geeistquote:Op woensdag 20 januari 2016 15:39 schreef iw84t het volgende:
[..]
Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is erg duur. Er zijn heel veel ZZP'ers die er er geen hebben, simpelweg omdat ze er het geld niet voor(over) hebben.
ZZP-schap is ook volledig uit de hand gelopen in NL door de enorme belastingvoordelen en bijv. het beknibbelen op verzekeringen waar elke werknemer gewoon voor moet dokken. En dat zeg ik n.b. als ZZP'er...quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:39 schreef iw84t het volgende:
[..]
Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is erg duur. Er zijn heel veel ZZP'ers die er er geen hebben, simpelweg omdat ze er het geld niet voor(over) hebben.
Afbetaling is in oktober gestart, pas 3 dus helaas.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:38 schreef rockenfeller het volgende:
Hoeveel maanden zijn er bij deze betaald?
Bij mijn weten betalen meeste van die verzekeringen gewoon uit en gaan ze vervolgens het op die andere verhalen als het die andere zijn schuld is. Scheelt je toch een hoop gezeik..quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:37 schreef djh77 het volgende:
[..]
De vraag is of de verzekering had uitbetaald aangezien het de schuld is van iemand anders.
Ik zat sowieso niet in dat project, maar die verzekering lijkt me wel het minimum voor ik überhaupt wil overwegen om in een ZZPer te investeren.. Het feit dat die erg duur is zegt ook alleen maar dat de kans stiekem toch best wel aanwezig is dat die uitbetaald moet worden.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:39 schreef iw84t het volgende:
[..]
En als je er al een hebt, moet je nog maar afwachten of ze uitbetalen want ze wringen zich in allerlei bochten om onder hun verplichtingen uit te komen. Afgelopen weken verschillende items op tv (Tros Radar?) voorbij zien komen over AOV'verzekeringen en die kwamen er niet best van af.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:39 schreef iw84t het volgende:
[..]
Daar heb je dan uiteraard je RBV weer voor..quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:07 schreef obligataire het volgende:
[..]
En als je er al een hebt, moet je nog maar afwachten of ze uitbetalen want ze wringen zich in allerlei bochten om onder hun verplichtingen uit te komen. Afgelopen weken verschillende items op tv (Tros Radar?) voorbij zien komen over AOV'verzekeringen en die kwamen er niet best van af.
Het gevoel bekroop mij ook een beetje dat dat best wel een beetje sneller had gekund. Immers gezien het tijdsverloop vanaf het eerste moment dat hij zich bij IM meldde met de leningaanvraag, en de datum van het ongeval, had dat makkelijk geregeld kunnen zijn? Of duurt dat echt zo lang.quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:13 schreef MT10 het volgende:
[..]
Daar heb je dan uiteraard je RBV weer voor..
Nee, maar goed geen AOV las ZZPer is natuurlijk hoe dan ook een enorm risico.. Vind het zelfs bijna kwalijk dat zo een platform dat erop zet zonder dat te verplichten bij de ondernemer...
quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Vraagstelling is sowieso niet echt handig, want het is ook redelijk van belang wat er in de jaren daarvoor is geīnvesteerd. Tevens, het is interessant om te weten hoeveel iemand nog uit heeft staan via crowdfunding. Ik heb ruim 5k geīnvesteerd, maar ook alweer ruim 3k terug ontvangen. Dus ruim 2k resterend uitgeleend.
Ik vind het interessanter om te meten wat er door Fok-users geīnvesteerd is in plaats van wat Fok-users nog uit hebben staan.quote:Op woensdag 20 januari 2016 10:29 schreef MT10 het volgende:
[..]
Klopt en hoeveel iemand bereid is te investeren van zijn/haar vermogen als de projecten voldoende zijn (dus soort van wat is de capaciteit). Maar als ik even een grove schatting maak van de getallen (niet echt gerekend) lijken we toch wel tegen de miljoen te zitten tot nu toe, dat is best aardig..
ik heb er geen verstand van maar vind dat IVM er tot nu toe wel goed mee bezig is geweest.quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het gevoel bekroop mij ook een beetje dat dat best wel een beetje sneller had gekund. Immers gezien het tijdsverloop vanaf het eerste moment dat hij zich bij IM meldde met de leningaanvraag, en de datum van het ongeval, had dat makkelijk geregeld kunnen zijn? Of duurt dat echt zo lang.
Helemaal mee eens. Vooral als de zzp-er ook nog een steigerbouwer isquote:Op woensdag 20 januari 2016 16:13 schreef MT10 het volgende:
[..]
Daar heb je dan uiteraard je RBV weer voor..
Nee, maar goed geen AOV las ZZPer is natuurlijk hoe dan ook een enorm risico.. Vind het zelfs bijna kwalijk dat zo een platform dat erop zet zonder dat te verplichten bij de ondernemer...
Hoelang heeft het dan geduurd? Lijkt me dat dat wel redelijk vlot te regelen is.. Wat gegevens invullen, misschien nog even een medische keuring en dan ben je er wel toch? Bovendien had hij ook prima al kunnen aanvragen en alle voorwaarden afspreken en afspreken met de verzekeraar dat alles in gaat zodra de crowdfunding rond is.quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het gevoel bekroop mij ook een beetje dat dat best wel een beetje sneller had gekund. Immers gezien het tijdsverloop vanaf het eerste moment dat hij zich bij IM meldde met de leningaanvraag, en de datum van het ongeval, had dat makkelijk geregeld kunnen zijn? Of duurt dat echt zo lang.
Het is inderdaad ook niet te meten met 1 poll, en dit is al leuk op zich, gaat ook maar een beetje om het idee kwa orde grote natuurlijk..quote:Op woensdag 20 januari 2016 16:27 schreef Popolo het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het interessanter om te meten wat er door Fok-users geīnvesteerd is in plaats van wat Fok-users nog uit hebben staan.
De drie zaken die jullie aangeven, capaciteit, bereidheid en uitstaand bedrag is overigens niet makkelijk te meten met 1 poll. Het staat jullie net zoals mij ook gewoon vrij om een poll te plaatsen.:)
Ik zelf vindt dat de poll een zeer interessant resultaat heeft opgeleverd.
Investeerders in het project Led Verlichting op KOM wordt nu verzocht het bedrag over te maken!
quote:Op woensdag 20 januari 2016 11:27 schreef djh77 het volgende:
problemen met een project van IVMWel triest dit verhaal van de steigerbouwer. Allereerst hoop ik voor deze beste man dat het weer helemaal goed komt met hem. Natuurlijk was een arbeidsongeschiktheidsverzekering verstandig geweest maar hij heeft de gok genomen evenals wij als investeerders. Ervan uitgaande dat het verhaal van IvM helemaal klopt zie ik dit dan ook als het risico van crowdfunding en hiermee kan ik beter leven als sommige andere projecten die in de soep lopen. Laten we voor alle partijen en allereerst voor de ondernemer, hopen dat het allemaal goed gaat komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, topquote:Op woensdag 20 januari 2016 12:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Vandaag de vervroegde aflossing van de Bordjesboer project 6176 binnen daar prik ik eenop!
Ai, dat project moet supersnel volgeschreven zijn. Ik heb vanmiddag paar keer op GvE gekeken, maar heb deze net gemist..quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:07 schreef Horsemen het volgende:
Ik was vandaag veel onderweg maar zag ineens nog een nieuw project bij GvE voorbij komen die hier geloof ik niet besproken is
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12997
Naam: De Fietsenwinkel Almere
Leendoel: Overige bedrijfsmiddelen
Bedrag: 15.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 3
Graydon rating: 0,28
Inmiddels is hij overigens al vol maar ik heb hem vanmiddag toch maar even meegepakt.
Vooropgesteld dat je je natuurlijk af moet vragen waarom een dergelijk klein bedragje geleend moet worden (geeft wel een beetje te denken) zie ik verder wel positieve zaken waardoor ik mee gedaan heb.
Ik denk hierbij o.a. aan bedrijf bestaan al 16 jaar, recentelijk zelf het bedrijfspand kunnen kopen, waar blijkbaar de bank het ook zag zitten en dat is bij dergelijke bedrijven eerder een uitzondering dan een regel. Mede door deze koop heeft hij lastenverlichting. Daarnaast werkt hij ook nog parttime in loondienst, dus voor zijn inkomen is hij niet volledig afhankelijk van de fietsenhandel en als het toch fout gaat moet het terug betalen van 15K mogelijk zijn.
Waarom geeft een klein bedrag te denken? Als winkel moet je alles voor financieren. Over een paar maandjes komt de lente eraan, dan wil je je fietsenwinkel weer vol mooie nieuwe modellen hebben staan. Dan vind ik 15K opzich niet gek als hij zegt zijn assortiment te willen uitbreiden met e-bikes. Waarschijnlijk zit zijn eigen geld al in de standaard aankoop van de voorraad voor het nieuwe seizoen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:07 schreef Horsemen het volgende:
Ik was vandaag veel onderweg maar zag ineens nog een nieuw project bij GvE voorbij komen die hier geloof ik niet besproken is
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12997
Naam: De Fietsenwinkel Almere
Leendoel: Overige bedrijfsmiddelen
Bedrag: 15.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 3
Graydon rating: 0,28
Inmiddels is hij overigens al vol maar ik heb hem vanmiddag toch maar even meegepakt.
Vooropgesteld dat je je natuurlijk af moet vragen waarom een dergelijk klein bedragje geleend moet worden (geeft wel een beetje te denken) zie ik verder wel positieve zaken waardoor ik mee gedaan heb.
Ik denk hierbij o.a. aan bedrijf bestaan al 16 jaar, recentelijk zelf het bedrijfspand kunnen kopen, waar blijkbaar de bank het ook zag zitten en dat is bij dergelijke bedrijven eerder een uitzondering dan een regel. Mede door deze koop heeft hij lastenverlichting. Daarnaast werkt hij ook nog parttime in loondienst, dus voor zijn inkomen is hij niet volledig afhankelijk van de fietsenhandel en als het toch fout gaat moet het terug betalen van 15K mogelijk zijn.
Helemaal mee eens. Dit moeten we dan ook gaan aangeven bij de platformen en niet meer investeren voordat er een aov afgesloten is.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:40 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Lijkt me wel juist dat als er een lening wordt aangegaan er een aov verzekering wordt geeist
Ook mee eens. Er zijn veel te veel ZZP'ers die absoluut geen ondernemer zijn.Ik ken uit mijn directe omgeving ZZP ers die al jarenlang 40 uur per week voor hetzelfde bedrijf werken en die niets anders doen wat de normale werknemers doen maar wel profiteren van de de belastingvoordelen voor ondernemers.quote:Op woensdag 20 januari 2016 15:42 schreef redbull666 het volgende:
[..]
ZZP-schap is ook volledig uit de hand gelopen in NL door de enorme belastingvoordelen en bijv. het beknibbelen op verzekeringen waar elke werknemer gewoon voor moet dokken. En dat zeg ik n.b. als ZZP'er...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |