abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159262172
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:50 schreef iw84t het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Dit moeten we dan ook gaan aangeven bij de platformen en niet meer investeren voordat er een aov afgesloten is.
Inderdaad, of op z'n minst dat de lening pas definitief is bij een AOV. Dan kan een ondernemer wel wachten om te kijken of het vol komt, maar die handtekening moet er onder staan voor het geld zijn kant op komt.

quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:58 schreef iw84t het volgende:

[..]

Ook mee eens. Er zijn veel te veel ZZP'ers die absoluut geen ondernemer zijn.Ik ken uit mijn directe omgeving ZZP ers die al jarenlang 40 uur per week voor hetzelfde bedrijf werken en die niets anders doen wat de normale werknemers doen maar wel profiteren van de de belastingvoordelen voor ondernemers.
Profiteren van de belastingvoordelen, maar wat ze er vaak niet bij vertellen (of zelf helemaal niet beseffen) is dat die AOV e.d. gewoon ontbreken en dat ze dus flink de sjaak zijn als ze een ongeluk hebben. En de meeste van die ondernemers zitten ook nog eens in sectoren waar je echt wel wat risico op een ongeval loopt... Kwalijke zaak..
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:57:04 #152
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_159263598
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:42 schreef redbull666 het volgende:

ZZP-schap is ook volledig uit de hand gelopen in NL door de enorme belastingvoordelen en bijv. het beknibbelen op verzekeringen waar elke werknemer gewoon voor moet dokken. En dat zeg ik n.b. als ZZP'er...
Ik zou eerder willen zeggen dat er te veel bedrijven zijn die middels nep-ZZPers onder de verantwoordelijkheid van werkgeverschap uit proberen te komen. Denk aan bouw en zorg. Consequentie is dat Den Haag serieus werk maakt van een ZZP verzekering en een ZZP pensioen. Echte zelfstandige ondernemers willen geen bemoeienis, wegen zelf hun risico's af en hebben daar soms voordeel en op andere momenten nadeel van.
pi_159263681
Ja werkgevers zijn ook debet aan de ZZP explosie.
pi_159268975
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:37 schreef MT10 het volgende:

[..]

Waarom geeft een klein bedrag te denken? Als winkel moet je alles voor financieren. Over een paar maandjes komt de lente eraan, dan wil je je fietsenwinkel weer vol mooie nieuwe modellen hebben staan. Dan vind ik 15K opzich niet gek als hij zegt zijn assortiment te willen uitbreiden met e-bikes. Waarschijnlijk zit zijn eigen geld al in de standaard aankoop van de voorraad voor het nieuwe seizoen.

Dat geeft mij te denken omdat ik de mening toegedaan ben dat als je 11 jaar een bedrijf hebt en je je voorraad wil uitbreiden met 15k en je dat niet uit eigen middelen kunt doen je iets niet helemaal goed hebt gedaan. Maar goed, laten we het er op houden dat hij al zijn geld heeft geïnvesteerd in het net aangekochte bedrijfspand.
Mij lijkt het ook een leuke project om er bij te hebben 😊
pi_159269437
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat geeft mij te denken omdat ik de mening toegedaan ben dat als je 11 jaar een bedrijf hebt en je je voorraad wil uitbreiden met 15k en je dat niet uit eigen middelen kunt doen je iets niet helemaal goed hebt gedaan. Maar goed, laten we het er op houden dat hij al zijn geld heeft geïnvesteerd in het net aangekochte bedrijfspand.
Mij lijkt het ook een leuke project om er bij te hebben 😊
Ja ik snap je gevoel, maar ik denk inderdaad met je standaard aankopen voor voorraad + dat bedrijfspand dat het niet zo gek is inderdaad.

Even iets totaal anders:
Het valt me tegen hoeveel er in NL op het net staat over crowdfunding altijd als ik weer wat ga googlen.. Zijn er nog mensen die andere bronnen gebruiken dan dit topic? Bijvoorbeeld blogs enzo? Het valt me tegen dat er nog niet echt een 'crowdfunding' website oid in Nederland is met goede info e.d. Je hebt bijvoorbeeld wel: http://www.crowdfunding.nl/ maar dat is van de oprichters van GvE en een iets te veel 'crowdfunding is de oplossing voor alles' website.. Nogal zonde dat het er volgens mij niet echt is, want ik denk dat wat betere breed beschikbare door de 'crowd' geleverde informatie echt veel zou helpen bij projecten. Ook de ondernemers die wij hier altijd weer afkraken op het geven van te weinig informatie, weten zij wel dat die wens bij de crowd leeft bijvoorbeeld? Lang niet iedereen zit op FOK natuurlijk..

Het enige wat ik nog wel eens tegenkom en lees zijn vergelijkbare topics op andere fora maar daar zijn er stiekem ook niet echt veel actief van..

[ Bericht 3% gewijzigd door MT10 op 21-01-2016 00:04:59 ]
pi_159269729
Laat maar

[ Bericht 33% gewijzigd door Popolo op 20-01-2016 23:03:51 ]
pi_159272424
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:46 schreef MT10 het volgende:

[..]
Dat zou inderdaad leuk zijn. Je hebt natuurlijk al wel de goede rapporten van Douw&Koren en regelmatige berichten van de AFM, maar een inzichtelijke site zou niet verkeerd zijn. Is dan natuurlijk wel de vraag of de groep geïnteresseerde crowdfunders groot genoeg is om er een goed businessmodel voor te maken.
  donderdag 21 januari 2016 @ 08:11:11 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_159273688
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:27 schreef Popolo het volgende:

[..]

[..]

Ik vind het interessanter om te meten wat er door Fok-users geïnvesteerd is in plaats van wat Fok-users nog uit hebben staan.

De drie zaken die jullie aangeven, capaciteit, bereidheid en uitstaand bedrag is overigens niet makkelijk te meten met 1 poll. Het staat jullie net zoals mij ook gewoon vrij om een poll te plaatsen.:)

Ik zelf vindt dat de poll een zeer interessant resultaat heeft opgeleverd.

Investeerders in het project Led Verlichting op KOM wordt nu verzocht het bedrag over te maken!
De vraagstelling is nu enkel en alleen over 2015, het merendeel van mijn uitgaven voor crowdfunding ligt daarvoor. Ik heb nu minder dan 1000 ingevuld terwijl ik tussen de 5.000 en 10.000 heb geïnvesteerd in totaal.

Dus wat mij betreft geeft de huidige poll een beperkt beeld vanwege de incorrecte vraagstelling (maar goed, dat is slechts de academicus in mij). Verder maakt het allemaal ook niet heel veel uit
pi_159273862
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:11 schreef Blik het volgende:

[..]

De vraagstelling is nu enkel en alleen over 2015, het merendeel van mijn uitgaven voor crowdfunding ligt daarvoor. Ik heb nu minder dan 1000 ingevuld terwijl ik tussen de 5.000 en 10.000 heb geïnvesteerd in totaal.

Dus wat mij betreft geeft de huidige poll een beperkt beeld vanwege de incorrecte vraagstelling (maar goed, dat is slechts de academicus in mij). Verder maakt het allemaal ook niet heel veel uit
Je kunt ook nooit alles in een poll vangen. En zelfs had je dat wel is het nog de vraag of iedereen hem naar waarheid invult.
  donderdag 21 januari 2016 @ 08:41:04 #160
62913 Blik
The one and Only!
pi_159273913
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:36 schreef Murene het volgende:

[..]

Je kunt ook nooit alles in een poll vangen. En zelfs had je dat wel is het nog de vraag of iedereen hem naar waarheid invult.
Dat begrijp ik ook natuurlijk. Maar alleen 2015 is natuurlijk erg beperkt, mijn eerste investeringen waren bijvoorbeeld al begin 2013
pi_159274784
quote:
De vraag hier is welk deel van de 55000 euro van de lening gaat hij gebruiken om zijn huidige schulden van rond de 60000 af te lossen.
Tweede vraag wat schiet hij er onder de streep mee op. Met andere woorden wat betaalt hij nu aan rente over zijn schulden.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-01-2016 09:56:37 ]
pi_159274838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 09:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De vraag hier is welk deel van de 55000 euro van de lening gaat hij gebruiken om zijn huidige schulden van rond de 60000 af te lossen.
Tweede vraag wat schiet hij er onder de streep mee op. Met andere woorden wat betaald hij nu aan rente over zijn schulden.
1352 * 48 = 64896. Dus pak en beet 10K rente over 4 jaar... ;)
pi_159274907
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 09:55 schreef najra1990 het volgende:

[..]

1352 * 48 = 64896. Dus pak en beet 10K rente over 4 jaar... ;)
Dat is wat hij over de nieuwe 55000 gaat betalen. Mijn vraag is wat hij nu betaalt over zijn huidige leningen waarvan hij een deel (welk deel?) gaat aflossen. Dus wat schiet hij in zijn bedrijfsvoering er mee op om te herfinancieren.
Ik zie geen duidelijk plan om omzet/winst te verhogen.
Om alleen maar te investeren in een bedrijf met een negatief eigen vermogen dat zonder duidelijk plan te tonen zijn vreemd vermogen mogelijkerwijs wil/kan verhogen lijkt me geen gezond idee.

[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-01-2016 10:16:40 ]
pi_159275468
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]Om alleen maar te investeren in een bedrijf met een negatief eigen vermogen dat zonder duidelijk plan te tonen zijn vreemd vermogen mogelijkerwijs wil/kan verhogen lijkt me geen gezond idee.
Precies. En let tevens op het verschil tussen een B.V. en een eenmanszaak zoals bij deze. Een B.V. kan de nettowinst toevoegen aan de reserve. Bij een eenmanszaak is de winst het bedrag waarvan eerst nog levensonderhoud betaald moet worden. Bij 40K winst blijft er denk ik niet heel veel over, al is dat ook afhankelijk van de leefsituatie en inkomen partner etc.

Zou hij wel een AOV hebben? O-)
Pecunia non olet
pi_159275729
Op woensdag 13 januari 2016 14:48 schreef bleyenburg het volgende:
Zelf heb ik staan:
1. Zijn er contracten m.b.t. de distributie of anderszins vastliggende afspraken?
2. Ligt er al een plan of basis voor online strategie?
3. Verklaring lang- en kortlopende schulden (wie, wat, waar)
4. Verklaring omzetdaling (in groeimarkt)
5. Wat zijn de genoemde "andere omzetkanalen (vermoedelijk afzetkanalen)
6. Mogelijkheden tot verpanding en hoofdelijke aansprakelijkheid.
7. Gesteld wordt dat er geen bancair krediet is. Bij welke kredietinstelling loopt dan de LS ter grootte van ¤163.080?

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 11:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Ik weet niet of de vragen al gesteld zijn maar ik heb ook nog al wat consumenten problemen gevonden met de E-bikes van dit merk.

Een aardige vraag zou ook nog zijn:
Hoeveel E-bikes zijn er bij dealers en consumenten die nog onder de wettelijke garantie periode vallen, hoeveel is voor de garantie op deze fietsen gereserveerd, en waar kan ik dat vinden in de cijfers?
@ Bleyenburg: Heb jij nog je vragen gesteld bij FC? Zo ja zijn ze geschrokken ? De pitch van de fietsenfabriek is verdwenen van FC!
pi_159276172
Nieuw op Collin:
Handelsonderneming Raijmakers
Voorraadfinanciering (overname handelsvoorraad)
¤350.000
| 7,5% rente | 60 maanden | Investeerders: 13 | Reacties: 0

Dun & Bradstreet Score
De Dun & Bradstreet Score voor v.o.f. Raijmakers komt uit op Laag risico.

Samenvattend
Rentabiliteit: Ruim voldoende
Solvabiliteit: Goed
Liquiditeit: Excellent
Overall: Goed

De familie Raijmakers beschikt over privé en zakelijk onroerend goed dat verhuurd is. De overwaarde hiervan ten opzichte van de hypothecaire lening overtreft het leenbedrag ruimschoots.

Lijkt me wel een aardige zeker in combinatie met het feit dat de ondernemers weten wat ze kopen. Kan niet te lang meer nadenken vermoed ik, Zit al bijna 50 % vol na 15 minuten.

[ Bericht 21% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-01-2016 11:25:25 ]
pi_159276672
Ik doe mee, zeker gezien de (hoge) overwaarde op de prive panden.
pi_159276744
het ziet er inderdaad goed uit.
pi_159276945
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw op Collin:
Handelsonderneming Raijmakers
Voorraadfinanciering (overname handelsvoorraad)
¤350.000
| 7,5% rente | 60 maanden | Investeerders: 13 | Reacties: 0

Dun & Bradstreet Score
De Dun & Bradstreet Score voor v.o.f. Raijmakers komt uit op Laag risico.

Samenvattend
Rentabiliteit: Ruim voldoende
Solvabiliteit: Goed
Liquiditeit: Excellent
Overall: Goed

Ja, ziet er wel goed uit. Wel jammer dat de achtergestelde lening ook in 5 jaar afgelost gaat worden. Het enige grote risico is natuurlijk dat de gemaakte afspraken met Hahebo door deze partij niet nagekomen zullen worden en dat dit bedrijf de inkoop zelf (ook) blijft doen. We moeten er dus maar vanuit gaan dat deze afspraken goed op papier staan. De geboden zekerheden (hoofdelijke aansprakelijkheid) lijkt in dit geval zeker waarde te hebben. Ik doe ook mee, dit gaat dus mijn eerste Collin project worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 21-01-2016 11:52:52 ]
pi_159277499
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, ziet er wel goed uit. Wel jammer dat de achtergestelde lening ook in 5 jaar afgelost gaat worden. Het enige grote risico is natuurlijk dat de gemaakte afspraken met Hahebo door deze partij niet nagekomen zullen worden en dat dit bedrijf de inkoop zelf (ook) blijft doen. We moeten er dus maar vanuit gaan dat deze afspraken goed op papier staan. De geboden zekerheden (hoofdelijke aansprakelijkheid) lijkt in dit geval zeker waarde te hebben. Ik doe ook mee, dit gaat dus mijn eerste Collin project worden.
Wat is nu precies nog de link met dat hahebo? Ze nemen toch juist hun inventaris over om het meer I. Eigen hand te krijgen?
pi_159277533
Info defaults op KoM:
Transparantie in risico's crowdfunding
Natuurlijk vermelden wij graag de successen, maar crowdfunding kent ook een keerzijde. Een ondernemer kan in de problemen komen door: ziekte, concurrentie, mismanagement of gewoon door pure pech. Hij of zij is dan niet meer in staat om af te lossen. Deze projecten worden ook wel 'defaults' genoemd. Onze procedures zijn helder. Wij proberen eerst met de ondermer tot een oplossing te komen. Lukt dat niet? Dan wordt de vordering uit handen gegeven. Sinds vandaag tonen wij de projecten die wij uit handen hebben moeten geven en de status ervan. Te herkennen aan de rode duim naar beneden. Hoe wapen je als investeerder tegen defaults? Door te spreiden in meerdere projecten. Zie ook de blog van Pim van de Velde.
pi_159277877
2 defaults zo te zien bij KoM
pi_159277928
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:02 schreef djh77 het volgende:
Info defaults op KoM:
Transparantie in risico's crowdfunding
Natuurlijk vermelden wij graag de successen, maar crowdfunding kent ook een keerzijde. Een ondernemer kan in de problemen komen door: ziekte, concurrentie, mismanagement of gewoon door pure pech. Hij of zij is dan niet meer in staat om af te lossen. Deze projecten worden ook wel 'defaults' genoemd. Onze procedures zijn helder. Wij proberen eerst met de ondermer tot een oplossing te komen. Lukt dat niet? Dan wordt de vordering uit handen gegeven. Sinds vandaag tonen wij de projecten die wij uit handen hebben moeten geven en de status ervan. Te herkennen aan de rode duim naar beneden. Hoe wapen je als investeerder tegen defaults? Door te spreiden in meerdere projecten. Zie ook de blog van Pim van de Velde.
Netjes! Voor iedereen zichtbaar. Keurig met erbij welk bedrag er verlies geleden is als er op dit moment afgeboekt wordt. ^O^ bij natuurlijk trieste zaken -O-
pi_159278053
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:16 schreef impact9 het volgende:
2 defaults zo te zien bij KoM
Melden het dus alleen maar als er een gerechtelijke procedure is gestart. Want bij mijn hekkenboer staat gewoon nog een duimpje omhoog terwijl deze toch echt failliet is.
pi_159278117
Puntje erbij voor KoM, goede ontwikkeling helderheid over defaults
pi_159278215
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:26 schreef Murene het volgende:

[..]

Melden het dus alleen maar als er een gerechtelijke procedure is gestart. Want bij mijn hekkenboer staat gewoon nog een duimpje omhoog terwijl deze toch echt failliet is.
Volgens mij is er, heb ik me laten vertellen, bij de hekkenboer een regeling dat hij met zijn nieuwe firma onder nieuwe condities gaat betalen. Dus (nog) geen duim naar beneden nodig. Hooguit een duim naar opzij, maar dat teken kennen we (nog) niet. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-01-2016 12:43:58 ]
pi_159278254
Lees net bij GvE de 100 projecten limiet is vervallen
pi_159278335
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:36 schreef Justme7005 het volgende:
Lees net bij GvE de 100 projecten limiet is vervallen
En het continue toetsen vanaf 1 april is ook verzacht:
https://www.afm.nl/nl-nl/(...)unding-voorschriften
pi_159278575
Vandaag is FC tussen 13:00 - 16:00 aanwezig bij de Tweede Kamer om deel te nemen aan het rondetafelgesprek over FinTech (Financial Technology). Tijdens het gesprek zal Funding Circle haar visie op de ontwikkeling van FinTech in Nederland, en dan met name de marketplace lending-sector delen met de Tweede Kamerleden. Funding Circle is als enige online kredietmarktplaats van Nederland uitgenodigd om deel te nemen aan dit gesprek. Het rondetafelgesprek kunt u live volgen.

Volg het rondetafelgesprek hier Aanvang vandaag, 13:00 uur
pi_159278656
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:52 schreef djh77 het volgende:
Vandaag is FC tussen 13:00 - 16:00 aanwezig bij de Tweede Kamer om deel te nemen aan het rondetafelgesprek over FinTech (Financial Technology). Tijdens het gesprek zal Funding Circle haar visie op de ontwikkeling van FinTech in Nederland, en dan met name de marketplace lending-sector delen met de Tweede Kamerleden. Funding Circle is als enige online kredietmarktplaats van Nederland uitgenodigd om deel te nemen aan dit gesprek. Het rondetafelgesprek kunt u live volgen.

Volg het rondetafelgesprek hier Aanvang vandaag, 13:00 uur
Vreemd dat alleen FC uitgenodigd is van de CF platformen. Is nou niet echt toonaangevend hier in NL.
pi_159279128
Iemand al bekend met het platform bouwaandeel.nl? Speciaal voor het financiering voor vastgoed(projecten).

Weet ook iemand sinds wanneer dit platform bestaat? Staan pas drie projecten op..
pi_159279148
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:30 schreef Justme7005 het volgende:
Puntje erbij voor KoM, goede ontwikkeling helderheid over defaults
Het zou mooi zijn wanneer andere platforms dit goede voorbeeld van KoM volgen. Het is simpel en voor iedereen in een oogopslag helder.
pi_159279180
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:18 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn wanneer andere platforms dit goede voorbeeld van KoM volgen. Het is simpel en voor iedereen in een oogopslag helder.
Ik ben het niet direct eens dat het in één oogopslag helder is. Ik moet alle projecten langs om te zien hoeveel er mis zijn gegaan. Een kort overzichtje zou nog extra aanvullen...

Wel eens dat dit een goede start is in openbaarheid geven.
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:20:27 #185
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_159279185
quote:
Het is overigens de verantwoordelijkheid van de platforms, op basis van de antwoorden van de consument, zelf te bepalen wat de uitslag van de toets is en te oordelen of het verantwoord is voor de consument om te investeren (gezien zijn of haar kennis, ervaring en vrij belegbare vermogen).
Wat een farce.
pi_159279193
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:17 schreef carebaer het volgende:
Iemand al bekend met het platform bouwaandeel.nl? Speciaal voor het financiering voor vastgoed(projecten).

Weet ook iemand sinds wanneer dit platform bestaat? Staan pas drie projecten op..
Ik opende net de borgstelling van 1 van de projecten en die opent via crowdaboutnow. Is dus waarschijnlijk een dochteronderneming.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:51:25 #187
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159279970
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:20 schreef najra1990 het volgende:

Wel eens dat dit een goede start is in openbaarheid geven.
Openbaarheid?
Ik kan de onderliggende project informatie niet meer zien!
Tot nooit .......
pi_159283668
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Openbaarheid?
Ik kan de onderliggende project informatie niet meer zien!
Dat is natuurlijk niet slim van KOM. Nu denken de investeerders dat KOM wat te verbergen heeft door de gegevens van de pitch af te schermen. Beter is om het open te laten kunnnen de investeerders misschien nog wat leren van de fouten uit het verleden.

Ik neem aan dat de mensen die in het project in default geinvesteerd hebben nog wel bij de pitch en de andere gegevens zoals het agium rapport kunnen. Graag even laten weten.
pi_159284610
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 16:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet slim van KOM. Nu denken de investeerders dat KOM wat te verbergen heeft door de gegevens van de pitch af te schermen. Beter is om het open te laten kunnnen de investeerders misschien nog wat leren van de fouten uit het verleden.

Ik neem aan dat de mensen die in het project in default geinvesteerd hebben nog wel bij de pitch en de andere gegevens zoals het agium rapport kunnen. Graag even laten weten.
Inderdaad.. Ik wou ook wel eens kijken vooral omdat beiden vrij vlot zijn opgehouden met betalen, dus ik was ook wel eens benieuwd of ik de alarmbellen nog uit de pitch kon filteren of niet... Om er van te leren inderdaad en ook te kijken hoe goed het nu te analyseren is..
pi_159284638
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 16:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mensen die in het project zitten kunnen nog wel bij de gegevens komen.
pi_159288019
Licht aangepast doch nog steeds betuttelend AFM richtlijn: https://www.afm.nl/nl-nl/(...)unding-voorschriften
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_159291222
Symbid is volgens mij een van de weinige platforms waarbij projecten aandelen uitgeven wanneer je fund. Nu kan ik nergens op de site van Symbid vinden hoe het gaat met het uitkeren van de winst van een project waarin je geïnvesteerd hebt. Ben ik nu zo blind..?

Voor ik ga investeren ben ik wel benieuwd wat ik terug kan verwachten zodra ik aandelen heb.
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:23:33 #195
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_159291859
Zag ook Tom Kabinet op Symbid langskomen, 2de hands e-books.

Grappig idee.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_159292606
Ik begrijp niet dat men maar geld blijft steken in projecten zonder enige vorm van financiele onderbouwing of op basis van halve informatie.

Fish point vanaf begin af aan voor gewaarschuwd hoe kan iemand zonder trackrecord 3 zaken openen in een paar maanden tijd.

Fijn dat crowdfunding ga mij binnenkort ook inschrijven, gratis geld wie wil dat nou niet!
pi_159294076
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:41 schreef cofox het volgende:
Ik begrijp niet dat men maar geld blijft steken in projecten zonder enige vorm van financiele onderbouwing of op basis van halve informatie.

Fish point vanaf begin af aan voor gewaarschuwd hoe kan iemand zonder trackrecord 3 zaken openen in een paar maanden tijd.

Fijn dat crowdfunding ga mij binnenkort ook inschrijven, gratis geld wie wil dat nou niet!
Ik roep dit ook al een hele tijd. Onbegrijpelijk dat financieel goed onderbouwde projecten met mooie zekerheden niet vollopen. De grootste luchtbalonnen met zgn hockeystick prognoses zijn binnen de kortste keren vol.
pi_159295017
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:15 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ik roep dit ook al een hele tijd. Onbegrijpelijk dat financieel goed onderbouwde projecten met mooie zekerheden niet vollopen. De grootste luchtbalonnen met zgn hockeystick prognoses zijn binnen de kortste keren vol.
Welke financieel goed onderbouwde projecten heb je dan niet vol zien lopen? Volgens mij lopen die ook wel vol toch?

Maar het klopt inderdaad dat 'de massa' alle cijfers zomaar gelooft en nogal snel inzet op projecten die opeens een omzetgroei van 400-500% gaan maken.. ;)
pi_159295135
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:39 schreef MT10 het volgende:

[..]

Welke financieel goed onderbouwde projecten heb je dan niet vol zien lopen? Volgens mij lopen die ook wel vol toch?

Maar het klopt inderdaad dat 'de massa' alle cijfers zomaar gelooft en nogal snel inzet op projecten die opeens een omzetgroei van 400-500% gaan maken.. ;)
1. Die op RF: lage rente en lange looptijd maar mooie zekerheden
2. IvM had er twee (inmidels verdwenen); de tassen en 3d printer (uitgebreide fin gegevens)
3. Die op AGD (wandafwerkproducten) zakelijke zekerheden en een priveborgstelling
4. Bij KoM komen er regelmatig goede voorbij (hypothecaire zekerheid)
pi_159295170
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:39 schreef MT10 het volgende:

[..]

En vervolgens "jammeren" (excuses voor het woord) dat het een default wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')