Volgens mij is er, heb ik me laten vertellen, bij de hekkenboer een regeling dat hij met zijn nieuwe firma onder nieuwe condities gaat betalen. Dus (nog) geen duim naar beneden nodig. Hooguit een duim naar opzij, maar dat teken kennen we (nog) niet.quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:26 schreef Murene het volgende:
[..]
Melden het dus alleen maar als er een gerechtelijke procedure is gestart. Want bij mijn hekkenboer staat gewoon nog een duimpje omhoog terwijl deze toch echt failliet is.
En het continue toetsen vanaf 1 april is ook verzacht:quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:36 schreef Justme7005 het volgende:
Lees net bij GvE de 100 projecten limiet is vervallen
Vreemd dat alleen FC uitgenodigd is van de CF platformen. Is nou niet echt toonaangevend hier in NL.quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:52 schreef djh77 het volgende:
Vandaag is FC tussen 13:00 - 16:00 aanwezig bij de Tweede Kamer om deel te nemen aan het rondetafelgesprek over FinTech (Financial Technology). Tijdens het gesprek zal Funding Circle haar visie op de ontwikkeling van FinTech in Nederland, en dan met name de marketplace lending-sector delen met de Tweede Kamerleden. Funding Circle is als enige online kredietmarktplaats van Nederland uitgenodigd om deel te nemen aan dit gesprek. Het rondetafelgesprek kunt u live volgen.
Volg het rondetafelgesprek hier Aanvang vandaag, 13:00 uur
Het zou mooi zijn wanneer andere platforms dit goede voorbeeld van KoM volgen. Het is simpel en voor iedereen in een oogopslag helder.quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:30 schreef Justme7005 het volgende:
Puntje erbij voor KoM, goede ontwikkeling helderheid over defaults
Ik ben het niet direct eens dat het in één oogopslag helder is. Ik moet alle projecten langs om te zien hoeveel er mis zijn gegaan. Een kort overzichtje zou nog extra aanvullen...quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:18 schreef Ernie58 het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn wanneer andere platforms dit goede voorbeeld van KoM volgen. Het is simpel en voor iedereen in een oogopslag helder.
Wat een farce.quote:Het is overigens de verantwoordelijkheid van de platforms, op basis van de antwoorden van de consument, zelf te bepalen wat de uitslag van de toets is en te oordelen of het verantwoord is voor de consument om te investeren (gezien zijn of haar kennis, ervaring en vrij belegbare vermogen).
Ik opende net de borgstelling van 1 van de projecten en die opent via crowdaboutnow. Is dus waarschijnlijk een dochteronderneming.quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:17 schreef carebaer het volgende:
Iemand al bekend met het platform bouwaandeel.nl? Speciaal voor het financiering voor vastgoed(projecten).
Weet ook iemand sinds wanneer dit platform bestaat? Staan pas drie projecten op..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
Openbaarheid?quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:20 schreef najra1990 het volgende:
Wel eens dat dit een goede start is in openbaarheid geven.
Dat is natuurlijk niet slim van KOM. Nu denken de investeerders dat KOM wat te verbergen heeft door de gegevens van de pitch af te schermen. Beter is om het open te laten kunnnen de investeerders misschien nog wat leren van de fouten uit het verleden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 13:51 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Openbaarheid?
Ik kan de onderliggende project informatie niet meer zien!
Inderdaad.. Ik wou ook wel eens kijken vooral omdat beiden vrij vlot zijn opgehouden met betalen, dus ik was ook wel eens benieuwd of ik de alarmbellen nog uit de pitch kon filteren of niet... Om er van te leren inderdaad en ook te kijken hoe goed het nu te analyseren is..quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet slim van KOM. Nu denken de investeerders dat KOM wat te verbergen heeft door de gegevens van de pitch af te schermen. Beter is om het open te laten kunnnen de investeerders misschien nog wat leren van de fouten uit het verleden.
Ik neem aan dat de mensen die in het project in default geinvesteerd hebben nog wel bij de pitch en de andere gegevens zoals het agium rapport kunnen. Graag even laten weten.
Mensen die in het project zitten kunnen nog wel bij de gegevens komen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de mensen die in het project in default geinvesteerd hebben nog wel bij de pitch en de andere gegevens zoals het agium rapport kunnen. Graag even laten weten.
bedankt voor het delen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:16 schreef rockenfeller het volgende:
http://www.participaties.(...)e-rendementen_190116
Ik roep dit ook al een hele tijd. Onbegrijpelijk dat financieel goed onderbouwde projecten met mooie zekerheden niet vollopen. De grootste luchtbalonnen met zgn hockeystick prognoses zijn binnen de kortste keren vol.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:41 schreef cofox het volgende:
Ik begrijp niet dat men maar geld blijft steken in projecten zonder enige vorm van financiele onderbouwing of op basis van halve informatie.
Fish point vanaf begin af aan voor gewaarschuwd hoe kan iemand zonder trackrecord 3 zaken openen in een paar maanden tijd.
Fijn dat crowdfunding ga mij binnenkort ook inschrijven, gratis geld wie wil dat nou niet!
Welke financieel goed onderbouwde projecten heb je dan niet vol zien lopen? Volgens mij lopen die ook wel vol toch?quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:15 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Ik roep dit ook al een hele tijd. Onbegrijpelijk dat financieel goed onderbouwde projecten met mooie zekerheden niet vollopen. De grootste luchtbalonnen met zgn hockeystick prognoses zijn binnen de kortste keren vol.
1. Die op RF: lage rente en lange looptijd maar mooie zekerhedenquote:Op donderdag 21 januari 2016 22:39 schreef MT10 het volgende:
[..]
Welke financieel goed onderbouwde projecten heb je dan niet vol zien lopen? Volgens mij lopen die ook wel vol toch?
Maar het klopt inderdaad dat 'de massa' alle cijfers zomaar gelooft en nogal snel inzet op projecten die opeens een omzetgroei van 400-500% gaan maken..
En vervolgens "jammeren" (excuses voor het woord) dat het een default wordtquote:Op donderdag 21 januari 2016 22:39 schreef MT10 het volgende:
[..]
Maar het klopt inderdaad dat 'de massa' alle cijfers zomaar gelooft en nogal snel inzet op projecten die opeens een omzetgroei van 400-500% gaan maken..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |